Lediga jobb som Arbetsledare inom tillverkning i Borås

Se lediga jobb som Arbetsledare inom tillverkning i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

Andreman skiftledare till produktion av designade lösningar

Tjänsten är en tillsvidareanställning och arbetstiderna är förlagda till 2-skift. Som skiftledare inom DSS är din huvudsakliga uppgift att leda och koordinera ett team på ditt skift. Du ansvarar för att säkerställa att teamet arbetar mot gemensamma mål och att medlemmarna presterar effektivt och arbetar i en positiv, säker och samarbetsinriktad miljö. Du ansvarar för kvalitetssäkring av produkter. Exempel på arbetsuppgifter: Ansvara för den dagliga driften... Visa mer
Tjänsten är en tillsvidareanställning och arbetstiderna är förlagda till 2-skift.
Som skiftledare inom DSS är din huvudsakliga uppgift att leda och koordinera ett team på ditt skift. Du ansvarar för att säkerställa att teamet arbetar mot gemensamma mål och att medlemmarna presterar effektivt och arbetar i en positiv, säker och samarbetsinriktad miljö. Du ansvarar för kvalitetssäkring av produkter.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ansvara för den dagliga driften under skiftet
Leda och inspirera teammedlemmar för att uppnå teamets mål och vision
Stödja och utveckla medarbetarna genom coaching, feedback och motivation
Ansvara för att fördela arbetsuppgifter inom teamet baserat på medlemmarnas kompetens och arbetsbelastning
Fördela arbetsuppgifter till teamet baserat på behov och prioriteringar
Säkerställa att produktionsmål och kvalitetskrav uppfylls
Övervaka drift och se till att maskiner och utrustning fungerar som de ska, rapportera och följa upp eventuella fel
Identifiera och hantera problem som kan uppstå inom teamet eller arbetsprocesserna
Säkerställa att alla säkerhetsföreskrifter och riktlinjer efterlevs under skiftet
Rapportera eventuella arbetsmiljöproblem eller olyckor
Kompetenser för aktuell befattning
Ledarskapserfarenhet och förmåga att hantera och motivera team
God kommunikationsförmåga
Problemlösning
Konflikthantering
Svenska i tal och skrift
Grundläggande kunskaper om säkerhetsrutiner
Teknisk förståelse
Handextrudering/svetsning
Tillverkning av, böjar, brunnar, tankar, teknikbrunnar, vallade brunnar
Elsvetsning
Ritningsläsning, Autodesk Design Review



Har du frågor kring tjänsten kontakta rekryterande chef Adam Ciesz på telefon 033-172512
Urval görs löpande. Sista dag för ansökan 17 okt Visa mindre

Resande Montageledare till SGA Conveyor Systems!

Om kundföretaget SGA grundades 1990 av Sven Gunnar Andersson med huvudkontor i Kinna och var till en början främst inriktat på att effektivisera produktionen och transporten av material åt industri- och verkstadsföretag. SGA Conveyor System har i snart 30 år hjälpt kunder med smarta lösningar för intern logistik som utvecklar verksamheten och förbättrar lönsamheten. De senaste åren har varit en period av stor tillväxt och SGA har blivit en stor aktör på ma... Visa mer
Om kundföretaget
SGA grundades 1990 av Sven Gunnar Andersson med huvudkontor i Kinna och var till en början främst inriktat på att effektivisera produktionen och transporten av material åt industri- och verkstadsföretag. SGA Conveyor System har i snart 30 år hjälpt kunder med smarta lösningar för intern logistik som utvecklar verksamheten och förbättrar lönsamheten. De senaste åren har varit en period av stor tillväxt och SGA har blivit en stor aktör på marknaden som ofta anlitas av etablerade e-handelsföretag. Mer information om företaget finns på https://sga-conveyor.se/

Arbetsuppgifter
Till vår kund SGA Conveyor Systems söker vi nu en Resande Montageledare som vill arbeta med montering och installation av transport- och automationslösningar.

Som Montageledare blir du en viktig del i gruppen. Du planerar, leder och fördelar arbetet för montörerna i ditt team både i vår verkstad i Kinna samt ute hos kunder – i Sverige och internationellt vilket innebär många resdagar i tjänst.
Du är en aktiv del av gruppen och deltar i uppgifter som:

• Mekanisk montering
• Installation och kabeldragning
• Inkoppling av motorer och testkörning av anläggningar

Du samarbetar nära med projektledare och kunder för att säkerställa att varje projekt blir en framgång, från installation till drift.
En spännande heltidstjänst med mycket ansvar och möjligheter att resa och utvecklas. Du blir en viktig del av ett engagerat team som värderar din arbetsmoral, ditt engagemang och förmåga att skapa en god laganda.

Bakgrund och personliga egenskaper
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att leda team och är bekväm med att ta ansvar.
Du har jobbat med installation av maskiner tidigare och är en problemlösare som klarar av att hantera oväntade situationer med ett leende. Vidare trivs du att vara på resande fot och möta nya kunder där du med representerar företaget professionellt och får användning av din servicekänsla och kommunikativa förmåga.

Krav
• B-körkort
• Truckkort
• Bekväm med att tala och skriva både svenska och engelska
• God datavana

Meriterande
• Kunskaper i ritningsläsning
• Kunnig inom maskin-el
• Certifikat för Saxlift och Heta Arbeten



Om oss
FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrin. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt och strävar alltid efter att anställa personal med efterfrågad kompetens så nära kundföretaget som möjligt. Tjänsten är en hyrrekrytering, vilket innebär möjlighet till anställning hos kundföretaget efter inhyrningsperioden. Ansökningarna behandlas löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön regleras i enlighet med bemanningsavtalet.

Vid frågor kan du kontakta Ellen Eriksson via mail, [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan redan idag! Visa mindre

Produktionsledare till Sveba Dahlen

Vi söker en driven och erfaren produktionsledare som brinner för ledarskap och kvalité. Här får du en unik möjlighet att ta en betydelsefull roll i en spännande förändringsresa på ett dynamiskt internationellt företag.   Sveba Dahlen grundades 1948 och är idag en ledande aktör inom utveckling och tillverkning av bagerimaskiner och pizzaugnar. Deras varumärken är Sveba Dahlen och Glimek. Huvudkontoret ligger i Fristad, utanför Borås. Sveba Dahlen ägs av den... Visa mer
Vi söker en driven och erfaren produktionsledare som brinner för ledarskap och kvalité. Här får du en unik möjlighet att ta en betydelsefull roll i en spännande förändringsresa på ett dynamiskt internationellt företag.
 
Sveba Dahlen grundades 1948 och är idag en ledande aktör inom utveckling och tillverkning av bagerimaskiner och pizzaugnar. Deras varumärken är Sveba Dahlen och Glimek. Huvudkontoret ligger i Fristad, utanför Borås. Sveba Dahlen ägs av den amerikanska koncernen Middleby Corporation, som är noterat på Nasdaq och har en stark global position inom utrustning för restauranger, storkök och bagerier.
 
Arbetsuppgifter 
Som produktionsledare kommer du att inta en central roll på monteringsavdelningen där du kommer att leda och fördela arbetet med fokus på produktkvalitet, högt resursutnyttjande samt leveransprecision. Du hanterar självständigt personalärenden, leder kvalitetsarbetet och ser till att medarbetarna efterlever företagets krav. Arbetsuppgifterna inkluderar att genomföra regelbundna medarbetsamtal, ansvara för KPI:er och att leverera resultat enligt målsättningar. Vidare kommer du att ha ansvar att upprätthålla en säker och effektiv arbetsmiljö samt aktivt driva förbättringsarbete som leder till effektivisering. Som Produktionsledare har du kontakt med inköp, konstruktion, eftermarknad och andra avdelningar på företaget. Du kommer att rapportera till Platschefen.
 
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen söker vi dig som är en engagerad och tydlig ledare som anpassar sitt ledarskap efter situationen. Du utvecklar och utmanar befintliga metoder för att förbättra resultat. Du är en driven ledare som är tydlig i din kommunikation samtidigt som du har ett coachande förhållningssätt, du förstår kraften i ett involverande ledarskap. Du har lätt för att samarbeta och det är viktigt för dig att få ditt team att driva mot gemensamt uppsatta mål. Du förstår vikten av noggrann dokumentation och ser till att arbetet utförs korrekt och med hög kvalitet.
 
Kvalifikationer 
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av en likvärdig roll inom den tillverkande industrin och som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet. Vi tror också att du har erfarenhet av och stort intresse för förbättringsarbete kopplat till produktion, och känner dig trygg med processverktygen inom LEAN. God administrativ förmåga och stor systemvana krävs. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. 
 
Din ansökan
Vi ser fram emot att höra från dig och tackar för ditt tålamod! Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mirnessa Omerika [email protected] eller Tilda Kristensson [email protected] Visa mindre

Resande Montageledare till SGA Conveyor Systems!

Om kundföretaget SGA grundades 1990 av Sven Gunnar Andersson med huvudkontor i Kinna och var till en början främst inriktat på att effektivisera produktionen och transporten av material åt industri- och verkstadsföretag. SGA Conveyor System har i snart 30 år hjälpt kunder med smarta lösningar för intern logistik som utvecklar verksamheten och förbättrar lönsamheten. De senaste åren har varit en period av stor tillväxt och SGA har blivit en stor aktör på ma... Visa mer
Om kundföretaget
SGA grundades 1990 av Sven Gunnar Andersson med huvudkontor i Kinna och var till en början främst inriktat på att effektivisera produktionen och transporten av material åt industri- och verkstadsföretag. SGA Conveyor System har i snart 30 år hjälpt kunder med smarta lösningar för intern logistik som utvecklar verksamheten och förbättrar lönsamheten. De senaste åren har varit en period av stor tillväxt och SGA har blivit en stor aktör på marknaden som ofta anlitas av etablerade e-handelsföretag. Mer information om företaget finns på https://sga-conveyor.se/

Arbetsuppgifter
Till vår kund SGA Conveyor Systems söker vi nu en Resande Montageledare som vill arbeta med montering och installation av transport- och automationslösningar.

Som Montageledare blir du en viktig del i gruppen. Du planerar, leder och fördelar arbetet för montörerna i ditt team både i vår verkstad i Kinna samt ute hos kunder – i Sverige och internationellt vilket innebär många resdagar i tjänst.
Du är en aktiv del av gruppen och deltar i uppgifter som:

• Mekanisk montering
• Installation och kabeldragning
• Inkoppling av motorer och testkörning av anläggningar

Du samarbetar nära med projektledare och kunder för att säkerställa att varje projekt blir en framgång, från installation till drift.
En spännande heltidstjänst med mycket ansvar och möjligheter att resa och utvecklas. Du blir en viktig del av ett engagerat team som värderar din arbetsmoral, ditt engagemang och förmåga att skapa en god laganda.

Bakgrund och personliga egenskaper
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att leda team och är bekväm med att ta ansvar.
Du har jobbat med installation av maskiner tidigare och är en problemlösare som klarar av att hantera oväntade situationer med ett leende. Vidare trivs du att vara på resande fot och möta nya kunder där du med representerar företaget professionellt och får användning av din servicekänsla och kommunikativa förmåga.

Krav
• B-körkort
• Truckkort
• Bekväm med att tala och skriva både svenska och engelska
• God datavana

Meriterande
• Kunskaper i ritningsläsning
• Kunnig inom maskin-el
• Certifikat för Saxlift och Heta Arbeten



Om oss
FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrin. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt och strävar alltid efter att anställa personal med efterfrågad kompetens så nära kundföretaget som möjligt. Tjänsten är en hyrrekrytering, vilket innebär möjlighet till anställning hos kundföretaget efter inhyrningsperioden. Ansökningarna behandlas löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön regleras i enlighet med bemanningsavtalet.

Vid frågor kan du kontakta Ellen Eriksson via mail, [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan redan idag! Visa mindre

Resande Montageledare sökes!

Om kundföretaget SGA grundades 1990 av Sven Gunnar Andersson med huvudkontor i Kinna och var till en början främst inriktat på att effektivisera produktionen och transporten av material åt industri- och verkstadsföretag. SGA Conveyor System har i snart 30 år hjälpt kunder med smarta lösningar för intern logistik som utvecklar verksamheten och förbättrar lönsamheten. De senaste åren har varit en period av stor tillväxt och SGA har blivit en stor aktör på ma... Visa mer
Om kundföretaget
SGA grundades 1990 av Sven Gunnar Andersson med huvudkontor i Kinna och var till en början främst inriktat på att effektivisera produktionen och transporten av material åt industri- och verkstadsföretag. SGA Conveyor System har i snart 30 år hjälpt kunder med smarta lösningar för intern logistik som utvecklar verksamheten och förbättrar lönsamheten. De senaste åren har varit en period av stor tillväxt och SGA har blivit en stor aktör på marknaden som ofta anlitas av etablerade e-handelsföretag. Mer information om företaget finns på https://sga-conveyor.se/

Arbetsuppgifter
Till vår kund SGA Conveyor Systems söker vi nu en Resande Montageledare som vill arbeta med montering och installation av transport- och automationslösningar.

Som Montageledare blir du en viktig del i gruppen. Du planerar, leder och fördelar arbetet för montörerna i ditt team både i vår verkstad i Kinna samt ute hos kunder – i Sverige och internationellt vilket innebär många resdagar i tjänst.
Du är en aktiv del av gruppen och deltar i uppgifter som:

• Mekanisk montering
• Installation och kabeldragning
• Inkoppling av motorer och testkörning av anläggningar

Du samarbetar nära med projektledare och kunder för att säkerställa att varje projekt blir en framgång, från installation till drift.
En spännande heltidstjänst med mycket ansvar och möjligheter att resa och utvecklas. Du blir en viktig del av ett engagerat team som värderar din arbetsmoral, ditt engagemang och förmåga att skapa en god laganda.

Bakgrund och personliga egenskaper
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att leda team och är bekväm med att ta ansvar.
Du har jobbat med installation av maskiner tidigare och är en problemlösare som klarar av att hantera oväntade situationer med ett leende. Vidare trivs du att vara på resande fot och möta nya kunder där du med representerar företaget professionellt och får användning av din servicekänsla och kommunikativa förmåga.

Krav
• B-körkort
• Truckkort
• Bekväm med att tala och skriva både svenska och engelska
• God datavana

Meriterande
• Kunskaper i ritningsläsning
• Kunnig inom maskin-el
• Certifikat för Saxlift och Heta Arbeten



Om oss
FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrin. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt och strävar alltid efter att anställa personal med efterfrågad kompetens så nära kundföretaget som möjligt. Tjänsten är en hyrrekrytering, vilket innebär möjlighet till anställning hos kundföretaget efter inhyrningsperioden. Ansökningarna behandlas löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön regleras i enlighet med bemanningsavtalet.

Vid frågor kan du kontakta Ellen Eriksson via mail, [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan redan idag! Visa mindre

Product Manager – OCS

About OCS Overhead Conveyor System (OCS) is part of Axel Johnson International, a privately owned Swedish industrial group operating globally. The group has a dedicated long-term approach to ownership, emphasising sustainable progress and collaboration. The focus lies on acquisitions and the development of companies, specializing in technical components and industrial solutions. The group consists of more than 200 companies and employs ~6000 peopl... Visa mer
About OCS
Overhead Conveyor System (OCS) is part of Axel Johnson International, a privately owned Swedish industrial group operating globally. The group has a dedicated long-term approach to ownership, emphasising sustainable progress and collaboration. The focus lies on acquisitions and the development of companies, specializing in technical components and industrial solutions. The group consists of more than 200 companies and employs ~6000 people in 34 countries, organized into six business groups, each focusing on selected niche markets. Axel Johnson International is a part of the Swedish family-owned corporate group, Axel Johnson who has ~30000 employees worldwide.
OCS offers innovative, sustainable and durable automation solutions based on conveyor systems for industrial applications – Optimizing production processes, improving work environments and creating cost savings for the customers.
Are you our next Product Manager?
As our next Product Manager you will be part of the Operations department and will report to the COO, you will also collaborate with departments of Automation, SCM, Engineering, Sales and Marketing to develop and launch new products. You will be the primary point of contact for all product- related inquiries.
The location for this role is in Borås.
What will you do?
Your responsibilities include but are not limited to;
Lead and manage the HW Design & Development team.
Lead and manage the SW Design & Development Team including Automation solutions.
Oversee the entire HW & SW product lifecycle from D&D to Obsolescence.
Drive continuous improvements on existing current product portfolio.
Develop new, state-of-the-art solutions aligned with customer demands and new market trends
Be the center of gravity for OCSs Sales, Marketing and Engineering in terms of aligning and connecting the different vantage points.
Travel within Europe a couple of times/month

Your qualifications:
To be successful in this role we believe you have:
Masters degree in Engineering or equivalent
Minimum of five years’ experience in similar role
Experience in Product Lifecycle Management (PLM)
Experience in team management and leadership
Worked closely with Sales & Marketing departments
Fluent in English and Swedish

You have technical skills in:
HW and SW design
Six Sigma certification
Design for X (DfX)
Version control and modularization
PLM software

As a person you are flexible and pragmatic, you have excellent leadership skills and are a team player. You are driven and motivated to achieve challenging goals and targets. You take own initiatives and follow through.
Why should you join us? OCS is a great company with substantial growth opportunities. It is a familiar and supportive company culture with fast decision-making capabilities. The company is part of a large family-owned group – Axel Johnson – offering extensive know-how and development opportunities. It is a fun and collaborative work environment. We have Union agreements – Unionen (White collar) and IF Metall (Blue collar) respectively.
We also have flexible working environment with two remote working days per week. In addition, you have opportunity for professional development within a decentralized, goal-oriented, and supportive work culture.

Application
If you recognize yourself in the description, then do not hesitate to apply!
If you have any questions about the position please contact Feven Hall Selassie at [email protected] or Per Gotfridsson at [email protected]

Please note that we do not accept CVs by email due to GDPR, kindly register you application via the link. You are welcome to apply as soon as possible, but due to vacation period we will review your application from August forward. Visa mindre

Produktionsledare (arbetsledare) till anstalten Borås

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Verksamhetsområde Borås består av Häktet Borås med 49 platser samt Anstalten Borås med 217 platser. Häktet är en del av polishuset ... Visa mer
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Verksamhetsområde Borås består av Häktet Borås med 49 platser samt Anstalten Borås med 217 platser. Häktet är en del av polishuset som ligger i centrala Borås och anstalten ligger i stadsdelen Västeråsen i Borås. Arbete med byggande av ett nytt häkte i närheten av Borås Centralstation pågår. Inom verksamhetsområdet arbetar det totalt cirka 200 personer.

Läs mer om anstalten Borås verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/anstalt/boras/#verksamhet

ARBETSUPPGIFTER
Som produktionsledare innebär det att du i ditt arbete kommer att handleda klienter i deras sysselsättning och arbetsträning i vår produktion. På anstalten Borås genomför vi montering- och förpackningsarbeten åt externa kunder. I ditt dagliga arbete har du direktkontakt med våra klienter och bidrar till deras lärande och utveckling. Du kommer också vara med och ansvara för den dagliga driften. Du planerar, arbetsfördelar samt säkerställer att våra leveranser sker enligt utsatt tid. Du är även med själv och deltar i produktionsarbetet. Tillsammans med övriga kollegor är du med och ansvarar för produktionsplaneringen.

Kriminalvårdens återfallsförebyggande arbete har som målsättning att de intagna under sin verkställighet ska bryta den onda cirkeln och den praktiska arbetsträningen fyller en viktig funktion i den processen. En del klienter har begränsad arbetslivserfarenhet och huvudsyftet med verksamheten är att bidra till lärande men också vara en del i den sociala träningen. Att arbeta som produktionsledare hos oss i Kriminalvården passar dig som vill ha ett meningsfullt arbete. Genom din kunskap och erfarenhet bidrar du till att fler klienter kommer bättre ut efter sin verkställighet. Sysselsättningen påverkar klienternas framtida möjligheter till anställning efter frigivning liksom att kunna vara självförsörjande utan kriminalitet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du har lätt för att samarbeta med andra människor och har väl grundade och tydliga värderingar. I stressituationer är du lugn, stabil och kontrollerad. Du har förmågan att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Du har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och anpassar ditt sätt att förmedla budskap utifrån mottagares förutsättningar. Du ska även ha en fysisk status som möjliggör att agera fysiskt om situationen så kräver.

För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Fullständig gymnasieskolekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen, högskoleförberedande examen eller yrkesexamen. Utländska betyg skall vara validerade motsvarande lägst yrkesexamen samt därutöver minst godkänd i svenska som andra språk 1/A)
• Erfarenhet av arbete inom montering/förpackning eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av kundkontakt
• Erfarenhet som arbetsledare inom montering/förpackning eller inom annat område som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och fakturahantering
• Arbetslivserfarenhet inom kriminalvård, säkerhetsarbete, social omsorg, psykiatri eller vård- och omsorgsarbete
• Säkerhetsmedvetenhet både utifrån arbetsmiljö och klientsäkerhet
• Truckkort

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. För denna befattning kommer en säkerhetsprövningsintervju att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning.

Kriminalvården strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning samt ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal. Visa mindre

Resande Montageledare sökes!

Arbetsuppgifter Till vår kund i Kinna söker vi nu en montageledare! I tjänsten ingår montering och installation av transport- och automationslösningar. Detta innebär cirka 150 resdagar om året, mestadels i Sverige men även resor utomlands förekommer. Dina främsta arbetsuppgifter består av att planera, leda och fördela arbetet för montörerna i ditt team, både i verkstaden i Kinna och vid installation ute hos kunder. Vidare kommer du att hjälpa till med a... Visa mer
Arbetsuppgifter
Till vår kund i Kinna söker vi nu en montageledare! I tjänsten ingår montering och installation av transport- och automationslösningar. Detta innebär cirka 150 resdagar om året, mestadels i Sverige men även resor utomlands förekommer.

Dina främsta arbetsuppgifter består av att planera, leda och fördela arbetet för montörerna i ditt team, både i verkstaden i Kinna och vid installation ute hos kunder. Vidare kommer du att hjälpa till med arbetsuppgifter såsom mekanisk montering, installation, kabeldragning, inkoppling av motorer samt testkörning av anläggning. Arbetet sker i nära samarbete med projektledare och kunder.

Tjänsten är på heltid och arbetsresorna utgår från Kinna.

Bakgrund och personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av att arbeta i en ledande roll. Du har god erfarenhet av installation av maskiner, ritningsläsning och grundläggande kunskap inom maskin-el. Vidare trivs du med att vara på resande fot och träffa nya kunder, där du har stor nytta av din serviceanda och goda bemötande. För tjänsten krävs att du behärskar svenska i tal och skrift samt har god kommunikationsförmåga på engelska. Vi ser också att du har god datavana.

B-körkort och truckkort är ett krav. Meriterande är om du har certifikat för saxlift eller heta arbeten.

Som person är du ordningsam, strukturerad och har god planeringsförmåga. Du har lätt för att hitta lösningar för eventuella problem som kan uppstå i arbetet. Vidare känner du dig trygg och bekväm i rollen med att leda andra. Vi ser också att du är driven och serviceinriktad och bidrar med en positiv stämning till ditt team.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper där inställning, arbetsmoral och engagemang är av avgörande betydelse. Vidare ser du det som en självklarhet att bidra till trivsel och gemenskap.

Om oss
FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrin. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt och strävar alltid efter att anställa personal med efterfrågad kompetens så nära kundföretaget som möjligt. Tjänsten är en hyrrekrytering, vilket innebär möjlighet till anställning hos kundföretaget efter inhyrningsperioden. Ansökningarna behandlas löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön regleras i enlighet med bemanningsavtalet.

Vid frågor kan du kontakta Ellen Eriksson via mail, [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan redan idag! Visa mindre

Produktionsledare till Sveba Dahlen

Vi söker en driven och erfaren produktionsledare som brinner för ledarskap och kvalité. Här får du en unik möjlighet att ta en betydelsefull roll i en spännande förändringsresa på ett dynamiskt internationellt företag.   Sveba Dahlen grundades 1948 och är idag en ledande aktör inom utveckling och tillverkning av bagerimaskiner och pizzaugnar. Deras varumärken är Sveba Dahlen och Glimek. Huvudkontoret ligger i Fristad, utanför Borås. Sveba Dahlen ägs av den... Visa mer
Vi söker en driven och erfaren produktionsledare som brinner för ledarskap och kvalité. Här får du en unik möjlighet att ta en betydelsefull roll i en spännande förändringsresa på ett dynamiskt internationellt företag.
 
Sveba Dahlen grundades 1948 och är idag en ledande aktör inom utveckling och tillverkning av bagerimaskiner och pizzaugnar. Deras varumärken är Sveba Dahlen och Glimek. Huvudkontoret ligger i Fristad, utanför Borås. Sveba Dahlen ägs av den amerikanska koncernen Middleby Corporation, som är noterat på Nasdaq och har en stark global position inom utrustning för restauranger, storkök och bagerier.
 
Arbetsuppgifter 
Som produktionsledare kommer du att inta en central roll på monteringsavdelningen där du kommer att leda och fördela arbetet med fokus på produktkvalitet, högt resursutnyttjande samt leveransprecision. Du hanterar självständigt personalärenden, leder kvalitetsarbetet och ser till att medarbetarna efterlever företagets krav. Arbetsuppgifterna inkluderar att genomföra regelbundna medarbetsamtal, ansvara för KPI:er och att leverera resultat enligt målsättningar. Vidare kommer du att ha ansvar att upprätthålla en säker och effektiv arbetsmiljö samt aktivt driva förbättringsarbete som leder till effektivisering. Som Produktionsledare har du kontakt med inköp, konstruktion, eftermarknad och andra avdelningar på företaget. Du kommer att rapportera till Platschefen.
 
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen söker vi dig som är en engagerad och tydlig ledare som anpassar sitt ledarskap efter situationen. Du utvecklar och utmanar befintliga metoder för att förbättra resultat. Du är en driven ledare som är tydlig i din kommunikation samtidigt som du har ett coachande förhållningssätt, du förstår kraften i ett involverande ledarskap. Du har lätt för att samarbeta och det är viktigt för dig att få ditt team att driva mot gemensamt uppsatta mål. Du förstår vikten av noggrann dokumentation och ser till att arbetet utförs korrekt och med hög kvalitet.
 
Kvalifikationer 
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av en likvärdig roll inom den tillverkande industrin och som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet. Vi tror också att du har erfarenhet av och stort intresse för förbättringsarbete kopplat till produktion, och känner dig trygg med processverktygen inom LEAN. God administrativ förmåga och stor systemvana krävs. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. 
 
Din ansökan
Vi ser fram emot att höra från dig och tackar för ditt tålamod! Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mirnessa Omerika [email protected] eller Tilda Kristensson [email protected] Visa mindre

Arbetsledare till Blue Cut

Är du redo att jobba med oss som försteman? Vi är ett expansivt företag i en spännande utvecklingsfas söker dig som vill bidra till vår tillväxt och vara en del av vår gemenskap där god arbetsmiljö och trivsel prioriteras. Vi inleder nu rekryteringen av en försteman till vår produktion. Vårt mål är att utveckla våra kundrelationer genom att förbättra flexibiliteten, leveransprecisionen samt effektiviteten i tillverkningsprocessen till värde för våra kunde... Visa mer
Är du redo att jobba med oss som försteman? Vi är ett expansivt företag i en spännande utvecklingsfas söker dig som vill bidra till vår tillväxt och vara en del av vår gemenskap där god arbetsmiljö och trivsel prioriteras.
Vi inleder nu rekryteringen av en försteman till vår produktion. Vårt mål är att utveckla våra kundrelationer genom att förbättra flexibiliteten, leveransprecisionen samt effektiviteten i tillverkningsprocessen till värde för våra kunder.


Din framtida arbetsgivare
Blue Cut AB utför allt inom vatten- och plasmaskärning, svetsning samt kantpressning. För det mesta arbetar vi med stål, rostfritt och aluminium. Våra kunder finns inom maskintillverkare, reningsverk, processindustri samt försvarsindustri.

Vad erbjuder rollen?
Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara kontakter och avstämningar med våra största kunder i kombination med daglig styrning av flöden, materialbeställningar och förstås hjälpa till där det behövs, då vi fortfarande är en liten och snabbrörlig organisation. Verksamhetens svetsarbeten handlar till största av rörtrådssvetsning, varför vi ser att du också har en viss erfarenhet av detta.

Du kommer att ha stor beslutanderätt och du arbetar nära vår VD, som du också rapporterar till.


Vem är du?
För att trivas och lyckas hos oss bör du ha god erfarenhet av arbetsledning och kalkylering. Erfarenhet från verkstadsindustrin, plåt- eller metallbearbetning är särskilt meriterande, liksom tidigare erfarenhet med ritningsarbete. Du bör alltså vara van vid att använda CAD-system och läsa ritningar.

Som person utmärker du dig genom din förmåga att agera självständigt, ditt driv och din kommunikationsförmåga. Du är prestigelös och naturligt benägen att hjälpa till, kan enkelt justera ditt arbetssätt efter rådande omständigheter och lägger stor vikt vid att upprätthålla hög kvalitet i ditt arbete. Som person ser vi också att du är målinriktad, noggrann och strukturerad.

Vi ser gärna att du har gymnasieutbildning, helst från Industritekniska programmet eller motsvarande, alternativt erforderlig yrkeserfarenhet. Du behöver ha B-körkort, truckkort och behärska svenska väl.


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 12 juni. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens Lindroth på [email protected] eller Kajsa Larsson på [email protected] Visa mindre

Product Manager – OCS

About OCS OCS is part of Axel Johnson International, a privately owned Swedish industrial group operating globally. The group has a dedicated long-term approach to ownership, emphasising sustainable progress and collaboration. The focus lies on acquisitions and the development of companies, specializing in technical components and industrial solutions. The group consists of more than 200 companies and employs ~6000 people in 34 countries, organized into si... Visa mer
About OCS
OCS is part of Axel Johnson International, a privately owned Swedish industrial group operating globally. The group has a dedicated long-term approach to ownership, emphasising sustainable progress and collaboration. The focus lies on acquisitions and the development of companies, specializing in technical components and industrial solutions. The group consists of more than 200 companies and employs ~6000 people in 34 countries, organized into six business groups, each focusing on selected niche markets. Axel Johnson International is a part of the Swedish family-owned corporate group, Axel Johnson who has ~30000 employees worldwide.
OCS Overhead Conveyor System offers innovative, sustainable and durable automation solutions based on conveyor systems for industrial applications – Optimizing production processes, improving work environments and creating cost savings for the customers.
Are you our next Product Manager?
As our next Product Manager you will be part of the Operations department and will report to the COO, you will also collaborate with departments of Automation, SCM, Engineering, Sales and Marketing to develop and launch new products. You will be the primary point of contact for all product- related inquiries.
The location for this role is in Borås.
What will you do?
Your responsibilities include but are not limited to;
Lead and manage the HW Design & Development team.
Lead and manage the SW Design & Development Team including Automation solutions.
Oversee the entire HW & SW product lifecycle from D&D to Obsolescence.
Drive continuous improvements on existing current product portfolio.
Develop new, state-of-the-art solutions aligned with customer demands and new market trends
Be the center of gravity for OCSs Sales, Marketing and Engineering in terms of aligning and connecting the different vantage points.
Travel within Europe a couple of times/month

Your qualifications:
To be successful in this role we believe you have:
Masters degree in Engineering or equivalent
Minimum of five years’ experience in similar role
Experience in Product Lifecycle Management (PLM)
Experience in team management and leadership
Worked closely with Sales & Marketing departments
Fluent in English and Swedish

You have technical skills in:
HW and SW design
Six Sigma certification
Design for X (DfX)
Version control and modularization
PLM software

As a person you are flexible and pragmatic, you have excellent leadership skills and are a team player. You are driven and motivated to achieve challenging goals and targets. You take own initiatives and follow through.
Why should you join us? OCS is a great company with substantial growth opportunities. It is a familiar and supportive company culture with fast decision-making capabilities. The company is part of a large family-owned group – Axel Johnson – offering extensive know-how and development opportunities. It is a fun and collaborative work environment. We have Union agreements – Unionen (White collar) and IF Metall (Blue collar) respectively.
We also have flexible working environment with two remote working days per week. In addition, you have opportunity for professional development within a decentralized, goal-oriented, and supportive work culture.

Application
If you recognize yourself in the description, then do not hesitate to apply!
If you have any questions about the position please contact Feven Hall Selassie at [email protected] or Per Gotfridsson at [email protected]

Please note that we do not accept CVs by email due to GDPR, kindly register you application via the link. You are welcome to apply as soon as possible, but due to vacation period we will review your application from August forward. Visa mindre

Operativ sömnadsledare

Syverket söker en erfaren medarbetare. Vi tror att du har en bakgrund som sömmerska/direktris/produktionstekniker och gillar att arbeta med hela kedjan inom textil tillverkning. På Syverket tillverkar vi textila produkter i egen fabrik i Borås och arbetar med utvecklingsprojekt och sömnadsproduktion av bla industriprodukter, kläder och hemtextil. Vi är idag 7st anställda i företaget . Vi arbetar med mönsterkonstruktion i Lectra Cadsystem där vi också gö... Visa mer
Syverket söker en erfaren medarbetare. Vi tror att du har en bakgrund som sömmerska/direktris/produktionstekniker och gillar att arbeta med hela kedjan inom textil tillverkning.
På Syverket tillverkar vi textila produkter i egen fabrik i Borås och arbetar med utvecklingsprojekt och sömnadsproduktion av bla industriprodukter, kläder och hemtextil. Vi är idag 7st anställda i företaget .

Vi arbetar med mönsterkonstruktion i Lectra Cadsystem där vi också gör produktionsunderlag. Arbetsuppgifterna är varierande och inkluderar bla framtagning av sömnadsprover, tillskärning av material, produktionsteknik mm.
Arbetsledning kommer också vara en viktig del i tjänsten då du planerar och leder det dagliga arbetet i fabriken.
Krav:
Erfarenhet av att arbeta i en sömnadsproduktion.
Kunskaper i produktionsteknik.
Förmåga att leda och samarbeta med andra människor.



Om du är intresserad av att arbeta med oss, skicka in din ansökan till oss så snart som möjligt Visa mindre

Vi rekryterar Arbetsledare för lackeringen till Cycleurope

Vill du arbeta på ett av Varbergs mest spännande företag? Har du erfarenhet av lackering, arbetsledning och ett brinnande teknikintresse? Här erbjuds du en bred roll med personal- och planeringsansvar. Du arbetar i projekt och med ständiga förbättringar. Tjänsten innebär många kontaktytor, både internt och externt. Låter det intressant? Kanske är det dig vi söker! Om företaget Cycleurope Sverige är en del av familjeägda Cycleurope AB, en av Europas led... Visa mer
Vill du arbeta på ett av Varbergs mest spännande företag? Har du erfarenhet av lackering, arbetsledning och ett brinnande teknikintresse? Här erbjuds du en bred roll med personal- och planeringsansvar. Du arbetar i projekt och med ständiga förbättringar. Tjänsten innebär många kontaktytor, både internt och externt. Låter det intressant? Kanske är det dig vi söker!

Om företaget

Cycleurope Sverige är en del av familjeägda Cycleurope AB, en av Europas ledande cykelkoncerner. I Sverige finns de hos hundratals cykelspecialister runt om i landet genom sina varumärken Crescent, Monark, Spectra och TEC. Cycleurope vill bidra till en aktiv och hälsosam livsstil på cykel med kvalité, säkerhet och miljö i fokus. På huvudkontoret i Varberg arbetar man med utveckling, design och producerar cyklar för svenska förhållanden. Här har det tillverkats cyklar sedan tidigt 1900-tal. 100 000 cyklar rullar ut ur fabriken i Varberg varje år. Cycleurope kan stolta titulera sig som marknadsledande i Sverige, en stor spelare i Norden och Europa med några av de finaste och mest anrika cykelvarumärken som finns i världen. Läs gärna mer om Cycleurope på deras hemsida: https://www.cycleurope.com/

Arbetsuppgifter

I rollen som arbetsledare för lackeringen kommer du att ingå i ett team där den huvudsakliga arbetsuppgiften är att leda och fördela arbetet för produktionspersonalen. Du börjar dagen med ett uppstartsmöte och är ständigt involverad i driften och stöttar i prioriteringsordning. Om problem uppstår kommer du att rapportera avvikelser, dokumentera och följa upp med avdelningen. Du kommer också att arbeta med ständiga förbättringar och produktionshöjande åtgärder. För att lyckas i rollen ser vi att du är väl insatt i lackeringens alla delar samt har ett helhetsperspektiv och arbetar proaktivt. I arbetet ingår personalansvar för den egna avdelningen samt personalplanering på kort sikt. Tjänsten innebär många kontaktytor, både internt och externt, exempelvis med leverantörer. Därför krävs det att du både har en god kommunikations- och samarbetsförmåga.

Om dig

Vi söker dig som är arbetsam och strukturerad. Du arbetar metodiskt med prioriteringar och planering och är alltid prestigelös i ditt arbetssätt. Med positivitet och kreativitet vill du utveckla dig själv och ditt team till att prestera bästa möjliga resultat. Du strävar efter effektivitet och drivs av att leverera kvalitet i allt du gör. Vi söker dig som har ett individanpassat ledarskap med högt i tak. Du är bekväm i att leda och delegera arbete samtidigt som du ser dig själv som en i gruppen.

Formell kompetens

• Utbildning och/eller erfarenhet inom pulverlackeringsapplikation
• Utbildning och/eller erfarenhet inom våtlackeringsapplikation
• Kunskaper inom processerna för upphängning, maskering, transportörsystem och härdning
• Erfarenhet av arbetsledning, gärna med personalansvar
• Obehindrad engelska och svenska i tal och skrift



Meriterande

• Kunskap om Wagners pulver- och våtlackeringsanläggningar
• Erfarenhet av förbättringsarbete
• 3 – 5 års arbetserfarenhet inom berört arbetsområde

Om anställningen

Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning initialt
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Arbetstider: Dagtid, måndag-fredag
Ort: Varberg

I denna rekrytering samarbetar Cycleurope med Lernia bemanning & rekrytering. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Annette Klang, [email protected]

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tveka därför inte över att skicka in din ansökan redan idag!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Produktionsledare

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i ledande roller och är redo att ta nästa kliv in i en dynamisk och snabbt växande bransch där du får chansen att utveckla och länka ihop teamet? Då kan det vara dig vi söker! Om tjänsten  För vår kunds räkning inom tillverkningsindustrin  i Ulricehamn söker vi nu dig med flera års erfarenhet av arbete i ledande positioner. Som produktionsledare kommer du att ha det övergripande ansvaret för en avdelning där du ko... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i ledande roller och är redo att ta nästa kliv in i en dynamisk och snabbt växande bransch där du får chansen att utveckla och länka ihop teamet? Då kan det vara dig vi söker!

Om tjänsten 

För vår kunds räkning inom tillverkningsindustrin  i Ulricehamn söker vi nu dig med flera års erfarenhet av arbete i ledande positioner. Som produktionsledare kommer du att ha det övergripande ansvaret för en avdelning där du kommer att arbeta med att organisera, motivera och utveckla dina medarbetare utifrån de målsättningar och riktlinjer som finns på företaget. Vidare kommer du att bidra till att nå mål gällande säkerhet, kvalitet och produktivitet samt att säkerställa att målsättning för leveranssäkerhet efterlevs. Som produktionsledare deltar du aktivt i förbättringsarbete och utveckling av arbetsmetoder. 

Arbetsuppgifter

I din roll som produktionsledare kommer du att arbeta nära produktionschefen som också är den person du rapporterar direkt till. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att leda och styra produktionsprocesser, säkerställa så att produktionen löper på samt att slutresultatet lever upp till tillverkningsunderlagets krav och fastställda kvalitetsmål som du självständigt har satt upp på veckobasis för respektive avdelning. Vidare arbetar du med att säkerställa så att avdelningarna följer rutiner gällande struktur och pågående förbättringsarbete. Du ansvarar också för den dagliga styrningen för personal och medverkar till personalstruktur tillsammans med produktionschefen. Du arbetar aktivt med att verka för god stämning och hanterar personalfrågor löpande. Vidare agerar du självständigt inom ramen för företagets gällande målsättningar och att se till så att företagets målsättning för både kort och långsiktiga lönsamhetsmål uppnås.

Som person

För att du ska trivas i rollen som produktionsledare ser vi att du som söker har en bakgrund som ledare. Du är en prestigelös lagspelare med god samarbetsförmåga. Du värdesätter långsiktiga relationer och är medveten om vikten i att skapa god stämning. Vidare är du engagerad och motiverad till att länka samman medarbetarna genom att aktivt coacha, stötta, samtala och närvara i produktionen. Du tror på ett närvarande ledarskap och uppmärksammar situationer som kan uppstå i din omgivning. Vidare är du rak och kommunikativ och bemöter människor med öppenhet.

Kvalifikationer Dokumenterad erfarenhet från ledande positioner
Språkkunskaper i svenska och engelska
Grundläggande kunskaper i ritningsläsning
Teknisk utbildning är starkt meriterande
Villkor Start: Omgående, enligt överenskommelse
Ort: Ulricehamn
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Arbetstid: Måndag-Fredag dagtid

Till den här tjänsten blir du anställd hos oss på Onepartnergroup i Borås och uthyrd till vår kund i Ulricehamn. Anställningen kommer att inledas med 6 månader som uthyrd konsult med med stor möjlighet till övertag av kund i samband med periodens slut. För att veta mer om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Arbetschef stadshusservice

Ansök    Nov 2    Borås kommun    Arbetsledare, tryckeri
Servicekontoret utför tekniska och administrativa tjänster till förvaltningar och bolag i Borås Stad. I vår verksamhet finns allt från anläggnings- och verkstadsarbeten till dataservice, bygg- och fastighetsservice, löne- och redovisningsservice samt telefonservice och växel. Servicekontoret har ingen kommunal budgettilldelning, utan arbetar under företagsliknande former enligt en modell med beställare och utförare. Omkring 350 personer arbetar på Servicek... Visa mer
Servicekontoret utför tekniska och administrativa tjänster till förvaltningar och bolag i Borås Stad. I vår verksamhet finns allt från anläggnings- och verkstadsarbeten till dataservice, bygg- och fastighetsservice, löne- och redovisningsservice samt telefonservice och växel. Servicekontoret har ingen kommunal budgettilldelning, utan arbetar under företagsliknande former enligt en modell med beställare och utförare. Omkring 350 personer arbetar på Servicekontoret.



På avdelningen Entreprenad arbetar idag drygt 200 medarbetare. Avdelningen leds av en avdelningschef, fem arbetschefer och18 enhetschefer. Vi arbetar med bl.a. anläggningsprojekt, VA-projekt, asfaltsarbeten, byggarbeten, fastighetsskötsel, parkskötsel, lokalvård, post- och bud, tryckeri, växelfunktion för staden, markrenhållning samt vinterväghållning.

Vi söker nu en arbetschef med förmågan att leda och utveckla ett av våra arbetschefsområden tillsammans med en till två enhetschefer. Inom arbetschefsområde 5 kommer du att vara närmsta chef för kommuntryckeriet, post- och budverksamhet, kontorsvaktmästeri och för Borås Stads huvudväxel.

Inom arbetschefsområdet finns också serveringar och lokalvård, de delarna leds av underställda enhetschefer. I din roll som arbetschef samordnar du frågor som rör hela arbetschefsområdet. Det innebär bl.a. mycket kontakt med våra beställare, avtalsskrivning, prissättning och uppföljningar av olika slag, t.ex. av ekonomin.

Du ingår i avdelningschefens ledningsgrupp tillsammans med de andra arbetscheferna och du har expertstöd inom ekonomi och HR, likaväl som ett administrativt stöd för t.ex. löpande ekonomi och löpande lön- och personal-administration.


Som arbetschef kommer du att ansvara för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö inom ditt arbetschefsområde. Du kommer tillsammans med avdelningschef och övriga arbetschefer på avdelningen samordna och utveckla avdelningens olika verksamheter. Servicekontoret bedrivs enligt beställare-och utförarkoncept vilket innebär mycket kontakter med olika beställarfunktioner placerade på andra förvaltningar och bolag inom Borås Stad.

Vi söker nu dig som vill leda och utveckla verksamheterna i Kontorsservice (tryckeri m.m.) och i delar av Stadshusservice (fastighetsskötsel, bud och verksamhetsstöd). Som arbetschef ansvarar du för verksamhetens resultat, arbetsmiljö och personal. Du är närmaste chef för ca 20 medarbetare inom de olika områdena. Du kommer att arbeta under företagsliknande former, t.ex. när det gäller prissättning och uppföljning av de tjänster enheten erbjuder, och ha mycket kontakter med kunder inom Borås Stads organisation.


Du har relevant högskoleutbildning för uppdraget/ tjänsten och/eller mångårig arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser även att du har erfarenhet av affärsverksamhet och av att arbeta kundfokuserat, med till exempel kundkontakter och prissättning av de tjänster vi erbjuder våra kunder. Om du har dokumenterad ledarerfarenhet inom de tre senaste åren inom kontorsservice (tryckeri, fastighetsskötsel, bud- och verksamhetsstöd) är det meriterande.

Vi vill också att du ska ha kunskap, erfarenhet och förmåga att driva egna projekt. Är du van vid att arbeta enligt ISO 9001 för kvalitet och 14001 för miljö är det ett plus eftersom Servicekontorets verksamheter är certifierade enligt de standarderna.

Det är även viktigt att du har en god analytisk förmåga, ett stort intresse för ledarskap och att utveckla andra människor samt att du besitter erfarenhet av att leda större arbetsgrupper. Du måste ha god datorvana inom exempelvis Officepaketet och B-körkort. Vi kommer att fästa mycket stor vikt vid personliga egenskaper.

I Borås Stad arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö, vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid. Visa mindre

Produktionsledare

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i ledande roller och är redo att ta nästa kliv in i en dynamisk och snabbt växande bransch där du får chansen att utveckla och länka ihop teamet? Då kan det vara dig vi söker! Om tjänsten  För vår kunds räkning inom tillverkningsindustrin  i Ulricehamn söker vi nu dig med flera års erfarenhet av arbete i ledande positioner. Som produktionsledare kommer du att ha det övergripande ansvaret för en avdelning där du ko... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i ledande roller och är redo att ta nästa kliv in i en dynamisk och snabbt växande bransch där du får chansen att utveckla och länka ihop teamet? Då kan det vara dig vi söker!

Om tjänsten 

För vår kunds räkning inom tillverkningsindustrin  i Ulricehamn söker vi nu dig med flera års erfarenhet av arbete i ledande positioner. Som produktionsledare kommer du att ha det övergripande ansvaret för en avdelning där du kommer att arbeta med att organisera, motivera och utveckla dina medarbetare utifrån de målsättningar och riktlinjer som finns på företaget. Vidare kommer du att bidra till att nå mål gällande säkerhet, kvalitet och produktivitet samt att säkerställa att målsättning för leveranssäkerhet efterlevs. Som produktionsledare deltar du aktivt i förbättringsarbete och utveckling av arbetsmetoder. 

Arbetsuppgifter

I din roll som produktionsledare kommer du att arbeta nära produktionschefen som också är den person du rapporterar direkt till. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att leda och styra produktionsprocesser, säkerställa så att produktionen löper på samt att slutresultatet lever upp till tillverkningsunderlagets krav och fastställda kvalitetsmål som du självständigt har satt upp på veckobasis för respektive avdelning. Vidare arbetar du med att säkerställa så att avdelningarna följer rutiner gällande struktur och pågående förbättringsarbete. Du ansvarar också för den dagliga styrningen för personal och medverkar till personalstruktur tillsammans med produktionschefen. Du arbetar aktivt med att verka för god stämning och hanterar personalfrågor löpande. Vidare agerar du självständigt inom ramen för företagets gällande målsättningar och att se till så att företagets målsättning för både kort och långsiktiga lönsamhetsmål uppnås.

Som person

För att du ska trivas i rollen som produktionsledare ser vi att du som söker har en bakgrund som ledare. Du är en prestigelös lagspelare med god samarbetsförmåga. Du värdesätter långsiktiga relationer och är medveten om vikten i att skapa god stämning. Vidare är du engagerad och motiverad till att länka samman medarbetarna genom att aktivt coacha, stötta, samtala och närvara i produktionen. Du tror på ett närvarande ledarskap och uppmärksammar situationer som kan uppstå i din omgivning. Vidare är du rak och kommunikativ och bemöter människor med öppenhet.

Kvalifikationer Dokumenterad erfarenhet från ledande positioner
Språkkunskaper i svenska och engelska
Grundläggande kunskaper i ritningsläsning
Teknisk utbildning är starkt meriterande
Villkor Start: Omgående, enligt överenskommelse
Ort: Ulricehamn
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Arbetstid: Måndag-Fredag dagtid

Till den här tjänsten blir du anställd hos oss på Onepartnergroup i Borås och uthyrd till vår kund i Ulricehamn. Anställningen kommer att inledas med 6 månader som uthyrd konsult med med stor möjlighet till övertag av kund i samband med periodens slut. För att veta mer om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

OPERATIV ARBETSLEDARE LAGER

Vill du vara med och ta nästa steg med oss? Är du en framåt och driven person med erfarenhet från lager- & logistikbranschen? Motiveras och attraheras du av arbete i en teamorienterad och prestigelös miljö? Då kan du vara den person vi söker. Som arbetsledare för lagret inklusive packen leder och planerar du det dagliga arbetet och vår viktigaste framgång - våra medarbetare. Lagret är hjärtat och därmed en av de viktigaste avdelningarna. Med ett högt temp... Visa mer
Vill du vara med och ta nästa steg med oss? Är du en framåt och driven person med erfarenhet från lager- & logistikbranschen? Motiveras och attraheras du av arbete i en teamorienterad och prestigelös miljö? Då kan du vara den person vi söker.

Som arbetsledare för lagret inklusive packen leder och planerar du det dagliga arbetet och vår viktigaste framgång - våra medarbetare. Lagret är hjärtat och därmed en av de viktigaste avdelningarna. Med ett högt tempo och ett effektivt logistiksystem är det lagret som lägger grunden för ett konkurrenskraftigt företag.

Om företaget

Dinair/AAF är en av Europas största tillverkare och leverantör av ventilationsfilter, stoft- och rökgasfilter med över 100 års erfarenhet. Sedan 2016 ingår vi i AAF International med Daikin som huvudägare. AAF driver forskning samt produktutveckling och har ett komplett produktsortiment av hög kvalité. Vi tar vårt uppdrag på största allvar och lägger stora resurser på att utveckla våra produkter och metoder för att vara i framkant. Det gör att vi kan erbjuda våra kunder de bästa produkterna och smartaste lösningarna.

Dinair AB har huvudkontor i Vadstena och vi finns representerade i hela Sverige med ca 130 anställda. Våra två produktionsanläggningar finns i Horndal och Kinna.

För oss är det viktigt att arbeta i nära samarbete med våra kunder, samarbetspartners och leverantörer. Med omsorgsfulla val av material, effektiv produktion som i alla led ska bidra med så lågt avtryck på klimatet som möjligt, möter vi kundernas krav på hög leveranssäkerhet och rätt kvalitet.

Dina arbetsuppgifter

Som arbetsledare lager är din främsta uppgift att leda, planera och fördela det dagliga arbetet på vårt lager och verka för att skapa effektivitet och lönsamhet. Du är en aktiv ledare som arbetar i den dagliga driften tillsammans med din medarbetare.

Några av dina ansvarsområden

- Leda och fördela arbetsuppgifter så att in-, och utleveranser blir så effektivt som möjlig.
- Planera för avdelningens kort- och långsiktiga behov.
- Ansvara för medarbetarutveckling, introducera nya medarbetare samt hålla i veckomöten.
- Bedriva förbättringsarbete, effektivisera rutiner och arbetssätt i produktionen utifrån företagets policys och ledningssystem.
- Verka för att beslutade mål uppnås.
- Hantera och svara på reklamationer, såväl inom miljö- som kvalitetsområdet.
- Viss kontakt med kunder och leverantörer.


Du ingår i arbetsledargruppen, där ni tillsammans deltar och driver diverse interna utvecklingsprojekt inom bla. kvalitet, produktion och Lean. Du kommer att ha ett nära samarbete med företagets säljare, inköpare och produktionsplanerare. Du rapporterar till platschefen. Rollen är placerad i Kinna.

Din profil

För att lyckas i rollen tror vi att du har flera års erfarenhet av arbete på lager, har god fysik, är arbetsam och trivs med att arbeta i högt tempo och är inte rädd för att "hugga i". Du har en hög ansvarskänsla och ett lösnings- och resultatorienterat arbetssätt. Du drivs av att motivera andra och har förmågan att leda och visa vägen. Självklart ska du vara serviceinriktad.

Du kan växla mellan ett operativt och strategiskt fokus. God samarbets- och kommunikationsförmåga är viktigt, då du dagligen har kontakt med många olika funktioner inom företaget.

- minst gymnasial utbildning, med fokus på lager/logistik, eller annan likvärdig utbildning.
- tidigare erfarenhet av arbetsledande befattning. ¨
- förståelse/intresse för produktion och god produktkännedom.
- goda kunskaper inom området arbetsmiljö och ledningssystem ISO 9001/14001.
- datorvana och goda kunskaper i Microsoft Office (Word, Excel och Powerpoint).
- vana att arbeta i affärssystem, om du har arbetat i Pyramid/SAP är det ett plus.
- goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.
- resor kan förekomma i tjänsten, B-körkort krävs.
- Gärna truck-körkort


Det är starkt meriterande om du har tidigare arbetat som arbetsledare inom lager/logistik.

Ansökningsförfarande

Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Intervjuer och urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum. Passa därför på att skicka in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan!

Uppstart: Enligt överenskommelse

Ort/Placering: Kinna

Anställningsform: Tillsvidare anställning med provanställning 6 månader

Omfattning: Heltid

Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

Ansökningstid: 2022-06-30

Frågor: Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Peter Andersson, Platschef Kinna, på tel. 0320 20 75 65, [email protected] Visa mindre

Projektledare inom miljö och kemi

Ser du stora utvecklingsmöjligheter för arbetet med farliga kemikalier i miljön? Trivs du med att leda projekt och arbeta tillsammans med företag, forskare, myndigheter och andra organisationer för att bidra till denna utveckling? Då kan du vara rätt person till vårt team! Om oss Enheten Samhällssäkerhet på RISE expanderar och vi söker nu en medarbetare med erfarenhet av miljöfrågor med inriktning på kemi för att bli en del av vårt team. I verksamhete... Visa mer
Ser du stora utvecklingsmöjligheter för arbetet med farliga kemikalier i miljön? Trivs du med att leda projekt och arbeta tillsammans med företag, forskare, myndigheter och andra organisationer för att bidra till denna utveckling? Då kan du vara rätt person till vårt team!

Om oss
Enheten Samhällssäkerhet på RISE expanderar och vi söker nu en medarbetare med erfarenhet av miljöfrågor med inriktning på kemi för att bli en del av vårt team.

I verksamheten, lokaliserad i Borås, Västerås och Lund, arbetar vi brett för en ökad säkerhet och hållbarhet i samhället. Arbetet sker via forskningsprojekt och kunduppdrag.

Om rollen
Din roll innefattar arbete i industrinära forskningsprojekt, nationella såväl som internationella, men även i direkta kunduppdrag. Du kommer att ha kontakt med myndigheter och företag, i och utanför Sverige. Du kommer bli del av ett team, men förmågan att ta egna initiativ och arbeta självständigt är viktigt då en central del av vår verksamhet involverar initiering och ledning av projekt som svarar mot samhällets behov. Det finns en flexibilitet att utveckla och forma din roll inom forskningsområdet till ett varierande och fritt arbete.

Du kommer att arbeta med enhetens kompetenta medarbetare men även med övriga delar av RISE. Du bygger gärna nätverk och skapar kontakter inom exempelvis industri, myndigheter samt akademi. Du ser möjligheter och arbetar för att utveckla området inom RISE.

Viktiga arbetsuppgifter är:

- Projektledning och initiering av nya projekt och uppdrag
- Bygga nätverk och initiera samarbeten
- Kontakt med samarbetspartners, kunder och forskningsfinansiärer
- Bidra till områdets utveckling på RISE och driva forskningsfrågor inom området

Placeringsorten för tjänsten är företrädesvis Borås men kan diskuteras.

Vem är du?
För att lyckas i din roll ser vi att du har några års erfarenhet av arbete som projektledare och/eller konsult med frågeställningar inom miljöområdet, främst med en kemisk inriktning. Du har kunskap om kemiska ämnen, farliga för hälsa och miljö. Du har en relevant akademisk utbildning inom miljövetenskap och/eller kemi såsom högskole- eller civilingenjör eller forskarutbildning.

Som person är du kommunikativ och kundfokuserad. Du är initiativrik och driven med god förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Konsulterfarenhet och kunskap avseende förorenade områden samt PFAS är meriterande. Det är även en fördel om du har ett eget kontaktnät inom området.

För att lyckas i rollen är det en förutsättning att du tycker om att skapa och utveckla relationer exempelvis genom nätverk och samarbeten, både internt och externt. Våra projekt är ofta internationella så det är viktigt att du kan kommunicera samt uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska.

Är vi rätt för varandra?
Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Hos oss möts passionerade problemlösare för att lösa några av världens viktigaste, och kanske roligaste, problem. Vi kan inte lova dig ett enkelt jobb, men vad vi kan lova dig är ett gäng engagerade kollegor och några riktigt spännande samhällsutmaningar att ta itu med. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö som ger dig utvecklingsmöjligheter både professionellt och personligt. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad på riktigt. Välkommen till hela Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner.

Välkommen med din ansökan!
Välkommen med din ansökan senast den 3 april 2022. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden. Vid frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Haukur Ingason, tel: 010-5165197.

Om du vill veta mer om vår arbetsplats kan du också kontakta någon av våra fackliga representanter Daniel Gäwerth, Unionen, 010-516 68 15 eller Lazaros Tsantaridis, SACO, 010-5166221

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen då vi lyder under Lagen om offentlig upphandling.

Kemi, miljö, projektledning, RISE, forskare, förorenade områden, PFAS, perfluorerade ämnen, polyfluorerade ämnen Visa mindre

Produktionschef till Industrigalv i Borås AB

Har du erfarenhet kring industri och ledarskap? Då kan denna möjlighet vara något för dig. Här får du möjlighet att jobba i ett produktivt bolag i en spännande industrimiljö och tillsammans med ditt team få driva bolaget framåt.  Om företaget Industrigalv i Borås AB erbjuder ytbehandling med huvudinriktning på elförzinkning i små och stora produktionsserier till framförallt verkstads- och fordonsindustrin. Framgångsfaktorerna utgörs av bra produktkvalitet... Visa mer
Har du erfarenhet kring industri och ledarskap? Då kan denna möjlighet vara något för dig. Här får du möjlighet att jobba i ett produktivt bolag i en spännande industrimiljö och tillsammans med ditt team få driva bolaget framåt. 

Om företaget
Industrigalv i Borås AB erbjuder ytbehandling med huvudinriktning på elförzinkning i små och stora produktionsserier till framförallt verkstads- och fordonsindustrin.
Framgångsfaktorerna utgörs av bra produktkvalitet, korta leveranstider samt en personlig service. 

Din roll: 
Som Produktionschef ser vi en stor vinning i att man har ansvar för helheten på en daglig basis över hela verksamheten, samt personalansvar av ett team på 17 personer. Det är ett litet bolag med en platt organisation, vilket innebär att tjänsten är en bred roll där du som chef får vara delaktig i både det strategiska och dom operativa delarna i företaget.

Du kommer att ha ett nära samarbete med VD, som kommer vara din närmsta chef,  där ni tillsammans strävar efter att uppnå uppsatta mål.


Andra förekommande arbetsuppgifter är: att leda, planera och delegera ut ansvarsområden till teamet i produktionen, som jobbar 3-skift
ansvara för leveranserna och förhandling med leverantörer
planering och prioritering av resurser internt
kontakt med kunder runt om i Sverige
räkna och kalkylera på nya och befintliga jobb
hjälpa till själv i produktionen när det behövs


Din profil

För att passa in i rollen som produktionschef på Industrigalv i Borås AB bör du trivas med att arbeta i ett proaktivt företag med tydligt affärsfokus. Du som person skall se denna möjlighet och roll som att driva ett eget bolag, med stöd från din närmsta chef. Det är viktigt att du är nyfiken och lyhörd inför verksamhetens behov. Du triggas av utmaningen i att bygga upp välfungerande processer och rutiner för produktionen.

Detta är ett mindre bolag och vi sätter stor vikt i att du som person är prestigelös och flexibel, där du inte skall vara rädd i att rycka in där det behövs.
Att kunna hantera och ta action på flera områden och uppgifter samtidigt skall inte vara några problem.

Vi ser att du brinner för ditt goda ledarskap och är bra på att motivera och ta vara på dina medarbetares kompetenser, för att därigenom kunna skapa och utveckla ett starkt team. Du är en rak och samtidigt lyhörd ledare som är engagerad och delaktig i dina medarbetares arbetsvardag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värderingar.

Vi ser gärna att du även uppfyller nedanstående krav: 
  flera års erfarenhet av att jobbat inom industri samt haft en ledande befattning
meriterande om du har erfarenhet inom kemikalier
några års erfarenhet med personalansvar
inneha B-körkort samt truckkort
kommunicera i tal och skrift både i Svenska och engelska 
Känner du att detta är en passande tjänst och nästa steg för dig? Isåfall sök denna tjänst direkt, urval sker löpande. 


Din ansökan
Detta är en direktanställning hos Industrigalv i Borås AB som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Rosell. Visa mindre

Borås Energi och Miljö söker en arbetsledare till underhållsavdelningen

Borås Energi och Miljö AB tar tillvara energiflöden i samhället och omvandlar energin i bland annat avfall till fjärrvärme, el, fjärrkyla och biogas. Bolaget erbjuder energi- och avfallstjänster, sköter avfallshanteringen och avloppsreningen samt levererar dricksvatten i Borås. Vi är 330 medarbetare och omsättningen uppgår till cirka 1 miljard. Borås Energi och Miljö AB ingår i Borås Stadshus AB och är en av Borås mest spännande och utvecklande arbetsplats... Visa mer
Borås Energi och Miljö AB tar tillvara energiflöden i samhället och omvandlar energin i bland annat avfall till fjärrvärme, el, fjärrkyla och biogas. Bolaget erbjuder energi- och avfallstjänster, sköter avfallshanteringen och avloppsreningen samt levererar dricksvatten i Borås. Vi är 330 medarbetare och omsättningen uppgår till cirka 1 miljard. Borås Energi och Miljö AB ingår i Borås Stadshus AB och är en av Borås mest spännande och utvecklande arbetsplatser.
Som arbetsledare ansvarar du för arbetsledning av det dagliga arbetet samt hantering av personalfrågor, arbetsmiljöfrågor, personsäkerhet och kompetensfrågor. Du är kvalitetsansvarig för din grupps arbeten och du arbetar en stor del med problemlösning. Ditt fokus är att ge ditt personalstöd och support för att kunna utföra gruppens uppgifter som syftar till att uppnå önskad tillgänglighet på företagets produktionsanläggningar.
Ditt arbetsområde är mekaniska underhållsarbeten samt ändringsarbeten på företagets anläggningar vilket innefattar energi, avlopp, vatten, avfall och fastigheter. Du kommer lägga stort fokus på din grupps kompetensuppbyggnad exempelvis genom deltagande på utbildningar, entreprenörernas underhållsmoment och genom att skapa förenklande dokumentation etc.
Du ansvarar för en grupp som idag består av 9 tekniker och ni utgår från Sobackens kraftvärmeverk. Du kommer att få hjälp med arbetsuppgifter som hantering av felanmälan, planering, beredning och uppföljning i underhållssystemet såsom mätetal, tidsregistrering mm. Du rapporterar till Mekchef på underhållsavdelningen.
Vi söker dig som är servicemedveten, gillar att ha många saker i gång, har en god organisatorisk förmåga och ett säkerhetstänk i ditt arbete. Du behöver ha goda ledaregenskaper och erfarenhet av ledarskap är meriterande.
Dina egenskaper:
· Serviceinriktad
· Kommunikativ
· Förmåga att bygga team
· Analytisk med problemlösande
· Säkerhetsmedveten
· Strukturerad
Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper.

Din bakgrund:
· Goda kunskaper inom underhåll av mekanisk utrustning
· Erfarenhet av personalansvar och arbetsledning
· Stresstålig
Tjänsten kräver B-körkort.


Vad erbjuder vi?
Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. För att uppnå detta erbjuder en arbetsplats med utvecklande arbetsuppgifter i en stabil bransch. Vi satsar mycket på personalens hälsa med flera friskvårdsförmåner och aktiviteter. Vi har konkurrenskraftiga anställningsvillkor och goda förmåner som komplement. Kretslopp, omtanke och framåt är våra värdeord som avspeglar sig både inom bolaget och ut till kunder.
Bra att veta:
Tjänsten är tillsvidareanställningar på heltid. Du är välkommen att skicka ditt CV och personliga brev till oss. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Mekchef Peter Wennman, 0729–766064 eller tf. Underhållschef Mikael Andersson 0703–445907.
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
Som ett led i vårt kvalitetsarbete genomför Borås Energi och Miljö alltid bakgrundskontroller på personer som är aktuella för anställning.
Inför varje rekrytering tar vi beslut om vilka rekryteringskanaler vi ska använda och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp Visa mindre

Tillväxtområdesledare inom Produktsäkerhet

- Söker du ett utmanande arbete inom framtida elektronik- eller batterilösningar? - Har du förmågan att både ha detaljfokus och hålla driv i dina projekt? - Är du en sann lagspelare som vill nå framgång tillsammans med ditt team? - Tycker du om att leda och utveckla mot nya affärsmöjligheter? - Har du kundfokus och gillar att arbeta nära kund?  Då är vi kanske din framtida arbetsgivare! RISE avdelning Elektrifiering och pålitlighet arbetar bland annat... Visa mer
- Söker du ett utmanande arbete inom framtida elektronik- eller batterilösningar?
- Har du förmågan att både ha detaljfokus och hålla driv i dina projekt?
- Är du en sann lagspelare som vill nå framgång tillsammans med ditt team?
- Tycker du om att leda och utveckla mot nya affärsmöjligheter?
- Har du kundfokus och gillar att arbeta nära kund?

 Då är vi kanske din framtida arbetsgivare! RISE avdelning Elektrifiering och pålitlighet arbetar bland annat med forskning, utvärdering och provning som stödjer utvecklingen av hållbara transportsystem med fokus på säkerhet, elektrifiering och automatisering men också industriella produkter med motsvarande behov.

Vi arbetar till exempel med elsäkerhet, miljötålighet, funktionssäkerhet och maskinsäkerhet. Batteri och vätgasteknik i nya drivlinor och energisystem är också viktiga områden för avdelningen.

Om rollen
Vi söker Tillväxtområdesledare (TOL) som kan leda och entusiasmera ett team mot tydliga mål. Tillsammans med enhetschef fastställer och exekverats planen för tillväxt inom våra olika teknikområden. Det krävs ett nära samarbete med kunder och förmågan att bygga och bibehålla nätverk med partners inom området. Som TOL leder du ditt team mot uppsatta mål i en dynamisk utvecklingsmiljö. Du är en visionär med stark teknisk grund och integritet med förmågan att förmedla och kommunicera. Du har gedigna projektledaregenskaper så som planering, budgetering, struktur, kommunikation och resursplanering. Som TOL kan du också driva egna projekt inom ramen för teknikområdet.

De teknikområden som initialt kommer fokuseras är Elsäkerhet och Batterisäkerhet. Inom dessa områden arbetar vi med provning och utvärdering av elsäkerhet för kvalificerad industrielektronik och telekomutrustning samt Batterisäkerhet och prestandatest.

Arbetsuppgifterna innefattar främst att leda och utveckla teamet mot en dynamisk tillväxtplan som tas fram tillsammans med enhetschef. TOL leder sitt team i den bestämda riktningen och utvecklar verksamheten enligt plan. I detta arbete skapar vi partnerskap både internt och externt i syfte att stärka och utveckla vår affär. Vi tydliggör RISE Produktsäkerhets tjänsteutbud och möjliggör en internationell utveckling av affären.  Vår provning i våra välutrustade laboratorier och vår tekniska expertis omsätts till nytta för samhälle och näringsliv.

Placeringsort för rollen är Borås.

Vem är du?
Vi tror att du är högskoleingenjör eller har motsvarande erfarenhet med stort intresse för att leda och utveckla ett team i en komplex teknisk kontext. Du har integritet och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift såväl på svenska som på engelska.

Arbetet kräver att du är självgående, ordningsam, strukturerad, analytisk, kreativ, affärsmässig och kommunikativ. Du är flexibel, kan både arbeta självständigt och planera ditt arbete samtidigt som laganda och samarbete är viktigt. För att trivas i rollen är du utåtriktad och tycker om att ha kontakt med kunder och kollegor. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Tillväxtpotentialen är stor inom Produktsäkert och vi söker nu en person som kan förverkliga denna potential. Teamet kommer att drivas av dig, men personalansvar ligger hos enhetschefen. Som TOL kommer du ha stor del och påverkan i den personliga utvecklingen för medlemmarna i ditt team, men ansvaret ligger hos enhetschefen.

Är vi rätt för varandra?
Hos oss kommer du att få möjlighet att arbeta i ett växande företag där det händer mycket. Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö som ger dig utvecklingsmöjligheter både professionellt och personligt. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad på riktigt. Välkommen till hela Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner!

Vill du veta mer?
Låter detta intressant och du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Henrik Hylving via telefon +46 730 662431. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är den 15 juni 2021.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Våra fackliga företrädare är: Lazaros Tsantaridis 010-516 62 21 och Linda Ikatti, 010-516 51 61.

RISE, Elektronik, Elektronikingenjör, Provningsingenjör, Elsäkerhet, IP-klassning, Telekom, Provning, Borås Visa mindre

Arbetsledare till produktion, Uponor Fristad

Uponor Infra AB söker arbetsledare till produktionsavdelning DSS. Tjänsten är en tillsvidareanställning och arbetstiderna är förlagda till 2-skift Arbetsuppgifter: I arbetsuppgifter ingår bland annat personalfördelning, support vid rekrytering av personal, planeringsupport, produktionssupport, rapportering och efterkontroll. Ansvar ständiga förbättringar (WCO) inom avdelningen. Delaktig lönesättning och hålla utvecklingssamtal. Utveckling och effektiviseri... Visa mer
Uponor Infra AB söker arbetsledare till produktionsavdelning DSS. Tjänsten är en tillsvidareanställning och arbetstiderna är förlagda till 2-skift
Arbetsuppgifter:
I arbetsuppgifter ingår bland annat personalfördelning, support vid rekrytering av personal, planeringsupport, produktionssupport, rapportering och efterkontroll. Ansvar ständiga förbättringar (WCO) inom avdelningen. Delaktig lönesättning och hålla utvecklingssamtal. Utveckling och effektivisering av produktion på DSS.
Se till att samarbetet inom/mellan skift och andra avdelningar fungerar.
För att lyckas i rollen behöver du ledarskapserfarenhet och erfarenhet av att arbeta i produktionsmiljö. För tjänsten krävs att man är trygg med att jobba självständigt och fatta beslut. Personen vi söker ska ha lätt för att samarbeta, vara drivande, van vid flexibilitet och dagligen vilja förbättra verksamheten.
För tjänsten krävs:
- Erfarenhet av arbetsledning
- Tidigare erfarenhet som produktionsarbetare
- Goda kunskaper svenska, tal och skrift
- Datavana
Är du intresserad, eller har frågor kring tjänsten, kontakta gärna produktionschef Adam Ciesz på telefon 033-172512.
Sista dag för ansökan 2021-03-31 Visa mindre

Arbetsledare till Borås

Arbetsbeskrivning Vi söker just nu en arbetsledare inom livsmedelsindustrin till vår kund i Borås.  Har du erfarenhet av att arbeta inom produktion? Är du lösningsorienterad, noggrann och har en god analytisk förmåga? Tidigare arbete inom livsmedel och teknisk erfarenhet är meriterande. Uppdraget innebär att du är anställd hos oss på Randstad men arbetar som konsult hos vår kund.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu en arbetsledare inom livsmedelsindustrin till vår kund i Borås.  Har du erfarenhet av att arbeta inom produktion? Är du lösningsorienterad, noggrann och har en god analytisk förmåga? Tidigare arbete inom livsmedel och teknisk erfarenhet är meriterande.

Uppdraget innebär att du är anställd hos oss på Randstad men arbetar som konsult hos vår kund. 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har god förmåga att samarbeta. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Du  ansvarar för att arbetet drivs enligt företagets kvalitetsmål och produktionsmål.
Utbilda och informera medarbetarna i olika system.
Du leder och fördelar arbetsuppgifter, planerar och rekryterar bemanningen för produktionen.
Ansvar för att bestämmelser och krav gällande hygien och renhållning följs.
Att följa upp och se till att kvalitet och effektivitet uppnås. 
Delaktig i skyddsronder och riskbedömningar samt dokumenterar utfört arbete och följer upp avvikelser. 
Sätta upp mål för gruppen och följa upp dem kontinuerligt. 


Arbetstider
Dagtid

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av produktion och gärna tekniskt arbete. Du har tidigare erfarenhet av personalansvar och att leda andra.  Arbetet ställer stora krav på hygien och renhållning vilket kommer vara ditt ansvar. Har du tidigare erfarenhet av arbete med LEAN är även det meriterande. Du är en prestigelös  och utför ditt arbete noggrant och detaljerat. Du vill arbeta inom produktion och var en i produktionsteamet men också ta nästa steg som arbetsledare för att ha möjligheten att utveckla medarbetarna och förbättra arbetet. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2021-03-26. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Ansök därför så snart som möjligt. 



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Arbetsledare, Montör

Instant Systems är ett växande teknikföretag som levererar produkter och system till flera världsdelar. Utöver mjukvaruutvecklare, hårdvaruingengörer och administrativ personal har bolaget även egen produktion. Produktionen är huvudsakligen fokuserad kring slutmontering och testning av våra egna produkter. Här tillverkas bland annat grab & go butiker, intelligenta kylskåp med mera. Vi söker nu dig som vill vara en arbetande arbetsledare. Med arbetande mena... Visa mer
Instant Systems är ett växande teknikföretag som levererar produkter och system till flera världsdelar.
Utöver mjukvaruutvecklare, hårdvaruingengörer och administrativ personal har bolaget även egen produktion.
Produktionen är huvudsakligen fokuserad kring slutmontering och testning av våra egna produkter. Här tillverkas bland annat grab & go butiker, intelligenta kylskåp med mera.
Vi söker nu dig som vill vara en arbetande arbetsledare. Med arbetande menar vi att du själv är med och utför samma arbetsuppgifter som dina medarbetare. Du skall "lead by example", dvs vara ett föredöme. Du skall ha ett öga för effektivitet och kvalité och arbeta för att vår produktion sker på ett så ändamålsenligt sätt som möjligt.
Vi tror att du som person har ledaregenskaper och har ett naturligt sätt att motivera dina medarbetare samt medverka till en positiv laganda.
Stämmer detta in på dig? Då har du nu chansen att vara med på en spännande resa tillsammans med ett härligt och entusiastiskt gäng! Visa mindre

Projektledare till ABB Control Room Solutions

Kom till ABB och jobba i ett team som brinner för att skapa en framtid med innovativa teknologier som kan ge oss renare energi. Du kommer att leda projekt inom Control Room Solutions som är en affärsenhet inom ABB i Borås. Control Room Solutions säljer avancerade operatörsstationer inom de flesta industrier. En stor del av detta erbjudande är projektförsäljning där Control Room Solution hanterar både design och teknisk projektledning. Avdelningen Layout an... Visa mer
Kom till ABB och jobba i ett team som brinner för att skapa en framtid med innovativa teknologier som kan ge oss renare energi.
Du kommer att leda projekt inom Control Room Solutions som är en affärsenhet inom ABB i Borås. Control Room Solutions säljer avancerade operatörsstationer inom de flesta industrier. En stor del av detta erbjudande är projektförsäljning där Control Room Solution hanterar både design och teknisk projektledning. Avdelningen Layout and Proposals som du kommer bli en del av ansvarar för just den tekniska projektledningen och andra tjänster till de projekt som säljs in. I rollen upprätthåller och ökar du kundtillfredsställelsen genom att ge den bästa tänkbara servicen under projektets alla faser. Teamet består av både ett backoffice-team, ett support-team och ett utesälj-team. Du rapporterar till Sales Support Manager.
Dina ansvarsområden
Som projektledare är du en uppskattad gruppmedlem som stöttar både interna utvecklingsprojekt och externa kundprojekt.
Du arbetar med strukturerad projektledning och är en drivande kraft i att implementera och underhålla starka processer, samt stödjer interna projekt och hjälper de olika avdelningarna i projektarbetet enligt Lean6Sigma och SCRUM.
Du supporterar säljteamet i att inrätta projektstruktur för projekt som är på väg att säljas.
Som projektledare tar du vid när en order är mottagen och administrerar att varje steg görs inom företaget och mot kund. Projekten är ofta kundspecifika och du arbetar nära konstruktörer för att säkerställa uppfyllnad av uppsatta krav och anpassningar.
Du svarar för alla aspekter av projektet fram till överenskomna kundkrav, och du säkerställer att samtliga tekniska krav, säkerhetskrav, kvalitetskrav och ekonomiska mål uppfylls.
Du identifierar, analyserar och åtgärdar projektrisker och delar hela tiden med dig av de läxor som lärs.
Du bygger starka relationer till både kunder och intressenter.
Du delar ABB:s grundläggande värderingar kring säkerhet och integritet, vilket innebär att du tar ansvar för dina egna handlingar samtidigt som du känner ansvar för dina kollegor och affärsverksamheten.

Din bakgrund
Du har relevant teknisk bakgrund och vi ser gärna att du är högskoleingenjör eller likvärdigt.
Du har minst 5 års dokumenterad erfarenhet av projektledning.
Erfarenhet av att arbeta med Lean6Sigma. Är du Black Belt-certifierad är det meriterande.
Du har god vana av att arbeta i kundprojekt.
Som person är du samarbetsinriktad och lösningsorienterad och har en uttalad förmåga att kunna kommunicera väl, samt skapa goda relationer.

Mer om oss
Ta med dig din egen känsla av stolthet och syfte när du hjälper oss att driva fram den fjärde industrirevolutionen - skapa en hållbar framtid för vår planet och din karriär. Gå med i ABB och utnyttja kraften i våra olika globala nätverk, eftersom du samarbetar med och lär dig från våra team i världsklass. Framför allt, utmana dig varje dag. Låt oss skapa framtiden tillsammans.
För frågor kring tjänsten, kontakta rekryterande chef Sebastian Karlsson, +4672-371 42 27. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Kenneth Hultman, +4640-35 00 96; Ledarna: Leif Öhrberg, +4621-34 23 25; Unionen: Karl-Magnus Svensson, +4610-732 86 14. Rekryteringskonsult Emelie Wijk, +4673-351 27 28 svarar på frågor kring rekryteringsprocessen.
Låter detta som en möjlighet och roll för dig? Då är du välkommen med din ansökan senast den 6 januari. Ansök med CV och personligt brev.
Annons ID SE72376183 Visa mindre

Arbetsledare produktion Uponor Infra AB, Fristad

Uponor Infra AB inrättar nya tjänster som arbetsledare till produktionsavdelning extrudering. Erfarna och drivna arbetsledare sökes. Som arbetsledare kommer man att ansvara för arbetsledning av cirka åtta medarbetare. Rollen som arbetsledare är bred, du kommer arbeta operativt i produktion i kombination med arbetsledning av personal samt utveckling optimering av arbetet och arbetsprocesser inom ditt skift. Arbetsledare rapporterar till, och har nära ... Visa mer
Uponor Infra AB inrättar nya tjänster som arbetsledare till produktionsavdelning extrudering.


Erfarna och drivna arbetsledare sökes.


Som arbetsledare kommer man att ansvara för arbetsledning av cirka åtta medarbetare. Rollen som arbetsledare är bred, du kommer arbeta operativt i produktion i kombination med arbetsledning av personal samt utveckling optimering av arbetet och arbetsprocesser inom ditt skift.


Arbetsledare rapporterar till, och har nära samarbete med, produktionschef extrudering.


Arbetstiderna är förlagda till 3-skift, du kommer arbeta på ett av skiften.


För att lyckas i rollen behöver du ledarskapserfarenhet och erfarenhet av att arbeta som operatör. För tjänsten krävs att man är trygg med att jobba självständigt och fatta beslut. Personen vi söker ska ha lätt för att samarbeta, vara drivande, van vid flexibilitet och dagligen vilja förbättra verksamheten.


För tjänsten krävs:
- Minst 3 års erfarenhet av arbetsledning
- Tidigare erfarenhet som produktionsarbetare, gärna inom extrudering-
- Goda kunskaper svenska, tal och skrift
- Datavana


Sista dag för ansökan: 2021-02-12 Visa mindre

Driven produktionsledare sökes till Stora Enso i Skene!

Har du erfarenhet av arbetsledning och att driva grupper mot uppsatta mål? Har du tidigare arbetat med LEAN och har utvecklat ett brinnande intresse för att driva detta koncept vidare på en ny arbetsplats? Sökt dig då till oss! Just nu söker vi på Lernia Bemanning en produktionsledare till Stora Enso i Skene! Uppdraget kommer att vara en del av vår uthyrningsverksamhet där du blir anställd av Lernia och uthyrd till vår kund. För rätt person finns goda möj... Visa mer
Har du erfarenhet av arbetsledning och att driva grupper mot uppsatta mål? Har du tidigare arbetat med LEAN och har utvecklat ett brinnande intresse för att driva detta koncept vidare på en ny arbetsplats? Sökt dig då till oss!

Just nu söker vi på Lernia Bemanning en produktionsledare till Stora Enso i Skene! Uppdraget kommer att vara en del av vår uthyrningsverksamhet där du blir anställd av Lernia och uthyrd till vår kund. För rätt person finns goda möjligheter att så småningom gå över i anställning hos kund.

OM FÖRETAGET
Stora Enso, The renewable materials company, utvecklar och producerar lösningar baserade på trä och biomassa för en mängd olika branscher och användningsområden runtom i världen. Med utgångspunkt i vårt arv och vår kunskap inom skogsbruk och träd är Stora Enso djupt engagerat i utvecklingen av produkter och tekniker som bygger på förnybara material och att skapa värde i en hållbar bioekonomi. Stora Ensos produkter är i många fall klimatvänliga alternativ till produkter tillverkade av fossilbaserade eller andra icke förnybara material. I dag hittar man företagets produkter och lösningar inom branscher som byggnation, detaljhandel, livsmedel, tillverkning, förlagsverksamhet, läkemedel, kosmetika, konfektyr, hygien och textil.

OM TJÄNSTEN
Du kommer att arbeta som produktionsledare i produktionen, med den huvudsakliga uppgiften att leda och fördela arbetet. Du kommer att ansvara för en grupp om cirka 20-30 personer, där det i dina dagliga arbetsuppgifter ingår att förmedla information till personalen genom produktionsmöten, driva förändrings- och förbättringsarbete efter konceptet LEAN, säkerställa att rutiner efterlevs samt att mål och KPI:er uppnås. Vidare ska du också verka för en god sammanhållning i arbetsgruppen samt hantera eventuella konflikter.

Eftersom arbetet sker utifrån rutiner och föreskrifter som bland annat är kopplade till hygien, är långa naglar, snus och smycken inte tillåtna i produktionen.

OM DIG
För att vara aktuell för denna tjänst krävs:

• Körkort och tillgång till bil
• Tidigare erfarenhet av personalansvar och att leda andra
• Goda kunskaper i svenska - tal och skrift

Det är meriterande om du har truckkort, har tidigare erfarenhet av arbete med LEAN samt tidigare har arbetat i miljöer som ställt höga krav på hygien.

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad och har ett öga för kvalitet. Du har god förståelse för produktionsarbete och trivs med att röra dig bland personalen ute i produktionen snarare än att sitta bakom skrivbordet. Vi ser gärna att du är rak och tydlig i din kommunikation samt besitter en god förmåga att motivera och få med dig andra i förändringsarbete. Du är bekväm med att hantera olika typer av personalärenden och har lätt för att förmedla och verkställa åtgärder för att lösa problem som kan uppstå i produktionsmiljö.

OM ANSTÄLLNINGEN

• Placeringsort: Skene
• Tjänstgöringsgrad: heltid (dagtid)
• Tillträde: omgående

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare
Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected]

OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Produktionsansvarig

Nuvarande produktionsansvarig har bestämt sig att prova på en annan bransch närmare sin hemort.Vi är därför i behov av dig som är van att styra en produktion.Vår produktion består av att tillverka textila filtermedia samt ventilationsfilter.Produktionen sker i vår fabrik i Borås.Företaget är certifierade enligt ISO 9001 och 14001 Kvalifikationer:LedarförmågaSömnadskunskap är en meritDatavanaSvenska samt engelska i tal och skriftPositiv inställning Ordnings... Visa mer
Nuvarande produktionsansvarig har bestämt sig att prova på en annan bransch närmare sin hemort.Vi är därför i behov av dig som är van att styra en produktion.Vår produktion består av att tillverka textila filtermedia samt ventilationsfilter.Produktionen sker i vår fabrik i Borås.Företaget är certifierade enligt ISO 9001 och 14001 Kvalifikationer:LedarförmågaSömnadskunskap är en meritDatavanaSvenska samt engelska i tal och skriftPositiv inställning Ordningssinne B körkort HeltidDagtid Vi tar emot ansökan via e-post som skickas till [email protected] Eventuella frågor besvaras av Stellan Engström telefon 033-22 52 82 Sista ansökningsdatum 2019-08-15Urval kommer att ske löpande Visa mindre