Lediga jobb som Logistikchef i Borås

Se lediga jobb som Logistikchef i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

Terminalchef till DB Schenker – Distrikt Borås - Sök dig till spetsen av lo

Ansök    Mar 5    Framgång Borås AB    Logistikchef
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74 000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans sk... Visa mer
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn.
Hos oss bidrar du, tillsammans med 74 000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel.

Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan! https://www.dbschenker.com/se

Din roll som terminalchef:
Som terminalchef i Borås tar du dig an ledarskapet för en terminal som präglas av kunskap, innovation och en stark framåtanda. Du blir en nyckelspelare i vår fortsatta satsning på produktivitet, effektivitet och digitalisering. Ditt uppdrag blir att snabbt sätta dig in i vår verksamhet, bygga relationer med personal, kollegor och kunder, samt att framgångsrikt leda och utveckla våra pågående projekt.

Vi Söker Dig som:

• Är målmedveten och drivs av att uppnå både kort- och långsiktiga resultat.
• Har förmågan att ta stort ansvar och delegera uppgifter effektivt.
• Är tålmodig och proaktiv, med en förmåga att engagera dig i långsiktiga processer och beslut.
• Har relevant erfarenhet från logistik-, transport-, eller distributions-branschen.
• Förstår vikten av och har kunskap om att använda teknik för att effektivisera arbetsflöden.
• Besitter starka ledarskapsfärdigheter och har erfarenhet av projektledning samt personal- och resultatansvar.
• Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Framåt tillsammans: I samarbete med dina teammedlemmar och kollegor på Schenker, engagerar ni er i en proaktiv förbättringskultur. Tillsammans strävar ni efter att ständigt bidra och utveckla verksamheten, vilket leder till förbättrad produktivitet, högre kvalitet och en bättre arbetsmiljö.


• Effektivisera och förbättra: Ansvara för att arbetsmetoder, processer och rutiner kontinuerligt utvärderas och förbättras för optimal prestation.


• Optimera resurser: Säkerställa en effektiv resursallokering och arbetsrotation för att upprätthålla en hög produktivitetsnivå.

• Analys och uppföljning: Analysera terminalens KPI:er för att identifiera förbättringsområden och initiera åtgärder som stärker verksamheten.

Vi erbjuder:

En spännande roll där du får möjlighet att göra skillnad i en dynamisk miljö. Du blir en del av en välrenommerad organisation som värdesätter innovation och utveckling. Vi ser fram emot att välkomna dig till ett engagerat team där du kan utvecklas både professionellt och personligt.

Placering: Borås

Ansökan: Är du intresserad av att ta dig an denna utmaning?
Skicka din ansökan till Katarina Czudowska på 0735-17 37 89 eller ansök direkt via www.framrekrytering.se.

Varmt välkommen med din ansökan till en plats där du verkligen kan göra skillnad! Visa mindre

Lager 157 söker Logistic Manager

Lager 157 söker Logistic Manager Du är ansvarig för Logistikavdelningen. Du ansvarar processer och utveckling av logistiken. Du sitter med i Lager 157 ledningsgrupp och rapporterar till VD.   I din organisation ansvarar för en Warehouse Manager, Logistic Developer samt all personal på in/outbound. Inom kort öppnar vi vår butik 68.   Dina huvudsakliga arbetsuppgifter • Varutillgänglighet och logistikoptimering • Delta i utvecklingen av lager 157s t... Visa mer
Lager 157 söker Logistic Manager


Du är ansvarig för Logistikavdelningen. Du ansvarar processer och utveckling av logistiken. Du sitter med i Lager 157 ledningsgrupp och rapporterar till VD.  

I din organisation ansvarar för en Warehouse Manager, Logistic Developer samt all personal på in/outbound. Inom kort öppnar vi vår butik 68.
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter



• Varutillgänglighet och logistikoptimering

• Delta i utvecklingen av lager 157s totala affärsplan, strategier, processer och arbetssätt inom logistik.

• Säkerställer att skapa en pålitlig, kostnadseffektiv och snabb leverans från lager till butik och kund (e-com)

• Säkerställer leveranskvalitet och optimerar leveranstillfällen för butik

• Säkerställer att rapportering görs av införsel/utförsel till Sverige, Norge, Danmark, Finland samt kommande länder

• Följa upp och utveckla avtal med logistikföretag

• Aktivt delta och driva frågor kopplade till logistik och lager

• Aktivt arbeta med ständiga förbättringar och verksamhetsutveckling


 
Leder och fördelar arbetet



• Initierar aktiviteter och leder logistikavdelningen  i syfte att uppnå operativa och taktiska mål

• Säkerställer optimal bemanningsplanering avseende lagerdriften och logistikavdelningen på HK

• Säkerställer att personalen inom avdelningen är koordinerade och samverkar på ett effektivt sätt enligt gällande processer och arbetssätt

• Implementerar och följer upp relevanta KPI:er för lager- och logistikverksamheten


 

Din bakgrund



• Mångårig erfarenhet från samma/liknande roll

• Mångårig erfarenhet av Logistik och egen lagerdrift

• Erfarenhet av affärssystem inom logistik

• Meriterande med erfarenhet och god förståelse av retail utifrån ett Omnikanalserbjudande

• Goda dokumenterade ledaregenskaper

• Dokumenterad god förhandlingsförmåga

• Svenska och engelska, flytande i tal och skrift


 

Som person



• Vara en god ambassadör för Lager 157s  värderingar

• Förmåga att planera, prioritera och organisera

• Stark egen drivkraft och effektiv

• Logisk, analystisk och strukturerad

• Social kompetens och kommunikativ

• Gillar förändringar, högt tempo och är flexibel


Vi kallar fortlöpande till intervju och tjänsten kan komma att tillsätts innan ansökningstiden tagit slut, så vänta inte med din ansökan. I samband med denna rekrytering samarbetar Lager 157  med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare.

 

Sök tjänsten genom att ansöka via vår hemsida med ett CV och personligt brev, helst i PDF-format.

 

 


Lager 157 är en växande svensk Denim & Basic-kedja med webshop i både Sverige, Norge, Finland och Danmark med 67 butiker. Vi älskar att mötas på riktigt och tycker om att överraska. Vi jobbar hårt för att alltid skapa bästa värde för pengarna till våra kunder. Visa mindre

Logistikchef

Ansök    Jul 4    Miss Mary Of Sweden AB    Logistikchef
Miss Mary of Sweden är ett internationellt underklädesföretag som designar, producerar och säljer underkläder och badkläder direkt till konsumenter och återförsäljare online. Företaget växer stadigt och har tredubblats i storlek de senaste 5 åren. Vi planerar att fortsätta växa i denna takt och har därför upprättat en ny roll som Logistikchef hos oss som del i vår tillväxtresa. Vi söker därför nu en erfaren logistikchef som kan forma den nya rollen för att... Visa mer
Miss Mary of Sweden är ett internationellt underklädesföretag som designar, producerar och säljer underkläder och badkläder direkt till konsumenter och återförsäljare online. Företaget växer stadigt och har tredubblats i storlek de senaste 5 åren. Vi planerar att fortsätta växa i denna takt och har därför upprättat en ny roll som Logistikchef hos oss som del i vår tillväxtresa. Vi söker därför nu en erfaren logistikchef som kan forma den nya rollen för att hjälpa oss att erbjuda våra kunder ännu bättre och vassare logistiklösningar och bidra till en ökad kundnöjdhet. Som Logistikchef ser du till att vår logistikfunktion vidareutvecklas enligt de strategier som du är med och tar fram och som du implementerar och utvecklar. Din kompetens inom distribution och e-handel kommer vara en viktig del för Miss Marys fortsatta tillväxt och utveckling.
 
Rollbeskrivning
Som logistikchef kommer du att ha det övergripande ansvaret för planering, styrning och uppföljning av företagets logistik- och distributionsstrategier. Du kommer att ansvara för transportlösningar till våra e-handelskunder, som är vårt överlägset största kundgrupp, men även till våra B2B kunder och de kunder som handlar våra produkter via Marketplace. Du ansvarar också för transporter av material och färdiga plagg till och från våra produktionsanläggningar och lager. På sikt kommer du även att ansvara för drift av våra lager både i egen regi och via 3PL partner. För att trivas i denna roll tror vi att du har gedigen erfarenhet inom logistikbranschen och en förmåga att arbeta under tryck för att hantera diverse utmaningar som kan uppstå. Din förmåga att leda och motivera ditt team är avgörande för att både trivas själv men också få dina kollegor runtomkring dig att må gott och nå sin fulla potential.
I rollen som logistikchef rapporterar du till vår COO. Du kommer att arbeta nära övriga funktioner så inom operations men också våra säljteam och kundtjänst. Du är placerad på vårt huvudkontor i Borås, resor förkommer framförallt till våra lager i Tallinn och Bremen.
 
Arbetsuppgifter
• Bidra till och utveckla distributionsstrategi för att säkerställa snabb och kostnadseffektiv leverans till e-handelskunder globalt
• Utveckla och implementera logistikstrategier som möter företagets mål
• Hantera och optimera transport- och distributionsnätverk, inklusive tullhantering för global import och export
• Upprätthålla och underhålla god kommunikation med olika avdelningar för att säkerställa smida logistikflöden
• Förhandla avtal och underhålla relationer med leverantörer av transportlösningar
• Analysera och förbättra befintliga logistikprocesser för ökad kundnöjdhet och effektivitet
• Säkerställa att alla lagar och föreskrifter följs inom logistikens område på en global marknad
• Skapa och underhålla goda relationer med leverantörer och transportörer
• Ansvara för budget och uppföljning av logistikrelaterade kostnader samt KPI:er
• Hantera lager och 3PL-verksamhet effektivt

Kvalifikationer
• Högskoleexamen inom logistik, företagsekonomi eller motsvarande.
• Minst 5 års erfarenhet av arbete i en ledande logistikroll.
• Utmärkta kunskaper om transportlösningar för e-handelslogistik på global marknad.
• Förhandlingsvana med specifik erfarenhet av upphandling av transport tjänster
• Utmärkta kunskaper om tullhantering import och export.
• Starka ledarskapsförmågor och erfarenhet av att leda team, både direkt rapporterande och tvärfunktionella team från olika delar av organisationen.
• Utmärkt problemlösningsförmåga och förmåga att hantera flera projekt samtidigt.
• Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Egenskaper 
Flexibel och anpassningsbar med en handlingsorienterad, proaktiv och analytisk inställning
Självständigt hantera problemlösning och driva lösningar på ett effektivt och kostnadsmedvetet sätt
 
Vi erbjuder
En dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor.
Snabbväxande företag, korta beslutsvägar och delaktighet till att påverka företagets framtida utveckling och tillväxt.
En modern arbetsplats i centrala Borås med kollektivavtal och generösa friskvårdsförmåner.
 
Vi ser fram emot din ansökan och passar på att önska en fin sommar! Vi kommer att hålla koll på ansökningarna men tar ett semesteruppehåll och återkommer till alla sökande när vi är tillbaka i mitten på augusti.


I omkring 60 år har vi på Miss Mary of Sweden specialiserat oss på att tillverka damunderkläder. I den anrika textilstaden bestämde sig makarna Rydström att starta ett klädföretag med egen tillverkning i samma stad. Året var 1957. Idag är vi ett renodlat varumärke för underkläder och badplagg med fortsatt egen produktutveckling och tillverkning där vi säljer våra produkter online via egen webbutik eller via återförsäljare på fyra kontinenter med Europa som vår största marknad. Vi omsätter ca 400 MEUR årligen och vi är 184 medarbetare i Borås samt Tallinn. Visa mindre

DC/WAREHOUSE MANAGER – BORÅS

Company Description “WE PROVIDE DEEP LOGISTICS EXPERTISE FROM DC DESIGN AND OPTIMIZE LOGISTICS CAPABILITIES CLOSELY ALIGNED WITH LATEST TECHNOLOGIES” Are you passionate about always putting the customer first by delivering the best customer delivery experience? Are you driven by improving the customers experience and want to be part of creating leading edge logistics? If the answer is "Oh Yes!”, then this opportunity might be something for you. We are curr... Visa mer
Company Description
“WE PROVIDE DEEP LOGISTICS EXPERTISE FROM DC DESIGN AND OPTIMIZE LOGISTICS CAPABILITIES CLOSELY ALIGNED WITH LATEST TECHNOLOGIES”
Are you passionate about always putting the customer first by delivering the best customer delivery experience? Are you driven by improving the customers experience and want to be part of creating leading edge logistics? If the answer is "Oh Yes!”, then this opportunity might be something for you. We are currently looking for a Distribution center Manager for our 24/7 online warehouse to join the Logistic team in Region North Europe.


Job Description
As a DC Manager, you are managing a team of 1000 employees with 8 direct reports that represents HR, controlling, operations, MHE (Material Handling Equipment), IT, Safety and Project. Your responsibility is to best tailor warehouse capabilities, ensure future business needs as well as cost and service requirements, for all H&M connected brands and channels.
Responsibilities:
Strategically plan, lead, and monitor performance of DC operations with regards to efficiency, service and cost
Manage to comply with Standard Operating Principles across all areas of the DC and define local DC working instructions in a sustainable way
Plan and manage DC employees according to capability needs and forecasted capacity requirements
Proactively identify improvement opportunities for local DC activities to enhance operational performance
Lead and develop the management team to recruit, develop and retain workforce
Closely collaborate with Regional Logistics and Operations to serve day-to-day requests from Sales and align DC operations with quantity and service needs
Monitor and ensure overall garment care and NCG standards
Identify and resolve risks in daily DC ops to ensure high performance and efficiency
Set, facilitate, and follow up goals according to H&M standards
Ensure high quality and in-time sustainability reporting
Improve sustainability standards and strive to minimize Co2 emission
Be updated on, and follow, local laws and regulations



Qualifications
Requirements:
5 years’ experience leading a team of >500 employees
Good knowledge of global standards of operating procedures, security, and sustainability
Logistics experience is desired but not essential? High automation/how it is driven
Excellent understanding of local DC operations, specifics, and capabilities
Holistic view to look at the bigger perspective with a visionary approach

You will have proven Leadership:
For a mindset of that everyone is a leader to release power, autonomy, engagement, and commitment among our colleagues
Enabling everyone to take ownership and use their passion, curiosity, and ideas to lead the way and make a real difference
Ability to encourage collaboration, co-creation, and people development by empowering others
Highly collaborative and open minded with a strong ability to work with multiple stakeholders
Agile mindset with a positive attitude to change and meaningful growth
Inclusive & empathetic towards others whilst encouraging diversity
5+ years of leadership experience



Additional Information
This is a full-time position with placement in Borås, Sweden. Some travel will be required for the position. You will become part of the logistics team in North Europe and report to regional manager. If your experience, skills and ambitions are right for this role we look forward to receiving your CV in English, as soon as possible, at the latest by 2nd July 2023. Interviews will be conducted on a continued basis.
We look forward to receiving your application!
H&M Group is committed to creating a Diverse & Inclusive environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of race, gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, national origin, disability, or age. Visa mindre

WMS Manager till Logent i Borås

Ansök    Mar 14    Logent AB    Logistikchef
Om tjänsten Nu söker vi en processinriktad och WMS-kunnig ny kollega som vill vara med och bidra till den fortsatta utvecklingen av ett effektivt systemstöd i vår lagerlogistikverksamhet! Har du erfarenhet av lagerlogistik och är en fena på processer och WMS? Vill du ha en spännande roll där du på ett automatiserat lager arbetar med att driva förbättringar och projekt framåt? Då är rollen som WMS manager en unik möjlighet för dig! Arbetsuppgifter Som W... Visa mer
Om tjänsten

Nu söker vi en processinriktad och WMS-kunnig ny kollega som vill vara med och bidra till den fortsatta utvecklingen av ett effektivt systemstöd i vår lagerlogistikverksamhet!

Har du erfarenhet av lagerlogistik och är en fena på processer och WMS? Vill du ha en spännande roll där du på ett automatiserat lager arbetar med att driva förbättringar och projekt framåt? Då är rollen som WMS manager en unik möjlighet för dig!

Arbetsuppgifter

Som WMS Manager kommer du ingå i Logents team på siten. Du kommer ansvara för den dagliga driften kopplat till WMS/system-leveransen med hjälp av verksamhetens Super User. Dessutom kommer du arbeta med förbättringar samt projektleda framtida systemförändringar.

Du ansvarar för att lösa akuta problem som uppstår, är kontaktperson och den naturliga kopplingen mellan produktionen och WMS- och hårdvaruleverantören. Du kommer även att arbeta med systemkonfigurationer/uppsättningar i WMS, ändra inställningar efter behov samt se över vad som är möjligt och inte möjligt med befintlig version av WMS efter förslag från produktionen. På en liten site så får man också vara beredd på att rycka in där det behövs. Du rapporterar till Site Manager, tjänsten är placerad vid ett av våra kunders lager i Borås med omnejd.

Din profil

Vi söker dig med teknikintresse och erfarenhet av en liknande roll med lagerarbete och arbete med WMS system och projektledning. Som person och medarbetare ser vi att du är strukturerad, handlingskraftig och lösningsorienterad. Du är relationsskapande och kommunikativ och bra på att samarbeta med andra. Du trivs i en roll med flera kontaktytor och har förmågan att växla upp i tempo om det behövs. I ditt arbete är du resultatinriktad och både vill och vågar ta initiativ till förbättringar för att skapa effektiva flöden i produktionen. Du delar med dig av din kunskap och utbildar kollegor i systemet vid behov.

Du har ett naturligt teknikintresse och goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Om ansökan

Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Cornelia Apelqvist, tel. 0707141765.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Lager 157 söker Logistic Manager

Lager 157 söker Logistic Manager Du är ansvarig för Logistikavdelningen. Du ansvarar processer och utveckling av logistiken. Du sitter med i Lager 157 ledningsgrupp och rapporterar till VD.   I din organisation ansvarar för en Warehouse Manager, Logistic Developer samt all personal på in/outbound. Inom kort öppnar vi vår butik 68.   Dina huvudsakliga arbetsuppgifter • Varutillgänglighet och logistikoptimering • Delta i utvecklingen av lager 157s t... Visa mer
Lager 157 söker Logistic Manager


Du är ansvarig för Logistikavdelningen. Du ansvarar processer och utveckling av logistiken. Du sitter med i Lager 157 ledningsgrupp och rapporterar till VD.  

I din organisation ansvarar för en Warehouse Manager, Logistic Developer samt all personal på in/outbound. Inom kort öppnar vi vår butik 68.
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter



• Varutillgänglighet och logistikoptimering

• Delta i utvecklingen av lager 157s totala affärsplan, strategier, processer och arbetssätt inom logistik.

• Säkerställer att skapa en pålitlig, kostnadseffektiv och snabb leverans från lager till butik och kund (e-com)

• Säkerställer leveranskvalitet och optimerar leveranstillfällen för butik

• Säkerställer att rapportering görs av införsel/utförsel till Sverige, Norge, Danmark, Finland samt kommande länder

• Följa upp och utveckla avtal med logistikföretag

• Aktivt delta och driva frågor kopplade till logistik och lager

• Aktivt arbeta med ständiga förbättringar och verksamhetsutveckling


 
Leder och fördelar arbetet



• Initierar aktiviteter och leder logistikavdelningen  i syfte att uppnå operativa och taktiska mål

• Säkerställer optimal bemanningsplanering avseende lagerdriften och logistikavdelningen på HK

• Säkerställer att personalen inom avdelningen är koordinerade och samverkar på ett effektivt sätt enligt gällande processer och arbetssätt

• Implementerar och följer upp relevanta KPI:er för lager- och logistikverksamheten


 

Din bakgrund



• Mångårig erfarenhet från samma/liknande roll

• Mångårig erfarenhet av Logistik och egen lagerdrift

• Erfarenhet av affärssystem inom logistik

• Meriterande med erfarenhet och god förståelse av retail utifrån ett Omnikanalserbjudande

• Goda dokumenterade ledaregenskaper

• Dokumenterad god förhandlingsförmåga

• Svenska och engelska, flytande i tal och skrift


 

Som person



• Vara en god ambassadör för Lager 157s  värderingar

• Förmåga att planera, prioritera och organisera

• Stark egen drivkraft och effektiv

• Logisk, analystisk och strukturerad

• Social kompetens och kommunikativ

• Gillar förändringar, högt tempo och är flexibel


Vi kallar fortlöpande till intervju och tjänsten kan komma att tillsätts innan ansökningstiden tagit slut, så vänta inte med din ansökan. I samband med denna rekrytering samarbetar Lager 157  med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare.

 

Sök tjänsten genom att ansöka via vår hemsida med ett CV och personligt brev, helst i PDF-format.

 

 


Lager 157 är en växande svensk Denim & Basic-kedja med webshop i både Sverige, Norge, Finland och Danmark med 67 butiker. Vi älskar att mötas på riktigt och tycker om att överraska. Vi jobbar hårt för att alltid skapa bästa värde för pengarna till våra kunder. Visa mindre

Supply Delivery Manager

Ansök    Sep 8    Ericsson AB    Logistikchef
About this opportunity! The Order and Delivery Management job role (ODM) is responsible for order management and accountable for 100% clarification final check, monitoring and deliver orders according to sales order/project requirements for all products and services. The job covers responsibilities within order execution for sales order and project deliveries, return and transportation. All to choose an efficient execution of the supply chain to optimize m... Visa mer
About this opportunity!
The Order and Delivery Management job role (ODM) is responsible for order management and accountable for 100% clarification final check, monitoring and deliver orders according to sales order/project requirements for all products and services.
The job covers responsibilities within order execution for sales order and project deliveries, return and transportation.
All to choose an efficient execution of the supply chain to optimize management and control in order and return flows. Typical Interfaces
Account Supply Responsible, Inbound Supply Management, Supply Chain Planner, Logistic Service Provider, Distribution and Warehouse Management, Project Finance Accounting, Accounts Payable, Customer Project Manager and Product Portfolio Manager

Tools & Resources
SAP, Return Management System (RMS), Transport Management System(TMS), Extended Warehouse Management (EWM), Ericsson Return and Replace (eRR), Mercury System, Logistic Service Provider interface tools, Analytics, Premium Proposal, Erisite, Ericsson Site Rollout (ESR) and Ericsson Customer Order Dashboard (ECOD)

What you will do
Process claims cases in CMT
Validate claim in RMS
Follow up on OA to customer and improvements
Ensure customer satisfaction on OA given
Validate claims and respond accordingly
Follow up on FG material value and work to minimize



You will bring
Qualifications and Experience
Bachelor’s degree within relevant areas or corresponding work experience. Logistics and Supply chain knowledge, good verbal and written communication skills in English mandatory.

Behavioral Competences
Following Instructions and Procedures, Delivering Result and Meeting Customer Expectations, Analyzing, Relating and Networking, Presenting and communicating information, Planning and organizing

What happens once you apply?
Visit https://www.ericsson.com/en/careers/hiring-process to find all you need to know about what our typical hiring process looks like.

Encouraging a diverse and inclusive organization is core to our values at Ericsson, that's why we nurture it in everything we do. We truly believe that by collaborating with people with different experiences we drive innovation, which is essential for our future growth. We encourage people from all backgrounds to apply and realize their full potential as part of our Ericsson team.
Ericsson is proud to be an Equal Opportunity and Affirmative Action employer, learn more.
Please send in your application in english as soon as possible, since the process is ongoing! Visa mindre

Hemtex söker Lagerchef

Vill du vara med på en spännande resa?   Du är verksamhetsansvarig för vår nya lagersajt Borås. Ansvarig för lageravtal och processerna för att hantera godset på lagret, såsom in- och utleveranser. Drifts- och säkerhetsansvarig för lagerbyggnaden i Viared. Du sitter med i Hemtex utökade ledningsgrupp och rapporterar till Lager- och Logistikchef på koncernnivå.   Dina huvudsakliga arbetsuppgifter   Varutillgänglighet och logistikoptimering • Delta i utvec... Visa mer
Vill du vara med på en spännande resa?
 
Du är verksamhetsansvarig för vår nya lagersajt Borås. Ansvarig för lageravtal och processerna för att hantera godset på lagret, såsom in- och utleveranser. Drifts- och säkerhetsansvarig för lagerbyggnaden i Viared. Du sitter med i Hemtex utökade ledningsgrupp och rapporterar till Lager- och Logistikchef på koncernnivå.
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
 
Varutillgänglighet och logistikoptimering

• Delta i utvecklingen av Hemtex/Kid totala affärsplan, strategier, processer och arbetssätt
• Säkerställer att skapa en pålitlig, kostnadseffektiv och snabb leverans från lager till butik och kund
• Säkerställer leveranskvalitet och optimerar leveranstillfällen för butik
• Säkerställer att rapportering görs av införsel/utförsel till Sverige, Norge, Finland och Estland
• E-handelslogistik så som plock och pack på lager
 
Projekt "Ny lagersajt Borås"

• Följa upp samt avsluta gällande 3PL-avtal
• Aktivt delta och driva frågor kopplade till logistik och lager, i projektet 
• Aktivt driftsätta, utvärdera och följa upp beslut fattade i projektet
 
Leder och fördelar arbetet

• Initierar aktiviteter och leder lager i syfte att uppnå operativa och taktiska mål
• Säkerställer optimal bemanningsplanering avseende lagerdriften i Borås
• Säkerställer att personalen inom avdelningen är koordinerade och samverkar på ett effektivt sätt enligt gällande processer och arbetssätt
• Implementerar och följer upp relevanta KPI:er för lager- och logistikverksamheten
• Ytterst arbetsmiljöansvarig för lagersajt i Borås
•  Personalansvarig för svenskt lager
 
Din bakgrund

• Mångårig erfarenhet från samma/liknande roll 
• Mångårig erfarenhet av Logistik såväl i 3PL-partnerskap och egen lagerdrift
• Meriterande med erfarenhet och god förståelse av retail utifrån ett Omnikanalserbjudande
• Goda dokumenterade ledaregenskaper
• Dokumenterad god förhandlingsförmåga
• Svenska och engelska, flytande i tal och skrift

Som person
 
Vara en god ambassadör för Hemtex värderingar: Kunnig, Generös och Kreativ

• Förmåga att planera, prioritera och organisera
• Stark egen drivkraft och effektiv
• Logisk, analystisk och strukturerad
• Social kompetens och kommunikativ 
• Gillar förändringar och är flexibel
Vi kallar fortlöpande till intervju och tjänsten kan komma att tillsätts innan ansökningstiden tagit slut, så vänta inte med din ansökan. I samband med denna rekrytering samarbetar Hemtex  med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare.
 
Sök tjänsten genom att ansöka via vår hemsida med ett CV och personligt brev, helst i PDF-format.
 
"Att komma hem ska vara härligt, tycker vi på Hemtex."


Om Hemtex
Vi vill att alla ni som handlar på Hemtex ska känna er trygga med vilka vi är och vad vi står för. Det allra bästa sättet att lära känna oss och våra produkter är självklart att komma förbi våra butiker. En bra start är annars att ta en minut eller två och läsa vidare här; om vårt företag och vår historia, vårt förhållande till textil, och hur vi bedriver vår verksamhet med hänsyn till vår omvärld.

Vår passion för textil
På Hemtex älskar vi kuddar, för att ta ett exempel. Och gardiner, för att ta ett annat. Men hos oss är en kudde aldrig bara en kudde. Och en gardin kan ha så många fler kvaliteter än att bara vara sydd i indisk bomull och klara av att hänga där rakt upp och ned.

För oss på Hemtex handlar vår livslånga passion för textil om allt som textil kan vara och tillföra – utöver att ligga på ett bord eller hänga på en badrumskrok och se snygg ut. Eller, om vi ska vara helt ärliga; när textil är och gör allt det där samtidigt, på sitt oefterhärmliga, oemotståndliga, underbara vis – det är då vi älskar den mest. Form och funktion, tillsammans, för alltid.

Hemtex grundades 1973, och på vägen fram till den position vi innehar idag – som Nordens ledande detaljhandelskedja för hemtextilier – har vår passion för textilier tveklöst varit den starkast bidragande faktorn. I dagsläget kan du besöka oss i över 160 butiker i Norden samt här på webben - och oavsett var du kliver in hittar du samma sortiment, med samma röda tråd:

Funktionell hemtextil med hög kvalitet och unik design till ett bra pris, där inte en endaste produkt har kommit till av någon slump.
Att komma hem ska vara härligt, tycker vi på Hemtex. Visa mindre

Operativ Logistikchef till Play

Ansök    Jun 16    Speed Group AB    Logistikchef
Är du en driven och prestigelös person med bakgrund inom logistikbranschen? Vill du ha en roll där du får utveckla och sätta din prägel i ett företag i stor tillväxt? Då ska du söka tjänsten som Operativ Logistikchef på Play, varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som Operativ Logistikchef hos oss på Play har du en central och varierad roll i att utveckla och leda verksamheten, såväl personalen som logistiken. Du kommer utveckla och implementera nya... Visa mer
Är du en driven och prestigelös person med bakgrund inom logistikbranschen? Vill du ha en roll där du får utveckla och sätta din prägel i ett företag i stor tillväxt? Då ska du söka tjänsten som Operativ Logistikchef på Play, varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som Operativ Logistikchef hos oss på Play har du en central och varierad roll i att utveckla och leda verksamheten, såväl personalen som logistiken. Du kommer utveckla och implementera nya operativa processer och rutiner samtidigt som du har övergripande ansvar för arbetsmiljö, produktivitet och lagereffektivisering. I arbetsuppgifterna ingår även delaktighet vid implementeringen av ett nytt WMS-system och nyckeltal.

Som Operativ Logistikchef hos oss på Play får du stora utvecklingsmöjligheter där du har möjlighet att utforma din egen roll. Du kommer ha personalansvar för ca 50 medarbetare men under högsäsong är vi fler än så.

Hos oss på Play arbetar vi med korta beslutsvägar och med frihet under ansvar. Vi sitter i ljusa och fräscha lokaler i Viared i Borås, varmt välkommen till oss!

Om bolaget
Sedan 80-talet har vi på Play arbetat med skräddarsydda logistiklösningar och har därmed en lång och bred erfarenhet inom logistikbranschen. Vi vet att en bra logistiklösning är mer än att transportera en produkt från A-B, vi ser helheten och de små detaljerna i varje uppdrag. Vi tror på ett nära samarbete, långsiktigt partnerskap och utveckling tillsammans.

Vår utveckling slutar aldrig, vi fortsätter att arbeta för att underlätta och effektivisera lösningar inom logistik och distribution allt eftersom marknader och produkter utvecklas.

Vi nöjer oss aldrig, vi utvecklas hela tiden för att bli bättre! Vår styrka ligger i vår långa erfarenhet av distribution och logistik, produkter som kommer och går men kompetensen kring hanteringen kommer alltid finnas hos oss.

Läs mer om oss på www.play.se.

Om dig
För att lyckas i rollen som Operativ Logistikchef på Play är du en person med stort driv och engagemang som brinner för att utveckla- och utvecklas i en miljö med högt tempo. Du har sedan tidigare arbetat inom logistik och har en grundläggande förståelse för hur en logistikverksamhet fungerar. Som Operativ Logistikchef är du självgående, prestigelös och kommer med process- och förbättringsförslag som du sedan själv driver och implementerar.

Vi ser det som en stor fördel om du tidigare haft personalansvar och därmed har med dig kunskaper inom HR. Du är trygg i dig själv och trivs att arbeta med andra människor i en roll där du får vara med och coacha och leda personalen. I din kommunikation är du tydlig och transparent samtidigt som du är lyhörd och förtroendeingivande.

Vidare tror vi att du som Operativ Logistikchef hos oss på Play har en förmåga att se logiska samband och vad som är mest optimalt för verksamheten. Du har erfarenhet från Lean och är duktig på att arbeta utifrån dessa principer. När du stöter på arbetsuppgifter du inte är bekant med sedan tidigare, är du inte främmande för att orientera dig till rätt lösningar och nya vägar framåt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökan
Ansökan sker på speedgroup.se. För mer information om tjänsten, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Carl Otter på [email protected].

Under semesterperioden v.28-31 har vi begränsad möjlighet att svara på frågor via mail och telefon.

Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!
_____

Sökord: operativ logistikchef, warehouse manager, arbetsledare, logistikutvecklare, logistikchef, logistikplanerare, logistiker, supply chain, lageransvarig, lagerchef Visa mindre

Head of Logistic Outbound Operations till Speed Group

Ansök    Feb 18    Speed Group AB    Logistikchef
Vill du ha en operativ roll där du bygger långsiktiga positiva kundrelationer, lönsamma affärer samtidigt som du brinner för ledarskap? Då är du välkommen att söka rollen som Head of Logistics Outbound Operations hos oss på Speed Group! Om tjänsten I rollen som Head of Logistic Outbound Operations ansvarar du både operativt och kommersiellt för all Speeds verksamhet inom avdelningen Outbound med koppling mot kunden Ericsson. Du kommer att leda och utveckl... Visa mer
Vill du ha en operativ roll där du bygger långsiktiga positiva kundrelationer, lönsamma affärer samtidigt som du brinner för ledarskap? Då är du välkommen att söka rollen som Head of Logistics Outbound Operations hos oss på Speed Group!

Om tjänsten
I rollen som Head of Logistic Outbound Operations ansvarar du både operativt och kommersiellt för all Speeds verksamhet inom avdelningen Outbound med koppling mot kunden Ericsson. Du kommer att leda och utveckla ett team med ca 100 medarbetare varav fyra av dem är direktrapporterande. Tillsammans med din grupp ansvarar du för att nå uppsatta mål avseende kundnöjdhet, lönsamhet, kvalitet, leveransprecision och produktivitet.

Rollen som Head of Logistic Outbound Operations är operativ och du förväntas att på ett aktivt och närvarande sätt finnas tillgänglig för ditt team och jobba med engagemang, motivation och uppföljning. Du förväntas också bygga långsiktiga positiva kundrelationer, lönsamma affärer och förhandla med fackliga parter vid behov.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter som Head of Logistic Outbound Operations:
- Fullt P&L ansvar för Outbounds verksamhet
- Ansvar för trafikkontor och trafikplanering
- Budgetansvar
- Planera och leda det operativa arbetet
- Operativt personalansvar
- Ansvar för att utveckla och förbättra processer
- Ansvar för att avdelningen upprätthåller en god kommunikation med kund och transportörer
- Ansvar för nyckeltal, inkl. uppföljning och rapportering
- Administration
- Arbetsmiljöansvar: säkerställa att lagar, regler, rutiner och värderingar efterlevs.
- Fastighetsansvar

Du rapporterar till Affärsområdeschef för Ericsson och ingår i ledningsgruppen för affärsområdet. Arbetstiden är förlagd till dagtid.

Om bolaget
Speed Group är ett tjänsteföretag som erbjuder kompletta lösningar inom logistik, bemanning, rekrytering och utbildning. Med +150 000 kvm lageryta och smarta automationslösningar är vi idag en av Nordens ledande aktörer inom tredjepartslogistik.

Speed Group finns idag på tre orter; Borås, Göteborg och Stockholm. Koncernen består av sju bolag som sysselsätter totalt ca 1000 personer och har en total omsättning på nära 1 MRD SEK. Speed Group grundades 2004 och är sedan 2015 majoritetsägt av Ratos.

Som anställd hos oss på Speed blir du en del av en professionell och jordnära organisation som verkar i en positiv miljö. Vårt företag präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda.

Läs mer på speedgroup.se.


Din profil
Vi söker dig som vill jobba nära kund och operationen och motiveras av ett delegerat resultatansvar. För att lyckas i rollen som Head of Logistic Outbound Operations krävs det att du tidigare har arbetat inom lager och logistik i en ledande befattning och har ett stort intresse för människor och ledarskap. Dessutom behöver rätt person ha god förmåga att själv identifiera, initiera och genomföra de förbättringsaktiviteter som krävs för att förbättra lönsamhet och kvalitet.

Krav:
- Erfarenhet från arbete inom spedition
- Erfarenhet från 3PL lagerverksamhet
- Erfarenhet av att jobba med nära kundrelationer
- Vana vid ekonomiskt ansvar
- God förmåga att driva förbättringar
- Intresserad av människor / ledarskap
- Serviceinriktad och kundfokuserad
- Van att arbeta mot, och ta ansvar för, KPI:er, mål och deadlines
- Erfarenhet och intresse av IT-system
- Goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande:
- Erfarenhet av WMS-systemet SAP

Vi värdesätter att du är en tydlig och synlig ledare som brinner för att utveckla medarbetarna och tillsammans arbeta mot uppsatta mål. Som person är du positiv och lösningsfokuserad och gör det som krävs för att lösa utmaningar. Du har förmågan att kunna se helheten och samtidigt vara insatt i detaljer. Vidare ser vi gärna att du har en god kommunikativ förmåga och du är rak och tydlig i din kommunikation.


Ansökan
Ansökan sker på speedgroup.se. För mer information om tjänsten, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Göran Karlsson på [email protected].

Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag! Visa mindre

General Manager to DFDS Logistics AB Borås

Ansök    Sep 23    DFDS Professionals AB    Logistikchef
Our offer Do you want to build up and operate your own business and deliver success to our customers? Are you a commercially driven person with a great interest in Logistics? Then this position as General Manager might be the next step for you in your career? This journey will take place in Borås at our new warehouse in Viared that will be fully operational in January 2022. In this role you are overall responsible for all operations at the warehouse and cu... Visa mer
Our offer
Do you want to build up and operate your own business and deliver success to our customers? Are you a commercially driven person with a great interest in Logistics? Then this position as General Manager might be the next step for you in your career?
This journey will take place in Borås at our new warehouse in Viared that will be fully operational in January 2022. In this role you are overall responsible for all operations at the warehouse and customer relations. As overall responsible you will also be a key player to establish our new organization in Borås and of course be fully responsible for our financial targets.

Who are you?
As a person you handle different social situations and relationships with different people with self-confidence. You are also a person who has great focus and energy on achieving desired targets. You also have a good ability to communicate easily and efficiently both internally and externally. You have an ability to act from a holistic perspective with customers, financials, and organization in focus. Finally, you are a person who have a good ability to act with calm and focus on unexpected situations.

We believe you have experience from a similar position or other solid experience within the logistics industry. A requirement for the position is that you have managerial experience preferably from the logistics industry. Fluent in Swedish and English and drivers license is also a requirement. We also believe that you have a degree in engineering/economics or equivalent experience.

For any questions regarding the position, please contact DFDS Professionals by [email protected].

If you find the job interesting, please apply no later than 31 October 2021 and preferably earlier as we will evaluate applications on an ongoing basis. Please note that due to GDPR we do not accept applications via e-mail or postal service.

The DFDS Group has 10 000 employees located across 25 countries and provides shipping and logistics services in Europe generating annual revenues of EUR 2.0bn. DFDS was founded in 1866, is headquartered in Copenhagen, and listed on NASDAQ OMX Copenhagen. In Sweden, DFDS have about 1 000 employees working in different officies, with the biggest location Gothenburg. Visa mindre

Operativ chef till rikstäckande bolag i Borås med omnejd!

Ansök    Feb 16    Experis AB    Logistikchef
Trivs du med att utveckla och coacha medarbetare samtidigt som du drivs av mål och utveckling? Vill du vara med på en förändringsresa där du får leda och planera arbetet för en enhet hos ett utvecklingsorienterad logistik- och distributionsbolag? Då kan det vara dig vi söker! Om rollen Som operativ chef har du det yttersta ansvaret för den dagliga driften för en enhet. I rollen har du fullt verksamhetsansvar samt personalansvar för en grupp om ca 30 meda... Visa mer
Trivs du med att utveckla och coacha medarbetare samtidigt som du drivs av mål och utveckling? Vill du vara med på en förändringsresa där du får leda och planera arbetet för en enhet hos ett utvecklingsorienterad logistik- och distributionsbolag? Då kan det vara dig vi söker!

Om rollen

Som operativ chef har du det yttersta ansvaret för den dagliga driften för en enhet. I rollen har du fullt verksamhetsansvar samt personalansvar för en grupp om ca 30 medarbetare. Bolaget är på en förändringsresa vilket kommer att ställa krav på dig som förändringsledare och att du är en förebild inom enheten.

I rollen kommer du att ingå i en lokal ledningsgrupp med chefer för andra enheter. Arbetstiden för tjänsten är förlagd på dagtid men vissa delar av verksamheten bedrivs även på andra tider. Tjänsten är en tillsvidareanställning och du blir anställd av vår kund.

Om dig
Vi söker dig med erfarenhet från en ledande roll som exempelvis teamledare, gruppledare, produktionschef, produktionsledare, gruppchef, avdelningschef eller liknande med fördel inom logistik och distribution. Vidare ser vi att du har en gymnasieutbildning och meriterande för tjänsten är om du även har en relevant eftergymnasial utbildning.

För att trivas i rollen har du ett intresse av att leda människor och få individer att växa. Du har en förmåga att skapa resultat, bidra med engagemang och ett starkt driv.

Viktiga personliga egenskaper för att lyckas i rollen:

* God kommunikativ förmåga
* Stabil och trygg ledare
* Förmåga att involvera medarbetar och skapa samsyn

En förutsättning för tjänsten är:

* Goda IT-kunskaper
* Svenska i så väl tal som skrift
* B-körkort är ett krav

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökan
Bolaget är konfidentiellt men är en tillsvidareanställning av vår kund. Känner du igen dig i beskrivningen ovan är du välkommen med din ansökan. För frågor eller funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Patrik Czolowski på [email protected]

Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast den 13 mars 2022. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Teamledare - lager/logistik

Ansök    Jul 5    Maxkompetens Konsult AB    Logistikchef
Teamledare sökes till JENSEN Sweden AB Har du erfarenhet från lager och logistik och känner dig redo för en större utmaning? Är du en naturlig ledare som kan se helheten i ett arbete och som gillar ordning och reda? Nu söker vi en erfaren logistikmedarbetare till tjänsten som teamledare för lager- och logistikavdelningen till vår kund JENSEN Sweden AB i Borås. Dina arbetsuppgifter Som teamledare hos Jensen Sweden AB är det din huvudsakliga uppgift a... Visa mer
Teamledare sökes till JENSEN Sweden AB

Har du erfarenhet från lager och logistik och känner dig redo för en större utmaning? Är du en naturlig ledare som kan se helheten i ett arbete och som gillar ordning och reda? Nu söker vi en erfaren logistikmedarbetare till tjänsten som teamledare för lager- och logistikavdelningen till vår kund JENSEN Sweden AB i Borås.



Dina arbetsuppgifter

Som teamledare hos Jensen Sweden AB är det din huvudsakliga uppgift att leda och utveckla arbetet på lagret och internlogistiken. Du kommer ha det övergripande ansvaret för att leda och utveckla arbetet för att säkerställa att logistikpersonalen arbetar på ett effektivt sätt med rätt projekt i rätt följd. Tillsammans med övriga teamledare kommer du fördela resurser mellan grupperna löpande och ansvara för att gruppens arbete återrapporteras på rätt sätt. När det kommer in ny personal står du för utbildningen i de gällande rutinerna. Du kommer boka närfrakter, fylla i leveransspecifikation vid projektpackning och följesedelsrapportera både ankommande och avgående gods. Vidare kommer du utveckla logistikavdelningen och driva gruppens förbättrings- och arbetsmiljöarbete.



-> Leda och utveckla arbetet på lagret och internlogistiken

-> Boka närfrakter, följesedelsrapportera och fylla i leveransspecifikation

-> Packa, lasta och lossa av lastbilar

-> Lagerställsansvarig, truckansvarig, återvinningsansvarig



Du kommer ha en operativ roll där det också ingår i dina arbetsuppgifter att packa, lasta och lossa av lastbilar samt insortering av ankommande gods. Ytterligare arbetsuppgifter är inrapportering av projektreturer och fakturaattestering. Du kommer vidare vara lagerställsansvarig, återvinningsansvarig, truckansvarig och kontaktperson mot truckleverantörer. Utöver detta kommer du även delta i vår förbättringsstyrgrupp.



Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet från lager och logistik och som har hanterat de typer av utrustning som typiskt används inom lager. Du har erfarenhet av att lasta och lossa lastbilar och du förstår vikten av lagerplatshantering. Du tror på ett mycket aktivt ledarskap som genomsyras av "gå och se"-mentalitet. Viktigt för rollen är att du kan samarbeta med personalen genom att se helheten över företagets behov och inte enbart den enskilda gruppen.



Krav

-> Erfarenhet av lager

-> Van truckförare med truckkort, främst ledstaplare och motviktstruck.

-> Svenska och engelska i tal och skrift.

-> Systemvana och erfarenhet av inleveransrapportering, utleveranser, plock och fraktbokning



Har du tidigare haft en ledarroll (officiell eller inofficiell) är det meriterande, dock inget krav.



Övrig information

Placeringsort: Borås
Start: Efter överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid - Dagtid
Lön: Enligt kollektivavtal



JENSEN Sweden AB har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna process. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos JENSEN Sweden AB i Borås.

Har du frågor angående tjänsten så kontakta oss gärna via mejl:

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.


Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 7 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.



Om kunden

JENSEN-GROUP's affärsidé är att bistå industriella tvätterier över hela världen att tillhandahålla kostnadseffektiv textilservice till sina kunder. Dem har upparbetat en position till att bli föredragen leverantör till tvätteriindustrin genom att erbjuda bred expertis i att designa och leverera hållbara lösningar i allt från fristående maskiner till kompletta system och integrerade lösningar. JENSEN-GROUP utökar ständigt sitt utbud genom att utveckla miljövänliga innovativa produkter och tjänster vilka används till att lösa specifika kundbehov. Deras framgång är ett resultat av global yrkesskicklighet och lokal närvaro i en kombination.

JENSEN Sweden AB är den del av det växande affärsområdet Material Handling och specialiserat på system för plaggtransport och plaggsortering.

Se vidare www.jensen-group.com. Visa mindre

Head of Logistics till RevolutionRace

Ansök    Jun 24    AB Effektiv Borås    Logistikchef
Vill du bidra till fortsatt expansion för RevolutionRace genom att både utveckla befintliga samt etablera nya effektiva logistiklösningar på befintliga och nya marknader? Då kan detta vara tjänsten för dig. Här får du arbeta strategiskt med optimering av framtidens logistik hos ett prisbelönat och modernt e-handelsföretag i framkant. Välkommen till RevolutionRace – ett bolag med en stark tillväxt, en genuin framgångssaga och ett högt engagemang! Om vår k... Visa mer
Vill du bidra till fortsatt expansion för RevolutionRace genom att både utveckla befintliga samt etablera nya effektiva logistiklösningar på befintliga och nya marknader? Då kan detta vara tjänsten för dig. Här får du arbeta strategiskt med optimering av framtidens logistik hos ett prisbelönat och modernt e-handelsföretag i framkant. Välkommen till RevolutionRace – ett bolag med en stark tillväxt, en genuin framgångssaga och ett högt engagemang!

Om vår kund
RevolutionRace är bolaget som gått från noll till 500 miljoner på 7 år! Vi är ett av Sveriges snabbast växande e-handelsbolag och vi är stolta över att gå vår egen väg när det kommer till marknadsföring, design och hur vi väljer att bygga vårt bolag.

I en konservativ bransch som säljer överprisade outdoorkläder gör vår målsättning oss unika: Våra kunder ska vara mer nöjda med de plagg vi levererar, än de plagg de köper för dubbla priset. Vi älskar framgångar och tar nu sikte på miljarden med mycket glädje på vägen. Vill du vara med oss när vi når det målet?


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Head of Logistics hos RevolutionRace ansvarar du för ledningen av logistikverksamheten och dess processer. Du säkerställer att befintlig logistikverksamheten fungerar på ett optimerat, effektivt och kvalitetssäkert sätt men framförallt ligger fokus på att vidareutveckla en logistikprocess som säkrar företagets framtida tillväxt samt branschens bästa kundupplevelse. Här bidrar du i allra högsta grad till bolagets fortsatta expansion. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

• Skapa och utveckla strategier, processer, rutiner och KPI:er
• Kontinuerligt följa upp prestation och kvalitet hos leverantörer inom logistikkedjan
• Genomföra leverantörsförhandlingar inom lager och transport
• Ständigt identifiera nya, dynamiska lösningar för att fortsatt befinna sig i framkant
• Bidra till och delta i ledningsgruppens arbete


Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av en ledande befattning inom en logistikverksamhet. Du har tidigare verkat i en snabbrörlig bransch, där produktflödet varit stort på flera internationella marknader. Vidare har du erfarenhet av förändringsarbete samt etableringar på nya marknader. Erfarenhet av e-handel skapar förutsättningar för att lyckas i rollen och du har tidigare god vana av att arbeta i olika affärssystem och plattformar.

Som person är du analytisk, detaljorienterad och leveranssäker samtidigt som du agerar med stor prestigelöshet och en ödmjuk framtoning. Ditt arbetssätt karaktäriseras av självständighet, flexibilitet och effektivitet samtidigt som du är initiativtagande och har ett stort engagemang för ditt arbete. Vidare motiveras du starkt av att ständigt identifiera förbättringsmöjligheter, finna lösningar och öka effektiviteten i alla processer.

Utöver stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi dig en plats hos ett välmående och snabbväxande företag med en genuin gemenskap, delaktighet och flexibilitet. RevolutionRace har bra förmåner med bland annat friskvårdsbidrag, tjänstepension, trevliga resor med kollegorna och bra rabatt på det egna sortimentet. Bolaget vill behålla startup-andan och sin prestigelöshet samtidigt som de satsar mot miljarden. Vill du vara med mot målet?

Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via www.effektiv.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta gärna Marie Wikström, [email protected] eller Gabriella Albertsson, [email protected]


Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.

Sökord
Head of Logistics, Logistikchef, Chief Logistics Officer, CLO, E-handel, E-commerce, Logistik, Logistics, Logistikkonsult, Logistics and Supply Chain Consultant Visa mindre

Head of Logistics till RevolutionRace

Ansök    Maj 25    AB Effektiv Borås    Logistikchef
Vill du bidra till fortsatt expansion för RevolutionRace genom att både utveckla befintliga samt etablera nya effektiva logistiklösningar på befintliga och nya marknader? Då kan detta vara tjänsten för dig. Här får du arbeta strategiskt med optimering av framtidens logistik hos ett prisbelönat och modernt e-handelsföretag i framkant. Välkommen till RevolutionRace – ett bolag med en stark tillväxt, en genuin framgångssaga och ett högt engagemang! Om vår k... Visa mer
Vill du bidra till fortsatt expansion för RevolutionRace genom att både utveckla befintliga samt etablera nya effektiva logistiklösningar på befintliga och nya marknader? Då kan detta vara tjänsten för dig. Här får du arbeta strategiskt med optimering av framtidens logistik hos ett prisbelönat och modernt e-handelsföretag i framkant. Välkommen till RevolutionRace – ett bolag med en stark tillväxt, en genuin framgångssaga och ett högt engagemang!

Om vår kund
RevolutionRace är bolaget som gått från noll till 500 miljoner på 7 år! Vi är ett av Sveriges snabbast växande e-handelsbolag och vi är stolta över att gå vår egen väg när det kommer till marknadsföring, design och hur vi väljer att bygga vårt bolag.

I en konservativ bransch som säljer överprisade outdoorkläder gör vår målsättning oss unika: Våra kunder ska vara mer nöjda med de plagg vi levererar, än de plagg de köper för dubbla priset. Vi älskar framgångar och tar nu sikte på miljarden med mycket glädje på vägen. Vill du vara med oss när vi når det målet?


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Head of Logistics hos RevolutionRace ansvarar du för ledningen av logistikverksamheten och dess processer. Du säkerställer att befintlig logistikverksamheten fungerar på ett optimerat, effektivt och kvalitetssäkert sätt men framförallt ligger fokus på att vidareutveckla en logistikprocess som säkrar företagets framtida tillväxt samt branschens bästa kundupplevelse. Här bidrar du i allra högsta grad till bolagets fortsatta expansion. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

• Skapa och utveckla strategier, processer, rutiner och KPI:er
• Kontinuerligt följa upp prestation och kvalitet hos leverantörer inom logistikkedjan
• Genomföra leverantörsförhandlingar inom lager och transport
• Ständigt identifiera nya, dynamiska lösningar för att fortsatt befinna sig i framkant
• Bidra till och delta i ledningsgruppens arbete


Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av en ledande befattning inom en logistikverksamhet. Du har tidigare verkat i en snabbrörlig bransch, där produktflödet varit stort på flera internationella marknader. Vidare har du erfarenhet av förändringsarbete samt etableringar på nya marknader. Erfarenhet av e-handel skapar förutsättningar för att lyckas i rollen och du har tidigare god vana av att arbeta i olika affärssystem och plattformar.

Som person är du analytisk, detaljorienterad och leveranssäker samtidigt som du agerar med stor prestigelöshet och en ödmjuk framtoning. Ditt arbetssätt karaktäriseras av självständighet, flexibilitet och effektivitet samtidigt som du är initiativtagande och har ett stort engagemang för ditt arbete. Vidare motiveras du starkt av att ständigt identifiera förbättringsmöjligheter, finna lösningar och öka effektiviteten i alla processer.

Utöver stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi dig en plats hos ett välmående och snabbväxande företag med en genuin gemenskap, delaktighet och flexibilitet. RevolutionRace har bra förmåner med bland annat friskvårdsbidrag, tjänstepension, trevliga resor med kollegorna och bra rabatt på det egna sortimentet. Bolaget vill behålla startup-andan och sin prestigelöshet samtidigt som de satsar mot miljarden. Vill du vara med mot målet?

Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via www.effektiv.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta gärna Marie Wikström, [email protected] eller Gabriella Albertsson, [email protected]


Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.

Sökord
Head of Logistics, Logistikchef, Chief Logistics Officer, CLO, E-handel, E-commerce, Logistik, Logistics, Logistikkonsult, Logistics and Supply Chain Consultant Visa mindre

Production Area Manager/Teamledare - Logistik

Ansök    Mar 17    Ellos AB    Logistikchef
Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i sa... Visa mer
Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK. 




Production Area Manager/Teamledare - Logistik 

Arbetsbeskrivning 

Vi söker dig med stort engagemang som vill arbeta med att utveckla Ellos group AB:s logistik och personal.

Inom ditt område har du personal (ca: 35-45 personer) samt budgetansvar och du kommer att vara en viktig del i vår Produktionsledning.  
 

Din huvudsakliga uppgift är att utveckla ditt verksamhetsområde med fokus på ledarskap, bemanning, effektivitet och kvalité. Du säkerställer att vi har rätt bemanning och att vi klarar av snabba förändringar i produktionen. 
I tjänsten ingår också att delta i projekt, antingen som ledare eller deltagare. Arbetet ställer höga krav på prestigelöshet och professionalism varför stor vikt kommer att läggas vid din personlighet. 

Kvalifikationer 

Nyckelegenskaper för befattningen är; Kommunikativ,  Inspirerande,  Strukturerad,  Analytisk,  Drivande och Motiverande. 

För tjänsten som Production Area Manager/Teamledare ser vi att du har ledarerfarenhet och då gärna inom Logistik eller Industri. Som person har du starkt kundfokus och känsla för kvalitet. Kunskaper inom data, specifikt excel samt goda kunskaper i Engelska samt Svenska är ett krav. Rollen rapporterar till Produktionschef. 

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. För frågor om tjänsten kan du kontakta Produktionschef Mikael Östh på mail till [email protected]  Du kan läsa mer om företaget och ansöka via www.ellosgroup.se/jobb senast 30 april, vi tillämpar ett löpande urval. Visa mindre

Supply Chain Manager med platschefsansvar till Pemtec i Borås

Ansök    Apr 9    Wise Professionals AB    Logistikchef
Pemtec är en av Nordens ledande leverantörer av produkter för Bergvärme, Jordvärme, Sjövärme, Tryckavlopp, Tryckvatten och Kabelskydd. Pemtec ingår i Debe Flow Group med kontor i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Som ett bolag inom koncernen så jobbar man nära andra bolag för att tillsammans komplettera varandra inom hela begreppet flöde av vatten, värme och energi. I den snabba tillväxt man har haft sedan 2017 så är behovet stort att utveckla process... Visa mer
Pemtec är en av Nordens ledande leverantörer av produkter för Bergvärme, Jordvärme, Sjövärme, Tryckavlopp, Tryckvatten och Kabelskydd. Pemtec ingår i Debe Flow Group med kontor i Sverige, Norge, Finland och Tyskland.

Som ett bolag inom koncernen så jobbar man nära andra bolag för att tillsammans komplettera varandra inom hela begreppet flöde av vatten, värme och energi. I den snabba tillväxt man har haft sedan 2017 så är behovet stort att utveckla processer och rutiner för att kunna fortsätta sin expansiva resa.

På www.pemtec.se kan du läsa och se dess produkter. Besök också gärna www.debe.se för att se och läsa om koncernens hela utbud av produkter och tjänster.

Ansvar och arbetsuppgifter

I den nya rollen som Supply Chain Manager (SCM) ansvarar du för utveckling av hela varuförsörjningsprocessen.

Du blir en viktig person med en stor förståelse för Pemtecs hela varuförsörjningsflöde, allt från inköp, produktion, lager, logistik. Som chef så leder du dagligen den operativa verksamheten som består av drygt 20 personer med rapporterande teamchefer.

Du initierar, prioriterar, driver och följer upp utveckling och förbättring av processer och rutiner. Som platschef har du även personal- och budgetansvar.

Utifrån ett nuläge sätter du dig snabbt in i verksamheten och skapar förtroende och förmedlar känslan av nytänkande och utveckling. Rollen medför kontakter med olika intressenter både inom bolaget och koncernen samt kunder och leverantörer.

Denna nyckelroll blir som ett ”nav” med höga förväntningar på avgörande och relevanta förbättringar som ett resultat. I rollen rapporterar du till VD.

Tjänsten är placerad i Borås.

Om dig

Du förstår strategier och prioriteringar inom verksamheten och tillämpar denna insikt för att uppnå mål.Du har ambition och energi som smittar av sig.Du är rak och tydlig i din kommunikation och tar tag i olösta problem omgående.Du tar arbete och prestation på allvar med hög prioritet på ett strukturerat sätt.Du förhåller dig positiv och entusiastisk även i tuffa situationer.Du är trygg i din roll och etablerar trovärdighet, förtroende och inflytande hos medarbetare och kunder.

Din bakgrund

För att lyckas, vara framgångsrik och aktuell för tjänsten har du en relevant eftergymnasial utbildning. Du har flerårig erfarenhet och dokumenterat goda resultat från liknande tjänst och är väl insatt i processutveckling, varuförsörjning, projektledning inom SCM. Meriterande om du har erfarenhet av implementering och utveckling av olika system inom liknande storlek på bolag.

Som person har du lätt för att etablera trovärdighet och bli en i ”gänget”. Du är en van användare av Excel och olika affärs- och produktionssystem. Din svenska och engelska är på en hög nivå såväl muntligen som skriftligen.



Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jan Rosing på [email protected] eller 076-620 29 52. Urval sker löpande och i ser fram emot din ansökan snarast via www.wise.se dock senast den 25 april 2021. Urval påbörjas omgående då tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. På grund av GDPR så tar vi ej emot ansökan via mail

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Jysks lager söker Logistics Development Manager

Ansök    Mar 29    Ny Position i Sverige AB    Logistikchef
Ser du möjligheterna i att arbeta i en modern teknisk miljö? Är du prestigelös, driven och motiveras av utveckling? Då kan du vara vår nya Logistics Development Manager. Vi växer så det knakar både inom butiksflödet och i vårt online flöde vilket gör utmaningarna inom den här tjänsten extra spännande! På JYSK har vi ett modernt lager som är helt IT-baserat. Stig in hos oss – här möts du av ett stort antal kranrobotar som hämtar och lämnar lastbärare från h... Visa mer
Ser du möjligheterna i att arbeta i en modern teknisk miljö? Är du prestigelös, driven och motiveras av utveckling? Då kan du vara vår nya Logistics Development Manager. Vi växer så det knakar både inom butiksflödet och i vårt online flöde vilket gör utmaningarna inom den här tjänsten extra spännande!
På JYSK har vi ett modernt lager som är helt IT-baserat. Stig in hos oss – här möts du av ett stort antal kranrobotar som hämtar och lämnar lastbärare från hela 176 000 pallplatser. Detta är fördelat på tre höglager där ett kilometerlångt automatiserat conveyorsystem löper genom enheten. Den här inspirerande och högautomatiserade miljön kan bli din vardag.
I rollen som Logistics Development Manager driver och utvecklar du tillsammans med övriga på DCN hela vår internlogistik på vår site i Nässjö. Förbättringsarbete är en hjärtefråga för oss och här blir du experten som leder förbättringsprojekten i vårt Logistics Challenge Team. Vår IT miljö är ryggraden i vår verksamhet där du är ytterst ansvarig för friktionsfri drift och utveckling av våra interna flöden. En annan viktig del i ditt dagliga arbete är att stötta siten med analys, uppföljning och rapportering av KPI:er. Du ansvarar för vår lokala IT-funktion bestående av fem medarbetare och sitter med i ledningsgruppen för siten i Nässjö.
Vi söker dig som är en slipad logistiker med fokus mot Inhouse. Du har goda systemkunskaper och erfarenhet av komplexa förändringsprojekt kopplat till flödes- och processförbättringar. Vi vill att du har relevant utbildning kopplat mot tjänsten och är duktig på att leda och driva projekt. Då vi är ett internationellt bolag behöver du vara trygg med att kommunicera på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Är du den som taggar igång på vidareutveckling och tillväxt? Den som tar tag i problem direkt och har modet att fatta beslut? Och den som involverar, kommunicerar och får med sig sitt team på tåget? Då kan du vara helt rätt för oss.
Vi som jobbar på JYSK gillar utmaningar i ett högt tempo, tänker positivt och sätter laget före jaget. Är vi rätt för dig?
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Position som arbetar med rekrytering av ledande befattningar och specialister. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Svensson på 076-6771288 eller Christina Cajtoft på 070-3021523. Du söker tjänsten via www.nyposition.se, där du registrerar ditt CV och kopplar din ansökan till tjänsten. Vi önskar din ansökan så snart som möjligt.


JYSK är en internationell detaljhandelskedja som ägs av dess ursprungliga grundare, Lars Larsen, känd i hela Danmark som landets ledande affärsman. Vår första butik öppnade portarna 1979 och idag omfattar JYSK-koncernen 3001 butiker i 51 länder världen över. Koncernen Lars Larsen groups årliga omsättning är 4,77 miljarder euro, vi har nästan 35 000 medarbetare och har en stadig och kontrollerad tillväxt. Ordet "JYSK" har alltid medvetet varit en del av företagsnamnet. På danska står JYSK för något eller – som i Lars Larsens fall – någon från Jylland, och ordet förknippas ofta med ödmjukhet, noggrannhet och ärlighet – tre ord som Lars Larsen själv alltid har värderat starkt. Läs mer om oss på www.jysk.se Visa mindre

Operations Manager - Logistik

Ansök    Dec 21    Ellos AB    Logistikchef
Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i sa... Visa mer
Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK. 




Ellos Group Logistik söker en Operations Manager

Vi befinner oss i en spännande expansionsfas där vi satsar på att utveckla vår försäljning i Norden och även nå ut med våra kollektioner på nya marknader i Europa.

Vi befinner oss också i en situation där våra brands säljer heminredning i större grad än någonsin tidigare. Vill du vara en nyckelperson i vår fortsatta utveckling inom logistikproduktion?

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig med stort engagemang som vill arbeta med att utveckla Ellos group AB:s logistik och personal.
Inom ditt område har du personal (ca: 20-30 personer) samt budgetansvar och du kommer att vara en viktig del i vår Produktionsledning. Du kommer att ansvara för verksamhet i vårt eget Bulkylager i Viared samt för vårt nya Europalager, som drivs aven logistikpartner.



Din huvudsakliga uppgift är att utveckla ditt verksamhetsområde och processer med fokus på ledarskap, bemanning, effektivitet och kvalité. Du kommer att arbeta med att sätta mål och följa upp dessa och övriga nyckeltal. Du kommer att arbeta att identifiera och utveckla teamet/medarbetarna. Du säkerställer att vi har rätt bemanning och att vi klarar av snabba förändringar i produktionen. I tjänsten ingår också att delta i projekt, antingen som ledare eller deltagare.

Kvalifikationer

Du skall vara:

- Kommunikativ
- Inspirerande
- Strukturerad
- Analytisk
- Drivande
- Motiverande

För tjänsten som Operations Manager är det mycket meriterande om du har Ledarerfarenhet och då gärna inom Logistik eller Industri. Som person har du starkt kundfokus och känsla för kvalitet. Du har goda kunskaper inom dataanalys, specifikt excel samt har goda kunskaper i Engelska samt Svenska. Rollen rapporterar till Ellos Groups Logistikchef.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. För frågor om tjänsten kan du kontakta Logistikchef Mathias Parkhagen via [email protected] . För frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta Martin Carlberg på HR via [email protected]  Du kan läsa mer om företaget och ansöka via www.ellosgroup.se/jobb senast 18 januari, vi tillämpar ett löpande urval. Visa mindre

Logistikchef till Hööks

Ansök    Sep 29    AB Effektiv Borås    Logistikchef
Vill du vara med i starten på en effektiviseringsresa? Är du duktig på att bygga förtroende och skapa delaktighet? Är effektivitet och utveckling dina ledord? Hööks växer kontinuerligt och ser ett behov av att utveckla och förbättra logistikflödet och står inför en tillbyggnad i sin fastighet i Borås inom kort. Vill du vara med på resan i rollen som Logistikchef? Om vår kund Hööks Hästsport AB är Skandinaviens ledande företag inom hästsportsbranschen oc... Visa mer
Vill du vara med i starten på en effektiviseringsresa?
Är du duktig på att bygga förtroende och skapa delaktighet? Är effektivitet och utveckling dina ledord? Hööks växer kontinuerligt och ser ett behov av att utveckla och förbättra logistikflödet och står inför en tillbyggnad i sin fastighet i Borås inom kort. Vill du vara med på resan i rollen som Logistikchef?


Om vår kund

Hööks Hästsport AB är Skandinaviens ledande företag inom hästsportsbranschen och har ett stort sortiment med allt för ryttare, häst och hund. Vi har ett stort nät av butiker i Sverige, Norge, Danmark och Finland och har också en stor del av vår försäljning via E-handel.
Vi omsätter över 500 miljoner SEK och har ca 400 engagerade medarbetare som göra allt för att serva våra kunder. Vi har ett arv av kunskap, produktutveckling och serviceanda vars ursprung ligger nästan 90 år tillbaka i tiden. Genom att finnas till hands för våra kunder 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan, gör vi allt för att tillmötesgå de krav som ställs på oss. Hörnstenarna i vår verksamhet är att vi ska vara serviceinriktade, kvalitetsmedvetna, prisvärda, engagerade och lyhörda.


Dina arbetsuppgifter

Som Logistikchef ansvarar du för hela logistikflödet på Hööks. Målsättningen är att skapa en tids- och resurseffektiv logistikprocess med hög kvalitet för varuflöde från leverantör till Hööks varuhus samt e-handelskunder på samtliga marknader. En central del i tjänsten innebär att på ett effektivt och kvalitativt sätt utveckla, analysera, planera, utvärdera och följa upp logistikflödet inom Hööks.

Fokus för de kommande åren är att effektivisera och förbättra den växande retail- och
e-handelslogistiken. I rollen ingår personalansvar för lagerchefen som i sin tur ansvarar för flödesansvariga och lagerpersonal. Vidare ingår du i ledningsgruppen och rapporterar till VD.



Din profil

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av logistik, gärna inom detaljhandeln. Du har tidigare erfarenhet i en ledande befattning med tillhörande personal- och resultatansvar. Vi tror att du tidigare har deltagit vid en effektiviserings- och utvecklingsresa. Vidare har du en god förståelse inom försäljning.

Du är prestigelös och har en strategisk förmåga och ett coachande förhållningssätt i ditt ledarskap. Du har en ledande personlighet med förmåga att lyssna, engagera och skapa resultat genom andra. Som ledare är du en viktig kulturbärare och förebild. Du har en god förmåga att prioritera och delegera arbete. Du reagerar snabbt på ändrade förhållanden och har lätt för att komma på idéer för hur man handskas med nya utmaningar. Du är strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.

Vi erbjuder dig en operativ och strategisk roll där effektivisera och utveckla är nyckelorden. Här blir du en del av ledningsgruppen med nära till beslut, påverkan och strategiskt perspektiv. Du kommer befinna dig i ett entreprenöriellt sammanhang där bolaget karaktäriseras av öppenhet, transparens och prestigelöshet.

Låter tjänsten intressant?


Om oss

Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.

Välkommen med din ansökan via www.effektiv.se. Sista ansökningsdag är den 25 oktober. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta gärna Marie Wikström, [email protected] eller Jens Lindroth, [email protected] Visa mindre

DC Manager till Nelly i Borås

Ansök    Feb 9    Insitepart AB    Logistikchef
Vill du vara med och sätta din prägel på ett nybyggt DC? Distributionscentret i Nordskogen i Borås har tagit form och nu söker Nelly dig som vill fylla det med rätt kompetens, effektivitet och det senaste modet. Dina Ansvarsområden Som DC Manager ansvarar du för att möjliggöra en bättre kundupplevelse och effektivare logistik! Till ditt förfogande har du en ny automationslösning från Autostore som syftar till att öka effektiviteten och underlätta snabba o... Visa mer
Vill du vara med och sätta din prägel på ett nybyggt DC? Distributionscentret i Nordskogen i Borås har tagit form och nu söker Nelly dig som vill fylla det med rätt kompetens, effektivitet och det senaste modet.

Dina Ansvarsområden
Som DC Manager ansvarar du för att möjliggöra en bättre kundupplevelse och effektivare logistik! Till ditt förfogande har du en ny automationslösning från Autostore som syftar till att öka effektiviteten och underlätta snabba och precisa leveranser. I rollen som DC Manager kommer du ha övergripande ansvar för att logistikverksamheten når sina strategiska och operativa mål. Du har personalansvar för tre specialister och två ledare som i sin tur ansvarar för distributionscentrets lager- och logistikmedarbetare. Du förväntas leda din grupp till goda resultat genom att kontinuerligt följa upp och utveckla verksamheten och dess medarbetare. Du rapporterar till COO och ingår i funktionens ledningsgrupp.

Du kommer att:

- Ansvara för att utveckla lager- och logistikverksamheten
- Ansvara för budget, en effektiv drift på lagret samt att upprätthålla kostnadsmedvetenhet
- Ansvara för ett kontinuerligt förbättrings- och arbetsmiljöarbete samt verka för ett gott arbetsklimat
- Bidra till samsyn och god kommunikation mellan alla avdelningar i bolaget
- Följa upp och leverera resultat enligt plan
- Sätta upp relevanta KPI:er för verksamhet och följa upp dem


Du som person
Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och ledarskap. Du tror på att hållbara resultat skapas genom engagerade medarbetare. Din kommunikation bidrar till att förväntningar och budskap tydliggörs och når fram i organisationen. Ditt naturliga driv och engagemang gör att du ser möjligheter och tar tag i dom utmaningar som du möter på vägen. Vi tror på ett närvarande och involverande ledarskap där du motiverar, engagerar och coachar dina medarbetare. Som ledare föregår du med gott exempel och bidrar till ett bra arbetsklimat för alla avdelningar. Vidare är du en trygg ledare som är van att arbeta strategiskt och som trivs i att arbeta i en organisation i förändring.

Kravprofil:

- minst 5 års erfarenhet av personalansvar
- erfarenhet av att arbeta med lager- och e-handelsavtalet
- lång erfarenhet inom logistik samt drift av lager
- kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
- relevant, akademisk utbildning för tjänsten
- Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med en anläggning från Autostore sen tidigare
- Vi ser gärna att du har haft ansvar över att leda ledare i tidigare roll


Om Nelly Group
Nelly är ett av Nordens starkaste modevarumärken för unga kvinnor. Kärnan är det egna varumärket i kombination med digital försäljning direkt till vår målgrupp. Nelly har skapat ett starkt engagemang genom hög modegrad och digital marknadsföring. Bolaget har 1,2 miljoner kunder och omsätter 1,4 miljarder kronor per år. Nelly Group hette tidigare Qliro Group. Nelly Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm i mid cap-segmentet med kortnamnet ”NELLY”.



Låter detta som din nästa utmaning?
Tjänsten är tillsvidare. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen hanteras av Insitepart. Har du några frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att höra av dig till Pål Wetterbrandt, [email protected] 073-503 02 23 Visa mindre

Logistikansvarig till Wikholm Form AB

Ansök    Nov 19    Effektiv Borås    Logistikchef
Drivs du av att förbättra och driva utveckling samtidigt som du vill arbeta operativt i den dagliga verksamheten? Här erbjuds du just den kombinationen! Läs gärna vidare om hur du kan bli Logistikansvarig hos det ledande och spännande företaget - Wikholm Form AB! Om vår kund Wikholm Form AB är en av Skandinaviens ledande leverantörer av produkter till blomsterfackhandel och inredningsbutiker med över 3000 butiker som kunder. Vi erbjuder ett heltäckande so... Visa mer
Drivs du av att förbättra och driva utveckling samtidigt som du vill arbeta operativt i den dagliga verksamheten? Här erbjuds du just den kombinationen! Läs gärna vidare om hur du kan bli Logistikansvarig hos det ledande och spännande företaget - Wikholm Form AB!

Om vår kund
Wikholm Form AB är en av Skandinaviens ledande leverantörer av produkter till blomsterfackhandel och inredningsbutiker med över 3000 butiker som kunder. Vi erbjuder ett heltäckande sortiment av produkter och tillbehör i keramik, glas, trä, plåt, aluminium, korg mm och produkterna inkluderar allt från dekorationer till möbler inomhus- såväl som utomhusbruk. Produkterna designas och utvecklas av våra egna eller externa designers och tillverkning sker med övervägande del i Asien.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Logistikansvarig kommer du få arbeta operativt samtidigt som du ansvarar för att utveckla, effektivisera och optimera lager- och logistikflödet. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

• Optimera och effektivisera leveranskedjan
• Driva förbättringsarbeten som syftar till optimering av lagerytor
• Operativt lagerarbete och projektansvar för mässor
• Implementering av nytt WMS
• Avtalsförhandling gällande transporter
• Kalkylering och beräkning av frakter

Tjänsten inkluderar många olika kontaktytor och du arbetar nära lagermedarbetare och lagerchef samt rapporterar till VD. Du erbjuds en varierad och utvecklande roll i en platt organisation där du får vara delaktig i optimering av logistikflöden ur både ett operativt och strategiskt perspektiv. I takt med att företaget växer kommer även din roll att utvecklas.

Din profil
Vi söker dig som har arbetat inom lagerverksamhet och nu vill fortsätta arbeta operativt samtidigt som du får driva utveckling av logistikverksamheten. Logistikutbildning eller likvärdig utbildning är meriterande. Du har en god ekonomisk förståelse och har goda IT-kunskaper. Ledarskapserfarenhet i någon form är en merit, men inget krav. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av WMS-system.

Som person är du ansvarstagande, lösningsorienterad och prestigelös. Du stimuleras av utveckling och förbättringsarbeten. Vidare har du lätt för att kommunicera med andra och du trivs i en roll med många olika kontaktytor.

Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande och sista ansökningsdag är den 8 december. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Marie Wikström: 033–4303841, [email protected] alternativt Sanna Johansson: 033-4303839, [email protected]

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Effektivitet, Driv, Långsiktighet och Framgång - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget. Visa mindre

Hemtex söker Logistikchef

Om Hemtex Vi vill att alla ni som handlar på Hemtex ska känna er trygga med vilka vi är och vad vi står för. Det allra bästa sättet att lära känna oss och våra produkter är självklart att komma förbi våra butiker. En bra start är annars att ta en minut eller två och läsa vidare här; om vårt företag och vår historia, vårt förhållande till textil, och hur vi bedriver vår verksamhet med hänsyn till vår omvärld. Vår passion för textil På Hemtex älskar vi kudd... Visa mer
Om Hemtex
Vi vill att alla ni som handlar på Hemtex ska känna er trygga med vilka vi är och vad vi står för. Det allra bästa sättet att lära känna oss och våra produkter är självklart att komma förbi våra butiker. En bra start är annars att ta en minut eller två och läsa vidare här; om vårt företag och vår historia, vårt förhållande till textil, och hur vi bedriver vår verksamhet med hänsyn till vår omvärld.

Vår passion för textil
På Hemtex älskar vi kuddar, för att ta ett exempel. Och gardiner, för att ta ett annat. Men hos oss är en kudde aldrig bara en kudde. Och en gardin kan ha så många fler kvaliteter än att bara vara sydd i indisk bomull och klara av att hänga där rakt upp och ned.

För oss på Hemtex handlar vår livslånga passion för textil om allt som textil kan vara och tillföra – utöver att ligga på ett bord eller hänga på en badrumskrok och se snygg ut. Eller, om vi ska vara helt ärliga; när textil är och gör allt det där samtidigt, på sitt oefterhärmliga, oemotståndliga, underbara vis – det är då vi älskar den mest. Form och funktion, tillsammans, för alltid.

Hemtex grundades 1973, och på vägen fram till den position vi innehar idag – som Nordens ledande detaljhandelskedja för hemtextilier – har vår passion för textilier tveklöst varit den starkast bidragande faktorn. I dagsläget kan du besöka oss i över 160 butiker i Norden samt här på webben - och oavsett var du kliver in hittar du samma sortiment, med samma röda tråd:

Funktionell hemtextil med hög kvalitet och unik design till ett bra pris, där inte en endaste produkt har kommit till av någon slump.
Att komma hem ska vara härligt, tycker vi på Hemtex.

Vill du vara med på en spännade resa?
 
Du ansvarar för Hemtex hela leveranskedja från avgångslandet/hamnen till centrallager. Du är även ansvarig för lageravtal och processerna för att hantera godset på lagret såsom in och utleveranser samt lagernivåer i butik. I ditt team ingår medarbetare inom Inbound, Outbound, Varustyrning, Controlling.
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
 
Du kommer att leda, utveckla  och verkställa det operativa samt strategiska arbetet kring Hemtex lager/logistikbehov. Du deltar i utvecklingen av Hemtex totala affärsplan, strategier, processer och arbetssätt samt bidra till att utveckla Hemtex kunderbjudande (Omnikanal)

• Ansvarig för 3PL avtal samt systemansvarig för SAP, F&R och MIM
• Ansvarar för att säkerställa optimala lagernivåer och en kostnadseffektiv logistik
• Ansvarar för upphandling av distributionsavtal och uppföljning av transporter
• Ansvarar för upphandling och att hålla marknadsmässig hemtagningsfrakt med optimal fyllnadsgrad
• Ansvarar för hållbarhetsarbetet inom logistik såsom CO2 utsläpp i transporter och lager
• Säkerställer varutillgängligheten i butik via tydlig kravställning och uppföljning av logistikpartner så att Hemtex har en pålitlig, kostnadseffektiv och snabb leverans från lager till butik. Leveranskvalitet till butik och optimera leveranstillfällen för butik.
• Inköp av lämpligt emballage för butikssampackning och e-handelspackning
• Säkerställer att personalen inom avdelningen är koordinerade och samverkar på ett effektivt sätt enligt gällande processer och arbetssätt
• Tullhantering i form av outsourcing till 3:e part, säkerställa rapportering görs av införsel, utförsel till Finland och Estland
Du sitter i Hemtex ledningsgrupp och rapporterar till VD. 
 
Din bakgrund

• Relevant utbildning på högskola, gärna med textilfokus kompletterat med ekonomistudier
• Mångårig erfarenhet av Logistik såväl i 3PL-partnerskap och egen lagerdrift
• Erfarenhet och god förståelse av retail utifrån ett Omnikanalserbjudande
• Goda dokumenterade ledaregenskaper
• Dokumenterad god förhandlingsförmåga
• Svenska och engelska, flytande i tal och skrift

Som person

• Förmåga att planera, prioritera och organisera
• Stark egen drivkraft och effektiv
• Logisk, analystisk och strukturerad
• Social kompetens och kommunikativ 
• Gillar förändringar och är flexibel
Vi kallar fortlöpande till intervju och tjänsten kan komma att tillsätts innan ansökningstiden tagit slut, så vänta inte med din ansöklan.
I samband med denna rekrytering samarbetar Hemtex  med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare.
 
Sök tjänsten genom att ansöka via vår hemsida med ett CV och personligt brev.
 
"Att komma hem ska vara härligt, tycker vi på Hemtex." Visa mindre