Lediga jobb Uddetorp Invest AB i Borås

Se alla lediga jobb från Uddetorp Invest AB i Borås. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Borås som finns inom det yrket.

Vi söker byggchef

Vill du bli en del av ett etablerat fastighetsbolag som är mitt i spännande tillväxtresa? Under kommande år ska vi växa och bli en större nationell fastighetsutvecklare. För att säkerställa en långsiktig och sund tillväxt söker vi nu ännu en person som vill vara en del av resan. Vi söker nu en Byggchef som ska ansvara över våra kommersiella- och bostadsprojekt. I rollen är du ansvarig för att leda projektgruppen i arbetet av våra pågående projekt från fär... Visa mer
Vill du bli en del av ett etablerat fastighetsbolag som är mitt i spännande tillväxtresa?
Under kommande år ska vi växa och bli en större nationell fastighetsutvecklare. För att säkerställa en långsiktig och sund tillväxt söker vi nu ännu en person som vill vara en del av resan.
Vi söker nu en Byggchef som ska ansvara över våra kommersiella- och bostadsprojekt.
I rollen är du ansvarig för att leda projektgruppen i arbetet av våra pågående projekt från färdiga detaljplaner och fram tills att de är slutbesiktigade samt överlämnade. Du och dina kollegor kommer även genom ett tätt samarbete med gruppen för tidiga skeden vara delaktig i projektetens utformning.
Genom att vara lösningsorienterad och ha ett modernt ledarskap förväntas du stötta samt utveckla kollegorna i sitt löpande arbete. Rollen innebär löpande avstämningar med dina kollegor men också, vid behov, operativt arbete genom direkt kontakt med exempelvis våra leverantörer. Tillsammans förväntas projektgruppen utforma attraktiva projekt som vi kan vara stolta över att lämna över till våra kunder.
Rollen som byggchef innefattar bland annat:
Personalansvar
Stötta projektledarna och ansvara för upphandling/byggledning
Stötta projektledarna och ansvara för upprättande av systemhandlingar
Uppföljning av kostnadsnyckeltal
Ekonomisk uppföljning i projekten
Säkerställa hög nivå avseende kvalitet, ekonomi och tid
Ansvara för att vårt arbetssätt efterföljs
Ta fram beslutsunderlag
Följa uppsatta hållbarhetsmål och krav



Vem är du
Vi ser gärna att du redan idag arbetar som Byggchef eller Arbetschef/projektchef. Du har erfarenhet av projektledning inom utveckling, produktion eller byggprojektledning. Tidigare arbete med bostäder ses som meriterande men är inget krav. Din erfarenhet kommer troligtvis från fastighetsbranschen eller som entreprenör och du förväntas ha minst 5 års erfarenhet av liknande arbete. Önskvärt är att du har en högskoleutbildning inom bygg eller motsvarande.
Vi söker en ledare som förstår vikten av ett fungerande team. I lagarbetet är det viktigt med samarbete, god kommunikation och ett lösningsorienterat sinne utan att kompromissa på kvalitet, struktur eller dokumentation. Förmågan att driva projektgruppen framåt utifrån dess uppsatta mål är din primära drivkraft och förmåga. Då vi är ett expansivt bolag behöver du även vara proaktiv och bidra till att utveckla vår nya organisation samt arbetssätt.
Vi erbjuder
En central roll i ett snabbväxande fastighetsbolag. Du kommer in i ett skede där du får vara med och utveckla samt utforma den nya organisationen. Vi har stark entreprenörsanda och är en jämställd arbetsplats. Ett hållbarare samhälle är Cerneras starka fokus där du kommer bidra. Vi erbjuder stimulerande arbetsuppgifter såväl som trevliga kollegor. Möjlighet till distansarbete hör till den moderna arbetsplatsen, men de allra flesta av oss föredrar att jobba från huvudkontoret som kan vara ett av Sveriges vackraste. Vi har självklart kollektivavtal, friskvårdssatsning och sjukvårdsförsäkring.
Din arbetsplats blir vårt huvudkontor mitt på Stora Torget i Borås. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och sista dagen att söka är 31 maj. Urval sker löpande.
Frågor kring tjänsten ställs till rekryterande chef, Oskar Malmén vVD/Affärsutvecklingschef eller Susanne Andersson HR-ansvarig.
Skicka din ansökan till [email protected] redan idag!
Vi på Cernera jobbar med något av det viktigaste i människors liv – platserna där vi bor och platserna där vi arbetar. Det är här vi spenderar nästan all vår tid. Därför är det vår viktigaste uppgift att utveckla fastigheter där vi ger människor och företag förutsättningarna att nå sin fulla potential. Platser där de kan blomstra. Visa mindre

Hållbarhetsansvarig

Vill du bli en del av ett etablerat fastighetsbolag som är mitt i spännande tillväxtresa? Under kommande år ska vi växa och bli en större nationell fastighetsutvecklare. För att säkerställa en långsiktig och sund tillväxt söker vi nu en driven och kommunikativ person som vill vara en del av resan. Vi är runt 25 medarbetare som utgår från vårt huvudkontor i Borås eller från regionkontoret i Stockholm. Vi jobbar aktivt med vår kultur och har skapat en arbet... Visa mer
Vill du bli en del av ett etablerat fastighetsbolag som är mitt i spännande tillväxtresa?
Under kommande år ska vi växa och bli en större nationell fastighetsutvecklare. För att säkerställa en långsiktig och sund tillväxt söker vi nu en driven och kommunikativ person som vill vara en del av resan.
Vi är runt 25 medarbetare som utgår från vårt huvudkontor i Borås eller från regionkontoret i Stockholm. Vi jobbar aktivt med vår kultur och har skapat en arbetsplats där vi trivs tillsammans, har en hög frisknärvaro och nöjda medarbetare enligt medarbetarindex.
Vår verksamhet är organiserad i två affärsområden som båda syftar till att utveckla attraktiva fastigheter som tillför värde för omvärlden: bostadsutveckling och kommersiella fastigheter.
I rollen som hållbarhetsansvarig kommer du driva, implementera och följa upp hållbarhetsarbetet i riktning mot vår vision – ”Ett bättre samhälle, en fastighet i taget”.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak vara:
Samordna hållbarhetsarbetet i organisationen
Kontinuerligt arbete med att mäta data, förbättra och följa upp hållbarhetsmålen
Stötta och utbilda alla delar av organisationen mot en mer hållbar verksamhet
Kravställa vår egen organisation såväl som leverantörer och samarbetspartners
Kommunicera kring vårt hållbarhetsarbete med flertalet målgrupper
Säkerställa att aktuella hållbarhetskrav och lagstiftning inom hållbarhet efterlevs
Bedriva omvärldsbevakning inom miljö- och hållbarhetsområdet
Upprätta årlig hållbarhetsredovisning



Meriterande
Erfarenhet av hållbarhetsredovisning enligt GRI-standard
Erfarenhet från miljöarbete i liknande bransch
Personliga egenskaper och kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning eller annan relevant motsvarande utbildning med inriktning mot hållbarhet, kombinerat med 2-3 års erfarenhet av arbete inom hållbarhetsområdet.
Rollen kommer att jobba tvärfunktionellt i organisationen med många kontaktytor både internt och externt vilket kräver att du är kommunikativ, kan entusiasmera andra och har lätt att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Du jobbar mot styrelse, ledning, dina kollegor och intressenter utanför organisationen. Din närmaste chef blir bolagets vd.
Din vardag kommer att bestå av såväl strategiskt som operativt arbete varför det är en klar fördel om du har ett högt eget driv och har förmåga att jobba med hållbarhetsfrågor från idé till utförande. Som person är du strukturerad, metodisk och lösningsorienterad. Du tycker om att dela med dig av dina kunskaper till andra och att samarbeta för att nå uppsatta mål.
Vi erbjuder
Vi har stark entreprenörsanda och är en jämställd arbetsplats. Vi är ett gäng trevliga kollegor som gärna ses på en AW där vi hoppas att du kommer med. Vi har självklart fina förmåner, kollektivavtal, friskvårdssatsning, bra försäkringar som t.ex. sjukvårdsförsäkring.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 13 Februari 2021 via [email protected]
Vi på Cernera jobbar med något av det viktigaste i människors liv – platserna där vi bor och platserna där vi arbetar. Det är här vi spenderar nästan all vår tid. Därför är det vår viktigaste uppgift att utveckla fastigheter där vi ger människor och företag förutsättningarna att nå sin fulla potential. Platser där de kan blomstra.
KONTAKT
Ann-Helen Segota
HR- och Hållbarhetschef
Telefon: 033-722 11 23
Mobil: 073-098 05 01
[email protected] Visa mindre

Vi söker byggchef

Vill du bli en del av ett etablerat fastighetsbolag som är mitt i spännande tillväxtresa? Under kommande år ska vi växa och bli en större nationell fastighetsutvecklare. För att säkerställa en långsiktig och sund tillväxt söker vi nu ännu en person som vill vara en del av resan. Vi söker nu en Byggchef som ska ansvara över våra kommersiella- och bostadsprojekt. I rollen är du ansvarig för att leda projektgruppen i arbetet av våra pågående projekt från fär... Visa mer
Vill du bli en del av ett etablerat fastighetsbolag som är mitt i spännande tillväxtresa?
Under kommande år ska vi växa och bli en större nationell fastighetsutvecklare. För att säkerställa en långsiktig och sund tillväxt söker vi nu ännu en person som vill vara en del av resan.
Vi söker nu en Byggchef som ska ansvara över våra kommersiella- och bostadsprojekt.
I rollen är du ansvarig för att leda projektgruppen i arbetet av våra pågående projekt från färdiga detaljplaner och fram tills att de är slutbesiktigade samt överlämnade. Du och dina kollegor kommer även genom ett tätt samarbete med gruppen för tidiga skeden vara delaktig i projektetens utformning.
Genom att vara lösningsorienterad och ha ett modernt ledarskap förväntas du stötta samt utveckla kollegorna i sitt löpande arbete. Rollen innebär löpande avstämningar med dina kollegor men också, vid behov, operativt arbete genom direkt kontakt med exempelvis våra leverantörer. Tillsammans förväntas projektgruppen utforma attraktiva projekt som vi kan vara stolta över att lämna över till våra kunder.
Rollen som byggchef innefattar bland annat:
Personalansvar
Stötta projektledarna och ansvara för upphandling/byggledning
Stötta projektledarna och ansvara för upprättande av systemhandlingar
Uppföljning av kostnadsnyckeltal
Ekonomisk uppföljning i projekten
Säkerställa hög nivå avseende kvalitet, ekonomi och tid
Ansvara för att vårt arbetssätt efterföljs
Ta fram beslutsunderlag
Följa uppsatta hållbarhetsmål och krav



Vem är du
Vi ser gärna att du redan idag arbetar som Byggchef eller Arbetschef/projektchef. Du har erfarenhet av projektledning inom utveckling, produktion eller byggprojektledning. Tidigare arbete med bostäder ses som meriterande men är inget krav. Din erfarenhet kommer troligtvis från fastighetsbranschen eller som entreprenör och du förväntas ha minst 5 års erfarenhet av liknande arbete. Önskvärt är att du har en högskoleutbildning inom bygg eller motsvarande.
Vi söker en ledare som förstår vikten av ett fungerande team. I lagarbetet är det viktigt med samarbete, god kommunikation och ett lösningsorienterat sinne utan att kompromissa på kvalitet, struktur eller dokumentation. Förmågan att driva projektgruppen framåt utifrån dess uppsatta mål är din primära drivkraft och förmåga. Då vi är ett expansivt bolag behöver du även vara proaktiv och bidra till att utveckla vår nya organisation samt arbetssätt.
Vi erbjuder
En central roll i ett snabbväxande fastighetsbolag. Du kommer in i ett skede där du får vara med och utveckla samt utforma den nya organisationen. Vi har stark entreprenörsanda och är en jämställd arbetsplats. Ett hållbarare samhälle är Cerneras starka fokus där du kommer bidra. Vi erbjuder stimulerande arbetsuppgifter såväl som trevliga kollegor. Möjlighet till distansarbete hör till den moderna arbetsplatsen, men de allra flesta av oss föredrar att jobba från huvudkontoret som kan vara ett av Sveriges vackraste. Vi har självklart kollektivavtal, friskvårdssatsning och sjukvårdsförsäkring.
Din arbetsplats blir vårt huvudkontor mitt på Stora Torget i Borås. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och sista dagen att söka är 25 april. Urval sker löpande.
Frågor kring tjänsten ställs till rekryterande chef, Oskar Malmén vVD/Affärsutvecklingschef eller Susanne Andersson HR-ansvarig.
Skicka din ansökan till [email protected] redan idag!
Vi på Cernera jobbar med något av det viktigaste i människors liv – platserna där vi bor och platserna där vi arbetar. Det är här vi spenderar nästan all vår tid. Därför är det vår viktigaste uppgift att utveckla fastigheter där vi ger människor och företag förutsättningarna att nå sin fulla potential. Platser där de kan blomstra. Visa mindre

Ännu fler erfarna projektledare till snabbväxande fastighetsbolag

Cernera är ett av Västsveriges största privatägda fastighetsbolag. Under kommande år ska vi växa och tillsammans gå från lokal fastighetsförvaltare till att bli en nationell fastighetsutvecklare. Vi har på kort tid framgångsrikt vunnit ett antal markanvisningar och har många intressanta projekt i vår projektportfölj. I våras utökade vi vår projektavdelning med två nya projektledare och nu letar vi efter ytterligare två. Du kommer att ha ansvar för ett ant... Visa mer
Cernera är ett av Västsveriges största privatägda fastighetsbolag. Under kommande år ska vi växa och tillsammans gå från lokal fastighetsförvaltare till att bli en nationell fastighetsutvecklare.
Vi har på kort tid framgångsrikt vunnit ett antal markanvisningar och har många intressanta projekt i vår projektportfölj. I våras utökade vi vår projektavdelning med två nya projektledare och nu letar vi efter ytterligare två.
Du kommer att ha ansvar för ett antal bostadsprojekt från färdig detaljplan till slutbesiktning och överlämning. Vi lägger stor vikt vid att du har förmåga att självständigt driva flera parallella projekt i olika skeden från början till slut.
Du blir projektens ansikte utåt gentemot myndigheter, konsulter och entreprenörer och ansvarar för att genomföra projekten utifrån investeringsbeslut och utformning. Du säkerställer ett väl fungerande samarbete mellan samtliga inblandade parter.
Du arbetar nära övriga personer i projektorganisationen. Arbetet leds av projektchefen som stöttar dig i ditt arbete tillsammans med arkitekt, affärsutvecklare, försäljning och marknadsföring.
Ditt dagliga arbete kommer bland annat innebära att du:
Samordnar och tar ansvar för upprättande av system- och bygglovshandlingar
Upphandlar och samordnar entreprenörer och konsulter
Medverkar och vid behov projektleder i idéstadiet
Utvecklar processer och arbetssätt i projekten
Byggleder våra pågående entreprenader alternativt samordnar extern byggledning
Överlämnar till slutkund eller förvaltning
Samordnar upprättande av BRF

Vem är du:
Vi tror att du redan idag arbetar som projektutvecklare eller projektledare och förutsätter att du har erfarenhet av projektering samt projektledning av nyproducerade bostäder. Du har erfarenhet av bygglovsprocessen, förhandling och upphandling. Meriterande är kunskap kring energi och installationsteknik för fastigheter. Önskvärt är att du har en högskoleutbildning inom samhällsplanering, bygg eller motsvarande.
Som person söker vi en lagspelare som kan arbeta självständigt men som förstår vikten av ett fungerande team. Du skall vara nätverkande och relationsskapande då detta är grunden i att starta och driva projekt. I lagarbetet är det viktigt med samarbete, god kommunikation och ett lösningsorienterat sinne utan att kompromissa på struktur eller dokumentation. Förmågan att driva projekten framåt utifrån de uppsatta målen är din primära drivkraft och förmåga.
Vi erbjuder:
En central roll i ett snabbväxande fastighetsbolag. Du kommer in i ett skede där du får vara med och involverad i att utveckla samt utforma den nya organisationen. Vi har en stark entreprenörsanda och är en jämställd arbetsplats. Vi vill att vårt arbete ska leda till ett mer hållbart samhälle och i detta arbete är du och dina kollegor en självklar kugge. Vi erbjuder stimulerande arbetsuppgifter såväl som trevliga kollegor som gärna ses på en AW då och då. Möjlighet till distansarbete hör till den moderna arbetsplatsen, men de allra flesta av oss föredrar att jobba på plats på vad som kan vara Sveriges vackraste kontor. Vi har en rad förmåner och försäkringar som våra anställda uppskattar.
Din arbetsplats blir vårt huvudkontor mitt på Stora Torget i Borås. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och sista dagen att söka är 8 okt. Urval sker löpande.
Frågor kring tjänsten ställs till rekryterande chef, Vladimir Stanoev, eller vår HR-chef Ann-Helen Segota. Ansökan skickas till [email protected].
Vi på Cernera jobbar med något av det viktigaste i människors liv – platserna där vi bor och platserna där vi arbetar. Det är här vi spenderar nästan all vår tid. Därför är det vår viktigaste uppgift att utveckla fastigheter där vi ger människor och företag förutsättningarna att nå sin fulla potential. Platser där de kan blomstra. Visa mindre

Junior projektledare

Vill du bli en del av ett etablerat fastighetsbolag som växlar upp inför en spännande tillväxtresa? Efter flera lyckade rekryteringar letar vi nu efter en junior projektledare! Cernera är ett av Västsveriges största privatägda fastighetsbolag. Under kommande år ska vi växa och tillsammans gå från lokal fastighetsförvaltare till att bli en nationell fastighetsutvecklare. Vi vill skapa hållbara och välanpassade verksamhets- och bostadsmiljöer där våra kunder... Visa mer
Vill du bli en del av ett etablerat fastighetsbolag som växlar upp inför en spännande tillväxtresa?
Efter flera lyckade rekryteringar letar vi nu efter en junior projektledare!
Cernera är ett av Västsveriges största privatägda fastighetsbolag. Under kommande år ska vi växa och tillsammans gå från lokal fastighetsförvaltare till att bli en nationell fastighetsutvecklare. Vi vill skapa hållbara och välanpassade verksamhets- och bostadsmiljöer där våra kunder trivs och kan utvecklas. Vi bygger, förädlar och förvaltar fastigheter samt bostäder sen fyra decennier – i dag är vi ett av Västsveriges största privatägda fastighetsbolag.
Vi söker nu en Junior projektledare/koordinator inom förvaltning och projekt.
Detta är en ny roll där du kommer att ha en koordinerande administrativ roll. Din roll blir en viktig pusselbit i vår växande organisation. För att söka rollen ska du främst trivas med administrativa arbetsuppgifter, ha sinne för struktur, ordning och förmågan att arbeta med flera uppgifter parallellt.
Din vardag kommer att bli varierande - ena dagen kan innebära administrativt arbete och kundkontakt, för att nästa dag innebära att stödja projektledarna i olika projekt.
Arbetet innebär att du får ett operativt ansvar där du kommer att:
Upprätta och följa upp kontraktshantering gentemot hyresgäster/bostadsköpare
Bistå administrativt vid myndighetskontakter
Säkerställa uppföljning av utförda arbeten i både projekt och förvaltning
Ha direkt kontakt med köpare av bostadsrätter
Bistå vid bildande av bostadsrättsföreningar
Följa upp kalkyler på lokalinvesteringar
Intern rapportering av projekten



Vem är du:
Som person söker vi en lagspelare som också kan arbeta självständigt. Du skall vara nätverks- och relationsskapande då detta är grunden i att koordinera arbetsuppgifterna. Du värderar service och god planering högt.
Vi kräver inte att du har erfarenhet av branschen däremot ser vi att du gärna har några års arbetslivserfarenhet.
Meriterande är erfarenhet av fastighets- och/eller byggbranschen.
Utbildningskrav:
Yrkeshögskola och/eller relevant högskoleutbildning. Utbildning är av yttersta vikt då man ska kunna arbeta i projektform samt kunna uttrycka sig gentemot myndigheter och kunder.
Vi erbjuder:
Vi har stark entreprenörsanda och är en jämställd arbetsplats. Hållbarare samhälle är Cerneras starka fokus där du kommer bidra. Vi erbjuder trevliga kollegor som gärna ses på en AW då och då och ser att du gärna kommer med. Vi har självklart kollektivavtal, friskvårdssatsning, bra försäkringar och även sjukvårdsförsäkring.
Din arbetsplats blir vårt huvudkontor mitt på Stora Torget i Borås. Tjänsten är en provanställning på heltid och sista dagen att söka är 2021-12-03. Urval sker löpande.
Frågor kring tjänsten ställs till vår HR-chef Ann-Helen Segota via mail: [email protected].
Ansökan skickas in till [email protected].
Vi på Cernera jobbar med något av det viktigaste i människors liv – platserna där vi bor och platserna där vi arbetar. Det är här vi spenderar nästan all vår tid. Därför är det vår viktigaste uppgift att utveckla fastigheter där vi ger människor och företag förutsättningarna att nå sin fulla potential. Platser där de kan blomstra. Visa mindre

Senior projektledare till snabbväxande fastighetsbolag

Cernera är ett av Västsveriges största privatägda fastighetsbolag. Under kommande år ska vi växa och tillsammans gå från lokal fastighetsförvaltare till att bli en nationell fastighetsutvecklare. Vi har på kort tid framgångsrikt vunnit ett antal markanvisningar och har många intressanta projekt i vår projektportfölj. Vi behöver därför blir fler medarbetare. Vi söker nu en Senior projektledare / Projektutvecklare inom bostadsutveckling. I rollen ansvarar d... Visa mer
Cernera är ett av Västsveriges största privatägda fastighetsbolag. Under kommande år ska vi växa och tillsammans gå från lokal fastighetsförvaltare till att bli en nationell fastighetsutvecklare.
Vi har på kort tid framgångsrikt vunnit ett antal markanvisningar och har många intressanta projekt i vår projektportfölj. Vi behöver därför blir fler medarbetare.
Vi söker nu en Senior projektledare / Projektutvecklare inom bostadsutveckling.
I rollen ansvarar du för ett antal pågående bostadsprojekt som du tar vid och ansvarar för vid färdiga detaljplaner och fram tills att projekten är slutbesiktigade och överlämnade. Du kommer även vara delaktig i projektetens tidiga delar med dess utformning/programhandling.
Du är projektens ansikte utåt gentemot myndigheter, konsulter och entreprenörer och ansvarar för att genomföra projekten utifrån investeringsbeslut och utformning. Du säkerställer ett väl fungerande samarbete mellan samtliga inblandade parter.
Du arbetar nära övriga personer i projektorganisationen. Arbetet leds av Affärschefen som stöttar dig i ditt arbete tillsammans med arkitekt, affärsutvecklare, försäljning och marknadsföring.
Arbetet innebär att du får ett operativt ansvar där du:
Handlar upp för projektets nödvändiga externa organisation som t.ex. konsulter och entreprenörer
Samordnar externa och interna resurser som är delaktiga i processen
Myndighetskontakter
Säkerställer och ansvarar för projektens miljö och arbetsmiljöansvar
Projektens ekonomiska rapportering och utfall
Projektens interna rapportering



Vem är du:
Vi ser gärna att du redan idag arbetar som fastighets-/affärs-/projektutvecklare. Du har erfarenhet av projektledning inom bostadsutveckling, bostadsproduktion eller byggprojektledning. Det kan ha varit inom fastighetsbranschen, konsult eller som entreprenör. Meriterande är erfarenhet av projekteringsledning och kalkylerfarenhet som entreprenör. Du ska ha minst 5 års erfarenhet av liknande arbete. Önskvärt är att du har en högskoleutbildning inom samhällsplanering, bygg eller motsvarande.
Som person söker vi en lagspelare som kan arbeta självständigt men som förstår vikten av ett fungerande team. Du skall vara nätverks och relationsskapande då detta är grunden i att starta och driva projekt. I lagarbetet är det viktigt med samarbete, god kommunikation och ett lösningsorienterat sinne utan att kompromissa på struktur eller dokumentation. Du ansvarar för helhetsperspektivet i projektet och arbetar både övergripande och i detaljer. Förmågan att driva projekten framåt utifrån de uppsatta målen är din primära drivkraft och förmåga. Då vi är ett starkt expansivt bolag behöver du även vara intresserad och vilja bidra till att bygga och utveckla vår nya organisation.
Vi erbjuder:
En central roll i ett snabbväxande fastighetsbolag. Du kommer in i ett skede där du får vara med och involverad i att utveckla samt utforma den nya organisationen. Vi har stark entreprenörsanda och är en jämställd arbetsplats. Hållbarare samhälle är Cerneras starka fokus där du kommer bidra. Vi erbjuder stimulerande arbetsuppgifter såväl som trevliga kollegor som gärna ses på en AW då och då. Möjlighet till distansarbete hör till den moderna arbetsplatsen, men de allra flesta av oss föredrar att jobba på plats på vad som kan vara Sveriges vackraste kontor. Vi har självklart kollektivavtal, friskvårdssatsning, bra försäkringar men även sjukvårdsförsäkring.
Din arbetsplats blir vårt huvudkontor mitt på Stora Torget i Borås. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och sista dagen att söka är 2 juli. Urval sker löpande.
Frågor kring tjänsten ställs till rekryterande chef, Vladimir Stanoev, eller vår HR-chef Ann-Helen Segota.
Vi på Cernera jobbar med något av det viktigaste i människors liv – platserna där vi bor och platserna där vi arbetar. Det är här vi spenderar nästan all vår tid. Därför är det vår viktigaste uppgift att utveckla fastigheter där vi ger människor och företag förutsättningarna att nå sin fulla potential. Platser där de kan blomstra. Visa mindre

Vi söker redovisningsassistent

Vill du bli en del av ett växande fastighetsbolag? Just nu letar vi efter en ny kollega till vårt ekonomiteam! Cernera Fastigheter har funnits sen 1980-talet och är idag ett av Västsveriges största privatägda fastighetsbolag. Ambitionen är att fortsätta expandera och under året som gått har vår organisation redan vuxit med flera nya kompetenser. Den vi söker är en redovisningsassistent som gillar ekonomi och administration. Du kommer att samarbeta med tre... Visa mer
Vill du bli en del av ett växande fastighetsbolag? Just nu letar vi efter en ny kollega till vårt ekonomiteam!
Cernera Fastigheter har funnits sen 1980-talet och är idag ett av Västsveriges största privatägda fastighetsbolag. Ambitionen är att fortsätta expandera och under året som gått har vår organisation redan vuxit med flera nya kompetenser.
Den vi söker är en redovisningsassistent som gillar ekonomi och administration. Du kommer att samarbeta med trevliga kollegor på en modern arbetsplats i vackra lokaler mitt i centrala Borås. I vår verksamhet händer mycket nytt vilket ställer krav på såväl ett strukturerat arbetssätt som kreativitet och nytänkande.
Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Arbetsuppgifter:
I tjänsten som redovisningsassistent samarbetar du med ett härligt ekonomiteam. Du kommer att arbeta brett inom ekonomi med främsta fokus på att stödja ekonomiavdelningen. Utöver detta ingår en del ad-hoc uppgifter så som koordinering av styrelsemöten, praktiska uppgifter på kontoret samt en del administration.
I arbetsuppgifterna ingår:
Leverantörsbetalningar
Fakturahantering
Hantera leverantörsreskontra
Hantera kundreskontra
Utredning vid felaktiga inbetalningar
Löpande bokföring
Avstämningsarbete vid månadsbokslut
Stötta upp reception vid behov
Inkassohantering och påminnelser
Övrig administration och praktiska uppgifter på kontoret



Kvalifikationer och erfarenhet:
Ekonomiskt gymnasium eller eftergymnasial ekonomiutbildning
1-2 års erfarenhet från en liknande roll
Redovisningskunskaper
Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift


Personliga egenskaper:
Som person är du strukturerad, noggrann, serviceinriktad och prestigelös. Vi letar efter dig som gärna hänger med på en After work och som värdesätter att ha roligt på arbetet. För att passa i gruppen bör du vara inkluderande, bjuda på dig själv, visa stort engagemang och ha ett sinne för siffror.
Anställningsvillkor:
Heltid 100% med start efter överenskommelse
Sista ansökningsdatum 2021-04-16, urval sker löpande. Din ansökan skickas till [email protected]
Vid frågor kontakta Mikael Pirs 0737023655, Ekonomichef, eller Ann-Helen Segota 0730980501, HR-/Hållbarhetschef.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Cernera Fastigheter söker redovisningsassistent

Vill du bli en del av ett etablerat fastighetsbolag som precis växlat upp inför en spännande tillväxtresa? Just nu letar vi efter en ny kollega till vårt ekonomiteam! Cernera Fastigheter har funnits sen 1980-talet och är idag ett av Västsveriges största privatägda fastighetsbolag. Ambitionen är att fortsätta expandera och under året som gått har vår organisation redan vuxit med flera nya kompetenser. Den vi söker är en redovisningsassistent som gillar eko... Visa mer
Vill du bli en del av ett etablerat fastighetsbolag som precis växlat upp inför en spännande tillväxtresa? Just nu letar vi efter en ny kollega till vårt ekonomiteam!
Cernera Fastigheter har funnits sen 1980-talet och är idag ett av Västsveriges största privatägda fastighetsbolag. Ambitionen är att fortsätta expandera och under året som gått har vår organisation redan vuxit med flera nya kompetenser.
Den vi söker är en redovisningsassistent som gillar ekonomi och administration. Du kommer att jobba tillsammans med fantastiskt trevliga kollegor i en vacker och anrik lokal mitt i centrala Borås. I vår verksamhet händer mycket nytt men rutinerna för det dagliga arbetet är väl fungerande.
Tjänsten är ett föräldravikariat upp till 18 månader men med möjlighet till förlängning.
Arbetsuppgifter:
I tjänsten som redovisningsassistent arbetar du brett med ekonomiarbete. Du tillhör företagets ekonomiavdelning som består av sex medarbetare. Primärt kommer du att stötta befintlig ekonomiavdelning samt vid behov också receptionen. I arbetsuppgifterna ingår:
Leverantörsbetalningar
Fakturahantering
Hantera leverantörsreskontra
Hantera kundreskontra
Utredning vid felaktiga inbetalningar
Löpande bokföring
Avstämningsarbete vid månadsbokslut
Stötta upp reception vid behov
Inkassohantering och påminnelser
Övrig administration

Kvalifikationer och erfarenhet:
Någon form av ekonomisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Något års erfarenhet från en liknande roll
Redovisningskunskaper
Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift

Personliga egenskaper:
Som person är du strukturerad, noggrann, serviceinriktad och prestigelös. För att passa i gruppen bör du vara inkluderande, bjuda på dig själv, visa stort engagemang och ha ett sinne för siffror.
Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.
Föräldravikariat på 18 månader med möjlighet till förlängning.
Heltid 100% med start 2021-03-01, eller efter överenskommelse.
Sista ansökningsdatum 2021-02-05. Visa mindre