Lediga jobb VEM Chefsrekrytering & Interim AB i Borås

Se alla lediga jobb från VEM Chefsrekrytering & Interim AB i Borås. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Borås som finns inom det yrket.

Chef Teknisk fastighetsförvaltning

CA Fastigheter söker till regionkontoret i Borås en chef för teknisk fastighetsförvaltning som med stort engagemang vill leda, driva och vidareutveckla det befintliga fastighetsbeståndet. Rollen spänner över ett brett område med ansvar för såväl driften som det planerade och löpande fastighetstekniska underhållet.     Om tjänsten I rollen ansvarar du, tillsammans med dina medarbetare, för att säkerställa en väl fungerande fastighetsdrift och ett opti... Visa mer
CA Fastigheter söker till regionkontoret i Borås en chef för teknisk fastighetsförvaltning som med stort engagemang vill leda, driva och vidareutveckla det befintliga fastighetsbeståndet. Rollen spänner över ett brett område med ansvar för såväl driften som det planerade och löpande fastighetstekniska underhållet.

 

 

Om tjänsten

I rollen ansvarar du, tillsammans med dina medarbetare, för att säkerställa en väl fungerande fastighetsdrift och ett optimerat underhåll av fastigheterna. Du samordnar, vidareutvecklar och följer upp den tekniska driften och underhållet likväl som du säkerställer att myndighetskrav och riktlinjer uppfylls för fastighetsbeståndet. Som chef över den tekniska fastighetsförvaltningen ansvarar du för upphandling och arbetsledning av mindre om- och tillbyggnationer såsom hyresgästanpassningar och lägenhetsrenoveringar samt drifts- och underhållstjänster.

Då företaget befinner sig i en spännande expansionsfas förväntas du bidra till vidareutveckling av strukturer, processer och arbetssätt för att skapa en än mer effektiv fastighetsförvaltning. Befattningen innebär ett budgetansvar för drift- och underhållskostnader samt utveckling av fastighetsserviceorganisationen bestående av fem medarbetare.

Du är inkluderande och visionär i ditt ledarskap och med förmågan att utveckla dina medarbetare säkerställer du rätt kompetens och bygger stark teamkänsla. I rollen rapporterar du till regionchefen samt ingår i regionens ledning.  Du, liksom alla medarbetare inom företaget, är en viktig ambassadör för CA Fastigheter i regionen och bidrar aktivt till ett attraktivt varumärke och ett gott arbetsklimat i en verksamhet med kunden i fokus.

 

 

Om dig

Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom ett relevant område, t.ex. inom fastigheter, underhåll, teknik eller bygg. Du har erfarenhet från en ansvarsfull roll med liknande arbetsuppgifter, gärna inom fastigheter, drift och/eller underhåll samt ett intresse och god förståelse för teknik och tekniska lösningar. Vi ser gärna att du har erfarenhet från någon form av arbetsledande funktion och att du är trygg i dina kunskaper och ditt ledarskap. Vidare har du förmågan att agera lösningsorienterad och trivs med stort ansvar där du på egen hand får påverka och skapa rutiner för ditt arbete. God kommunikativ förmåga i svenska, såväl muntligt som skriftligt, är ett krav i befattningen tillika att du är van användare av olika former av systemstöd inklusive Officepaketet.

 

 

CA Fastigheter tar ordet!

Hos oss erbjuds du en nyckelposition med stora påverkansmöjligheter i en entreprenöriell koncern med korta beslutsvägar som befinner sig i en spännande position. Liksom alla medarbetare inom koncernen är du en av de viktigaste faktorerna till vår framgång. Samtidigt som du ofta förväntas ta ett stort ansvar kan du också räkna med en stor portion frihet. Vill du arbeta i en miljö där engagemang, framåtanda och självständighet uppskattas, kommer du antagligen att trivas hos oss.

CA Fastigheter, med sina snart 100 anställda, ingår i den familjeägda CA koncernen. Koncernen äger fastigheter i attraktiva tillväxtregioner – både i och utanför Sverige. Totalt omfattar fastighetsbeståndet cirka 675 000 kvm. Bolaget har funnits i över 100 år och planen är att finnas minst lika länge till. CA Fastigheter finns med kontor på sex orter i Sverige, från Stockholm i norr till Malmö i söder och med huvudkontor i Kalmar samt med kontor i Berlin.

I Borås äger och förvaltar vi ett bestånd på cirka 90 000 kvadratmeter jämnt fördelat mellan kommersiella lokaler och bostäder. Dessutom äger vi markområden som står inför projektering.

Vill du bygga och förvalta för framtiden tillsammans med oss? Välkommen till ett fastighetsbolag där hållbarhet och säkerhet alltid finns med i vardagen och en företagskultur som präglas av nära samarbeten och korta beslutsvägar. Läs mer på www.cafastigheter.se

 

 

Bra att veta:

Befattningen är placerad på CA Fastigheters regionkontor i Borås. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval och vi önskar din ansökan via vår hemsida så snart som möjligt. Visa mindre

Chef Teknisk fastighetsförvaltning

CA Fastigheter söker till regionkontoret i Borås en chef för teknisk fastighetsförvaltning som med stort engagemang vill leda, driva och vidareutveckla det befintliga fastighetsbeståndet. Rollen spänner över ett brett område med ansvar för såväl driften som det planerade och löpande fastighetstekniska underhållet.     Om tjänsten I rollen ansvarar du, tillsammans med dina medarbetare, för att säkerställa en väl fungerande fastighetsdrift och ett opti... Visa mer
CA Fastigheter söker till regionkontoret i Borås en chef för teknisk fastighetsförvaltning som med stort engagemang vill leda, driva och vidareutveckla det befintliga fastighetsbeståndet. Rollen spänner över ett brett område med ansvar för såväl driften som det planerade och löpande fastighetstekniska underhållet.

 

 

Om tjänsten

I rollen ansvarar du, tillsammans med dina medarbetare, för att säkerställa en väl fungerande fastighetsdrift och ett optimerat underhåll av fastigheterna. Du samordnar, vidareutvecklar och följer upp den tekniska driften och underhållet likväl som du säkerställer att myndighetskrav och riktlinjer uppfylls för fastighetsbeståndet. Som chef över den tekniska fastighetsförvaltningen ansvarar du för upphandling och arbetsledning av mindre om- och tillbyggnationer såsom hyresgästanpassningar och lägenhetsrenoveringar samt drifts- och underhållstjänster.

Då företaget befinner sig i en spännande expansionsfas förväntas du bidra till vidareutveckling av strukturer, processer och arbetssätt för att skapa en än mer effektiv fastighetsförvaltning. Befattningen innebär ett budgetansvar för drift- och underhållskostnader samt utveckling av fastighetsserviceorganisationen bestående av fem medarbetare.

Du är inkluderande och visionär i ditt ledarskap och med förmågan att utveckla dina medarbetare säkerställer du rätt kompetens och bygger stark teamkänsla. I rollen rapporterar du till regionchefen samt ingår i regionens ledning.  Du, liksom alla medarbetare inom företaget, är en viktig ambassadör för CA Fastigheter i regionen och bidrar aktivt till ett attraktivt varumärke och ett gott arbetsklimat i en verksamhet med kunden i fokus.

 

 

Om dig

Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom ett relevant område, t.ex. inom fastigheter, underhåll, teknik eller bygg. Du har erfarenhet från en ansvarsfull roll med liknande arbetsuppgifter, gärna inom fastigheter, drift och/eller underhåll samt ett intresse och god förståelse för teknik och tekniska lösningar. Vi ser gärna att du har erfarenhet från någon form av arbetsledande funktion och att du är trygg i dina kunskaper och ditt ledarskap. Vidare har du förmågan att agera lösningsorienterad och trivs med stort ansvar där du på egen hand får påverka och skapa rutiner för ditt arbete. God kommunikativ förmåga i svenska, såväl muntligt som skriftligt, är ett krav i befattningen tillika att du är van användare av olika former av systemstöd inklusive Officepaketet.

 

 

CA Fastigheter tar ordet!

Hos oss erbjuds du en nyckelposition med stora påverkansmöjligheter i en entreprenöriell koncern med korta beslutsvägar som befinner sig i en spännande position. Liksom alla medarbetare inom koncernen är du en av de viktigaste faktorerna till vår framgång. Samtidigt som du ofta förväntas ta ett stort ansvar kan du också räkna med en stor portion frihet. Vill du arbeta i en miljö där engagemang, framåtanda och självständighet uppskattas, kommer du antagligen att trivas hos oss.

CA Fastigheter, med sina snart 100 anställda, ingår i den familjeägda CA koncernen. Koncernen äger fastigheter i attraktiva tillväxtregioner – både i och utanför Sverige. Totalt omfattar fastighetsbeståndet cirka 675 000 kvm. Bolaget har funnits i över 100 år och planen är att finnas minst lika länge till. CA Fastigheter finns med kontor på sex orter i Sverige, från Stockholm i norr till Malmö i söder och med huvudkontor i Kalmar samt med kontor i Berlin.

I Borås äger och förvaltar vi ett bestånd på cirka 90 000 kvadratmeter jämnt fördelat mellan kommersiella lokaler och bostäder. Dessutom äger vi markområden som står inför projektering.

Vill du bygga och förvalta för framtiden tillsammans med oss? Välkommen till ett fastighetsbolag där hållbarhet och säkerhet alltid finns med i vardagen och en företagskultur som präglas av nära samarbeten och korta beslutsvägar. Läs mer på www.cafastigheter.se

 

 

Bra att veta:

Befattningen är placerad på CA Fastigheters regionkontor i Borås. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 11 april. Visa mindre

Transportledare Borås - Schenker Åkeri

Till Schenker Åkeri i Borås söker VEM en coachande och engagerande Transportledare som vill vara med och bidra till att utveckla fjärrverksamheten i Sveriges största och bästa åkeri!   Om tjänsten Som Transportledare i Borås ansvarar du självständigt för det dagliga arbetet inom den operativa verksamheten med fokus på fyllnadsgrad och att lösa produktionen med hög kvalité och ekonomisk lönsamhet. Dina prioriterade arbetsuppgifter är den dagliga trafik... Visa mer
Till Schenker Åkeri i Borås söker VEM en coachande och engagerande Transportledare som vill vara med och bidra till att utveckla fjärrverksamheten i Sveriges största och bästa åkeri!

 


Om tjänsten

Som Transportledare i Borås ansvarar du självständigt för det dagliga arbetet inom den operativa verksamheten med fokus på fyllnadsgrad och att lösa produktionen med hög kvalité och ekonomisk lönsamhet. Dina prioriterade arbetsuppgifter är den dagliga trafikledningen, agera spindeln i nätet med interna och externa kontakter samt planering och styrning av medarbetare. En viktig del i rollen är att vara en coachande ledare för de nio chaufförer du ansvarar för, och att bygga en stark laganda. Som Transportledare företräder du företaget såväl internt som externt och arbetar för att underhålla samt utveckla en god arbetsmiljö och trivsel.

 

 

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet från transportledning med ett kvalitets- och lönsamhetstänk. Du har kompetens vad gäller fyllnadsgrad, uppföljning, planering och gällande transportregler och det är meriterande med CE-körkort. Du har någon form av tidigare ledarerfarenhet och du trivs med att coacha dina medarbetare. Du har god systemvana samt en god kommunikativ förmåga. Vidare är du prestigelös och har egenskaper som inspirerar och motiverar din omgivning. Som person är du strukturerad samtidigt som du är handlingskraftig med en god förmåga att hantera snabba vändningar i både tanke och handling.

 

 

Schenker Åkeri AB tar ordet!

För oss är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Du kommer bli en del av ett starkt team inom en stor, trygg och framgångsrik organisation, där du får möjlighet att göra skillnad och utvecklas. Hos oss finns stora möjligheter till kompetensutveckling och ledarutveckling. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Välkommen till oss på Sveriges bästa Åkeri!

 

Schenker Åkeri AB är ett helägt dotterbolag till DB Schenker, vi finns på 14 orter i landet och transporterar årligen 1,9 miljoner ton gods. Vår verksamhet består av hämtnings-, distributions- och fjärrtrafik inom DB Schenkers inrikes nätverk för gods och paket samt temperaturkontrollerade varor. Schenker Åkeri AB omsätter drygt 1 miljard kronor, har 1000 fordonsenheter och 1000 anställda över hela landet.

 

 
Bra att veta

Tjänsten är placerad i Borås och du rapporterar till Transportchef som är stationerad i Göteborg. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan via vår hemsida så snart som möjligt.

 

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar. Visa mindre

Inköpare - Konfidentiell

Nu söker vi en interim inköpare för ett heltidsuppdrag i GGVV-området!   Om uppdraget I rollen som Interim Inköpare kommer du att ingå i inköpsgruppen och arbeta proaktivt i verksamhetens inköpsprocesser med ett operativt ansvar för inköp. Du kommer att ha en nära kontakt med leverantörer på internationell basis, för vilka du även kontinuerligt bevakar, analyserar och kravställer. Du arbetar i nära samarbete med övrig inköpsorganisation.   Om dig Vi ... Visa mer
Nu söker vi en interim inköpare för ett heltidsuppdrag i GGVV-området!

 

Om uppdraget

I rollen som Interim Inköpare kommer du att ingå i inköpsgruppen och arbeta proaktivt i verksamhetens inköpsprocesser med ett operativt ansvar för inköp. Du kommer att ha en nära kontakt med leverantörer på internationell basis, för vilka du även kontinuerligt bevakar, analyserar och kravställer. Du arbetar i nära samarbete med övrig inköpsorganisation.

 

Om dig

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av inköp, gärna inom tillverkande industri. Som person är du strukturerad och målfokuserad. Du trivs i nära samarbete med såväl interna som externa kontakter och du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga.

 

Övrigt

Uppdragsstart är omgående och beräknas till minst 4–6 månader med möjlighet till förlängning. Uppdraget utförs på konsultbasis via antingen en projektanställning eller som underkonsult. Uppdragets omfattning är heltid. Placeringsort är i GGVV-området. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då tillsättning av uppdraget är omgående och urval sker löpande.

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar. Visa mindre

Transportledare Borås - Schenker Åkeri

Till Schenker Åkeri i Borås söker VEM en coachande och engagerande Transportledare som vill vara med och bidra till att utveckla fjärrverksamheten i Sveriges största och bästa åkeri!   Om tjänsten Som Transportledare i Borås ansvarar du självständigt för det dagliga arbetet inom den operativa verksamheten med fokus på fyllnadsgrad och att lösa produktionen med hög kvalité och ekonomisk lönsamhet. Dina prioriterade arbetsuppgifter är den dagliga trafik... Visa mer
Till Schenker Åkeri i Borås söker VEM en coachande och engagerande Transportledare som vill vara med och bidra till att utveckla fjärrverksamheten i Sveriges största och bästa åkeri!

 


Om tjänsten

Som Transportledare i Borås ansvarar du självständigt för det dagliga arbetet inom den operativa verksamheten med fokus på fyllnadsgrad och att lösa produktionen med hög kvalité och ekonomisk lönsamhet. Dina prioriterade arbetsuppgifter är den dagliga trafikledningen, agera spindeln i nätet med interna och externa kontakter samt planering och styrning av medarbetare. En viktig del i rollen är att vara en coachande ledare för de nio chaufförer du ansvarar för, och att bygga en stark laganda. Som Transportledare företräder du företaget såväl internt som externt och arbetar för att underhålla samt utveckla en god arbetsmiljö och trivsel.

 

 

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet från transportledning med ett kvalitets- och lönsamhetstänk. Du har CE-körkort samt kompetens vad gäller fyllnadsgrad, uppföljning, planering och gällande transportregler. Du har någon form av tidigare ledarerfarenhet och du trivs med att coacha dina medarbetare. Du har god systemvana samt en god kommunikativ förmåga. Vidare är du prestigelös och har egenskaper som inspirerar och motiverar din omgivning. Som person är du strukturerad samtidigt som du är handlingskraftig med en god förmåga att hantera snabba vändningar i både tanke och handling.




Schenker Åkeri AB tar ordet!

För oss är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Du kommer bli en del av ett starkt team inom en stor, trygg och framgångsrik organisation, där du får möjlighet att göra skillnad och utvecklas. Hos oss finns stora möjligheter till kompetensutveckling och ledarutveckling. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Välkommen till oss på Sveriges bästa Åkeri!

 

Schenker Åkeri AB är ett helägt dotterbolag till DB Schenker, vi finns på 14 orter i landet och transporterar årligen 1,9 miljoner ton gods. Vår verksamhet består av hämtnings-, distributions- och fjärrtrafik inom DB Schenkers inrikes nätverk för gods och paket samt temperaturkontrollerade varor. Schenker Åkeri AB omsätter drygt 1 miljard kronor, har 1000 fordonsenheter och 1000 anställda över hela landet.

 

 
Bra att veta

Tjänsten är placerad i Borås och du rapporterar till Transportchef som är stationerad i Göteborg. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 5 december.

 

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar. Visa mindre