Lediga jobb som Lagerplanerare i Borås

Se lediga jobb som Lagerplanerare i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

Lagerplanerare | AB Berjo Material | Fristad

Ansök    Okt 23    Experis AB    Lagerplanerare
Vill du ha en central roll i ett välmående och familjärt företag med långa kundrelationer och varierade arbetsdagar? AB Berjo Material söker nu en lagerplanerare som vill ta ansvar för både lagerhantering och enklare mekanisk bearbetning. Detta är en direktrekrytering vilket innebär anställning direkt hos Berjo. Din roll Som lagerplanerare hos AB Berjo Material får du en bred och självständig roll i ett mindre team där samarbete och engagemang är i fokus... Visa mer
Vill du ha en central roll i ett välmående och familjärt företag med långa kundrelationer och varierade arbetsdagar? AB Berjo Material söker nu en lagerplanerare som vill ta ansvar för både lagerhantering och enklare mekanisk bearbetning. Detta är en direktrekrytering vilket innebär anställning direkt hos Berjo.

Din roll

Som lagerplanerare hos AB Berjo Material får du en bred och självständig roll i ett mindre team där samarbete och engagemang är i fokus. Du ansvarar för att inkommande och utgående gods hanteras effektivt, att lagret hålls välorganiserat och att kundorder levereras med hög kvalitet och noggrannhet.

Du arbetar nära företagets tre övriga medarbetare och bidrar till en god stämning. Arbetet är både praktiskt och framför skärm, med inslag av kundservice och tekniska uppgifter.

Arbetstiderna är måndag till torsdag 07.30-16.30 och fredag 07.30-14.00.

Dina arbetsuppgifter

Som lagerplanerare ansvarar du för helheten i lagerflödet och säkerställer att varor hanteras korrekt från mottagning till leverans. I rollen ingår bland annat:

* Mottagning, uppackning och kontroll av inkommande gods
* Märkning och förvaring av varor på lagerplatser
* Packning och utskick av kundorder
* Hantering av fraktprogrammet LogTrade
* Orderskrivning i affärssystemet Garp
* Måttanpassning, kapning och borrning av skenor samt enklare mekanisk bearbetning
* Truckkörning
* Underhåll av lager, maskiner och fastighet samt enklare reparationer och kontroll av låsning och larm
* Kundservice på plats och enklare inköp
* Telefonservice vid låg beläggning

Din profil

Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och trivs i en praktisk roll med många olika moment. Du är strukturerad, har god fysik och uppskattar att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor.

Krav:
* Gymnasiekompetens
* Flytande svenska, både i tal och skrift, samt grundläggande kunskaper i engelska
* Truckkort för motviktstruck

Meriterande:
* Erfarenhet av snickeri, mekaniskt arbete eller annan händig verksamhet

Mer om tjänsten

* Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
* Drogtest genomförs innan eventuell anställning
* Utdrag ur belastningsregistret krävs
* UC-kontroll

Om AB Berjo Material

AB Berjo Material har sina rötter i slutet av 1940-talet, då grundaren Bertil Jogner började sälja olika typer av beslag till den svenska tillverkningsindustrin. Under många år gav han ut en omfattande katalog med beslag och andra industriförnödenheter, vilket lade grunden till det företag som än idag står för kvalitet, service och långsiktiga kundrelationer.

AB Berjo Material har utvecklats i takt med tiden och specialiserat sitt sortiment mot komponenter för dörr-, port- och fönsterindustrin. Företaget arbetar kontinuerligt med att bredda sitt utbud och utveckla nya produkter. Bland de senaste tillskotten finns dolda gångjärn och klämskydd - innovationer som stärker företagets position som en pålitlig partner till svensk industri.

Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar AB Berjo Material med Jefferson Wells. För frågor gällande rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Sara Takahashi på [email protected]

Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast den 20 november 2025. Pga. GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Production Planner till Fristads AB VAS-avdelning

Ansök    Okt 3    AB Effektiv Borås    Lagerplanerare
Då kan du vara den Production Planner vi söker till Fristads VAS-avdelning. Om företaget Fristads har sedan 1925 utmanat och drivit utvecklingen av slitstarka och funktionella yrkeskläder, alltid med användaren i fokus och med innovation och hållbarhet som drivkrafter. I vårt produktsortiment finns såväl klassiska som moderna plagg för en rad branscher och våra plagg är gjorda för att leva upp till de högsta kraven när det gäller kvalitet, säkerhet och kom... Visa mer
Då kan du vara den Production Planner vi söker till Fristads VAS-avdelning.
Om företaget
Fristads har sedan 1925 utmanat och drivit utvecklingen av slitstarka och funktionella yrkeskläder, alltid med användaren i fokus och med innovation och hållbarhet som drivkrafter. I vårt produktsortiment finns såväl klassiska som moderna plagg för en rad branscher och våra plagg är gjorda för att leva upp till de högsta kraven när det gäller kvalitet, säkerhet och komfort. Fristads är en del av Hultafors Group, som ägs av Investment Latour AB och erbjuder en bred portfölj av produkter och varumärken för professionella användare. Läs mer på www.fristads.com.
När du arbetar på Fristads kommer du arbeta på ett marknadsledande företag som leder utvecklingen inom hållbarhet och miljö i branschen. Våra värderingar; Passion, Enkelhet, Tillsammans, Prestation är viktiga för oss och som medarbetare hos oss är du en viktig ambassadör och förebild för dessa både internt och externt.
Vad erbjuder rollen?
I rollen som Production Planner hos Fristads AB är din huvudsakliga arbetsuppgift att utveckla och utföra produktionsplanering som optimerar VAS-enhetens resursutnyttjande och minimera genomloppstiden i ledet av att skapa hög kundtillfredsställelse. I rollen ingår även att utveckla, införa och kontinuerligt förbättra produktionsplaneringstrategier samt verktyg för enheten. Du analyserar och föreslår produktivitetsförbättringar och tänker kostnadseffektivt. I arbetsuppgifterna ingår även; - Vara processägare för VAS-enheten och även delta i projekt - Arbeta tätt med produktionschefen för att ta fram tydliga rutiner och processer - Proaktivt inventera lager av ingående material, samt planera och säkerställa tillgänglighet innan produktionsstart - Analysera avvikelser mellan planerat och verkligt utfall i produktion - Planera och koordinera produktionsprocessen tillsammans med orderägare - Aktivt arbeta med planeringsfönster på månads- och veckobasis, samt prioritera produktionsorder - Kontinuerligt utvärdera orderläge med kundansvariga och orderägare för att kunna planera och prioritera
Vem är du?
Vi ser att du som söker gärna har en teknisk utbildning med erfarenhet inom produktion och produktionsplanering. Du som person är analytisk, kommunikativ, självgående med mycket hög planeringsförmåga. Du agerar genomtänkt och noggrant med hög drivkraft och uthållighet. Fortsättningsvis är du problemlösande med ett strukturerat arbetssätt och har förståelse för logistikflödet och förstår vikten av produktionsplanering i ett kommersiellt sammanhang.
Du har även; - Förståelse för affärs- och resultatsammanhang - Flytande svenska och engelska i tal och skrift - Erfarenhet inom ERP system, Synq och M3 är meriterande - Excel-Officepaket Villkor: För den här tjänsten kommer du vara anställd via Effektiv och arbeta som konsult hos kundföretaget. Start: så snart som möjligt efter överenskommelse Ort: Borås Omfattning: Heltid Arbetstider: Måndag – fredag, dagtid
Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 17 oktober 2025. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Richard Erlandssson på [email protected] eller Kajsa Larsson på [email protected]
Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.
Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.
För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period.
Sökord
produktionsplanering, production planner, produktionskoordinator, produktionsstyrning, produktionslogistik, ERP, materialplanering, supply chain, logistikflöde, Borås Visa mindre

Forsbergs söker central Reservdels- och tillbehörshandläggare!

Visste du att varannan svensk kan tänka sig att semestra med husbil eller husvagn? Vår marknad har inte bara växt de senaste åren, vår kundgrupp har också breddats - och idag ser vi likväl pensionärer, småbarnsfamiljer eller inbitna golfare som våra kunder och under alla årstider. Vår bransch är i förändring och vi på Forsbergs fritidscenter vill leda den utvecklingen. Är du redo att vara med? Vi utökar vår verksamhet med en ny Sortimentsavdelning och til... Visa mer
Visste du att varannan svensk kan tänka sig att semestra med husbil eller husvagn? Vår marknad har inte bara växt de senaste åren, vår kundgrupp har också breddats - och idag ser vi likväl pensionärer, småbarnsfamiljer eller inbitna golfare som våra kunder och under alla årstider. Vår bransch är i förändring och vi på Forsbergs fritidscenter vill leda den utvecklingen. Är du redo att vara med?

Vi utökar vår verksamhet med en ny Sortimentsavdelning och till denna avdelning söker vi nu en kommunikativ och ordningssam Reservdels- och tillbehörshandläggare som vill vara en viktig del av vår spännande resa framåt mot målet att vara den marknadsledande aktören inom reservdelar och tillbehör.

Som Reservdels- och tillbehörshandläggare på Forsbergs Fritidscenter kommer du att beställa och distribuera reservdelar och tillbehör åt externa samt interna kunder.

Du är delaktig i att bygga upp och utveckla en central enhet för beställning, distribution och central lagerhållning av reservdelar och tillbehör.

Du kommer stå i nära kontakt med våra svenska och utländska leverantörer för att utveckla samarbetet och optimera ledtider samt lagerhållning.

Din arbetsdag bjuder på stor variation då rollen innebär allt från kontakt med kunder och leverantörer, till att hantera reklamationer och fakturor, ta emot och distribuera gods till slutkund, sköta inventeringar och hantera prisjusteringar till att supportera våra 7 center i reservdels-och tillbehörsfrågor samt vid behov utveckla och förbättra våra fysiska lokala lager.

Placeringsort för tjänsten är på Forsbergs Huvudkontor i Skene, men resor ut till våra anläggningar förekommer.



Vi söker dig som...

..har ett gott öga för ordning och reda och som är strukturerad och noggrann. Du är en god kommunikatör och tycker om kontakten med kunderna och leverantörerna. Du knyter kontakter, kan gillar variation i vardagen och du är en doer som tar tag i arbetsuppgifter. Då det är en ny roll på en ny avdelning ser vi gärna att du gillar att vara med och bygga upp något från grunden och kommer med idéer och förslag för att utveckla och förbättra.

Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.

Att kunna kommunicera flytande i tal och skrift på engelska är ett krav, då våra leverantörer sitter ute i Europa. Kunskaper i tyska är meriterande.

Hur är det att arbeta på Forsbergs?

Inom KVD-koncernen förenas alla bolag under våra gemensamma värderingar; Nytänkande, Omtänksamma, Drivande och Enkla. På Forsbergs fritidscenter hjälper vi varandra och våra kunder, och vi ser att det är tillsammans som vi kan bli snabbare, starkare och bättre. Vi strävar efter att vara lite bättre idag än vad vi var igår och vet att en god idé är en god idé oavsett vem som levererar den. Vi har ett bra kollektivavtal, ett schysst förmånspaket och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang.

Forsbergs Fritidscenter är Sveriges största importör och återförsäljare av husbilar och husvagnar. Vi har en bred produktportfölj med starka varumärken som Hobby, Frankia, Niesmann Bischoff, Polar, Pilote, Sunlight och Concorde. Vi har funnits i 30 år och finns idag på sju orter i landet. Totalt är vi 150 anställda och del av KVD-koncernen

Läs gärna mer om oss på www.forsbergsfritidscenter.se

Låter det som ett jobb för dig? Vi arbetar med löpande urval, sök därför redan idag!

För frågor kring tjänsten kontakta Veronica Antonsson, Eftermarknadschef, på [email protected]



Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.

I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag. Visa mindre

Logistik- och inköpskoordinator till Signcore

Ansök    Apr 19    AB Effektiv Borås    Lagerplanerare
Är du redo att ansluta till ett dynamiskt företag där snabba beslut, personlig utveckling och inflytande står i fokus? Utforska en ny nyckelroll hos Signcore som logistik- och inköpskoordinator. Här får du chansen att forma och effektivisera våra logistik- och inköpsprocesser. Läs vidare för att upptäcka hur du kan spela en central roll i vår framtida tillväxt hos Signcore. Din framtida arbetsgivare Signcore AB är ett nystartat entreprenörsdrivet bolag in... Visa mer
Är du redo att ansluta till ett dynamiskt företag där snabba beslut, personlig utveckling och inflytande står i fokus? Utforska en ny nyckelroll hos Signcore som logistik- och inköpskoordinator. Här får du chansen att forma och effektivisera våra logistik- och inköpsprocesser. Läs vidare för att upptäcka hur du kan spela en central roll i vår framtida tillväxt hos Signcore.

Din framtida arbetsgivare
Signcore AB är ett nystartat entreprenörsdrivet bolag inom framförallt den grafiska industrin. Vi i bolaget är rutinerade inom vår bransch och har precis tagit över en verksamhet med en befintlig kundbas och leverantörsrelationer med världsledande varumärken.

Hastighet, innovation och att våga pröva nytt ligger oss varmt om hjärtat och samtliga ägare är aktiva i bolaget. Vårt huvudkontor med lager ligger i Borås och våra 6 medarbetare agerar inom hela Sverige. Vi har en ambition att växa och kommer på sikt även ta oss utanför Sveriges gränser.


Vad erbjuder rollen?
I rollen som logistik- och inköpskoordinator blir du en nyckelperson i Signcores dynamiska arbetsmiljö. Du ansvarar för att optimera logistikflöden och inköpsprocesser, allt från leverantörsförhandlingar till effektiv lagerhantering. Dina huvudsakliga ansvarsområden omfattar bland annat:
- Koordinera logistiken och inköpen av nödvändiga förbrukningsmaterial samt delta i strategiska inköp
- Hantera olika logistikprocesser, inklusive bokningar och tulladministration samt koordinera in- och utleveranser för att säkerställa en smidig drift
- Sköta dagligt plock- och packarbete, ordermottagning och övriga nödvändiga uppgifter i bolaget


Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen som logistik- och inköpskoordinator bör du ha erfarenhet av flera av de arbetsuppgifter som nämnts, gärna med fullt ansvar för några av dessa processer. Du är van vid att navigera i olika system, behärskar svenska flytande och har god förmåga i engelska. B-körkort är ett krav.

För att trivas hos oss är du en social person som värdesätter en öppen arbetsplats med högt i tak. Du trivs med att inneha en central roll inom organisationen och är van vid att arbeta självständigt. Ditt beslutsamma och initiativrika tillvägagångssätt gör att du kan hantera de snabba svängningarna i vår verksamhet, och vi värderar din förmåga att ta initiativ och lära dig av dina misstag.


Är detta din perfekta match?
Hos Signcore får du möjligheten att vara med och aktivt bidra till formandet av företaget. Här värderas din förmåga att agera snabbt och ditt engagemang att vara med och påverka. Du kommer att ha insyn i och vara delaktig i stora delar av organisationen, vilket ger en unik möjlighet att verkligen göra skillnad.

Med ambitiösa tillväxtmål och planer på att bredda sig geografiskt, erbjuder Signcore stora utvecklingsmöjligheter för dig som är redo att växa tillsammans med företaget. Om du drivs av möjligheten att vara en del av en dynamisk och snabbrörlig miljö där dina idéer och insatser erkänns, då kan detta vara din perfekta match. Ta chansen att vara med på en spännande resa där du inte bara blir en del av vår framgång - utan också formar den.


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 12 maj 2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Kajsa Larsson på [email protected] eller Jens Lindroth på [email protected]

Sökord
logistik, inköp, bokningar, logistikprocesser, tulladministration Visa mindre

Supply Chain koordinator till globalt företag i Borås!

Vi söker en engagerad och lösningsorienterad Supply Chain Support till ett spännande uppdrag i Borås. I denna roll blir du en nyckelperson för att säkerställa smidig transportplanering och proaktiv hantering av leveranskedjans dagliga utmaningar. Dina huvudsakliga ansvarsområden Övervaka och säkra planeringen av standardiserade transportförfrågningar Felsöka tekniska och funktionella problem i olika lösningar tillsammans med användare och IT-avdelning... Visa mer
Vi söker en engagerad och lösningsorienterad Supply Chain Support till ett spännande uppdrag i Borås. I denna roll blir du en nyckelperson för att säkerställa smidig transportplanering och proaktiv hantering av leveranskedjans dagliga utmaningar.
Dina huvudsakliga ansvarsområden
Övervaka och säkra planeringen av standardiserade transportförfrågningar


Felsöka tekniska och funktionella problem i olika lösningar tillsammans med användare och IT-avdelning


Agera snabbt på avvikelser i lösningar kopplade till inkommande transporter


Ge utbildning och stöd till användare – både interna och externa


Du kommer att arbeta tvärfunktionellt med många intressenter och bidra till att leveranskedjan fungerar på ett effektivt, smidigt och hållbart sätt.
Din profil
2–5 års erfarenhet inom Supply Chain, logistik eller närliggande område


God teknisk förståelse och förmåga att felsöka i digitala system


Självständig, initiativrik och kommunikativ


Van att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter och hålla deadlines


Pedagogisk – du gillar att stötta och utbilda andra

Vi erbjuder
Ett utvecklande uppdrag i en internationell och dynamisk miljö


Möjlighet att påverka och förbättra processer i leveranskedjan


Ett tight och stöttande team med högt engagemang

Praktisk information:
Plats: Borås, Sverige Uppdragsperiod: 7 april 2025 – 31 december 2025 Sista ansökningsdag: 7 april 2025
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

Operations Support

Ansök    Sep 27    DFDS Seaways AB    Lagerplanerare
Operations Support till DFDS Vill du vara med på vår resa och utveckla produktion, personal och leverans i världsklass till våra kunder från vårt lager i Viared? Då kanske den här positionen som Operations Support kan vara nästa steg för dig i din karriär? DFDS söker en Operations Support till vår 3PL site i Viared! DFDS Logistics Contracts AB är en är en fullserviceleverantör inom kontraktslogistik med anläggningar i Göteborg, Borås, Jönköping samt Kar... Visa mer
Operations Support till DFDS

Vill du vara med på vår resa och utveckla produktion, personal och leverans i världsklass till våra kunder från vårt lager i Viared? Då kanske den här positionen som Operations Support kan vara nästa steg för dig i din karriär?

DFDS söker en Operations Support till vår 3PL site i Viared!

DFDS Logistics Contracts AB är en är en fullserviceleverantör inom kontraktslogistik med anläggningar i Göteborg, Borås, Jönköping samt Karlshamn. Vi sysselsätter omkring 250 personer på heltid i Sverige. I vårt lager i Viared utanför Borås har vi varit i full drift sedan januari 2022 och står nu inför en tillväxt med flera nya kunder.

Om tjänsten

Som Operations Support är du den som stöttar produktion på vårt lager och ser till att arbetet flyter på under dagen. I kontakt med interna och externa parter är du den som ser till att inkommande order hanteras korrekt och går i väg i rätt tid.

En vanlig dag på arbetet innebär att du lägger in ordrar i systemet, och följer upp eventuella avvikelser. Vid avvikelser är det du som sköter utredningsarbetet. Saldosäkerhet är något som du arbetar aktivt med. Du tar kunddialoger via mail och telefon, och du ser även till att alla kunder får sina avtalade rapporter på daglig basis.

För att detta arbete ska kunna bedrivas fullt ut har du även en tät kommunikation med DFDS lagerpersonal som utför det dagliga arbetet, och är behjälplig i systemet.

Vi arbetar alltid proaktivt för att driva kundsamarbete och lönsamhet framåt och som en del av detta arbetar du som Operations Support aktivt för att effektivisera processer ihop med teamet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Orderhantering

- Daglig rapporthantering

- Lagersaldosäkerhet

- Daglig kontakt med interna och externa parter

- Utredningsarbete vid avvikelser

- Stödja lagerpersonal i systemfrågor

- Upprätta rutiner

- Bokning av transporter

- Följer upp aktiviteter både internt och externt

Vi tror att du har

- Relevant erfarenhet inom logistik och/eller lagervana

- Goda administrativa egenskaper

- God datorvana bl.a. Office-paketet (främst Excel)

- Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift

- Meriterande om du har tidigare erfarenhet av Ongoing och/eller LEA

Vem söker vi?

För den här rollen ser vi att du är en prestigelös teamplayer som är service- och lösningsfokuserad. Du är strukturerad och noggrann, samtidigt som du har förmågan att vara flexibel och även stresstålig, då det ofta krävs att du byter fokus för att lösa uppgifter. Vidare tror vi att du är driven och att du visar ett engagemang samt kommer med förbättringsförslag för att utveckla verksamheten.

Ansökan

Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning hos oss på DFDS Logistics Contracts AB i Borås. Tjänsten är på heltid och arbetstiden är fördelad mån-fre kl 7:00-16:00.

Ansök genom att skicka in ditt CV samt skriv ett personligt brev om varför du skulle passa i denna roll - vi tar ej emot ansökningar via e-post. Ansökningar och intervjuer kommer att utföras löpande, vilket kan innebära att tjänsten kan ha tillsatts innan ansökningstiden har löpt ut. Sista ansökningsdag är den 31 Oktober 2023. När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Vänta inte med din ansökan! Visa mindre

WMS Manager till Logent, Borås

Ansök    Okt 5    Logent AB    Lagerplanerare
Om tjänsten Nu söker vi en processinriktad och WMS-kunnig ny kollega som vill vara med och bidra till den fortsatta utvecklingen av ett effektivt systemstöd i vår lagerlogistikverksamhet! Har du erfarenhet av lagerlogistik och är van att jobba i olika logistik processer ? Vill du ha en spännande roll där du får vara med redan från uppstart av ett nytt automatiserat lager och arbetet med att driva förbättringar och projekt framåt Välkommen med din ansökan ... Visa mer
Om tjänsten
Nu söker vi en processinriktad och WMS-kunnig ny kollega som vill vara med och bidra till den fortsatta utvecklingen av ett effektivt systemstöd i vår lagerlogistikverksamhet!
Har du erfarenhet av lagerlogistik och är van att jobba i olika logistik processer ? Vill du ha en spännande roll där du får vara med redan från uppstart av ett nytt automatiserat lager och arbetet med att driva förbättringar och projekt framåt

Välkommen med din ansökan !

Din profil
Som WMS Manager kommer du ingå i Logents logistikteam i Borås, där du kommer ansvara för den dagliga driften kopplat till WMS/system-leveransen med hjälp av verksamhetens Super User. I rollen ingår att jobba med förbättringar och projektleda framtida systemförändringar.

Du ansvarar för att lösa akuta problem som uppstår, är kontaktperson och den naturliga kopplingen mellan produktionen och WMS- och hårdvaruleverantören. Du kommer även att arbeta med systemkonfigurationer/uppsättningar i WMS, ändra inställningar efter behov samt se över vad som är möjligt och inte möjligt med befintlig version av WMS efter förslag från produktionen.

Du rapporterar till Site Manager, tjänsten är placerad vid ett av våra kunders lager i Borås med omnejd.




Om Logent
Logent är ett Logistik- och Bemanningsföretag med verksamhet i Sverige, Norge och Danmark som sysselsätter mer än 3000 personer. Logent Warehousing är ett affärsområde som erbjuder drift och utveckling av logistik inom lager. Vi erbjuder kompletta lagerlösningar med mervärdestjänster som ger våra kunder kostnadsfördelar vid drift av hela eller delar av logistiken. Vi på Logent har starkt kundfokus och strävar alltid efter utveckling.


Vem är du?
Vi söker dig med teknikintresse och erfarenhet av en liknande roll med lagerarbete och arbete med WMS system och projektledning. Som person och medarbetare ser vi att du är strukturerad, handlingskraftig och lösningsorienterad. Du är relationsskapande och kommunikativ och bra på att samarbeta med andra. Du trivs i en roll med flera kontaktytor och har förmågan att växla upp i tempo om det behövs. I ditt arbete är du resultatinriktad och både vill och vågar ta initiativ till förbättringar för att skapa effektiva flöden i produktionen. Du delar med dig av din kunskap och utbildar kollegor i systemet vid behov.
Du har ett naturligt teknikintresse och goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.


Intresserad av tjänsten?
Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten som WMS manager hos oss på Logent. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Logents rekryteringschef Irene Nilsson, tel. 073-714 08 60 eller [email protected].
Då vi följer GDPR, vänligen notera att ansökningar ej behandlas genom mail.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Logistikansvarig till Borås

Bakgrund    Vi hjälper ett av byggmarknadens främsta aktörer inom prefabricerade betongstommar att rekrytera en duktig logistiker /materialhanterare till bolagets fabriker i Västra Götaland.     Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna omfattar lagerhantering, logistik och materialplanering till produktionen.  En viktig del är att utveckla företagets arbetsmetoder inom logistik och lagerhantering. Du har redan erfarenhet av att jobba med 5S metoden inom "L... Visa mer
Bakgrund 

 

Vi hjälper ett av byggmarknadens främsta aktörer inom prefabricerade betongstommar att rekrytera en duktig logistiker /materialhanterare till bolagets fabriker i Västra Götaland.  

 

Arbetsuppgifter



Arbetsuppgifterna omfattar lagerhantering, logistik och materialplanering till produktionen.  En viktig del är att utveckla företagets arbetsmetoder inom logistik och lagerhantering. Du har redan erfarenhet av att jobba med 5S metoden inom "Lean manufactoring". (systematisera, skick,standardisera,se till, sortera)

Då detta jobb omfattar två fabriker i Västra Götaland så kommer Du att få resa inom regionen.

Kompetenser

Vi tror att du har gymnasieexamen inom bygg eller industri samt vidarestudier inom logistik.

Övrigt

Körkort egen bil

Truckkort

Svenska och engelska

Tech Recruitment

Tech Recruitment är ett rekryteringsföretag och ett auktoriserat bemanningsföretag med över tolv års erfarenhet av att rekrytera teknisk kompetens till industrin. Vi finns i ett framgångsrikt industricentrum i Sverige där det lokala näringslivet samarbetar med både kommunen och skolorna på ett framgångsrikt sätt. Vi är en del av detta samarbete och strävar efter att bli bäst på rekrytering av teknisk kompetens i de regioner vi verkar. Integration är en viktig fråga för oss nu och i framtiden. Förståelse för andra kulturer och förhållningssätt ser vi som en viktig framgångsfaktor.

Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Ordningsam Lageransvarig till Hydria Water

Ansök    Jun 13    Temp-Team Sverige AB    Lagerplanerare
Är du lite av en strukturfantast och får ofta höra att du väldigt organiserad och ordningsam? Ser du helheten som ingen annan och drivs av att strukturera och hålla ordning runt omkring dig för att underlätta för dig och andra? Då har vi jobbet för dig som Lageransvarig på Hydria Water i Borås. Nu har du chansen att komma till en arbetsplats där du och ditt välmående prioriteras och där du i en trygg och inspirerande miljö får utvecklas så att du blir den ... Visa mer
Är du lite av en strukturfantast och får ofta höra att du väldigt organiserad och ordningsam? Ser du helheten som ingen annan och drivs av att strukturera och hålla ordning runt omkring dig för att underlätta för dig och andra? Då har vi jobbet för dig som Lageransvarig på Hydria Water i Borås. Nu har du chansen att komma till en arbetsplats där du och ditt välmående prioriteras och där du i en trygg och inspirerande miljö får utvecklas så att du blir den bästa versionen av dig!
Hydria Water erbjuder effektiva lösningar inom mekanisk vattenrening som möter de högt ställda krav som reningsverk, vattenverk och processindustrier har på vattenrening. Sedan 1960-talet har vi strävat efter att leverera lösningar med hög kvalitet och samhällets behov i fokus.
Hydria Water har utvecklat ett helhetserbjudande för att skapa en trygg affär för våra kunder. Vi vägleder genom hela processen och levererar produkter inom rensavskiljning, renshantering, sandhantering och sedimentering till reningsverk och anläggningar över hela världen.
Genom att tillverka hållbara produkter i vår egen lokala produktion, hög kompetens och nyfikenhet för framtiden är vi en del av att omvandla avloppsvatten till rent vatten.
Hydria Water är en del av den Boråsbaserade koncernen Hydria Group som driver utveckling och innovation inom flera verksamhetsområden.

Vi erbjuder

Hydria "må bra" är ett program som Hydria Water har för att ta hand om all personal. Genom att tillsammans med våra medarbetare anordna olika aktiviteter varje år främjar vi din hälsa och ditt välmående. Du får bla. stående padel tid varje vecka! Du erbjuds även buggkurser, mountainbike turer, gemensamma jul och sommarfester är en naturlig del av agendan och som om det inte vore nog, naturligtvis även friskvårdsbidrag och en säker anställning på ett välmående bolag.
Hydria Water är i slutfasen av att flytta och slå ihop en verksamhet med en av företagets andra i mycket fräscha industrilokaler i Borås. Nu behöver vi dig som med spänning vill ta dig an uppgiften att ge lagret din magic touch och skapa ordning och reda som bara du kan!

Dina arbetsuppgifter

Som lageransvarig på Hydria Water kommer din primära uppgift vara att strukturera, organisera och optimera det nya lagret i Borås.

Kvalifikationer

Det här är rollen för dig som är noggrann och inte lämnar något för slumpen. Du brinner för ordning och reda och arbetar proaktivt och självständigt. Du drivs av att se det goda slutresultatet och är duktig på att planera och fördela ditt arbete samtidigt som du är flexibel och har därför lätt för att ställa om och omprioritera ditt arbete om behov uppstår. Du har god datavana och har lätt för att lära dig samt tillämpa nya system. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av systemet GARP.

Krav

En grundförutsättning för rollen är svenska, flytande i tal och skrift. Truckkort A1-A4 samt B1-B4.

Bra att veta!

Detta är en rekrytering där du anställs direkt av Hydria Water. Tillträde så snart som möjligt. Heltid. Placeringsort i Borås


Är du vår nya ordningsamma Lageransvarige?

Tveka inte att skicka in din ansökan till tjänsten som Konstruktör redan idag. Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten redan innan sista ansökningsdag.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Sara Rönneberg Carr T: 073 384 48 50, [email protected].
Välkommen in med din ansökan! Visa mindre

Logistikansvarig till Borås

Bakgrund    Vi hjälper ett av byggmarknadens främsta aktörer inom prefabricerade betongstommar att rekrytera en duktig logistiker /materialhanterare till bolagets fabriker i Västra Götaland.     Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna omfattar lagerhantering, logistik och materialplanering till produktionen.  En viktig del är att utveckla företagets arbetsmetoder inom logistik och lagerhantering. Du har redan erfarenhet av att jobba med 5S metoden inom "L... Visa mer
Bakgrund 

 

Vi hjälper ett av byggmarknadens främsta aktörer inom prefabricerade betongstommar att rekrytera en duktig logistiker /materialhanterare till bolagets fabriker i Västra Götaland.  

 

Arbetsuppgifter



Arbetsuppgifterna omfattar lagerhantering, logistik och materialplanering till produktionen.  En viktig del är att utveckla företagets arbetsmetoder inom logistik och lagerhantering. Du har redan erfarenhet av att jobba med 5S metoden inom "Lean manufactoring". (systematisera, skick,standardisera,se till, sortera)

Då detta jobb omfattar två fabriker i Västra Götaland så kommer Du att få resa inom regionen.

Kompetenser

Vi tror att du har gymnasieexamen inom bygg eller industri samt vidarestudier inom logistik.

Övrigt

Körkort egen bil

Truckkort

Svenska och engelska

Tech Recruitment

Tech Recruitment är ett rekryteringsföretag och ett auktoriserat bemanningsföretag med över tolv års erfarenhet av att rekrytera teknisk kompetens till industrin. Vi finns i ett framgångsrikt industricentrum i Sverige där det lokala näringslivet samarbetar med både kommunen och skolorna på ett framgångsrikt sätt. Vi är en del av detta samarbete och strävar efter att bli bäst på rekrytering av teknisk kompetens i de regioner vi verkar. Integration är en viktig fråga för oss nu och i framtiden. Förståelse för andra kulturer och förhållningssätt ser vi som en viktig framgångsfaktor.

Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

WMS Manager till Logent, Borås

Ansök    Sep 13    Logent AB    Lagerplanerare
Om tjänsten Har du erfarenhet av lagerlogistik och är en fena på processer och WMS? Vill du ha en spännande roll där du får vara med redan från uppstart av ett nytt automatiserat lager och arbetet med att driva förbättringar och projekt framåt? Då är rollen som WMS manager en unik möjlighet för dig! Din profil Som WMS Manager kommer du ingå i Logents logistikteam vid uppstart av en ny lagerverksamhet. Du kommer ansvara för den dagliga driften kopplat ti... Visa mer
Om tjänsten
Har du erfarenhet av lagerlogistik och är en fena på processer och WMS? Vill du ha en spännande roll där du får vara med redan från uppstart av ett nytt automatiserat lager och arbetet med att driva förbättringar och projekt framåt? Då är rollen som WMS manager en unik möjlighet för dig!


Din profil
Som WMS Manager kommer du ingå i Logents logistikteam vid uppstart av en ny lagerverksamhet.
Du kommer ansvara för den dagliga driften kopplat till WMS/system-leveransen med hjälp av verksamhetens Super User. Dessutom kommer du arbeta med förbättringar samt projektleda framtida systemförändringar.

Du ansvarar för att lösa akuta problem som uppstår, är kontaktperson och den naturliga kopplingen mellan produktionen och WMS- och hårdvaruleverantören. Du kommer även att arbeta med systemkonfigurationer/uppsättningar i WMS, ändra inställningar efter behov samt se över vad som är möjligt och inte möjligt med befintlig version av WMS efter förslag från produktionen.

Du rapporterar till Site Manager, tjänsten är placerad vid ett av våra kunders lager i Borås med omnejd.




Om Logent
Logent är ett Logistik- och Bemanningsföretag med verksamhet i Sverige, Norge och Danmark som sysselsätter mer än 3000 personer. Logent Warehousing är ett affärsområde som erbjuder drift och utveckling av logistik inom lager. Vi erbjuder kompletta lagerlösningar med mervärdestjänster som ger våra kunder kostnadsfördelar vid drift av hela eller delar av logistiken. Vi på Logent har starkt kundfokus och strävar alltid efter utveckling. Nu söker vi en processinriktad och WMS-kunnig ny kollega som vill vara med och bidra till den fortsatta utvecklingen av ett effektivt systemstöd i vår lagerlogistikverksamhet!


Vem är du?
Vi söker dig med teknikintresse och erfarenhet av en liknande roll med lagerarbete och arbete med WMS system och projektledning. Som person och medarbetare ser vi att du är strukturerad, handlingskraftig och lösningsorienterad. Du är relationsskapande och kommunikativ och bra på att samarbeta med andra. Du trivs i en roll med flera kontaktytor och har förmågan att växla upp i tempo om det behövs. I ditt arbete är du resultatinriktad och både vill och vågar ta initiativ till förbättringar för att skapa effektiva flöden i produktionen. Du delar med dig av din kunskap och utbildar kollegor i systemet vid behov.
Du har ett naturligt teknikintresse och goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.


Intresserad av tjänsten?
Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten som WMS manager hos oss på Logent. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Logents rekryteringschef Irene Nilsson, tel. 073-714 08 60 eller [email protected].
Då vi följer GDPR, vänligen notera att ansökningar ej behandlas genom mail.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Anmälan till öppet hus på Uniflex i Borås!

Ansök    Feb 23    Uniflex Sverige AB    Lagerplanerare
Jobbeskrivning Onsdagen den 9/3 klockan 16:00-18:00 kommer Uniflex Bemanning att hålla i ett öppet hus i våra lokaler på Sandwalls Plats 13. Du som är arbetssökande är välkommen hit för att presentera dig, få mer information om våra lediga tjänster, och ställa frågor. Det kommer även finnas möjlighet att hålla i kortare intervjuer. Vi söker främst personal inom lager, truckkörning, kundtjänst, lastbilschaufförer, snickare och elektriker. Genom att skicka ... Visa mer
Jobbeskrivning
Onsdagen den 9/3 klockan 16:00-18:00 kommer Uniflex Bemanning att hålla i ett öppet hus i våra lokaler på Sandwalls Plats 13. Du som är arbetssökande är välkommen hit för att presentera dig, få mer information om våra lediga tjänster, och ställa frågor. Det kommer även finnas möjlighet att hålla i kortare intervjuer. Vi söker främst personal inom lager, truckkörning, kundtjänst, lastbilschaufförer, snickare och elektriker.

Genom att skicka in din ansökan via denna annons är du anmäld och välkommen att delta på vårt öppna hus. Vi ser fram emot att träffa dig!



Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande. Visa mindre

Lediga jobb på centralt lager i Borås! Sök idag!

Ansök    Feb 17    Manpower AB    Lagerplanerare
Är du en självgående och entusiatisk person som gillar att arbeta tillsammans med dina kollegor mot gemensamma mål? Vi söker just Lagerarbetare till vår populära kunds lager i Borås. Här erbjuds ett arbete i högt tempo som kräver såväl god fysik som förmågan att arbeta strukturerat. Välkommen med din ansökan! Att arbeta som konsult på lager I den här rollen kommer du att arbeta med orderplock. I arbetsuppgifterna ingår bland annat plock, pack samt hanter... Visa mer
Är du en självgående och entusiatisk person som gillar att arbeta tillsammans med dina kollegor mot gemensamma mål? Vi söker just Lagerarbetare till vår populära kunds lager i Borås. Här erbjuds ett arbete i högt tempo som kräver såväl god fysik som förmågan att arbeta strukturerat. Välkommen med din ansökan!

Att arbeta som konsult på lager

I den här rollen kommer du att arbeta med orderplock. I arbetsuppgifterna ingår bland annat plock, pack samt hantera returer. Du kommer att arbeta på ett framgångsrikt företag i Borås som är verksamt inom detaljhandeln och uppdraget kommer att vara på heltid i sex månader. Du blir anställd som konsult på Manpower och därför är det viktigt att du även är öppen för andra uppdrag hos våra kunder.

Arbetstiderna är förlagda dag, kväll och helg, det är viktigt att du kan arbeta de olika skiften!

Vem söker vi?

Till rollen som Lagerarbetare söker vi framför allt dig som är en entusiastisk och driven person som motiveras av att få ta eget ansvar och att få jobba med människor. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av att arbeta på lager, men det här är inget krav. Det dagliga arbetet kräver att du är självgående och flexibel i din yrkesroll.

I övrigt krävs det att du:

* behärskar svenska väl i både tal och skrift.
* har god fysik.
* har körkort & tillgång till bil, eller fungerande pendling.
* kan jobba dag, kväll & helg.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta mig på mail: [email protected]. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Urval och tillsättningar av tjänsten sker löpande, det innebär att annonsen kan stängas ner innan sista ansökningsdagen.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.#JobbJustNu Visa mindre

Sommarjobb: Godsmottagning / inbound på vårt interna lager i Viared

Ansök    Maj 10    Speed Group AB    Lagerplanerare
Vår Inboundavdelning i Viared behöver förstärka sitt team i sommar. Vill du jobba heltid i sommar med godsmottagning och andra spännande arbetsuppgifter? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten På inbound/godsmottagning kommer du att vara behjälplig med diverse arbetsuppgifter så som truckkörning, system, godshantering och planering Exempel på arbetsuppgifter: - Godsmottagning - Löpande arbete med Excel-listor - Planering - Truckkörning ... Visa mer
Vår Inboundavdelning i Viared behöver förstärka sitt team i sommar. Vill du jobba heltid i sommar med godsmottagning och andra spännande arbetsuppgifter? Då kan du vara den vi söker!

Om tjänsten
På inbound/godsmottagning kommer du att vara behjälplig med diverse arbetsuppgifter så som truckkörning, system, godshantering och planering

Exempel på arbetsuppgifter:
- Godsmottagning
- Löpande arbete med Excel-listor
- Planering
- Truckkörning

Tjänsten är på heltid Vi ser gärna att du är tillgänglig från juni och över sommaren.

Om oss
Du kommer att vara anställd hos oss på Speed men arbeta på uppdrag hos våra kunder. För oss är det viktigt att du känner en stor trygghet i din anställning. Speed är ett auktoriserat bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet och affärsmässighet. Självklart har du som anställd möjlighet att ta del av vårt friskvårdsbidrag, gratis arbetskläder samt delta i olika konsultaktiviteter. Lönen är uppdragsspecifik och är ett genomsnitt av förtjänstläget hos jämförbar grupp på uppdraget hos kundföretaget. Vid eventuell obokad tid har du rätt till garantilön, i enlighet med bemanningsavtalet.

Arbetsmiljö och säkerhet är en viktig fråga för oss på Speed. Vi är en alkohol- och drogfri arbetsplats och drogtest kan komma att ske inför och under anställning.

Som anställd hos oss på Speed blir du en del av ett företag som präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda. Välkommen till oss på Speed!

Läs mer om oss på speedgroup.se


Om dig
För att lyckas i en roll på Inbound är du en person med ett sinne för struktur och planering. Du är en noggrann och analytisk person som sätter stor vikt vid att saker och ting blir korrekt. Du flexibel och du kan variera dina arbetsuppgifter utefter verksamhetens behov. Har du tidigare erfarenhet av inleverans och lagervana är de ett stort plus.

Krav:
- Truckkort A+B
- God system och datorvana
- Goda kunskaper i engelska och flytande svenska i tal och skrift
- Ansvarsfull, noggrann och flexibel.

Starkt meriterande:
- Lagervarna gärna arbetat med inleverans
- Erfarenhet av att köra skjutstativ
- Erfarenhet av administration
- Goda kunskaper inom Excel

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Ta chansen att bli en del av vårt team på Speed – ansök redan idag!


Ansökan
Ansökan sker på speedgroup.se, tryck på annonsens ansök-knapp och följ instruktionerna.
Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!
___________
Sökord: Lager, administration, viared, inbound, orderläggare, sommarjobb, truckförare Visa mindre

WMS Superuser till Logent, Borås

Ansök    Maj 26    Logent AB    Lagerplanerare
Om tjänsten Har du erfarenhet av lagerlogistik och är en fena på processer och WMS? Vill du ha en spännande roll där du får vara redan i projektfas och uppstart av en lagersite till övergång och arbete med att driva förbättringsarbetet framåt är rollen som WMS Superuser en unik möjlighet för dig! Logent är ett Logistik- och Bemanningsföretag med verksamhet i Norge och Sverige och sysselsätter totalt 3000 personer. Logent Warehousing är ett affärsområde so... Visa mer
Om tjänsten
Har du erfarenhet av lagerlogistik och är en fena på processer och WMS? Vill du ha en spännande roll där du får vara redan i projektfas och uppstart av en lagersite till övergång och arbete med att driva förbättringsarbetet framåt är rollen som WMS Superuser en unik möjlighet för dig!

Logent är ett Logistik- och Bemanningsföretag med verksamhet i Norge och Sverige och sysselsätter totalt 3000 personer. Logent Warehousing är ett affärsområde som erbjuder drift och utveckling av logistik inom lager och distribution genom outsourcing eller insourcing. Vi erbjuder kompletta lagerlösningar med mervärdestjänster som ger våra kunder kostnadsfördelar vid drift av hela eller delar av logistiken.

Vi på Logent har starkt kundfokus och strävar alltid efter utveckling, nu söker vi en processinriktad och WMS kunnig ny kollega som vill vara med och bidra till den fortsatta utvecklingen av ett effektivt systemstöd i vår lagerlogistikverksamhet.

Arbetsuppgifter
Som WMS Superuser kommer du ingå i Logents logistikteam vid uppstart av en ny lagerverksamhet. I projektfasen arbetar du med att sätta upp, testa och utveckla funktionaliteten i WMS systemet och senare vid övergången till lagerdrift så får du en förvaltande roll där du ansvarar för att ständigt förbättra systemfunktionalitet och processer. Du arbetar med att lösa akuta problem som uppstår och är kontaktperson och den naturliga kopplingen mellan produktionen och WMS- och hårdvaruleverantören. Du kommer även att arbeta med systemkonfigurationer/uppsättningar i WMS, ändra inställningar efter behov samt se över vad som är möjligt och inte möjligt med befintlig version av WMS efter förslag från produktionen. Du rapporterar till Site Manager, tjänsten är på heltid tillsvidare och placerad vid ett av våra kunders lager i Borås med omnejd.


Din profil
Vi söker dig med teknikintresse och erfarenhet av en liknande roll med lagerarbete och arbete med WMS system. Som person och medarbetare ser vi att du är strukturerad, handlingskraftig och lösningsorienterad, du både vill och vågar ta initiativ till förbättringar för att skapa effektiva flöden i produktionen.
Du är relationsskapande och kommunikativ och bra på att samarbeta med andra, vi ser vidare att du trivs i en roll med flera kontaktytor och har förmågan att växla upp i tempo om det behövs. Du delar med dig av din kunskap och utbildar kollegor i systemet vid behov. Du har ett naturligt teknikintresse och goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.



Intresserad av tjänsten?
Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten som WMS Superuser hos oss på Logent. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Logents rekryteringschef Marie-Louise Bååth, tel. 070-722 77 59 eller [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Lagermedarbetare till Viskafors

Ansök    Maj 25    Lernia Bemanning AB    Lagerplanerare
Om företaget Strax utanför Borås ligger siten som bygger och monterar skåp till nybyggda bostadshus. Du kommer att arbeta i mindre team som är under uppbyggnad och som väntas växa med åren. Arbetsuppgifter Du kommer att vara med och bygga upp lager för kommande montage, du kommer att ha en varierarad arbetsdag, allt från montering samt in och ut lastning och uppbyggnad av det nya lagret. Du kommer att ha ett stort inflytande på lagerdelen av verksamhete... Visa mer
Om företaget

Strax utanför Borås ligger siten som bygger och monterar skåp till nybyggda bostadshus. Du kommer att arbeta i mindre team som är under uppbyggnad och som väntas växa med åren.

Arbetsuppgifter

Du kommer att vara med och bygga upp lager för kommande montage, du kommer att ha en varierarad arbetsdag, allt från montering samt in och ut lastning och uppbyggnad av det nya lagret. Du kommer att ha ett stort inflytande på lagerdelen av verksamheten, och väntas kunna bygga upp från grunden.

Du innehar ett truckkort då du hanterar gods med truck.

Formell kompetens

För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha arbetat med uppbyggnad och layout av höglager sedan innan. Du skall vara självgående och kunna ta egna initiativ. Du vill gärna arbeta md kollegor och har god samarbetsförmåga då du kommer att arbeta som en i laget. God svenska, både vad gäller muntliga och skriftliga instruktioner. Då det kan förekomma tunga lyft behöver du ha god fysik.

- Erfarenhet av uppbyggnad av logistiklösning
- Erfarenhet av orderhantering och lageradministration
- B-körkort samt tillgång till bil
- Truckkort med läroplan TLP10
- Svenska i tal och skrift

Din bakgrund

Vi ser att gärna att du har erfarenhet från att arbete på lager, terminal, in- och utlastning. Du är en självgående och engagerad som person och vilja göra ett gott jobb. Du har monterat sedan innan eller är händig och duktig med verktyg.

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi tror att du som söker är en engagerad och driven person som är mån om att göra ett noggrant jobb som du känner dig stolt över. För att passa in på denna tjänst är det av stor vikt att du är flexibel, ansvarstagande och har hög arbetsmoral.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

visstidsanställning via Lernia/ heltid/ Viskafors

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse

Information

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så välkommen med din ansökan så redan idag!

Sussie Andersson, konsultchef tfn: 0722-541358

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Administrativ lagermedarbetare sökes!

Ansök    Dec 7    Uniflex Sverige AB    Lagerplanerare
Jobbeskrivning Vi söker nu dig som vill ta nästa steg inom lager och vill växa in i en utmanande och ansvarsfull lagertjänst hos vår kund i Viared. Du blir anställd av Uniflex och uthyrd till vår kund. För rätt person finns möjlighet till anställning efter en periods inhyrning. Arbetsuppgifterna kommer vara kombinerande mellan administrativa arbetsuppgifter på ett lager och sedvanliga arbetsuppgifter med plock och pack. Tjänsten kommer ställa höga krav ... Visa mer
Jobbeskrivning
Vi söker nu dig som vill ta nästa steg inom lager och vill växa in i en utmanande och ansvarsfull lagertjänst hos vår kund i Viared. Du blir anställd av Uniflex och uthyrd till vår kund. För rätt person finns möjlighet till anställning efter en periods inhyrning.

Arbetsuppgifterna kommer vara kombinerande mellan administrativa arbetsuppgifter på ett lager och sedvanliga arbetsuppgifter med plock och pack. Tjänsten kommer ställa höga krav på att du på ett professionellt sätt kan hantera kundrelationer samt är tekniskt kunnig och kan lära dig administrativa arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
• Konsolidering
• Tullhantering
• Sampackning & prismärkning
• Leveranser med exakt slottsdag och tid
• Orderplock (Truck) och Pack
• Bokning av leveranser i kundens portal
• Kontakt med vår kunds agenter ute i Europa

Arbetstiden är dagtid måndag till fredag 07.00-15.45.


Personliga egenskaper
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och drivs av att arbeta efter uppsatta mål. Du som person skall vara fylld av energi, driven i ditt arbetssätt och gilla att jobba i ett högt tempo. Vi ser att du har lätt för att samarbeta med kollegor och kunder. Som person är du ansvarstagande och noggrann i ditt sätt att utföra ditt dagliga arbete och du kan hantera fler arbetsmoment parallellt.

Tjänsten kräver:
- Flytande engelska i tal och skrift
- Mycket goda datorkunskaper, tekniska kunskaper är ett stort plus.
- Erfarenhet av lagerarbete
- Truckkort och erfarenhet av truckkörning (Skjutsstativ)


Är du rätt person för denna tjänst? Skicka din ansökan redan idag. Intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen



Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande. Visa mindre

Produktionsplanerare Outbound - Centrallager

Ansök    Apr 30    Netonnet AB    Lagerplanerare
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet. NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. E... Visa mer
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet.

NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. Eftersom vi gillar vårt arbete ser vi därför till att ha roligt på arbetsplatsen och självklart har vi det tillsammans. Hos oss uppmuntrar vi till kreativitet, innovation och förändring. Vi vågar tänka nytt och testa oss fram, vi går helt enkelt vår egen väg. Genom att fortsätta gå vår egen väg utmanar vi branschen och skapar framgång.

Vill du vara med på vår framgångsresa?

Nu söker vi på NetOnNet en Produktionsplanerare till planeringsteamet för vårt centrallager. Vi tror att du är en person som får pirr i magen av tanken på att få vara med och skapa fantastiska kundupplevelser i vår supply chain, för att fortsatt bidra till vår framgång på NetOnNet! Du ska vara lösningsfokuserad med ett analytiskt och strukturerat sinne och du måste såklart älska att skapa magiska saker tillsammans som team.

Om tjänsten
I rollen som Produktionsplanerare på vårt Centrallager är du aktivt bidragande till att säkra att vi vid varje given tidpunkt har en centrallagerdrift som stödjer NetOnNets affär. Ditt huvudsakliga ansvar i denna roll blir att, utifrån prognostiserat behov av vårt utflöde till både våra lagershopar och e-handelskunder, skapa en produktionsplan. Tillsammans med våra Arbetsledare i driften identifierar du möjligheter och utmaningar för att hantera volymerna i våra olika flöden. Du analyserar, optimerar, presenterar och spikar en proaktiv samt kostnadseffektiv plan. Vid avvikelser från plan fattar du snabba och smarta beslut som gör att vi snabbast möjligt är på banan igen.

Vem är du?
Du behöver vara en person som uppskattar förändring och som får energi av att hitta lösningar i en vardag där vi arbetar för att alltid vara nytänkande och enkla i det vi gör. Vi tycker om att skapa och ha roligt tillsammans så du behöver vara en person som bidrar till god stämning, som är lyhörd och prestigelös. Vi söker dig som har akademisk utbildning med inriktning supply chain eller liknande. Vi vill också att du har minst 2 års erfarenhet från tidigare roller där du arbetat med datadriven varuflödesoptimering. Kunskap i systemen AGR och Astro är meriterande.

Våra värderingar
NetOnNets arbete präglas av fyra värdeord - Enkla, Ärliga, Nytänkande och Tillsammans - ledstjärnor i vardagen när det kommer till hur företagets medarbetare agerar, fattar beslut och tar sig an uppgifter. För NetOnNet är det viktigt att du känner igen dig i värdeorden, och kan applicera dem i ditt arbete.
NetOnNet strävar efter att ha en bred mångfald inom personalen, dels för att personalstyrkan ska spegla samhället i stort, dels för att mångfald berikar organisationen med viktiga insikter som ger ökad förståelse för företagets ständigt växande kundbas.


Övrig information
Placering: NetOnNets huvudkontor/centrallager i Viared, Borås. Möjlighet till distansarbete ett par dagar i veckan.
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse.
Omfattning: 100%
Typ av anställning: Tillsvidare anställning med initial provanställning.
Ansökningstid: Sista ansökningsdag är den 14/5. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Visa mindre

Koordinator inför lagerflytt sökes till Borås

Ansök    Feb 3    Insitepart AB    Lagerplanerare
Dina Arbetsuppgifter och profil Nu söker vi dig som vill leda och koordinera en av våra kunders kommande flytt till nya lokaler i Borås. Här kommer du arbeta med varierande uppgifter, men med fokus på kommunikation mellan kund och dess olika aktörer i samband med flytt och uppbyggnad av deras nya lager. Du kommer att vara "spindeln i nätet" och se till att var sak hamnar på rätt plats och inom utsatt tidsplan. Truckkort och lagervana är meriterande. So... Visa mer
Dina Arbetsuppgifter och profil



Nu söker vi dig som vill leda och koordinera en av våra kunders kommande flytt till nya lokaler i Borås. Här kommer du arbeta med varierande uppgifter, men med fokus på kommunikation mellan kund och dess olika aktörer i samband med flytt och uppbyggnad av deras nya lager. Du kommer att vara "spindeln i nätet" och se till att var sak hamnar på rätt plats och inom utsatt tidsplan. Truckkort och lagervana är meriterande.

Som person är du hungrig på att utveckla dig och tar dig gärna an nya roller. Du har en "can-do-it" attityd och gör ditt yttersta för att för att uppnå bästa resultat. Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö där du får möjlighet att utnyttja dina kvalitéer! För rätt person finns det även goda chanser att bli övertagen direkt av kund.



Arbetstiderna är förlagda dagtid och tillgång till bil är att föredra då anställningen är som ambulerande konsult.







Vi erbjuder dig

Du som jobbar hos oss får en arbetsgivare som gör sitt yttersta för att du ska få utvecklas och få alla möjligheter till att nå goda resultat. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket betyder att vi följer alla rådande lagar och erbjuder dig som anställd säkra arbetsvillkor och kollektivavtal. Våra flexibla medarbetare är kärnan i vår verksamhet och en viktig faktor till vår starka tillväxt.

Låter detta som din nästa utmaning?

På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person.

Skicka gärna in dina ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater. Visa mindre

Junior logistiker sökes till kund i Borås

Har du tidigare erfarenhet av rollen som logistiker eller är du nyutexaminerad inom området? Är du en nytänkande, självgående person med stort intresse av retail? Ansök då redan idag! Vi söker nu en junior logistiker till vår kund i Borås. Inledningsvis är det ett konsultuppdrag som är aktuellt, där du blir anställd av StudentConsulting och uthyrd till kund. Behovet av rollen är långsiktigt, så för rätt person finns möjlighet till tillsvidareanställning h... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet av rollen som logistiker eller är du nyutexaminerad inom området? Är du en nytänkande, självgående person med stort intresse av retail? Ansök då redan idag!

Vi söker nu en junior logistiker till vår kund i Borås. Inledningsvis är det ett konsultuppdrag som är aktuellt, där du blir anställd av StudentConsulting och uthyrd till kund. Behovet av rollen är långsiktigt, så för rätt person finns möjlighet till tillsvidareanställning hos kunden efter avslutat uppdrag. Planerad start är under vecka 23 eller 24.

För att lyckas i rollen behöver du antingen ha tidigare erfarenhet av en liknande roll eller en högre utbildning inom området. Den största delen av arbetsuppgifterna innebär administration samt kommunikation med speditör och lagerpartner.


Exempel på arbetsuppgifter:
Ansvara för kontakt med aktuellt TPL -lager
Daglig dialog samt uppföljning kring prognoser och drift
Säkerställa information inför tullrevision
Framställa prognoser till lagerpartner
Enkel fakturaavstämning
Kontrollera att inleveranser inläses korrekt i systemet

Din profil
För att trivas i rollen är du idérik, nytänkande och ser lösningar och möjligheter i nya situationer. Du vill bli specialist på ditt område och söker med nyfikenhet och intresse upp nödvändig information. Du är flexibel och trivs i ett arbetsklimat med stundtals högt tempo som förutsätter initiativtagande och stort eget ansvar. Du är prestigelös, bjuder på dig själv och delar gärna med dig av din kunskap. Samtidigt är du en god lyssnare som tillåter andra likväl som dig själv att göra fel. För att lyckas i rollen bör du vara strukturerad, noggrann och lösningsorienterad som person. Vi tror att du är du en kommunikativ lagspelare som trivs med att arbeta i team och att ha många kontaktytor.

Erfarenhet av att arbeta med logistik inom retail är meriterande men inget krav. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i affärssystemet SAP eller Athena.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Processutvecklare

Ansök    Mar 15    ANRI    Lagerplanerare
Är du intresserad av processer och logistik? Då har vi det perfekta jobbet för dig. Just nu söker vi en driven och engagerad Processutvecklare med LEAN- kunskaper till Fristads! Du får ett omväxlande arbete i ett globalt företag med stora möjligheter att utveckla och påverka. Om uppdraget Till vår kund Fristads söker vi nu en Processutvecklare till deras lagerverksamhet. Fristads står inför en flytt i början av juni till nya fräscha lokaler i Viar... Visa mer
Är du intresserad av processer och logistik? Då har vi det perfekta jobbet för dig. Just nu söker vi en driven och engagerad Processutvecklare med LEAN- kunskaper till Fristads! Du får ett omväxlande arbete i ett globalt företag med stora möjligheter att utveckla och påverka.



Om uppdraget
Till vår kund Fristads söker vi nu en Processutvecklare till deras lagerverksamhet. Fristads står inför en flytt i början av juni till nya fräscha lokaler i Viared. Som Processutvecklare får du en central och viktig roll där du ansvarar för att skapa och implementera processer i det nya lagret.

Som Processutvecklare kommer du skapa och implementera processer för:
- Transportplanering
- Orderplanering
- Hantering av specialorder
- Kvalitetskontroll
- Inventering
- Statistikuppföljning

Som Processutvecklare kommer du ha ett nära samarbete med produktionsledningen och ha många olika kontaktytor internt, men även externt.

Uppdraget som Processutvecklare startar omgående och har en planerad varaktighet till september/oktober 2019 med chans till anställning på Fristads.


Din profil
För att lyckas i rollen som Processutvecklare krävs att du är trygg i din kompetens och har erfarenhet inom processutveckling i logistikverksamhet.

Krav:
- Erfarenhet av logistik- och/eller processutveckling
- Erfarenhet av implementation av nya processer

Meriterande:
- Kunskap inom LEAN
- Kunskap inom automatiserade lager
- Utbildning inom logistik

Som person är du strukturerad, noggrann och fokuserad. Du har ett tydligt driv och är social och är inte rädd för att ta nya kontakter. Du är van vid – och trivs med – att arbeta självständigt, även vid snabba förändringar. Vidare ser vi gärna att är kommunikativ och pedagogisk, och har lätt för att sprida kunskap till dina kollegor i organisationen. Vi ser gärna att du är en prestigelös och ödmjuk lagspelare, med fokus på leverans med hög kvalitet.

Ta chansen att få en utvecklande och central roll i Fristads set up i sin nya logistikfastighet – vi ser fram emot din ansökan!

Du kommer att vara anställd hos oss på Speed Professionals, men arbetar på uppdrag hos vår kund. För oss är det viktigt att du känner en stor trygghet i din anställning. Speed Professionals är ett auktoriserat bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet och affärsmässighet. Självklart har du som anställd möjlighet att ta del av vårt friskvårdsbidrag samt delta i olika konsultaktiviteter. På Speed Professionals har vi månadslön. Som anställd hos oss på Speed blir du en del av ett företag som präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda. Välkommen till oss på Speed!

Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se, tryck på annonsens ansök-knapp och följ instruktionerna. Urval sker löpande, så missa inte chansen - ansök redan idag! Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna Emelie Bergdahl på [email protected] – välkommen med din ansökan!

___

Sökord: Processutvecklare, Processtekniker, LEAN-konsult, Logistikutvecklare, logistikutveckling, Logstik-konsult Visa mindre

Pigg och driven returmottagare sökes!

Ansök    Okt 21    LN Personal AB    Lagerplanerare
Vill du ta nästa steg och utvecklas ytterligare inom logistik och lagerhantering. Vill du vara spindeln i nätet och gillar att hålla många bollar i luften? Nu söker LN Personal nya medarbetare åt kund. Vi söker en returmottagare för deras depå. Rollen som returmottagare är en nyckelroll med stort ansvar. Kunden arbetar mot byggbranschen och hyr ut utrustning, bodar och tillfällig el till byggarbetsplatser. I rollen som returmottagare kommer du bland an... Visa mer
Vill du ta nästa steg och utvecklas ytterligare inom logistik och lagerhantering. Vill du vara spindeln i nätet och gillar att hålla många bollar i luften?

Nu söker LN Personal nya medarbetare åt kund. Vi söker en returmottagare för deras depå. Rollen som returmottagare är en nyckelroll med stort ansvar. Kunden arbetar mot byggbranschen och hyr ut utrustning, bodar och tillfällig el till byggarbetsplatser.

I rollen som returmottagare kommer du bland annat att ansvara för returhantering av företagets bodar. Du kommer att ha mycket telefonkontakt med företagets kunder. Dokumentation av skadehantering och reparationsarbeten. Vara behjälplig med lossning och lastning av enheter. Sortera upp mottaget gods samt inventera material och utrustning. Arbetet är delvis fysisk därför är godfysik fördelakitgt.

Arbetstiderna är förlagda måndag- fredag mellan kl.06.30-15.30. Du arbetar på företagets depå som ligger i Härryda kommun. Start förtjänsten är omgående, så ansök redan i dag då vi går igenom ansökningarna löpande.


Din profil
• Erfarenhet av returhantering.
• God datorvana.
• Flexibel och lösningsorienterad.
• Strukturerad och med goda organisation egenskaper.
• Krav är att du behärskar svenska språket obehindrat i tal och skrift.
• B-körkort



Om LN Personal AB

LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag verksamma i Göteborg. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer. Visa mindre

Arbetsledare till 3PL-lager

Om oss Tranpenad Bemanning är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av personal inom områdena Logistik & Industri samt Bygg & Anläggning. Vi har även en studentverksamhet där vi vänder oss till dig som vill arbeta extra under din studietid. Vi bemannar dagligen i regionerna kring Göteborg, Stockholm, Trollhättan, Jönköping och Örebro. Vi på Tranpenad Bemanning är kollektivavtalsanslutna och kvalitets-, miljöcertifiera... Visa mer
Om oss
Tranpenad Bemanning är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av personal inom områdena Logistik & Industri samt Bygg & Anläggning. Vi har även en studentverksamhet där vi vänder oss till dig som vill arbeta extra under din studietid. Vi bemannar dagligen i regionerna kring Göteborg, Stockholm, Trollhättan, Jönköping och Örebro. Vi på Tranpenad Bemanning är kollektivavtalsanslutna och kvalitets-, miljöcertifierade.

Som konsult hos oss blir du en del av vår bemanningsstyrka och får en unik möjlighet att på kort tid utöka din arbetslivserfarenhet och ditt professionella kontaktnät. Vår viktigaste tillgång är våra kompetenta konsulter och vi är ständigt på jakt efter fler duktiga medarbetare!


Om tjänsten
Som arbetsledare hos vår kund ger Du en strukturerad förebild som engagerar, tar beslut, är lyhörd och förmedlar tydliga mål. Du bidrar till en stolthet bland samtliga medarbetare och skapar en lärande kultur. Arbetsledare är ditt främsta mål att med ett proffessionellt förhållningssätt och tillgängliga resurser leverera de produkter som efterfrågas av kund, med rätt kvalitet, till rätt kvantitet och inom utsatt tid genom:

- Säkerställa att avsnittet följer lagar, föreskrifter och kollektivavtal.
- Ansvarar för att gruppen når överenskomna mål på ett så effektivt och ändamålsenligt sätt som möjligt.
- Aktivt leda och medverka till dina medarbetares vidareutveckling.
- Ansvarig för att dagligen-Rapportera felaktigheter som kan påverka, produktivitet, kvalitet och leveransprecision.


Din profil
Kvalifikationer:
- Minst 3 års arbetserfarenhet av arbete inom logistik eller jämförbar bransch i arbetsledande roll
- Lägst gymnasieutbildning med logistisk inriktning eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
- God kunskap i svenska språket både i tal och skrift
- Kunskaper gällande kvalitets- och miljöstandarder
- God systemvana
- Truckkort A + B

Önskvärda Meriter:
- Tidigare erfarenheter inom 3PL verksamhet.
- Erfarenhet av samtalsteknik och konflikthantering
- Erfarenhet kring rehabilitering, arbetsmiljö, alkohol och droger
- Erfarenhet av truckkörning samt orderplock

Personliga egenskaper:
- Du är en kommunikativ ledare som är driven och modig
- Du delegerar och motiverar ditt team
- Har förmågan att arbeta både självständighet och som en del av ett team


Arbetstider och övriga villkor
Arbetstid: Dagtid
Placering: Borås
Anställningform: Visstidanställning med inledande provanställning
Lön: Marknadsmässig
Start: Omgående med hänsyn till ev. uppsägningstid


Ansökan
Välkommen med Din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre