Lediga jobb Wise Professionals i Borås

Se alla lediga jobb från Wise Professionals i Borås. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Borås som finns inom det yrket.

Content & Communication Specialist

Är du kreativ och gillar att med hjälp av ord, skapa relevant innehåll och producera inspirerande texter? Om du på det gärna njuter av en dag utomhus oavsett väder och genom det är nyfiken på att få jobba för hållbara utomhuskläder, då kanske du är Didriksons nästa Content & Communication Specialist? Tjänsten beräknas tillsättas under Q1 och är ett vikariat hos Didriksons i Borås (Viared) på ca ett år. Om Didriksons Didriksons är idag ett av Skandinavien... Visa mer
Är du kreativ och gillar att med hjälp av ord, skapa relevant innehåll och producera inspirerande texter? Om du på det gärna njuter av en dag utomhus oavsett väder och genom det är nyfiken på att få jobba för hållbara utomhuskläder, då kanske du är Didriksons nästa Content & Communication Specialist? Tjänsten beräknas tillsättas under Q1 och är ett vikariat hos Didriksons i Borås (Viared) på ca ett år.

Om Didriksons

Didriksons är idag ett av Skandinaviens ledande företag inom sport och funktionskläder med huvudkontor för sin verksamhet beläget i Borås. Omsättningen för varumärket beräknas landa på drygt 600 miljoner SEK för 2017, varav 440 miljoner genom de egna dotterbolagen. Företaget har under de sista åren visat god tillväxt inom dess 3 huvudsegment Sport, Barn och Originals och ägs av Equity bolaget Adelis. Idag har man i tillägg till Norden, egen verksamhet i Tyskland och England samt finns distribuerade i merparten av övriga europeiska länder, Ryssland och USA genom agentavtal eller distributörer. Önskar du läsa mer om Didriksons rekommenderar vi dig att besöka Didriksons

Vad får du göra som Content & Communication Specialist?

I din roll ansvar du för att skapa och paketera innehåll om Didriksons produkter, event, kampanjer eller andra händelser som såklart omvärlden bör ta del av. Genom ett kreativt skrivande och en hunger för att aktivt söka upp och belysa relevant innehåll, lyfter du Didriksons varumärke i sociala medier och kommunikation med kund. Du arbetar tätt ihop med marknadsteamet och E-handelsteamet, men har även kontakt med sälj- och produktteamen.

Sammanfattning av arbetsuppgifter

·        Skriva produkttexter

·        Skriva, skapa, paketera och publicera innehåll i Sociala medier

·        Skriva intressant och inspirerande innehåll för webben

·        Aktivt söka och publicera händelser kring Didriksons verksamheter

Vem är du?

Vi tror att du har en relevant utbildning inom Marknadsföring/Kommunikation och troligtvis har du för att känna dig trygg i rollen tidigare arbetat 2-3 år i en för tjänsten relevant position, exempelvis som Copywriter, kommunikatör eller annan content skapande tjänst.   Viktigast är att du är trygg som skribent och en van användare av sociala medier, samt har en förståelse och känsla för att skapa intresseväckande och inspirerande innehåll. Det är meriterande om du tidigare arbetat i någon form av webbhanteringssystem/CMS.

På Didriksons är engelska koncernspråket, det är därför viktigt att du är skicklig och bekväm med att kommunicera på engelska så väl som på svenska.

För att lyckas i din roll behöver du vara driven och social. Du behöver vara aktiv och in lyssnande kring vad som händer runt och hos Didrikson, samt uppdaterad i det rådande medieklimatet för att anpassa ditt innehåll.

Målet för tjänsten är tydligt, men vägen dit är samtidigt flexibel. Med din kreativitet och driv finns det utrymme för att ta egna initiativ och utveckla både dig själv och tjänsten i sig. 

Vårt erbjudande

Affärsidén är samma idag som för 100 år sedan när Didriksons startade, man erbjuder konsumenten hållbara, moderna och funktionella plagg som skyddar från väder och vind så att de kan njuta av en dag utomhus oavsett väder. Vi hoppas och tror att alla som arbetar hos oss känner sig stolta och trygga över att vi levererar och producerar hållbara funktionskläder. Vi tror på att integration mellan alla våra avdelningar är avgörande för välmående. Något som vi gärna uppmuntrar genom att till exempel erbjuda möjlighet att träna tillsammans med kollegor på arbetstid. Vi tror att vi genom att inspirera till ett aktivt liv och rikt umgänge mellan kollegor, bättre möter våra kunders behov och på så sätt kan behålla den standarden som vi idag står för, både gentemot slutkund men också mot omvärlden och miljön.

Låter detta intressant?

I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. KIMM arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns KIMM i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals - rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Vi vill ha din ansökan senast 2020-01-27. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller vår rekryteringsprocess både personlighetstester och intervjuer. Vi jobbar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila Rekryteringskonsult Marios Maletsikas [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Löneadministratör till Wästbygg i Borås!

Ditt uppdrag Wästbygg Gruppen är ett entreprenad- och projektutvecklingsföretag som har stor kunskap om att driva byggprojekt. De lägger stor vikt vid en schysst kultur och tror att goda relationer skapas genom att vara tillmötesgående och ärliga. Med professionalitet och hjärta skapar de bättre livsmiljöer för fler. På grund av att deras Löneadministratör snart går på föräldraledighet behöver Wästbygg nu en annan person som kan axla rollen under tiden. ... Visa mer
Ditt uppdrag

Wästbygg Gruppen är ett entreprenad- och projektutvecklingsföretag som har stor kunskap om att driva byggprojekt. De lägger stor vikt vid en schysst kultur och tror att goda relationer skapas genom att vara tillmötesgående och ärliga. Med professionalitet och hjärta skapar de bättre livsmiljöer för fler. På grund av att deras Löneadministratör snart går på föräldraledighet behöver Wästbygg nu en annan person som kan axla rollen under tiden.

Som löneadministratör kommer du att tillhöra ekonomi-teamet och din närmsta chef är redovisningschef. I teamet ingår också två redovisningsekonomer samt en redovisningsassistent. Totalt sitter ni cirka 30 stycken på Boråskontoret i fina lokaler.

Som löneadministratör kommer du exempelvis:

vara systemansvarig för löneprogrammet Agdahantera reseräkningar , körjournaler samt tjänstebilhanteringoperativt lönearbete med eget ansvar för cirka 300 lönerhantering av anställningsavtal och personalakteradministrativa uppgifter kring bland annat: pensioner och försäkringarrapportering och kontaktperson gentemot Collectum, SCB och Svenskt Näringslivavstämningar mot ekonomisystem avseende ex. skatt, arbetsgivaravgifter m.m.support via telefon och mailbokföring av lön i affärssystemet 3L Pro, Vitec

Förutom ovanstående kommer du också vara behjälplig i hantering av företagets medarbetarportal Benify och ha ett tätt samarbete med HR-avdelningen.

Du som söker

Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet av en löneadministrativ roll. Du är självgående i ditt arbete och har vana av att arbeta med hela lönekedjan. Har du kunskaper i Agda så är det meriterande, men inget krav. Du trivs med att arbeta självständigt och jobba mot deadlines.

Som person är du noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du tar eget ansvar samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och trivs med att vara en del av ett team. För att trivas hos Wästbygg tror vi att du gillar att vara en del av ett bolag som värderar en öppen och ärlig kultur där du som medarbetare får vara en del av ett varmt och engagerat team.

Om Wästbygg

Wästbygg Gruppen utvecklar och bygger fastigheter där människor vill bo, arbeta och trivas under lång tid framöver. Med kunskap om slutanvändarnas behov levererar de högkvalitativa bygg- och utvecklingsprojekt som bidrar till att öka boendekvalitet, produktivitet och lönsamhet för deras kunder.

Wästbygg har sina rötter i Borås och det är där du som löneadministratör kommer att sitta. Vid Liseberg i Göteborg har du närmsta grannarna, men det finns även kontor i Varberg, Malmö, Stockholm och Jönköping.

Vill du veta mer om det som kan bli din framtida arbetsplats? Klicka här!

När du blir en av oss

Tiden på Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär, ambitiöst va? Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Ellinor ([email protected]) och Anette ([email protected]) och vi ser fram emot att höra från dig!

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Löneadministratör till Wästbygg i Borås!

Ansök    Sep 17    Wise Professionals    Löneadministratör
Ditt uppdrag Wästbygg Gruppen är ett entreprenad- och projektutvecklingsföretag som har stor kunskap om att driva byggprojekt. De lägger stor vikt vid en schysst kultur och tror att goda relationer skapas genom att vara tillmötesgående och ärliga. Med professionalitet och hjärta skapar de bättre livsmiljöer för fler. På grund av deras Löneadministratör snart går på föräldraledighet behöver Wästbygg nu en annan person som kan axla rollen under tiden. Som ... Visa mer
Ditt uppdrag

Wästbygg Gruppen är ett entreprenad- och projektutvecklingsföretag som har stor kunskap om att driva byggprojekt. De lägger stor vikt vid en schysst kultur och tror att goda relationer skapas genom att vara tillmötesgående och ärliga. Med professionalitet och hjärta skapar de bättre livsmiljöer för fler. På grund av deras Löneadministratör snart går på föräldraledighet behöver Wästbygg nu en annan person som kan axla rollen under tiden.

Som löneadministratör kommer du att tillhöra ekonomi-teamet och din närmsta chef är redovisningschef. I teamet ingår också två redovisningsekonomer samt en redovisningsassistent. Totalt sitter ni cirka 30 stycken på Boråskontoret i fina lokaler.

Som löneadministratör kommer du exempelvis:

vara systemansvarig för Agdahantera reseräkningar , körjournaler samt tjänstebilhanteringoperativt lönearbete med eget ansvar för cirka 300 lönerhantering av anställningsavtal och personalakteradministrativa uppgifter kring bland annat: pensioner och försäkringarrapportering och kontaktperson gentemot Collectum, SCB och Svenskt Näringslivavstämningar mot ekonomisystem avseende ex. skatt, arbetsgivaravgifter m.m.support via telefon och mailbokföring av lön i affärssystemet 3L Pro, Vitec

Förutom ovanstående kommer du också vara behjälplig i hantering av företagets medarbetarportal Benify och ha ett tätt samarbete med en HR-administratör.

Du som söker

Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet av en löneadministrativ roll. Du är självgående i ditt arbete och har vana av att arbeta med hela lönekedjan. Har du kunskaper i Agda så är det meriterande, men inget krav. Du trivs med att arbeta självständigt och jobba mot deadlines.

Som person är du noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du tar eget ansvar samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och trivs med att vara en del av ett team. För att trivas hos Wästbygg tror vi att du gillar att vara en del av ett bolag som värderar en öppen och ärlig kultur där du som medarbetare får vara en del av ett varmt och engagerat team.

Om Wästbygg

Wästbygg Gruppen utvecklar och bygger fastigheter där människor vill bo, arbeta och trivas under lång tid framöver. Med kunskap om slutanvändarnas behov levererar de högkvalitativa bygg- och utvecklingsprojekt som bidrar till att öka boendekvalitet, produktivitet och lönsamhet för deras kunder.

Wästbygg har sina rötter i Borås och det är där du som löneadministratör kommer att sitta. Vid Liseberg i Göteborg har du närmsta grannarna, men det finns även kontor i Varberg, Malmö, Stockholm och Jönköping.

Vill du veta mer om det som kan bli din framtida arbetsplats? Klicka här!

När du blir en av oss

Tiden på Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär, ambitiöst va? Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Ellinor ([email protected]) och Anette ([email protected]) och vi ser fram emot att höra från dig!

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

E-Commerce & Conversion Specialist till RevolutionRace

RevolutionRace är bolaget som gått från noll till 300 miljoner på 7 år! Vi är ett av Sveriges snabbast växande e-handelsbolag och vi är stolta över att gå vår egen väg när det kommer till marknadsföring, design och hur vi väljer att bygga vårt bolag. I en konservativ bransch som säljer överprisade outdoorkläder gör vår målsättning oss unika: Våra kunder ska vara mer nöjda med de plagg vi levererar, än de plagg de köper för dubbla kostnaden. Vi älskar framg... Visa mer
RevolutionRace är bolaget som gått från noll till 300 miljoner på 7 år! Vi är ett av Sveriges snabbast växande e-handelsbolag och vi är stolta över att gå vår egen väg när det kommer till marknadsföring, design och hur vi väljer att bygga vårt bolag. I en konservativ bransch som säljer överprisade outdoorkläder gör vår målsättning oss unika: Våra kunder ska vara mer nöjda med de plagg vi levererar, än de plagg de köper för dubbla kostnaden. Vi älskar framgångar och tar nu sikte på miljarden med mycket glädje på vägen. Vill du vara med oss när vi når det målet?

Vi säljer outdoorkläder i 30 länder och har 14 siter för olika marknader, i takt med att vi fortsätter att växa och ska etablera oss i fler länder kommer kvalitén på vår e-handel och kundupplevelse vara avgörande för vår fortsatta framgång. Det ska vara lätt att handla av oss! Därför vill vi att du som vår nya E-Commerce & Conversation Specialist sätter igång med att utveckla vår e-handel och ta kundupplevelse till nästa nivå, så snart vi hittat varandra.

Ditt nya jobb

Du kliver in i en fas som andas utveckling och nästa steg. Med en årlig tillväxt på 30% och hög lönsamhet vill vi nu bygga en stabil grund för framtiden. Inom kort implementeras vårt nya ERP-system och i början av nästa år lanseras vår nya e-handelsplattform. Dessa implementationer är ett viktigt steg för att uppnå våra högt satta mål. Som vår nya E-Commerce & Converstion Specialist kommer du snabbt in i viktiga projekt med stort inflytande och ansvar över hur vår e-handel ska tas till nästa nivå.

Du som E-Commerce & Converstion Specialist tar ansvar för vår e-handelsplattform och allt som händer on-site. Du får ett ägandeskap för samtliga siter, hjälper till att utveckla hela köpresan och konvertering on-site. Du kommer arbeta tätt ihop med resterande av Digital Businessteamet, vår Webbadministratör och Data analytiker samt IT- avdelningen.

Arbetsuppgifter i urval:

Äga och utveckla våra (idag) 14 siterAnalysera och utvärdera kundmönster för att sedan sätta en actionplan för ökad konverteringArbeta med konverterings- och kampanjoptimeringSätta KPI:er och strategi för våra hemsidorSätta struktur för analys för samtliga hemsidor i Google Analytics samt analysera och sätta actionplanImplementering av SEO onsiteGöra splittester för kampanjer on-site och för upplevelsen av butikenOperativ implementering av vårt nya AI-verktyg för produkt och content optimering Apptus eSales

Din erfarenhet

In i rollen kliver du med erfarenhet av att ha arbetat med e-handel mot flera marknader, vilket vi vill att du gjort i minst tre år. Oavsett hur många år du arbetat så har du varit med att operativt utveckla e-handeln där du bland annat arbetat med konverteringsoptimering av både köpresan och kampanjer. Du har en förmåga göra en analys av befintliga data som blir till konkreta handlingar. Du har arbetat i en modern e-handelsplattform samt aktivt arbetat med att sätta struktur och analysera informationen i Google Analytics. Vidare har du en förståelse för hur SEO påverkar konvertering och inflöde till hemsidan. Har du arbetat med ett personaliseringsverktyg är det starkt meriterande. Med fördel kommer du från ett bolag som har sin primära butik online och där beslut fattas snabbt. Skulle du dessutom ha arbetat nära en performance avdelning och agerat beställare mot utvecklingsteam kommer du snabbt förstå hur vi arbetar.

Vem är du?

Du gillar att bli inkastad i projekt eller sammanhang samt tar eget ansvar för att skaffa dig den information du behöver för att kunna göra analyser och komma med nya idéer så att ditt ansvarsområde drivs framåt. Då rollen är ny och vi är i en utvecklingsfas, behöver du kunna se utvecklingspotentialen och ha en förmåga att driva de initiativ du tar i mål. Du gillar att arbeta nära affären, ha ett ägandeskap och har alltid kunden och kundupplevelsen i fokus. Det är genom starka relationer och trygghet i din kompetens som du bygger förtroende i organisationen.

Kort om Revolution Race

Revolution Race startades 2013, idag tillverkar och säljer vi prisvärda och multifunktionella friluftskläder i grym kvalitet under eget varumärke. Kläderna är skapade för att klara tuffa påfrestningar, även under riktigt svåra förhållanden. tillverkar och säljer prisvärda och multifunktionella friluftskläder i grym kvalitet under eget varumärke. Vårt unika sätt att arbeta innebär att vi har fokus på funktion och design tillsammans med att vi står i direktkontakt med både fabrik och kund, utan mellanhänder. När kunden är mer nöjd med vårt plagg, än med som med ett dubbelt så dyrt – då har vi nått vårt mål. Och idag är vi väldigt stolta över att vår kundnöjdhet är på hela 94%! Tillsammans sitter vi sitter i nya fräscha lokaler med bland annat klättervägg och ”gaminghörna” mitt i centrala Borås. Utöver stimulerande arbetsuppgifter och möjligheten att utvecklas i din roll erbjuder vi dig en plats hos ett välmående och snabbväxande företag, med en genuin gemenskap, delaktighet och flexibilitet. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida.

https://www.youtube.com/watch?v=ZJzxR8P4SBc

Nyfiken?

Vad roligt! I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller rekryteringsprocessen urvalsfrågor, personlighetstester och intervjuer. Tyvärr kan ansökan inte tas emot via mail, utan du behöver ansöka direkt via annonsen eller på Kimm.se. Stina är ansvarig Rekryteringskonsult på KIMM/Wise Professionals och svarar gärna på dina frågor. Du når henne på [email protected]. Annonsen kommer vara publicerad till 4/10 men vänta inte med att skicka in din ansökan – för vi kommer gå igenom ansökningarna löpande.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Copywriter & Lead Communication till RevolutionRace

Ansök    Sep 19    Wise Professionals    Copywriter
RevolutionRace är bolaget som gått från noll till 300 miljoner på 5,5 år! Vi är ett av Sveriges snabbast växande e-handelsbolag och vi är stolta över att gå vår egen väg när det kommer till marknadsföring, design och hur vi väljer att bygga vårt bolag. I en konservativ bransch som säljer överprisade outdoorkläder gör vår målsättning oss unika: Våra kunder ska vara mer nöjda med de plagg vi levererar, än de plagg de köper för dubbla kostnaden. Vi älskar fra... Visa mer
RevolutionRace är bolaget som gått från noll till 300 miljoner på 5,5 år! Vi är ett av Sveriges snabbast växande e-handelsbolag och vi är stolta över att gå vår egen väg när det kommer till marknadsföring, design och hur vi väljer att bygga vårt bolag. I en konservativ bransch som säljer överprisade outdoorkläder gör vår målsättning oss unika: Våra kunder ska vara mer nöjda med de plagg vi levererar, än de plagg de köper för dubbla kostnaden. Vi älskar framgångar och tar nu sikte på miljarden med mycket glädje på vägen. Vill du vara med oss när vi når det målet?



Vi säljer outdoorkläder i 30 länder och kommunicerar med våra kunder genom kampanjer, annonser, nyhetsbrev och självklart via våra 14 onlinebutiker. Vi kommer gå in i fler marknader och vi har höga ambitioner på effektivitet och relevans när det kommer till kommunikationen med våra kunder. Du som vår nya Copywriter & Lead Communication kommer få ett ägandeskap för vår skriftliga kommunikation och arbeta med att skapa förstklassigt innehåll till alla våra kanaler.

Ditt nya jobb

Du kliver in i en fas som andas utveckling och nästa steg. Med en årlig tillväxt på 30% och hög lönsamhet vill vi nu bygga en stabil grund för framtiden. Vi har flera nya system som ska implementeras där vi behöver skapa innehåll samtidigt som vi behöver leverera säljdrivande texter till våra kampanjer och utskick. Som vår nya Copywriter & Lead Communication kommer du få ett ägandeskap för vår skriftliga kommunikation och säkerställa att vi levererar på lokala språk till samtidiga marknader.

Hos oss får du möjlighet att använda dig av din säljdrivande och taktiska förmåga att producera copy. Du har ansvar över struktur och interna rutiner för content till alla kanaler samt för processen kring översättningar. Du kommer samarbeta tätt ihop med det kreativa teamet såväl som med de ansvariga för kampanjer och siter.

Arbetsuppgifter i urval:

·        Ägandeskap för den skriftliga kommunikationen mot kund i egna kanaler och paid marketing

·        Utformning av kampanjer enligt marknadsplan, tillsammans med det kreativa teamet

·        Skriva och koordinera SEO-optimering för samtliga sajter och språk

·        Producera säljande copy till Facebook, Google, nyhetsbrev och andra sociala mediekanaler

·        Produkttexter för site och kampanj

·        Producera copy/content för site

·        Koordinering av copy/content internt för varje enskild marknadsföringskanal

·        Projektledning av översättningar internt och externt, inklusive att hitta ett system för detta

·        Säkerställa att vi har rätt samarbetspartners för översättningar

·        Framtagandet av pressreleaser och extern kommunikation

Din erfarenhet

In i rollen kliver du med minst tre års erfarenhet av att ha arbetat med att producera text till främst digitala plattformar och är van med att SEO-anpassa dina texter. Under dessa år har du producerat rena säljdrivande texter samt inspirerande content för ett produktfokuserat varumärke. Det du producerar ska ofta översättas till flera språk, vilket gör att koordinering kring översättningar varit en självklar del av ditt tidigare jobb. Detta gör att du även har arbetat med projekt- eller produktionsledning i någon form och är bra på att skapa rutiner och processer. Du behöver vara flytande i din skriftliga kommunikation på engelska samt förstå och förstås på vårt företagsspråk svenska.

Med fördel kommer du från ett bolag där du behövt leverera copy till flera kanaler och kampanjer samtidigt samt där beslut fattas snabbt. Ditt intresse för outdooraktiviteter kommer ge dig ett stort försprång och skulle du dessutom ha arbetat nära en performance avdelning kommer du snabbt komma in i jobbet.

Vem är du?

Du gillar när det går snabbt och att testa dig fram för att hitta bästa konvertering för det du skapar. Du har en inställning på jobbet som gör att du trivs med ett ”högt och lågt” arbete och anpassar ditt beteende vid nya omständigheter. Vidare är du duktig på att skapa relationer och få förtroende i organisationen. Då rollen är ny och vi är i en utvecklingsfas, behöver du kunna se utvecklingspotential och ha en förmåga att driva de initiativ du tar i mål. När du kreerar har du kunden och affären i fokus samt väljer att först förstå och sedan förstås.

Kort om Revolution Race

Revolution Race startades 2013, idag tillverkar och säljer vi prisvärda och multifunktionella friluftskläder i grym kvalitet under eget varumärke. Kläderna är skapade för att klara tuffa påfrestningar, även under riktigt svåra förhållanden. tillverkar och säljer prisvärda och multifunktionella friluftskläder i grym kvalitet under eget varumärke. Vårt unika sätt att arbeta innebär att vi har fokus på funktion och design tillsammans med att vi står i direktkontakt med både fabrik och kund, utan mellanhänder. När kunden är mer nöjd med vårt plagg, än med som med ett dubbelt så dyrt – då har vi nått vårt mål. Och idag är vi väldigt stolta över att vår kundnöjdhet är på hela 94%! Tillsammans sitter vi sitter i nya fräscha lokaler med bland annat klättervägg och ”gaminghörna” mitt i centrala Borås. Utöver stimulerande arbetsuppgifter och möjligheten att utvecklas i din roll erbjuder vi dig en plats hos ett välmående och snabbväxande företag, med en genuin gemenskap, delaktighet och flexibilitet. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida.

https://youtu.be/ZJzxR8P4SBc

Nyfiken?

Vad roligt! I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller rekryteringsprocessen urvalsfrågor, personlighetstester och intervjuer. Tyvärr kan ansökan inte tas emot via mail, utan du behöver ansöka direkt via annonsen eller på Kimm.se. Stina och Martin är ansvariga Rekryteringskonsulter på KIMM/Wise Professionals och svarar gärna på dina frågor. Du når Stina på [email protected] och Martin på [email protected]. Annonsen kommer vara publicerad till 10/10-2019 men vänta inte med att skicka in din ansökan – för vi kommer gå igenom ansökningarna löpande.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Lönespecialist

Wise Professionals söker för vår kunds räkning dig som vill jobba i en stor organisation med hela löneprocessen. Du kommer att vara konsult via oss på Wise Professionals under 6 månader. Start för tjänsten är i början av september och du kommer att arbeta heltid. Företaget ligger i Borås. Om tjänsten som Lönespecialist Som lönespecialist bidrar du till att driva HR Services verksamhet mot företagets gemensamma mål genom att arbeta konsultativt mot chefe... Visa mer
Wise Professionals söker för vår kunds räkning dig som vill jobba i en stor organisation med hela löneprocessen. Du kommer att vara konsult via oss på Wise Professionals under 6 månader. Start för tjänsten är i början av september och du kommer att arbeta heltid. Företaget ligger i Borås.

Om tjänsten som Lönespecialist

Som lönespecialist bidrar du till att driva HR Services verksamhet mot företagets gemensamma mål genom att arbeta konsultativt mot chefer och övriga medarbetare i operativa personalfrågor. Du ingår i ett team av 9 personer innefattande lönespecialister, förvaltningsledare/systemförvaltare och chef för HR Services. Dina arbetsuppgifter varierar mellan det dagliga operativa och det mer långsiktiga utvecklande inom personaladministrativa processer kopplat till lön och villkor, system såsom HR- och lönesystem, administration samt förberedande lönebearbetning.



Exempel på arbetsuppgifter:

Administrera i tidrapporterings-, HR och lönesystemAdministrera lönesystemet och bereda lön varje månad utifrån löneprocessenGranska, godkänna och administrera reseräkningar Ge support och service till medarbetare och chefer gällande lön och anställningsvillkor i upparbetade kanaler Redovisa skatter, arbetsgivaravgifter och andra vanligt förekommande avtalade avgifter och data.Ta fram lönelistor, statistik och rapporterAdministrera personaladministration såsom pensioner och försäkringar

Du som söker

...har en eftergymnasial utbildning och 2-5 års erfarenhet av administrativt HR-arbete såsom systemredovisning (HR & lön), tid- & reserapportering, avtalstolkning, HR support och lönebearbetning. Erfarenhet av att möta både chefer och medarbetare i olika personalrelaterade situationer och supportera i olika kanaler så som mail, telefon, sociala medier men även virtuella och fysiska möten. Du är van systemanvändare av HR system och lönesystem, e-signeringssystem samt Officepaketet.

Som person är du lyhörd och har en förmåga att sätta dig in i verksamhetens behov och förutsättningar. Du är förtroendegivande, har ett professionellt förhållningssätt och är serviceminded. Du är van vid att arbeta självständigt och har förmågan att prioritera, driva och slutföra uppdrag på ett systematiskt sätt. Du måste även har mycket god samarbetsförmåga och är duktig på att skapa förtroendefulla relationer med så väl interna som externa samarbetspartners. Du drivs av att utveckla, digitalisera verksamheten, arbetssätt mot framtida behov. Viktiga egenskaper för att passa i denna roll är att du är noggrann, stresstålig och har ett genuint engagemang i det du gör.



När du blir en av oss

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund.

Klicka här för att läsa mer om hur det är att vara konsult hos oss på Wise Professionals.

Om du vill veta merDu får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Ellinor Dahlqvist ([email protected]) och Anette Hartlin ([email protected]).

Vi ser fram emot att höra från dig Visa mindre