Lediga jobb Rajapack AB i Borås

Se alla lediga jobb från Rajapack AB i Borås. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Borås som finns inom det yrket.

Teamledare Kundtjänst Borås

Ansök    Sep 30    Rajapack AB    Teamledare
Rajapack är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå. Rajapack AB är en del av franska Raja Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 4500 anställda finns koncernen representerad i 19 europeiska länder och hjälper över 2 000 000 kunder varje dag. Rajapack i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och sik... Visa mer
Rajapack är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå.
Rajapack AB är en del av franska Raja Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 4500 anställda finns koncernen representerad i 19 europeiska länder och hjälper över 2 000 000 kunder varje dag.
Rajapack i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och siktar mot att bli ledande även här! Vi har kunder i alla branscher och med hjälp av våra fyra försäljningskanaler (katalog, internet, telefon och fältförsäljning) skall vi fortsätta att expandera snabbt.
Vi påstår att vi är emballagebranschens mest spännande start-up. Vill du vara med på resan?
Vi erbjuder
Utöver lön och ev. bonus erbjuder vi en miljö med framgångsrika och resultatdrivna människor.
Hos oss på Rajapack präglas vardagen av tydliga värderingar. Då vi är ett snabbt växande företag är initiativ, framåtanda, kamratskap, lojalitet och ett stort engagemang viktiga för oss.
Vi gillar att utmana och vågar gå vår egen väg. Det gör vi tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Att arbeta som Teamleader hos oss innebär att du är ansvarig för den dagliga driften av vår Innesäljaravdelning som har kontakt med och hjälper våra kunder med order-, produkt- och leveransfrågor. Ingen kund är den andra lik, frågorna varierar, vilket gör att du utvecklas snabbt. Du tar service på allvar, älskar att interagera med människor via telefon, mail och chat.
För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad, positiv, ansvarstagande, beslutsam och lösningsfokuserad. Utöver detta söker vi dig som uppskattar ett nära samarbete med dina kollegor. Genom att bidra med energi och engagemang är du en glädjespridare som medverkar till en god arbetsmiljö.
På RAJA tror vi på ”leading by exempel”. Som teamledare skall du visa vägen. Du kommer att jobba operativt och det är viktigt att du tycker det är lika roligt med ingående som utgående samtal. Du ser även varje samtal som ett tillfälle till merförsäljning i syftet att hjälpa våra kunder.
I rollen som Teamledare kommer du:
Stötta och motivera ditt team i arbetet på kundservice
Leda det dagliga arbetet mot uppsatta försäljningsmål
Strukturera/Fördela/delegera arbetet utifrån aktivitet (inkommande samtal, mail, order, offerter osv)
Säkerställa att alla medarbetaren ”kan allt” för att bibehålla flexibilitet i arbetet
Organisera och följa upp utgående samtal
Vara operativ och arbeta tillsammans med ditt team i kundservice

Detta är en heltidstjänst med arbetstiderna måndag till fredag 8:00-17:00. Placeringsort är intill Landvetter flygplats. Du kommer att ingå i säljteamet och rapportera direkt till försäljningschefen.
Vad vi söker
Våra medarbetare är vår framgångsfaktor och därför är dina personliga egenskaper viktiga för oss.
Vi söker dig som är nyfiken och jobbar med kund i fokus.
Vill du vara med och utveckla vår organisation ser vi gärna att du har egen drivkraft och stort engagemang i allt du gör. Du är resultatorienterad, målinriktad samt noga med detaljer och förstår vikten av att ha löpande kommunikation med teamet. Vi tror att du har hög arbetskapacitet och har mycket energi som du gärna smittar av dig utav.
Vi ser att du som söker har erfarenhet av kundservicearbete. Vi tror att du vid tidigare tillfällen agerat ledare och har ett inre driv av att tillsammans med andra arbeta framåt och lösa problem.
Du är:
Kundorienterad: hos oss sätter vi kunden i centrum i alla beslut
Kvalitetsmedveten, självstyrande med god förmåga att genomföra och avsluta arbetsuppgifter
Detaljfokuserad, resultatorienterad och metodisk i ditt tillvägagångssätt
Drivande med en hög grad av service- och affärskänsla. Det är även viktigt att du har positiv och lösningsorienterad inställning som inspirerar dina kolleger till att utveckla och utvecklas.
Självgående och strukturerad, då företaget växer snabbt är det viktigt att du hjälper oss att implementera och dokumentera struktur och rutiner för att skapa tydlighet i vårt arbete
Teamspelare, för dig att arbeta i team är en självklarhet. Genom att vara kommunikativ, drivande och prestigelös skapar du goda förutsättningar för att driva affärerna på en professionell nivå. Du gillar även att jobba internationellt och utbytta erfarenhet med kollegor i andra länder
Du gillar siffror och använder KPI för att organisera teamets arbete
Van vid att jobba med ett CRM

Krav:
Gymnasial utbildning med några års arbetserfarenhet.
Avancerad användare av Excel
Kunskaper i Officepaketet samt god datavana.
Flytande svenska och goda kunskaper i engelska, i tal Erfarenhet av Navision och SuperOffice CRM är ett plus
Meriterande med viss del av eftergymnasial utbildning samt säljerfarenhet


START: Omgående
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön + bonusupplägg
KONTAKT: Marcus Eklund, försäljningschef – 0705 11 80 70 - [email protected]
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: anställning sker löpande Visa mindre

Account Manager - Västra Götaland

Ansök    Maj 20    Rajapack AB    Utesäljare
RAJA är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå. Vi är en del av franska RAJA Group som grundades 1954. Vi finns idag representerade i 19 länder och våra 3000 anställda hjälper över 1 miljon kunder varje dag vilket gör oss till den ledande europeiska distributören av emballage. RAJA i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och siktar mot att bli ledande äv... Visa mer
RAJA är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå. Vi är en del av franska RAJA Group som grundades 1954. Vi finns idag representerade i 19 länder och våra 3000 anställda hjälper över 1 miljon kunder varje dag vilket gör oss till den ledande europeiska distributören av emballage.
RAJA i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och siktar mot att bli ledande även här! Vi har kunder i alla branscher och med hjälp av våra fyra försäljningskanaler (katalog, internet, telefon och besök) skall vi fortsätta att expandera snabbt. Fler och fler företag hittar till oss och för att upprätthålla en bra service till våra kunder behöver stärka upp säljorganisationen med en säljare i Västra Götaland.
Vi påstår att vi är emballagebranschens mest spännande start-up. Vill du vara med på resan?
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett förmånligt ersättningspaket med grundlön ett bra bonusupplägg och tjänstebil.Du rapporterar till företagets Försäljningschef som är placerad i Göteborg/Landvetter.
Hos oss på Raja präglas vardagen av tydliga värderingar. Då vi är ett snabbt växande företag är framåtanda, kamratskap och ett stort engagemang viktiga för oss.
I rollen som Säljare kommer du att arbeta självständigt med relationsskapande försäljning, B2B, av RAJAs standardsortiment samt skräddarsydda kundanpassade emballagelösningar. Genom analyser och uppföljning av kundernas behov kommer du ha en viktig roll i att hjälpa våra befintliga kunder, men även att hitta nya affärer.
Vad vi söker
Vi söker dig som har några års erfarenhet av försäljning B2B och har du jobbat med emballage, logistik, transport eller närliggande branscher så är det meriterande.
Att du har en egen drivkraft och ett stort engagemang i allt du gör ser vi som en självklarhet. Du ska ha hög social kompetens, inge stort förtroende och inneha förmågan att utveckla befintliga och nya affärsrelationer på ett strukturerat sätt. Du är resultatorienterad och målinriktad samt noga med detaljer och förstår vikten av att ha löpande kommunikation med kunden. Vi lägger stor vikt vid rätt inställning och personliga kvalitéer.
Vi tror att en normal arbetsvecka så är du ute och besöker våra kunder 4 dagar samt sköter dina administrativa uppgifter 1 dag.
Du är:
Uthållig med att driva långsiktiga affärer samtidigt som du har förmåga att få avslut i dina affärer.
En entreprenör som har en ambition och fallenhet för att utveckla befintliga kunder samt är intresserad av att skapa nya affärsrelationer.
Teamspelare : för dig att arbeta i team är en självklarhet och genom att vara kommunikativ, strukturerad, drivande, prestigelös skapar du goda förutsättningar att driva affärerna på en professionell nivå.
Resultatfokuserad, engagerad, självgående och produkt intresserad.
Erfaren : 3 års erfarenhet av försäljning B2B inom emballage/kontorsmaterial.

Krav: Körkort B, kunskaper i Officepaketet samt god datavana
Meriterande : erfarenhet av att jobba med Business Central (ERP) och SuperOffice (CRM) .
START: Enl ö.k / PLATS: Landvetter / OMFATTNING: Heltid / LÖN: Fast lön + bonusupplägg / TJÄNSTEBIL : Ja Visa mindre

Ekonomiassistent / Ekonomihandläggare

Ansök    Apr 25    Rajapack AB    Ekonomiassistent
RAJA är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå. RAJA är en del av franska Raja Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 3000 anställda finns koncernen representerad i 19 europeiska länder och hjälper över 1 000 000 kunder varje dag. RAJA i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och siktar mot att bli ... Visa mer
RAJA är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå.
RAJA är en del av franska Raja Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 3000 anställda finns koncernen representerad i 19 europeiska länder och hjälper över 1 000 000 kunder varje dag.
RAJA i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och siktar mot att bli ledande även här! Vi har kunder i alla branscher och med hjälp av våra fyra försäljningskanaler (katalog, internet, telefon och fältförsäljning) skall vi fortsätta att expandera snabbt.
Vi påstår att vi är emballagebranschens mest spännande start-up. Vill du vara med på resan?
Vi erbjuder
Utöver lön erbjuder vi en miljö med framgångsrika och resultatdrivna människor.
Hos oss på RAJA präglas vardagen av tydliga värderingar. Då vi är ett snabbt växande företag är initiativ, framåtanda, kamratskap, lojalitet och ett stort engagemang viktiga för oss. Du ges möjligheten att med korta beslutsvägar vara med och påverka såväl ditt eget arbete som verksamhetens fortsatta utveckling framåt.
I rollen som Ekonomiassistent / Ekonomihandläggare arbetar du med administration av företagsekonomi, såsom fakturering, bokföring, skattefrågor, statistik och transaktioner.
Du kommer att assistera andra ekonomer på ekonomiavdelningen samt ansvara för delar av bokföringen såsom reskontra eller sköta den dagliga bokföringen av transaktioner och andra affärshändelser.
Som ekonomiassistent har du ofta kontakt med andra avdelningar och personer på företaget. I många fall har du även kontakt med kunder och leverantörer kring priser, betalningar och skattefrågor.
I din arbetsuppgift ingår det även att lösa problem som uppstår genom att skaffa dig den informationen du behöver. Likt en detektiv får du gräva fram vad som blivit fel, kanske förklara för andra vad som hänt och hur det går att rätta till.
För att passa i tjänsten som Ekonomiassistent / Ekonomihandläggare ser vi att du är driven och gillar ordning och reda. Tjänsten innebär eget ansvar samt ett öga för detaljer. Du skall inte vara rädd att ta egna initiativ och ständigt söka nya sätt att effektivisera arbetet och förbättra processer. Vidare skall du vara social och serviceinriktad då du dagligen kommer att ha kontakt med våra kunder och säljteamet.
Vad vi söker ?
Vi söker dig med en relevant ekonomisk utbildning. Du uttrycker dig väl på svenska i såväl tal som skrift och du har goda kunskaper i engelska. Vidare arbetar du obehindrat i Excel. Affärssystemet som används idag är Business Central.
Som person har du en positiv inställning och har lätt för att samarbeta. Vi ser att du är lösningsorienterad och har viljan och förmågan att hjälpa andra.
Vi lägger stor vikt vid rätt inställning och personliga kvalitéer
Du är/har:
strukturerad, disciplinerad, detaljfokuserad & noggrann
kommunikativ
serviceinriktad och prestigelöst
ambitiös och kan hantera många bollar i luften i ett högt tempo
lösningsorienterad och har viljan och förmågan att hjälpa andra
modig och vågar ta för dig
kunskaper i Officepaketet samt god vana i Excel
erfarenhet av Business Central är en plus Visa mindre

Category Purchaser

Ansök    Mar 31    Rajapack AB    Inköpare
Rajapack är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå. Rajapack AB är en del av franska Raja Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 3 000 anställda finns koncernen representerad i 19 europeiska länder och hjälper över 1 000 000 kunder i Europa. Rajapack i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och sik... Visa mer
Rajapack är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå.
Rajapack AB är en del av franska Raja Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 3 000 anställda finns koncernen representerad i 19 europeiska länder och hjälper över 1 000 000 kunder i Europa.
Rajapack i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och siktar mot att bli ledande även här! Vi har kunder i alla branscher och med hjälp av våra fyra försäljningskanaler (katalog, internet, telefon och fältförsäljning) skall vi fortsätta att expandera snabbt.
Vi påstår att vi är emballagebranschens mest spännande start-up. Vill du vara med på resan?
Vi erbjuder
Utöver lön och årsbonus erbjuder vi en miljö med framgångsrika och resultatdrivna människor.
Hos oss på Rajapack präglas vardagen av tydliga värderingar. Då vi är ett snabbt växande företag är initiativ, framåtanda, kamratskap, lojalitet och ett stort engagemang viktiga för oss.
Vi gillar att utmana och vågar gå vår egen väg. Det gör vi tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Du kommer erbjudas en bred, omväxlande roll inom ekonomi på ett ungt och dynamiskt företag som präglas av nytänkande och socialt ansvarstagande.
I rollen som Category Purchaser kommer du för vår skandinaviska distributionscenter i Landvetter att ansvara för :
Ledning & förhandling med befintliga leverantörer (inköpsvillkor, moq, priser…)
Sourcing av nya leverantörer Välja lokala leverantörer
Förbättring av inköpsparametrar i relation till försäljningsprognoser, buffertlager, stock rotation
Kvalitetsövervakning av leverantörer och kontinuerligt jobba med utvärdering
Att följa företagets och koncernens strategi & inköpspolicy
Hantering av reklamation mot leverantörer, produkt/kvalitetsrelaterat
Att aktivt samarbeta med koncernens övriga Category Purchaser
Att bidra till att förbättra våra inköpsprocesser
Utveckling av produktutbudet inom dina kategorier
Att säkerställa produktinfo/produktdata från dina leverantörer finns tillgänglig för dina kollegor
Produktutbildning inom dina kategorier för dina skandinaviska kollegor
Att jobba i nära samarbete med övriga inköpsavdelningar, produkt & katalog samt säljavdelningar.

Placeringsort är intill Landvetter flygplats. Du kommer att ingå i inköpsteamet och rapportera direkt till inköpschefen
Vad vi söker
Våra medarbetare är vår framgångsfaktor och därför är dina personliga egenskaper viktiga för oss.
Vi söker dig som är nyfiken och gillar att driva affärer med syfte att göra besparingar och bygga långsiktiga relationer med dina leverantörer.
Vill du vara med och utveckla vår organisation ser vi gärna att du har egen drivkraft och stort engagemang i allt du gör. Du är resultatorienterad, målinriktad samt noga med detaljer och förstår vikten av att ha löpande kommunikation med teamet. Vi tror att du har hög arbetskapacitet och har mycket energi som du gärna smittar av dig utav.
Du har jobbat några år med liknande arbetsuppgifter och är redo att ta nästa steg.
Du är:
Kundorienterad: hos oss sätter vi kunden i centrum i alla beslut
Kvalitetsmedveten, självstyrande med god förmåga att genomföra och avsluta arbetsuppgifter
Detaljfokuserad, resultatorienterad och metodisk i ditt tillvägagångssätt
Lätt för att leda förhandlingar samt analysera & presentera resultaten av dessa
Lätt för att kommunicera såväl goda som dåliga nyheter. Leda samtal m leverantörer etc
Drivande med en hög grad av service- och affärskänsla. Det är även viktigt att du har positiv och lösningsorienterad inställning som inspirerar dina kolleger till att utvecklas.
Självgående och strukturerad, då företaget växer snabbt är det viktigt att du hjälper oss att implementera och dokumentera struktur och rutiner för att skapa tydlighet i vårt arbete
Teamspelare, för dig att arbeta i team är en självklarhet. Genom att vara kommunikativ, drivande och prestigelös skapar du goda förutsättningar för att driva affärerna på en professionell nivå. Du gillar även att jobba internationellt och utbytta erfarenhet med kollegor i andra länder
Du har starka analytiska färdigheter, ett proaktivt arbetssätt och lätt för att identifiera förbättringsmöjligheter.
Att ha jobbat inom emballage/kontorsmaterial/hygien eller liknande område är meriterande

Krav:
Eftergymnasial utbildning med inriktning på inköp samt några års erfarenhet som inköpare
Avancerad användare av Excel
Flytande svenska och goda kunskaper i engelska, i tal och skrift. Franska är ett plus.
Erfarenhet av Navision är ett plus
Kunskaper i Officepaketet samt god datavana.


START: Omgående
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: anställning sker löpande Visa mindre

Stock Controller / Operativ inköpare

Ansök    Apr 1    Rajapack AB    Inköpsplanerare
Rajapack är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå. Rajapack AB är en del av franska Raja Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 3 000 anställda finns koncernen representerad i 19 europeiska länder och hjälper över 1 000 000 kunder i Europa. Rajapack i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och sik... Visa mer
Rajapack är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå.
Rajapack AB är en del av franska Raja Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 3 000 anställda finns koncernen representerad i 19 europeiska länder och hjälper över 1 000 000 kunder i Europa.
Rajapack i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och siktar mot att bli ledande även här! Vi har kunder i alla branscher och med hjälp av våra fyra försäljningskanaler (katalog, internet, telefon och fältförsäljning) skall vi fortsätta att expandera snabbt.
Vi påstår att vi är emballagebranschens mest spännande start-up. Vill du vara med på resan?
Vi erbjuder
Utöver lön och årsbonus erbjuder vi en miljö med framgångsrika och resultatdrivna människor.
Hos oss på Rajapack präglas vardagen av tydliga värderingar. Då vi är ett snabbt växande företag är initiativ, framåtanda, kamratskap, lojalitet och ett stort engagemang viktiga för oss.
Vi gillar att utmana och vågar gå vår egen väg. Det gör vi tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Du kommer erbjudas en bred, omväxlande roll inom ekonomi på ett ungt och dynamiskt företag som präglas av nytänkande och socialt ansvarstagande.
I rollen som Stock Controller kommer du för vår skandinaviska distributionscenter kommer du ansvara för att:
lägga order mot dina leverantörer, jobba med leveransbevakning, kontrollera och matcha leverantörsfakturor mot inköpsorder
garantera tillgänglighet på lagerförda artiklar
aktivt jobba med prognoser och inköpsbehov
analysera orsakerna till lagerbrist (leverantörsförening, prognos, beställningspunkt…)
planera och optimera våra inköp
förbättra inköpsparametrar i relation till försäljningsprognoser, buffertlager…
minimera inköpskostnaden och optimera lagernivåer med fokus på att undvika att artiklarna tar slut i lager samt hantera/analysera överlager
komplettera info i vårt slotbokningssystem
skapa out of stock listor som distribueras till dina kollegor I Norden
hantera reklamationer mot leverantörer
bidra till att förbättra våra inköpsprocesser
jobba i nära samarbete med övriga inköpsavdelningar, produkt & katalog samt säljavdelningar

Placeringsort är intill Landvetter flygplats. Du kommer att ingå i inköpsteamet och rapportera direkt till inköpschefen
Vad vi söker
Våra medarbetare är vår framgångsfaktor och därför är dina personliga egenskaper viktiga för oss.
Vi söker dig som är nyfiken och jobbar datadriven med syfte att optimera vårt lager.
Vill du vara med och utveckla vår organisation ser vi gärna att du har egen drivkraft och stort engagemang i allt du gör. Du är resultatorienterad, målinriktad samt noga med detaljer och förstår vikten av att ha löpande kommunikation med teamet. Vi tror att du har hög arbetskapacitet och har mycket energi som du gärna smittar av dig utav.
Du har troligtvis jobbat några år med liknande arbetsuppgifter och är redo att ta nästa steg.
Du är:
Kundorienterad: hos oss sätter vi kunden i centrum i alla beslut
Kvalitetsmedveten, självstyrande med god förmåga att genomföra och avsluta arbetsuppgifter
Detaljfokuserad, resultatorienterad och metodisk i ditt tillvägagångssätt
Drivande med en hög grad av service- och affärskänsla. Det är även viktigt att du har positiv och lösningsorienterad inställning som inspirerar dina kolleger till att utveckla och utvecklas.
Självgående och strukturerad, då företaget växer snabbt är det viktigt att du hjälper oss att implementera och dokumentera struktur och rutiner för att skapa tydlighet i vårt arbete
Teamspelare, för dig att arbeta i team är en självklarhet. Genom att vara kommunikativ, drivande och prestigelös skapar du goda förutsättningar för att driva affärerna på en professionell nivå. Du gillar även att jobba internationellt och utbytta erfarenhet med kollegor i andra länder
Du har starka analytiska färdigheter, ett proaktivt arbetssätt och lätt för att identifiera förbättringsmöjligheter.

Krav:
Eftergymnasial utbildning med inriktning på ekonomi samt några års erfarenhet inom controlling alt. inköp.
Avancerad användare av Excel
Flytande svenska och goda kunskaper i engelska, i tal och skrift. Franska är ett plus.
Erfarenhet av Navision är ett plus
Kunskaper i Officepaketet samt god datavana.


START: Omgående
PLATS: Landvetter
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön + bonusupplägg
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: anställning sker löpande Visa mindre