Lediga jobb Retail Recruitment - Executive rekrytering Retail/E-commerce/FMCG/Executive i Borås

Se alla lediga jobb från Retail Recruitment - Executive rekrytering Retail/E-commerce/FMCG/Executive i Borås. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Borås som finns inom det yrket.

Jula söker E-handelskoordinator

Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen. E-handelskoordinator Är du en hemmafixare som älskar att driva digital försäljning, har ett öga för det visuella och gillar statistik? Med rötterna i postorder så startade Jula e-handel u... Visa mer
Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen.

E-handelskoordinator
Är du en hemmafixare som älskar att driva digital försäljning, har ett öga för det visuella och gillar statistik?
Med rötterna i postorder så startade Jula e-handel under våren 2017. Vi vill ta ytterligare kliv i att utveckla e-handeln och söker nu en e-handelskoordinator till vårt e-handels team .
 
 
Det här gör man som E-handelskoordinator
I rollen som E-handelskoordinator är du med och skapar en stark e-handel utifrån Julas koncernövergripande riktlinjer. Du jobbar dagligen med produktexponering, visningslogik, kampanjer och hålla det digitala kundvarvet snyggt, fräscht och säljande. Du jobbar löpande med att analysera kundbeteenden för att förbättra kundupplevelsen. I rollen ingår även en viss omvärldsanalys och trendbevakning där du har stor möjlighet att påverka.
 
Du ingår i ett e-handelsteam som består av e-handelsspecialister på våra andra marknader Norge och Polen samt rapporterar till e-Commerce manager. Teamet arbetar primärt med digital försäljning och är även delaktiga i utvecklingsprojekt rörande e-handeln.
 
I rollen samverkar du med kampanjteam, inköpsavdelning och marknadsavdelning för att hålla den digitala marknaden aktuell och på så sätt stödja kundens köpresa, både online och offline.
 
 
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har erfarenhet av e-handel i någon form och därmed kunskap och förståelse för hur försäljningen på nätet kan påverkas. Kanske har du arbetat med eller studerat e-handel? Vi ser också gärna att du har arbetat inom detaljhandeln. Jula ser e-handeln som en väldigt viktig kompletterande köpkanal till våra 100 varuhus där rollen som E-handelskoordinator hjälper fler kunder att hitta Jula, varpå det är viktigt att kunna förstå verksamhetens helhet.
 
Vi ser det som en fördel att du har vana av Google Analytics. Erfarenhet av EPI-server eller annat CMS är meriterande. Du behärskar engelska i tal och skrift. Är du själv är en hemmafixarare och bekant med vårt sortiment är det ett stort plus!
 
 
Det här är du som person
Som E-handelskoordinator är det viktigt att du får energi av att driva försäljningen framåt. Du brinner för att förstå digital försäljning. Du har en analytisk förmåga och kan väva ihop statistik, omvärldsanalys och planerade kampanjer till ett tydligt och säljande budskap till Julas kunder.  
 
Du har ett intresse och öga för hur exponering i det digitala mediet sker på bästa sätt. Du kan arbeta självständigt men trivs i samarbete med andra. Du har ett nyfiket förhållningssätt till utmaningar och lösningar.
 
 
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning och utgår från Julas huvudkontor i Skara. Det finns möjlighet att utgå från annan ort men med möjlighet att vara på plats i Skara ett par dagar i veckan.


Så här Söker du
Om du känner att du passar för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format via länken nedan då vi håller intervjuer löpande och rekryteringen kan komma att avslutas i förtid! Sista ansökningsdagen är 29/2 2020.

Frågor om rekryteringen besvaras av Lars Eliason, 0708-38 78 43, [email protected] Visa mindre

Ekonomichef till Underwear Sweden AB

Abecita och Swegmark of Sweden är specialister inom damunderkläder och badkläder och ingår i Swegmark koncernen som är ett familjeföretag i 3:e generation. Abecita AB innehar även licensen för Salming Underwear där vi även erbjuder herrunderkläder samt badkläder. Koncernen äger även ett bolag i Lettland.   Försäljningen sker via i dag främst via egen e-handel B2C samt B2B kunder i både fysiska och digitala kanaler. Vi arbetar med egna säljare samt agenter ... Visa mer
Abecita och Swegmark of Sweden är specialister inom damunderkläder och badkläder och ingår i Swegmark koncernen som är ett familjeföretag i 3:e generation. Abecita AB innehar även licensen för Salming Underwear där vi även erbjuder herrunderkläder samt badkläder. Koncernen äger även ett bolag i Lettland.
 
Försäljningen sker via i dag främst via egen e-handel B2C samt B2B kunder i både fysiska och digitala kanaler. Vi arbetar med egna säljare samt agenter och återförsäljare i Norden och Europa, som exempel kan nämnas Twilfit, Ellos, Nelly, Boozt, Klingel samt att man driver 2 egna butiker i Sverige. Bolagens pågående förändringsresa innebär bl a att man alltmer fokuserar på e-handel och digitala kanaler i en multikanalstrategi för framtida expansion och verksamheten är i en stark utvecklingsfas.
 
Underwear Sweden AB har sitt huvudkontor i Borås och omsätter ca. 100 MSEK
 

Ekonomichef till Underwear Sweden AB

Underwear Sweden AB söker en affärsdriven och erfaren Ekonomichef med stort engagemang som vill vara med på den inslagna vägen att fortsätta utveckla bolaget och dess verksamhet. I koncernbolaget Underwear Sweden AB, ligger varumärkena Abecita, Swegmark och Salming Underwear.
 
Med fokus på redovisning och konsolidering leder du arbetet inom ekonomiavdelningen. Års- och månadsbokslut, budgetering, kalkylering, prognoser och framställande av ekonomiska rapporter till styrelsen omfattas också av uppdraget.
 
Som bolagets Ekonomichef agerar du bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i bolagets ledningsgrupp.
 
I rollen ingår även ansvar att effektivisera processer och analysera KPI:er som stödjer bolagets beslut och fortsatta utveckling.
 
Inom koncernen finns bl a ett produktionsbolag i Lettland så viss kalkylering kopplat till produktion, valutor, lagerberäkningar etc. är en del av arbetet.
 
Till din hjälp har du en ekonomiassistentsamt en extern konsult som är behjälplig inom löpande bokföring, bokslut och analyser utifrån behov.
 
Som Ekonomichef arbetar du också för att främja ett innovativt klimat och bidrar till att verksamheten och försäljningsvolymen utvecklas. Du inspirerar dina medarbetare och driver på aktiviteter som krävs för att nå bolagets mål.
  
Företaget arbetar i affärssystemet Microsoft Dynamics NAV och kommer att göra en uppgradering inom en snar framtid.
 
Din bakgrund

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet. Du har kanske arbetat som ekonomi- eller redovisningschef/ansvarig under ett antal år eller i motsvarande roll och har god kännedom om redovisningstekniska frågor samt har erfarenhet av ledningsgruppsarbete.
 
Du har varit med och drivit utveckling av arbetsmetoder och förändringsprojekt med syfte att fullfölja mål och hålla tidsplaner.
 
Du har god erfarenhet inom IT- och affärssystemområdet, är bra på att analysera verksamheten ur olika aspekter, har erfarenhet av att arbeta i projektform och kanske tidigare lett fusionsarbete.
 
Erfarenhet av tillverkande företag och retail är meriterande, liksom internationell erfarenhet.

 
Vem är du? 

Som person har du god självkännedom och är trygg i din roll som ledare. Du är säker i din kompetens och har viljan, förmågan och drivet att utveckla.
 
Du kännetecknas av att vara självgående, har god samarbetsförmåga, lätt för att kommunicera på ett pedagogiskt sätt och tycker om att verka i förändring.
 
Vi erbjuder

Vi kan erbjuda en arbetsplats med en god gemenskap. Vi arbetar i en kreativ miljö med många spännande utmaningar då vi är inne i en tillväxt- och konsolideringsfas.
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare är Senior Executive Recruiter Lars Eliason - [email protected], 0708-38 78 43.
 
Sök genom att klicka på ”knappen” nedan. Vi ser gärna att dina handlingar är i PDF-format.
 
Sista dag för ansökan är 2019-10-06. Vi håller intervjuer och presenterar kandidater löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Visa mindre

Ekonomichef till Underwear Sweden AB

Abecita och Swegmark of Sweden är specialister inom damunderkläder och badkläder och ingår i Swegmark koncernen som är ett familjeföretag i 3:e generation. Abecita AB innehar även licensen för Salming Underwear där vi även erbjuder herrunderkläder samt badkläder. Koncernen äger även ett bolag i Lettland.   Försäljningen sker via i dag främst via egen e-handel B2C samt B2B kunder i både fysiska och digitala kanaler. Vi arbetar med egna säljare samt agenter ... Visa mer
Abecita och Swegmark of Sweden är specialister inom damunderkläder och badkläder och ingår i Swegmark koncernen som är ett familjeföretag i 3:e generation. Abecita AB innehar även licensen för Salming Underwear där vi även erbjuder herrunderkläder samt badkläder. Koncernen äger även ett bolag i Lettland.
 
Försäljningen sker via i dag främst via egen e-handel B2C samt B2B kunder i både fysiska och digitala kanaler. Vi arbetar med egna säljare samt agenter och återförsäljare i Norden och Europa, som exempel kan nämnas Twilfit, Ellos, Nelly, Boozt, Klingel samt att man driver 2 egna butiker i Sverige. Bolagens pågående förändringsresa innebär bl a att man alltmer fokuserar på e-handel och digitala kanaler i en multikanalstrategi för framtida expansion och verksamheten är i en stark utvecklingsfas.
 
Underwear Sweden AB har sitt huvudkontor i Borås och omsätter ca. 100 MSEK
 

Ekonomichef till Underwear Sweden AB

Underwear Sweden AB söker en affärsdriven och erfaren Ekonomichef med stort engagemang som vill vara med på den inslagna vägen att fortsätta utveckla bolaget och dess verksamhet. I koncernbolaget Underwear Sweden AB, ligger varumärkena Abecita, Swegmark och Salming Underwear.
 
Med fokus på redovisning och konsolidering leder du arbetet inom ekonomiavdelningen. Års- och månadsbokslut, budgetering, kalkylering, prognoser och framställande av ekonomiska rapporter till styrelsen omfattas också av uppdraget.
 
Som bolagets Ekonomichef agerar du bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i bolagets ledningsgrupp.
 
I rollen ingår även ansvar att effektivisera processer och analysera KPI:er som stödjer bolagets beslut och fortsatta utveckling.
 
Inom koncernen finns bl a ett produktionsbolag i Lettland så viss kalkylering kopplat till produktion, valutor, lagerberäkningar etc. är en del av arbetet.
 
Till din hjälp har du en ekonomiassistentsamt en extern konsult som är behjälplig inom löpande bokföring, bokslut och analyser utifrån behov.
 
Som Ekonomichef arbetar du också för att främja ett innovativt klimat och bidrar till att verksamheten och försäljningsvolymen utvecklas. Du inspirerar dina medarbetare och driver på aktiviteter som krävs för att nå bolagets mål.
  
Företaget arbetar i affärssystemet Microsoft Dynamics NAV och kommer att göra en uppgradering inom en snar framtid.
 
Din bakgrund

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet. Du har kanske arbetat som ekonomi- eller redovisningschef/ansvarig under ett antal år eller i motsvarande roll och har god kännedom om redovisningstekniska frågor samt har erfarenhet av ledningsgruppsarbete.
 
Du har varit med och drivit utveckling av arbetsmetoder och förändringsprojekt med syfte att fullfölja mål och hålla tidsplaner.
 
Du har god erfarenhet inom IT- och affärssystemområdet, är bra på att analysera verksamheten ur olika aspekter, har erfarenhet av att arbeta i projektform och kanske tidigare lett fusionsarbete.
 
Erfarenhet av tillverkande företag och retail är meriterande, liksom internationell erfarenhet.

 
Vem är du? 

Som person har du god självkännedom och är trygg i din roll som ledare. Du är säker i din kompetens och har viljan, förmågan och drivet att utveckla.
 
Du kännetecknas av att vara självgående, har god samarbetsförmåga, lätt för att kommunicera på ett pedagogiskt sätt och tycker om att verka i förändring.
 
Vi erbjuder

Vi kan erbjuda en arbetsplats med en god gemenskap. Vi arbetar i en kreativ miljö med många spännande utmaningar då vi är inne i en tillväxt- och konsolideringsfas.
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare är Senior Executive Recruiter Lars Eliason - [email protected], 0708-38 78 43.
 
Sök genom att klicka på ”knappen” nedan. Vi ser gärna att dina handlingar är i PDF-format.
 
Sista dag för ansökan är 2019-10-06. Vi håller intervjuer och presenterar kandidater löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
 
 

  Visa mindre

Hemtex söker Logistikchef

Om Hemtex Vi vill att alla ni som handlar på Hemtex ska känna er trygga med vilka vi är och vad vi står för. Det allra bästa sättet att lära känna oss och våra produkter är självklart att komma förbi våra butiker. En bra start är annars att ta en minut eller två och läsa vidare här; om vårt företag och vår historia, vårt förhållande till textil, och hur vi bedriver vår verksamhet med hänsyn till vår omvärld. Vår passion för textil På Hemtex älskar vi kudd... Visa mer
Om Hemtex
Vi vill att alla ni som handlar på Hemtex ska känna er trygga med vilka vi är och vad vi står för. Det allra bästa sättet att lära känna oss och våra produkter är självklart att komma förbi våra butiker. En bra start är annars att ta en minut eller två och läsa vidare här; om vårt företag och vår historia, vårt förhållande till textil, och hur vi bedriver vår verksamhet med hänsyn till vår omvärld.

Vår passion för textil
På Hemtex älskar vi kuddar, för att ta ett exempel. Och gardiner, för att ta ett annat. Men hos oss är en kudde aldrig bara en kudde. Och en gardin kan ha så många fler kvaliteter än att bara vara sydd i indisk bomull och klara av att hänga där rakt upp och ned.

För oss på Hemtex handlar vår livslånga passion för textil om allt som textil kan vara och tillföra – utöver att ligga på ett bord eller hänga på en badrumskrok och se snygg ut. Eller, om vi ska vara helt ärliga; när textil är och gör allt det där samtidigt, på sitt oefterhärmliga, oemotståndliga, underbara vis – det är då vi älskar den mest. Form och funktion, tillsammans, för alltid.

Hemtex grundades 1973, och på vägen fram till den position vi innehar idag – som Nordens ledande detaljhandelskedja för hemtextilier – har vår passion för textilier tveklöst varit den starkast bidragande faktorn. I dagsläget kan du besöka oss i över 160 butiker i Norden samt här på webben - och oavsett var du kliver in hittar du samma sortiment, med samma röda tråd:

Funktionell hemtextil med hög kvalitet och unik design till ett bra pris, där inte en endaste produkt har kommit till av någon slump.
Att komma hem ska vara härligt, tycker vi på Hemtex.

Vill du vara med på en spännade resa?
 
Du ansvarar för Hemtex hela leveranskedja från avgångslandet/hamnen till centrallager. Du är även ansvarig för lageravtal och processerna för att hantera godset på lagret såsom in och utleveranser samt lagernivåer i butik. I ditt team ingår medarbetare inom Inbound, Outbound, Varustyrning, Controlling.
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
 
Du kommer att leda, utveckla  och verkställa det operativa samt strategiska arbetet kring Hemtex lager/logistikbehov. Du deltar i utvecklingen av Hemtex totala affärsplan, strategier, processer och arbetssätt samt bidra till att utveckla Hemtex kunderbjudande (Omnikanal)

• Ansvarig för 3PL avtal samt systemansvarig för SAP, F&R och MIM
• Ansvarar för att säkerställa optimala lagernivåer och en kostnadseffektiv logistik
• Ansvarar för upphandling av distributionsavtal och uppföljning av transporter
• Ansvarar för upphandling och att hålla marknadsmässig hemtagningsfrakt med optimal fyllnadsgrad
• Ansvarar för hållbarhetsarbetet inom logistik såsom CO2 utsläpp i transporter och lager
• Säkerställer varutillgängligheten i butik via tydlig kravställning och uppföljning av logistikpartner så att Hemtex har en pålitlig, kostnadseffektiv och snabb leverans från lager till butik. Leveranskvalitet till butik och optimera leveranstillfällen för butik.
• Inköp av lämpligt emballage för butikssampackning och e-handelspackning
• Säkerställer att personalen inom avdelningen är koordinerade och samverkar på ett effektivt sätt enligt gällande processer och arbetssätt
• Tullhantering i form av outsourcing till 3:e part, säkerställa rapportering görs av införsel, utförsel till Finland och Estland
Du sitter i Hemtex ledningsgrupp och rapporterar till VD. 
 
Din bakgrund

• Relevant utbildning på högskola, gärna med textilfokus kompletterat med ekonomistudier
• Mångårig erfarenhet av Logistik såväl i 3PL-partnerskap och egen lagerdrift
• Erfarenhet och god förståelse av retail utifrån ett Omnikanalserbjudande
• Goda dokumenterade ledaregenskaper
• Dokumenterad god förhandlingsförmåga
• Svenska och engelska, flytande i tal och skrift

Som person

• Förmåga att planera, prioritera och organisera
• Stark egen drivkraft och effektiv
• Logisk, analystisk och strukturerad
• Social kompetens och kommunikativ 
• Gillar förändringar och är flexibel
Vi kallar fortlöpande till intervju och tjänsten kan komma att tillsätts innan ansökningstiden tagit slut, så vänta inte med din ansöklan.
I samband med denna rekrytering samarbetar Hemtex  med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare.
 
Sök tjänsten genom att ansöka via vår hemsida med ett CV och personligt brev.
 
"Att komma hem ska vara härligt, tycker vi på Hemtex." Visa mindre

CFO till Cellbes

Cellbes startade redan 1954 som ett postorderföretag och har sedan dess utvecklats till att bli ett av de ledande E-handelsföretagen inom mode -och heminredning. Vår drivkraft är att erbjuda favoritplaggen i garderoben, oavsett tillfälle. Det breda storleksutbudet är en viktig del av det och storlekarna går från 34-64 för kvinnor och S-8XL för män. Cellbes kläder är till för alla! Vår kunskap och vårt starka engagemang för vår kund har resulterat i kampa... Visa mer
Cellbes startade redan 1954 som ett postorderföretag och har sedan dess utvecklats till att bli ett av de ledande E-handelsföretagen inom mode -och heminredning. Vår drivkraft är att erbjuda favoritplaggen i garderoben, oavsett tillfälle. Det breda storleksutbudet är en viktig del av det och storlekarna går från 34-64 för kvinnor och S-8XL för män.

Cellbes kläder är till för alla! Vår kunskap och vårt starka engagemang för vår kund har resulterat i kampanjen #viärcellbes där vi vill visa hur våra kläder ser ut på vanliga, fantastiska kvinnor i olika åldrar och storlekar. På vår turné genom landet besöker vi henne där hon bor, i hennes egen vardag runt om i svenska städer.

Cellbes har sitt huvudkontor i Borås och omsätter ca 600 MSEK. Vi är verksamma på 9 marknader i Europa, med kontor i tre av dessa samt ett sourcingkontor i Shanghai. Med en fantastisk personalstyrka på ca 200 medarbetare fortsätter vi vår resa för att nå vår vision: Att erbjuda E-handel i världsklass!”

Vad vi kan erbjuda:
”En arbetsplats med en god gemenskap där vi hjälper varandra och där vi erbjuder kompetensutveckling inom ditt yrkesområde. Vi arbetar i en kreativ miljö med många spännande utmaningar då vi är inne i en tillväxtfas och en resa mot att nå vår vision att erbjuda E-handel i världsklass.
Vårt arbete kännetecknas av kärnvärdena Mod, driv och tillsammans vilket genomsyrar allt vi gör här på Cellbes.”


Att vara Cellbes CFO

Cellbes söker en affärsdriven och erfaren CFO med stort engagemang som vill fortsätta att utveckla bolaget och dess verksamhet.
Som Cellbes CFO ska du agera som bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i Cellbes ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för företagets utveckling framåt. Som CFO arbetar du också för att främja ett innovativt klimat och bidrar till att skapa en organisation där verksamheten och försäljningsvolymen utvecklas. Du inspirerar medarbetare och driver på aktiviteter som krävs för att nå bolagets mål.
 
Du har ett övergripande ansvar för företagets finansiella processer med tyngdpunkt på affärsstödjande aktiviteter. För oss på Cellbes är det viktigt att du som CFO är en visionär som driver arbetet framåt mot vår vision att erbjuda E-handel i världsklass.
 
I tjänsten ingår att sätta ramar för budgetprocessen samt för investeringsvolym. Du tar fram, analyserar samt underhåller en struktur för KPI:er, på övergripande nivå samt avdelnings- och funktionsnivå. I tjänsten verkar du för att säkerställa relevanta systemstöd för finansiella processer, i detta ingår även att agera kravställare för att optimera processerna eller i övrigt effektivisera verksamheten.
Cellbes ekonomiavdelningen består av sju medarbetare, en Business controller, en Chief accountant, en Financial controller, två stycken Accountant, en Financial assistant och en Receptionist. Som CFO leder du avdelningen samt har personalansvar för vår Business controller och vår Chief accountant.
 
Din bakgrund

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet, har arbetat som ekonomichef eller motsvarande samt har erfarenhet av ledningsgruppsarbete. Vi tror att du har en redovisningsbakgrund och god kännedom om bl a. redovisningstekniska frågor. Cellbes förespråkar agil verksamhetsstyrning och ser det som starkt meriterande om du arbetat i en ledande position med detta fokus tidigare. Du ser utvecklingspotential av arbetsmetoder, skapar nya metoder och har drivit igenom större förändringsprojekt med viljan att fullfölja mål och hålla tidsplaner.
 
Vem är du?
Som person tänker vi oss att du har god självkännedom och är trygg i din roll som ledare. Du är säker i din kompetens och har viljan, förmågan och drivet att utveckla. Du kännetecknas av att vara självgående, har god samarbetsförmåga, har lätt för att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt och tycker om att leda i förändring.
 
Söker du en utvecklingsorienterad roll i en dynamisk och informell miljö är detta tjänsten för dig!
 
Om företaget

Cellbes startade 1954 som ett postorderföretag och har sedan dess utvecklats till att bli ett av de ledande E-handelsföretagen inom mode- och heminredning. Vår drivkraft är att erbjuda favoritplaggen i garderoben, oavsett tillfälle. Det breda storleksutbudet är en viktig del av det och storlekarna går från 34-64 för kvinnor och S-8XL för män.
 
Cellbes har sitt huvudkontor i Borås och omsätter ca. 600 MSEK. Vi är verksamma på 9 marknader i Europa, med kontor i tre av dessa samt ett sourcingkontor i Shanghai. Med en fantastisk personalstyrka på ca 200 medarbetare fortsätter vi vår resa för att nå vår vision: Att erbjuda E-handel i världsklass.
 
Vi kan erbjuda en arbetsplats med en god gemenskap där vi hjälper varandra och där vi erbjuder kompetensutveckling inom ditt yrkesområde. Vi arbetar i en kreativ miljö med många spännande utmaningar då vi är inne i en tillväxtfas och en resa mot att nå vår vision. Vårt arbete kännetecknas av kärnvärdena mod, driv och tillsammans vilka genomsyrar allt vi gör här på Cellbes.

 
I denna rekrytering samarbetar Cellbes med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare är Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen.
 
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail, utan endast via registrerad ansökan via vår hemsida. Visa mindre

Jula söker E - handelskoordinator

Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen. E-handelskoordinator Är du en hemmafixare som älskar att driva digital försäljning, har ett öga för det visuella och gillar statistik? Med rötterna i postorder så startade Jula e-handel u... Visa mer
Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen.

E-handelskoordinator
Är du en hemmafixare som älskar att driva digital försäljning, har ett öga för det visuella och gillar statistik?
Med rötterna i postorder så startade Jula e-handel under våren 2017. Vi vill ta ytterligare kliv i att utveckla e-handeln och söker nu en e-handelskoordinator till vårt e-handels team .
 
 
Det här gör man som E-handelskoordinator
I rollen som E-handelskoordinator är du med och skapar en stark e-handel utifrån Julas koncernövergripande riktlinjer. Du jobbar dagligen med produktexponering, visningslogik, kampanjer och hålla det digitala kundvarvet snyggt, fräscht och säljande. Du jobbar löpande med att analysera kundbeteenden för att förbättra kundupplevelsen. I rollen ingår även en viss omvärldsanalys och trendbevakning där du har stor möjlighet att påverka.
 
Du ingår i ett e-handelsteam som består av e-handelsspecialister på våra andra marknader Norge och Polen samt rapporterar till e-Commerce manager. Teamet arbetar primärt med digital försäljning och är även delaktiga i utvecklingsprojekt rörande e-handeln.
 
I rollen samverkar du med kampanjteam, inköpsavdelning och marknadsavdelning för att hålla den digitala marknaden aktuell och på så sätt stödja kundens köpresa, både online och offline.
 
 
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har erfarenhet av e-handel i någon form och därmed kunskap och förståelse för hur försäljningen på nätet kan påverkas. Kanske har du arbetat med eller studerat e-handel? Vi ser också gärna att du har arbetat inom detaljhandeln. Jula ser e-handeln som en väldigt viktig kompletterande köpkanal till våra 100 varuhus där rollen som E-handelskoordinator hjälper fler kunder att hitta Jula, varpå det är viktigt att kunna förstå verksamhetens helhet.
 
Vi ser det som en fördel att du har vana av Google Analytics. Erfarenhet av EPI-server eller annat CMS är meriterande. Du behärskar engelska i tal och skrift. Är du själv är en hemmafixarare och bekant med vårt sortiment är det ett stort plus!
 
 
Det här är du som person
Som E-handelskoordinator är det viktigt att du får energi av att driva försäljningen framåt. Du brinner för att förstå digital försäljning. Du har en analytisk förmåga och kan väva ihop statistik, omvärldsanalys och planerade kampanjer till ett tydligt och säljande budskap till Julas kunder.  
 
Du har ett intresse och öga för hur exponering i det digitala mediet sker på bästa sätt. Du kan arbeta självständigt men trivs i samarbete med andra. Du har ett nyfiket förhållningssätt till utmaningar och lösningar.
 
 
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning och utgår från Julas huvudkontor i Skara. Det finns möjlighet att utgå från annan ort men med möjlighet att vara på plats i Skara ett par dagar i veckan.


Så här Söker du
Om du känner att du passar för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format via länken nedan då vi håller intervjuer löpande och rekryteringen kan komma att avslutas i förtid! Sista ansökningsdagen är 19/5 2019.

Frågor om rekryteringen besvaras av Lars Eliason, 0708-38 78 43, [email protected] Visa mindre

CFO till Cellbes

CFO till Cellbes

Cellbes startade redan 1954 som ett postorderföretag och har sedan dess utvecklats till att bli ett av de ledande E-handelsföretagen inom mode -och heminredning. Vår drivkraft är att erbjuda favoritplaggen i garderoben, oavsett tillfälle. Det breda storleksutbudet är en viktig del av det och storlekarna går från 34-64 för kvinnor och S-8XL för män. Cellbes kläder är till för alla! Vår kunskap och vårt starka engagemang för vår kund har resulterat i kampa... Visa mer
Cellbes startade redan 1954 som ett postorderföretag och har sedan dess utvecklats till att bli ett av de ledande E-handelsföretagen inom mode -och heminredning. Vår drivkraft är att erbjuda favoritplaggen i garderoben, oavsett tillfälle. Det breda storleksutbudet är en viktig del av det och storlekarna går från 34-64 för kvinnor och S-8XL för män.

Cellbes kläder är till för alla! Vår kunskap och vårt starka engagemang för vår kund har resulterat i kampanjen #viärcellbes där vi vill visa hur våra kläder ser ut på vanliga, fantastiska kvinnor i olika åldrar och storlekar. På vår turné genom landet besöker vi henne där hon bor, i hennes egen vardag runt om i svenska städer.

Cellbes har sitt huvudkontor i Borås och omsätter ca 600 MSEK. Vi är verksamma på 9 marknader i Europa, med kontor i tre av dessa samt ett sourcingkontor i Shanghai. Med en fantastisk personalstyrka på ca 200 medarbetare fortsätter vi vår resa för att nå vår vision: Att erbjuda E-handel i världsklass!”

Vad vi kan erbjuda:
”En arbetsplats med en god gemenskap där vi hjälper varandra och där vi erbjuder kompetensutveckling inom ditt yrkesområde. Vi arbetar i en kreativ miljö med många spännande utmaningar då vi är inne i en tillväxtfas och en resa mot att nå vår vision att erbjuda E-handel i världsklass.
Vårt arbete kännetecknas av kärnvärdena Mod, driv och tillsammans vilket genomsyrar allt vi gör här på Cellbes.”


Att vara Cellbes CFO

Cellbes söker en affärsdriven och erfaren CFO med stort engagemang som vill fortsätta att utveckla bolaget och dess verksamhet.
Som Cellbes CFO ska du agera som bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i Cellbes ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för företagets utveckling framåt. Som CFO arbetar du också för att främja ett innovativt klimat och bidrar till att skapa en organisation där verksamheten och försäljningsvolymen utvecklas. Du inspirerar medarbetare och driver på aktiviteter som krävs för att nå bolagets mål.
 
Du har ett övergripande ansvar för företagets finansiella processer med tyngdpunkt på affärsstödjande aktiviteter. För oss på Cellbes är det viktigt att du som CFO är en visionär som driver arbetet framåt mot vår vision att erbjuda E-handel i världsklass.
 
I tjänsten ingår att sätta ramar för budgetprocessen samt för investeringsvolym. Du tar fram, analyserar samt underhåller en struktur för KPI:er, på övergripande nivå samt avdelnings- och funktionsnivå. I tjänsten verkar du för att säkerställa relevanta systemstöd för finansiella processer, i detta ingår även att agera kravställare för att optimera processerna eller i övrigt effektivisera verksamheten.
Cellbes ekonomiavdelningen består av sju medarbetare, en Business controller, en Chief accountant, en Financial controller, två stycken Accountant, en Financial assistant och en Receptionist. Som CFO leder du avdelningen samt har personalansvar för vår Business controller och vår Chief accountant.
 
Din bakgrund

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet, har arbetat som ekonomichef eller motsvarande samt har erfarenhet av ledningsgruppsarbete. Vi tror att du har en redovisningsbakgrund och god kännedom om bl a. redovisningstekniska frågor. Cellbes förespråkar agil verksamhetsstyrning och ser det som starkt meriterande om du arbetat i en ledande position med detta fokus tidigare. Du ser utvecklingspotential av arbetsmetoder, skapar nya metoder och har drivit igenom större förändringsprojekt med viljan att fullfölja mål och hålla tidsplaner.
 
Vem är du?
Som person tänker vi oss att du har god självkännedom och är trygg i din roll som ledare. Du är säker i din kompetens och har viljan, förmågan och drivet att utveckla. Du kännetecknas av att vara självgående, har god samarbetsförmåga, har lätt för att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt och tycker om att leda i förändring.
 
Söker du en utvecklingsorienterad roll i en dynamisk och informell miljö är detta tjänsten för dig!
 
Om företaget

Cellbes startade 1954 som ett postorderföretag och har sedan dess utvecklats till att bli ett av de ledande E-handelsföretagen inom mode- och heminredning. Vår drivkraft är att erbjuda favoritplaggen i garderoben, oavsett tillfälle. Det breda storleksutbudet är en viktig del av det och storlekarna går från 34-64 för kvinnor och S-8XL för män.
 
Cellbes har sitt huvudkontor i Borås och omsätter ca. 600 MSEK. Vi är verksamma på 9 marknader i Europa, med kontor i tre av dessa samt ett sourcingkontor i Shanghai. Med en fantastisk personalstyrka på ca 200 medarbetare fortsätter vi vår resa för att nå vår vision: Att erbjuda E-handel i världsklass.
 
Vi kan erbjuda en arbetsplats med en god gemenskap där vi hjälper varandra och där vi erbjuder kompetensutveckling inom ditt yrkesområde. Vi arbetar i en kreativ miljö med många spännande utmaningar då vi är inne i en tillväxtfas och en resa mot att nå vår vision. Vårt arbete kännetecknas av kärnvärdena mod, driv och tillsammans vilka genomsyrar allt vi gör här på Cellbes.

 
I denna rekrytering samarbetar Cellbes med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare är Senior Executive Recruiter Mio Emanuelsson.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänta inte med din ansökan då vi fortlöpande intervjuar och anställer.
 
Vecka 29-31 har jag semester och då avstannar processen Visa mindre