Lediga jobb Ogunsen AB (publ) i Borås

Se alla lediga jobb från Ogunsen AB (publ) i Borås. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Borås som finns inom det yrket.

Redovisningsekonom till konsultuppdrag i Viared, Borås

Ansök    Okt 17    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Till vår kund i Viared, Borås, söker vi nu en driven och samarbetsorienterad redovisningsekonom till ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget sträcker sig till februari 2024 med eventuell möjlighet till förlängning. Om tjänsten Du kommer att tillhöra reskontrateamet och främst ha fokus på leverantörsreskontran. Du har många kontaktytor i din roll, främst med inköp, marknad, lager och controlling och du förväntas vara både kommunikativ och servicei... Visa mer
Till vår kund i Viared, Borås, söker vi nu en driven och samarbetsorienterad redovisningsekonom till ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget sträcker sig till februari 2024 med eventuell möjlighet till förlängning.

Om tjänsten
Du kommer att tillhöra reskontrateamet och främst ha fokus på leverantörsreskontran. Du har många kontaktytor i din roll, främst med inköp, marknad, lager och controlling och du förväntas vara både kommunikativ och serviceinriktad i dina dialoger med dem. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:

- Fakturahantering och matchning

- Påminnelsehantering

- Kontoavstämningar

- Justering av lagertransaktioner

- Bokningar av marknadsföringsbidrag, kassarabatter och leverantörsersättningar

- Delaktighet i bokslutsarbetet

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Har du arbetat inom detaljhandeln är det meriterande och det är även ett plus om du har jobbat i systemet IFS.

Som person är snabblärd och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och förstå vad som behöver göras. Du är självgående i ditt arbete och är både analytisk och strukturerad samt att du är prestigelös och hugger i där det behövs.


Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Produktionscontroller till bolag i Kinna

Ansök    Sep 25    Ogunsen AB (publ)    Business controller
Är du controller med erfarenhet av producerande verksamhet och är öppen för en ny utmaning i Kinna? Då kan detta vara rollen för dig! Denna gång söker vi både dig som är intresserad av en interimslösning på 6 månader alternativ en långsiktig lösning, viktigt att dock att du kan hoppa på något nytt inom kort. Om tjänsten I den här rollen arbetar du nära verksamheten på ett familjeägt bolag som även har produktion utomlands. Som prduktionscontroller arbetar... Visa mer
Är du controller med erfarenhet av producerande verksamhet och är öppen för en ny utmaning i Kinna? Då kan detta vara rollen för dig! Denna gång söker vi både dig som är intresserad av en interimslösning på 6 månader alternativ en långsiktig lösning, viktigt att dock att du kan hoppa på något nytt inom kort.

Om tjänsten
I den här rollen arbetar du nära verksamheten på ett familjeägt bolag som även har produktion utomlands. Som prduktionscontroller arbetar du främst med produktionsuppföljning, intern redovisning och kalkylering. Du ingår i ett ekonomiteam och har nära samarbete med ekonomichef och produktionschefer.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet från tillverkningsindustrin och som har förståelse för dess processer. Du är van vid att arbeta utåt med flera kontaktytor och känner dig trygg i att kommunicera på engelska både tal och skrift. Vidare har du goda kunskaper i ett större ERP system och är en van användare i Excel

För att lyckas i denna roll är du en engagerad och flexibel person med god affärsförståelse som trivs i en dynamisk verksamhet. Du är trygg i dina kunskaper och van vid att arbeta självständigt, effektivt och strukturerat. Din sociala och kommunikativa sida gör att du kan förmedla dina kunskaper ut i organisationen och på så sätt skapa goda relationer både internt och externt. Du har även förmågan att snabbt komma in i nya uppgifter och system och tycker att det är roligt att ta ansvar.

Ytterligare information om tjänsten
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och är på 100%. Detta är ett interimsuppdrag på minst 6 månader, men kan för rätt person sedan övergå till en fast tjänst hos vår kund. Vår kund sitter i mycket trevliga lokaler i Kinna.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 0766-471630 alternativt Liina Fagerberg på 0766-002250. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-10-09.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Affärsinriktad och värderingsdriven Ekonomichef till Hanter Ingenjörsteknik

Ansök    Sep 26    Ogunsen AB (publ)    Ekonomichef
Vill du bli del i ett kundfokuserat företag med hög trivselfaktor som befinner sig på en tillväxtresa framåt? Se hit! Hanter söker en Ekonomichef med ett högt engagemang och driv. Hanter Ingenjörsteknik AB grundades 1966 och är idag en av Europas ledande leverantörer av materialhantering och rörpost till industri, handel och sjukhus. Verksamheten är idag high tech med en hög digitaliseringsgrad och med stabil tillväxt. Arbetsbeskrivning Tjänsten som Ekon... Visa mer
Vill du bli del i ett kundfokuserat företag med hög trivselfaktor som befinner sig på en tillväxtresa framåt? Se hit! Hanter söker en Ekonomichef med ett högt engagemang och driv.

Hanter Ingenjörsteknik AB grundades 1966 och är idag en av Europas ledande leverantörer av materialhantering och rörpost till industri, handel och sjukhus. Verksamheten är idag high tech med en hög digitaliseringsgrad och med stabil tillväxt.

Arbetsbeskrivning
Tjänsten som Ekonomichef hos oss är central och viktig där du arbetar nära vår VD. Vi ser att du är aktivt deltar i affären och bidrar i projekten. Du gillar att arbeta operativt med en bredd i uppgifterna såväl som strategiskt.

Du ingår i vår ledningsgrupp och har ansvar för vår ekonomiavdelning på två personer som rapporterar direkt till dig i din roll. Placering i närheten av Borås.

Vi söker dig som delar våra värderingar och som trivs i en familjär miljö med ett högt engagemang och där vi värnar om varandra. I din roll rapporterar du direkt till VD.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Ansvarig för ekonomiavdelningen
- Tillsammans med ledningsgruppen utveckla och stödja bolagets fortsatta expansion globalt
- Löpande analys och uppföljning av verksamheten, såväl finansiell som operationell
- Intern och extern rapportering
- Ekonomisk uppföljning och analys
- Projektredovisning
- Budget och prognoser
- Riskhantering och internkontroll
- Likviditets- och kassaflödesanalyser
- Arbete med vår strategi och affärsplan
- Driva projekt- och investeringsuppföljning
- Visst ansvar för övergripande HR-frågor där tidigare erfarenhet är meriterande
- Exportfrågor kopplade till ekonomi och finans


Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande utbildning. Du har kanske ett par års erfarenhet som ekonomichef med liknande arbetsuppgifter alternativt är detta ditt nästa steg i karriären. Du trivs i en operativ roll och har erfarenhet av att arbeta operativt med rapportering, bokslutsarbete, orderadministration och fakturering. Du har en god helhetsförståelse för ett företags olika ekonomiska processer och kan se flödenas betydelse och inverkan på verksamheten. Vi ser gärna att du har erfarenhet från projektredovisning och analys i projekt då detta är en stor del av vår verksamhet. Har du arbetat med exportfrågor ser vi det som positivt.

Du är en person med en mycket god affärsförståelse och intresse av att tillsammans med ledningsgruppen driva utvecklingen och lönsamheten i företaget. Du har ett stort eget driv och en vilja att ta ansvar. Du är strukturerad och har en hög analytisk förmåga och kan se både detaljer och helheten. Vidare är du kommunikativ och har lätt att skapa förtroende och självständigt driva projekt och frågor. Du är en prestigelös, nyfiken och positiv person med känsla för teamwork och en stark vilja att göra skillnad för företaget.

Ansökan

I denna rekrytering har Hanter Ingenjörsteknik valt att samarbeta med SJR. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lena Bello 070 123456. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-10-07. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)



Titel: Ekonomichef Visa mindre

Redovisningsansvarig på 60% till spännande bolag i Borås

Ansök    Mar 13    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Vill du utvecklas i en roll som redovisningsansvarig? Till ett konsultuppdrag på ca 6 månader söker vi nu dig som har en senior redovisningsprofil och som vill ta dig an redovisningsansvaret för ett större och två mindre bolag inom koncernen. Vad innebär rollen? Som redovisningsvarig hos vår kund har du självständigt ansvar för månads- kvartals- och årsbokslut samt årsredovisning och deklaration. Du arbetar nära koncernens controllingavdelning och det sha... Visa mer
Vill du utvecklas i en roll som redovisningsansvarig? Till ett konsultuppdrag på ca 6 månader söker vi nu dig som har en senior redovisningsprofil och som vill ta dig an redovisningsansvaret för ett större och två mindre bolag inom koncernen.

Vad innebär rollen?
Som redovisningsvarig hos vår kund har du självständigt ansvar för månads- kvartals- och årsbokslut samt årsredovisning och deklaration. Du arbetar nära koncernens controllingavdelning och det shared service center som har hand om kund- och leverantörsreskontran. Vidare har du fokus på att rapportera bolagens siffror vidare inom koncernen och tar ett extra ansvar för deras avtalssystem. Arbetet sker i SAP och i Excel.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är senior och har flera års erfarenhet från en liknande roll där du har arbetat med helheten inom redovisning. Troligen har du någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning. Du har god systemvana och behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift. Då vår kund arbetar i systemet SAP, är det självfallet ett plus om du har tidigare erfarenhet av det.

Vi söker en ansvarsfull och kommunikativ person med god initiativförmåga. Du är trygg i dina redovisningskunskaper och har förmågan att själv driva ditt arbete framåt. För att lyckas i rollen ser vi även att du har en god analytisk förmåga och är strukturerad samtidigt som du gillar att arbeta i ett bolag med stort fokus på affären. Vidare har du möjlighet att snabbt komma in i nya uppgifter och system och tycker att det är roligt att arbeta både kvalitetsmedvetet och effektivt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ytterligare information om tjänsten
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och är ett konsultuppdrag via SJR på 50-60% under ca 6 månader (möjlighet till förlängning), med start så snart som möjligt. Vår kund sitter i fina lokaler i Borås. Flexibla arbetstider tillämpas med möjlighet att arbeta en del hemifrån.

Låter detta intressant för dig?

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Karin Fors på 0704-715924. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-03-27.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Sommarjobb - Ekonomiassistent till Borås

Ansök    Apr 14    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
Är du ute efter ett sommarjobb som Ekonomiassistent inom kundreskontra? Då ska du fortsätta läsa! Till vår kund som sitter i Viared, Borås söker vi nu en driven person som kan stötta upp på kundreskontran. Uppdraget är från början av juni till mitten av augusti. Arbetsuppgifter Här erbjuds du ett spännande jobb inom ekonomi där arbetsuppgifterna består av: - Hantera det dagliga flödet av in- och utbetalningar - Stämma av kassadifferenser - Påminnelser... Visa mer
Är du ute efter ett sommarjobb som Ekonomiassistent inom kundreskontra?
Då ska du fortsätta läsa!

Till vår kund som sitter i Viared, Borås söker vi nu en driven person som kan stötta upp på kundreskontran. Uppdraget är från början av juni till mitten av augusti.

Arbetsuppgifter
Här erbjuds du ett spännande jobb inom ekonomi där arbetsuppgifterna består av:

- Hantera det dagliga flödet av in- och utbetalningar

- Stämma av kassadifferenser

- Påminnelser och inkasso

- Löpande kontoavstämning.

Det finns möjlighet till hybridarbete 2 dagar i veckan.

Vem söker vi?
Vi söker dig som studerar ekonomi eller har studerat och är ute efter ett spännande sommarjobb med möjlighet att utvecklas som ekonomiassistent. Tidigare arbete som ekonomiassistent är meriterande men inget krav. En vilja att utvecklas och lära dig är en förutsättning för att lyckas i tjänsten. För att trivas i rollen är du strukturerad och serviceminded. Du är trygg i dig själv och villig att lära dig nya saker.

Erfarenhet från verksamhetssystem IFS är meriterande.

Känner du igen dig i beskrivningen? Tveka inte att skicka in din ansökan!

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Acqusition Manager Frida Dalevik på 0702-071131. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.



Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Ansök    Maj 5    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
För vår kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent till ett uppdrag med start omgående. Du rapporterar till redovisningschefen och kommer vara placerad i vår kunds trevliga lokaler i Borås. Bolaget präglas av en prestigelös och ödmjuk kultur med korta beslutsvägar och mycket god stämning på kontoret. Vad innebär rollen? I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med bolagets leverantörsreskontra Du hanterar hela flödet och i arbetsuppgifterna i... Visa mer
För vår kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent till ett uppdrag med start omgående. Du rapporterar till redovisningschefen och kommer vara placerad i vår kunds trevliga lokaler i Borås. Bolaget präglas av en prestigelös och ödmjuk kultur med korta beslutsvägar och mycket god stämning på kontoret.

Vad innebär rollen?
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med bolagets leverantörsreskontra Du hanterar hela flödet och i arbetsuppgifterna ingår hantering av inkommande fakturor, kontering, kontakt med kunder och leverantörer, inkassohantering etv. Arbetet ställer krav på noggrannhet och konsekvenstänk. Vidare är du positiv, serviceinriktad och driven att bidra till att leverera med högsta kvalitet. Vi värdesätter delaktighet, ansvar och kommunikation.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är relativt junior som ekonom, kanske har du läst en YH-utildning och arbetat vid sidan om eller så har du arbetat ett par år i en liknande roll. För att passa i gruppen bör du vara en självgående, ödmjuk och glad person som är noggrann i ditt arbete samtidigt som du trivs med att effektivisera ditt arbete och tycker om att hitta nya sätt för att utveckla både dig själv och arbetssättet. Du som söker behöver behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Ytterligare information om uppdraget
Tjänsten är på heltid. Start är tänkt omgående och uppdraget löper minst året ut. Arbetstid kl. 7:30-16:30, flextid.

På den här tjänsten finns möjlighet till distansarbete 1-2 dagar i veckan efter upplärningsperioden. Det finns möjlighet till semester i sommar men har du möjlighet att arbeta v 29-30 så vore det önskvärt.

Din ansökan

Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Amanda Karlsson på telefonnummer 076-647 16 53. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte utan skicka in din ansökan redan idag!

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Ekonomiassistent till sommarjobb i Hyssna

Ansök    Maj 4    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
Söker du ett sommarjobb och är tillgänglig omgående? Till en av våra kunder i Hyssna söker vi nu en ekonomiassistent för ett heltidsuppdraguppdrag som löper tom 31 augusti. Arbetsuppgifter Du kommer att avlasta ekonomiavdelningen och ditt främsta fokus kommer att vara arbete med kundreskontran, inbetalningar, löpande bokföring samt avstämningsarbete av bankkonton. Du kommer även stämma av vissa bankkonton i månadsbokslutet. Du kommer även stötta upp med... Visa mer
Söker du ett sommarjobb och är tillgänglig omgående?

Till en av våra kunder i Hyssna söker vi nu en ekonomiassistent för ett heltidsuppdraguppdrag som löper tom 31 augusti.

Arbetsuppgifter

Du kommer att avlasta ekonomiavdelningen och ditt främsta fokus kommer att vara arbete med kundreskontran, inbetalningar, löpande bokföring samt avstämningsarbete av bankkonton. Du kommer även stämma av vissa bankkonton i månadsbokslutet. Du kommer även stötta upp med leverantörsreskontran vid behov. Du kommer även vara behjälplig med övrig diverse administration som kan uppkomma.

Du kommer ingå i ett team på fyra personer och under semesterperioden kommer du alltid arbeta tillsammans med en ordinarie.

Vem vi söker

Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet och som har något års erfarenhet av liknande roll. Att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska är ett krav för tjänsten och har du tidigare arbetat i Visma är det meriterande.

Vi tror att du är en social och glad person som har lätt för att lära dig nya saker och gärna hugger i där det behövs. Du arbetar noggrant och strukturerat samtidigt som du har en förmåga att arbeta mot deadlines och kan prioritera om när det behövs.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Sommarjobb - Ekonomiassistent till Borås, 50-75%

Ansök    Apr 29    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
Vill du arbeta som Ekonomiassistent i Borås under sommaren? Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, betalningar av leverantörsfakturor och bokning av kundbetalningar samt en hel del administration. Arbetet sker till största del i systemet Garp. Vi söker dig som har någon erfarenhet inom ekonomi, utbildning och /eller arbetslivserfarenhet och som vill arbeta deltid, 50-75% under sommaren, juni-augus... Visa mer
Vill du arbeta som Ekonomiassistent i Borås under sommaren?

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, betalningar av leverantörsfakturor och bokning av kundbetalningar samt en hel del administration. Arbetet sker till största del i systemet Garp.

Vi söker dig som har någon erfarenhet inom ekonomi, utbildning och /eller arbetslivserfarenhet och som vill arbeta deltid, 50-75% under sommaren, juni-augusti. Du kommer bli upplärd på plats och ha kollegor vid din sida. Vår kund ser gärna att du arbetar på plats på kontoret, men du har stor möjlighet att lägga upp dina timmar som det passar dig bäst.

Som person söker vi dig som är flexibel, prestigelös och van vid att arbeta effektivt och strukturerat. Du driver själv ditt arbete framåt samtidigt som du har en kommunikativ och serviceinriktad sida som gör att du har förmågan att skapa goda relationer både internt och externt.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Liina Fagerberg på 0766-471661. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-05-13.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre