Lediga jobb som Ingenjörer o tekniker, industri o prod.planering i Borås

Se lediga jobb som Ingenjörer o tekniker, industri o prod.planering i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

Supplier quality engineer sökes till Lumibird

Är du en analytiskt lagd individ som har en stark drivkraft för att driva kvalitetsförbättringar och säkerställa leverantörskvalitet? Då är det dig vi söker! Om företaget LUMIBIRD är en av världens ledande specialister när det kommer till laser. Med 50 års erfarenhet och expertis inom 3 nyckelteknologier - solid state laser, laserdioder och fiberlaser. Företaget designar, tillverkar och marknadsför högpresterande laser för vetenskapliga (laboratorier och ... Visa mer
Är du en analytiskt lagd individ som har en stark drivkraft för att driva kvalitetsförbättringar och säkerställa leverantörskvalitet? Då är det dig vi söker!

Om företaget
LUMIBIRD är en av världens ledande specialister när det kommer till laser. Med 50 års erfarenhet och expertis inom 3 nyckelteknologier - solid state laser, laserdioder och fiberlaser. Företaget designar, tillverkar och marknadsför högpresterande laser för vetenskapliga (laboratorier och universitet), industriella (tillverkning, försvar och LIDAR sensorer) och medicintekniska (oftalmologi, ultraljud) marknader.

LUMIBIRD skapades genom företagsförvärv mellan Keopsys- och Quantel-grupperna i oktober 2017 och är ett medelstort företag med mer än 800 anställda, intäkter på över 126 miljoner euro och kontor i Europa, Nordamerika, Kina, Japan och Australien.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Supplier Quality Engineer (SQE) kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa och förbättra kvaliteten hos våra leverantörer. Utöver att utveckla och förbättra leverantörers kvalitetsprestanda kommer du också att vara den primära kontaktpersonen för det dagliga kommunikationen med leverantörerna. Din roll innebär att hantera reklamationer och lösa leverantörsrelaterade kvalitetsproblem för att säkerställa att produkterna uppfyller kraven.

Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:
• Aktiv hantering av avvikelser och reklamationer
• Kontroll av hårdvara
• Uppföljning och analys av nyckeltal (KPI)
• Inköp av indirekta material
• Aktivt deltagande i processutveckling och implementering av åtgärdsplaner

Denna position innebär ett nära samarbete med olika avdelningar inom Lumibird, särskilt inköpsavdelningen. Genom att samarbeta med andra avdelningar kommer du att säkerställa att leverantörerna levererar högkvalitativa produkter och tjänster i linje med uppsatta krav och förväntningar.



Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet inom leverantörskvalitet och har bra kännedom kring de olika aspekterna av att arbeta med kravställandet på leverantörer. Du behöver ha en naturlig fallenhet för att analysera data och kunna identifiera mönster och trender.

En förutsättning för att trivas i rollen är om du gillar att arbeta självgående och samtidigt kunna ta egna initiativ för att lösa problem. Du bör ha goda kommunikationsfärdigheter då arbetet kräver bra samarbete med både leverantörer och kollegor. Att kunna etablera och underhålla goda arbetsrelationer är avgörande för att effektivt kunna hantera arbetet.

Vi prioriterar relevant arbetslivserfarenhet över formell utbildning.


Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Lumibird har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess samarbetar Lumibird med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjligheter till fortsatt anställning på Lumibird. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka! Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Josefine Thorin på mejl [email protected].

Välkommen med din ansökan!



Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything. Visa mindre

Supplier quality engineer sökes till Lumibird

Är du en analytiskt lagd individ som har en stark drivkraft för att driva kvalitetsförbättringar och säkerställa leverantörskvalitet? Då är det dig vi söker! Om företaget LUMIBIRD är en av världens ledande specialister när det kommer till laser. Med 50 års erfarenhet och expertis inom 3 nyckelteknologier - solid state laser, laserdioder och fiberlaser. Företaget designar, tillverkar och marknadsför högpresterande laser för vetenskapliga (laboratorier och ... Visa mer
Är du en analytiskt lagd individ som har en stark drivkraft för att driva kvalitetsförbättringar och säkerställa leverantörskvalitet? Då är det dig vi söker!

Om företaget
LUMIBIRD är en av världens ledande specialister när det kommer till laser. Med 50 års erfarenhet och expertis inom 3 nyckelteknologier - solid state laser, laserdioder och fiberlaser. Företaget designar, tillverkar och marknadsför högpresterande laser för vetenskapliga (laboratorier och universitet), industriella (tillverkning, försvar och LIDAR sensorer) och medicintekniska (oftalmologi, ultraljud) marknader.

LUMIBIRD skapades genom företagsförvärv mellan Keopsys- och Quantel-grupperna i oktober 2017 och är ett medelstort företag med mer än 800 anställda, intäkter på över 126 miljoner euro och kontor i Europa, Nordamerika, Kina, Japan och Australien.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Supplier Quality Engineer (SQE) kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa och förbättra kvaliteten hos våra leverantörer. Utöver att utveckla och förbättra leverantörers kvalitetsprestanda kommer du också att vara den primära kontaktpersonen för det dagliga kommunikationen med leverantörerna. Din roll innebär att hantera reklamationer och lösa leverantörsrelaterade kvalitetsproblem för att säkerställa att produkterna uppfyller kraven.

Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:
• Aktiv hantering av avvikelser och reklamationer
• Kontroll av hårdvara
• Uppföljning och analys av nyckeltal (KPI)
• Inköp av indirekta material
• Aktivt deltagande i processutveckling och implementering av åtgärdsplaner

Denna position innebär ett nära samarbete med olika avdelningar inom Lumibird, särskilt inköpsavdelningen. Genom att samarbeta med andra avdelningar kommer du att säkerställa att leverantörerna levererar högkvalitativa produkter och tjänster i linje med uppsatta krav och förväntningar.



Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet inom leverantörskvalitet och har bra kännedom kring de olika aspekterna av att arbeta med kravställandet på leverantörer. Du behöver ha en naturlig fallenhet för att analysera data och kunna identifiera mönster och trender.

En förutsättning för att trivas i rollen är om du gillar att arbeta självgående och samtidigt kunna ta egna initiativ för att lösa problem. Du bör ha goda kommunikationsfärdigheter då arbetet kräver bra samarbete med både leverantörer och kollegor. Att kunna etablera och underhålla goda arbetsrelationer är avgörande för att effektivt kunna hantera arbetet.

Vi prioriterar relevant arbetslivserfarenhet över formell utbildning.


Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Lumibird har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess samarbetar Lumibird med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjligheter till fortsatt anställning på Lumibird. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka! Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Josefine Thorin på mejl [email protected].

Välkommen med din ansökan!



Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything. Visa mindre

Vi söker en underhållsingenjör

Vill du vara med på resan att skapa Sveriges mest hållbara kretsloppsstad samt skapa mervärde för våra kunder så kan du vara just den personen som vi söker. Nu söker vi en underhållsingenjör till Underhåll inom affärsområde (AO) Energi, vilket är vårt största affärsområde inom Borås Energi och Miljö. Inom affärsområdet hanteras hela processen av såväl drift som underhåll. Vi förfogar över flera olika produktionsanläggningar där de två största är kraftvärm... Visa mer
Vill du vara med på resan att skapa Sveriges mest hållbara kretsloppsstad samt skapa mervärde för våra kunder så kan du vara just den personen som vi söker.
Nu söker vi en underhållsingenjör till Underhåll inom affärsområde (AO) Energi, vilket är vårt största affärsområde inom Borås Energi och Miljö. Inom affärsområdet hanteras hela processen av såväl drift som underhåll. Vi förfogar över flera olika produktionsanläggningar där de två största är kraftvärmeverket Ryaverket och Sobacken. Inom affärsområdet är vi cirka 100 personer som arbetar med energiproduktion som innefattar el, värme, kyla, vattenkraft och även biogas.
Som Underhållsingenjör kommer du arbeta med att planera och projektera underhållsinsatser - framför allt under våra stora revisionsstopp på våra två kraftvärmeverk. Inriktningen är mot pannor, turbiner och dess kringutrustning.
Tjänsten tillhör organisatoriskt gruppen för planering/beredning där vi idag har två underhållsingenjörer med olika inriktning samt tekniska beredare och förrådspersonal. Din närmsta chef är Gruppchef Planering och Beredning. Den geografiska placeringen kommer att variera mellan bolagets två Kraftvärmeverk; Ryaverket och Sobacken.
Dina huvudsakliga uppgifter är
Planera och bereda underhållsinsatser
Ansvara för våra revisionsstopp på anläggningarna i samarbete med chefen för planering och beredning
Arbeta löpande med att uppdatera vårt livslängdsprogram (LLP)
RIDAS-ansvar för våra dammanläggningar
/Dokumentation och uppföljning
Genomföra upphandlingar av varor och tjänster för Underhållsavdelningen
Att följa upp kostnader



Din bakgrund
Du har högskole-/universitetsexamen inom relevant inriktning alternativt erfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Det är meriterande om du jobbat med drift och underhåll inom kraftproduktion, handelsflottan eller produktionsindustrin.
Du har god datavana och arbetar obehindrat i Officepaketets vanligaste program. Flytande svenska i tal och skrift är krav för tjänsten, men även god kunskap i engelska behövs. Körkort B är också ett krav.
Dina egenskaper
Vår strävan är att ha rena och fina anläggningar med ordning och reda. Därför söker vi en person som är strukturerad, noggrann och har förmåga att ta egna initiativ. Du är självgående, engagerad och har positiva, kommunikativa och utåtriktade egenskaper. Vi värdesätter hög samarbetsförmåga och respekt för andra för att vi tillsammans ska nå bästa arbetsresultat.
Förutom dina tidigare kunskaper och erfarenheter kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad erbjuder vi?
Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. För att uppnå detta erbjuder vi en arbetsplats med utvecklande arbetsuppgifter i en spännande bransch. Vi satsar på personalens hälsa med flera friskvårdsförmåner och aktiviteter. Vi har konkurrenskraftiga anställningsvillkor och goda förmåner som komplement.
Alla ledare på bolaget arbetar efter en ledarskapsplattform där fokus ligger på utveckling, prestation, engagemang och att agera som goda föredömen.
Bra att veta
Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid med start snarast eller enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan innehållande personligt brev och CV senast den 10 september 2023. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Gruppchef Planering/Beredning Dino Mehovic; [email protected]
Som ett led i att vara en attraktiv arbetsgivare och i vårt säkerhetsarbete genomför vi bakgrundskontroller och drogtester på alla som är aktuella för anställning hos oss.
Vår vision är att tillsammans med boråsarna skapa Sveriges mest hållbara kretsloppsstad. Borås Energi och Miljö ansvarar för infrastruktur i Borås såsom fjärrvärme, avfallshantering, vatten och avlopp. Vi har över 350 medarbetare hos oss och 98 olika yrken. Omsättningen uppgår till cirka en miljard. Bolaget ingår i Borås Stadshus och är en av Borås mest spännande och utvecklande arbetsplatser.
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
Inför varje rekrytering tar vi beslut om vilka rekryteringskanaler vi ska använda och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Operations Graduate

Location: Borås, Mölnlycke, Trollhättan, Skövde or Falköping and 6 months abroad. As the global leader in motion and control technologies, Parker Hannifin is present in almost every area of industrial applications and employs about 55,000 people in 50 countries. This opens up a whole world of possibilities in which you can make the best out of yourself. At Parker, you have the individual scope for development to discover a broad range of topics and possib... Visa mer
Location: Borås, Mölnlycke, Trollhättan, Skövde or Falköping and 6 months abroad.

As the global leader in motion and control technologies, Parker Hannifin is present in almost every area of industrial applications and employs about 55,000 people in 50 countries. This opens up a whole world of possibilities in which you can make the best out of yourself. At Parker, you have the individual scope for development to discover a broad range of topics and possibilities to which you can contribute your own ideas. On eye level with your colleagues, interacting in a team which welcomes you heartily. Take charge of your future. Discover Parker for yourself.

We are now looking for an Operations Graduate for Parker Hannifin’s unique EMEA Graduate program! This is an amazing opportunity for you to develop your professionalism in technical engineering industry and learn more about your leadership skills. The goal of the program is to provide you with the best possible support early in your career so that you can reach your full potential in working life!

What you can expect:
• Get to know Parker’s business, working in the Operations function
• Build and develop your expertise in areas such as Production, Supply Chain, Quality, New Product Introduction, EHS & Lean
• Responsibility for managing your own workload and, responding directly to requests
• Provide a first line of response to queries in your functional area from internal and external contacts
• Collaborate with colleagues to identify problems that need resolving and seek to find solutions
• Make decisions in your area of responsibility and communicate these directly
• Seek all learning opportunities and develop your knowledge and skills required for each of the roles and from people within
your wider team

Your ideal profile should include:
• University Degree in Engineering with a specialization in a relevant discipline, such as industrial economics, mechanical
engineering, hydraulics, or automation. A Master’s Degree would be considered as a strong asset
• Initiative, self-starter approach, and strong communications skills
• Excellent influencing and interpersonal skills
• Process-driven, organised and disciplined
• Geographical flexibility to move to any Parker location both during and upon completion of the program
• Fluent in local language, English and an additional language would be beneficial

About the EMEA Graduate Program:
Accelerated development of your functional, technical and leadership skills, while building your network which will become the foundation for your future career development. This is what you will get when embarking our international Graduate program. During the two-year program, you will go through multiple assignments including one abroad, discovering multiple roles and gathering various experiences.

Starting your career at Parker, means the opportunity to expand your competencies and apply your knowledge through an international first job experience. Parker is an equal opportunity employer and aware of its responsibility toward people with disabilities.

Did we spark your interest?
Then put your career in motion as soon as possible. Apply through www.speedgroup.se, press the "apply button" and follow the instructions. For more information about the Graduate program, please contact Carl Otter at [email protected].

The last day to submit your application is April 9.

Selection is ongoing, so don't miss the chance - apply today! Visa mindre

Vi söker en underhållsingenjör

Nu söker vi en underhållsingenjör till Underhåll inom affärsområde (AO) Energi, vilket är vårt största affärsområde inom Borås Energi och Miljö. Inom affärsområdet hanteras hela processen av såväl drift som underhåll. Vi förfogar över flera olika produktionsanläggningar där de två största är kraftvärmeverket Ryaverket och Sobacken. Inom affärsområdet är vi cirka 100 personer som arbetar med energiproduktion som innefattar el, värme, kyla, vattenkraft och ä... Visa mer
Nu söker vi en underhållsingenjör till Underhåll inom affärsområde (AO) Energi, vilket är vårt största affärsområde inom Borås Energi och Miljö. Inom affärsområdet hanteras hela processen av såväl drift som underhåll. Vi förfogar över flera olika produktionsanläggningar där de två största är kraftvärmeverket Ryaverket och Sobacken. Inom affärsområdet är vi cirka 100 personer som arbetar med energiproduktion som innefattar el, värme, kyla, vattenkraft och även biogas.

Som Underhållsingenjör kommer du arbeta med att planera och projektera underhållsinsatser - framför allt under våra stora revisionsstopp på våra två kraftvärmeverk. Inriktningen är mot pannor, turbiner och dess kringutrustning.

Placeringen kommer att variera mellan bolagets två Kraftvärmeverk; Ryaverket och Sobacken.

Tjänsten är placerad i gruppen för planering/beredning där vi idag har två underhållsingenjörer med olika inriktning samt tekniska beredare och förrådspersonal. Din närmsta chef är Gruppchef Planering och Beredning.

Dina huvudsakliga uppgifter är

- Planera och bereda underhållsinsatser

- Ansvara för våra revisionsstopp på anläggningarna i samarbete med chefen för planering och beredning

- Arbeta löpande med att uppdatera vårt livslängdsprogram (LLP)

- RIDAS-ansvar för våra dammanläggningar

- Dokumentation och uppföljning

- Genomföra upphandlingar av varor och tjänster för Underhållsavdelningen

- Att följa upp kostnader

Din bakgrund

Du har högskole-/universitetsexamen inom relevant inriktning alternativt erfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Det är meriterande om du jobbat med drift och underhåll inom kraftproduktion, handelsflottan eller produktionsindustrin.

Du har god datavana och arbetar obehindrat i Officepaketets vanligaste program. Flytande svenska i tal och skrift är krav för tjänsten, men även god kunskap i engelska behövs. Körkort B är också ett krav.

Dina egenskaper

Vår strävan är att ha rena och fina anläggningar med ordning och reda. Därför söker vi en person som är strukturerad, noggrann och har förmåga att ta egna initiativ. Du är självgående, engagerad och har positiva, kommunikativa och utåtriktade egenskaper. Vi värdesätter hög samarbetsförmåga och respekt för andra för att vi tillsammans ska nå bästa arbetsresultat.

Förutom dina tidigare kunskaper och erfarenheter kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad erbjuder vi?

Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. För att uppnå detta erbjuder vi en arbetsplats med utvecklande arbetsuppgifter i en spännande bransch. Vi satsar på personalens hälsa med flera friskvårdsförmåner och aktiviteter. Vi har konkurrenskraftiga anställningsvillkor och goda förmåner som komplement.

Alla ledare på bolaget arbetar efter en ledarskapsplattform där fokus ligger på utveckling, prestation, engagemang och att agera som goda föredömen.

Bra att veta.

Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid med start snarast eller enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan innehållande personligt brev och CV senast den 10 september 2023. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Gruppchef Planering/Beredning Dino Mehovic; [email protected]

Som ett led i att vara en attraktiv arbetsgivare och i vårt säkerhetsarbete genomför vi bakgrundskontroller och drogtester på alla som är aktuella för anställning hos oss.

Vår vision är att tillsammans med boråsarna skapa Sveriges mest hållbara kretsloppsstad. Borås Energi och Miljö ansvarar för infrastruktur i Borås såsom fjärrvärme, avfallshantering, vatten och avlopp. Vi har över 350 medarbetare hos oss och 98 olika yrken. Omsättningen uppgår till cirka en miljard. Bolaget ingår i Borås Stadshus och är en av Borås mest spännande och utvecklande arbetsplatser.

Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.

Inför varje rekrytering tar vi beslut om vilka rekryteringskanaler vi ska använda och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Stock Controller / Operativ inköpare

Ansök    Apr 1    Rajapack AB    Inköpsplanerare
Rajapack är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå. Rajapack AB är en del av franska Raja Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 3 000 anställda finns koncernen representerad i 19 europeiska länder och hjälper över 1 000 000 kunder i Europa. Rajapack i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och sik... Visa mer
Rajapack är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå.
Rajapack AB är en del av franska Raja Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 3 000 anställda finns koncernen representerad i 19 europeiska länder och hjälper över 1 000 000 kunder i Europa.
Rajapack i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och siktar mot att bli ledande även här! Vi har kunder i alla branscher och med hjälp av våra fyra försäljningskanaler (katalog, internet, telefon och fältförsäljning) skall vi fortsätta att expandera snabbt.
Vi påstår att vi är emballagebranschens mest spännande start-up. Vill du vara med på resan?
Vi erbjuder
Utöver lön och årsbonus erbjuder vi en miljö med framgångsrika och resultatdrivna människor.
Hos oss på Rajapack präglas vardagen av tydliga värderingar. Då vi är ett snabbt växande företag är initiativ, framåtanda, kamratskap, lojalitet och ett stort engagemang viktiga för oss.
Vi gillar att utmana och vågar gå vår egen väg. Det gör vi tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Du kommer erbjudas en bred, omväxlande roll inom ekonomi på ett ungt och dynamiskt företag som präglas av nytänkande och socialt ansvarstagande.
I rollen som Stock Controller kommer du för vår skandinaviska distributionscenter kommer du ansvara för att:
lägga order mot dina leverantörer, jobba med leveransbevakning, kontrollera och matcha leverantörsfakturor mot inköpsorder
garantera tillgänglighet på lagerförda artiklar
aktivt jobba med prognoser och inköpsbehov
analysera orsakerna till lagerbrist (leverantörsförening, prognos, beställningspunkt…)
planera och optimera våra inköp
förbättra inköpsparametrar i relation till försäljningsprognoser, buffertlager…
minimera inköpskostnaden och optimera lagernivåer med fokus på att undvika att artiklarna tar slut i lager samt hantera/analysera överlager
komplettera info i vårt slotbokningssystem
skapa out of stock listor som distribueras till dina kollegor I Norden
hantera reklamationer mot leverantörer
bidra till att förbättra våra inköpsprocesser
jobba i nära samarbete med övriga inköpsavdelningar, produkt & katalog samt säljavdelningar

Placeringsort är intill Landvetter flygplats. Du kommer att ingå i inköpsteamet och rapportera direkt till inköpschefen
Vad vi söker
Våra medarbetare är vår framgångsfaktor och därför är dina personliga egenskaper viktiga för oss.
Vi söker dig som är nyfiken och jobbar datadriven med syfte att optimera vårt lager.
Vill du vara med och utveckla vår organisation ser vi gärna att du har egen drivkraft och stort engagemang i allt du gör. Du är resultatorienterad, målinriktad samt noga med detaljer och förstår vikten av att ha löpande kommunikation med teamet. Vi tror att du har hög arbetskapacitet och har mycket energi som du gärna smittar av dig utav.
Du har troligtvis jobbat några år med liknande arbetsuppgifter och är redo att ta nästa steg.
Du är:
Kundorienterad: hos oss sätter vi kunden i centrum i alla beslut
Kvalitetsmedveten, självstyrande med god förmåga att genomföra och avsluta arbetsuppgifter
Detaljfokuserad, resultatorienterad och metodisk i ditt tillvägagångssätt
Drivande med en hög grad av service- och affärskänsla. Det är även viktigt att du har positiv och lösningsorienterad inställning som inspirerar dina kolleger till att utveckla och utvecklas.
Självgående och strukturerad, då företaget växer snabbt är det viktigt att du hjälper oss att implementera och dokumentera struktur och rutiner för att skapa tydlighet i vårt arbete
Teamspelare, för dig att arbeta i team är en självklarhet. Genom att vara kommunikativ, drivande och prestigelös skapar du goda förutsättningar för att driva affärerna på en professionell nivå. Du gillar även att jobba internationellt och utbytta erfarenhet med kollegor i andra länder
Du har starka analytiska färdigheter, ett proaktivt arbetssätt och lätt för att identifiera förbättringsmöjligheter.

Krav:
Eftergymnasial utbildning med inriktning på ekonomi samt några års erfarenhet inom controlling alt. inköp.
Avancerad användare av Excel
Flytande svenska och goda kunskaper i engelska, i tal och skrift. Franska är ett plus.
Erfarenhet av Navision är ett plus
Kunskaper i Officepaketet samt god datavana.


START: Omgående
PLATS: Landvetter
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön + bonusupplägg
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: anställning sker löpande Visa mindre

Produktionsingenjör | Produktionstekniker | Malwa | Skene

Malwa Forest AB är en världsledande tillverkare av kompakta skogsmaskiner med minimal miljöpåverkan. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför produkterna för en internationell marknad. Vi är idag 30 anställda och omsätter cirka 125 mkr. För mer information: www.malwa.se Har du ett starkt intresse för att förbättra produktionsflödet och erfarenhet från att driva och vidareutveckla produktionen? Är arbete inom skogsmaskinsbranschen något som känns lockande?... Visa mer
Malwa Forest AB är en världsledande tillverkare av kompakta skogsmaskiner med minimal miljöpåverkan. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför produkterna för en internationell marknad. Vi är idag 30 anställda och omsätter cirka 125 mkr. För mer information: www.malwa.se

Har du ett starkt intresse för att förbättra produktionsflödet och erfarenhet från att driva och vidareutveckla produktionen? Är arbete inom skogsmaskinsbranschen något som känns lockande? Malwa Forest är inne i en expansiv fas och söker därför en kompetent och driven person till rollen som produktionsingenjör/-tekniker. Känns det som ett jobb för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan!

Om tjänsten
I rollen som produktionsingenjör/-tekniker kommer du få arbeta med produktionsteknik, kvalitetssäkring och flöden på Malwa Forest AB. Under 2023 kommer du arbeta intensivt med introduktionen av en helt ny produktfamilj i serieproduktionen. Du får effektivisera och utveckla arbetsmetoder samt utveckla och driva kvalitetsarbetet i Malwas montering. Du arbetar nära dina medarbetare inom konstruktion och teamet i monteringen men även produktionsledningen och inköp. I rollen bidrar du till att minimera produktionsrelaterade brister i maskinerna. Du rapporterar till Konstruktionschef.

Ditt ansvarsområde:

* Ansvara för ständiga förbättringar i produktionsflödet
* Ansvara för framtagande av lämplig produktionsutrustning, fixturer och hjälpmedel
* Utföra avvikelsehantering i monteringen och hantering av leverantörsreklamationer
* Framtagande och underhåll av monteringsinstruktioner och annan dokumentation för monteringen.
* Medverka i produktutveckling för att säkra producerbarhet och kvalitet
* Utveckla och effektivisera monteringsmetoder och logistikflöden.
* Vara länken mellan konstruktion och montering gällande ritningar, underlag och tillverkningsmetoder.

Din bakgrund och profil
För att lyckas i rollen har du en eftergymnasial utbildning inom produktionsteknik alternativt längre arbetserfarenhet som produktionstekniker eller produktionsingenjör där du arbetat med kvalitetssäkring och flöden. Du talar och skriver obehindrat på svenska, är bra på dokumentation, och har goda kunskaper i engelska. Du har även god datorvana och gärna en bra förståelse för olika tekniska delsystem (transmission, hydraulik, styrsystem, el).

Vi tror att du har ett tekniskt intresse och som person är du prestigelös, driven, strukturerad och noggrann. Du stimuleras av att ta ansvar och att fortsätta utvecklas. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos Malwa Forest AB får du möjlighet att arbeta i ett stabilt och växande bolag som är världsledande inom kompakta skogsmaskiner. Malwas skogsmaskiner tar sig fram med inga eller obetydliga markskador och bidrar till skonsamt och hållbart skogsbruk. Malwa erbjuder en familjär, inkluderande och positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt mellan kollegor. Malwa är en arbetsplats där du har möjlighet att påverka, ta ansvar och samtidigt utvecklas i din yrkesroll.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort är Skene.

Kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar Malwa med Jefferson Wells. Du blir anställd direkt hos Malwa. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eva Ekdahl på 0722-388150, [email protected] och intervjuer startar efter årsskiftet och sker därefter löpande. Sista ansökningsdag är 2 februari.

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Operations Graduate

As the global leader in motion and control technologies, Parker Hannifin is present in almost every area of industrial applications and employs about 55,000 people in 50 countries. This opens up a whole world of possibilities in which you can make the best out of yourself. At Parker, you have the individual scope for development to discover a broad range of topics and possibilities to which you can contribute your own ideas. On eye level with your colleagu... Visa mer
As the global leader in motion and control technologies, Parker Hannifin is present in almost every area of industrial applications and employs about 55,000 people in 50 countries. This opens up a whole world of possibilities in which you can make the best out of yourself. At Parker, you have the individual scope for development to discover a broad range of topics and possibilities to which you can contribute your own ideas. On eye level with your colleagues, interacting in a team which welcomes you heartily. Take charge of your future. Discover Parker for yourself.

We are now looking for an Operations Graduate for Parker Hannifin’s unique EMEA Graduate program! This is an amazing opportunity for you to develop your professionalism in technical engineering industry and learn more about your leadership skills. The goal of the program is to provide you with the best possible support early in your career so that you can reach your full potential in working life!

What you can expect:
• Get to know Parker’s business, working in the Operations function
• Build and develop your expertise in areas such as Production, Supply Chain, Quality, New Product Introduction, EHS & Lean
• Responsibility for managing your own workload and, responding directly to requests
• Provide a first line of response to queries in your functional area from internal and external contacts
• Collaborate with colleagues to identify problems that need resolving and seek to find solutions
• Make decisions in your area of responsibility and communicate these directly
• Seek all learning opportunities and develop your knowledge and skills required for each of the roles and from people within
your wider team

Your ideal profile should include:
• University Degree in Engineering with a specialization in a relevant discipline, such as industrial economics, mechanical
engineering, hydraulics, or automation. A Master’s Degree would be considered as a strong asset
• Initiative, self-starter approach, and strong communications skills
• Excellent influencing and interpersonal skills
• Process-driven, organised and disciplined
• Geographical flexibility to move to any Parker location both during and upon completion of the program
• Fluent in local language, English and an additional language would be beneficial

About the EMEA Graduate Program:
Accelerated development of your functional, technical and leadership skills, while building your network which will become the foundation for your future career development. This is what you will get when embarking our international Graduate program. During the two-year program, you will go through multiple assignments including one abroad, discovering multiple roles and gathering various experiences.

Starting your career at Parker, means the opportunity to expand your competencies and apply your knowledge through an international first job experience. Parker is an equal opportunity employer and aware of its responsibility toward people with disabilities.

Did we spark your interest?
Then put your career in motion as soon as possible. Apply through www.speedgroup.se, press the "apply button" and follow the instructions. For more information about the Graduate program, please contact Carl Otter at [email protected].

The last day to submit your application is April 9.

Selection is ongoing, so don't miss the chance - apply today! Visa mindre

Inköpare med teknisk kompetens!

Ansök    Maj 27    Temp-Team Sverige AB    Inköpsingenjör
Behärskar du hela inköpskedjan från order, kostnadsberäkningar till kvalitetskontroll och frakthantering? Då kan detta vara jobbet för dig! Finepart i Bollebygd är ett företag som både brinner för och är specialister inom vattenskärnings teknologi. Här får du chansen att leverera kvalitetsprodukter till stora bolag som Google och Apple likväl som till mindre verkstadsbolag. Efter hand som företaget växer finns dessutom stora möjligheter till personligt av... Visa mer
Behärskar du hela inköpskedjan från order, kostnadsberäkningar till kvalitetskontroll och frakthantering? Då kan detta vara jobbet för dig!

Finepart i Bollebygd är ett företag som både brinner för och är specialister inom vattenskärnings teknologi. Här får du chansen att leverera kvalitetsprodukter till stora bolag som Google och Apple likväl som till mindre verkstadsbolag. Efter hand som företaget växer finns dessutom stora möjligheter till personligt avancemang.

Som inköpare på Finepart kommer din uppgift bli att driva inköpsarbetet i alla befintliga projekt.

I rollen ingår i huvudsak: Upprätta och förhandla avtal och inköpsvillkor
Huvudplanering samt inköp för rullande produkter samt projekt
Kostnadsberäkningar samt efterkalkyl för producerade produkter
Lagersaldon och övervakning av alla öppna inköpsorder
In- och utleveranser samt avtal och tullhantering
Kvalitetskontroll och reklamation
Du erbjuds
Här kommer du till en arbetsplats med gott samarbetsklimat och engagerade kollegor som brinner för nya utmaningar. Du erbjuds generöst friskvårdsbidrag, semestervillkor och privat sjukvård.

Är det här du?
För att vara aktuell för den här rollen krävs: erfarenhet från den tillverkande industrin och elektromekaniska produkter
3-5 års erfarenhet av projektinköp
god förståelse av ritningar och teknisk dokumentation, försörjningskedjan och affärssystem. 
teknisk utbildning, gärna ingenjörsexamen från högskolan
svenska och engelska i tal och skrift
Du är en person som trivs att jobba i ett litet team där alla gör skillnad och är nyckelspelare. Du värdesätter att få bygga struktur tillsammans men står stadigt på egna ben. I ett växande företag som Finepart blir verksamheten stundtals ryckig, vilket förutsätter att du har lätt agera därefter.

Är du Fineparts nya inköpare?
Skicka in din ansökan snarast då tjänsten skall tillträdas så snart som möjligt. Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

I den här rekryteringen har Finepart valt att samarbeta med TEMP-TEAM. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Calle Odén 0708-58 23 74. Visa mindre

Supply Chain Controller

Miss Mary of Sweden, tillverkare av damunderkläder av hög kvalitet och passform, grundades 1957 och har de senaste åren genomgått en omställning till modernt e-handelsföretag. Vi har kontor i Borås, Sverige och Tallinn, Estland och våra produkter säljs i mer än 18 länder. Vi står just nu inför en expansiv fas och söker en Supply Chain Controller som kan stötta vår COO i hennes spännande arbete. Är du den vi söker? På Miss Mary är vi stolta över att äga hel... Visa mer
Miss Mary of Sweden, tillverkare av damunderkläder av hög kvalitet och passform, grundades 1957 och har de senaste åren genomgått en omställning till modernt e-handelsföretag. Vi har kontor i Borås, Sverige och Tallinn, Estland och våra produkter säljs i mer än 18 länder. Vi står just nu inför en expansiv fas och söker en Supply Chain Controller som kan stötta vår COO i hennes spännande arbete. Är du den vi söker?
På Miss Mary är vi stolta över att äga hela värdekedjan, från det att en produktidé ser dagens ljus till att ett färdigt plagg skickas ut till kund. Kvalité och leveranssäkerhet är A och O, och i den fas av tillväxt vi befinner oss i just nu ställs höga krav på att utveckla befintliga processer för att möta framtida krav inom supply chain.
I rollen som Supply Chain Controller kommer du utifrån ett helhetsperspektiv analysera, initiera och driva utvecklingsprojekt. Du tar fram KPIer och verktyg för att följa upp och analysera vårt arbete samt säkerställer att beslut som rör vår optimering baseras på fakta och korrekt data. Du kommer du också arbeta med att utveckla processer inom supply chain som tex S&OP;.
Som Supply Chain Controller rapporterar du till vår COO och arbetar tätt ihop med vår produktion, produktionsplanering och inköp. Du kommer även arbeta nära vår försäljningsorganisation för att säkerställa att supply chain levererar enligt förväntning ifrån våra kunder.
Vem är du?
Du är analytisk och strukturerad och har förmåga att självständigt driva arbetet framåt mot goda resultat. Du kommer att arbeta med kontaktytor mot flera funktioner i företaget varför det är viktigt att du har god kommunikativ förmåga. Arbetet kräver att du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska i både tal och skrift.
En stor del av arbetet innebär att säkerställa att vi utvecklar och använder vårt affärssystem på ett effektivt sätt som säkrar framtida tillväxt och leveranslöfte. Det är viktigt att du trivs att arbeta med denna typ av arbetsuppgifter och har kunskap om hur affärssystem bör sättas upp för att skapa störst nytta för verksamheten.
Våra önskemål till dig:
Minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt goda kunskaper inom Excel och rapporteringsverktyg som ex Power BI.
Akademisk eller eftergymnasial utbildning inom supply chain eller logistik.
Kunskaper i Dynamics är meriterande.

För att trivas på Miss Mary of Sweden är det viktigt att du tycker om att arbeta i affärsfokuserade miljöer och i en platt organisation där du själv kan gå in med ambition och prestigelöshet.
Vad vi erbjuder dig
Som anställd på Miss Mary får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö som präglas av hög kvalité och gediget hantverk. Vi erbjuder dig en kreativ miljö med kompetenta och härliga kollegor samt en trygg arbetsplats med kollektivavtal och öppet klimat. I din anställning ingår alltid pension och försäkring.
Vi arbetar hårt för att skapa en miljö som är inkluderande, där alla individer kan finna en balans i arbetslivet och älska det jobb man gör. Tillsammans växer vi som företag men också som människor.
Som företag tror vi på transparens och lojalitet gentemot våra kunder. På Miss Mary är kvalitet på riktigt och vi vill på allvar leva upp till kraven från våra kunder utan avkall. Vi är alltid vänliga och respektfulla mot alla omkring oss och vi tror på äkta kommunikation och långsiktiga relationer.
Geografisk placering
Placering för rollen är kontoret i Borås. Resor till vår produktionsanläggning i Estland förekommer.
Är du den vi söker?
Maila oss ditt CV och personliga brev till [email protected]. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta Annie Schreiber, COO, [email protected], +46 703 56 99 50 eller Victoria Frykberg, HR manager, [email protected], +46 707 58 74 84.
#jobbjustnu Visa mindre