Lediga jobb som LSS-handläggare i Borås

Se lediga jobb som LSS-handläggare i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

LSS-handläggare till myndighetsutövning LSS

Ansök    Okt 28    Borås kommun    LSS-handläggare
Vill du arbeta som handläggare inom myndighetsutövning och samtidigt ha möjligheten att kunna planera och strukturera din arbetsvecka självständigt? Då är detta rätt verksamhet för dig! Vi erbjuder en arbetsplats med eget kontor med närhet till kollegor, metodhandledare och chef med möjlighet till delvis arbete hemifrån. För att kunna erbjuda en god balans mellan arbete och fritid har vi även ett förmånligt flextidsavtal samt möjlighet till semesterväxling... Visa mer
Vill du arbeta som handläggare inom myndighetsutövning och samtidigt ha möjligheten att kunna planera och strukturera din arbetsvecka självständigt? Då är detta rätt verksamhet för dig! Vi erbjuder en arbetsplats med eget kontor med närhet till kollegor, metodhandledare och chef med möjlighet till delvis arbete hemifrån. För att kunna erbjuda en god balans mellan arbete och fritid har vi även ett förmånligt flextidsavtal samt möjlighet till semesterväxling för att utöka antalet semesterdagar.
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.
Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet och jämlikhet i samhället. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.

Du kommer till en arbetsplats med väl upparbetade rutiner, en tydlig struktur och tillgång till nära arbetsledning med god återkoppling, vilket utgör grunden för en trygg och rättssäker verksamhet. Du blir del av en grupp med engagerade LSS-handläggare, SoL-handläggare, metodhandledare och närvarande chef på en arbetsplats belägen i centrala Borås. Förutom möjligheten till ett spännande och meningsfullt arbete får du som vår blivande kollega en individuellt anpassad introduktion. Vi uppmuntrar också till kompetensutveckling.
Myndighetsutövningen LSS innefattar dels insatser enligt LSS men även enligt SoL. Verksamheten är uppdelad i en barngrupp, som ansvarar för barn 0-ca 19 år, en vuxengrupp, som ansvarar för vuxna ca 19 år och uppåt och en SoL-grupp som ansvarar för insatser enligt socialtjänstlagen för brukare som har en insats enligt LSS. Verksamheten har även en metodhandledare som stöttar handläggarna i både praktiska frågor och ärendehandledning. Till denna enhet söker vi nu ytterligare LSS-handläggare.


LSS-handläggare till myndighetsutövning LSS

Arbetsuppgifter

Du har nu möjligheten att söka ett spännande, meningsfullt och stimulerande arbete där du kommer att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt LSS för vår målgrupp. Det kan exempelvis röra sig om insatser såsom ledsagarservice, kontaktperson, daglig verksamhet och bostad med särskild service enligt LSS.
Kontakten med brukarna sker antingen via hembesök/möten på förvaltningen, SIP eller via möten initierade av andra professionella inom exempelvis andra kommunala verksamheter eller regionen. Samverkan med bland annat verkställigheten och regionen är en viktig del i LSS-handläggarnas arbetsvardag.

Övrig information

Innan erbjudande om anställning behöver ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Kvalifikationer

Du som sökande är utbildad socionom eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Dock är genomgången och godkänd juridisk baskurs alternativt socialrätt ett krav.
Det är meriterande att du har erfarenhet av myndighetsutövning och målgruppen. Du har ett stort engagemang, ett gott bemötande och ett professionellt yrkesmässigt förhållningssätt.
Du gillar att samarbeta och tar dig an nya arbetsuppgifter med ett genuint intresse. Du har god kommunikativ och skriftlig förmåga. Då rättssäkerhet och dokumentation är en viktig del i vårt uppdrag lägger vi stor vikt vid att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete. Du behöver också ha förmåga att planera, strukturera och prioritera i ditt arbete.
B-körkort är meriterande för tjänsten.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.
Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

SoL-handläggare till myndighetsutövning LSS

Ansök    Sep 5    Borås kommun    LSS-handläggare
Vill du arbeta som handläggare inom myndighetsutövning och samtidigt ha möjligheten att kunna planera och strukturera din arbetsvecka självständigt? Då är detta rätt verksamhet för dig! Vi erbjuder en arbetsplats med eget kontor med närhet till kollegor, metodhandledare och chef med möjlighet till delvis arbete hemifrån. För att kunna erbjuda en god balans mellan arbete och fritid har vi även ett förmånligt flextidsavtal samt möjlighet till semesterväxling... Visa mer
Vill du arbeta som handläggare inom myndighetsutövning och samtidigt ha möjligheten att kunna planera och strukturera din arbetsvecka självständigt? Då är detta rätt verksamhet för dig! Vi erbjuder en arbetsplats med eget kontor med närhet till kollegor, metodhandledare och chef med möjlighet till delvis arbete hemifrån. För att kunna erbjuda en god balans mellan arbete och fritid har vi även ett förmånligt flextidsavtal samt möjlighet till semesterväxling för att utöka antalet semesterdagar.
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.
Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet och jämlikhet i samhället. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.

Du kommer till en arbetsplats med väl upparbetade rutiner, en tydlig struktur och tillgång till nära arbetsledning med god återkoppling, vilket utgör grunden för en trygg och rättssäker verksamhet. Du blir del av en grupp med engagerade LSS-handläggare, metodhandledare och närvarande chef på en arbetsplats belägen i centrala Borås. Förutom möjligheten till ett spännande och meningsfullt arbete får du som vår blivande kollega en individuellt anpassad introduktion. Vi uppmuntrar också till kompetensutveckling.
I dagsläget ansvarar LSS-handläggarna även för kompletterande SoL-insatser för sina brukare. Som ett led i vår utveckling av verksamheten kommer vi nu dela upp arbetsuppgifterna för att öka kompetensen kring SoL- respektive LSS-handläggning och med anledning av det söker vi nu två handläggare som kommer arbeta med handläggning av SoL-insatser.


SoL-handläggare till myndighetsutövning LSS

Arbetsuppgifter

I dina arbetsuppgifter ingår att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt SoL för personer som har pågående insatser enligt LSS. Det kan exempelvis röra sig om insatser såsom boendestöd, hemtjänst och trygghetslarm. Du arbetar självständigt men också i nära samarbete med kollegor och andra professioner och verksamheter. Tillsammans med LSS-handläggare ansvar du för att säkerställa att den enskilde får rätt stöd.
Samverkan med bland annat verkställigheten och regionen är en viktig del i arbetet och du kommer tillsammans med din kollega ansvara för att bevaka SAMSA, vårt system för kommunikation med vården, samt kommande system Samvyn.

Övrig information

Vi erbjuder dig professionella kollegor som är engagerade i sitt jobb och har drivkraften att skapa en bra organisation med gott samarbete och god arbetsmiljö. Som medarbetare har du möjlighet att disponera viss tid för hemarbete. Utöver detta erbjuds du som anställd bra personalförmåner i form av friskvårdbidrag, fria bad och besök på friluftsgårdar samt möjligheter att delta på vår personalklubb Merkrafts uppskattade aktiviteter och arrangemang. Läs mer om dina förmåner som anställd,
Innan erbjudande om anställning behöver ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Vi arbetar med löpande rekrytering och intervjuer sker löpande.

Kvalifikationer

Du som sökande är utbildad socionom eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Dock är genomgången och godkänd juridisk baskurs alternativt socialrätt ett krav. Det är meriterande att du har erfarenhet av myndighetsutövning, framförallt socialtjänstlagen. Du har ett stort engagemang, ett gott bemötande och ett professionellt yrkesmässigt förhållningssätt är en självklarhet för dig.
Du gillar att samarbeta och tar dig an nya arbetsuppgifter med ett genuint intresse. Du har god kommunikativ och skriftlig förmåga. Du behöver också ha förmåga att planera, strukturera och prioritera i ditt arbete.
B-körkort är meriterande för tjänsten.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan. Visa mindre

Bistånds/LSS-handläggare sökes för konsultuppdrag i Götaland Län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom funktionshinderomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om rätten till insatser enligt LSS och SoL. I arbetsuppgifterna ingår både personliga möten med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. Du arbetar nära vår uppdragsgivarens anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

SoL-handläggare till myndighetsutövning LSS

Ansök    Sep 4    Borås kommun    LSS-handläggare
Vill du arbeta som handläggare inom myndighetsutövning och samtidigt ha möjligheten att kunna planera och strukturera din arbetsvecka självständigt? Då är detta rätt verksamhet för dig! Vi erbjuder en arbetsplats med eget kontor med närhet till kollegor, metodhandledare och chef med möjlighet till delvis arbete hemifrån. För att kunna erbjuda en god balans mellan arbete och fritid har vi även ett förmånligt flextidsavtal samt möjlighet till semesterväxling... Visa mer
Vill du arbeta som handläggare inom myndighetsutövning och samtidigt ha möjligheten att kunna planera och strukturera din arbetsvecka självständigt? Då är detta rätt verksamhet för dig! Vi erbjuder en arbetsplats med eget kontor med närhet till kollegor, metodhandledare och chef med möjlighet till delvis arbete hemifrån. För att kunna erbjuda en god balans mellan arbete och fritid har vi även ett förmånligt flextidsavtal samt möjlighet till semesterväxling för att utöka antalet semesterdagar.
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.
Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet och jämlikhet i samhället. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.

Du kommer till en arbetsplats med väl upparbetade rutiner, en tydlig struktur och tillgång till nära arbetsledning med god återkoppling, vilket utgör grunden för en trygg och rättssäker verksamhet. Du blir del av en grupp med engagerade LSS-handläggare, metodhandledare och närvarande chef på en arbetsplats belägen i centrala Borås. Förutom möjligheten till ett spännande och meningsfullt arbete får du som vår blivande kollega en individuellt anpassad introduktion. Vi uppmuntrar också till kompetensutveckling.
I dagsläget ansvarar LSS-handläggarna även för kompletterande SoL-insatser för sina brukare. Som ett led i vår utveckling av verksamheten kommer vi nu dela upp arbetsuppgifterna för att öka kompetensen kring SoL- respektive LSS-handläggning och med anledning av det söker vi nu två handläggare som kommer arbeta med handläggning av SoL-insatser.


SoL-handläggare till myndighetsutövning LSS

Arbetsuppgifter

I dina arbetsuppgifter ingår att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt SoL för personer som har pågående insatser enligt LSS. Det kan exempelvis röra sig om insatser såsom boendestöd, hemtjänst och trygghetslarm. Du arbetar självständigt men också i nära samarbete med kollegor och andra professioner och verksamheter. Tillsammans med LSS-handläggare ansvar du för att säkerställa att den enskilde får rätt stöd.
Samverkan med bland annat verkställigheten och regionen är en viktig del i arbetet och du kommer tillsammans med din kollega ansvara för att bevaka SAMSA, vårt system för kommunikation med vården, samt kommande system Samvyn.

Övrig information

Vi erbjuder dig professionella kollegor som är engagerade i sitt jobb och har drivkraften att skapa en bra organisation med gott samarbete och god arbetsmiljö. Som medarbetare har du möjlighet att disponera viss tid för hemarbete. Utöver detta erbjuds du som anställd bra personalförmåner i form av friskvårdbidrag, fria bad och besök på friluftsgårdar samt möjligheter att delta på vår personalklubb Merkrafts uppskattade aktiviteter och arrangemang. Läs mer om dina förmåner som anställd,
Innan erbjudande om anställning behöver ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Vi arbetar med löpande rekrytering och intervjuer sker löpande.

Kvalifikationer

Du som sökande är utbildad socionom eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Dock är genomgången och godkänd juridisk baskurs alternativt socialrätt ett krav. Det är meriterande att du har erfarenhet av myndighetsutövning, framförallt socialtjänstlagen. Du har ett stort engagemang, ett gott bemötande och ett professionellt yrkesmässigt förhållningssätt är en självklarhet för dig.
Du gillar att samarbeta och tar dig an nya arbetsuppgifter med ett genuint intresse. Du har god kommunikativ och skriftlig förmåga. Du behöver också ha förmåga att planera, strukturera och prioritera i ditt arbete.
B-körkort är meriterande för tjänsten. Visa mindre

Bistånds/LSS-handläggare sökes för konsultuppdrag i Götaland Län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom funktionshinderomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om rätten till insatser enligt LSS och SoL. I arbetsuppgifterna ingår både personliga möten med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. Du arbetar nära vår uppdragsgivarens anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Bistånds/LSS-handläggare sökes för konsultuppdrag i Götaland Län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom funktionshinderomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om rätten till insatser enligt LSS och SoL. I arbetsuppgifterna ingår både personliga möten med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. Du arbetar nära vår uppdragsgivarens anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Bistånds/LSS-handläggare sökes för konsultuppdrag i Götaland Län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom funktionshinderomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om rätten till insatser enligt LSS och SoL. I arbetsuppgifterna ingår både personliga möten med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. Du arbetar nära vår uppdragsgivarens anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

LSS-handläggare

Ansök    Maj 13    Borås kommun    LSS-handläggare
Vill du arbeta som handläggare inom myndighetsutövning och samtidigt ha möjligheten att kunna planera och strukturera din arbetsvecka självständigt?  Då är detta rätt verksamhet för dig!  Nu stärker vi vår arbetsgrupp med ytterligare LSS-handläggare och söker just dig. Vi erbjuder en arbetsplats med eget kontor med närhet till kollegor, metodhandledare och chef med möjlighet till delvis arbete hemifrån. För att kunna erbjuda en god balans mellan arbete och... Visa mer
Vill du arbeta som handläggare inom myndighetsutövning och samtidigt ha möjligheten att kunna planera och strukturera din arbetsvecka självständigt?  Då är detta rätt verksamhet för dig!  Nu stärker vi vår arbetsgrupp med ytterligare LSS-handläggare och söker just dig. Vi erbjuder en arbetsplats med eget kontor med närhet till kollegor, metodhandledare och chef med möjlighet till delvis arbete hemifrån. För att kunna erbjuda en god balans mellan arbete och fritid så har vi även ett förmånligt flextidsavtal samt möjlighet till semesterväxling för att utöka antalet semesterdagar.
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.
Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet och jämlikhet i samhället. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.

Du kommer till en arbetsplats med väl upparbetade rutiner, en tydlig struktur och tillgång till nära arbetsledning med god återkoppling, vilket utgör grunden för en trygg och rättssäker verksamhet. Nu väljer vi att stärka vårt arbetslag med ytterligare en kollega. Förutom möjligheten till ett spännande och meningsfullt arbete får du som vår blivande kollega en god introduktion. Vi erbjuder handledning via kollegor på arbetsplatsen.
Myndighetsutövningen för LSS innefattar dels insatser enligt LSS men även enligt SoL. Verksamheten är uppdelad i en barngrupp, som ansvarar för barn 0-ca 19 år, och en vuxengrupp, som ansvarar för vuxna ca 19 år och uppåt. Verksamheten har även en metodhandledare som stöttar LSS-handläggarna i både praktiska frågor och kring ärendehandledning. Till denna enhet söker vi nu ytterligare en LSS-handläggare.


LSS-handläggare

Arbetsuppgifter

Du har nu möjligheten att söka ett spännande, meningsfullt och stimulerande arbete där du kommer att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt både LSS och SoL för vår målgrupp. Det kan exempelvis röra sig om insatser såsom ledsagarservice, kontaktperson, daglig verksamhet och boende enligt LSS samt exempelvis hemtjänst, boendestöd med mera enligt SoL.
Kontakten med brukarna sker antingen via hembesök/möten på förvaltningen, planeringsmöten inför hemgång från slutenvården, SIP eller via möten initierade av andra professionella inom exempelvis andra kommunala verksamheter eller regionen. Samverkan med bland annat verkställigheten och regionen är en viktig del i LSS-handläggarnas arbetsvardag.
Du kommer att arbeta i en grupp med engagerade LSS-handläggare och en närvarande chef i fräscha lokaler i Borås centrum. Du får ett eget kontor i nära anslutning till dina kollegor och metodhandledare. För att bevara och erhålla ny kunskap inom vårt ansvarsområde ges du regelbunden ärendehandledning med dina kollegor och metodhandledare. Vi satsar på dig som arbetar hos oss genom att erbjuda en gedigen introduktion och bredvidgång innan du själv ansvarar för dina ärenden. Vi uppmuntrar också till kompetensutveckling.

Övrig information

Läs här om dina förmåner som anställd
.

Kvalifikationer

Du som sökande är utbildad socionom eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och gärna också av målgruppen. Du har ett stort engagemang, ett gott bemötande och ett professionellt yrkesmässigt förhållningssätt är en självklarhet för dig.
Du gillar att samarbeta och tar dig an nya arbetsuppgifter med ett genuint intresse. Då rättssäkerhet och dokumentation är en viktig del i vårt uppdrag lägger vi stor vikt vid att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete. Du ges möjlighet att självständigt lägga upp din arbetstid då vi har ett förmånligt flextidsavtal. Efter din introduktion finns även möjlighet till arbetsanpassning utifrån delvis distansarbete, under förutsättning att arbetet tillåter.
B-körkort är meriterande för tjänsten.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan. Visa mindre

LSS-handläggare

Ansök    Mar 14    Borås kommun    LSS-handläggare
Vill du arbeta som handläggare inom myndighetsutövning och samtidigt ha möjligheten att kunna planera och strukturera din arbetsvecka självständigt? Då är detta rätt verksamhet för dig! Nu stärker vi vår arbetsgrupp med ytterligare LSS-handläggare och söker just dig. Vi erbjuder en arbetsplats med eget kontor med närhet till kollegor, metodhandledare och chef med möjlighet till delvis arbete hemifrån. För att kunna erbjuda en god balans mellan arbete och f... Visa mer
Vill du arbeta som handläggare inom myndighetsutövning och samtidigt ha möjligheten att kunna planera och strukturera din arbetsvecka självständigt? Då är detta rätt verksamhet för dig! Nu stärker vi vår arbetsgrupp med ytterligare LSS-handläggare och söker just dig. Vi erbjuder en arbetsplats med eget kontor med närhet till kollegor, metodhandledare och chef med möjlighet till delvis arbete hemifrån. För att kunna erbjuda en god balans mellan arbete och fritid så har vi även ett förmånligt flextidsavtal samt möjlighet till semesterväxling för att utöka antalet semesterdagar.
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.
Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet och jämlikhet i samhället. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.



Du kommer till en arbetsplats med väl upparbetade rutiner, en tydlig struktur och tillgång till nära arbetsledning med god återkoppling, vilket utgör grunden för en trygg och rättssäker verksamhet. Nu väljer vi att stärka vårt arbetslag med ytterligare en kollega. Förutom möjligheten till ett spännande och meningsfullt arbete får du som vår blivande kollega en god introduktion. Vi erbjuder handledning via kollegor på arbetsplatsen.
Myndighetsutövningen för LSS innefattar dels insatser enligt LSS men även enligt SoL. Verksamheten är uppdelad i en barngrupp, som ansvarar för barn 0-ca 19 år, och en vuxengrupp, som ansvarar för vuxna ca 19 år och uppåt. Verksamheten har även en metodhandledare som stöttar LSS-handläggarna i både praktiska frågor och kring ärendehandledning. Till denna enhet söker vi nu ytterligare en LSS-handläggare.


LSS-handläggare

Arbetsuppgifter

Du har nu möjligheten att söka ett spännande, meningsfullt och stimulerande arbete där du kommer att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt både LSS och SoL för vår målgrupp. Det kan exempelvis röra sig om insatser såsom ledsagarservice, kontaktperson, daglig verksamhet och boende enligt LSS samt exempelvis hemtjänst, boendestöd med mera enligt SoL.
Kontakten med brukarna sker antingen via hembesök/möten på förvaltningen, planeringsmöten inför hemgång från slutenvården, SIP eller via möten initierade av andra professionella inom exempelvis andra kommunala verksamheter eller regionen. Samverkan med bland annat verkställigheten och regionen är en viktig del i LSS-handläggarnas arbetsvardag.
Du kommer att arbeta i en grupp med engagerade LSS-handläggare och en närvarande chef i fräscha lokaler i Borås centrum. Du får ett eget kontor i nära anslutning till dina kollegor och metodhandledare. För att bevara och erhålla ny kunskap inom vårt ansvarsområde ges du regelbunden ärendehandledning med dina kollegor och metodhandledare. Vi satsar på dig som arbetar hos oss genom att erbjuda en gedigen introduktion och bredvidgång innan du själv ansvarar för dina ärenden. Vi uppmuntrar också till kompetensutveckling.

Övrig information

Läs mer om dina förmåner som anställd.

Kvalifikationer

Du som sökande är utbildad socionom eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och gärna också av målgruppen. Du har ett stort engagemang, ett gott bemötande och ett professionellt yrkesmässigt förhållningssätt är en självklarhet för dig.
Du gillar att samarbeta och tar dig an nya arbetsuppgifter med ett genuint intresse. Då rättssäkerhet och dokumentation är en viktig del i vårt uppdrag lägger vi stor vikt vid att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete. Du ges möjlighet att självständigt lägga upp din arbetstid då vi har ett förmånligt flextidsavtal. Efter din introduktion finns även möjlighet till arbetsanpassning utifrån delvis distansarbete, under förutsättning att arbetet tillåter.
B-körkort är meriterande för tjänsten.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan. Visa mindre

LSS-handläggare

Ansök    Jan 22    Borås kommun    LSS-handläggare
Vill du arbeta som handläggare inom myndighetsutövning och samtidigt ha möjligheten att kunna planera och strukturera din arbetsvecka självständigt? Då är detta rätt verksamhet för dig! Vi erbjuder en arbetsplats med eget kontor med närhet till kollegor, metodhandledare och chef med möjlighet till delvis arbete hemifrån. För att kunna erbjuda en god balans mellan arbete och fritid så har vi även ett förmånligt flextidsavtal samt möjlighet till semesterväxl... Visa mer
Vill du arbeta som handläggare inom myndighetsutövning och samtidigt ha möjligheten att kunna planera och strukturera din arbetsvecka självständigt? Då är detta rätt verksamhet för dig! Vi erbjuder en arbetsplats med eget kontor med närhet till kollegor, metodhandledare och chef med möjlighet till delvis arbete hemifrån. För att kunna erbjuda en god balans mellan arbete och fritid så har vi även ett förmånligt flextidsavtal samt möjlighet till semesterväxling för att utöka antalet semesterdagar.
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.
Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet och jämlikhet i samhället. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.

Du kommer till en arbetsplats med väl upparbetade rutiner, en tydlig struktur och tillgång till nära arbetsledning med god återkoppling, vilket utgör grunden för en trygg och rättssäker verksamhet. Förutom möjligheten till ett spännande och meningsfullt arbete får du som vår blivande kollega en god introduktion. Vi erbjuder handledning via kollegor på arbetsplatsen.
Myndighetsutövningen för LSS innefattar dels insatser enligt LSS men även enligt SoL. Verksamheten är uppdelad i en barngrupp, som ansvarar för barn 0-ca 19 år, och en vuxengrupp, som ansvarar för vuxna ca 19 år och uppåt. Verksamheten har även en metodhandledare som stöttar LSS-handläggarna i både praktiska frågor och kring ärendehandledning. Till denna enhet söker vi nu ytterligare en LSS-handläggare.


LSS-handläggare

Arbetsuppgifter

Du har nu möjligheten att söka ett spännande, meningsfullt och stimulerande arbete där du kommer att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt både LSS och SoL för vår målgrupp. Det kan exempelvis röra sig om insatser såsom ledsagarservice, kontaktperson, daglig verksamhet och boende enligt LSS samt exempelvis hemtjänst, boendestöd med mera enligt SoL.
Kontakten med brukarna sker antingen via hembesök/möten på förvaltningen, planeringsmöten inför hemgång från slutenvården, SIP eller via möten initierade av andra professionella inom exempelvis andra kommunala verksamheter eller regionen. Samverkan med bland annat verkställigheten och regionen är en viktig del i LSS-handläggarnas arbetsvardag.
Du kommer att arbeta i en grupp med engagerade LSS-handläggare och en närvarande chef i fräscha lokaler i Borås centrum. Du får ett eget kontor i nära anslutning till dina kollegor och metodhandledare. För att bevara och erhålla ny kunskap inom vårt ansvarsområde ges du regelbunden ärendehandledning med dina kollegor och metodhandledare. Vi satsar på dig som arbetar hos oss genom att erbjuda en gedigen introduktion och bredvidgång innan du själv ansvarar för dina ärenden. Vi uppmuntrar också till kompetensutveckling.

Övrig information

Du får meningsfulla arbetsuppgifter, god kollegial gemenskap och goda arbetsvillkor. Dessutom erbjuds du som anställd inom Borås Stad personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, rabatterat pris på Västtrafiks årskort, förmånscykel och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar.
Läs mer om dina förmåner som anställd.

Kvalifikationer

Du som sökande är utbildad socionom eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och gärna också av målgruppen. Du har ett stort engagemang, ett gott bemötande och ett professionellt yrkesmässigt förhållningssätt är en självklarhet för dig.
Du gillar att samarbeta och tar dig an nya arbetsuppgifter med ett genuint intresse. Då rättssäkerhet och dokumentation är en viktig del i vårt uppdrag lägger vi stor vikt vid att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete. Du ges möjlighet att självständigt lägga upp din arbetstid då vi har ett förmånligt flextidsavtal. Efter din introduktion finns även möjlighet till arbetsanpassning utifrån delvis distansarbete, under förutsättning att arbetet tillåter.
B-körkort är meriterande för tjänsten.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

Läs mer här Visa mindre

LSS-handläggare

Ansök    Mar 14    Borås kommun    LSS-handläggare
Vill du arbeta som handläggare inom myndighetsutövning och samtidigt ha möjligheten att kunna planera och strukturera din arbetsvecka självständigt?  Då är detta rätt verksamhet för dig!  Nu stärker vi vår arbetsgrupp med ytterligare LSS-handläggare och söker just dig. Vi erbjuder en arbetsplats med eget kontor med närhet till kollegor, metodhandledare och chef med möjlighet till delvis arbete hemifrån. För att kunna erbjuda en god balans mellan arbete och... Visa mer
Vill du arbeta som handläggare inom myndighetsutövning och samtidigt ha möjligheten att kunna planera och strukturera din arbetsvecka självständigt?  Då är detta rätt verksamhet för dig!  Nu stärker vi vår arbetsgrupp med ytterligare LSS-handläggare och söker just dig. Vi erbjuder en arbetsplats med eget kontor med närhet till kollegor, metodhandledare och chef med möjlighet till delvis arbete hemifrån. För att kunna erbjuda en god balans mellan arbete och fritid så har vi även ett förmånligt flextidsavtal samt möjlighet till semesterväxling för att utöka antalet semesterdagar.
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.
Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet och jämlikhet i samhället. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.
Vill du arbeta som handläggare inom myndighetsutövning och samtidigt ha möjligheten att kunna planera och strukturera din arbetsvecka självständigt?  Då är detta rätt verksamhet för dig!  Nu stärker vi vår arbetsgrupp med ytterligare LSS-handläggare och söker just dig. Vi erbjuder en arbetsplats med eget kontor med närhet till kollegor, metodhandledare och chef med möjlighet till delvis arbete hemifrån. För att kunna erbjuda en god balans mellan arbete och fritid så har vi även ett förmånligt flextidsavtal samt möjlighet till semesterväxling för att utöka antalet semesterdagar.
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.
Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet och jämlikhet i samhället. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.

Du kommer till en arbetsplats med väl upparbetade rutiner, en tydlig struktur och tillgång till nära arbetsledning med god återkoppling, vilket utgör grunden för en trygg och rättssäker verksamhet. Nu väljer vi att stärka vårt arbetslag med ytterligare en kollega. Förutom möjligheten till ett spännande och meningsfullt arbete får du som vår blivande kollega en god introduktion. Vi erbjuder handledning via kollegor på arbetsplatsen.
Myndighetsutövningen för LSS innefattar dels insatser enligt LSS men även enligt SoL. Verksamheten är uppdelad i en barngrupp, som ansvarar för barn 0-ca 19 år, och en vuxengrupp, som ansvarar för vuxna ca 19 år och uppåt. Verksamheten har även en metodhandledare som stöttar LSS-handläggarna i både praktiska frågor och kring ärendehandledning. Till denna enhet söker vi nu ytterligare en LSS-handläggare.


LSS-handläggare

Arbetsuppgifter

Du har nu möjligheten att söka ett spännande, meningsfullt och stimulerande arbete där du kommer att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt både LSS och SoL för vår målgrupp. Det kan exempelvis röra sig om insatser såsom ledsagarservice, kontaktperson, daglig verksamhet och boende enligt LSS samt exempelvis hemtjänst, boendestöd med mera enligt SoL.
Kontakten med brukarna sker antingen via hembesök/möten på förvaltningen, planeringsmöten inför hemgång från slutenvården, SIP eller via möten initierade av andra professionella inom exempelvis andra kommunala verksamheter eller regionen. Samverkan med bland annat verkställigheten och regionen är en viktig del i LSS-handläggarnas arbetsvardag.
Du kommer att arbeta i en grupp med engagerade LSS-handläggare och en närvarande chef i fräscha lokaler i Borås centrum. Du får ett eget kontor i nära anslutning till dina kollegor och metodhandledare. För att bevara och erhålla ny kunskap inom vårt ansvarsområde ges du regelbunden ärendehandledning med dina kollegor och metodhandledare. Vi satsar på dig som arbetar hos oss genom att erbjuda en gedigen introduktion och bredvidgång innan du själv ansvarar för dina ärenden. Vi uppmuntrar också till kompetensutveckling.

Övrig information

Läs mer om dina förmåner som anställd.

Kvalifikationer

Du som sökande är utbildad socionom eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och gärna också av målgruppen. Du har ett stort engagemang, ett gott bemötande och ett professionellt yrkesmässigt förhållningssätt är en självklarhet för dig.
Du gillar att samarbeta och tar dig an nya arbetsuppgifter med ett genuint intresse. Då rättssäkerhet och dokumentation är en viktig del i vårt uppdrag lägger vi stor vikt vid att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete. Du ges möjlighet att självständigt lägga upp din arbetstid då vi har ett förmånligt flextidsavtal. Efter din introduktion finns även möjlighet till arbetsanpassning utifrån delvis distansarbete, under förutsättning att arbetet tillåter.
B-körkort är meriterande för tjänsten.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan. Visa mindre

LSS-handläggare

Ansök    Mar 30    Borås kommun    LSS-handläggare
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för. Till Sociala omsorgsförvaltningens myndighetsutövning söker vi nu tre LSS-handläggare.... Visa mer
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.


Till Sociala omsorgsförvaltningens myndighetsutövning söker vi nu tre LSS-handläggare. Myndighetsutövning LSS består av två arbetsgrupper, varav den ena ansvarar för barn och ungdomar mellan 0-18/21 år och den andra för vuxna från 18 år och uppåt. Du kommer att arbeta i en grupp med engagerade handläggare och en närvarande chef i nya fräscha lokaler i Borås centrum. För att bevara och erhålla ny kunskap inom vårt ansvarsområde ges du regelbunden ärendehandledning med dina kollegor, metodhandledare och chef, möjlighet till juridisk handledning av jurist samt extern handledning.


I rollen som LSS-handläggare har du ett spännande och stimulerande arbete där du kommer att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt LSS och SOL. Som nyanställd får du genomgå ett strukturerat introduktionsprogram där du får en introducerande kollega som handleder dig i det dagliga arbetet. Arbetet är självständigt men som en del i ett team kommer du att kunna bolla funderingar med erfarna kollegor, metodhandledare och chef.


Du som sökande är utbildad socionom, jurist eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi har dock som krav att du har genomgått en utbildning i socialrätt på högskolenivå.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av socialt arbete och myndighetsutövning, men framförallt har du ett genuint intresse i att möta personer som utifrån en funktionsnedsättning är i behov av hjälp och stöd. Då rättssäkerhet är en viktig del i vårt uppdrag lägger vi stor vikt vid att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete, samt att du har en god förmåga att uttrycka dig i skrift. Du har ett gott bemötande, gillar att samarbeta och är engagerad i det du tar dig för.
Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda arbetsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av samtliga förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och fria bad i kommunens badanläggningar. Då staden har ett väldigt förmånligt flextidsavtal finns det utrymme för att styra dina arbetstider och du har även möjlighet till att utöka dina semesterdagar genom semesterväxling. Läs mer om Borås Stads personalförmåner

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

LSS-handläggare till myndighetsutövning, flera tjänster

Ansök    Okt 25    Borås kommun    LSS-handläggare
Vill du arbeta som handläggare inom myndighetsutövning och samtidigt ha möjligheten att kunna planera och strukturera din arbetsvecka självständigt? Då är detta rätt verksamhet för dig! Vi erbjuder en arbetsplats med eget kontor med närhet till kollegor, metodhandledare och chef med möjlighet till delvis arbete hemifrån. För att kunna erbjuda en god balans mellan arbete och fritid så har vi även ett förmånligt flextidsavtal samt möjlighet till semesterväxl... Visa mer
Vill du arbeta som handläggare inom myndighetsutövning och samtidigt ha möjligheten att kunna planera och strukturera din arbetsvecka självständigt? Då är detta rätt verksamhet för dig! Vi erbjuder en arbetsplats med eget kontor med närhet till kollegor, metodhandledare och chef med möjlighet till delvis arbete hemifrån. För att kunna erbjuda en god balans mellan arbete och fritid så har vi även ett förmånligt flextidsavtal samt möjlighet till semesterväxling för att utöka antalet semesterdagar.

Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.

Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet och jämlikhet i samhället. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.


Du kommer till en arbetsplats med väl upparbetade rutiner, en tydlig struktur och tillgång till nära arbetsledning med god återkoppling, vilket utgör grunden för en trygg och rättssäker verksamhet. Förutom möjligheten till ett spännande och meningsfullt arbete får du som vår blivande kollega en god introduktion. Vi erbjuder handledning via kollegor på arbetsplatsen.

Myndighetsutövningen för LSS innefattar dels insatser enligt LSS men även enligt SoL. Verksamheten är uppdelad i en barngrupp, som ansvarar för barn 0-ca 19 år, och en vuxengrupp, som ansvarar för vuxna ca 19 år och uppåt. Verksamheten har även en metodhandledare som stöttar LSS-handläggarna i både praktiska frågor och kring ärendehandledning. Till denna enhet söker vi nu ytterligare några LSS-handläggare.


Du har nu möjligheten att söka ett spännande, meningsfullt och stimulerande arbete där du kommer att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt både LSS och SoL för vår målgrupp. Det kan exempelvis röra sig om insatser såsom ledsagarservice, kontaktperson, daglig verksamhet och boende enligt LSS samt exempelvis hemtjänst, boendestöd med mera enligt SoL.

Kontakten med brukarna sker antingen via hembesök/möten på förvaltningen, planeringsmöten inför hemgång från slutenvården, SIP eller via möten initierade av andra professionella inom exempelvis andra kommunala verksamheter eller regionen. Samverkan med bland annat verkställigheten och regionen är en viktig del i LSS-handläggarnas arbetsvardag.

Du kommer att arbeta i en grupp med engagerade LSS-handläggare och en närvarande chef i fräscha lokaler i Borås centrum. Du får ett eget kontor i nära anslutning till dina kollegor och metodhandledare. För att bevara och erhålla ny kunskap inom vårt ansvarsområde ges du regelbunden ärendehandledning med dina kollegor och metodhandledare. Vi satsar på dig som arbetar hos oss genom att erbjuda en gedigen introduktion och bredvidgång innan du själv ansvarar för dina ärenden. Vi uppmuntrar också till kompetensutveckling.


Du som sökande är utbildad socionom eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och gärna också av målgruppen. Du har ett stort engagemang, ett gott bemötande och ett professionellt yrkesmässigt förhållningssätt är en självklarhet för dig.

Du gillar att samarbeta och tar dig an nya arbetsuppgifter med ett genuint intresse. Då rättssäkerhet och dokumentation är en viktig del i vårt uppdrag lägger vi stor vikt vid att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete. Du ges möjlighet att självständigt lägga upp din arbetstid då vi har ett förmånligt flextidsavtal. Efter din introduktion finns även möjlighet till arbetsanpassning utifrån delvis distansarbete, under förutsättning att arbetet tillåter.

B-körkort är önskvärt men inget krav.


Läs här om Borås Stads personalförmåner Visa mindre

LSS-handläggare till Västra Götaland

Ansök    Okt 23    Medcura AB    LSS-handläggare
Vi söker nu för kunds räkning LSS handläggare inom Myndighetsutövning enligt LSS och SoL för både barn och vuxna. Detta innebär att utreda ansökningar om insatser enligt LSS och SoL för både barn och vuxna. Det genomförs via hembesök, möte på kontoret, observationer i skolmiljö/annan verksamhet eller via samverkansmöten. Konsulten har ingen delegation, utan skriver förslag till beslut som ansvarig chef sedan fattar beslut om. Det ingår även att följa upp ... Visa mer
Vi söker
nu för kunds räkning LSS handläggare inom Myndighetsutövning enligt LSS och SoL för både barn och vuxna.

Detta innebär att utreda ansökningar om insatser enligt LSS och SoL för både barn och vuxna. Det genomförs via hembesök, möte på kontoret, observationer i skolmiljö/annan verksamhet eller via samverkansmöten. Konsulten har ingen delegation, utan skriver förslag till beslut som ansvarig chef sedan fattar beslut om. Det ingår även att följa upp beviljade insatser och delta på/ansvara för SIP. Konsulten deltar endast på gruppmöten där ärendehandledning ingår, inga andra verksamhetsmöten. Inledningsvis ska konsulten arbeta på plats, till dess att konsulten kommer in i samtliga verksamhetssystem, men kan sedan arbeta delvis hemifrån. Konsulten kommer inte ansvara för en tjänst med redan pågående insatser, utan tar nya ärenden som inkommit och avlastar handläggarna med uppföljningar.

Vad erbjuder Medcura?
Vi har ett brett utbud inom alla områden både hos privata aktörer och inom den offentliga sektorn. Medcura erbjuder både tim- och garantianställningar. Du kan välja bland både korta och längre uppdrag. Hos Medcura får du en egen konsultchef som känner dig och vet hur du vill arbeta och som kan din kompetens. Vi kan därför skräddarsy uppdrag för just dina behov.

- Din egna konsultchef
- Engagemang och förtroende för varandra
- Valfrihet/önskeschema/flexibla tider
- Du är helförsäkrad
- Vi anordnar konsultträffar
- Rekryteringsbonus
- Konkurrenskraftiga löner
- Vi erbjuder trygghet och kontinuitet
- Vi erbjuder utvecklingsmöjligheter och omväxling
- En arbetsplats där du väljer hur mycket du vill arbeta och på vilka orter
- Vi följer kollektivavtal
- Inskolning
- Legitimerad vårdpersonal på kontoret som arbetar för dina önskemål
- En vision om att arbeta utifrån 100% kvalité i alla upphandlingar


Om Medcura
Medcura AB grundades 2009 och är ett av dom större och etablerade bemanningsföretag i vårdbranschen.
Vi hyr ut och rekryterar läkare, sjuksköterskor och annan personal inom vården som paramedicinare och socionomer. Det gäller allt från att förse privata och offentliga vårdgivare som skolor och statliga myndigheter med enstaka vikarier över dagen till att bemanna hela avdelningar, enheter eller operationsteam.

Från vårt huvudkontor i centrala Stockholm ansvarar vi för uppdrag från Umeå i norr till Malmö i söder. Medcuras affärsidé lyder:
”Vi tillhandahåller kompetent och lyhörd personal till vårdgivare vars uppdrag är att bedriva omsorgsfull och effektiv vård.”

Hos oss är våra kollegors kompetens det som gjort företaget till vad vi är idag.
Medcura har vunnit samtliga upphandlingar som utvärderats på 100% kvalité och inte pris. Så jobbar vi bäst. Vår vision är att få leverera enbart i upphandlingar som baseras på 100 % kvalité som är och har alltid varit vår nyckel till framgång. Det är våra kunniga och engagerade kollegor som upprätthåller vårt goda rykte varje dag, året runt. Vi lägger ner mycket kraft på att arbeta fram en personlig givande relation med våra kollegor och är måna om att vårda densamma.

Vi tillämpar kollektivavtal, Vi har ansvarsförsäkring, Vi följer etiska regler och allmänna leveransvillkor och vi har en fastställd jämställdhetsplan.

Vi ser fram emot att få berätta mer vid en personlig kontakt.

Kvalifikationer
Som anställd i Medcura innebär det att du kan arbeta självständigt och är trygg i din yrkesroll. Du som söker denna tjänst ska vara glad, positiv och flexibel. För att passa i denna roll bör du även vara lösningsfokuserad och serviceminded samtidigt som du är lugn och stresstålig. För oss på Medcura är det viktigt att våra medarbetare har ett genuint intresse för våra kunders välbefinnande och alltid arbetar utifrån kundernas önskemål och beslut. Du ska gilla att ta ansvar och har förmåga att samarbeta. Viktiga egenskaper är att du har ett professionellt förhållningssätt och att du gillar flexibilitet. Du ska tillsammans med din arbetsgrupp alltid arbeta med stort patientfokus.

Tillsättning
Du är varmt välkommen med din ansökan, och vi ser framemot att höra av dig! Är du intresserad utav att veta mer om oss så hittar du mer information på vår hemsida www.medcura.se. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning efter överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

LSS-handläggare

Ansök    Okt 17    Borås kommun    LSS-handläggare
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för. Till Sociala omsorgsförvaltningens myndighetsutövning söker vi nu en LSS-handläggare.... Visa mer
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.



Till Sociala omsorgsförvaltningens myndighetsutövning söker vi nu en LSS-handläggare. Myndighetsutövning LSS består av två arbetsgrupper, varav den ena ansvarar för barn och ungdomar mellan 0-18/21 år och den andra för vuxna från 18 år och uppåt. Du kommer att arbeta i en grupp med engagerade handläggare och en närvarande chef i nya fräscha lokaler i Borås centrum. För att bevara och erhålla ny kunskap inom vårt ansvarsområde ges du regelbunden ärendehandledning med dina kollegor, metodhandledare och chef, möjlighet till juridisk handledning av jurist samt extern handledning.


I rollen som LSS-handläggare har du ett spännande och stimulerande arbete där du kommer att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt LSS och SOL. Som nyanställd får du genomgå ett strukturerat introduktionsprogram där du får en introducerande kollega som handleder dig i det dagliga arbetet. Arbetet är självständigt men som en del i ett team kommer du att kunna bolla funderingar med erfarna kollegor, metodhandledare och chef.


Du som sökande är utbildad socionom, jurist eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi har dock som krav att du har genomgått en utbildning i socialrätt på högskolenivå.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av socialt arbete och myndighetsutövning, men framförallt har du ett genuint intresse i att möta personer som utifrån en funktionsnedsättning är i behov av hjälp och stöd. Då rättssäkerhet är en viktig del i vårt uppdrag lägger vi stor vikt vid att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete, samt att du har en god förmåga att uttrycka dig i skrift. Du har ett gott bemötande, gillar att samarbeta och är engagerad i det du tar dig för.
Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda arbetsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av samtliga förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och fria bad i kommunens badanläggningar. Då staden har ett väldigt förmånligt flextidsavtal finns det utrymme för att styra dina arbetstider och du har även möjlighet till att utöka dina semesterdagar genom semesterväxling.

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

LSS-handläggare

Ansök    Dec 19    Borås kommun    LSS-handläggare
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för. Till Sociala omsorgsförvaltningens myndighetsutövning söker vi nu två LSS-handläggare.... Visa mer
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.


Till Sociala omsorgsförvaltningens myndighetsutövning söker vi nu två LSS-handläggare. Myndighetsutövning LSS består av två arbetsgrupper, varav den ena ansvarar för barn och ungdomar mellan 0-18/21 år och den andra för vuxna från 18 år och uppåt. Du kommer att arbeta i en grupp med engagerade handläggare och en närvarande chef i nya fräscha lokaler i Borås centrum. För att bevara och erhålla ny kunskap inom vårt ansvarsområde ges du regelbunden ärendehandledning med dina kollegor, metodhandledare och chef, möjlighet till juridisk handledning av jurist samt extern handledning.


I rollen som LSS-handläggare har du ett spännande och stimulerande arbete där du kommer att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt LSS och SOL. Som nyanställd får du genomgå ett strukturerat introduktionsprogram där du får en introducerande kollega som handleder dig i det dagliga arbetet. Arbetet är självständigt men som en del i ett team kommer du att kunna bolla funderingar med erfarna kollegor, metodhandledare och chef.


Du som sökande är utbildad socionom, jurist eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi har dock som krav att du har genomgått en utbildning i socialrätt på högskolenivå.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av socialt arbete och myndighetsutövning, men framförallt har du ett genuint intresse i att möta personer som utifrån en funktionsnedsättning är i behov av hjälp och stöd. Då rättssäkerhet är en viktig del i vårt uppdrag lägger vi stor vikt vid att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete, samt att du har en god förmåga att uttrycka dig i skrift. Du har ett gott bemötande, gillar att samarbeta och är engagerad i det du tar dig för.
Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda arbetsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av samtliga förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och fria bad i kommunens badanläggningar. Då staden har ett väldigt förmånligt flextidsavtal finns det utrymme för att styra dina arbetstider och du har även möjlighet till att utöka dina semesterdagar genom semesterväxling.

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

LSS-handläggare

Ansök    Jan 31    Borås kommun    LSS-handläggare
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för. Till Sociala omsorgsförvaltningens myndighetsutövning söker vi nu två LSS-handläggare.... Visa mer
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.


Till Sociala omsorgsförvaltningens myndighetsutövning söker vi nu två LSS-handläggare. Myndighetsutövning LSS består av två arbetsgrupper, varav den ena ansvarar för barn och ungdomar mellan 0-18/21 år och den andra för vuxna från 18 år och uppåt. Du kommer att arbeta i en grupp med engagerade handläggare och en närvarande chef i nya fräscha lokaler i Borås centrum. För att bevara och erhålla ny kunskap inom vårt ansvarsområde ges du regelbunden ärendehandledning med dina kollegor, metodhandledare och chef, möjlighet till juridisk handledning av jurist samt extern handledning.


I rollen som LSS-handläggare har du ett spännande och stimulerande arbete där du kommer att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt LSS och SOL. Som nyanställd får du genomgå ett strukturerat introduktionsprogram där du får en introducerande kollega som handleder dig i det dagliga arbetet. Arbetet är självständigt men som en del i ett team kommer du att kunna bolla funderingar med erfarna kollegor, metodhandledare och chef.


Du som sökande är utbildad socionom, jurist eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi har dock som krav att du har genomgått en utbildning i socialrätt på högskolenivå.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av socialt arbete och myndighetsutövning, men framförallt har du ett genuint intresse i att möta personer som utifrån en funktionsnedsättning är i behov av hjälp och stöd. Då rättssäkerhet är en viktig del i vårt uppdrag lägger vi stor vikt vid att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete, samt att du har en god förmåga att uttrycka dig i skrift. Du har ett gott bemötande, gillar att samarbeta och är engagerad i det du t
Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda arbetsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av samtliga förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och fria bad i kommunens badanläggningar. Då staden har ett väldigt förmånligt flextidsavtal finns det utrymme för att styra dina arbetstider och du har även möjlighet till att utöka dina semesterdagar genom semesterväxling. Läs mer om Borås Stads personalförmåner

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

LSS-handläggare

Ansök    Feb 24    Borås kommun    LSS-handläggare
Sociala omsorgsförvaltningen är den förvaltning i Borås Stad som arbetar enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen(SoL), för att ge stöd och service till personer med fysiska, psykiska och sociala funktionsnedsättningar. Förvaltningen sysselsätter cirka 900 personer. Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet... Visa mer
Sociala omsorgsförvaltningen är den förvaltning i Borås Stad som arbetar enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen(SoL), för att ge stöd och service till personer med fysiska, psykiska och sociala funktionsnedsättningar. Förvaltningen sysselsätter cirka 900 personer.

Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet och jämlikhet i samhället. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.

Till Sociala omsorgsförvaltningens myndighetsutövning söker vi nu en LSS-handläggare. Myndighetsutövning LSS består av två arbetsgrupper, varav den ena ansvarar för barn och ungdomar mellan 0-18/21 år och den andra för vuxna från 18 år och uppåt. Du kommer att arbeta i en grupp med engagerade handläggare och en närvarande chef i nya fräscha lokaler i Borås centrum. För att bevara och erhålla ny kunskap inom vårt ansvarsområde ges du regelbunden ärendehandledning med dina kollegor, metodhandledare och chef, möjlighet till juridisk handledning av jurist samt extern handledning.


I rollen som LSS-handläggare har du ett spännande och stimulerande arbete där du kommer att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt LSS och SOL. Som nyanställd får du genomgå ett strukturerat introduktionsprogram där du får en introducerande kollega som handleder dig i det dagliga arbetet. Arbetet är självständigt men som en del i ett team kommer du att kunna bolla funderingar med erfarna kollegor, metodhandledare och chef.



Du som sökande är utbildad socionom, jurist eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi har dock som krav att du har genomgått en utbildning i socialrätt på högskolenivå.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av socialt arbete och myndighetsutövning, men framförallt har du ett genuint intresse i att möta personer som utifrån en funktionsnedsättning är i behov av hjälp och stöd. Då rättssäkerhet är en viktig del i vårt uppdrag lägger vi stor vikt vid att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete, samt att du har en god förmåga att uttrycka dig i skrift. Du har ett gott bemötande, gillar att samarbeta och är engagerad i det du tar dig för.


Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda arbetsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av samtliga förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och fria bad i kommunens badanläggningar. Då staden har ett väldigt förmånligt flextidsavtal finns det utrymme för att styra dina arbetstider och du har även möjlighet till att utöka dina semesterdagar genom semesterväxling.

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

LSS-handläggare

Ansök    Nov 29    Borås kommun    LSS-handläggare
Sociala omsorgsförvaltningen är den förvaltning i Borås Stad som arbetar enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen(SoL), för att ge stöd och service till personer med fysiska, psykiska och sociala funktionsnedsättningar. Förvaltningen sysselsätter cirka 900 personer. Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet... Visa mer
Sociala omsorgsförvaltningen är den förvaltning i Borås Stad som arbetar enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen(SoL), för att ge stöd och service till personer med fysiska, psykiska och sociala funktionsnedsättningar. Förvaltningen sysselsätter cirka 900 personer.

Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet och jämlikhet i samhället. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.



Till Sociala omsorgsförvaltningens myndighetsutövning söker vi nu en LSS-handläggare. Myndighetsutövning LSS består av två arbetsgrupper, varav den ena ansvarar för barn och ungdomar mellan 0-18/21 år och den andra för vuxna från 18 år och uppåt. Du kommer att arbeta i en grupp med engagerade handläggare och en närvarande chef i nya fräscha lokaler i Borås centrum. För att bevara och erhålla ny kunskap inom vårt ansvarsområde ges du regelbunden ärendehandledning med dina kollegor, metodhandledare och chef, möjlighet till juridisk handledning av jurist samt extern handledning.

I rollen som LSS-handläggare har du ett spännande och stimulerande arbete där du kommer att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt LSS och SOL. Som nyanställd får du genomgå ett strukturerat introduktionsprogram där du får en introducerande kollega som handleder dig i det dagliga arbetet. Arbetet är självständigt men som en del i ett team kommer du att kunna bolla funderingar med erfarna kollegor, metodhandledare och chef.



Du som sökande är utbildad socionom, jurist eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi har dock som krav att du har genomgått en utbildning i socialrätt på högskolenivå.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av socialt arbete och myndighetsutövning, men framförallt har du ett genuint intresse i att möta personer som utifrån en funktionsnedsättning är i behov av hjälp och stöd. Då rättssäkerhet är en viktig del i vårt uppdrag lägger vi stor vikt vid att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete, samt att du har en god förmåga att uttrycka dig i skrift. Du har ett gott bemötande, gillar att samarbeta och är engagerad i det du tar dig för.

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda arbetsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av samtliga förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och fria bad i kommunens badanläggningar. Då staden har ett väldigt förmånligt flextidsavtal finns det utrymme för att styra dina arbetstider och du har även möjlighet till att utöka dina semesterdagar genom semesterväxling.

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

LSS-handläggare

Ansök    Maj 11    Borås kommun    LSS-handläggare
Sociala omsorgsförvaltningen är den förvaltning i Borås Stad som arbetar enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen(SoL), för att ge stöd och service till personer med fysiska, psykiska och sociala funktionsnedsättningar. Förvaltningen sysselsätter cirka 900 personer. Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet... Visa mer
Sociala omsorgsförvaltningen är den förvaltning i Borås Stad som arbetar enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen(SoL), för att ge stöd och service till personer med fysiska, psykiska och sociala funktionsnedsättningar. Förvaltningen sysselsätter cirka 900 personer.

Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet och jämlikhet i samhället. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.



Till Sociala omsorgsförvaltningens myndighetsutövning söker vi nu en LSS-handläggare. Myndighetsutövning LSS består av två arbetsgrupper, varav den ena ansvarar för barn och ungdomar mellan 0-18/21 år och den andra för vuxna från 18 år och uppåt. Du kommer att arbeta i en grupp med engagerade handläggare och en närvarande chef i nya fräscha lokaler i Borås centrum. För att bevara och erhålla ny kunskap inom vårt ansvarsområde ges du regelbunden ärendehandledning med dina kollegor, metodhandledare och chef, möjlighet till juridisk handledning av jurist samt extern handledning.



I rollen som LSS-handläggare har du ett spännande och stimulerande arbete där du kommer att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt LSS och SOL. Som nyanställd får du genomgå ett strukturerat introduktionsprogram där du får en introducerande kollega som handleder dig i det dagliga arbetet. Arbetet är självständigt men som en del i ett team kommer du att kunna bolla funderingar med erfarna kollegor, metodhandledare och chef.



Du som sökande är utbildad socionom, jurist eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi har dock som krav att du har genomgått en utbildning i socialrätt på högskolenivå.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av socialt arbete och myndighetsutövning, men framförallt har du ett genuint intresse i att möta personer som utifrån en funktionsnedsättning är i behov av hjälp och stöd. Då rättssäkerhet är en viktig del i vårt uppdrag lägger vi stor vikt vid att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete, samt att du har en god förmåga att uttrycka dig i skrift. Du har ett gott bemötande, gillar att samarbeta och är engagerad i det du tar dig för.


Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda arbetsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av samtliga förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och fria bad i kommunens badanläggningar. Då staden har ett väldigt förmånligt flextidsavtal finns det utrymme för att styra dina arbetstider och du har även möjlighet till att utöka dina semesterdagar genom semesterväxling.

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

LSS-handläggare

Ansök    Sep 19    Borås Stad    LSS-handläggare
Sociala omsorgsförvaltningen är den förvaltning i Borås stad som arbetar enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen(SoL), för att ge stöd och service till personer med fysiska, psykiska och sociala funktionsnedsättningar. Förvaltningen sysselsätter cirka 900 personer. Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet o... Visa mer
Sociala omsorgsförvaltningen är den förvaltning i Borås stad som arbetar enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen(SoL), för att ge stöd och service till personer med fysiska, psykiska och sociala funktionsnedsättningar. Förvaltningen sysselsätter cirka 900 personer. Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet och jämlikhet i samhället. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.

Till Sociala omsorgsförvaltningens myndighetsutövning söker vi nu en LSS-handläggare. Myndighetsutövning LSS består av två arbetsgrupper, varav den ena ansvarar för barn och ungdomar mellan 0-18/21 år och den andra för vuxna från 18 år och uppåt. Du kommer att arbeta i en grupp med engagerade handläggare och en närvarande chef i nya fräscha lokaler i Borås centrum. För att bevara och erhålla ny kunskap inom vårt ansvarsområde ges du regelbunden ärendehandledning med dina kollegor och chef, regelbunden juridisk handledning av jurist samt extern handledning.

I rollen som LSS-handläggare har du ett spännande och stimulerande arbete där du kommer att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt LSS och SOL. Som nyanställd får du genomgå ett strukturerat introduktionsprogram där du får en introducerande kollega som handleder dig i det dagliga arbetet. Arbetet är självständigt men som en del i ett team kommer du att kunna bolla funderingar med erfarna kollegor och chef.

Du som sökande är utbildad socionom, jurist eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi har dock som krav att du har genomgått en utbildning i socialrätt på högskolenivå.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av socialt arbete och myndighetsutövning, men framförallt har du ett genuint intresse i att möta personer som utifrån en funktionsnedsättning är i behov av hjälp och stöd. Då rättssäkerhet är en viktig del i vårt uppdrag lägger vi stor vikt vid att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete. Du har ett gott bemötande, gillar att samarbeta och är engagerad i det du tar dig för.

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda arbetsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av samtliga förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och fria bad i kommunens badanläggningar. Då staden har ett väldigt förmånligt flextidsavtal finns det utrymme för att styra dina arbetstider och du har även möjlighet till att utöka dina semesterdagar genom semesterväxling.

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

LSS-handläggare

Ansök    Jul 8    Borås kommun    LSS-handläggare
Sociala omsorgsförvaltningen är den förvaltning i Borås Stad som arbetar enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen(SoL), för att ge stöd och service till personer med fysiska, psykiska och sociala funktionsnedsättningar. Förvaltningen sysselsätter cirka 900 personer. Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet ... Visa mer
Sociala omsorgsförvaltningen är den förvaltning i Borås Stad som arbetar enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen(SoL), för att ge stöd och service till personer med fysiska, psykiska och sociala funktionsnedsättningar. Förvaltningen sysselsätter cirka 900 personer.
Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet och jämlikhet i samhället. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.

Till Sociala omsorgsförvaltningens myndighetsutövning söker vi nu en LSS-handläggare. Myndighetsutövning LSS består av två arbetsgrupper, varav den ena ansvarar för barn och ungdomar mellan 0-18/21 år och den andra för vuxna från 18 år och uppåt. Du kommer att arbeta i en grupp med engagerade handläggare och en närvarande chef i nya fräscha lokaler i Borås centrum. För att bevara och erhålla ny kunskap inom vårt ansvarsområde ges du regelbunden ärendehandledning med dina kollegor, metodhandledare och chef, möjlighet till juridisk handledning av jurist samt extern handledning.



I rollen som LSS-handläggare har du ett spännande och stimulerande arbete där du kommer att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt LSS och SOL. Som nyanställd får du genomgå ett strukturerat introduktionsprogram där du får en introducerande kollega som handleder dig i det dagliga arbetet. Arbetet är självständigt men som en del i ett team kommer du att kunna bolla funderingar med erfarna kollegor, metodhandledare och chef.

Du som sökande är utbildad socionom, jurist eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi har dock som krav att du har genomgått en utbildning i socialrätt på högskolenivå.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av socialt arbete och myndighetsutövning, men framförallt har du ett genuint intresse i att möta personer som utifrån en funktionsnedsättning är i behov av hjälp och stöd. Då rättssäkerhet är en viktig del i vårt uppdrag lägger vi stor vikt vid att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete, samt att du har en god förmåga att uttrycka dig i skrift. Du har ett gott bemötande, gillar att samarbeta och är engagerad i det du tar dig för.

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda arbetsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av samtliga förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och fria bad i kommunens badanläggningar. Då staden har ett väldigt förmånligt flextidsavtal finns det utrymme för att styra dina arbetstider och du har även möjlighet till att utöka dina semesterdagar genom semesterväxling.

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

LSS - handläggare

Ansök    Jul 26    Borås Stad    LSS-handläggare
Sociala omsorgsförvaltningen är den förvaltning i Borås stad som arbetar enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen(SoL), för att ge stöd och service till personer med fysiska, psykiska och sociala funktionsnedsättningar. Förvaltningen sysselsätter cirka 900 personer. Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet o... Visa mer
Sociala omsorgsförvaltningen är den förvaltning i Borås stad som arbetar enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen(SoL), för att ge stöd och service till personer med fysiska, psykiska och sociala funktionsnedsättningar. Förvaltningen sysselsätter cirka 900 personer. Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning skall kunna leva som andra, uppnå full delaktighet och jämlikhet i samhället. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.

Till Sociala omsorgsförvaltningens myndighetsutövning söker vi nu en LSS-handläggare. Myndighetsutövning LSS består av två arbetsgrupper, varav den ena ansvarar för barn och ungdomar mellan 0-18/21 år och den andra för vuxna från 18 år och uppåt. Du kommer att arbeta i en grupp med engagerade handläggare och en närvarande chef i nya fräscha lokaler i Borås centrum. För att bevara och erhålla ny kunskap inom vårt ansvarsområde ges du regelbunden ärendehandledning med dina kollegor och chef, regelbunden juridisk handledning av jurist samt extern handledning.

I rollen som LSS-handläggare har du ett spännande och stimulerande arbete där du kommer att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt LSS och SOL. Som nyanställd får du genomgå ett strukturerat introduktionsprogram där du får en introducerande kollega som handleder dig i det dagliga arbetet. Arbetet är självständigt men som en del i ett team kommer du att kunna bolla funderingar med erfarna kollegor och chef.

Du som sökande är utbildad socionom, jurist eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi har dock som krav att du har genomgått en utbildning i socialrätt på högskolenivå.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av socialt arbete och myndighetsutövning, men framförallt har du ett genuint intresse i att möta personer som utifrån en funktionsnedsättning är i behov av hjälp och stöd. Då rättssäkerhet är en viktig del i vårt uppdrag lägger vi stor vikt vid att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete. Du har ett gott bemötande, gillar att samarbeta och är engagerad i det du tar dig för.

Ytterligare information lämnas under vecka 31 av Enhetschef Sara Holmberg på telefon 0734-32 73 21 och under vecka 32 - 33 av Verksamhetschef Susanne Sprigg på telefon 033- 35 77 33. Facklig företrädare nås via Borås Stads växel på telefon 033-35 70 00.

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda arbetsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av samtliga förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och fria bad i kommunens badanläggningar. Då staden har ett väldigt förmånligt flextidsavtal finns det utrymme för att styra dina arbetstider och du har även möjlighet till att utöka dina semesterdagar genom semesterväxling.

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Välkommen med din ansökan senast 2019-08-18. Visa mindre