Lediga jobb Unik Resurs i Sverige AB i Borås

Se alla lediga jobb från Unik Resurs i Sverige AB i Borås. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Borås som finns inom det yrket.

Är du vår nästa Redovisningsekonom?

Företagspresentation Brinner du för att arbeta med löpande redovisnign? Har du erfarenhet av att arbeta med ekonomi i en global verksamhet? Då kan du vara den vi söker! Till en av våra kunder, ett företag verksamma utanför Borås, söker vi nu en Redovisningsekonom. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag via Unik Resurs med möjlighet till anställning hos kund efter avslutat uppdrag. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Redovisningsekonom blir du ... Visa mer
Företagspresentation

Brinner du för att arbeta med löpande redovisnign? Har du erfarenhet av att arbeta med ekonomi i en global verksamhet? Då kan du vara den vi söker! Till en av våra kunder, ett företag verksamma utanför Borås, söker vi nu en Redovisningsekonom.

Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag via Unik Resurs med möjlighet till anställning hos kund efter avslutat uppdrag.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som Redovisningsekonom blir du en del av verksamhetens gemensamma center för ekonomi. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara löpande bokföring, främst av anläggningstillgångar samt avslutande aktiviteter i månadsboksluten. Du stöttar verksamhetens lokala finansavdelningar i Europa och kommer också att vara en nyckelperson avseende att utveckla och förbättra rutiner, processer och system för verksamhetens ekonomiarbete.

Din profil

- Du har troligtvis en eftergymnasial ekonomi examen alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet inom redovisning.
- Du har ca 3-5 års arbetslivserfarenhet inom redovisning, inklusive anläggningstillgångar.
- Du har förmågan att uttrycka dig flytande på svenska och engelska i tal samt skrift.
- Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom ett globalt företag tidigare.


Som person tar du ansvar för dina arbetsuppgifter på ett självständigt sätt. Du är noggrann, uppmärksam på detaljer och levererar hög kvalitet. Du är en god lagspelare som uppskattar att arbeta mot gemensamma mål och du har en god förmåga att bygga relationer med de som du arbetar tillsammans med, både i och utanför närmsta arbetsgrupp.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare;

Elin Gladh och nås på 076-945 34 35 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Säljare marknadsförare till Point Logistik

Tycker du det är spännande med smarta sälj- och marknadsföringsprocesser? Trivs du med att driva utveckling? Point Logistik är just nu mitt ute på en utvecklingsresa, där ett modernt bolag för distribution av tidningar, post och paket tar form. Vill du vara med? Vi är ett bolag med engagemang för att göra samhällsnytta, här får rätt person möjligheten att vara med och sätta sin prägel på försäljning och marknadsföring - av Point Logistik och av bolagets ... Visa mer
Tycker du det är spännande med smarta sälj- och marknadsföringsprocesser? Trivs du med att driva utveckling? Point Logistik är just nu mitt ute på en utvecklingsresa, där ett modernt bolag för distribution av tidningar, post och paket tar form.

Vill du vara med? Vi är ett bolag med engagemang för att göra samhällsnytta, här får rätt person möjligheten att vara med och sätta sin prägel på försäljning och marknadsföring - av Point Logistik och av bolagets tjänster. Här handlar det om att ta företaget in på helt nya marknader. Point Logistik distribuerar morgontidningar, tidskrifter, post och paket och är ett helägt dotterbolag till Gota Media AB, en mediekoncern vilken omsätter ca 1000 MSEK. Inom Gota Media arbetar man för en ägare som ser till samhällsnytta. Point Logistik med regionkontor i Borås, Växjö, Kalmar, Karlskrona och Kristianstad svarar för distribution av Gotagruppens morgontidningar med flera produkter, till ca 250 000 hushåll. Verksamheten omsätter 440 miljoner kronor.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som säljare och marknadsförare hos oss jobbar du i en ny roll där du har ansvar för försäljning, tjänstepaketering och marknadsföring av Point Logistik och våra distributionslösningar för post och paket. Du utgår ifrån Växjö eller Borås och rör dig över hela det geografiska område där vårt moderbolag Gota Medias tidningar distribueras av oss idag.

I dialog med både interna och externa aktörer och i samråd med VD planerar du marknadsföring, kundbesök och utveckling av kundupplägg. Du utgör länken mellan våra annonssäljare och regionerna. Du har förmågan att bearbeta nya och befintliga kunder. Ofta gör du det på egen hand och ibland i nära samarbete med andra. Du bidrar med din kunskap och expertis inom försäljning, utvecklar och använder arbetssätt för försäljning och marknadsföring operativt. Du hämtar input från kunderna som på ett naturligt sätt förs in i arbetet med Point Logistiks erbjudanden. Din teamkänsla och samarbetsförmåga vid sidan av ditt intresse för affärsutveckling, kundnytta och att hitta nya affärsmöjligheter gör att du lyckas i rollen.

Din profil

- Du har erfarenhet av att sälja och förståelse för hur det kan göras relationsbaserat.
- Du har haft kontakt med branschen tidigare och kanske rentav har sålt eller marknadsfört distributions-, transport-, eller logistiklösningar?
- Marknadsföring intresserar dig och erfarenhet av området är självklart meriterande.
- Du har både gymnasieutbildning och säljutbildning med dig sedan tidigare och du är mån om att fylla på med kunskap och inspiration kontinuerligt.
- Du är van vid att använda digitala verktyg, för såväl kalkyler som presentationer, och ser hur de kan bistå dig i både sälj och marknadsföring.
- Du kommer ha tjänstebil, B-körkort är ett krav.
- Svenska är arbetsspråk och därför ett krav för tjänsten.

Ansök redan idag!

I denna rekrytering samarbetar Point Logistik med Unik Resurs. Vi vill därför ha din ansökan via hemsidan www.unikresurs.se. Passar du in på ovanstående profil och lockas av ovanstående uppdrag, tveka inte att ansöka redan idag!

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjer enligt GDPR. För frågor gällande tjänsten eller processen vänligen kontakta ansvarig rekryterare Maria Edner: [email protected] eller 070-410 63 91.

Väl mött! Visa mindre

Är du vår nästa Ekonomiassistent?

Företagspresentation Brinner du för att arbeta med ekonomi och service? Har du erfarenhet av att arbeta med ekonomi i en global verksamhet? Då kan du vara den vi söker! Till en av våra kunder, ett företag verksamma utanför Borås, söker vi nu en Senior Ekonomiassistent. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag via Unik Resurs med möjlighet till anställning hos kund efter avslutat uppdrag. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Ekonomiassistent i det... Visa mer
Företagspresentation

Brinner du för att arbeta med ekonomi och service? Har du erfarenhet av att arbeta med ekonomi i en global verksamhet? Då kan du vara den vi söker! Till en av våra kunder, ett företag verksamma utanför Borås, söker vi nu en Senior Ekonomiassistent.

Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag via Unik Resurs med möjlighet till anställning hos kund efter avslutat uppdrag.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som Ekonomiassistent i det här uppdraget tillhör du verksamhetens gemensamma center för ekonomi och administration. Du arbetar med att stötta verksamhetens kundfordringar och/eller kundernas team för de europeiska företagen inom verksamheten. Vidare ansvarar du för att behandla och verifiera inkommande transaktioner.

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med stora transaktionsvolymer. Du har erfarenhet av och god kunskap om kundfordringar och/eller leverantörsreskontra. Du har erfarenhet av att arbeta i globala miljöer och har därmed förmåga att uttrycka dig på både svenska och engelska flytande i tal samt skrift.

Som person trivs du att arbeta i en varierande miljö, och du ser på utmaningar med positivitet och har en stark drivkraft för effektivisering och förbättring. Då du tillhör ett servicecenter med kunder runt om i organisationen trivs du med att hjälpa andra och levererar alltid en hög servicenivå. Du har ett stort intresse för system och teknik som stöd i arbetsrutiner och processer, och du är mycket noggrann, systematisk och detaljfokuserad i ditt arbete. Du förhåller dig lugn och positiv även under mer påfrestande perioder och du uppskattar att arbeta i ett team för att nå gemensamma mål

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryterare;

Elin Gladh och nås på 076-945 34 35 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Regionchef Borås

Företagspresentation Point Logistik Gota Media AB är i en stark utvecklings- och förändringsfas där en omställning till att bli ett modernt företag för hemleverans av tidningar, post och paket pågår i ett högt tempo. - Vill Du vara med? Vi skall bygga Sveriges effektivaste och bästa bolag för distribution av tidningar, post och paket till hushåll. Nu är vi mitt i en omfattande förändringsresa där vi håller på att ta vårt bolag till ett toppmodernt distr... Visa mer
Företagspresentation

Point Logistik Gota Media AB är i en stark utvecklings- och förändringsfas där en omställning till att bli ett modernt företag för hemleverans av tidningar, post och paket pågår i ett högt tempo.

- Vill Du vara med? Vi skall bygga Sveriges effektivaste och bästa bolag för distribution av tidningar, post och paket till hushåll. Nu är vi mitt i en omfattande förändringsresa där vi håller på att ta vårt bolag till ett toppmodernt distributionsbolag.

Point Logistik distribuerar morgontidningar, tidskrifter, post och paket och är ett helägt dotterbolag till Gota Media AB, en mediekoncern som omsätter ca 1200 MSEK. Inom Gota Media arbetar man för en ägare som ser till samhällsnytta.

Point Logistik med regionkontor i Borås, Växjö, Kalmar, Karlskrona och Kristianstad svarar för distribution av Gotagruppens morgontidningar med flera produkter, till runt 250 000 hushåll. Verksamheten omsätter 440 miljoner kronor. Kopplat till Boråsregionen i Sjuhärad finns närmare 200 deltidsanställda distributörer och 7 tjänstemän som tillsammans förvaltar och utvecklar verksamheten.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Point Logistik präglas av en hög förändringstakt med flertalet intressenter inblandade. Alltifrån kunder till ägare och medarbetare. Regioncheferna är viktiga nyckelspelare i att få samtliga aktörer med på den gemensamma resan.

Som regionchef för Borås ansvarar du för Point Logistiks verksamhet inom regionen. Utifrån ett självständigt budget- och personalansvar innefattar tjänsten ett helhetsansvar för distributions- och personalledning, kundrelationer och abonnentkontakter. Tjänsten ingår i utvecklingsledningen och rapporterar direkt till VD.

Verksamheten kännetecknas av tydliga krav på resultat, såväl kvalitet som leverans. En huvuduppgift för dig blir att skapa förutsättningar för effektiva informationsflöden, att aktivt delta i verksamheten och som ledare för ditt team entusiasmera och stödja medarbetare. Två nattchefer ingår i ditt tjänstemannateam jämte administratör, HR-generalister och fordonsansvarig. Tillsammans skapar ni rätt förutsättningar för distributörerna som levererar produkter till era kunder i regionen.

Din profil

Personen vi söker bör ha högskoleutbildning och vara en erfaren ledare. Du har erfarenhet av distribution, transport eller logistik och är bekväm med ekonomi, såväl som verksamhets- och personalansvar. Du har erfarenhet av att leda genom andra och gärna också av att leda i förändring och att styra med hjälp av mål. Personliga egenskaper som värdesätts är att vara rak och tydlig i sitt ledarskap, var kommunikativt skicklig, kunna förstå komplexa materialflöden och detaljer kring dessa, utan att förlora ett mera helt perspektiv.

Point Logistik distribuerar flera olika produkter. Framtiden kommer att innebära ytterligare tjänster och kunder jämfört med idag, vilket ställer krav på att du kontinuerligt vidareutvecklar dig själv och din organisation. Avgörande för din framgång blir ditt tydliga ledarskap och din förmåga att engagera och entusiasmera.

Vi erbjuder dig ett självständigt och utvecklande arbete inom en organisation i utveckling. Befattningen innehåller en spännande blandning av högt tempo och service i kombination med förändringsarbete och målstyrning av verksamheten.

Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare;

Maria Edner på [email protected]

Vi jobbar med löpande urval vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 13 december 2019.

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans.

Lycka till! Visa mindre