Lediga jobb som Orderadministratör i Borås

Se lediga jobb som Orderadministratör i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

Vi söker Orderadministratör till Fristad Plast!

Om företaget Fristad Plast AB är ett tillverkande företag, med målsättningen att vara en flexibel fullskalig tillverkningspartner. Verksamheten sträcker sig från produktutveckling, till produktion samt avslutande montering och förädling. Företaget har sedan starten år 1967 varit ett familjeföretag. Idag är det cirka 40 anställda som arbetar i bolagets verksamhet i Fristad, strax utanför Borås. Det har alltid funnits en strävan om att varje projekt ska ... Visa mer
Om företaget
Fristad Plast AB är ett tillverkande företag, med målsättningen att vara en flexibel fullskalig tillverkningspartner.
Verksamheten sträcker sig från produktutveckling, till produktion samt avslutande montering och förädling.
Företaget har sedan starten år 1967 varit ett familjeföretag. Idag är det cirka 40 anställda som arbetar i bolagets verksamhet i Fristad, strax utanför Borås.

Det har alltid funnits en strävan om att varje projekt ska ha ett mervärde, något positivt som driver produkten. I nya projekt är mervärdet oftast hållbarhet, där målsättningen är att plast ska användas på rätt ställe.
En unik produkt med ett tydligt mervärde är livbojen, som Fristad Plast producerat sedan år 1976. Idag räddar livbojen 14 liv i Sverige, varje år. Kompletterande till livbojen har vi ett produktsortiment för vattennära livräddning, som idag säljs under eget varumärke.

Kärnverksamheten är formsprutning av plastdetaljer, med fokus på högkvalitativa och tekniska detaljer. Kring detta tillkommer montering och förädling, där verksamheten kundanpassas.
Verksamheten kring den livräddande utrustningen fokuserar på PUR-skumning, tillsammans med ett hantverksarbete. Allt det här avslutas givetvis med ett lager och logistikarbete.

Läs mer på www.fristadplast.se


Dina arbetsuppgifter
Fristad Plast är i ett expansivt skede, där personalstyrkan förstärks löpande på olika avdelningar, just nu söker vi efter en Orderadministratör!

Som orderadministratör arbetar du i en roll med fokus på service och struktur. Tjänsten innebär många kontaktytor både internt och externt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Ha hand om hela orderprocessen, däribland kontakt med kunder, ta emot och förbereda order samt fakturering av kunder.
• Bygga starka relationer med kunder och leverantörer.
• Avrop av material från leverantörer.
• Enklare ekonomiuppgifter.
• Registerunderhåll samt växel.
• Samarbeta med produktionen och säljavdelningen för att hjälpa till med koordinering och planering.
• Vara delaktig i det kontinuerliga förbättringsarbetet kring process och order samt undersöka möjligheterna att effektivisera processerna.

Tjänsten är en inhyrning med start omgående, med möjlighet till en tillsvidare anställning på sikt.


Din profil
För att lyckas i rollen som Orderadministratör på Fristad Plast ser vi att du har en fullgod gymnasieutbildning samt gedigen erfarenhet av kundservice och orderhantering. Du är van att arbete i Microsoft Office-paketet samt affärssystem och/eller orderhanteringssystem. Du besitter mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet från tillverkningsindustrin samt av affärssystemet Monitor.

Genom din naturliga förmåga att planera och strukturera ditt arbete kan du på ett effektivt sätt prioritera dina arbetsuppgifter och nå uppsatta mål. Lyhörd, effektiv och noggrann är tre egenskaper som beskriver dig i ditt arbete. Du är positiv och utåtriktad i din yrkesroll där ditt professionella, servicefokuserade och prestigelösa förhållningssätt kommer till sin rätt i bemötandet av våra kunder. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansök och läs mer via vår hemsida: www.soderco.se.
Sista ansökningsdag: 2021-12-02. Löpande urval av ansökningar.
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult: Jessica Jönsson på tel. 0707-27 90 99. Visa mindre

Medarbetare Kundtjänst/Administration sökes i Borås

Ansök    Nov 24    Manpower AB    Orderadministratör
Manpower söker nu en driven och serviceminded person som trivs med kundkontakter och att vara spindeln i nätet. Det är en tjänst där du i första hand arbetar med kundtjänst gentemot företag vilket innebär mycket orderhantering samt övrig administration. Viss merförsäljning kan förekomma vid kundkontakterna. Du startar i mitten på december, tjänsten är på heltid och du blir anställd av Manpower och arbetar som konsult hos vår kund. Arbetsbeskrivning: Du k... Visa mer
Manpower söker nu en driven och serviceminded person som trivs med kundkontakter och att vara spindeln i nätet. Det är en tjänst där du i första hand arbetar med kundtjänst gentemot företag vilket innebär mycket orderhantering samt övrig administration. Viss merförsäljning kan förekomma vid kundkontakterna.
Du startar i mitten på december, tjänsten är på heltid och du blir anställd av Manpower och arbetar som konsult hos vår kund.

Arbetsbeskrivning:
Du kommer att ingå i en kundservice-grupp på 3-4 personer där ni hanterar inkommande förfrågningar och orders från mestadels svenska men även utländska företagskunder. Förutom kundadministrationen tillkommer även andra administrativa arbetsuppgifter och en del säljsupport, lite beroende på hur dagens flöde ser ut.

Rollen är varierande, huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Ta hand om inkommande kundförfrågningar/ordrar, via mail och telefon
- Lägga ordrar i affärssystemet och leveransbevaka dem
- Vid kundkontakterna utföra merförsäljning om tillfälle ges.
- Övriga administrativa sysslor, som exempelvis lättare exportdokumentation och hantering av artikelregister mm.

Behovet hos kunden är omgående vilket innebär att man startar i mitten på december och uppdraget pågår som minst i 5 månader med möjlighet till förlängning enligt överenskommelse. Du arbetar vardagar mellan kl 8-17.


Vem är du?
Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat gentemot kunder/leverantörer, exempelvis inom kundtjänst eller som ordermottagare, koordinator eller liknande.

Vi ser att du har:
- Gymnasieutbildning
- God datavana, du kan hantera MS Office bra- särskilt Excel.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.
- God vana av affärssystem, du har lätt för att komma in ett nytt affärssystem.

Vi söker dig som brinner för att ge kunder god service och som stimuleras av att ta egna initiativ.
Du är serviceorienterad, strukturerad, flexibel och har en mycket god kommunikativ förmåga. Vidare ser vi att du är en positiv och engagerad person som kan arbeta på ett ansvarsfullt sätt såväl självständigt som i team.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Manpower får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Du blir anställd på heltid av Manpower och uthyrd till vår kund som ligger på Viared i Borås.

Sök tjänsten idag!
Ansök tjänsten via ansökningsknappen nedan med ditt registrerade CV som du har på manpower.se
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten, kontakta Fredrik på [email protected] eller direktnummer 033-237043.
Sista ansökningsdatum är den 2021-12-05, urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas tidigare så ansöka redan idag!!

Varmt välkommen med din ansökan!! Visa mindre

Vi söker en Returadministratör till Hejco!

Ansök    Okt 26    Manpower AB    Orderadministratör
Om Hejco Hejco är ett bolag med starka värdegrund. Våra värderingar, Caring, Proud, Dedicated, Easy är viktiga för oss. Som medarbetare hos oss är du en viktig ambassadör och förebild för dessa både internt och externt. På Hejco utvecklar och tillverkar vi arbetskläder för alla de människor som arbetar med att ta hand om andra. Människor som jobbar inom vård & omsorg, dental, djursjukvård, spa & skönhet, städ & service samt kök. Vi är kända för den hög... Visa mer
Om Hejco

Hejco är ett bolag med starka värdegrund. Våra värderingar, Caring, Proud, Dedicated, Easy är viktiga för oss. Som medarbetare hos oss är du en viktig ambassadör och förebild för dessa både internt och externt.

På Hejco utvecklar och tillverkar vi arbetskläder för alla de människor som arbetar med att ta hand om andra. Människor som jobbar inom vård & omsorg, dental, djursjukvård, spa & skönhet, städ & service samt kök.

Vi är kända för den höga kvalitet som våra produkter håller. Att vi också gör vårt yttersta för att ta hand om människorna och miljön runt omkring oss är en självklarhet. Därför är det också naturligt att vi bryr oss om hållbarhet. Det handlar om att välja bra kvalitet på material som gör att kläderna håller längre och på så sätt bidra till ett hållbart samhälle. Det handlar om att hjälpa våra kunder att hitta rätt arbetskläder och om att lära ut hur man bäst tar hand om och sköter sina kläder för att de ska hålla längre.

Läs mer på www.hejco.se

Vill du arbeta med Returhantering i en roll där du får stort eget ansvar och möjlighet att påverka rutiner och processer? Då kan uppdraget på Hejco vara något för dig!

Om uppdraget
För långsiktigt uppdrag på Hejco söker vi nu en duktig Returadministratör som vill ta stort ansvar över varierade arbetsuppgifter inom returhantering. Vi söker dig som vill ha en administrativ roll samtidigt som du vill vara med och påverka rutiner och processer kring returer.

Som Returadministratör kommer du att ha en central roll när det gäller returhantering. Du är ansvarig för att ta emot och packa upp returer, märka upp de och sedan packa om. Du sköter all administration kring returen och bokar upp transporter till Hejcos lager i Norge. Denna roll är placerad i Torsbo och tillhör Hejcos kundserviceavdelning i Borås. Du kommer därför att arbeta både i Torsbo och i Borås.

Dina kvalifikationer
För att lyckas i denna roll krävs det att du är noggrann, har en stark administrativ förmåga och förståelse för returflödet. Din bakgrund är antingen från kundservicearbeten eller lagerarbeten där returhantering ingått bland arbetsuppgifterna. God datavana och bra kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift, är grundläggande krav. Det är meriterande om du har arbetat i M3 samt Consignor.

Som person gillar du att jobba ensam samtidigt som du är social och servicefokuserad. Du tar stort ansvar för det som åligger dig i ditt arbete och du vill gärna vara med och påverka.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Vårt erbjudande till dig
Som konsult hos Manpower får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Du blir anställd på 100 % av Manpower, startar omgående eller enligt överenskommelse och arbetar kontorstider.

Uppdraget hos Hejco ger dig en spännande möjlighet att bli en del av Hejcos team med mycket stor möjlighet till anställning på Hejco efter uppdragets slut.

Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta Fredrik Idoffsson på 033-237043 eller [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan Visa mindre

Orderhanterare till vår kund i Borås

Ansök    Sep 3    Speed Group AB    Orderadministratör
Har du erfarenhet av orderhantering och administration? Är du noggrann och snabblärd? Då kan vi ha jobbet för dig! Vår kund i Borås har ett omgående behov av en självgående orderhanterare. Om tjänsten I rollen som orderhanterare kommer du som huvudsaklig arbetsuppgift hantera order och fakturor, men även övrig administration ingår i tjänsten. Du samarbetar med kollegor främst via telefon och mejl. I arbetsuppgifterna ingår: - Orderhantering - Handläggni... Visa mer
Har du erfarenhet av orderhantering och administration? Är du noggrann och snabblärd? Då kan vi ha jobbet för dig! Vår kund i Borås har ett omgående behov av en självgående orderhanterare.

Om tjänsten
I rollen som orderhanterare kommer du som huvudsaklig arbetsuppgift hantera order och fakturor, men även övrig administration ingår i tjänsten. Du samarbetar med kollegor främst via telefon och mejl.

I arbetsuppgifterna ingår:
- Orderhantering
- Handläggning av fakturor
- Telefon- och mailhantering
- Arbete i affärssystemet SAP
- Övrig administration

Arbetet som orderhanterare är ett kortare konsultuppdrag på 2-3 månader. Arbetstiden är förlagd dagtid måndag-fredag med önskvärd start i mitten av september.


Om oss
Du kommer att vara anställd hos oss på Speed Professionals, ett bolag inom Speed Group, men arbetar på uppdrag hos vår kund. För oss är det viktigt att du känner en stor trygghet i din anställning. Speed Professionals är ett auktoriserat bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet och affärsmässighet. Självklart har du som anställd möjlighet att ta del av vårt friskvårdsbidrag samt delta i olika konsultaktiviteter. På Speed Professionals har vi månadslön.

Som anställd hos oss på Speed blir du en del av ett företag som präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda. Välkommen till oss på Speed!

Läs mer om oss på www.speedgroup.se.


Om dig
Vi söker dig som har en administrativ ådra och som är noggrann och strukturerad. Du har god social kompetens, ger positiv energi till dig omgivning och har lätt för att kommunicera och samarbeta. För att lyckas och trivas i rollen har du lätt för att ta till dig ny kunskap och är självgående i ditt arbete.

Krav:
- Erfarenhet av orderhantering, fakturering och/eller övrig administration
- Goda datakunskaper och vana från något affärssystem
- Goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande:
- Kunskaper i SAP

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se, tryck på annonsens ansök-knapp och följ instruktionerna.
Urval sker löpande och platserna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdag. Ta chansen att utöka ditt cv med värdefull erfarenhet – vi ser fram emot din ansökan!
_________

Sökord: orderhanterare, orderhantering, administratör, handläggare, fakturering Visa mindre

Administratör sökes till kundtjänstavdelning i Borås

Ansök    Sep 11    Manpower AB    Orderadministratör
Är du en kommunikativ person som skulle vilja jobba som Administratör på en kundtjänstavdelning hos en av våra kunder i Borås? Uppdraget startar 20e september och pågår som minst i 3 månader med möjlighet till förlängning. Känns det som att detta är ett jobb för dig - tveka inte utan ansök redan idag! Arbetsbeskrivning: Ditt uppdrag som konsult hos oss kommer att utföras på ett väletablerad företag i Borås där du arbetar med administration samt en del ... Visa mer
Är du en kommunikativ person som skulle vilja jobba som Administratör på en kundtjänstavdelning hos en av våra kunder i Borås? Uppdraget startar 20e september och pågår som minst i 3 månader med möjlighet till förlängning.
Känns det som att detta är ett jobb för dig - tveka inte utan ansök redan idag!

Arbetsbeskrivning:
Ditt uppdrag som konsult hos oss kommer att utföras på ett väletablerad företag i Borås där du arbetar med administration samt en del med kundservice gentemot kunderna - som är olika serviceföretag i norden. Mer specifikt innebär det att ge administrativt stöd till kundtjänstavdelningen, vid behov kan man få stötta avdelningen med enklare kundtjänstärenden. Du arbetar i kundens affärssystem samt i MS-Office, och främst då i Excell.

Vem är du?
Till rollen som Administratör på kundtjänstavdelning söker vi framför allt dig som är en positiv, noggrann och kommunikativ person som motiveras av att ge service till sina kolleger och kunder. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt så ser vi att du har som minst 6 månaders erfarenhet som administratör och/eller som kundtjänstmedarbetare samt har en avslutad gymnasieexamen.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Manpower får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Du blir heltidsanställd av Manpower och uthyrd till kunden som konsult, med startdatum 2021-09-20. Uppdraget håller på i 3 månader, med stora möjligheter till förlängning.

Är detta jobbet för dig?
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta Fredrik via e-post [email protected]
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 2021-09-15.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratörer sökes omgående till Borås

Ansök    Sep 2    Experis AB    Orderadministratör
Jefferson Wells söker just nu dig som vill arbeta som Administratör hos vår kund som är ett globalt, stort och välkänt företag. I rollen kommer du att arbeta med enklare administration inom order/ekonomiområdet tillsammans med engagerade kollegor. Låter det intressant? Ansök omgående då uppdraget börjar inom kort, initialt är uppdraget i 3 månader med möjlighet till förlängning. Arbetsbeskrivning: I den här rollen kommer du att arbeta med enklare admin... Visa mer
Jefferson Wells söker just nu dig som vill arbeta som Administratör hos vår kund som är ett globalt, stort och välkänt företag. I rollen kommer du att arbeta med enklare administration inom order/ekonomiområdet tillsammans med engagerade kollegor. Låter det intressant?
Ansök omgående då uppdraget börjar inom kort, initialt är uppdraget i 3 månader med möjlighet till förlängning.

Arbetsbeskrivning:
I den här rollen kommer du att arbeta med enklare administration inom framförallt orderhantering då du tar emot ordrar och lägger in i företagets ordersystem samt utför en del enklare ekonomiadministration. Även andra administrativa arbetsuppgifter på företaget kan tillkomma beroende på dagens prioriteringar.

Vem söker vi till denna tjänst?
Vi söker dig med en fallenhet för administration och som har minst 6 månaders erfarenhet av administrativt arbete, vi ser det som meriterande om du har arbetat i SAP.
Du är en driven kommunikativ person med en hög serviceförmåga, såväl mot interna som externa kontakter. Du är också strukturerad, noggrann och har förmågan att arbeta självständigt.

Vi ser att du har lätt för att komma in i ett nytt affärssystem och är bekväm med MS Office.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska och uttrycker dig väl i både tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Jefferson Wells får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Du blir anställd på 100% av Jefferson Wells och uthyrd till kunden som ligger i Borås och man arbetar måndag till fredag, kontorstider. Uppdraget startar omgående och håller på i 3 månader med möjlighet till förlängning.

Är detta jobbet för dig?
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Fredrik via e-post f[email protected]
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan omgående då tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 2021-09-07.

Varmt välkommen med din ansökan!! Visa mindre

BACKOFFICE / ORDERADMINISTRATÖR

Ansök    Aug 19    Noll33 Screen AB    Orderadministratör
Noll33 är en textil leverantör med förädlingsservice för återförsäljare Som är verksamma inom profil, idrott & arbetskläder. Genom vårt unika Koncept befinner vi oss i en stadig expansion och söker: ORDERADMINISTRTÖR / BACKOFFICE Nu söker vi förstärkning till en av de roligaste positionerna på Noll33. Som orderadministratör håller du koll på hela vårt orderflöde och länkar mellan produktion och kund för att säkerställa att vi håller vad vi lovat. Håll di... Visa mer
Noll33 är en textil leverantör med förädlingsservice för återförsäljare
Som är verksamma inom profil, idrott & arbetskläder. Genom vårt unika
Koncept befinner vi oss i en stadig expansion och söker:

ORDERADMINISTRTÖR / BACKOFFICE
Nu söker vi förstärkning till en av de roligaste positionerna på Noll33. Som orderadministratör håller du koll på hela vårt orderflöde och länkar mellan produktion och kund för att säkerställa att vi håller vad vi lovat. Håll dialog med kunden via mail & telefon kring order. förse vår kund med orderbekr. se till att beställningar fungerar från såväl utländska som inhemska leverantörer och säkerställ att vi inte missar deadline.
Du kommer arbeta i vårt team nära såväl lager, produktion & sälj. Minst 3 års erfarenhet från liknande position i samma bransch är ett krav för denna tjänst samt att vana & vilja att leverera service och samarbeta i team med högt tempo med ordning & struktur i fokus.
Erfarenhet som innebär att du förstår skillnaden mellan olika förädlingsprocesser vi erbjuder samt de olika debiteringsmodeller som tillämpas.

Tjänsten är 75-100% med start omgående eller enligt ök, ansökan till Noll33
senast 2021-08-25, vi gör Löpande urval och intervjuer.

Maila din ansökan märkt med "#adminborås" till [email protected] med CV samt löneanspråk. Visa mindre

Ledigt jobb som Orderadministratör till Borås!

Ansök    Maj 3    Manpower AB    Orderadministratör
Manpower söker just nu en driven och serviceminded person som trivs med kundkontakter och att vara spindeln i nätet. Det är en tjänst där du i första hand arbetar med kundtjänst/innesälj/order vilket innebär mycket orderhantering men även att få hjälpa till med övrig administration. Arbetsbeskrivning: Som Orderadministratör ingår du i en kundservice-grupp på 3-4 personer där ni hanterar inkommande förfrågningar och orders från mestadels svenska men även ... Visa mer
Manpower söker just nu en driven och serviceminded person som trivs med kundkontakter och att vara spindeln i nätet. Det är en tjänst där du i första hand arbetar med kundtjänst/innesälj/order vilket innebär mycket orderhantering men även att få hjälpa till med övrig administration.

Arbetsbeskrivning:
Som Orderadministratör ingår du i en kundservice-grupp på 3-4 personer där ni hanterar inkommande förfrågningar och orders från mestadels svenska men även utländska företagskunder. Förutom kundadministrationen tillkommer även andra administrativa arbetsuppgifter och en del säljsupport beroende på hur dagens flöde ser ut.

Rollen är varierande och de huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
- Ta hand om inkommande kundförfrågningar/ordrar, via mail och telefon
- Lägga ordrar i affärssystemet och leveransbevaka dem
- Vid kundkontakterna utföra merförsäljning om tillfälle ges.
- Övriga administrativa sysslor, som exempelvis lättare exportdokumentation och hantering av artikelregister mm.

Tjänsten startar i maj fram till årsskiftet 2021. Du arbetar vardagar mellan kl 8-17.
Vår kund är ett växande bolag, så det kan finnas möjlighet att tjänsten övergår i en anställning hos kunden.

Kompetenskrav:
- Gymnasieutbildning
- God datavana, du kan hantera MS Office bra- särskilt Excel.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal och skrift.
- God vana av affärssystem, du har lätt för att komma in ett nytt affärssystem.

Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat gentemot kunder/leverantörer, exempelvis inom kundtjänst eller som ordermottagare, Innesäljare, koordinator eller liknande.

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som brinner för att ge kunder god service och som stimuleras av att ta egna initiativ.
Du är serviceorienterad, strukturerad, flexibel och har en mycket god kommunikativ förmåga. Vidare ser vi att du är en positiv och engagerad person som kan arbeta på ett ansvarsfullt sätt såväl självständigt som i team.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Ansökan
Ansök tjänsten via ansökningsknappen nedan med ditt registrerade CV som du har på manpoer.se
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten, kontakta Fredrik på [email protected] eller direktnummer 033-237043.
Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas tidigare så ansöka redan idag!!

Varmt välkommen med din ansökan!! Visa mindre

Webb- och orderadministratör till LjusExperten i Borås

Ansök    Apr 13    AB Effektiv Borås    Orderadministratör
Lockas du av kombinationen order, kundservice och webbadministration? Perfekt! Då är detta tjänsten för dig. Här får du möjlighet att arbeta brett med produkthantering – från order till hemsida. Välkommen till en variationsrik och spännande tjänst hos LjusExperten. Om vår kund LjusExperten är Sveriges ledande kedja specialiserad på hembelysning. Vi har belysning för alla rum, stilar och behov. Hos oss hittar du ledande varumärken som PR Home och By Ry... Visa mer
Lockas du av kombinationen order, kundservice och webbadministration? Perfekt! Då är detta tjänsten för dig. Här får du möjlighet att arbeta brett med produkthantering – från order till hemsida.

Välkommen till en variationsrik och spännande tjänst hos LjusExperten.


Om vår kund
LjusExperten är Sveriges ledande kedja specialiserad på hembelysning. Vi har belysning för alla rum, stilar och behov. Hos oss hittar du ledande varumärken som PR Home och By Rydéns tillsammans med våra egna helt unika varumärken JUUS och La Luz. Vi brinner för belysning, ljussättning, service och att maximera ett rums möjligheter med rätt belysning. LjusExperten finns på 21 olika orter i Sverige samt på den egna webbsidan Ljusexperten.se.

Nu söker vi dig som vill arbeta som webb-och orderadministratör hos LjusExperten Sweden AB på kontoret i Borås, där också centrallagret finns.


Dina arbetsuppgifter
Rollen som webb- och orderadministratör hos LjusExperten erbjuder alltifrån kundkontakt, orderläggning och annan administration samt att hålla koll på webbsidans produkter! En central del i tjänsten inbegriper kund- och orderadministration i kombination med ansvar för såväl innehåll som uppdatering och underhåll av webbsidan. Dina främsta arbetsuppgifter innefattar bland annat:

• Kundservice och ärendehantering gällande produkt, retur och reklamation
• Hantering och packning av order
• Webbadministration inklusive produktuppdatering och förbättringsarbete
• Framtagning av produkttexter

Du samarbetar nära ytterligare en kollega inom marknad/webb och tillsammans är ni delaktiga för att upprätta och genomföra marknadsplanen samt nå de mål som sätts för utvecklingen av Ljusexperten.se. Du arbetar tätt med övriga kollegor internt och rapporterar till VD.


Din profil
Vi söker dig som har en utpräglad serviceanda och mycket god administrativ vana. Vi tror att du tidigare har arbetat i en liknande roll, där administration och service har varit centrala delar. Utbildning inom e-handel är meriterande. Vidare har du kunskaper i Excel och du har tidigare arbetat i någon form av e-handelsplattform. Du är en duktig skribent och tycker det är kul att uttrycka dig i skrift.

Är du strukturerad och gillar att koordinera samtidigt som du gärna tar initiativ? Då kan vi ha en matchning! Du är en administrativ stjärna som gärna tar chansen att hjälpa till där det behövs och ser värdet i en ödmjuk framtoning. Genom din goda samarbetsförmåga och ditt genuina engagemang, kommer du att lyckas i rollen hos LjusExperten.

Vi erbjuder dig en administrativ och kreativ tjänst där kontaktytorna är många och arbetet är brett. Här blir du en viktig del hos ett företag i en spännande bransch där det händer mycket!

Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Sista ansökningsdatum är 25 april men intervjuer kommer att ske löpande.? Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna marie.wikströ[email protected] eller [email protected]


Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget Visa mindre

Kundfokuserat vikariat inom e-handel

Ansök    Mar 3    Fantasiboxen AB    Orderadministratör
Vi är ett litet företag inom e-handel som nu söker en ny medarbetare för ett vikariat på minst ett år till en tjänst på 75-100%. Jobbet innebär drift och underhåll av vår webb-butik, orderadministration, plock och pack av varor samt övrig lagerhantering, inköp/beställning av varor samt kundservice både via telefon och mail. Arbetet kräver god datavana samt mycket god svenska och engelska i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av kundservice, lagerhantering... Visa mer
Vi är ett litet företag inom e-handel som nu söker en ny medarbetare för ett vikariat på minst ett år till en tjänst på 75-100%.
Jobbet innebär drift och underhåll av vår webb-butik, orderadministration, plock och pack av varor samt övrig lagerhantering, inköp/beställning av varor samt kundservice både via telefon och mail.
Arbetet kräver god datavana samt mycket god svenska och engelska i tal och skrift.
Tidigare erfarenhet av kundservice, lagerhantering, orderadministration, bokföring samt att ha jobbat med Visma Administration är meriterande.
Att ha körkort och bil är inget krav, men meriterande då det kan vara en tillgång inom verksamheten.
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev med varför just du skulle passa att jobba hos oss via e-post till: [email protected]
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum - så sök gärna omgående. #jobbjustnu Visa mindre

Kundfokuserat sommarjobb inom e-handel 2021

Ansök    Apr 5    Fantasiboxen AB    Orderadministratör
Vi är ett litet företag inom e-handel som nu söker en person som är intresserad av att sommarjobba hos oss under ca. 10 veckor under perioden juni-augusti. Detta är en tjänst på 80-100%. Jobbet innebär drift och underhåll av vår webb-butik, orderadministration, plock och pack av varor samt övrig lagerhantering, inköp/beställning av varor samt kundservice både via telefon och mail. Arbetet kräver god datavana samt mycket god svenska och engelska i tal och s... Visa mer
Vi är ett litet företag inom e-handel som nu söker en person som är intresserad av att sommarjobba hos oss under ca. 10 veckor under perioden juni-augusti. Detta är en tjänst på 80-100%.
Jobbet innebär drift och underhåll av vår webb-butik, orderadministration, plock och pack av varor samt övrig lagerhantering, inköp/beställning av varor samt kundservice både via telefon och mail.
Arbetet kräver god datavana samt mycket god svenska och engelska i tal och skrift.
Tidigare erfarenhet av kundservice, lagerhantering, orderadministration, bokföring samt att ha jobbat med Visma Administration är meriterande.
Att ha körkort och bil är inget krav, men meriterande då det kan vara en tillgång inom verksamheten.
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev med varför just du skulle passa att jobba hos oss via e-post till: [email protected]
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum - så sök gärna omgående. Visa mindre

Ordermottagare & Fraktkoordinator

Ansök    Mar 12    Galpu AB    Orderadministratör
Om Företaget Svenska BakePartner AB är ett familjeägt företag som utvecklar och tillverkar pizza- och bakugnar. Produkterna består av PizzaMaster (pizzaugnar) och BakePartner (bageriugnar) och är världens största elektriska deck ugns serie med 85 olika storlekar och med över 1 500 modeller. Försäljning sker via distributörer och vi har sedan starten 1992 levererat våra ugnar under varumärket PizzaMaster, till fler än 150 länder. Vi befinner oss i en s... Visa mer
Om Företaget

Svenska BakePartner AB är ett familjeägt företag som utvecklar och tillverkar pizza- och bakugnar.

Produkterna består av PizzaMaster (pizzaugnar) och BakePartner (bageriugnar) och är världens största elektriska deck ugns serie med 85 olika storlekar och med över 1 500 modeller.

Försäljning sker via distributörer och vi har sedan starten 1992 levererat våra ugnar under varumärket PizzaMaster, till fler än 150 länder. Vi befinner oss i en stark tillväxtfas med en modern och flexibel organisation där det finns stora möjligheter att utvecklas och påverka företagets utveckling.

I dag är vi drygt 30 anställda och omsätter 70 miljoner. Företaget finns på Viareds industriområde utanför Borås.

Arbetsbeskrivning

Rollen som Ordermottagare & Fraktkoordinator hos oss innebär att du ska ta emot och registrera inkommande kundorder, konfigurera våra produkter, skapa tillverknings order samt koordinera och boka frakter för färdiga produkter.

Du sitter lite som spindeln i nätet där du arbetar både med kunder, interna säljare, ekonomi, inköp och produktion. Då våra kunder finns över hela världen sker kommunikationen mestadels på engelska både via telefon och e-mail.

Din Profil

För att passa som Ordermottagare & Fraktkoordinator hos oss krävs det att du är noggrann, ansvarsfull, effektiv och stresstålig. Då du arbetar direkt mot våra distributörer är det viktigt att du har en hög servicekänsla och är van att alltid sätta kunden i fokus. Tjänsten är mycket självstyrande så det är även en fördel att du är van att arbeta självständigt.

För rätt person ger tjänsten stora möjligheter att påverka och vara med att bidra i utvecklingen av ett snabbt växande företag.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet och inställning då det är avgörande för att nå goda resultat.

Kvalifikationer

Vi söker en medarbetare med genomförd logistikutbildning eller har tidigare erfarenhet av att registrera kundorder och/eller koordinera frakter. Tidigare erfarenhet av import, export och tullhantering är meriterande.

Övrigt

God engelska i både tal och skrift samt god datavana är ett krav. Tjänsten är heltid och våra arbetstider är 8.00-17.00 måndag-torsdag, fredag 8.00-16.00. Vi tillämpar flextid.

 

I denna rekryteringen samarbetar vi med Maria Ljungqvist på Galpu AB. Det är en löpande rekrytering så vänta inte med din ansökan. Visa mindre

Kundtjänst/Administratör på 50% sökes i Borås

Ansök    Okt 21    Manpower AB    Orderadministratör
Manpower söker just nu en driven och serviceminded administratör som trivs att ha kundkontakter. Det är en tjänst där du i första hand arbetar med kundtjänst/innesälj men även med orderhantering och att få hjälpa till med övrig administration. Du startar omgående, tjänsten är på halvtid och du blir anställd av Manpower och arbetar som konsult hos kunden. Arbetsbeskrivning: Du kommer att ingå i en kundservice-grupp på 3-4 personer där ni hanterar inkomma... Visa mer
Manpower söker just nu en driven och serviceminded administratör som trivs att ha kundkontakter. Det är en tjänst där du i första hand arbetar med kundtjänst/innesälj men även med orderhantering och att få hjälpa till med övrig administration.

Du startar omgående, tjänsten är på halvtid och du blir anställd av Manpower och arbetar som konsult hos kunden.

Arbetsbeskrivning:
Du kommer att ingå i en kundservice-grupp på 3-4 personer där ni hanterar inkommande förfrågningar och orders från mestadels svenska men även utländska företagskunder. Förutom kundadministrationen tillkommer även andra administrativa arbetsuppgifter och en del säljsupport, lite beroende på hur dagens flöde ser ut.

Rollen är varierande, huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Ta hand om inkommande kundförfrågningar/ordrar, via mail och telefon.
- Lägga ordrar i affärssystemet och leveransbevaka dem.
- Vid kundkontakterna utföra merförsäljning om tillfälle ges.
- Övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter.

Behovet hos kunden är omgående, man startar om möjligt i slutet på vecka 44 och uppdraget pågår initialt till 18:e december, med möjlighet till förlängning. Du arbetar måndag till fredag, exakta arbetstider enligt överenskommelse.

Kompetenskrav:
- Gymnasieutbildning
- God datavana, du kan hantera MS Office bra- särskilt Excel.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal och skrift.
- God vana av affärssystem, du har lätt för att komma in ett nytt affärssystem.

Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat gentemot kunder/leverantörer, exempelvis inom kundtjänst eller som ordermottagare, koordinator eller liknande.

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som brinner för att ge kunder god service och som stimuleras av att ta egna initiativ.
Du är serviceorienterad, strukturerad, flexibel och har en mycket god kommunikativ förmåga. Vidare ser vi att du är en positiv och engagerad person som kan arbeta på ett ansvarsfullt sätt såväl självständigt som i team.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Ansökan
Ansök tjänsten via ansökningsknappen nedan med ditt registrerade CV som du har på manpower.se
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten, kontakta Fredrik på [email protected] eller direktnummer 033-237043.
Sista ansökningsdatum är den 2020-10-30, urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas tidigare så ansök redan idag!!

Varmt välkommen med din ansökan!! Visa mindre

Kundsupport & Orderhantering

Ansök    Jan 30    WILDO SWEDEN AB    Orderadministratör
Är du en positiv person som uppskattar att vara delaktig i de flesta processer inom en mindre organisation? Är du kundfokuserad och tycker om att ha dialog med kund från order till färdig leverans? Då kommer du trivas hos oss! Vi på Wildo Sweden AB söker nu dig som tycker om ett omväxlande arbete och har viljan att utvecklas. Wildo är ett litet växande företag vilket innebär en dynamisk arbetsplats där man hjälper till där det behövs. Du ser till att hel... Visa mer
Är du en positiv person som uppskattar att vara delaktig i de flesta processer inom en mindre organisation? Är du kundfokuserad och tycker om att ha dialog med kund från order till färdig leverans? Då kommer du trivas hos oss!


Vi på Wildo Sweden AB söker nu dig som tycker om ett omväxlande arbete och har viljan att utvecklas. Wildo är ett litet växande företag vilket innebär en dynamisk arbetsplats där man hjälper till där det behövs. Du ser till att hela kedjan genomförs från planering, paketering, bokning till slutleverans av våra produkter. Vi söker dig som tycker om att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är lik den andra. Du kommer till störst del att arbeta på kontoret, men lagerarbete kommer även vara en del av tjänsten. 


Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:
Förbereda logotyper (Originalarbete)  
Kundresponsens via mail och telefon
Orderläggning
Plock, pack och etikettering
Leveranser och transportbokning



Egenskaper som efterfrågas:
God problemlösningsförmåga
Ansvarstagande och serviceorienterad
Strukturerad och utåtriktad 
Sinne för humor
Duktig på att kommunicera
Kunna se helheten i arbetet 



Krav för tjänsten:
B-körkort (Körning med lätt lastbil förekommer)
Vana av att arbeta i Mac miljö
Grundläggande kunskaper i Photoshop
Flytande engelska och svenska i tal och skrift (Mycket internationell kundkontakt)



Vi är ett litet gäng som arbetar tillsammans för att skapa en arbetsmiljö där det är högt i tak och där alla skall trivas. Vi lägger större vikt vid personlig lämplighet än lång erfarenhet. Känner du att ovanstående stämmer in på dig, varmt välkommen med din ansökan!




Wildo är ett företag som tillverkar friluftsprodukter, främst i plast. Våra produkter tillverkas här i Borås och distribueras i dagsläget i 18 länder i världen. Ta gärna en titt på www.wildo.se för mer information. 


För frågor angående tjänsten, skicka ett mail till:
[email protected] och ansökan till: [email protected] Visa mindre

Produktadministratör till vår e-handel

Vill du ha ett spännande arbete inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden och på att förverkliga barns drömmar? Vi söker nu en Produktadministratör till vår E-handel i Borås. Arbetsuppgifter I din roll som Produktadministratör är du kvalitetsansvarig och lite av ”spindeln i nätet” när det gäller urvalet av varor till vår e-handel secondhand.se. I dina arbetsuppgifter ingår att upprätta riktlinjer och arbetsmetoder samt arbetsleda och ha... Visa mer
Vill du ha ett spännande arbete inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden och på att förverkliga barns drömmar?
Vi söker nu en Produktadministratör till vår E-handel i Borås.
Arbetsuppgifter
I din roll som Produktadministratör är du kvalitetsansvarig och lite av ”spindeln i nätet” när det gäller urvalet av varor till vår e-handel secondhand.se. I dina arbetsuppgifter ingår att upprätta riktlinjer och arbetsmetoder samt arbetsleda och handleda våra medarbetare när det gäller kvalitetsbedömning, fotografering, prissättning och registrering av secondhandprodukter på vår plattform. Du ansvarar för att medarbetare inom dessa områden också prioriterar rätt och att så många nya produkter som möjligt läggs ut till försäljning på secondhand.se. Du handleder medarbetare i praktik och följer upp deras individuella mål. Du administrerar produktrelaterade arbetsuppgifter i vårt marknadsarbete. Du ingår i arbetsledningen och styrgruppen för secondhand.se. Du rapporterar till e-handelschefen.
Vem söker vi?
Vi söker dig som trivs i en föränderlig miljö med ett stort flöde av varor och högt tempo. Du är en naturlig ledare och har en positiv attityd, tar ansvar och är organiserad. Du verkar för helheten utifrån uppsatta mål, för att utveckla och driva verksamheten framåt. Du har erfarenhet av att handleda människor utifrån deras egna förutsättningar, är lyhörd och har en god social och kommunikativ förmåga.
Avslutad gymnasial utbildning är ett krav samt några års arbetslivserfarenhet, gärna från antingen e-handel eller second hand. Tidigare erfarenhet av ledarskap är också ett krav. Det är meriterande om du arbetat med fotografering samt sociala medier. Du behärskar svenska språket och kan formulera dig klart och tydligt i tal och skrift.
Du har ett brinnande intresse för bistånds- och secondhandarbete. Du vill vara en del av vår kultur och värdegrund.
Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara en del i en verksamhet som genererar stora belopp till bistånd och sociala projekt för utsatta barn i världen och i Sverige. Vi har fokus på miljö och arbetar för minskad förbrukning av energi och naturtillgångar samt minskat sopberg. Erikshjälpen Second Hand är också en social gemenskap där viktiga kontakter och relationer byggs upp. Personer med funktionsnedsättning och i arbetslöshet får en chans till arbete och vi jobbar med integrering av nysvenskar. I verksamheten finns också många volontärer.
Som anställd hos oss kommer du att göra skillnad för utsatta barn i Sverige och utomlands!
Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållandes CV och personligt brev. Märk ansökan med ”Produktadministratör”.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Erikshjälpen Second Hand är en ideell förening som samarbetar med lokala föreningar och församlingar. Sedan starten 1990 har verksamheten vuxit till att i dag vara Sverigeledande med ett 60-tal butiker i Sverige, två i Norge samt e-handel. Syftet med butikerna är att generera medel till bistånd, både i Sverige och utomlands. Återanvändning av varor skapar hållbar konsumtion. Second hand-butikerna är också viktiga mötesplatser för människor och erbjuder möjlighet till arbetsträning, praktik och personlig utveckling. Visa mindre

Till vår kund söker vi en Administrator.

Ansök    Nov 18    Danda    Orderadministratör
Jobbeskrivning: Vi söker dig med tidigare erfarenhet i SAP och Order Management. Positionen innefattar Order Intake, där vi tar emot manuella order från kund och registrerar i SAP. En del av arbetet kan också bestå i Document Control, där personen supporterar i projekt där dokumentadministration är krav. Personen behöver ha en bra förmåga att samarbeta med kollegor och ha en stark initativ-förmåga. En bra förmåga att hålla struktur och förstå sig på list... Visa mer
Jobbeskrivning:

Vi söker dig med tidigare erfarenhet i SAP och Order Management. Positionen innefattar Order Intake, där vi tar emot manuella order från kund och registrerar i SAP.

En del av arbetet kan också bestå i Document Control, där personen supporterar i projekt där dokumentadministration är krav.
Personen behöver ha en bra förmåga att samarbeta med kollegor och ha en stark initativ-förmåga. En bra förmåga att hålla struktur och förstå sig på listor m.m. är föreskrivande

Språk: Svenska & Engelska.
Erfarenhet: minst 2 år

Startdatum: ASAP
Längd: 2020-05-15
Plats: BORÅS/RYSSBY
Arbetstid: 100%
Språk: Svenska & Engelska Visa mindre

Orderadministratör (153777)

Ansök    Dec 10    Veterankraft AB    Orderadministratör
Om företaget Veterankraft är en jobbplattform för personer från 55 år och äldre. Som tjänste- och bemanningsföretag hyr vi ut 55-plussare till företag, föreningar och offentlig sektor. Med vår stora bank av 55-plussare med livserfarenhet och olika kompetenser täcker vi i stort sett allt inom tjänstesektorn, oavsett omfattning och innehåll. Om oss En Veteran inom Veterankraft AB har en viktig uppgift och egenskap: att vara centrum för positiv energi. Den p... Visa mer
Om företaget
Veterankraft är en jobbplattform för personer från 55 år och äldre. Som tjänste- och bemanningsföretag hyr vi ut 55-plussare till företag, föreningar och offentlig sektor. Med vår stora bank av 55-plussare med livserfarenhet och olika kompetenser täcker vi i stort sett allt inom tjänstesektorn, oavsett omfattning och innehåll.

Om oss
En Veteran inom Veterankraft AB har en viktig uppgift och egenskap: att vara centrum för positiv energi. Den positiva energin återspeglas i ett stort engagemang och ett professionellt uppträdande med en underliggande glädje och kamratskap. Det skall vara roligt att jobba för oss och det skall vara roligt att vara kund hos oss.

Om tjänsten
Arbetet kommer äga rum hos en klient i klädbranschen med ourtsourcad produktion i Fjärran Östern. Arbetsuppgifterna varierar över året. Under januari och februari sker der mesta bokslutsarbetet. Under sommarmånaderna sker det mesta av leveranserna från producenterna.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer huvudsakligen arbeta med order- och dokumenthantering, men du kan även få bistå i bokslutsarbetet.

Vem är du?
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av orderhantering, export- och importdokument, ekonomi och logistik. Bra engelskakunskaper i tal och skrift är ett krav. Det är viktigt att du arbetat med affärssystem som inkluderar orderhantering. Det är en merit om du kan använda affärssystemet Pyramid.

Ansökan
Välkommen in med din ansökan! Visa mindre

Orderadministratör med SAP kunskaper sökes omgående

Ansök    Nov 13    Manpower AB    Orderadministratör
Till vår kund i Borås söker vi nu en orderadministratör med SAP kunskaper. Du blir anställd av Manpower, uthyrd till kunden under minst 6 månader med möjlighet till förlängning. Uppdraget är på heltid och startar omgående. Vår kund är ett stort internationellt företag och en stark aktör inom sin bransch. Arbetsuppgifter Detta är ett konsultuppdrag som startar omgående och vi söker dig som tidigare har arbetat som orderadministratör och som har goda SAP-k... Visa mer
Till vår kund i Borås söker vi nu en orderadministratör med SAP kunskaper. Du blir anställd av Manpower, uthyrd till kunden under minst 6 månader med möjlighet till förlängning. Uppdraget är på heltid och startar omgående. Vår kund är ett stort internationellt företag och en stark aktör inom sin bransch.

Arbetsuppgifter
Detta är ett konsultuppdrag som startar omgående och vi söker dig som tidigare har arbetat som orderadministratör och som har goda SAP-kunskaper. Din tjänst innebär att du till största delen tar emot ordrar från olika kunder och lägger in dem i företagets ordersystem. Du kommer även att få hjälpa till med andra administrativa arbetsuppgifter på företaget, exempelvis att hjälpa de projekten med olika typer av projekdokumentation.

Vem söker vi till denna tjänst?
Du har minst två års erfarenhet som orderadministratör i affärssystemet SAP.

Vi ser att du är en driven kommunikativ person med en hög serviceförmåga, såväl mot interna som externa kontakter. Du är också strukturerad, noggrann och har förmågan att arbeta självständigt. Vi ser att du är kvalitetsmedveten, lyhörd för synpunkter och engagerad i ditt arbete på alla plan. Du har goda kunskaper i svenska och engelska och uttrycker dig väl i både tal och skrift.
Vi ser att du har goda kunskaper i MS Office.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.


Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Manpower får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Du blir anställd på 100% av Manpower och uthyrd till kunden som ligger i Borås och man arbetar måndag till fredag, kontorstider. Uppdraget startar omgående,


Är detta jobbet för dig?
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Fredrik via e-post [email protected]
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 2019-11-17.

Varmt välkommen med din ansökan!! Visa mindre

Administratör / kommunikatör sökes till företag i Borås

Ansök    Maj 31    Manpower AB    Orderadministratör
Manpower söker just nu en driven administratör som trivs med att vara spindeln i nätet. Det är en varierande tjänst där du hanterar allting runt outbound-hanteringen. Tjänsten är initialt på heltid och pågår under hela sommaren med möjlighet till några veckors semester. Uppdraget startar omgående, du blir anställd av Manpower och arbetar som konsult hos kunden som ligger på Viared. Arbetsbeskrivning: Du kommer att stötta nuvarande grupp med administratio... Visa mer
Manpower söker just nu en driven administratör som trivs med att vara spindeln i nätet. Det är en varierande tjänst där du hanterar allting runt outbound-hanteringen. Tjänsten är initialt på heltid och pågår under hela sommaren med möjlighet till några veckors semester.
Uppdraget startar omgående, du blir anställd av Manpower och arbetar som konsult hos kunden som ligger på Viared.

Arbetsbeskrivning:
Du kommer att stötta nuvarande grupp med administration/koordination kring outbound-leveranser till olika kunder i Europa. Produktsortimentet är mestadels inom heminredning.

Rollen är varierande, huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Orderhantering, via telefon och e-post
- Koordinera flödet, kontakt med lagersajter, transportbolag mm
- Leveransbevakning av kundorder, transporter mm
- Övriga administrativa sysslor, varav mycket sker i Excel

Behovet hos kunden är under hela sommaren, med viss möjlighet till semester under vecka 27-29.
Du startar omgående eller enligt överenskommelse och arbetar initalt heltid.
Under vecka 30-33 har kunden reducerad verksamhet och då arbetar man 50%, mellan 08:00-12:00
Uppdraget pågår fram till vecka 34, med möjlighet till förlängning om allt fungerar bra och behovet kvarstår hos kunden.

Kompetenskrav:
- Gymnasieutbildning och gärna erfarenhet av liknande arbete.
- God datavana, du kan hantera MS Office mycket bra- särskilt Excel.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal och skrift.
- God vana av affärssystem, du har lätt för att komma in ett nytt affärssystem.

Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat gentemot kunder/leverantörer, exempelvis som ordermottagare, koordinator eller liknande.

Personliga egenskaper:
Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och ser att du som person är serviceorienterad, strukturerad, van att ha många bollar i luften och kommunikativ.
Du har en hög integritet samt är noggrann och flexibel. Vidare är du prestigelös som person, har förmåga att lösa problem och är duktig på att prioritera. Vi söker en positiv person som bidrar till att föra verksamheten framåt med energi och kompetens.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken nere till höger.
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten, kontakta Fredrik Idoffsson på 033-237043 eller [email protected]

Sista ansökningsdatum är den 2019-06-07, urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas tidigare så ansöka redan idag!!

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Norsktalande administratör sökes till ett företag inom diamantbranschen

Jobbeskrivning Vi på Uniflex söker nu för inhyrning alternativt direktrekrytering en administratör mot den norska marknaden till ett växande Boråsföretag inom diamantbranschen. Tjänsten är på heltid och arbetstid dagtid måndag-fredag, flexibilitet i arbetstid är dock ett krav då det kan förekomma jour på helger och kvällar. I rollen som administratör krävs det att du som söker talar och skriver norska flytande då dina främsta arbetsuppgifter kommer be... Visa mer
Jobbeskrivning
Vi på Uniflex söker nu för inhyrning alternativt direktrekrytering en administratör mot den norska marknaden till ett växande Boråsföretag inom diamantbranschen. Tjänsten är på heltid och arbetstid dagtid måndag-fredag, flexibilitet i arbetstid är dock ett krav då det kan förekomma jour på helger och kvällar.

I rollen som administratör krävs det att du som söker talar och skriver norska flytande då dina främsta arbetsuppgifter kommer bestå av kundkontakt via telefon, mail och chatt. Inledningsvis kommer du arbeta ensam mot den norska marknaden vilket ställer stora krav på ansvarstagande. Tjänsten innebär stora utvecklingsmöjligheter och för rätt person kommer möjlighet till avancemang inom företaget ges.

Personliga egenskaper
Till denna tjänsten kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du kommer jobba i ett härligt team med kollegor som brinner för företagande och utveckling. Vi söker därför dig som är karismatisk, driven och ansvarsfull. Med utgångspunkt i att rollen som administratör kan komma att utvecklas till en mer ansvarsfull position söker vi dig som är initiativtagande och flexibel. Du har lätt för att leda och planera arbetet och drivs av att utvecklas och utmanas.

Är du redo för att ta nästa kliv i karriären? Sök tjänsten redan idag. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.



Du skickar din ansökan via vår hemsida www.Uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.
Vi ber dig att utelämna information om följande i dina ansökningshandlingar; etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexualliv.


Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering.
Uniflex finns i Sverige, Norge, och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi
• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande. Visa mindre

Vikarierande Produktadministratör till vår E - handel i Borås.

Arbetsuppgifter Din uppgift är att tillsammans med övriga medarbetare bidra till verksamhetens utveckling. I din roll som Produktadministratör är du kvalitetsansvarig och lite av ”spindeln i nätet” när det gäller urvalet av varor till vår e-butik. I dina arbetsuppgifter ingår att upprätta riktlinjer och arbetsmetoder samt handleda våra medarbetare när det gäller kvalitetsbedömning, fotografering, prissättning och registrering av secondhandprodukter på vår ... Visa mer
Arbetsuppgifter
Din uppgift är att tillsammans med övriga medarbetare bidra till verksamhetens utveckling. I din roll som Produktadministratör är du kvalitetsansvarig och lite av ”spindeln i nätet” när det gäller urvalet av varor till vår e-butik. I dina arbetsuppgifter ingår att upprätta riktlinjer och arbetsmetoder samt handleda våra medarbetare när det gäller kvalitetsbedömning, fotografering, prissättning och registrering av secondhandprodukter på vår plattform. Din närmsta chef är vår e-handelschef.

Vem söker vi?
Vi söker dig som trivs i en föränderlig miljö med ett stort flöde av varor och högt tempo. Du har en positiv attityd, tar ansvar och är organiserad. Du verkar för helheten utifrån uppsatta mål, för att utveckla och driva verksamheten framåt. Du har erfarenhet av att handleda människor utifrån deras egna förutsättningar, är lyhörd och har en god social och kommunikativ förmåga. Du trivs lika bara med att arbeta i grupp som enskilt.

Avslutad gymnasial utbildning är ett krav samt 3 års arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant. Det är meriterande om du arbetat med e-handel, har känsla för färg och form, fotografering, sociala medier samt digital marknadsföring. Du behärskar svenska språket och kan formulera dig klart och tydligt i tal och skrift.

Du har ett brinnande intresse för bistånds- och secondhandarbete. Du vill vara en del av vår värdegrund och kultur.

Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara en del i en verksamhet som genererar medel till sociala och humanitära insatser via Erikshjälpens samt samarbetspartners biståndskanaler. Förutom ekonomiska förutsättningar, skapar Erikshjälpen Second Hand också miljömässiga förutsättningar för att förändra världen. Genom att främja och utveckla återanvändning av begagnade varor, får du vara med och bidra till en miljömässigt hållbar utveckling och ett mer effektivt utnyttjande av jordens resurser. Du blir också del i en bred social gemenskap, då Erikshjälpen Second Hands butiker och e-handelsbutik ger meningsfull sysselsättning för anställda, volontärer, praktikanter och medarbetare som placeras från arbetsförmedling eller andra aktörer.

Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan senast den 21 april 2019 till: [email protected]
Märk ansökan med ”Vik. produktadministratör”.

Ytterligare information
Tjänsten är ett vikariat på 100 % under ca. 1 år. Preliminärt tillträde augusti 2019.
Du kan läsa mer om Erikshjälpen och Erikshjälpen Second Hand på: www.erikshjalpen.se och vår e-butik hittar du här: www.secondhand.se.

Erikshjälpen Second Hand är en ideell förening som samarbetar med lokala föreningar och församlingar. Sedan starten 1990 har verksamheten vuxit till att i dag vara Sverige-ledande med ett 60-tal butiker i Sverige, två i Norge samt en e-handelsbutik. Syftet med butikerna är att generera medel till bistånd, både i Sverige och utomlands. Återanvändning av varor skapar hållbar konsumtion. Second hand-butikerna är också viktiga mötesplatser för människor och erbjuder möjlighet till arbetsträning, praktik och personlig utveckling. Visa mindre