Lediga jobb som Driftchef, fastighet i Borås

Se lediga jobb som Driftchef, fastighet i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

ISS söker Driftchef till kund inom fordonsindustrin i Borås

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prest... Visa mer
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

ISS har ett spännande samarbete med en kund inom fordonsindustrin med flertalet siter i Sverige. Vi söker nu en Driftchef med placering på site i Borås. Även ansvar för siterna i Uddevalla och Vara ingår i rollen. Ditt uppdrag är att, tillsamman med kund och medarbetare, nå gemensamt uppsatta mål och säkerställa service i världsklass. Är du en serviceinriktad, affärsdriven och engagerad ledare som vill utveckla människor och kundens verksamhet? Sök då denna tjänst hos oss!

ISS erbjuder dig en plats i en organisation med tydliga värderingar, hög kvalitetsmedvetenhet och en stark vilja att utveckla medarbetare och ledare.

Om rollen

Som Driftchef får du ett stimulerande, variationsrikt och ansvarsfullt jobb, med stora möjligheter till egen utveckling. Hela serviceleveransen består av både mjuka - städ och arbetsplatsservice samt hårda - industri- och fastighetstekniska tjänster och sker främst med egen personal.

Ditt uppdrag innefattar att säkerställa och utveckla leveransen hos kund, vilket innebär att du behöver vara påläst, lyhörd och engagerad samt ha en tät och nära kunddialog för att på så sätt bidra till utveckling av leveransen och uppnå kundnöjdhet. Du har fullständigt personalansvar för 6 medarbetare. Som Driftchef ansvarar du för de lokala kundrelationerna och att arbetet bedrivs i enlighet med gällande avtal. Du skapar samhörighet och trygghet för att främja medarbetarnas vidareutveckling och välmående samt i förlängningen en stabil och kvalitativ leverans. I rollen ingå även budget- och resultatansvar samt övriga administrativa uppgifter så som: upprättande av kalkyler och anbudsbrev, inköp, tidsregistrering och attestering av leverantörsfakturor m m.

Du rapporterar direkt till Business Area Manager och du ingår i regionens ledningsgrupp.

Vem söker vi?

På ISS söker vi individer före titlar. Vi trivs bäst med personer som älskar service, tänker affärsmässigt med både hjärta och hjärna och ser till att vi trivs på jobbet. Om du känner igen dig i detta finns en god chans att vi kommer att trivas ihop.

Vi söker dig som har några års erfarenhet av ledande position från entreprenad-, industri/fastighet- och/eller servicesektorn. Du har i grunden en eftergymnasialutbildning, inriktning med fördel mot teknik och/eller ekonomi. För att bli framgångsrik i rollen ser vi kompetens inom industri och fastighetsunderhåll som mycket värdefullt. Utbildning inom ledarskap är meriterande, liksom erfarenhet av att utveckla kundrelationer. Rollen kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska - både i tal och skrift.

Det är meriterande om du helt eller delvis arbetat med projektledning, alternativt varit operativ deltagare i projekt inom fastighets- och/eller byggbranschen. Ditt driv hjälper dig att, tillsammans med kund, medarbetare och underentreprenörer, få projekten i hamn. Du har ett pedagogiskt och individanpassat sätt och du trivs i en dynamisk och föränderlig produktionsmiljö där du får möjlighet att interagera med många skiftande kontaktytor, både internt och externt. En stor del i arbetet är planera, monitorera och kontrollera, men minst lika viktigt är de mjuka delarna, att motivera, stötta och leda. Du ser värdet i att skapa och underhålla en fin teamanda som bygger på respekt och förtroende. Som person är du lika delar relations- och resultatorienterad. Du har en trygg, förtroendeingivande och prestigelös framtoning och ditt ledarskap är tydligt. Vidare är du en kommunikativ, tillgänglig och coachande ledare som har förmåga att skapa engagemang hos både medarbetare och kund.

ISS värderingar är kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa.

Vi erbjuder
Vi tar ansvar för att ge dig de allra bästa förutsättningarna och det stöd du behöver för att lyckas i uppdraget. Hos oss får du ett nära samarbete med kompetenta medarbetare som du kommer få stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

Din ansökan
Vi hoppas att vi väckt ditt intresse och vi ser fram emot din ansökan!
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
På grund av GDPR, behandlar vi inte ansökningar inkomna via mejl.
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterare Pernilla Dahlbäck - [email protected] 073-533 20 11

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Driftchef till enhet inom energi, teknik och miljö

Västfastigheter drift ansvarar för drift, tillsyn och skötsel samt felavhjälpande underhåll och kundservice. Våra fastigheter är komplexa och tekniskt utmanande. Med vårt specialistkunnande och kännedom om våra kunders villkor är vi med och skapar förutsättningar för vård, kultur och utbildning. Vi söker nu en driftchef inom energi, teknik och miljö. Arbetsuppgifter Som driftchef leder och utvecklar du Driftenhet energi, teknik och miljö mot de mål oc... Visa mer
Västfastigheter drift ansvarar för drift, tillsyn och skötsel samt felavhjälpande underhåll och kundservice.

Våra fastigheter är komplexa och tekniskt utmanande. Med vårt specialistkunnande och kännedom om våra kunders villkor är vi med och skapar förutsättningar för vård, kultur och utbildning. Vi söker nu en driftchef inom energi, teknik och miljö.

Arbetsuppgifter

Som driftchef leder och utvecklar du Driftenhet energi, teknik och miljö mot de mål och utmaningar vi har framför oss. Västfastigheter är en del av Västra götalandsregionen och vi har ett långsiktigt och mycket ambitiöst energieffektiviseringsarbete där energianvändningen ska halveras till 2030. I detta arbete blir du en nyckelperson.

I din roll som driftchef leder du ett team med energiingenjörer och du har hela regionen som ditt arbetsfält. Enheten ansvarar för driftoptimering av regionens fastigheter som består av allt från sjukhus och resecentrum till naturbruksskolor och växthusen på Göteborgs botaniska trädgård. Som driftchef ansvarar du för verksamhet, personal, ekonomi och arbetsmiljö, med fokus på att skapa inspiration och där samarbetet med övriga driftenheter är en nyckelfaktor. Du utgår från något av våra kontor i Göteborg, Uddevalla, Borås eller Skövde. Då du har medarbetare på olika orter kommer du resa inom regionen ett par dagar i veckan.

I rollen ingår också att styra områdets miljöarbete där vi just nu förbereder oss för en certifiering enligt ISO 14001.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom energi- och miljöområdet eller utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av att leda andra samt arbetslivserfarenhet inom fastighetsteknik och energi.

För att lyckas i rollen är du kommunikativ och tydlig för att framgångsrikt kunna leda medarbetare på distans. Du är resultatorienterad och har förmåga att fatta beslut och prioritera för att nå önskade resultat.

Du behöver även inneha B-körkort.

Vårt erbjudande

Som en av Sveriges största fastighetsförvaltare kan vi erbjuda dig goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället. Tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor är du en del av en verksamhet som ständigt utvecklas.

Hos oss får du möjlighet att driva ditt arbete och dina frågor självständigt. Vi värdesätter din kreativitet och att du tillsammans med ditt team vill och vågar testa nya idéer och arbetssätt.

Rekryteringsprocessen

Efter sista ansökningsdag kommer vi att kontakta de kandidater som är aktuella för en första intervju. Första intervjuerna är planerade till 6 och 7/2 så gör gärna en markering i kalendern nu.

Chefsrekryteringsprocessen i Västra Götalandsregionen utgår från regionens fyra chefskriterier; Värdegrundsbaserat chefskap, Mål och resultatorienterat chefskap, Kommunikativt chefskap och Utvecklingsorienterat chefskap. Som en del av urvalsprocessen sker djupintervju och testning vid regionens Center för chefsrekrytering i Göteborg. Testerna planeras att genomföras den 14/2.

För frågor som rör tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Martin Jansmyr. För frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du Malin Ermund.

Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kan komma att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen före anställning.

Varmt välkommen med din ansökan senast 28/1.

 

Av systemmässiga orsaker är samma annons publicerad fyra gånger (ref nr2023/7363, 2023/7540, 2023/7542 samt2023/7543), detta för att du kan välja vilken placeringsort som är aktuell; Göteborg, Uddevalla, Borås eller Skövde. Annonserna leder till samma ansökningsformulär.

Ansök via denna länk: https://vgregion.varbi.com/se/what:job/jobID:685642/

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

ISS söker Sitechef till kund inom fordonsindustrin i Borås

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prest... Visa mer
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

ISS har ett spännande samarbete med en kund inom fordonsindustrin med flertalet siter i Sverige. Vi söker nu en Sitechef med placering på site i Borås. Även ansvar för siterna i Uddevalla och Vara ingår i rollen. Ditt uppdrag är att, tillsamman med kund och medarbetare, nå gemensamt uppsatta mål och säkerställa service i världsklass. Är du en serviceinriktad, affärsdriven och engagerad ledare som vill utveckla människor och kundens verksamhet? Sök då denna tjänst hos oss!

ISS erbjuder dig en plats i en organisation med tydliga värderingar, hög kvalitetsmedvetenhet och en stark vilja att utveckla medarbetare och ledare.

Om rollen

Som Sitechef får du ett stimulerande, variationsrikt och ansvarsfullt jobb, med stora möjligheter till egen utveckling. Hela serviceleveransen består av både mjuka - städ och arbetsplatsservice samt hårda - industri- och fastighetstekniska tjänster och sker främst med egen personal.

Ditt uppdrag innefattar att säkerställa och utveckla leveransen hos kund, vilket innebär att du behöver vara påläst, lyhörd och engagerad samt ha en tät och nära kunddialog för att på så sätt bidra till utveckling av leveransen och uppnå kundnöjdhet. Du har fullständigt personalansvar för 6 medarbetare. Som Sitechef ansvarar du för de lokala kundrelationerna och att arbetet bedrivs i enlighet med gällande avtal. Du skapar samhörighet och trygghet för att främja medarbetarnas vidareutveckling och välmående samt i förlängningen en stabil och kvalitativ leverans. I rollen ingå även budget- och resultatansvar samt övriga administrativa uppgifter så som: upprättande av kalkyler och anbudsbrev, inköp, tidsregistrering och attestering av leverantörsfakturor m m.

Du rapporterar direkt till Business Area Manager och du ingår i regionens ledningsgrupp.

Vem söker vi?

På ISS söker vi individer före titlar. Vi trivs bäst med personer som älskar service, tänker affärsmässigt med både hjärta och hjärna och ser till att vi trivs på jobbet. Om du känner igen dig i detta finns en god chans att vi kommer att trivas ihop.

Vi söker dig som har några års erfarenhet av ledande position från entreprenad-, industri/fastighet- och/eller servicesektorn. Du har i grunden en eftergymnasialutbildning, inriktning med fördel mot teknik och/eller ekonomi. För att bli framgångsrik i rollen ser vi kompetens inom industri och fastighetsunderhåll som mycket värdefullt. Utbildning inom ledarskap är meriterande, liksom erfarenhet av att utveckla kundrelationer. Rollen kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska - både i tal och skrift.

Det är meriterande om du helt eller delvis arbetat med projektledning, alternativt varit operativ deltagare i projekt inom fastighets- och/eller byggbranschen. Ditt driv hjälper dig att, tillsammans med kund, medarbetare och underentreprenörer, få projekten i hamn. Du har ett pedagogiskt och individanpassat sätt och du trivs i en dynamisk och föränderlig produktionsmiljö där du får möjlighet att interagera med många skiftande kontaktytor, både internt och externt. En stor del i arbetet är planera, monitorera och kontrollera, men minst lika viktigt är de mjuka delarna, att motivera, stötta och leda. Du ser värdet i att skapa och underhålla en fin teamanda som bygger på respekt och förtroende. Som person är du lika delar relations- och resultatorienterad. Du har en trygg, förtroendeingivande och prestigelös framtoning och ditt ledarskap är tydligt. Vidare är du en kommunikativ, tillgänglig och coachande ledare som har förmåga att skapa engagemang hos både medarbetare och kund.

ISS värderingar är kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa.

Vi erbjuder
Vi tar ansvar för att ge dig de allra bästa förutsättningarna och det stöd du behöver för att lyckas i uppdraget. Hos oss får du ett nära samarbete med kompetenta medarbetare som du kommer få stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

Din ansökan
Vi hoppas att vi väckt ditt intresse och vi ser fram emot din ansökan!
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
På grund av GDPR, behandlar vi inte ansökningar inkomna via mejl.
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterare Pernilla Dahlbäck - [email protected] 073-533 20 11

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Snickare

Ansök    Okt 23    Borås Pastorat    Driftchef, fastighet
Beskrivning Vår nuvarande snickare går i pension och vi söker därför en snickare till vår fastighetsavdelning. Arbetslaget inom fastighetsavdelningen utgörs förutom av vår snickare även av en fastighetschef samt städpoolen med fem medarbetare. Fastighetsavdelningen ansvarar för att underhålla och tillhandahålla ändamålsenliga lokaler för verksamheten. Arbetsuppgifter Tjänsten omfattar snickeri, byggnadsarbeten och verksamhetsanpassningar i Borås pasto... Visa mer
Beskrivning
Vår nuvarande snickare går i pension och vi söker därför en snickare till vår fastighetsavdelning.

Arbetslaget inom fastighetsavdelningen utgörs förutom av vår snickare även av en fastighetschef samt städpoolen med fem medarbetare.

Fastighetsavdelningen ansvarar för att underhålla och tillhandahålla ändamålsenliga lokaler för verksamheten.

Arbetsuppgifter
Tjänsten omfattar snickeri, byggnadsarbeten och verksamhetsanpassningar i Borås pastorats alla lokaler såsom kyrkor, församlingshem samt ekonomibyggnader på kyrkogårdarna.

Du kommer i ditt arbete att samarbeta med reparatör som ingår i kyrkogårdsverksamheten samt med kyrkvaktmästare och övrig personal i pastoratet.

Arbetet kan omfatta allt från finsnickeri, byggnadsarbeten och mindre målningsarbeten mm. Detta både i äldre kulturbyggnader och i mer moderna lokaler.

Arbetet är mycket varierande och kräver en bred praktisk erfarenhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom bygg och anläggning samt yrkesbevis för snickare eller motsvarande samt erfarenhet inom arbetsområdet som arbetsgivaren bedömer relevant.

För att lyckas i befattningen krävs ett stort mått av noggrannhet och yrkesskicklighet.

Du ska trivas i servicerollen och vara mån om att ge bästa möjliga service. Vidare skall du visa initiativförmåga, servicevilja och ha förmågan att prioritera. Du skall även vara van att arbeta självständigt.

Körkort B krävs för denna tjänst.

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde senast den 1 mars 2024.

Med din ansökan vill vi att du bifogar eventuellt yrkesbevis, betyg och intyg relevanta för tjänsten.

Svenska kyrkan i Borås är det största pastoratet i Skara stift och består av tre församlingar: Brämhult, Caroli och Gustav Adolf. Upptagningsområdet är på nära 75 000 invånare, varav cirka 35 000 är medlemmar i Svenska kyrkan. Det finns kyrkor på sju platser runt om i staden. Svenska kyrkan driver tre förskolor och förvaltar Borås fem begravningsplatser. Antalet anställda uppgår till cirka 150 personer och omsättningen till 140 miljoner kronor.



I pastoratets församlingsinstruktion 2023-2026 lyfts tre utvecklingsområden särskilt fram: hopp, närvaro, hållbarhet.



Välkommen med din ansökan!





Vi undanber oss vänligt all försäljning av ytterligare jobbannonser och/eller rekryteringstjänster. Visa mindre

Driftchef till ISS Borås

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prest... Visa mer
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Driftchef till ISS Borås (med omnejd)

Till vår verksamhet för mellanstora kunder i region väst-mitt söker ISS en serviceinriktad, affärsdriven och engagerad driftchef som vill utveckla människor och kundens verksamhet. Vi erbjuder dig en utmanande roll i ett bolag och bransch under ständig utveckling!

Om rollen

Som driftchef har du ekonomiskt ansvar och personalansvar för ditt driftområde. En stor del av leveransen består av lokalvård men innefattar ett brett utbud av ISS servicetjänster som exempelvis reception och vaktmästeri.

Du förväntas arbeta aktivt för att öka den organiska tillväxten genom merförsäljning och tjänsteutveckling. I rollen som driftchef ansvarar du vidare för den lokala kundrelationen och att arbetet bedrivs i enlighet med gällande kundavtal. I samarbete med kund strävar du efter ständiga förbättringar och utveckling av ISS leverans. Här har du stora möjligheter att lyfta leveransen från att vara bra till att bli en av ISS bästa siter!

För oss på ISS är ledarskap viktigt. Genom ditt goda ledarskap förväntas du skapa förutsättningar för dina medarbetare att kunna utvecklas och prestera. Som driftchef har du direktansvar för ca 40 medarbetare, varav en är driftledare. Du leder verksamheten mot uppsatta mål i nära samarbete med kunden, medarbetare och närmaste chef.

Du ansvarar för att verksamheten är optimalt dimensionerad och bemannad. Dessutom är du inte rädd för att själv kliva in i den dagliga driften för att stötta dina medarbetare när så behövs. Att arbetet bedrivs i överensstämmelse med lagar och övriga avtal samt ISS policys och värderingar är en självklarhet för dig.

Du utgår primärt från Borås med omnejd och sitter med i regionsledningsgruppen tillsammans med fem övriga driftchefer. Tjänsten är på heltid och tillsvidareanställning med en inledande provanställning i sex månader, Tillträde enligt överenskommelse.

Vi erbjuder

ISS är ett av världens största tjänsteföretag inom Facility Management, vilket ger dig många olika karriärmöjligheter framåt. Vi erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. Trots ISS storlek så har vi bibehållit en entreprenörsanda och vi nämns ofta som ett företag där kollegorna jobbar tillsammans för att utveckla varandra, affären och bolaget som helhet. Du får ett brett nätverk och samarbetar kontinuerligt med säljteam och olika tjänstexperter. Vår kultur och vårt sätt att arbeta präglas av våra värderingar - kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap.

Vem söker vi?

Vi söker dig som är en driven och kommunikativ ledare med förmåga att motivera din omgivning till att leverera resultat vilka överträffar uppsatta mål. För att lyckas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för affärsutveckling samt en vilja och förmåga att skapa nya affärer. Du är självgående och drivs av att ständigt vidareutveckla och strukturera befintlig verksamhet, samtidigt som du värdesätter effektiva processer, hög kvalitet och kundnöjdhet. Framförallt delar du också vår passion för att leverera service till ISS kunder!

Då arbetet innebär många personliga kontakter både inom och utanför organisationen krävs en god samarbetsförmåga samt ett intresse för människor. Du har vidare en god förmåga att skapa förtroende och utveckla långsiktiga relationer.

Du har gymnasieutbildning och dokumenterad flerårig erfarenhet av ledarskap, ekonomi, personal och kundrelationer. Eftergymnasial utbildning är meriterande. Du har erfarenhet från en personalintensiv servicebransch och kommunicerar mycket väl på svenska och engelska i både tal och skrift, samt har goda kunskaper inom Microsoft Office och anda vanligt förekommande IT-miljöer. Eftersom din verksamhet är geografiskt spridd krävs att du har B-körkort.

Din ansökan

Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 2022-09-30. Vi rekryterar löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas för sista ansökningsdag. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail.

Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Säkerhetsprövningar kan komma att genomföras vid kundbehov. Vid eventuella frågor om processen, kontakta regionchef Annette Andersson, e-post: [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Driftchef

Driftchef Vi söker nu en Driftchef för område Yttre och Teknisk Säkerhetsanläggning (TSA) Område drift och service ansvarar för drift, tillsyn och skötsel samt felavhjälpande underhåll och kundservice. Våra fastigheter är komplexa och tekniskt utmanande. Med vårt specialistkunnande och kännedom om våra kunders villkor är vi med och skapar förutsättningar för livsviktig vård. Driftområde Yttre har primärt som uppdrag att stödja våra hyresgäster inom... Visa mer
Driftchef

Vi söker nu en Driftchef för område Yttre och Teknisk Säkerhetsanläggning (TSA)

Område drift och service ansvarar för drift, tillsyn och skötsel samt felavhjälpande underhåll och kundservice.

Våra fastigheter är komplexa och tekniskt utmanande. Med vårt specialistkunnande och kännedom om våra kunders villkor är vi med och skapar förutsättningar för livsviktig vård.

Driftområde Yttre har primärt som uppdrag att stödja våra hyresgäster inom naturbruk, folkhögskolor, Folktandvården och Närhälsan. Uppdraget omfattar ansvar och förvaltning av tekniska fastighetssystem. Vi servar alla regionens verksamheter i externa fastigheter samt ansvarar för tekniska säkerhetsanläggningar i dessa.

Som driftchef har du övergripande verksamhets-, personal, budget och arbetsmiljöansvar och du kommer i det här uppdraget att leda drifttekniker som arbetar och utgår från olika delar i regionen.

Som stöd i ditt chefsuppdrag finns dina kollegor inom ledningsgruppen, HR och ekonomi. Genom ett tillitsbaserat ledarskap stödjer, utvecklar och motiverar du dina medarbetare så att ni tillsammans når verksamhetens mål och möter kundens krav.

Rollen som Driftchef hos oss:
Vi erbjuder dig en nyckelroll som driftchef där du strategiskt och operativt kommer leda, samordna och utveckla driftenhet yttre och TSA. Här kommer tekniskt intresse/kunskap om fastighetsteknik samt förmåga att leda och entusiasmera att komma till sin rätt.

Som driftchef för enheten utgår du från regionens hus I Skövde, alternativt våra kontor i Uddevalla, Borås eller Göteborg.

Vi har ett starkt fokus på driftsäkerhet, ledarskap och förbättring så din kompetens kommer att vara viktig för oss att möta framtida förändringar och uppsatta mål. I din roll som driftchef arbetar du teknikorienterat och i första hand för att säkerställa driftuppdraget för de fastigheter som ingår i enheten.

Du ansvarar för arbetsmiljö, budget och personal för din driftenhet. Du representerar hela driften i mötesform med övriga förvaltningen och med kund.

Du arbetar aktivt för att bevara en teamkänsla där inkludering och engagemang är i fokus. Tillsammans underhåller ni fungerande arbetssätt och rutiner för enheten.  Du är en ledare som finns tillhands när det behövs och skapar möjligheter för andras idéer.

Att vara chef inom västra götalandsregionen innebär att du är med och påverkar vår välfärd, ett betydelsefullt och engagerande arbete med många intressenter.

Du rapporterar till Teknisk Chef.

Kvalifikationer
Vi söker dig med eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom fastighetsteknik, säkerhet och brand. Alternativt motsvarande erfarenhet och utbildning som bedöms likvärdig.

Du har sedan tidigare med dig erfarenhet från chefsuppdrag inom fastighetsdrift eller teknik. Du kommer leda personal på distans och vi ser det som en fördel om du har tidigare vana vid att framgångsrikt leda personal som utgår från olika orter.

Resor i tjänsten ingår och B-körkort är ett krav.

Vi erbjuder en arbetsplats där du får vara med och göra skillnad. Du blir en del i en stor organisation där vi lär av varandra i så väl det dagliga arbetet som genom nätverksträffar och utbildningssatsningar. Här kan du läsa mer om fördelar och förmåner som ingår i din anställning i Västra Götalandsregionen: Dina förmåner som anställd i VGR 

Rekryteringsprocessen

Efter sista ansökningsdag kommer vi att kontakta de kandidater som är aktuella för en första intervju. Dessa intervjuer är planerade till 31 maj och 1 juni så gör gärna en markering i kalendern nu. Välkommen med din ansökan senast 23 maj.

Chefsrekryteringsprocessen i Västra Götalandsregionen utgår från regionens fyra chefskriterier; Värdegrundsbaserat chefskap, Mål och resultatorienterat chefskap, Kommunikativt chefskap och Utvecklingsorienterat chefskap. Som en del av urvalsprocessen sker djupintervju och testning vid regionens Center för chefsrekrytering i Göteborg. Testerna planeras att genomföras 15 juni.  

För frågor som rör tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Johan Hägg.

Vi ser fram emot din ansökan!

Av systemmässiga skäl är samma annons publicerad flera gånger (ref nr 2023/3604, 2023/3603, 2023/3602, 2023/3601), detta då du kan välja vilken placeringsort som du är intresserad av; Skövde, Göteborg, Uddevalla eller Borås. Du väljer vilken ort du är intresserad av då du registrerar din ansökan. Ansök via länken:
https://vgregion.varbi.com/se/what:job/jobID:626903/

Då befattningen kan komma att säkerhetsklassas kan du innan beslut om anställning komma att genomgå säkerhetsprövning med registerkontroll enl. säkerhetsskyddslagen (2018:585).

 

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktionDu kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/native/Jobba hos oss.pdf


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

Områdesansvarig hos Aimo Park

Ansök    Aug 25    Adecco Sweden AB    Driftchef, fastighet
Om tjänsten Som Områdesansvarig har du kund-, personal- och resultatansvar i syfte att utveckla verksamheten i regionen Västra Götalands län och Hallands län. Du arbetar nära Affärsområdeschef och övriga Områdesansvariga i arbetet med att driva utveckling och etablering av parkerings- och mobilitetslösningar. Du har det övergripande ansvaret för att planera, leda och följa upp den operativa verksamheten av ett team om fem parkeringsvakter och två tekniker... Visa mer
Om tjänsten
Som Områdesansvarig har du kund-, personal- och resultatansvar i syfte att utveckla verksamheten i regionen Västra Götalands län och Hallands län. Du arbetar nära Affärsområdeschef och övriga Områdesansvariga i arbetet med att driva utveckling och etablering av parkerings- och mobilitetslösningar.

Du har det övergripande ansvaret för att planera, leda och följa upp den operativa verksamheten av ett team om fem parkeringsvakter och två tekniker, i deras arbete med parkeringsövervakning och förvaltning av parkeringsanläggningar.

Ansvarsområdet innebär också att tillsammans med medarbetare och kollegor arbeta aktivt med att utveckla affärsmöjligheter mot såväl befintliga som nya kunder.

Affärsutvecklingen ska bedrivas utifrån fokus på lönsamhet, kvalitet samt kundnöjdhet men också utifrån ett medarbetarperspektiv. Detta genom att:
• Skapa starka och nära relationer med kunder och beställare samt initiera och driva kundmöten
• Sätta tydliga mål och förväntningar på verksamheten samt följa upp prestationer
• Bedriva ett aktivt och nära ledarskap samt ta ansvar för och utföra alla arbetsuppgifter som ingår i personalansvar ex. schemaläggning, bemanning, rekrytering, individuella medarbetarsamtal, rehabilitering och arbetsmiljö
• Följa upp resultat och säkerställa uppfyllnad av budgeterade mål

Som områdesansvarig har du ett brett kontaktnät av externa intressenter; leverantörer, föreningar och fackliga representanter likväl som interna kollegor och funktioner; kundservice, back office support och övriga stödfunktioner.

Ditt arbete bedrivs i enlighet med Aimo Parks värderingar, interna mål och strategier.

Tjänsteresor förekommer kontinuerligt i tjänsten.

Kvalifikationer
• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• 5 års erfarenhet av kundansvar och självständigt drivit kommersiella frågor inom affärsutveckling
• Erfarenhet av att arbeta i en personalintensiv verksamhet med minst 5 års dokumenterad erfarenhet av ledarskap med personalansvar
• Det är meriterande med kunskap om schemaläggning och bemanning samt fackliga relationer
• Kunskap i arbetsrätt samt arbetsmiljöfrågor och erfarenhet av att bedriva och säkerställa en motiverande arbetsmiljö
• Van användare av olika IT system som arbetsverktyg samt goda kunskaper i MS Office
• Mycket god kommunikativ förmåga med obehindrade kunskaper i svenska språket samt goda kunskaper i engelska
• B Körkort

Vi söker dig som är engagerad, har ett entreprenöriellt förhållningssätt med ett högt kommersiellt fokus. Att du är kundorienterad, arbetar lösningsorienterat och har en god analytisk förmåga är en förutsättning för att lyckas i uppdraget.

Vidare ser vi att du påvisar ett starkt ledarskap med förmågan att engagera och motivera medarbetare genom att involvera och inspirera dem till att bygga en stark laganda för att tillsammans nå uppsatta mål.

Är du också en person som trivs i en organisation där du får möjlighet att aktivt påverka verksamhetens utveckling och operationella arbete, avseende personal, affärsutveckling och resultat- då är detta en tjänst för dig!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Aimo Park
Aimo Park ingår i den japanska koncernen Sumitomo Corporation. Sumitomo grundades på 1600-talet och har cirka 73 000 medarbetare runt om i världen. Aimo Park är Sveriges ledande parkeringsbolag, med omkring 300 000 parkeringsplatser. Vi erbjuder allt från enskilda parkeringstjänster, som uthyrning av parkeringsplatser och parkeringsövervakning, till totalansvar för hela parkeringsanläggningen. Aimo Park är ett fullserviceföretag inom parkering. Läs gärna mer på www.aimopark.se

Affärsområde Väst
Affärsområde Väst omfattar regionen Västra Götalands län och Hallands län med kontor i Göteborg, Halmstad och Borås. Här arbetar tjugotalet kollegor; Affärsområdeschef, områdesansvariga, parkeringsvakter och tekniker. Arbetet präglas av en stark sammanhållning, hög motivation och engagerade medarbetare. Beslutsvägarna är korta och det finns gott om utrymme för egna initiativ.

Aimo Park är parkeringsbolaget med framtiden i sikte. Genom innovativa och hållbara mobilitetslösningar underlättar vi människors vardag. Det är dags att Rethink Parking!

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Caroline Carlsson på 031 - 725 45 39 alt. [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan senast 7:e september!

Sökord
Områdesansvarig, teamledare, Team leader, arbetsledare, verksamhetsutveckling, account manager, säljansvarig, parkeringsbolag, mobilitetslösningar, Västra Götaland, Hallands län, Göteborg, Halmstad, Borås, Aimo Park, Adecco Visa mindre

Arbetsledare teknisk förvaltning HSB Göta- Borås

Nu söker vi en erfaren arbetsledare till vår tekniska förvaltning som kommer ansvara för våra fastighetsskötare i affärsområdet Södra Älvsborg som omfattar Borås, Kinna, Skene och Bollebygd. Våra arbetsledare utgör en viktig nyckelfunktion och vi söker därför dig som trivs med både operativt och administrativt arbete. Rollen I din roll som arbetsledare kommer du att organisera, leda och ansvara för verksamheten inom ditt ansvarsområde. Du gillar att utvec... Visa mer
Nu söker vi en erfaren arbetsledare till vår tekniska förvaltning som kommer ansvara för våra fastighetsskötare i affärsområdet Södra Älvsborg som omfattar Borås, Kinna, Skene och Bollebygd. Våra arbetsledare utgör en viktig nyckelfunktion och vi söker därför dig som trivs med både operativt och administrativt arbete.

Rollen
I din roll som arbetsledare kommer du att organisera, leda och ansvara för verksamheten inom ditt ansvarsområde. Du gillar att utveckla/driva och se möjligheter till ekonomisk utveckling för din enhet. Det innebär att du är delaktig i att utveckla din avdelning både i kvalitet och lönsamhetsperspektiv. Du har personalansvar vilket bland annat innebär att planera och coacha dina medarbetare i deras arbetsuppgifter, ansvara för introduktion, rekrytering samt hantera övriga personalfrågor. Du har en samordnare som stöttar med den dagliga driften i Kinna, Skene och Bollebygd. Du som arbetsledare har kundkontakt med våra befintliga kunder där du håller i drift/ kundmöten, jobbar med kvalitetsuppföljning och merförsäljning av våra befintliga avtal. Då du ansvarar för ditt eget område, med kunder och personal innebär det att du är en hel del ute på fältet för att säkerställa kvalitet och arbetssätt. Du arbetar i vårt ärendehanteringssystem för att planera och följa arbetet på ditt ansvarsområde. Som arbetsledare deltar du i budgetarbete och resultatuppföljning tillsammans med enhetschefen som har budgetansvaret.

HSB Göta befinner sig just nu i en digital förändringsresa där vi tillsammans rustar oss för att möta kundernas och medlemmarnas förväntningar på både befintliga och nya tjänster. Det är viktigt att du är driven och ser det som positivt att vara med på denna resa som vi har framför oss.

Din profil
För att trivas i rollen har du nedan kvalifikationer:

- Erfarenhet av arbetsledning
- Tidigare erfarenhet av kundkontakt
- Du har erfarenhet av att offerera
- Ett strukturerat arbetssätt är en förutsättning för att lyckas i denna roll
- God datorvana
- Goda kunskaper i svenska tal och skrift
- B-körkort är ett krav
- Meriterande med erfarenhet inom bostadsrättsföreningar, fastighetsförvaltning, tekniskt arbete och grönyteskötsel
- Meriterande med erfarenhet av att leda förändringar


Din personlighet och ledaregenskaper kommer att vara viktig för tjänsten. Vi söker dig som är som är duktig på att strukturera och planera arbetet. En viktig del blir att samordna och engagera gruppen att arbeta tillsammans mot uppsatta mål samt hålla i gruppmöten. Vi värdesätter därför att du är duktig på att kommunicera och ser möjligheter istället för problem. Du är ambitiös och har en god känsla för kvalité. Du tycker om att skapa och vårda kundrelationer samt är serviceinriktad. Du är flexibel, noggrann och tar ansvar.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett utvecklade arbete i en medlemsägd organisation där våra kärnvärderingar Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan (ETHOS) är en levande värdegrund som vår arbetsmiljö präglas av. HSB är en organisation med bred kompetens och där det finns goda förutsättningar till personlig utveckling. Möjligheterna finns hos oss på HSB!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Placeringsort är Borås. Tillträde enligt överenskommelse.

Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Vi gör urval löpande och kan komma att tillsätta rollen före sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är 2022-03-01.

Har du frågor om tjänsten, kontakta Nina Trygg, Enhetschef teknisk förvaltning Södra Älvsborg, 010-442 37 38, [email protected]

Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Holm, HR-specialist, 010-442 37 88, [email protected]

HSB Göta är en av landets största regionala HSB-föreningar. Vårt uppdrag är att främst producera nya bostäder och förvaltning inom administrativ- och teknisk förvaltning, bygglednings- och energikonsulter, bygg och installation samt lokalvård. Våra partner och kunder är inte bara bostadsrättsföreningar inom HSB, utan även många privata fastighetsägare, kommunala bolag och stiftelser, handelsområden samt privata bostadsrättsföreningar mm. Vi förvaltar i dag totalt mer än 20.000 lägenheter för närmare 500 kunder med 280 medarbetare. Vår region omfattar Jönköpings och Hallands län samt Södra Älvsborg med huvudkontor i Jönköping. Visa mindre

Fastighetsansvarig

Fastighetsansvarig sökes till Viskadalen Är du en engagerad, händig och proaktiv fastighetsansvarig? Ser du det som självklart att arbeta serviceinriktat med gäster och kunder i fokus? Då kan tjänsten som Fastighetsansvarig hos Viskadalen Kurs & Konferens vara något för dig! Viskadalen Kurs & Konferens är en hotell- och konferensanläggning med rötter i textilindustrins och arbetarrörelsens historia. En förläggargård i Viskans dalgång, mitt i Sjuhäradsbyg... Visa mer
Fastighetsansvarig sökes till Viskadalen

Är du en engagerad, händig och proaktiv fastighetsansvarig? Ser du det som självklart att arbeta serviceinriktat med gäster och kunder i fokus? Då kan tjänsten som Fastighetsansvarig hos Viskadalen Kurs & Konferens vara något för dig!

Viskadalen Kurs & Konferens är en hotell- och konferensanläggning med rötter i textilindustrins och arbetarrörelsens historia. En förläggargård i Viskans dalgång, mitt i Sjuhäradsbygden, som varit folkhögskola sedan 1926. Vi har ca 11 000 kvm uppvärmd yta bestående av 118 hotellrum, 9 konferenslokaler, internat, lektionssalar, restaurang, kontor samt gemensamhetsytor för deltagare vid skolan och gäster.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer upphandla, projektleda och följa upp ett stort antal bygg/renoveringsprojekt med ansvar för det faktiska utförandet och dess ekonomiska utfall. Tillsammans med platschef har du ett helhetsansvar för VSAF:s fastighetsbestånd och den ekonomiska förvaltningen.

Du kommer bli del av ett mindre team om tre personer. Som aktiv arbetsledare både fördelar du arbetsuppgifter och utför egna projekt. Du och ditt team arbetar hands-on med det löpande underhållet samt den dagliga driften och håller anläggningen igång och presentabel så väl inomhus som utomhus.

Som fastighetsansvarig på Viskadalen Kurs & Konferens är gästerna och fastigheterna alltid i fokus och arbetsuppgifterna kommer innefatta bland annat:

* helhetsansvar för fastigheterna
* upphandling, projektledning, kvalitetssäkring och ekonomisk uppföljning av både mindre och större entreprenader
* arbetsledning
* underhållsplanering och driftnettoutveckling av fastigheterna
* säkerställa att fastigheternas funktion upprätthålls
* säkerställa att myndighetskrav är uppfyllda
* driva och delta i hands-on underhåll med hjälp av ditt team

Din profil

Vi tror du är en proaktiv person som förstår vikten av god service samt att kvalitet i leveransen är det absolut viktigaste för nöjda gäster och kunder.

För att passa in och trivas på Viskadalen Kurs & Konferens ser vi att du är en prestigelös lagspelare som trivs med att samarbeta med dina kolleger och bygga goda relationer. Vidare är du noggrann och van att strukturera upp det egna samt andras arbete. Du har förmåga att driva förändring i projektform, ställa krav på leverantörer på entreprenad och att följa upp både kvalitet och ekonomiskt utfall. Du ligger alltid ett steg före.

Krav:

* minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet från att ha arbetat med förvaltning och/eller underhåll av fastigheter
* helhetsansvar för fastigheter
* helhetsansvar för underhållsrelaterade projekt
* svenska flytande i tal och skrift
* B-körkort

Övrig information

Placeringsort: Seglora
Start: Efter överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Omfattning heltid, dagtid
Lön: Individuell lönesättning

Viskadalen Kurs & Konferens har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess.
Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Emmi Persson på telefon 0734-07 33 75.


Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.



Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Visa mindre

Områdesansvarig hos Aimo Park

Ansök    Jul 26    Adecco Sweden AB    Driftchef, fastighet
Om tjänsten Som Områdesansvarig har du kund-, personal- och resultatansvar i syfte att utveckla verksamheten i regionen Västra Götalands län och Hallands län. Du arbetar nära Affärsområdeschef och övriga Områdesansvariga i arbetet med att driva utveckling och etablering av parkerings- och mobilitetslösningar. Du har det övergripande ansvaret för att planera, leda och följa upp den operativa verksamheten av ett team om fem parkeringsvakter och två tekniker... Visa mer
Om tjänsten
Som Områdesansvarig har du kund-, personal- och resultatansvar i syfte att utveckla verksamheten i regionen Västra Götalands län och Hallands län. Du arbetar nära Affärsområdeschef och övriga Områdesansvariga i arbetet med att driva utveckling och etablering av parkerings- och mobilitetslösningar.

Du har det övergripande ansvaret för att planera, leda och följa upp den operativa verksamheten av ett team om fem parkeringsvakter och två tekniker, i deras arbete med parkeringsövervakning och förvaltning av parkeringsanläggningar.

Ansvarsområdet innebär också att tillsammans med medarbetare och kollegor arbeta aktivt med att utveckla affärsmöjligheter mot såväl befintliga som nya kunder.

Affärsutvecklingen ska bedrivas utifrån fokus på lönsamhet, kvalitet samt kundnöjdhet men också utifrån ett medarbetarperspektiv. Detta genom att:
• Skapa starka och nära relationer med kunder och beställare samt initiera och driva kundmöten
• Sätta tydliga mål och förväntningar på verksamheten samt följa upp prestationer
• Bedriva ett aktivt och nära ledarskap samt ta ansvar för och utföra alla arbetsuppgifter som ingår i personalansvar ex. schemaläggning, bemanning, rekrytering, individuella medarbetarsamtal, rehabilitering och arbetsmiljö
• Följa upp resultat och säkerställa uppfyllnad av budgeterade mål

Som områdesansvarig har du ett brett kontaktnät av externa intressenter; leverantörer, föreningar och fackliga representanter likväl som interna kollegor och funktioner; kundservice, back office support och övriga stödfunktioner.

Ditt arbete bedrivs i enlighet med Aimo Parks värderingar, interna mål och strategier.

Tjänsteresor förekommer kontinuerligt i tjänsten.

Kvalifikationer
• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• 5 års erfarenhet av kundansvar och självständigt drivit kommersiella frågor inom affärsutveckling
• Erfarenhet av att arbeta i en personalintensiv verksamhet med minst 5 års dokumenterad erfarenhet av ledarskap med personalansvar
• Det är meriterande med kunskap om schemaläggning och bemanning samt fackliga relationer
• Kunskap i arbetsrätt samt arbetsmiljöfrågor och erfarenhet av att bedriva och säkerställa en motiverande arbetsmiljö
• Van användare av olika IT system som arbetsverktyg samt goda kunskaper i MS Office
• Mycket god kommunikativ förmåga med obehindrade kunskaper i svenska språket samt goda kunskaper i engelska
• B Körkort

Vi söker dig som är engagerad, har ett entreprenöriellt förhållningssätt med ett högt kommersiellt fokus. Att du är kundorienterad, arbetar lösningsorienterat och har en god analytisk förmåga är en förutsättning för att lyckas i uppdraget.

Vidare ser vi att du påvisar ett starkt ledarskap med förmågan att engagera och motivera medarbetare genom att involvera och inspirera dem till att bygga en stark laganda för att tillsammans nå uppsatta mål.

Är du också en person som trivs i en organisation där du får möjlighet att aktivt påverka verksamhetens utveckling och operationella arbete, avseende personal, affärsutveckling och resultat- då är detta en tjänst för dig!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Aimo Park
Aimo Park ingår i den japanska koncernen Sumitomo Corporation. Sumitomo grundades på 1600-talet och har cirka 73 000 medarbetare runt om i världen. Aimo Park är Sveriges ledande parkeringsbolag, med omkring 300 000 parkeringsplatser. Vi erbjuder allt från enskilda parkeringstjänster, som uthyrning av parkeringsplatser och parkeringsövervakning, till totalansvar för hela parkeringsanläggningen. Aimo Park är ett fullserviceföretag inom parkering. Läs gärna mer på www.aimopark.se

Affärsområde Väst
Affärsområde Väst omfattar regionen Västra Götalands län och Hallands län med kontor i Göteborg, Halmstad och Borås. Här arbetar tjugotalet kollegor; Affärsområdeschef, områdesansvariga, parkeringsvakter och tekniker. Arbetet präglas av en stark sammanhållning, hög motivation och engagerade medarbetare. Beslutsvägarna är korta och det finns gott om utrymme för egna initiativ.

Aimo Park är parkeringsbolaget med framtiden i sikte. Genom innovativa och hållbara mobilitetslösningar underlättar vi människors vardag. Det är dags att Rethink Parking!

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Caroline Carlsson på 031 - 725 45 39 alt. [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan senast 22:a augusti!

Sökord
Områdesansvarig, teamledare, Team leader, arbetsledare, verksamhetsutveckling, account manager, säljansvarig, parkeringsbolag, mobilitetslösningar, Västra Götaland, Hallands län, Göteborg, Halmstad, Borås, Aimo Park, Adecco Visa mindre

Chef Fastighet

Det finns en plats som inte alla känner till. En plats som med sin samlade hjärnkraft helhjärtat går in för att göra världen bättre. Och som genom att vara oberoende kan vara kompromisslös i det syftet. Som vet att vägen till att lösa ett uppdrag är kreativ och lustfylld. Vi heter RISE och har ett erbjudande som är svårt att motstå. Spännande uppdrag som gör gott. Är du nyfiken på framtiden och vill göra skillnad? Vill du arbeta tillsammans med engagerand... Visa mer
Det finns en plats som inte alla känner till. En plats som med sin samlade hjärnkraft helhjärtat går in för att göra världen bättre. Och som genom att vara oberoende kan vara kompromisslös i det syftet. Som vet att vägen till att lösa ett uppdrag är kreativ och lustfylld. Vi heter RISE och har ett erbjudande som är svårt att motstå. Spännande uppdrag som gör gott.
Är du nyfiken på framtiden och vill göra skillnad?
Vill du arbeta tillsammans med engagerande och kompetenta kollegor och ha stora möjligheter att själv påverka vad du vill arbeta med och hur du kan utvecklas?

I så fall kan vi nu erbjuda rollen som chef Fastighet inom RISE koncerngemensamma funktion Fastighet & Service.
Om rollen
I rollen som chef Fastighet kommer du att ha personalansvar för en enhet med sju medarbetare. Du rapporterar till chef Fastighet & Service och ingår i funktionens ledningsgrupp. I rollen genomför du planering, budgetering och uppföljning av enhetens ansvarsområden. Här ingår bland annat drift och underhåll av RISE fastighetsbestånd samt att skapa koncernövergripande funktioner för elsäkerhet och myndighetskontroller.
Vidare ingår upphandling av service- och ramavtal samt utveckling av rutiner, metoder och arbetssätt. Du ansvarar även för att ta fram underlag för anpassningar och ombyggnader samt projektleda dessa och vid behov stödja verksamheterna med rådgivning.
Vem är du?
Om du är en person som trivs i en föränderlig miljö och drivs av att se dina medarbetare utvecklas så tror vi att vi är rätt för varandra. Du är en person som får saker gjorda och har lätt för att kommunicera och entusiasmera andra. Du inger förtroende och energi tycker om att vara med och bidra till utveckling och förbättring.
Du har en högskoleutbildning inom fastighetsområdet eller en likvärdig kunskap inhämtad genom erfarenhet. Vi ser gärna att du besitter tidigare erfarenhet från ledaruppdrag, är väl bekant med fastighetsägarens ansvar och van att arbeta i olika datamiljöer samt innehar körkort B. Det är meriterande med kunskaper inom avtals- och hyresjuridik.
Är vi rätt för varandra?
Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Vi lovar dig inte ett lätt jobb men vi kan lova en spännande resa där vi tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor bidrar till en hållbar framtid och till att säkra ett försprång i den globala konkurrensen. Vill du vara med på resan?
Vill du bli en del av vårt team? Välkommen med din ansökan senast den 7 januari. För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Rune Henriksson, Chef Fastighet & Service, +46 (0)10-516 55 88.
Våra fackliga representanter är Lazaros Tsantaridis, Sveriges Ingenjörer, 010-516 62 21 och Linda Ikatti, Unionen, 010-516 51 61.
Klicka på "Sök jobbet" för att komma till rekryteringsverktyget. Visa mindre

Caverion söker en servicechef ventilation till Borås/Jönköping

Caverion designar, installerar, förvaltar och utvecklar användarvänliga och energieffektiva lösningar för byggnader och industrier. Våra tjänster och lösningar används i bostadshus, kommersiella fastigheter, inom offentlig sektor och i industriprocesser. Styrkan ligger i vår tekniska kompetens och våra heltäckande tjänster inom samtliga teknikområden under fastigheters och industrianläggningars hela livscykel. Är du intresserad av ett stimulerande och u... Visa mer
Caverion designar, installerar, förvaltar och utvecklar användarvänliga och energieffektiva lösningar för byggnader och industrier. Våra tjänster och lösningar används i bostadshus, kommersiella fastigheter, inom offentlig sektor och i industriprocesser. Styrkan ligger i vår tekniska kompetens och våra heltäckande tjänster inom samtliga teknikområden under fastigheters och industrianläggningars hela livscykel.

Är du intresserad av ett stimulerande och utvecklande arbete? Tycker du om att arbeta i en bra arbetsmiljö och med trevliga arbetskamrater?

Som servicechef på Caverion ansvarar du för att leda, driva och utveckla servicegruppens dagliga och långsiktiga arbete. Verksamheten drivs från Borås och Jönköping vilket gör att du kommer resa mellan orterna. Du säkerställer nya kundavtal och uppdrag utifrån Caverions strategi. Gruppen du leder består av ca 11 medarbetare som arbetar mot flera stora kunder i privat sektor, men även också mot offentlig sektor. Det är en härlig, självständig grupp med stort engagemang i sitt arbete. Gruppen arbetar med allt ifrån projekt – och servicearbeten till OVK och energiprojekt.

Med ditt ledarskap skapar du en god arbetsmiljö och ansvarar för effektiviteten och det ekonomiska resultatet inom din servicegrupp. Du ingår i distriktets ledningsgrupp, har ett nära samarbete med övriga servicechefer och där ni tillsammans arbetar för att effektivisera och utveckla verksamheten

Att leda servicegruppen inom ventilation
Du bidrar med din tekniska erfarenhet och kompetens inom ventilationsområdet. Du har en stark drivkraft att göra affärer, fördjupa och skapa nya kundrelationer.

Detta är ett utvecklande arbete, med både personal- och resultatansvar, vilket kräver stort eget ansvar men ger dig stora möjligheter att växa inom organisationen. Vi söker dig som har erfarenhet från liknande roller eller som ser detta som ditt nästa steg i arbetslivet.

Du erbjuds en öppen och dynamisk arbetsplats med många trevliga kollegor och ett spännande arbete.

Placeringsort är Borås alternativt Jönköping.

I rollen ingår även att

• Kommunicera, engagera och motivera personal och kund
• Planera och organisera projekt
• Driva projekt från specifikation till införande och drifttagning
• Kommunicera med tekniska specialister samt kommersiella kontakter med entreprenörer och leverantörer
• Utföra ekonomiskuppföljning
• Vidareutveckla kundrelationer och främja merförsäljning

Kompetens

• Teknisk utbildning och/eller erfarenhet inom ventilation.
• Erfarenhet av projektledning och /eller projektering av ventilationslösningar
• Meriterande är utbildning inom entreprenad juridik och erfarenhet av teknisk försäljning
• Erfarenhet av att sammanställa kalkyler och offerter samt förhandla kontrakt
• Förmåga att bygga relationer, vara drivande, målinriktad och road av att göra affärer
• Ekonomiska kunskaper
• Kompetens inom grundläggande arbetsrätt och arbetsmiljö

Kort om Caverion
Caverion Sverige AB ingår i Caverion-koncernen som är noterat på NASDAQ OMX Helsingfors. Koncernen omsatte 2019 cirka 2.1 miljarder euro och har omkring 16.000 anställda inom 11 länder i norra och centrala Europa.

Caverions verksamhet i Sverige har cirka 3000 medarbetare och finns etablerade på drygt 75 orter. Detta gör att du som anställd har stora utvecklingsmöjligheter beroende på intresse och kompetens. Det finns möjlighet att specialisera sig inom sitt kompetensområde samt att bredda sin kunskap till nya arbets- eller teknikområden. Caverion jobbar också med att utbilda och erbjuda anställda internt att ta på sig större roller i form av chefs- och arbetsledarroller.

Mångfald och jämlikhet är självklart för Caverion och fokus ligger på rätt kompetens på rätt plats.

Varför Caverion?

På Caverion genomsyras vårt arbete av värderingarna:

• Innovation
• Samarbete
• Ansvar
• Professionalitet

Kontakt & Ansökan
Om du tycker detta låter intressant och har någon fråga är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lisbeth Hulander tel. 073-081 74 04 mail [email protected] alt. distriktschef Richard Lundqvist tel. 073-643 31 85.

Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes

Din ansökan vill vi ha senaste den 27 maj 2021.
OBS: Skicka gärna in din ansökan redan idag då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre