Lediga jobb som Inköpsledare i Borås

Se lediga jobb som Inköpsledare i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

Inköps- och Produktionschef till Wioniq Nordic // Borås

Ansök    Maj 26    Oddwork Sweden AB    Inköpsledare
Wioniq Nordic är en pionjär inom smarta lösningar för vatten, energi och byggsektorerna. Med vår nya varumärkesidentitet och ambitiösa tillväxtmål fram till 2028 står vi inför en spännande framtid. Vår innovativa plattform övervakar och skyddar kritisk infrastruktur världen över, och nu söker vi dig som vill vara en del av vår resa och bidra till att utveckla nästa generations lösningar. Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och forma framtiden... Visa mer
Wioniq Nordic är en pionjär inom smarta lösningar för vatten, energi och byggsektorerna. Med vår nya varumärkesidentitet och ambitiösa tillväxtmål fram till 2028 står vi inför en spännande framtid. Vår innovativa plattform övervakar och skyddar kritisk infrastruktur världen över, och nu söker vi dig som vill vara en del av vår resa och bidra till att utveckla nästa generations lösningar. Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och forma framtidens smarta och hållbara samhällen. Som Inköps- och Produktionschef... ...tar du fullt ansvar för hela vår värdekedja. Från strategiskt inköp och leverantörsdialoger till effektiv och skalbar produktion – du driver, leder och utvecklar. Du har personalansvar för teamet i Borås (fyra personer idag) och fungerar som en länk mellan teknik, försäljning och logistik. Du ansvarar för att planera ordrar, optimera lagersaldon och skapa strategiska relationer med våra leverantörer – både i närområdet och globalt. Du blir navet i vår produktionsplanering, från enskilda sensorer till komplett färdig leverans, med fokus på kvalitet, kostnad och skalbarhet. Vi söker dig som... …är strategisk, ansvarstagande och tekniskt nyfiken. Du trivs med att leda andra, bygga strukturer och samarbeta nära produktutveckling och teknikteam. Du förstår vikten av att kombinera det långsiktiga med det dagliga och gillar att ha koll på både lagerstatus och leveransflöden. Du är en tydlig kommunikatör, lösningsorienterad och bekväm i ett högt förändringstempo.
Våra önskemål till dig:
Flera års erfarenhet av strategiskt inköp och produktion, gärna inom IoT, elektronik eller teknikintensiva miljöer
Erfarenhet av att leda team i produktion eller logistik
Förståelse för supply chain och leverantörsstyrning i internationell kontext
Eftergymnasial utbildning inom teknik, supply chain eller ekonomi
Flytande svenska och engelska
Körkort B

Varför Wioniq? Wioniq är en del av Wioniq Group, och vår uppgift är tydlig: att övervaka och optimera samhällskritisk infrastruktur genom hållbar teknik och smarta sensorer. Med över 400 energibolag som kunder och tusentals installerade enheter inom fjärrvärme, vattennät, fastighetsautomation och miljöövervakning, har vi tagit en tydlig position i omställningen mot smartare städer. Vår målsättning? Att bli marknadsledare i Europa till 2028. Och vi gör det som en del av Wienerberger Group – en stark global koncern med lokal innovationskraft. Hos oss får du en nyckelroll i en högaktuell och växande bransch – med teknik och hållbarhet i fokus. Du får arbeta med smarta produkter som gör skillnad för klimat, samhälle och framtid. Vi erbjuder hybridmöjligheter, en stark teamkänsla och ett bolag i kraftig tillväxt där du är med och bygger strukturen från grunden.
START: Enligt överenskommelse PLATS: Borås OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Talent Manager Mattias Marberg – [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här. Visa mindre

Uppdragsledare VVS

Ansök    Nov 22    AFRY AB    Inköpsledare
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vårt affärsområde Buildings är med 1500 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och fastighetss... Visa mer
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.


Jobbeskrivning
Vårt affärsområde Buildings är med 1500 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och fastighetssektorn. Vi skapar hållbara, byggnadsrelaterade, teknik- och designlösningar för fastighetsägare, entreprenörer och industri. Med utgångspunkt i våra kvalitativa erbjudanden och produkter tillsammans med fokus på tillväxt, hållbarhet och digitalisering, ser vi många möjligheter och ljust på framtiden.
Våra projekt är både roliga, utmanande och varierande då våra kunder finns inom bl.a. privata aktörer och offentliga institut. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning. Vi arbetar idag med några utav de största projekten i Sverige samt med stora och små aktörer inom fastighetsbranschen.
Då vi har en stor efterfrågan på våra tjänster söker vi nu ytterligare en Uppdragsledare till vår VVS-grupp i Borås. Gruppen är en del av den gemensamma VVS-sektionen Alingsås/Borås, där Alingsås är en grupp och Borås en grupp. I rollen som uppdragsledare kommer du ansvara för att leda och utveckla uppdrag i sin helhet med ansvar för utförande och ekonomi. Uppdragsledarrollen innebär också att du kommer leda mer juniora medarbetare och hjälpa till att lära upp nyanställda.


Kravspecifikation
Vi ser att du har minst 8 års erfarenhet inom VVS-branschen som konsult. Vi tror att du är civilingenjör, högskoleingenjör eller har motsvarande eftergymnasial utbildning alternativt förvärvat motsvarande kunskaper i arbetslivet.
Du arbetar idag självständigt med projektering och uppdragsledning som konsult eller projektledare.
Som person värdesätter vi egenskaper som självgående, initiativtagande och effektiv. Du ser samarbete som en förutsättning för att nå resultat.
Vidare tror vi att du trivs i en dynamisk och fartfylld miljö som präglas av stark tillväxt. Du gillar utmaningar samt har en naturlig fallenhet för att skapa långa och hållbara relationer med kollegor och kunder. Problemlösning är för dig en naturlig del i jobbet och du deltar gärna i tekniska diskussioner i uppdragen.
Även om vi är ett internationellt företag, är det ett krav att du behärskar det svenska språket muntligt såväl som i skrift för att svara mot våra kunders behov. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


Ytterligare information
AFRY rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare. Vi vet att medarbetare som mår bra, både fysiskt som psykiskt, är den viktigaste framgångsfaktorn. Därför fokuserar vi på säker arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi vill att du ska ha en vardag som fungerar - hinna lämna, hämta, träna, handla eller bara sova lite längre på morgonen.
Genom Club AFRY främjar vi vår kultur som bygger på passion och lagspel. Vi erbjuder roliga fritidsaktiviteter tillsammans med våra härliga kollegor! Vårt arbete med mångfald är ständigt pågående. En mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika ute på marknaden.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag: 2023-12-31
Kontaktuppgifter för frågor:
Marcus Hellman
Sektionschef
010-505 30 46
[email protected]
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen Visa mindre

Projektledare till NetOnNet sortimentsavdelning

Ansök    Jan 5    Netonnet AB    Inköpsledare
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet. NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. E... Visa mer
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet.

NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. Eftersom vi gillar vårt arbete ser vi därför till att ha roligt på arbetsplatsen och självklart har vi det tillsammans. Hos oss uppmuntrar vi till kreativitet, innovation och förändring. Vi vågar tänka nytt och testa oss fram, vi går helt enkelt vår egen väg. Genom att fortsätta gå vår egen väg utmanar vi branschen och skapar framgång.

Vill du vara med på vår framgångsresa?

Om tjänsten
Med en stark bas i god struktur och processer är NetOnNet nu redo att ta ett större kliv. Vi vill inte bara möta kundens framtida behov utan också överraska med nya, spännande lösningar och prylar. Det gör vi genom en djup kundinsikt och nyfiket tänka annorlunda i det vi gör.
Tjänsten är ny på NetOnNet och för dig som motiveras av att skapa nya affärer inom ramen av en stark entreprenörsanda och företagskultur är detta en unik möjlighet. Tjänsten är bred och omfattar samarbeten inom hela företaget, stort ansvar ligger i att hålla ihop helheten och beakta olika intressenter internt.
I tjänsten som projektledare kommer du att driva och projektleda utvecklingsinitiativ inom sortiment och inköp. Du projektleder sortimentsstrategier och implementeringar av dessa i verksamheten. Du har också ansvaret att hålla ihop större kommersiella aktiviteter genom bolaget. Projektledaren håller ihop årsplanen för inköp och egna varumärken. Du arbetar i en grupp tillsammans med Affärschef, försäljningschef och sortimentutveckling och rapporterar till affärschef.


Vem är du?
Vi söker en inspirerande person som är spindel i nätet mellan olika avdelningar i bolaget. Rollen som projektledare kommer leda och utveckla vår kommersiella affär tillsammans med teamen. För dig är det naturligt att du vill vara nära kunden för att få bästa förståelse och att du brinner för hemelektronik och dess roll i människors liv. Som projektledare behöver du en god analytisk förmåga och lätt för att presentera analyser ifrån data.
Som projektledare är det viktigt att du är genuint affärs- och resultatorienterad. Du behöver vara strategisk och analytisk i tanken samtidigt som du behöver vara konkret i det operativa arbetet och i ledarskapet. Vi söker dig som kan leda förändring med ett ledarskap som är inkluderande, modigt och handlingskraftigt. Du har lätt för att entusiasmera människor omkring dig skapar goda samarbeten med en stark Vi-känsla.
För att lyckas i rollen tror vi att du har du har erfarenhet av en liknande tjänst som projektledare, relevant utbildning och flera års dokumenterat goda resultat inom sortimentsuppbyggnad och försäljning likväl som du har goda insikter inom e-handel. Du har också en stor förståelse för komplexiteten inom inköp och försäljning.
Som person är du lösningsorienterad, har en god helhetsförståelse och är målinriktad. Du är en förtroendeingivande kommunikatör som förstår vikten av att involvera, påverka och få med olika individer på olika nivåer. Du skapar engagemang och bidrar till en positiv arbetsplats. Vidare är du självgående och tar eget ansvar, samtidigt som vi värdesätter en relationsskapande och ödmjuk approach då du samarbetar med många olika kontaktytor. Vi ser även att du har ett genuint intresse för kunden och förstår vikten av att vara flexibel och lyhörd för att möta kundernas behov. Enkla, Nytänkande, Ärliga och Tillsammans är värdeord som präglar vår organisation, vi ser gärna att du delar dessa med oss!




Övrig information
Placering: Vid huvudkontoret i Borås
Tillträde: Enligt överenskommelse
Omfattning: 100%
Typ av anställning: Tillsvidare med initial provanställning.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Vid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig chef Teddy Thor på [email protected] Visa mindre

Range Manager/Sortmentschef - Jotex

Ansök    Sep 11    Ellos AB    Inköpsledare
Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i sa... Visa mer
Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK. 




Jotex söker en vikarierande Range Manager/Sortimentschef

I rollen som Range Manager/Sortimentschef kommer du att ha en övergripande roll att koordinera sortimentsarbetet på Jotex i enlighet med satta strategier samt att leda produktchefernas arbete, arbetsrutiner och arbetsmetoder.

Du kommer utöver det övergripande ansvaret ha ansvar för ett specificerat affärsområde. Där kommer du analysera och utveckla produktmixen från alla affärsperspektiv löpande.

Du är van att bevaka omvärlden, vilka trender som är aktuella samt van att utveckla samarbeten med leverantörer löpande. Rollen innebär ett personalansvar för cirka 10 medarbetare som är Produktchefer, Assistenter och Stock Controllers.

Vi söker dig som har eller har haft en ledande roll inom mode/heminredning med högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi. Du har mycket god förmåga att strukturera och planera arbetet samt en hög kommersiell känsla och ett intresse för heminredning. Känslan för att bygga relationer såväl internt som externt är en nyckel och du har goda kunskaper i svenska, engelska språken samt datakunskaper i officepaketet.

Har du frågor kring rollen kan du kontakta Jotex VD Peter Keerberg via [email protected], har du frågor kring processen eller din ansökan kan du kontakta Martin Carlberg på HR via [email protected]

Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat med placering i Borås. Du kan läsa mer om Jotex/Ellos Group och ansöka via www.ellosgroup.se/jobb. Vi vill ha din ansökan senast 28 september, vi tillämpar ett löpande urval.

Jotex är en del av Ellos Group som har varumärkena Jotex, Ellos, Homeroom och Stayhard. Visa mindre

Cellbes söker en Assortment and analytics manager!

Ansök    Mar 30    Cellbes AB    Inköpsledare
Cellbes kläder är till för alla! Vår kunskap och vårt starka engagemang för vår kund har resulterat i kampanjen #viärcellbes där vi vill visa hur våra kläder ser ut på vanliga, fantastiska kvinnor i olika åldrar och storlekar. På vår turné genom landet besöker vi henne där hon bor, i hennes egen vardag runt om i svenska städer. Cellbes startade redan 1954 som ett postorderföretag och har sedan dess utvecklats till att bli ett av de ledande E-handelsföre... Visa mer
Cellbes kläder är till för alla! Vår kunskap och vårt starka engagemang för vår kund har resulterat i kampanjen #viärcellbes där vi vill visa hur våra kläder ser ut på vanliga, fantastiska kvinnor i olika åldrar och storlekar. På vår turné genom landet besöker vi henne där hon bor, i hennes egen vardag runt om i svenska städer.



Cellbes startade redan 1954 som ett postorderföretag och har sedan dess utvecklats till att bli ett av de ledande E-handelsföretagen inom mode -och heminredning. Vår drivkraft är att erbjuda favoritplaggen i garderoben, oavsett tillfälle. Det breda storleksutbudet är en viktig del av det och storlekarna går från 34-64 för kvinnor och S-8XL för män.



Cellbes har sitt huvudkontor i Borås och omsätter ca 600 MSEK. Vi är verksamma på 9 marknader i Europa, med kontor i tre av dessa samt ett sourcingkontor i Shanghai. Med en fantastisk personalstyrka på ca 200 medarbetare fortsätter vi vår resa för att nå vår vision: Att på ett hållbart, inkluderande och inspirerande sätt stärka kvinnors självkänsla.



Vi söker en modeintresserad Assortment and analytics manager med fokus på att analysera och säljoptimera sortimentet, ständigt arbeta med förbättringar och driva dessa vidare för ökad lönsamhet samt att ansvara för hela budgetprocessen för inköpsavdelningen.

Ditt uppdrag:
I detta uppdrag kommer du att vara inköpschefens högra hand och stötta med beslutsunderlag. I rollen ingår personalansvar, där du leder och fördelar arbetet för Buying Controllers. Du tillhör inköps ledningsgrupp och förväntas bistå inköpschef och produktchefer med analyser, uppföljning av försäljning, lager, budget, returer med mera. Du kommer att arbeta för en ökad Lageromsättningshastighet samt förmedla ut marginalkraven i verksamheten i nära samarbete med inköpschef och produktchefer. I rollen ingår ett övergripande ansvar att utarbeta inköpsavdelningens budget utifrån analyser, lagernivåer, försäljningsprognos och satta strategier.  

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:

- Initiera och driva processförbättringar
- Projektleda aktiviteter inom inköp som gäller budget/system/uppföljning/planering
- Utveckla och uppdatera rapportering och beslutsstöd 
- Stötta vid framtagning av nya mallar och verktyg
- Säkerställa inleveransplanering, leveransuppföljning samt flygfrakter, förseningar mm.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en relevant civilekonom/ingenjörs utbildning eller motsvarande. Du har hög analysförmåga och mycket god kompetens inom system och excel. Du ska ha förmågan att strategiskt uppnå satta mål och ha erfarenhet av arbete inom e-handel och sortimentsplanering i modebranschen. Du har goda ledaregenskaper och ser framgångsfaktorn i det Coachande ledarskapet och du har erfarenhet av övergripande personalansvar. Cellbes är en internationell koncern och vi förutsätter att du obehindrat kan kommunicera i tal och skrift både på svenska och engelska. 

Vem är du?
Vi söker dig som är självgående och initiativrik med ett genuint modeintresse. Du står upp för våra värdeord och i allt eftersträvar att jobba efter ”Var Modig”, ”Driv framåt” och ”Jobba Tillsammans”. Du ser möjligheter till förändring och utveckling och har förmågan att få med dig kollegor på samma tåg. Du är prestigelös, lösningsorienterad, noggrann, strukturerad och gillar att arbeta i små team såväl som i stora.  

Vad kan vi erbjuda:
Vi på Cellbes kan erbjuda en möjlighet att arbeta med varierande arbetsuppgifter med ett
produktbolags fokus och stabilitet. Inköpsavdelningen är uppdelad i 8 team och vårt fokus är att ständigt utveckla ett attraktivt sortiment med ett gemensamt mål att öka försäljningen och lönsamheten för bolaget. Assortment and analytics manager leder ett av teamen. Vi arbetar tillsammans utifrån satta strategier för att driva samtliga aktiviteter framåt där vi följer upp resultat. Vi söker nu dig som kan ta oss till nästa nivå i vårt sortiment och analysarbete, så vill du vara med på denna roliga resa och passar in på ovanstående profil, tveka inte att söka tjänsten! Du rapporterar direkt till Buying and sourcing manager.

Ytterligare information:
Tjänsten som Assortment and analytics manager är en tillsvidareanställning. Tjänsten är placerad på Cellbes huvudkontor. För frågor om tjänsten kontaktar du Elisabeth Olsson, Buying and sourcing manager via [email protected]. Sista ansökningsdagen är 2021-04-30, vi tillämpar löpande urval, så tveka inte, sök tjänsten https://www.cellbes.se/kundtjanst-om-foretaget-jobba-hos-oss-11779 idag! Visa mindre

Range Manager / Sortimentschef - Jotex

Ansök    Mar 26    Jotex    Inköpsledare
Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med bolagen Ellos, Jotex och Stayhard. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group – med huvudkontor i Borås – är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 700 medarbetare och omsätter ca 2 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital F... Visa mer
Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med bolagen Ellos, Jotex och Stayhard. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group – med huvudkontor i Borås – är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 700 medarbetare och omsätter ca 2 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital Fund VII.




Vill du bli en del i teamet på ett av Sveriges intressantaste varumärken?

Jotex är störst i Sverige på heminredning på nätet! Vårt mål är att vara det ledande heminrednings modevarumärket.

Vi designar allt vårt sortiment själva, så det du ser hos oss hittar du ingen annanstans. Jotex befinner sig just nu i en kraftig expansions fas och söker dig som är sugen på att bidra i det arbetet.

Jotex söker en Range Manager/Sortimentschef

I rollen som Range Manager/Sortimentschef kommer du att ha en övergripande roll att koordinera sortimentsarbetet på Jotex i enlighet med satta strategier samt att leda produktchefernas arbete, arbetsrutiner och arbetsmetoder. Du kommer utöver det övergripande ansvaret ha ansvar för ett specificerat affärsområde. Där kommer du analysera och utveckla produktmixen från alla affärsperspektiv löpande.

Du är van att bevaka omvärlden, vilka trender som är aktuella samt van att utveckla samarbeten med leverantörer löpande. Rollen innebär ett personalansvar för cirka 10 medarbetare som är Produktchefer, Assistenter och Stock Controllers.

Vi söker dig som har eller har haft en ledande roll inom mode med högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi.

Du har redan idag erfarenhet från sortiment- och inköpsprocessen från ledande befattning. Du har mycket god förmåga att strukturera och planera arbetet samt en hög kommersiell känsla och ett intresse för heminredning. Känslan för att bygga relationer såväl internt som externt är en nyckel och du har goda kunskaper i svenska, engelska språken samt datakunskaper i officepaketet.

Har du frågor kring rollen kan du kontakta Jotex VD Peter Keerberg via [email protected], har du frågor kring processen eller din ansökan kan du kontakta Martin Carlberg på HR via [email protected]

Du kan läsa mer om Jotex/Ellos Group och ansöka via www.ellosgroup.se/jobb. Vi vill ha din ansökan senast 11 april, vi tillämpar ett löpande urval.

Jotex är en del av Ellos Group som har varumärkena Jotex, Ellos, Homeroom och Stayhard. Visa mindre

Range Manager/Sortmentschef - Jotex

Ansök    Aug 21    Ellos AB    Inköpsledare
Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i sa... Visa mer
Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK. 




Jotex söker en vikarierande Range Manager/Sortimentschef

I rollen som Range Manager/Sortimentschef kommer du att ha en övergripande roll att koordinera sortimentsarbetet på Jotex i enlighet med satta strategier samt att leda produktchefernas arbete, arbetsrutiner och arbetsmetoder.

Du kommer utöver det övergripande ansvaret ha ansvar för ett specificerat affärsområde. Där kommer du analysera och utveckla produktmixen från alla affärsperspektiv löpande.

Du är van att bevaka omvärlden, vilka trender som är aktuella samt van att utveckla samarbeten med leverantörer löpande. Rollen innebär ett personalansvar för cirka 10 medarbetare som är Produktchefer, Assistenter och Stock Controllers.

Vi söker dig som har eller har haft en ledande roll inom mode/heminredning med högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi. Du har mycket god förmåga att strukturera och planera arbetet samt en hög kommersiell känsla och ett intresse för heminredning. Känslan för att bygga relationer såväl internt som externt är en nyckel och du har goda kunskaper i svenska, engelska språken samt datakunskaper i officepaketet.

Har du frågor kring rollen kan du kontakta Jotex VD Peter Keerberg via [email protected], har du frågor kring processen eller din ansökan kan du kontakta Martin Carlberg på HR via [email protected]

Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat med placering i Borås. Du kan läsa mer om Jotex/Ellos Group och ansöka via www.ellosgroup.se/jobb. Vi vill ha din ansökan senast 31 augusti, vi tillämpar ett löpande urval.

Jotex är en del av Ellos Group som har varumärkena Jotex, Ellos, Homeroom och Stayhard. Visa mindre

Ledigt jobb som Creative Brand Owner på Home of Textile

Vårt mål är att skapa fler vackra och unika hem med ett livsstilssortiment som ligger i branschens absoluta framkant. Vi skapar merparten av sortimentet själva med två stora kollektionssläpp per varumärke varje år. Home of Textiles är ett litet team som jobbar i högt tempo med kreativ höjd genom hela kedjan från produkt till sälj

Vill du vara med att utveckla Home of Textiles livsstilsvarumärken?
Vi söker en Creative Brand Owner som vill vara ... Visa mer

Vårt mål är att skapa fler vackra och unika hem med ett livsstilssortiment som ligger i branschens absoluta framkant. Vi skapar merparten av sortimentet själva med två stora kollektionssläpp per varumärke varje år. Home of Textiles är ett litet team som jobbar i högt tempo med kreativ höjd genom hela kedjan från produkt till sälj

Vill du vara med att utveckla Home of Textiles livsstilsvarumärken?

Vi söker en Creative Brand Owner som vill vara med i vår fortsatta expansionsresa där produkterna visar varumärkets identitet i form av design, funktion och kvalitet. Du kommer vara spindeln i nätet när det gäller produktutveckling och framtagande av våra kollektioner.




www.boeljan.se www.jakobsdalstextil.se

Ditt uppdrag

Tjänsten som Brand Owner innebär att du kommer vara kreativt ansvarig, inspirera, skapa moodboards och sätta samman kollektioner för våra två varumärken Boel & Jan samt Jakobsdals. Du kommer ingå i ett team med stort fokus på livsstilsprodukter och varumärkesbyggande där ditt engagemang och delaktighet kommer bidra till våra varumärkens fortsatta tillväxt och expansion. Din handlingskraft och ditt affärsmannaskap bidrar till att hitta affären i möten med våra leverantörer. Du är delaktig på mässor, presenterar kollektioner på våra säljmöten och styr upp våra showrooms på vårt kontor.

Vem är du?

Kan du tänka dig att ta steget fullt ut i en tillsvidareanställning tillsammans med oss eller jobbar du som frilans idag med möjlighet att kombinera dina uppdrag? Vi är öppna och flexibla för att skapa rätt förutsättningar. Som person är du kreativ, har känsla för färg och form, ödmjuk och flexibel samt har ett genuint intresse för möbler och heminredning. För att trivas i tjänsten behöver du kunna hantera, koordinera samt prioritera många arbetsuppgifter som varierar från dag till dag.

Kvalifikationer

- För tjänsten relevant utbildning eller tidigare erfarenhet från liknande tjänst
- Van vid att arbeta med ERP samt PIM
- Behärskar såväl svenska som engelska flytande i tal och skrift
- Goda kunskaper i Office-paketet
- Körkort B

Om oss

Home of Textile Scandinavia AB bedriver verksamhet inom möbel- och inredningsbranschen i Europa med fokus på den skandinaviska marknaden under de två varumärkena Boel & Jan och Jakobsdals. Huvudkontoret är beläget i Dalsjöfors, strax utanför Borås, där företaget huserar på ett anrikt fabriksområde med arv från Sjuhäradsbygdens textilindustri. Home of Textiles varumärken skapar trendig inredning och livsstil som inspirerar till unika rum och miljöer genom att tillföra känsla, själ och attityd.

Kontakt och ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Manpower. För ytterligare information om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Marcus Sterner på [email protected] eller 0727-464606. Sista ansökningsdag är 27 september.

Varmt välkommen med din ansökan!

Visa mindre