Lediga jobb som Inköpsplanerare i Borås

Se lediga jobb som Inköpsplanerare i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

Stock Controller / Operativ inköpare

Ansök    Apr 1    Rajapack AB    Inköpsplanerare
Rajapack är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå. Rajapack AB är en del av franska Raja Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 3 000 anställda finns koncernen representerad i 19 europeiska länder och hjälper över 1 000 000 kunder i Europa. Rajapack i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och sik... Visa mer
Rajapack är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå.
Rajapack AB är en del av franska Raja Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 3 000 anställda finns koncernen representerad i 19 europeiska länder och hjälper över 1 000 000 kunder i Europa.
Rajapack i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och siktar mot att bli ledande även här! Vi har kunder i alla branscher och med hjälp av våra fyra försäljningskanaler (katalog, internet, telefon och fältförsäljning) skall vi fortsätta att expandera snabbt.
Vi påstår att vi är emballagebranschens mest spännande start-up. Vill du vara med på resan?
Vi erbjuder
Utöver lön och årsbonus erbjuder vi en miljö med framgångsrika och resultatdrivna människor.
Hos oss på Rajapack präglas vardagen av tydliga värderingar. Då vi är ett snabbt växande företag är initiativ, framåtanda, kamratskap, lojalitet och ett stort engagemang viktiga för oss.
Vi gillar att utmana och vågar gå vår egen väg. Det gör vi tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Du kommer erbjudas en bred, omväxlande roll inom ekonomi på ett ungt och dynamiskt företag som präglas av nytänkande och socialt ansvarstagande.
I rollen som Stock Controller kommer du för vår skandinaviska distributionscenter kommer du ansvara för att:
lägga order mot dina leverantörer, jobba med leveransbevakning, kontrollera och matcha leverantörsfakturor mot inköpsorder
garantera tillgänglighet på lagerförda artiklar
aktivt jobba med prognoser och inköpsbehov
analysera orsakerna till lagerbrist (leverantörsförening, prognos, beställningspunkt…)
planera och optimera våra inköp
förbättra inköpsparametrar i relation till försäljningsprognoser, buffertlager…
minimera inköpskostnaden och optimera lagernivåer med fokus på att undvika att artiklarna tar slut i lager samt hantera/analysera överlager
komplettera info i vårt slotbokningssystem
skapa out of stock listor som distribueras till dina kollegor I Norden
hantera reklamationer mot leverantörer
bidra till att förbättra våra inköpsprocesser
jobba i nära samarbete med övriga inköpsavdelningar, produkt & katalog samt säljavdelningar

Placeringsort är intill Landvetter flygplats. Du kommer att ingå i inköpsteamet och rapportera direkt till inköpschefen
Vad vi söker
Våra medarbetare är vår framgångsfaktor och därför är dina personliga egenskaper viktiga för oss.
Vi söker dig som är nyfiken och jobbar datadriven med syfte att optimera vårt lager.
Vill du vara med och utveckla vår organisation ser vi gärna att du har egen drivkraft och stort engagemang i allt du gör. Du är resultatorienterad, målinriktad samt noga med detaljer och förstår vikten av att ha löpande kommunikation med teamet. Vi tror att du har hög arbetskapacitet och har mycket energi som du gärna smittar av dig utav.
Du har troligtvis jobbat några år med liknande arbetsuppgifter och är redo att ta nästa steg.
Du är:
Kundorienterad: hos oss sätter vi kunden i centrum i alla beslut
Kvalitetsmedveten, självstyrande med god förmåga att genomföra och avsluta arbetsuppgifter
Detaljfokuserad, resultatorienterad och metodisk i ditt tillvägagångssätt
Drivande med en hög grad av service- och affärskänsla. Det är även viktigt att du har positiv och lösningsorienterad inställning som inspirerar dina kolleger till att utveckla och utvecklas.
Självgående och strukturerad, då företaget växer snabbt är det viktigt att du hjälper oss att implementera och dokumentera struktur och rutiner för att skapa tydlighet i vårt arbete
Teamspelare, för dig att arbeta i team är en självklarhet. Genom att vara kommunikativ, drivande och prestigelös skapar du goda förutsättningar för att driva affärerna på en professionell nivå. Du gillar även att jobba internationellt och utbytta erfarenhet med kollegor i andra länder
Du har starka analytiska färdigheter, ett proaktivt arbetssätt och lätt för att identifiera förbättringsmöjligheter.

Krav:
Eftergymnasial utbildning med inriktning på ekonomi samt några års erfarenhet inom controlling alt. inköp.
Avancerad användare av Excel
Flytande svenska och goda kunskaper i engelska, i tal och skrift. Franska är ett plus.
Erfarenhet av Navision är ett plus
Kunskaper i Officepaketet samt god datavana.


START: Omgående
PLATS: Landvetter
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön + bonusupplägg
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: anställning sker löpande Visa mindre

Supply Chain Controller

Miss Mary of Sweden, tillverkare av damunderkläder av hög kvalitet och passform, grundades 1957 och har de senaste åren genomgått en omställning till modernt e-handelsföretag. Vi har kontor i Borås, Sverige och Tallinn, Estland och våra produkter säljs i mer än 18 länder. Vi står just nu inför en expansiv fas och söker en Supply Chain Controller som kan stötta vår COO i hennes spännande arbete. Är du den vi söker? På Miss Mary är vi stolta över att äga hel... Visa mer
Miss Mary of Sweden, tillverkare av damunderkläder av hög kvalitet och passform, grundades 1957 och har de senaste åren genomgått en omställning till modernt e-handelsföretag. Vi har kontor i Borås, Sverige och Tallinn, Estland och våra produkter säljs i mer än 18 länder. Vi står just nu inför en expansiv fas och söker en Supply Chain Controller som kan stötta vår COO i hennes spännande arbete. Är du den vi söker?
På Miss Mary är vi stolta över att äga hela värdekedjan, från det att en produktidé ser dagens ljus till att ett färdigt plagg skickas ut till kund. Kvalité och leveranssäkerhet är A och O, och i den fas av tillväxt vi befinner oss i just nu ställs höga krav på att utveckla befintliga processer för att möta framtida krav inom supply chain.
I rollen som Supply Chain Controller kommer du utifrån ett helhetsperspektiv analysera, initiera och driva utvecklingsprojekt. Du tar fram KPIer och verktyg för att följa upp och analysera vårt arbete samt säkerställer att beslut som rör vår optimering baseras på fakta och korrekt data. Du kommer du också arbeta med att utveckla processer inom supply chain som tex S&OP;.
Som Supply Chain Controller rapporterar du till vår COO och arbetar tätt ihop med vår produktion, produktionsplanering och inköp. Du kommer även arbeta nära vår försäljningsorganisation för att säkerställa att supply chain levererar enligt förväntning ifrån våra kunder.
Vem är du?
Du är analytisk och strukturerad och har förmåga att självständigt driva arbetet framåt mot goda resultat. Du kommer att arbeta med kontaktytor mot flera funktioner i företaget varför det är viktigt att du har god kommunikativ förmåga. Arbetet kräver att du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska i både tal och skrift.
En stor del av arbetet innebär att säkerställa att vi utvecklar och använder vårt affärssystem på ett effektivt sätt som säkrar framtida tillväxt och leveranslöfte. Det är viktigt att du trivs att arbeta med denna typ av arbetsuppgifter och har kunskap om hur affärssystem bör sättas upp för att skapa störst nytta för verksamheten.
Våra önskemål till dig:
Minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt goda kunskaper inom Excel och rapporteringsverktyg som ex Power BI.
Akademisk eller eftergymnasial utbildning inom supply chain eller logistik.
Kunskaper i Dynamics är meriterande.

För att trivas på Miss Mary of Sweden är det viktigt att du tycker om att arbeta i affärsfokuserade miljöer och i en platt organisation där du själv kan gå in med ambition och prestigelöshet.
Vad vi erbjuder dig
Som anställd på Miss Mary får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö som präglas av hög kvalité och gediget hantverk. Vi erbjuder dig en kreativ miljö med kompetenta och härliga kollegor samt en trygg arbetsplats med kollektivavtal och öppet klimat. I din anställning ingår alltid pension och försäkring.
Vi arbetar hårt för att skapa en miljö som är inkluderande, där alla individer kan finna en balans i arbetslivet och älska det jobb man gör. Tillsammans växer vi som företag men också som människor.
Som företag tror vi på transparens och lojalitet gentemot våra kunder. På Miss Mary är kvalitet på riktigt och vi vill på allvar leva upp till kraven från våra kunder utan avkall. Vi är alltid vänliga och respektfulla mot alla omkring oss och vi tror på äkta kommunikation och långsiktiga relationer.
Geografisk placering
Placering för rollen är kontoret i Borås. Resor till vår produktionsanläggning i Estland förekommer.
Är du den vi söker?
Maila oss ditt CV och personliga brev till [email protected]. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta Annie Schreiber, COO, [email protected], +46 703 56 99 50 eller Victoria Frykberg, HR manager, [email protected], +46 707 58 74 84.
#jobbjustnu Visa mindre