Lediga jobb som Administrativ utvecklare i Borås

Se lediga jobb som Administrativ utvecklare i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

Projektledare inom Nära vård

Ansök    Aug 19    Borås kommun    Administrativ utvecklare
Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare, som är i behov av vård, omsorg, service, hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av drygt 2 500 medarbetare, varav 90 talet chefer. Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med stort fokus på dem som vi är till för. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang. Läs m... Visa mer
Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare, som är i behov av vård, omsorg, service, hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av drygt 2 500 medarbetare, varav 90 talet chefer. Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med stort fokus på dem som vi är till för. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang.

Läs mer om oss via Borås Stads hemsida.

Du ingår i förvaltningens kvalitets- och utvecklingsenhet, tillsammans med verksamhetsutvecklare, projektledare, utbildare och verksamhetskontroller. Totalt fjorton engagerade och drivna medarbetare.

Vi erbjuder dig ett omväxlande och flexibelt arbete tillsammans med professionella kollegor. För oss är arbetsmiljön viktig och vi värnar om att du ska känna dig välkommen och delaktig. På utvecklingsenheten finns erfarna kollegor och närvarande chef som kan ge kollegialt stöd, tillsammans gör ni skillnad för dem vi är till för, varje dag.

Tjänsten utgår från Ramnåsgatan i Borås med närhet till både centrum, det natursköna parkområdet vid Ramnasjön samt station med buss- och tågförbindelser.

Västra Götalandsregionen står inför att ställa om sitt uppdrag mot Nära vård. Nära Vård beskrivs av regionen enligt följande:

"Nära vård innebär att den vård som invånaren behöver ofta, ska finnas nära och anpassas efter invånarnas behov. Att vården ska finnas när kan, men behöver inte betyda, geografiskt nära. Det kan också handla om t.ex. hög kontinuitet eller kontakt genom digitala vårdtjänster. Målet är att skapa en vård med ökad trygghet, kvalitet, kontinuitet och effektivitet. För att lyckas med det behövs tätare samverkan på flera nivåer, framförallt mellan Västra Götalandsregionen och kommunerna."

Vi söker därför nu en projektledare som under två år ska arbeta med projektet Nära vård.

Dina arbetsuppgifter som projektledare på Vård- och äldreförvaltningen för Nära vård kommer innefatta samverkan i olika delregionala och lokal sammanhang. Du kommer leda och hålla ihop implementeringen av Nära vård i förvaltningen. Arbetet innefattar att ta fram en aktivitetsplan för införandet samt en plan för överlämnandet till linjeorganisationen när projektet upphör. Andra förekommande arbetsuppgifter kan vara att arbeta fram eventuella nya riktlinjer och rutiner till följd av implementeringen.

Du som söker har relevant universitets- eller högskoleexamen med hälso- och sjukvårdsinriktning. Alternativt social inriktning, om du arbetat minst två år med samverkansfrågor mellan kommunal och regional hälso- och sjukvård. Projektledarutbildning och/eller chefserfarenhet är meriterande.

För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av projektledararbete. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med samverkansfrågor mellan Kommunal och Regional hälso- och sjukvård.

Tjänsten kräver att du har förmåga att strukturera, planera och självständigt prioritera/driva ditt arbete. Det är av stor vikt att pedagogiskt kunna redovisa arbetet i såväl tal som skrift. Även om arbetet i mångt och mycket bedrivs självständigt är det viktigt att du är en god lagspelare och värdesätter gott samarbete med kollegor inom Staden och Västra Götalandsregionen. Visa mindre

Administrativ vågtekniker sökes!

Jobbeskrivning Vi söker nu till vår kund en vågtekniker till Borås. Du kommer att arbeta administrativt på vår kunds anläggning, där vår kund hanterar avfallshantering. Arbetsplatsen är belägen ca 7km utanför Borås och uppdraget beräknas vara i minst 6månader. Arbetstiden för uppdraget är: 07.00-16.00. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som vågtekniker kommer vara: - In- och utvägningar av fordon, samt kontroll att vägningarna utförs korrekt ... Visa mer
Jobbeskrivning
Vi söker nu till vår kund en vågtekniker till Borås. Du kommer att arbeta administrativt på vår kunds anläggning, där vår kund hanterar avfallshantering. Arbetsplatsen är belägen ca 7km utanför Borås och uppdraget beräknas vara i minst 6månader.
Arbetstiden för uppdraget är: 07.00-16.00.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som vågtekniker kommer vara:
- In- och utvägningar av fordon, samt kontroll att vägningarna utförs korrekt enligt beställares riktlinjer
- Hantera transportdokument
- Ankomstrapporter gällande ankommet material till externa leverantörer
- Administrativa arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna kräver att du skall ha lätt för att samarbeta, vara serviceinriktad och noggrann


Personliga egenskaper
Vi söker en person som är full av action, noggrann och plikttrogen. Du ska vara ansvarstagande, pålitlig och lättlärd. Det är viktigt att du är en person som vågar ta plats och fråga dig fram när det uppstår problem i det dagliga arbetet. Arbetet är varierande och du kommer att hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Som person arbetar du lösningsorienterad, flexibel och har en förmåga att skapa goda relationer med medarbetare och överordnade.
Krav för att söka tjänsten:
- Förstå och tala svenska flytande i skrift.
- God datavana
- Körkort & bil samt truckkort är meriterande men absolut inget krav.
Meriterande är om du som söker har liknande arbetsuppgifter och god förståelse för avfalltrappan.

Är du rätt person för tjänsten? Skicka din ansökan redan idag. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Visa mindre

Vi söker en Vågtekniker till Borås Energi och Miljö AB!

Jobbeskrivning Vi söker nu en vågtekniker till vår kund Borås Energi och Miljö AB. Du kommer att arbeta administrativt på vår kunds anläggning, där vår kund hanterar avfallshantering. Arbetsplatsen är belägen ca 7km utanför Borås och uppdraget beräknas vara i minst 6månader. Arbetstiden för uppdraget är: 07.00-16.00. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som vågtekniker kommer vara: - In- och utvägningar av fordon, samt kontroll att vägningarna ... Visa mer
Jobbeskrivning
Vi söker nu en vågtekniker till vår kund Borås Energi och Miljö AB. Du kommer att arbeta administrativt på vår kunds anläggning, där vår kund hanterar avfallshantering. Arbetsplatsen är belägen ca 7km utanför Borås och uppdraget beräknas vara i minst 6månader.
Arbetstiden för uppdraget är: 07.00-16.00.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som vågtekniker kommer vara:
- In- och utvägningar av fordon, samt kontroll att vägningarna utförs korrekt enligt beställares riktlinjer
- Hantera transportdokument
- Ankomstrapporter gällande ankommet material till externa leverantörer
- Administrativa arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna kräver att du skall ha lätt för att samarbeta, vara serviceinriktad och noggrann


Personliga egenskaper
Vi söker en person som är full av action, noggrann och plikttrogen. Du ska vara ansvarstagande, pålitlig och lättlärd. Det är viktigt att du är en person som vågar ta plats och fråga dig fram när det uppstår problem i det dagliga arbetet. Arbetet är varierande och du kommer att hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Som person arbetar du lösningsorienterad, flexibel och har en förmåga att skapa goda relationer med medarbetare och överordnade.
Krav för att söka tjänsten:
- Förstå och tala svenska flytande i skrift.
- God datavana
- Körkort & bil samt truckkort är meriterande men absolut inget krav.
Meriterande är om du som söker har liknande arbetsuppgifter och god förståelse för avfalltrappan.

Är du rätt person för tjänsten? Skicka din ansökan redan idag. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Visa mindre

Projektledare av Nuläges- och behovsanalys inom välfärdsteknik

Ansök    Apr 30    Borås kommun    Administrativ utvecklare
Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av ca 2 500 medarbetare, varav 90 talet är chefer. Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med stort fokus på dem som vi är till för. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engag... Visa mer
Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av ca 2 500 medarbetare, varav 90 talet är chefer. Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med stort fokus på dem som vi är till för. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang.

Läs mer om oss på vår hemsida.

Du kommer ingå i förvaltningens kvalitets- och utvecklingsenhet, tillsammans med verksamhetsutvecklare, projektledare, utbildare och verksamhetscontroller. Totalt fjorton engagerade och drivna medarbetare.

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete tillsammans med professionella kollegor. För oss är arbetsmiljön viktig och vi värnar om att du ska känna dig välkommen och delaktig. I ditt arbete kommer du ha stöd och nära samverkan med de tre verksamhetsutvecklarna som arbetar med välfärdsteknikfrågor.

Tjänsten utgår från Ramnåsgatan i Borås med närhet till både centrum, det natursköna parkområdet vid Ramnasjön samt station med buss- och tågförbindelser.

Borås Stad har kommit långt i sitt arbete inom välfärdsteknik för äldre. Ett bevis på detta är att Borås blivit utsedd till en av Sveriges tio modellkommuner inom området av Sveriges kommuner och Regioner (SKR).

För att kunna fortsätta utveckla stadens goda arbete är vi nu i behov av att göra nuläges- och behovsanalyser. Syftet med arbetet är att få en god kunskap om vad staden skall arbeta vidare med utifrån ett senior- och medarbetarperspektiv.

Arbetsuppgifterna kommer bestå av att förbereda, genomföra och analysera/sammanställa resultat av medborgardialoger, djupintervjuer och intervjuer med samtalsmatta som stöd för personer med kognitiv svikt. Som stöd har du kollegor inom välfärdsteknik som du kommer arbeta tillsammans med. Du kan även reflektera/bolla frågor med din närmsta chef. Tjänsten erbjuder dig ett omväxlande och flexibelt arbete med möjlighet att göra skillnad för dem vi är till för, varje dag.

Vi söker dig med universitets- eller högskolexamen inom socialt område, offentlig förvaltning eller annat område av relevans för uppdraget. Du har tidigare erfarenhet av att genomföra intervjuer och analysera/sammanställa resultat. Har du dessutom arbetat med målgruppen äldre och/eller använt dig av samtalsmatta som stöd är detta meriterande.

För att lyckas med uppdraget krävs att du har förmåga att strukturera, planera och självständigt prioritera ditt arbete. Det är också av yttersta vikt att du kan möta människor där de befinner sig och få dem att lita på dig vid intervjuer. Även om arbetet i mångt och mycket bedrivs självständigt är det viktigt att du är en god lagspelare och samarbetar väl med dina kollegor. Visa mindre

NetOnNet söker Logistikutvecklare

Ansök    Okt 23    Netonnet AB    Administrativ utvecklare
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet. NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. E... Visa mer
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet.

NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. Eftersom vi gillar vårt arbete ser vi därför till att ha roligt på arbetsplatsen och självklart har vi det tillsammans. Hos oss uppmuntrar vi till kreativitet, innovation och förändring. Vi vågar tänka nytt och testa oss fram, vi går helt enkelt vår egen väg. Genom att fortsätta gå vår egen väg utmanar vi branschen och skapar framgång.

Vill du vara med på vår framgångsresa?

Vilken utmaning erbjuder vi dig?
De kommande åren kommer innebära tillväxtutmaningar för oss vilken i sin tur innebär ökade kapacitetsbehov för lagerverksamheten där du kommer vara med och säkerställa vår effektivitet långsiktigt samtidigt som vi hanterar de kortsiktiga utmaningarna.
På NetOnNet får du vara delaktig i utveckling av e-handelns och retails absoluta toppskikt i Norden där vi ständigt utvecklar oss för att göra allt snabbare och enklare för våra kunder. Vi är e-handlare i grunden och vilar alltid vår affär på vår digitala plattform. Som ett bevis för våra lösningar har Google utsett NetOnNet till den ledande omnikanalsaktören i Norden två år i rad.
På NetOnNet strävar vi ständigt efter kundförbättringar och effektiviseringar. Vi söker dig som alltid vill utvecklas, gillar ett högt tempo och älskar att ta ansvar för att ständigt förbättra vår effektivitet och utveckla vår kundresa.
Tjänsten innebär att ständigt nå förbättringar rörande kvalitet och effektivitet. Rollen har tyngdpunkt i utveckling kopplat till de system verksamheten använder men även utveckling av den fysiska lagermiljön. Rollens mål är primärt att analysera och hitta förslag till egna förbättringar samt driva den operativa verksamhetens behov av utveckling.
Mindre projekt genomförs inom avdelningen och kan då ledas av dig som logistikutvecklare och i större projekt blir du logistikavdelningens specialist. Rollen skall även bedriva utveckling kring företagets distribution och last mile lösningar hela vägen ut till våra kära kunder.


Vem är du?
Vi söker dig som älskar att befinna dig i en ständig förändringsresa och njuter av att utveckla lösningar från början till slut. Tillsammans med oss vill du forma framtidens lösningar med våra gemensamma värderingar och mål som grund.
Vi söker dig som har arbetat minst 3 år i en logistikkonsult eller logistikutvecklarroll och är van vid att självständigt skapa business case samt driva utvecklings- och förändringsarbete med fokus på systemstöd och lagerutveckling. Du behöver besitta förmågan att få våra medarbetare att brinna för utvecklingen och se fördelarna med ständiga förbättringar.
Utbildningsmässigt ser vi gärna en högskole/universitetsutbildning inom logistik, transport och/eller supply chain. Du har ett stort intresse och kunskap kring WMS och TA /TMS system och har erfarenhet av att leda och driva förbättringsprojekt relaterat till att optimera och effektivisera lagerverksamhet. Du är en duktig analytiker kan hantera stora datamängder och en hejjare på att forma dina insikter på ett sätt som gör att du når fram med dina insikter till andra.
Du har vana att arbeta mot andra avdelningar internt och vara lagerfunktionens röst i interna projekt genom ett relationsbyggande med fokus på bästa möjliga totaleffektivitet för bolaget och vår supply chain.
Då vi är en förhållandevis liten organisation behöver du pendla mellan taktiska, operativa och strategiska frågeställningar samt planera och strukturera arbete.


Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning på 100% som initialt inleds med en provanställning på 6 mån
Startdatum: enligt överenskommelse
Arbetstider: Vardagar
Lön: Månadslön
Placering: Borås

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Visa mindre

Fastighetsadministratör

Ansök    Dec 15    Borås kommun    Administrativ utvecklare
Borås Stad har utsetts till Årets Kommun i Sveriges största karriärundersökning där studenter och unga yrkesverksamma får ranka arbetsgivare. Dessutom är vi tillsammans med exempelvis Volvo och Skanska ett av hundra Karriärföretag i Sverige 2020. Vi är självklart stolta över utmärkelserna. Men det ställer också krav på att vi fortsätter arbetet med att vara en god arbetsgivare vilket vi planerar att göra med full kraft. På Lokalförsörjningsförvaltningen ä... Visa mer
Borås Stad har utsetts till Årets Kommun i Sveriges största karriärundersökning där studenter och unga yrkesverksamma får ranka arbetsgivare. Dessutom är vi tillsammans med exempelvis Volvo och Skanska ett av hundra Karriärföretag i Sverige 2020. Vi är självklart stolta över utmärkelserna. Men det ställer också krav på att vi fortsätter arbetet med att vara en god arbetsgivare vilket vi planerar att göra med full kraft.

På Lokalförsörjningsförvaltningen är vi drygt 40 anställda som ansvarar för stadens fastigheter. Vi bygger och tar hand om grundskolor, förskolor och specialboenden, men också kulturbyggnader och andra viktiga fastigheter i staden.



Vi söker nu en fastighetsadministratör till vår Drift- och förvaltningsavdelning. Avdelningen ansvarar för våra ägda fastigheter och vi har hand om skolor, förskolor, äldreboenden och många andra sorters lokaler. Du får ett stort ansvar, stora möjligheter att påverka och du kommer att upptäcka hur belönande det är att arbeta med att förbättra vardagen för barnen, de gamla, ungdomarna och alla andra invånare i Borås.


Tjänsten som fastighetsadministratör har stor variation och kommer att utvecklas kontinuerligt. I vår verksamhet är det uppdrag och behov som styr vilket innebär att arbetsuppgifterna snabbt kan ändras från en dag till en annan. Du kommer att ha en del återkommande arbetsuppgifter. Främst att hjälpa förvaltningen med att publicera och administrera upphandlingar i Wisma-Tendsign, biträda vid ekonomisk uppföljning av projekt, administrera verktyget iBinder, utveckla och förenkla administrativa rutiner inom avdelningen samt deltaga i olika utvecklingsprojekt inom avdelningen.

I övrigt så kan nästan vad som helst dyka upp. Du kan exempelvis bli ansvarig för att samordna och planera inför sommararbetande ungdomar inom våra lokaler i Borås stad eller deltaga i framtagande av ett nytt sätt att arbeta med underhållsplanering inom avdelningen eller planera något annat förbättringsarbete.


Vi söker dig som har minst en 2-årig eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi.
För att kunna ta dig an rollen tror vi att du har flerårig erfarenhet av en bred administrationsroll där du har fått ta ett stort ansvar och där din initiativförmåga har varit avgörande. Det är meriterande om du har ekonomisk och teknisk kompetens, van vid att administrera upphandlingar av underhållsprojekt samt kännedom om Lagen om offentlig upphandling (LOU).

Du har förmågan att arbeta självständigt, proaktivt och ta egna initiativ. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet. Som du säkert redan har förstått så är detta inte en roll för administratören som trivs inom satta ramar. Du tänker utanför boxen men tappar inte fotfästet tack vare din förmåga att skapa struktur. Du är trygg som person och är inte rädd för att komma med nya idéer.

För att du ska trivas hos oss behöver du vara en person som tycker det är roligt att samverka med andra eftersom du kommer att göra det med såväl kollegor i huset som med våra verksamheter. Vi vill att du generöst delar med dig av dina erfarenheter, bidrar till skratt och kreativitet och peppar dina kollegor.

Lika och olika
Olikheter är en tillgång, mångfald är en styrka. Medarbetare som kompletterar och berikar varandra ger oss bättre förutsättningar att möta boråsarnas olika behov. Så tveka inte att söka tjänsten vem du än är.

Välkommen med din ansökan senast 17 januari. Vi genomför intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. Visa mindre

Projektledare till hemtjänsten, Vård- och äldreförvaltningen

Ansök    Jul 15    Borås kommun    Administrativ utvecklare
Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av ca 2 200 medarbetare, varav 80 chefer, och ansvarar för en nettobudget på drygt 1,3 miljarder kronor. Område hemtjänst består av 11 hemtjänstgrupper och en planeringsenhet med totalt ca 750 engagerade medar... Visa mer
Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av ca 2 200 medarbetare, varav 80 chefer, och ansvarar för en nettobudget på drygt 1,3 miljarder kronor.

Område hemtjänst består av 11 hemtjänstgrupper och en planeringsenhet med totalt ca 750 engagerade medarbetare. Vi är verksamma i hela Borås som de centrala delarna men även i närliggande orterna Dalsjöfors, Sandared, Viskafors och Fristad. Verksamheten leds av en verksamhetschef, en biträdande verksamhetschef och 20 enhetschefer.

Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med fokus på de 2 000 brukare/patienter som vi är till för. Vi vill skapa trygghet och erbjuda en god vård och omsorg samt främja en god arbetsmiljö för våra medarbetare så de trivs och känner stolthet över sitt viktiga uppdrag. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang.

Utifrån Borås Stads pågående Tillitsresa, vill vi lita på att medarbetarna har såväl kunskap, omdöme och vilja att utföra sitt arbete på ett bra sätt genom att vi skapar goda förutsättningar utan detaljstyrning.

Sedan hösten 2017 har Vård- och äldreförvaltningen haft en planeringsenhet centralt placerad som hanterat brukarplaneringen för hemtjänsten via planeringssystemet TES. Då målen för hemtjänsten inte uppnåtts har nu Vård- och äldrenämnden gett förvaltningen i uppdrag att anpassa organisation och arbetssätt för insatsplanering så att målen för hemtjänsten uppnås. En av förändringarna som kommer att genomföras är att planeringen av hemtjänstinsatser ska flyttas ut till hemtjänstgrupperna.

För att genomföra detta uppdrag och stödja verksamheterna i förändringsarbetet avser arbetsgivaren anställa en projektledare.

Projektet du kommer att driva ska innebära att öka delaktigheten och inflytandet för brukare och medarbetare kring planering av biståndsbedömda insatser i hemtjänsten samt skapa förutsättningar för ökad personalkontinuitet i brukarplaneringen. Planeringen av hemtjänstinsatser ska ske inom budgetram.

Konkret handlar det om att anpassa organisation och arbetssätt för att planera insatser i hemtjänsten samt utveckla arbetet med planeringsverktyget TES vidare men också att utveckla planeringsstrategier för ökad måluppfyllelse inom områdena ekonomi, kvalitet och arbetsmiljö.

Vi söker dig med relevant högskoleutbildning, där utbildning inom projektledning är starkt meriterande. Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat med planeringsverktyg i hemtjänst. Erfarenhet av TES är meriterande.

Uppdraget kräver att du har dokumenterad erfarenhet av projektledning inom medelstor och/eller stor organisation, där erfarenhet av processkartläggning samt kravanalys meriteras. Du har initierat och implementerat förändrings- och förbättringsarbete med goda resultat. Vidare så behöver du ha grundläggande kunskaper inom verksamhets/ledningssystem.

För att lyckas i ditt uppdrag så krävs det att du är analytisk och har förmåga att röra dig från strategier till genomförande. Du är drivande och handlingskraftig samt har goda ledaregenskaper, där du använder din kommunikativa och pedagogiska förmåga för att få verksamheten med dig i projektet. Du behöver också ha en stor portion lyhördhet och förmåga att ta lärdom av den gedigna kunskap och erfarenhet som finns i organisationen. Även om du ska kunna arbeta självständigt förutsätter vi att du är en lagspelare med god förmåga att samarbeta. Rollen kräver också att du har god förmåga att planera och självständigt prioritera och strukturera ditt arbete. Framför allt så värderar vi ett högt engagemang och viljan att skapa positiv förändring.

Körkort är ett krav Visa mindre

Projektledare

Ansök    Jan 29    Borås Stad    Administrativ utvecklare
Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av ca 2 200 medarbetare, varav 80 chefer, och ansvarar för en nettobudget på 1,4 miljarder kronor. Läs mer om oss via hemsida: www.boras.se/kommunochpolitik/kommunensorganisation/forvaltningar/vardochaldrefor... Visa mer
Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av ca 2 200 medarbetare, varav 80 chefer, och ansvarar för en nettobudget på 1,4 miljarder kronor.

Läs mer om oss via hemsida:
www.boras.se/kommunochpolitik/kommunensorganisation/forvaltningar/vardochaldreforvaltningen



Vill du tillsammans med oss utföra ett meningsfullt arbete med stort fokus på dem som vi är till för? Genom ett gott samarbete och ständiga förbättringar möjliggör vi för våra invånare att ha ett gott liv var dag samt främjar en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang.

Projektet du kommer att driva innebär ett övergripande förbättringsarbete kopplat till arbetstid/arbetssätt samt schemaläggning inom område hemtjänst och Vård- och omsorgsboende. Projektet innefattar både initiering och implementering.

Projektet kommer att starta med att du tar fram en nulägesanalys där du färdigställer befintligt genomförd kartläggning och utvärdering av individuellt och verksamhetsanpassat schema (IVS). Utifrån nulägesanalysen identifierar du vilka förändringar och vilka insatser som krävs för:

- Rätt planering; verksamheten ska planeras utifrån brukarna behov och medarbetarnas heltider
- Hantering av verksamhetssystemen samt förståelse för resp. roll; medarbetare, schemaombud och enhetschef
- Effektiv och funktionell tillämpning av IVS
- Bemanningsekonomi; budget i balans
- Öka delaktighet och kunskap hos chefer och medarbetare kring verksamhetens förutsättningar

Projektets yttersta syfte och mål är att skapa en fungerande och effektiv arbetstidsförläggning som är optimal både för medarbetare och dem som vi är till för. Ett led i detta arbete blir att motivera heltidsarbete för majoriteten av VÄF s anställda. För att åstadkomma detta så tror vi att kunskap och delaktighet kring schemaläggning, verksamhetssystem, bemanningsekonomi samt arbetsmiljö behöver öka i verksamheten.

Arbetet sker partsammansatt tillsammans med ett fackligt ombud från Kommunal (50 %) som har god inblick i verksamheten. I projektet kommer även en av förvaltningens ekonomer att vara delaktig. Du driver projektet på uppdrag av HR- chef som du även rapporterar till.


Vi söker dig med relevant högskoleutbildning, där utbildning inom projektledning är starkt meriterande.

Uppdraget kräver att du har erfarenhet av projektledning inom medelstor- och/eller stor organisation, där erfarenhet av processkartläggning samt kravanalys meriteras. Du har initierat och implementerat förändrings- och förbättringsarbete med goda resultat. Vidare så behöver du ha grundläggande kunskaper inom verksamhets/ledningssystem.

För att lyckas i ditt uppdrag så krävs det att du är analytisk och har förmåga att röra dig från strategier till genomförande. Du är drivande och handlingskraftig samt har goda ledaregenskaper, där du använder din kommunikativa och pedagogiska förmåga för att få verksamheten med dig i projektet. Du behöver också ha en stor portion lyhördhet och förmåga att ta lärdom av den gedigna kunskap och erfarenhet som finns i organisationen.

Vi förutsätter att du är en lagspelare med god förmåga att samarbeta. Rollen kräver också att du har god förmåga att planera och självständigt prioritera och strukturera ditt arbete.

Framför allt så värderar vi ett högt engagemang och viljan att skapa positiv förändring.



Uppdraget erbjuder dig varierande och stimulerande arbetsuppgifter och en möjlighet att göra skillnad. Visa mindre

Lösningsorienterad person till spännande konsultuppdrag

Ansök    Jan 17    Manpower    Administrativ utvecklare
Är du en lösningsorienterad, professionell och analytisk person som drivs av att få lära dig nya saker och att få ta eget ansvar? Är du redo för nästa steg i karriären? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett stort eget ansvar? Då är jobbet som administrativ utredare via Manpower något för dig! Det här är ett konsultuppdrag som varar mellan två till fyra månader, med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd a... Visa mer
Är du en lösningsorienterad, professionell och analytisk person som drivs av att få lära dig nya saker och att få ta eget ansvar? Är du redo för nästa steg i karriären? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett stort eget ansvar? Då är jobbet som administrativ utredare via Manpower något för dig!

Det här är ett konsultuppdrag som varar mellan två till fyra månader, med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Att jobba som administrativ utredare/projektledare för Manpower

Den här tjänsten innebär att du kommer att tillbringa dina arbetsdagar ute hos vår kund. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara kontorstid. Din uppgift handlar om att ta fram underlag för en ny process hos vår kund.

Till exempel kommer du att

*se över logistiken hos kund
* ta fram en projektplan för en helt ny process hos kunden
* ta fram kostnadsförslag för en helt ny process

Är du den vi söker?

Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är lösningsorienterad, professionell och analytisk. Du uppskattar ett högt tempo och trivs med att arbeta självständigt och att sätta dig in i nya branscher, vilka du erhållit antingen från studier eller arbetslivet. Om du har arbetet i en liknande roll tidigare är det meriterande.

Vi ser det som meriterande om du
* har arbetat i en liknande roll tidigare
* arbetat med kostnadskalkyler tidigare
* har erfarenhet av kontakt med kunder inom industribranschen

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten redan idag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa Larsson på telefonnummer 033-233465 eller e-post [email protected]

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Projektledare Näringsliv

Ansök    Jan 13    Borås Stad    Administrativ utvecklare
Som en del i Borås stads näringslivsteam driver du på näringslivsutvecklingen inom området Kreativa Näringar. Detta innebär bla att du är projektledare för projektet Creative Innovation. Projektledning och utveckling av det kreativa klustret sker i nära samarbete med den ekonomiska föreningen Creative Cluster Innovation hub. I det kreativa klustret finns idag drygt 100 företag som alla vill utveckla sina affärer. Borås stads enhet för Näringsliv, som ä... Visa mer
Som en del i Borås stads näringslivsteam driver du på näringslivsutvecklingen inom området Kreativa Näringar. Detta innebär bla att du är projektledare för projektet Creative Innovation. Projektledning och utveckling av det kreativa klustret sker i nära samarbete med den ekonomiska föreningen Creative Cluster Innovation hub. I det kreativa klustret finns idag drygt 100 företag som alla vill utveckla sina affärer.

Borås stads enhet för Näringsliv, som är en del av stadsledningen, ansvarar för stadens tillväxt. Detta görs bla inom stadens fyra kluster, Textila klustret, E-handelsklustret, Kreativa klustret och det högteknologiska klustret. Inom dessa kluster finns verksamheter som bla Textile Fashion Center, ACTE, MarketPlace Borås, E-handelsstaden, Creative Cluster, Autofright, Surflogh mm. Vi marknadsför och säljer stadens industrimark, tex Viared och vi driver nätverk för företagsutveckling och stödjer nya och gamla företag i sin utveckling. Allt i syfte att tillsammans med hela näringslivet skapa en exceptionellt god tillväxt för företag och stad.

Leda projektet Creative Innovation, Sköta planering, redovisning och administration för projektet. Samverka med Föreningen Creative Cluster och samordna aktiviteter som är till nytta för såväl projekt som för föreningens verksamheter och för stadens kreativa kluster

Du har teoretisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande och goda språkkunskaper. Erfarenhet från självständigt arbete och projektledning av verksamheter/uppdrag i komplexa organisationer ser vi som en förutsättning. Erfarenheter från arbete i näringslivet är önskvärt och ses som en merit. Du trivs med att sätta upp mål och nå dem. Kommunikation har du lätt för, både i tal och skrift. Du har stor datorvana och trivs med kundkontakter. Du är positiv och målinriktad och gillar att arbeta i team. Då verksamheten bedrivs i en politiskt styrd organisation, är det viktigt att du har förmåga att verka utifrån de förutsättningar som kännetecknar en offentlig verksamhet Visa mindre

Business Coordinator

I rollen som Business Coordinator kommer du att ansvara för att sammanställa, koordinera och följa upp uppgifter som behöver utföras inom företaget. Du ingår i avdelningen Operations men ditt uppdrag sträcker sig över alla företagets avdelningar. Du behöver ha hög social kompetens, dels för att kunna ha god samarbetsförmåga med kollegorna men också då du kommer medverka vid kundmöten samt i vissa fall hantera uppföljningen med kunderna på egen hand. Du... Visa mer
I rollen som Business Coordinator kommer du att ansvara för att sammanställa, koordinera och följa upp uppgifter som behöver utföras inom företaget. Du ingår i avdelningen Operations men ditt uppdrag sträcker sig över alla företagets avdelningar.


Du behöver ha hög social kompetens, dels för att kunna ha god samarbetsförmåga med kollegorna men också då du kommer medverka vid kundmöten samt i vissa fall hantera uppföljningen med kunderna på egen hand.


Du kommer utgöra kittet i företaget som håller samman och säkerställer att företaget håller tidsplaner och har en god förmåga för planering. Därav ser vi att du är mycket ordningssam, strukturerad och pedantisk.


Vi är ett mindre företag med knappt 20 anställda. Du måste i din natur ha en positiv inställning och medverka till att sprida den positiva kämparanda som vi redan har idag. Som på alla mindre företag måste du också vara beredd att hjälpa till där det kan tänkas behövas.


För dig som har nära till skratt och med ett sinne för humor, tror vi att du kommer trivas bra och att detta är en stimulerande, utvecklande och variationsrik tjänst! Visa mindre

Vi söker ny koordinator / administratör

VERKSAMHETSADMINISTRATÖR/KOORDINATOR Onyx är en av Borås största gymkedjor med tre anläggningar och över 165 gruppträningspass i veckan. Just nu står vi inför en spännande förändring och behöver förstärka vårt team med en verksamhetsadministratör/koordinator.Du som söker tjänsten behöver inte vara atlet, styrkelyftare eller uthållig på löparbandet. Däremot behöver du vara en driven själ med stor erfarenhet av administration och projektledning. Tjänsten inn... Visa mer
VERKSAMHETSADMINISTRATÖR/KOORDINATOR Onyx är en av Borås största gymkedjor med tre anläggningar och över 165 gruppträningspass i veckan. Just nu står vi inför en spännande förändring och behöver förstärka vårt team med en verksamhetsadministratör/koordinator.Du som söker tjänsten behöver inte vara atlet, styrkelyftare eller uthållig på löparbandet. Däremot behöver du vara en driven själ med stor erfarenhet av administration och projektledning. Tjänsten innebär att du arbetar tätt tillsammans med VDn, vilket medför att du behöver ha förmåga att kunna ta helikopterperspektiv över hela organisationen.I dina arbetsuppgifter ingår rapportering och utredningar av verksamhet samt schemaläggning, fakturahantering, systemansvar och projektledning. Du ansvarar även för viss del av vår marknadsföring i sociala medier.KompetenskravEftergymnasial kompetensErfarenhet av tidigare administrativa tjänster minst 3-5 årMycket goda kunskaper i Office-paketetMycket goda kunskaper i sociala medierGoda kunskaper i Google AnalyticsB-körkortPersonliga egenskaperVi lägger stor vikt vid personlig lämplighet då du kommer att ha mycket dialog med personal. Som person måste du vara flexibel och kunna hoppa mellan arbetsuppgifter. Du är noggrann, ansvarsfull och prestigelös med en stor samarbetsvilja och initiativförmåga.Urval sker löpande.Sista ansökningsdag 31 maj 2019Vi se fram emot att höra från dig! Visa mindre

Regionutvecklare Välfärd

Inom utvecklingsområde Välfärd arbetar Boråsregionen med kommunövergripande frågor som berör hela socialtjänstens samt den kommunala hälso- och sjukvårdens arbete. Kommunalförbundet verkar för att stödja och stimulera utvecklingen av kommunala frågor samt skapa en plattform för samarbete. Du kommer att vara en del i en utvecklingsorganisation med ett brett uppdrag och många kompletterande kompetenser. Det är ett flexibelt uppdrag med stor frihet under ansv... Visa mer
Inom utvecklingsområde Välfärd arbetar Boråsregionen med kommunövergripande frågor som berör hela socialtjänstens samt den kommunala hälso- och sjukvårdens arbete. Kommunalförbundet verkar för att stödja och stimulera utvecklingen av kommunala frågor samt skapa en plattform för samarbete. Du kommer att vara en del i en utvecklingsorganisation med ett brett uppdrag och många kompletterande kompetenser. Det är ett flexibelt uppdrag med stor frihet under ansvar.

Exempel på arbetsuppgifter
- Driva och samordna chefsnätverk
- Ansvara för att genomföra och följa upp projekt
- Föredragande för den politiska beredningen samt ansvar för beredning av ärenden
- Företräda Boråsregionens kommuner i arbetet med regionala och nationella myndigheter som Västra Götalandsregionen, Länsstyrelsen, Sveriges kommuner och landsting samt övriga kommunalförbund i Västra Götaland.


En intressant kandidat har ett generellt intresse för samhällsfrågor, relevant högskoleutbildning och bred erfarenhet från den sociala sektorn. Du är väl förtrogen med de uppgifter som kommunerna har inom området och är inte främmande för att arbeta på strategisk nivå. Du har en utpräglad förmåga att se helheter och erfarenhet av att självständigt leda processer och ta initiativ till samverkan. Du är en serviceinriktad person som ser fördelarna med relationsbyggande och samverkan. Då uppdraget innefattar förhandlingsarbete är du omvärldsorienterad samt har god utredningsvana.

Körkort och tillgång till bil är en förutsättning. Erfarenhet från myndighetssamverkan och gränsöverskridande arbete är meriterande.

Boråsregionen Sjuhärads kommunalförbund arbetar för att stärka utvecklingen i Boråsregionen. Förbundet är en kommunal samverkansorganisation med uppgift att tillvarata medlemskommunernas gemensamma intressen och främja deras samverkan. För mer information: www.borasregionen.se Visa mindre