Lediga jobb som Ekonomikontorist i Borås

Se lediga jobb som Ekonomikontorist i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomicontroller

Ansök    Mar 21    Borås kommun    Ekonomikontorist
Välkommen till Bildningsstaden Borås! Hos oss får du ett meningsfullt, roligt och utvecklande arbete. Vi har stort fokus på kollegialt professionellt lärande där vi tillsammans arbetar för att göra en bra skola bättre. När du börjar hos oss får du en noggrann introduktion och stöd från din chef och olika tillhörande professioner för att du ska känna dig trygg i ditt arbete. Nu söker vi en Ekonomicontroller till Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ... Visa mer
Välkommen till Bildningsstaden Borås!
Hos oss får du ett meningsfullt, roligt och utvecklande arbete.
Vi har stort fokus på kollegialt professionellt lärande där vi tillsammans arbetar för att göra en bra skola bättre. När du börjar hos oss får du en noggrann introduktion och stöd från din chef och olika tillhörande professioner för att du ska känna dig trygg i ditt arbete.

Nu söker vi en Ekonomicontroller till Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen i Borås.
Inom Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen arbetar drygt 850 medarbetare med att leverera högklassig utbildning till invånarna i Borås. Förutom fyra kommunala gymnasieskolor samt anpassad gymnasieskola bedriver vi också vuxenutbildning.
Du kommer att vara placerad på Utbildningskontoret i Borås. På Utbildningskontoret vilket är beläget på Olovsholmsgatan 32 i Borås, är vi drygt 25 medarbetare som arbetar med förvaltningens stödfunktioner för processer inom ekonomi, kvalitet- och utveckling, HR, IT, kommunikation, antagning och administration. Det är en arbetsplats där vi värdesätter att samarbeta, tar vara på varandras kompetenser och värnar om en god arbetsmiljö.


Ekonomicontroller

Arbetsuppgifter

Ekonomifunktionen består av fem medarbetare som bland annat arbetar med redovisning, budget, budgetuppföljning, ekonomiska analyser, resursfördelning, projektredovisning och andra inom funktionen förekommande uppdrag. Vår verksamhet omfattar omkring 10 000 elever, drygt 900 medarbetare och har en total kostnadsomslutning på en miljard kronor.
Rollen som ekonomicontroller innehåller varierande arbetsuppgifter med stort egenansvar. Du kommer att arbeta med budgetering, uppföljning och analys samt stödja cheferna strategiskt genom ett coachande och proaktivt förhållningssätt. Hos oss och i din roll kommer du att få ett utvecklande och meningsfullt arbete med ett stort inflytande på förvaltningens processer inom ansvarsområdet. Några av dina ansvarsområden inkluderar stöd och service till förvaltningens verksamheter inom ekonomiområdet, i ekonomisk planering, analys och prognos. Uppdraget innebär även ansvar för kvalificerad projektekonomi (EU-projekt och andra projekt).

Övrig information

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet.
Det kan bli aktuellt med test och/eller case i urvalsprocessen.
Fackliga företrädare når du via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.
Läs mer om Borås Stads personalförmåner.
Gymnasie- och vuxenutbildningsnämndens övertygelse är att alla elever vill och kan lära.
Läs mer i förvaltningens utvecklingsplan Bildningsstaden Borås.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kvalifikationer

Du som söker har en högskoleexamen med inriktning mot ekonomi (gärna inom offentlig förvaltning), eller motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdig samt besitter flera års dokumenterad och relevant erfarenhet av att arbeta med ekonomi. Vi ser även att du är en dokumenterat skicklig användare av Excel och andra relevanta ekonomisystem. Det är viktigt att du är mycket noggrann, strukturerad och analytisk. Du behöver besitta en god kommunikativ förmåga, både muntligen och skriftligen, det då du i din roll är ett konsultativt stöd till chefer och medarbetare med ekonomiansvar. Därför är det viktigt att besitta förmågan att kunna skapa förtroende i dina relationer med de du samverkar med.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan. Visa mindre

Ekonomicontroller

Ansök    Mar 21    Borås kommun    Ekonomikontorist
Välkommen till Bildningsstaden Borås! Hos oss får du ett meningsfullt, roligt och utvecklande arbete. Vi har stort fokus på kollegialt professionellt lärande där vi tillsammans arbetar för att göra en bra skola bättre. När du börjar hos oss får du en noggrann introduktion och stöd från din chef och olika tillhörande professioner för att du ska känna dig trygg i ditt arbete. Nu söker vi en Ekonomicontroller till Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen... Visa mer
Välkommen till Bildningsstaden Borås!
Hos oss får du ett meningsfullt, roligt och utvecklande arbete.
Vi har stort fokus på kollegialt professionellt lärande där vi tillsammans arbetar för att göra en bra skola bättre. När du börjar hos oss får du en noggrann introduktion och stöd från din chef och olika tillhörande professioner för att du ska känna dig trygg i ditt arbete.

Nu söker vi en Ekonomicontroller till Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen i Borås.
Inom Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen arbetar drygt 850 medarbetare med att leverera högklassig utbildning till invånarna i Borås. Förutom fyra kommunala gymnasieskolor samt anpassad gymnasieskola bedriver vi också vuxenutbildning.
Du kommer att vara placerad på Utbildningskontoret i Borås. På Utbildningskontoret vilket är beläget på Olovsholmsgatan 32 i Borås, är vi drygt 25 medarbetare som arbetar med förvaltningens stödfunktioner för processer inom ekonomi, kvalitet- och utveckling, HR, IT, kommunikation, antagning och administration. Det är en arbetsplats där vi värdesätter att samarbeta, tar vara på varandras kompetenser och värnar om en god arbetsmiljö.


Ekonomicontroller

Arbetsuppgifter

Ekonomifunktionen består av fem medarbetare som bland annat arbetar med redovisning, budget, budgetuppföljning, ekonomiska analyser, resursfördelning, projektredovisning och andra inom funktionen förekommande uppdrag. Vår verksamhet omfattar omkring 10 000 elever, drygt 900 medarbetare och har en total kostnadsomslutning på en miljard kronor.
Rollen som ekonomicontroller innehåller varierande arbetsuppgifter med stort egenansvar. Du kommer att arbeta med budgetering, uppföljning och analys samt stödja cheferna strategiskt genom ett coachande och proaktivt förhållningssätt. Hos oss och i din roll kommer du att få ett utvecklande och meningsfullt arbete med ett stort inflytande på förvaltningens processer inom ansvarsområdet. Några av dina ansvarsområden inkluderar stöd och service till förvaltningens verksamheter inom ekonomiområdet, i ekonomisk planering, analys och prognos. Uppdraget innebär även ansvar för kvalificerad projektekonomi (EU-projekt och andra projekt).

Övrig information

Vi erbjuder:
En utvecklande roll där du får stort ansvar och möjlighet att påverka och förbättra kvalitetsarbetet inom gymnasieskolor och vuxenutbildning på en övergripande nivå.
Ett nära samarbete med skolchef och andra skolledare för att säkerställa en god och likvärdig utbildning för alla elever.
En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att vara med och forma framtidens utbildning.

Möjlighet att aktivt samverka med akademin och tillämpa vetenskapligt perspektiv för att utveckla kvalitetsarbetet.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet.
Det kan bli aktuellt med test och/eller case i urvalsprocessen.
Fackliga företrädare når du via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.
Läs mer om Borås Stads personalförmåner.
Gymnasie- och vuxenutbildningsnämndens övertygelse är att alla elever vill och kan lära.
Läs mer i förvaltningens utvecklingsplan Bildningsstaden Borås.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kvalifikationer

Du som söker har en högskoleexamen med inriktning mot ekonomi (gärna inom offentlig förvaltning), eller motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdig samt besitter flera års dokumenterad och relevant erfarenhet av att arbeta med ekonomi. Vi ser även att du är en dokumenterat skicklig användare av Excel och andra relevanta ekonomisystem. Det är viktigt att du är mycket noggrann, strukturerad och analytisk. Du behöver besitta en god kommunikativ förmåga, både muntligen och skriftligen, det då du i din roll är ett konsultativt stöd till chefer och medarbetare med ekonomiansvar. Därför är det viktigt att besitta förmågan att kunna skapa förtroende i dina relationer med de du samverkar med.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan. Visa mindre

Ekonom/kontorskoordinator till Instatech

Ansök    Jan 22    AB Effektiv Borås    Ekonomikontorist
Vill du vara en del av ett snabbt växande företag inom rörläggeri och ventilation? Instatech, med kontor i Borås och Skene, söker nu en engagerad ekonom/kontorskoordinator som vill vara med och forma vår framtid. Din framtida arbetsgivare Sedan vår start i januari 2024 har vi, med 32 engagerade medarbetare, snabbt etablerat oss som en stark aktör i branschen. Vi erbjuder ett brett spektrum av tjänster, från entreprenader och ombyggnationer till energiopti... Visa mer
Vill du vara en del av ett snabbt växande företag inom rörläggeri och ventilation? Instatech, med kontor i Borås och Skene, söker nu en engagerad ekonom/kontorskoordinator som vill vara med och forma vår framtid.

Din framtida arbetsgivare
Sedan vår start i januari 2024 har vi, med 32 engagerade medarbetare, snabbt etablerat oss som en stark aktör i branschen. Vi erbjuder ett brett spektrum av tjänster, från entreprenader och ombyggnationer till energioptimering och vanlig service. Våra 13 fullutrustade servicebilar gör oss redo att hantera alla typer av entreprenader, rörservice, OVK-besiktningar och ventilationsservice. Ägarteamet består av rutinerade personer med över 70 år i samlad erfarenhet.

Vår vision är att Instatech ska vara ett ledande VVS-företag som skapar trygghet och hållbarhet för både människor och miljö. Om du delar vår passion för kvalitet och innovation, och vill vara med och göra skillnad, är du välkommen att söka denna spännande tjänst.

Målsättningen är att företaget ska växa organiskt med kompetent personal.

Vad erbjuder rollen?
Som ekonom/kontorskoordinator på Instatech får du möjligheten att ta en central roll i företagets dagliga verksamhet. Du hanterar företagets löpande ekonomiarbete samt ansvarar för att kontoret fungerar smidigt och utvecklas. Rollen är mångsidig och passar dig som trivs med att arbeta brett – från att förbättra administrativa rutiner till att säkerställa att ekonomiska processer sköts med precision.

Du blir en viktig del av organisationen, där din förmåga att skapa struktur och effektivitet gör skillnad för verksamhetens framgång. Tjänsten erbjuder både självständighet och samarbete med teamet, där du får driva förbättringar och ta ansvar för allt från praktiska detaljer i kontorsdriften till ekonomisk rapportering, planering och budgetering. Du blir en del av företagets ledningsgrupp och spindeln i nätet för vårt kontorsteam.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Likviditetsanalyser, bokföring, prognoser, lönehantering.
• Hantering av fakturor, som registrering och ROT-administration.
• Onboarding av nyanställda och attestering av tidrapporter.
• Uppdatering av arbetsordrar och skapande av nyckeltal.
• Hjälp med mottagning av gods och beställning av kontorsmaterial.


Vem är du?
En glad, positiv lagspelare. Du har erfarenhet av ekonomiarbete, inklusive bokföring, fakturahantering och avstämningar. Dessutom är du lösningsorienterad och flexibel, vilket gör att du hanterar de varierande uppgifter som rollen innebär på ett effektivt sätt.

Som person är du är en strukturerad, analytisk och ansvarstagande person som trivs med att ha ett brett ansvarsområde. Med din naturliga förmåga att skapa ordning och reda säkerställer du att kontorets behov möts med kvalitet och precision.

Du är självgående och initiativtagande, med en förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete. Din noggrannhet och detaljfokus gör att du levererar hög kvalitet i ekonomiarbetet, samtidigt som din kommunikativa och samarbetsorienterade natur gör dig till en uppskattad kollega i teamet.

Är detta din perfekta match?
Om du söker en roll där du får kombinera kontorsdrift med ekonomiarbete, är detta en unik möjlighet. På Instatech blir du en del av ett engagerat team och får vara med och utveckla verksamheten i en prestigelös, dynamisk och framåtblickande miljö. Här erbjuds du en plats i ett företag som värdesätter initiativkraft, kvalitet och samarbete.

Låter detta som något för dig? Vi ser fram emot din ansökan!

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?

Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 9 februari. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Mikael Svensson på [email protected] eller Jens Lindroth på [email protected] Visa mindre

Administratör

Ansök    Aug 4    Zango AB    Ekonomikontorist
Zango AB är ett ledande konsultföretag inom upphandling och anbudshantering. Vi hjälper företag att vinna upphandlingar och ta steget in på den offentliga arenan – från start till vunnet anbud. Vår expertis sträcker sig över hela processen fram till avtal, där vi ökar våra kunders affärsnytta. Vi har det lilla företagets fördelar med personlig och nära kontakt, men vårt dagliga arbete kretsar kring omfattande och betydelsefulla ärenden. Vi söker nu en nogg... Visa mer
Zango AB är ett ledande konsultföretag inom upphandling och anbudshantering. Vi hjälper företag att vinna upphandlingar och ta steget in på den offentliga arenan – från start till vunnet anbud. Vår expertis sträcker sig över hela processen fram till avtal, där vi ökar våra kunders affärsnytta. Vi har det lilla företagets fördelar med personlig och nära kontakt, men vårt dagliga arbete kretsar kring omfattande och betydelsefulla ärenden.
Vi söker nu en noggrann och engagerad administratör till vårt team!
Om rollen: Som administratör hos oss kommer du att ha en viktig roll i att stötta vår verksamhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Administrativt anbudsarbete: Förbereda och sammanställa anbudsdokumentation.
Fakturering och uppföljning: Hantera fakturering och avtal.
Statistik och rapportering: Analysera och sammanställa data för att stödja affärsbeslut.
Kund- och leverantörskontakt: Vara en viktig länk mellan våra kunder, underleverantörer och vårt team.

Vi söker dig som:
Har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom anbudsprocesser och ekonomi.
Är strukturerad och har god organisatorisk förmåga.
Är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Har erfarenhet av att hantera fakturering och kundreskontra
Har god kommunikativ förmåga och trivs med kundkontakt.

Du arbetar på vårt kontor i Borås
Varför Zango AB? Hos Zango AB är personalen i centrum. Våra medarbetare är vår självklara tillgång och absoluta kärna. Vi engagerar oss extra mycket i att skapa en miljö där du som medarbetare trivs och utvecklas.
Tjänsten är initialt en projektanställning på ett år. Omfattning 50-75% efter överenskommelse. Visa mindre

Ekonom till Förskoleförvaltningen, vikariat

Ansök    Dec 12    Borås kommun    Ekonomikontorist
Förskolan är barnens hus, med barnets bästa i fokus. Vi ser en förskola som ger våra barn bästa möjliga förutsättningar för att leva i ett samhälle i utveckling. En förskola som främjar kreativitet, framtidstro och hållbar utveckling. En förskola som sätter fokus på lärande i ett livslångt perspektiv. Var med och forma en verksamhet för morgondagens medborgare! På Förskoleförvaltningen arbetar ca 1200 medarbetare och verksamhet bedrivs i närmare 70 försko... Visa mer
Förskolan är barnens hus, med barnets bästa i fokus. Vi ser en förskola som ger våra barn bästa möjliga förutsättningar för att leva i ett samhälle i utveckling. En förskola som främjar kreativitet, framtidstro och hållbar utveckling. En förskola som sätter fokus på lärande i ett livslångt perspektiv. Var med och forma en verksamhet för morgondagens medborgare!

På Förskoleförvaltningen arbetar ca 1200 medarbetare och verksamhet bedrivs i närmare 70 förskolor och sju öppna förskolor. Vi söker nu en vikarierande ekonom under föräldraledighet. Vill du bli en av oss?


Ekonom till Förskoleförvaltningen, vikariat

Arbetsuppgifter

Som ekonom är du en del av förvaltningens ekonomifunktion. Du kommer bland annat att arbeta med budgetering, uppföljning och prognosarbete. Du kommer att ge råd och stöd till chefer inom förvaltningen. Du förväntas arbeta båda självständigt och i samarbete med kollegor. Du säkerställer att arbetet utförs i enlighet med interna och externa krav och regelverk. Du rapporterar direkt till chefen för ekonomifunktionen.

Övrig information

Inom Borås Stad vill vi skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete och fritid. Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, goda arbetsvillkor och professionella arbetskamrater erbjuder vi personalförmåner för att du som medarbetare ska trivas och må bra, både fysiskt och psykiskt.
Borås Stad tillämpar även rökfri arbetstid.
Vill du veta mer om våra förmåner kan du läsa vidare på ersättning och förmåner.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en högskoleutbildning med ekonomisk inriktning. Har du erfarenhet av att arbeta i en offentlig verksamhet ser vi det som meriterande. Du har goda kunskaper i Excel.
Du har förmåga att se möjligheter och handlingsalternativ i komplexa och utmanande situationer. Har en mycket god kommunikativ förmåga, i såväl tal som i skrift, och kan förklara komplicerade saker på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Du är van vid att ta eget ansvar samtidigt som du är lyhörd, har god samarbetsförmåga och en prestigelös inställning. Du är noggrann, strukturerad och trivs med att arbeta med många uppgifter samtidigt.
Om beskrivningen stämmer in på dig är du välkommen att skicka in din ansökan innehållande CV och personligt brev tillsammans med löneanspråk. Vi kommer att kalla till intervjuer löpande.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan. Visa mindre

Ekonomiassistent till kund i Borås!

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se! Aditro... Visa mer
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se!

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.


Vad vi erbjuder dig

Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med.

Vi erbjuder dig:
-Stor möjlighet till personlig utveckling genom alla våra olika kundsamarbeten samt vårt nätverk inom logistikbranschen.
-Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap och du kommer under din anställning att ha en nära kontakt med din konsultchef.
-Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, försäkringar och rabatt på bland annat träningskort och behandlingar.

Arbetsuppgifter
Vi letar efter en engagerad och noggrann ekonomiassistent till ett spännande uppdrag i Borås. Kanske har du redan samlat på dig erfarenhet inom ekonomi, eller så kommer du från studier inom området och söker din första roll – då kan detta vara tjänsten för dig!

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med daglig bokföring för flera mindre bolag. Detta innebär bland annat att hantera löpande bokföring, avstämningar och andra förekommande uppgifter inom ekonomiområdet. Arbetet innebär ett stort eget ansvar och du kommer stötta upp ekonomiansvarig på företaget.

Placering: Borås
Arbetstider: Måndag- fredag, dagtid
Omfattning: Heltid

Det här är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Aditro Logistics och uthyrd till kund. Senare kan det öppnas möjlighet för att konsulten övertas av kunden.

Din profil
Vi söker dig som:
• Är strukturerad och ordningsam
• Har ett öga för detaljer och noggrannhet
• Har erfarenhet av ekonomi eller har nyligen avslutat studier inom området
• Flytande i svenska och engelska.
• Erfarenhet av arbeta i Fortnox


Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig. Visa mindre

Ekonomiassistent till kund i Borås!

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se! Aditro... Visa mer
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se!

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.


Vad vi erbjuder dig

Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med.

Vi erbjuder dig:
-Stor möjlighet till personlig utveckling genom alla våra olika kundsamarbeten samt vårt nätverk inom logistikbranschen.
-Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap och du kommer under din anställning att ha en nära kontakt med din konsultchef.
-Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, försäkringar och rabatt på bland annat träningskort och behandlingar.

Arbetsuppgifter
Vi letar efter en engagerad och noggrann ekonomiassistent till ett spännande uppdrag i Borås. Kanske har du redan samlat på dig erfarenhet inom ekonomi, eller så kommer du från studier inom området och söker din första roll – då kan detta vara tjänsten för dig!

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med daglig bokföring för flera mindre bolag. Detta innebär bland annat att hantera löpande bokföring, avstämningar och andra förekommande uppgifter inom ekonomiområdet. Arbetet innebär ett stort eget ansvar och du kommer stötta upp ekonomiansvarig på företaget.

Placering: Borås
Arbetstider: Måndag- fredag, dagtid
Omfattning: Heltid

Det här är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Aditro Logistics och uthyrd till kund. Senare kan det öppnas möjlighet för att konsulten övertas av kunden.

Din profil
Vi söker dig som:
• Är strukturerad och ordningsam
• Har ett öga för detaljer och noggrannhet
• Har erfarenhet av ekonomi eller har nyligen avslutat studier inom området
• Flytande i svenska och engelska.
• Erfarenhet av arbeta i Fortnox


Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig. Visa mindre

Ekonom

Ansök    Dec 18    Högskolan i Borås    Ekonomikontorist
Högskolans stöd till utbildning, forskning och till ledningsfunktioner finns samlat i enheten Verksamhetsstöd. Nu söker vi en lyhörd och utåtriktad ekonom till avdelningen Ekonomi som ska stötta verksamheten vid en av högskolans fyra akademier. Vi hoppas du är intresserad av att jobba tillsammans med oss! Arbetsbeskrivning Som ekonom arbetar du med att stödja verksamheten vid Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT. Fokus ligger på att bistå ... Visa mer
Högskolans stöd till utbildning, forskning och till ledningsfunktioner finns samlat i enheten Verksamhetsstöd. Nu söker vi en lyhörd och utåtriktad ekonom till avdelningen Ekonomi som ska stötta verksamheten vid en av högskolans fyra akademier. Vi hoppas du är intresserad av att jobba tillsammans med oss!
Arbetsbeskrivning
Som ekonom arbetar du med att stödja verksamheten vid Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT. Fokus ligger på att bistå projektledare i arbetet med projektansökningar, upprättande av budget, prognoser och uppföljningar samt ekonomisk redovisning av projekt till finansiärer. Du registrerar forskningsprojekt och uppdrag i högskolans tjänstefördelningssystem. Det ingår också att arbeta med budget, prognoser och uppföljning för verksamheten samt bokslutsuppgifter och redovisning i ekonomisystemet. Det kan ingå att ge stöd även till andra enheter på högskolan. Du arbetar nära chefer, projektledare, övriga ekonomer och controllers och är ett aktivt stöd i ekonomiska frågor. Du förväntas ha ett helhetsperspektiv och arbeta för gemensamma arbetssätt inom högskolan och du deltar aktivt i avdelningens utvecklingsarbete och ingår vid behov i olika utvecklingsprojekt.

Du är organisatoriskt placerad vid Avdelningen Ekonomi och ingår i ekonomgruppen. Högskolan har Agresso som ekonomisystem och Proceedo som fakturasystem.


Kvalifikationer 
För anställningen krävs att du har:


• som lägst avlagd kandidatexamen inom ekonomi, eller inom annat område som arbetsgivaren bedömer som relevant för anställningen, exempelvis förvaltning.
• erfarenhet av arbete med budget, prognos och uppföljning eller erfarenhet som redovisningsekonom.
• goda kunskaper i Excel.
• goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är noggrann, strukturerad och har förmåga att hålla tidsgränser. Vidare är du lyhörd och utåtriktad och har god samarbetsförmåga och ett konsultativt arbetssätt. Arbetsuppgifterna förutsätter också att du är duktig på att kommunicera och att sätta dig in i nya arbetsuppgifter, ta eget initiativ, arbeta självständigt och att prioritera bland arbetsuppgifter.

Meriterande

• Erfarenhet av att vara ett nära stöd till ledning eller projektledare i ekonomiska frågor.
• Erfarenhet av arbete med ekonomisk redovisning i forskningsprojekt inom universitets-/högskolesektorn eller från forskningsinstitut.
• Erfarenhet av arbete i Agresso.

Om anställningen
Anställningsform: Tillsvidare. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas.
Sysselsättningsgrad: 100 %
Tillträde: Enligt överenskommelse. 
Placeringsort: Borås
Diarienummer: PA2023/232

Kontakt

Upplysningar om anställningen lämnas av biträdande ekonomichef Marie Wilhelmsson via telefon 033-435 44 20. Facklig företrädare är Martin Behre, Saco-S. Fackliga företrädare nås via högskolans växel tfn 033-435 40 00.

Ansökan
Du ansöker om anställningen via vår hemsida genom att klicka på ”Ansök” längst ned i annonsen. För mer information om hur du ansöker, besök sidan Hjälp för sökande. 

Skriv tydligt i din ansökan vad du söker för anställning och ange diarienummer. En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: 


• Personligt brev med motivering till din ansökan och sammanfattning av din kompetens kopplat till anställningens krav.
• CV med översiktlig förteckning av utbildningar och arbetslivserfarenhet i kronologisk ordning, inklusive referenser och löneanspråk.
• Kopior på relevanta intyg/betyg/dokument som styrker krav i anställningen.

Efter sista ansökningsdag kan inga kompletteringar göras elektroniskt. 

Välkommen med din ansökan senast vid midnatt 2024-01-22 (CET, Central European Time). 

Övrigt
Högskolan som arbetsplats innebär en anställning med bra villkor och förmåner. Vårt moderna campus ligger mitt i city med promenadavstånd från Resecentrum. Härifrån erbjuds bra pendlingsmöjligheter. För oss är det en självklarhet att verka för en hållbar samhällsutveckling i hela vår verksamhet och att arbeta för att främja mångfald, jämställdhet och tillgänglighet.

Fakta om Högskolan i Borås
Jobba hos oss


Inför denna rekrytering har Högskolan i Borås tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen. Visa mindre

Ekonomiadministratör

Ansök    Sep 11    Borås kommun    Ekonomikontorist
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för. Som ekonomiadministratör på Sociala omsorgsförvaltningen är du placerad på ekonomifunkt... Visa mer
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.

Som ekonomiadministratör på Sociala omsorgsförvaltningen är du placerad på ekonomifunktionen som är en stödfunktion och som ansvarar för ekonomiprocesserna i förvaltningen. Funktionen stödjer förvaltningen både strategiskt och operativt i dessa frågor.

Som ekonomiadministratör arbetar du på uppdrag av chef för ekonomifunktionen och i ett nära samarbete med förvaltningens chefer och stödfunktioner. Vi strävar efter att arbeta proaktivt och att med hög kompetens och professionalitet ge stöd i ekonomiarbetet på ett sätt som skapar mervärde för verksamheterna.

Som ekonomiadministratör kommer du att arbeta i en bred roll med flera olika ekonomiadministrativa uppgifter. Arbetsuppgifterna omfattar i huvudsak löpande fakturahantering i leverantörs- och kundreskontra. Du kommer dessutom arbeta med kontering och kontroll av myndighetsfakturor, administration av behörigheter och attestregler, internkontroll, utbildning i ekonomisystemet Agresso, bokföring och interndebiteringar, samt övriga ekonomiadministrativa arbetsuppgifter.
I tjänsten ingår även att tillsammans med andra medarbetare på enheten, utveckla gemensamma processer och rutiner.




För att lyckas hos oss och trivas i rollen ser vi att du har:
- Eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Aktuell erfarenhet av löpande ekonomiarbete med reskontra och bokföring
- God förmåga att ge service och support både via mejl och telefon
- God vana att arbeta med Officepaketet
- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Det är meritande om du har erfarenhet av:
- Arbete i Agresso eller annat stort ekonomisystem
- Kunskap och stort intresse för teknik, system och processer
- Ekonomiarbete i en politiskt styrd organisation, gärna inom kommunal sektor

För att lyckas i rollen har du förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt och att effektivt prioritera i arbetet. Du förväntas ha en hög känsla för service och ett flexibelt arbetssätt. Då tjänsten innefattar många kontaktytor är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är lösningsorienterad, kan arbeta självständigt och strukturerat. Du har förmågan att förklara komplicerade saker på ett enkelt och pedagogiskt sätt så att andra lätt kan ta till sig ditt budskap.

Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet. Hänsyn kommer även att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det ekonomiska arbetet på enheten samt bidra till dess framtida utveckling.

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda anställningsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av förmåner som bland annat friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens badanläggningar samt möjlighet till semesterväxling.
Läs mer om Borås Stads personalförmåner

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden så välkommen med din ansökan redan idag Visa mindre

Ekonomiadministratör

Ansök    Sep 27    Borås kommun    Ekonomikontorist
Välkommen att arbeta i Bildningsstaden Borås, hos oss är varje dag meningsfull. Förutom ett meningsfullt arbete och professionella kollegor erbjuder Borås Stad en rad förmåner och attraktiva arbetsvillkor för att du ska trivas och må bra. Professionell, engagerad och lärande är nyckelord för Borås Stads verksamheter, såväl i mötet med boråsarna som i relation med kollegor. Vi söker en strukturerad ekonomiadministratör med hög servicekänsla och kompetens... Visa mer
Välkommen att arbeta i Bildningsstaden Borås, hos oss är varje dag meningsfull. Förutom ett meningsfullt arbete och professionella kollegor erbjuder Borås Stad en rad förmåner och attraktiva arbetsvillkor för att du ska trivas och må bra. Professionell, engagerad och lärande är nyckelord för Borås Stads verksamheter, såväl i mötet med boråsarna som i relation med kollegor.

Vi söker en strukturerad ekonomiadministratör med hög servicekänsla och kompetens inom ekonomi- och administration. Som ekonomiadministratör på Vuxenutbildningen kommer du med din breda roll att vara spindeln i nätet. Du har ett proaktivt arbetssätt som med professionalitet ger stöd i ekonomiarbetet på ett sätt som skapar mervärde för verksamheterna. Tillsammans med enhetschef utvecklar och effektiviserar du gemensamma processer och rutiner. Utöver löpande fakturahantering i kund- och leverantörsreskontra kommer du att arbeta med:

- Internkontroll
- Bokföring, interndebiteringar och utbetalningar
- Kassaredovisning
- Övriga ekonomiadministrativa och administrativa arbetsuppgifter

I tjänsten ingår även personaladministrativa arbetsuppgifter och du kommer att arbeta som systemansvarig och vara behjälplig i personalsystemet Heroma.

- Eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Dokumenterad erfarenhet av för tjänsten relevant ekonomiadministration är meriterande
- Goda kunskaper i svenska och har lätt för att uttrycka dig muntligt och skriftligt
- God vana att arbeta med Officepaketet, särskilt Excel
- Kvalificerat arbete i ekonomisystemet Agresso är meriterande

För att lyckas i rollen är du sifferintresserad, mycket noggrann och ansvarstagande och har en förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är lösningsfokuserad och ser möjligheter istället för att fastna i problem. En positiv inställning till förändringar, initiativförmåga och ett strukturerat och flexibelt arbetssätt är en förutsättning i tjänsten. Din höga känsla för service och god social kompetens lägger grunden för förtroendefulla relationer på arbetsplatsen. Då tjänsten innefattar många kontaktytor är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Vidare är du en skicklig administratör med förmåga att lära dig nya kompetenser snabbt och trivs med ett högt tempo. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Fackliga företrädare når du via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.

Läs mer om Borås Stads personalförmåner: Borås Stads personalförmåner

Gymnasie- och vuxenutbildningsnämndens övertygelse är att alla elever vill och kan lära.
Läs mer i förvaltningens utvecklingsplan Bildningsstaden Borås: Bildningsstaden Borås

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Visa mindre

Ekonomi- och löneansvarig till Müllers Mekaniska

Ansök    Aug 14    AB Effektiv Borås    Ekonomikontorist
Har du mångårig erfarenhet av ekonomi och vill fortsätta utvecklas på ett familjärt bolag? Hos Müller Mekaniska kommer du sköta redovisningen och lönehanteringen. Trivs du i en prestigelös organisation med korta beslutsvägar kan du vara rätt för oss! Din framtida arbetsgivare Müller Mekaniska är ett företag med bred kompetens inom bearbetning av material och produkter som ska klara höga krav inom såväl precision som hållfasthet. Företaget tillverkar både ... Visa mer
Har du mångårig erfarenhet av ekonomi och vill fortsätta utvecklas på ett familjärt bolag? Hos Müller Mekaniska kommer du sköta redovisningen och lönehanteringen. Trivs du i en prestigelös organisation med korta beslutsvägar kan du vara rätt för oss!

Din framtida arbetsgivare
Müller Mekaniska är ett företag med bred kompetens inom bearbetning av material och produkter som ska klara höga krav inom såväl precision som hållfasthet. Företaget tillverkar både egna patenterade produkter som via återförsäljare säljs över hela världen och är även legotillverkare till kunder med höga krav på precision, hållfasthet och livslängd.
Kännetecknande för Müller Mekaniska är innovation, materialkunskap, stort omfång av bearbetningsprocesser, värmebehandling samt kvalitetssäkring.

Läs gärna mer på www.mullermekaniska.se

Vad erbjuder rollen?
I rollen som ekonomiansvarig kommer du att sköta redovisningen och lönerna för Müller Mekaniska. Din arbetsdag innehåller ett brett och operativt ekonomiarbete med alltifrån löpande bokföring och avstämningar till fakturering och lönehantering. Du kommer få möjlighet att påverka både arbetsprocesser och rutiner. Dina ansvarsområden innefattar bland annat:

• Löpande bokföring och redovisning
• Månadsbokslut
• Månads- och årsavstämningar
• Kund- och leverantörsreskontra
• Lönehantering

Du kommer inte bara att hantera siffror – du kommer också att vara en del av vår kvalitetssäkring. Müller Mekaniska är ISO 9000 och ISO 14000-certifierade, och det är din uppgift att se till att våra processer är i toppskick.

Vem är du?
Du har en avslutad gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning och mångårig arbetslivserfarenhet av det löpande arbetet inom ekonomi. Du gillar att arbeta självständigt och känner dig trygg med dina arbetsuppgifter. Du besitter goda kunskaper inom Excel och ekonomisystem samt goda kunskaper in engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av GARP.

För att lyckas i rollen behöver du vara självständig och vara proaktiv. Självklart är du noggrann och ditt öga för detaljer samt att se när saker inte stämmer värdesätts. Vidare tar du ansvar för din roll och i perioder kan du hantera arbetstoppar på ett effektivt sätt.

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 3 september. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Christian Björsell [email protected] eller Jens Lindroth [email protected].

Sökord
Ekonomi, lön, löpande bokföring, redovisning, månadsbokslut, årsavstämningar, kund- och leverantörsreskontra, ISO 9000, ISO 14000, industri, produktion, GARP. Visa mindre

Ekonomiansvarig till MP Entreprenad Service AB i Borås

Ansök    Feb 10    AB Effektiv Borås    Ekonomikontorist
Ogillar du när det är grus i maskineriet? Vi söker nu en ordningsam och självgående ekonomiperson till vår kund MP Entreprenad Service AB i Borås Om företaget MP Entreprenad Service Borås AB startades 2000 av Michael Persson som fortfarande driver företaget. 2005 ombildades firman till aktiebolag och flyttade året därpå till sina nuvarande lokaler i Borås. I dagsläget har företaget 6 anställda. MP Entreprenad Service Borås AB reparerar och servar i hu... Visa mer
Ogillar du när det är grus i maskineriet?
Vi söker nu en ordningsam och självgående ekonomiperson till vår kund MP Entreprenad Service AB i Borås


Om företaget
MP Entreprenad Service Borås AB startades 2000 av Michael Persson som fortfarande driver företaget. 2005 ombildades firman till aktiebolag och flyttade året därpå till sina nuvarande lokaler i Borås. I dagsläget har företaget 6 anställda.

MP Entreprenad Service Borås AB reparerar och servar i huvudsak bergborrningsutrustning samt entreprenadmaskiner i hela Sverige. Företaget står också som ensam återförsäljare i Sverige av de finska borriggarna som StonePower tillverkar. Vi vänder oss till alla typer av entreprenadföretag runt om i Sverige. Det är tack vare våra servicepartners vi numera kan stoltsera oss med att vara rikstäckande. I vår verkstad säljer vi även entreprenadtillbehör såsom hydraulik, motordelar, kompressordelar och demoleringsutrustning.

Hos MP Entreprenad Service AB får du jobba i ett familjärt bolag med högt i tak.

Läs gärna mer på: https://www.mp-entreprenad.se/

Vad erbjuder rollen?
Då du i utgångsläget är själv i rollen på företaget så blir dina arbetsuppgifter allt förekommande inom ekonomi, både högt och lågt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som ekonomiansvarig kommer dock att innefatta:
• Kundreskontra
• Leverantörsreskontra
• Administrera anläggningsregister.
• Löpande bokföring
• Förbereda och ta fram underlag för årsbokslut samt göra enklare månadsbokslut
• Lönehantering för företagets anställda
• Övriga administration och vissa inköp


Vem är du?
Vi söker dig som har bred en erfarenhet från och har ett helhetsperspektiv över hela ekonomiarbetet på ett företag samt även behärskar löneprocessen. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i affärssystemet Visma. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska.

Att självständigt kunna planera, koordinera och strukturera din vardag är några av grundstenarna för att lyckas i detta arbete. Som person besitter du stor social kompetens, är driven, serviceinriktad, flexibel och lyhörd. Vidare så motiveras du av att hjälpa till där det behövs och du är en duktig kommunikatör såväl internt som externt.

För den här tjänsten kommer du till att börja med vara anställd av Effektiv och vara uthyrd som konsult till kundföretaget under 6 månader. Trivs ni med varandra så finns stora möjligheter till anställning på företaget.

Start: Omgående enligt överenskommelse
Ort: Borås
Omfattning: Heltid, ev finns möjlighet till deltid (minst 75%)
Arbetstider: Måndag – fredag 08:00-16:30, möjlighet till flex finns.
Löneform: Fast



Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.


Varmt välkommen med din ansökan
Är det dig vi beskriver ovan? Varmt välkommen med din ansökan via www.effektiv.se. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Sökord
ekonomi, ekonomiansvarig, bokföring, kundreskontra, leverantörsreskontra, bokslut, lön Visa mindre

Ekonomiadministratör

Ansök    Jun 26    Borås kommun    Ekonomikontorist
Är du intresserad av en flexibel och bred roll där du får möjlighet att arbeta självständigt men också i team tillsammans med andra? Har du dessutom en härlig energi och ett gott ekonomiskt sinne? Då kan tjänsten som ekonomiadministratör hos oss på Miljöförvaltningen vara ditt nästa jobb! Miljöförvaltningen ansvarar för stadens myndighetsuppdrag inom miljötillsyn, livsmedelskontroll, alkohol- och tobakshandläggning. I förvaltningens uppdrag ingår också mi... Visa mer
Är du intresserad av en flexibel och bred roll där du får möjlighet att arbeta självständigt men också i team tillsammans med andra? Har du dessutom en härlig energi och ett gott ekonomiskt sinne? Då kan tjänsten som ekonomiadministratör hos oss på Miljöförvaltningen vara ditt nästa jobb!

Miljöförvaltningen ansvarar för stadens myndighetsuppdrag inom miljötillsyn, livsmedelskontroll, alkohol- och tobakshandläggning. I förvaltningens uppdrag ingår också miljö- och naturvård samt att stödja konsumentintressena och uppmuntra hållbar konsumtion genom att erbjuda energi-, klimat-, konsumenträtt-, budget- och skuldrådgivning. Förvaltningen är aktiv i stadens samhällsplaneringsprocess och deltar i andra gemensamma processer i staden. Miljöförvaltningen arbetar för att förbättra boråsarnas livsmiljö och hälsa i linje med stadens miljömål och visionen om framtidens Borås om en långsiktigt hållbar utveckling.

Miljöförvaltningen har cirka 75 medarbetare och är indelad i sju avdelningar: Tillstånd och juridik, livsmedelskontroll, två avdelningar för Miljötillsyn, Miljö- och naturvård, Konsument Borås samt den Administrativa avdelningen.

Du kommer bli en del av teamet på den administrativa avdelningen som i dagsläget består av cirka tio personer och rapportera direkt till avdelningens chef. Tillsammans arbetar teamet med ett viktigt och uppskattat stöd åt hela förvaltningen inom ekonomi, administration, HR, kommunikation, nämnd, IT och reception. Tjänsten är placerad mycket centralt på Sturegatan mitt emot stadsbiblioteket, med närhet till kollektivtrafik och restauranger.

I rollen som ekonomiadministratör kommer du arbeta brett och ge stöd åt förvaltningens avdelningar i olika processer och med ekonomiadministrativa uppgifter. En stor del av arbetet omfattar hantering av kundreskontra och leverantörsreskontra. Du kommer också att hantera anstånd och/eller delbetalningar, inkassoärenden samt övrig faktureringsadministration.

Till tjänsten hör också andra ekonomiadministrativa uppgifter. Exempelvis kommer du att arbeta med bokföringsordrar, utbetalningar, uppdatera objektsregister, hantera direktupphandlingar, avtalstrohet, internkontroll & riskanalys, verksamhetsmått, remisser samt vara en del av processen som rör internbudget. Teamet arbetar tätt tillsammans vilket innebär att du kommer stötta dina kollegor med övrig administration och ni hjälps åt där det behövs.


Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller dig med annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministration och det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomisystemet Agresso och/eller ECOS. För tjänsten fordras även goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.

Som person är du noggrann och kvalitetsmedveten då du själv ansvarar för att strukturera ditt arbete men också har förmågan att följa angivna tidsplaner och processer. Det är fördelaktigt om du är uppmärksam, lösningsorienterad och samarbetsvillig i kommunikationen med andra människor. Vi värderar personlig lämplighet högt. Att vara en god lagspelare, ha initiativförmåga, ett positivt tankesätt och en energi som bidrar till kollegial gemenskap är viktigt för oss på Miljöförvaltningen.

Som anställd i Borås Stad får du tillgång till en rad olika förmåner. För att öka flexibiliteten i arbetet så arbetar vi utifrån ett flextidsavtal och det finns även möjlighet att arbeta vissa dagar hemifrån. Vi har även ett gediget friskvårdsbidrag utan krav på egeninsats, samt erbjuds du fri tillgång till kommunens badhus och friluftsanläggningar bland annat.

Är du intresserad av en central och betydelsefull roll samtidigt som du bidrar till Borås Stads utveckling? Tveka inte att skicka in din ansökan! Intervjuer kan komma att ske löpande.

Fackliga företrädare nås via Borås Stads växel, tfn 033-357000. Visa mindre

Ekonomikontorist

Vi söker nu en person som vill arbeta extra som har erfarenhet av yrket och är mångsidig. Välkommen med din ansökan! Visa mer
Vi söker nu en person som vill arbeta extra som har erfarenhet av yrket och är mångsidig.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiadministratör

Ansök    Aug 26    Borås kommun    Ekonomikontorist
Servicekontoret utför tekniska och administrativa tjänster till förvaltningar och bolag i Borås Stad. I vår verksamhet finns allt från anläggnings- och verkstadsarbeten till dataservice, bygg- och fastighetsservice, löne- och redovisningsservice samt telefonservice och växel. Servicekontoret har ingen vanlig kommunal budgettilldelning, utan arbetar under företagsliknande former enligt en modell med beställare och utförare. Omkring 350 personer arbetar på S... Visa mer
Servicekontoret utför tekniska och administrativa tjänster till förvaltningar och bolag i Borås Stad. I vår verksamhet finns allt från anläggnings- och verkstadsarbeten till dataservice, bygg- och fastighetsservice, löne- och redovisningsservice samt telefonservice och växel. Servicekontoret har ingen vanlig kommunal budgettilldelning, utan arbetar under företagsliknande former enligt en modell med beställare och utförare. Omkring 350 personer arbetar på Servicekontoret. På Borås Stads hemsida kan du läsa mer om vår förvaltning.

Din nästa arbetsplats: Avdelningen Fordon-Förråd-Verkstad är Borås Stads interna resurs för handläggning och uthyrning av kommunens alla fordon, fordonsreparationer, förråd och uthyrning av material och maskiner samt mekaniska arbeten. På avdelningen arbetar cirka 40 medarbetare och verksamheten är indelad i fyra enheter; fordonsenheten, förråd, fordonsverkstad och mekanisk verkstad som levererar tjänster till Borås Stads förvaltningar och bolag.

Din anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på Servicekontoret, avdelningen Fordon-Förråd-Verkstad.

Dina arbetsuppgifter: Som ekonomiadministratör kommer du att ansvara för att:

- Integreringskörningar sker enligt gällande rutin.
- Fakturor konteras enligt kontoplanen.
- Koppla materialkostnader på arbetsorder .
- Avstämningar mellan Ekonomisystem är rätt
- Framtagning av fakturaunderlag
- Framtagning av ekonomiska rapporter

Din nästa arbetsplats: Avdelningen Fordon-Förråd-Verkstad är Borås Stads interna resurs för handläggning och uthyrning av kommunens alla fordon, fordonsreparationer, förråd och uthyrning av material och maskiner samt mekaniska arbeten. På avdelningen arbetar cirka 40 medarbetare och verksamheten är indelad i fyra enheter; fordonsenheten, förråd, fordonsverkstad och mekanisk verkstad som levererar tjänster till Borås Stads förvaltningar och bolag.

Du kommer i rollen som ekonomiadministratör sköta om fakturahanteringen och skapa fakturaunderlag. Du kommer att hantera kontering mot ekonomi och försystemet KomMA. Du kommer att ta fram resultat- och bedömningsunderlag från ekonomisystemen. Du kommer även hantera intergreringskörningar mellan de olika ekonomisystemen och göra avstämningar mellan ekonomisystemen Agresso och KomMa. I jobbet förekommer det även uppgifter som att besvara frågor gällande för avdelning gällande ekonomisystemet och de fakturor som rör avdelningens verksamhet.



Du som söker: Vi ser att du som söker har en fullgjord gymnasieutbildning med inriktning mot företagsekonomi eller annan utbildning/yrkeserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms motsvarande. Har du även vidareutbildning inom företagsekonomi ser vi det som meriterande.

Du ska ha tidigare erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av fakturahantering och konteringsarbete. Vi ser gärna att du har kunskaper i företagsekonomi.

Du är en van datoranvändare och kan med enkelhet hantera och sätta dig in i olika IT-system. Om du har kunskap och tidigare erfarenhet av att jobba i Agresso eller KomMa så ser vi det som meriterande. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Officepaket.

Du har lätt för att skapa och bibehålla goda sociala kontakter. Du arbetar både i grupp samt självständigt, och du lägger upp arbetet utifrån agenda och prioritering. Du kan samspela med andra och bemöta olika personer både internt och externt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


I Borås Stad arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö, vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.

Välkommen med din ansökan senast 2021-09-12. Visa mindre

Student med Excell-vana sökes till företag i Borås

Ansök    Apr 19    Manpower AB    Ekonomikontorist
Är du en ordningsam, noggrann och lösningsorienterad studerande som läser en eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi, och som har arbetat i Excell på en grundläggande nivå - då är detta jobbet för dig!! Du arbetar runt 50 %, har flexibla arbetstider och du kan arbeta på distans - tveka inte, sök tjänsten redan idag!! Om tjänsten: Du arbetar i Excell med fakturasammanställningar som skickas vidare till ekonomiavdelningen för fakturering till kunde... Visa mer
Är du en ordningsam, noggrann och lösningsorienterad studerande som läser en eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi, och som har arbetat i Excell på en grundläggande nivå - då är detta jobbet för dig!!
Du arbetar runt 50 %, har flexibla arbetstider och du kan arbeta på distans - tveka inte, sök tjänsten redan idag!!

Om tjänsten:
Du arbetar i Excell med fakturasammanställningar som skickas vidare till ekonomiavdelningen för fakturering till kunder.

Exempel på arbetsuppgifter.

* Sortera fakturorna från de olika produktionsenheterna per kund.
* Lägga artiklar i ett exceldokument per kund.
* Skapa en faktura spec från excelunderlaget genom att skapa en pivo och skriva ut en pdf.
* Föra in totalsumman att fakturera i en "fakturafil"

Uppdraget är på 20-24 timmar/vecka och själva upplärningen är på plats hos kunden som ligger några mil utanför Borås, därefter kommer man kunna sitta på distans och arbeta hemifrån om man vill - även kvällstid fungerar en del av arbetstiden, huvudsaken att det blir gjort under veckan.

Behovet hos vår kund är beräknat till sommaren till att börja med, det är stora möjligheter att man kan arbeta i sommar samt i höst.

Vem är du?
Vi ser helst att du är ekonomistuderande på högskola eller universitet och har minst ett läsår kvar. Din kunnighet och ditt intresse för ekonomi är avgörande för att du ska trivas och fungera som bäst i rollen.
Viktiga egenskaper för tjänsten är att du är strukturerad, noggrann, självgående samt har en positiv, hjälpsam och utåtriktad personlighet. Du arbetar bra i grupp och har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Naturligtvis har du god datorvana och du har som minst en grundläggande kunskap av Excell där du tidigare har hanterat:

* Pivot-tabeller
* Letat Rader
* Delat celler
* Förstå hur formler fungerar och arket hänger ihop.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Vad kan vi erbjuda dig?
Du får en anställning på Manpower Student med allt vad det innebär i form av avtalsmässig lön, semesterersättning, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
På ditt uppdrag kommer du att få en ovärderlig chans att skaffa dig en bra erfarenhet inom ekonomisektorn.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Kontaktperson:
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Fredrik via mail, [email protected].
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast! Sista ansökningsdag är 2022-04-22

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiadministratör

Ansök    Apr 27    Borås kommun    Ekonomikontorist
Bli en del av Borås Stad! Välkommen att arbeta i Bildningsstaden Borås, hos oss är varje dag meningsfull. Förutom ett meningsfullt arbete och professionella kollegor erbjuder Borås Stad en rad förmåner och attraktiva arbetsvillkor för att du ska trivas och må bra. Professionell, engagerad och lärande är nyckelord för Borås Stads verksamheter, såväl i mötet med boråsarna som i relation med kollegor. På Din blivande arbetsplats, som är lokaliserad på Ut... Visa mer
Bli en del av Borås Stad!
Välkommen att arbeta i Bildningsstaden Borås, hos oss är varje dag meningsfull.
Förutom ett meningsfullt arbete och professionella kollegor erbjuder Borås Stad en rad förmåner och attraktiva arbetsvillkor för att du ska trivas och må bra. Professionell, engagerad och lärande är nyckelord för Borås Stads verksamheter, såväl i mötet med boråsarna som i relation med kollegor.


På Din blivande arbetsplats, som är lokaliserad på Utbildningskontoret - Olovsholmsgatan 32, är vi 20 medarbetare som arbetar med konsultation och administration för att stödja förvaltningens verksamheter och kärnprocesser inom ekonomi, kvalitet- och utveckling, HR, IT, kommunikation, gymnasieantagning och nämndadministration. Att jobba på Utbildningskontoret innebär ett meningsfullt, utvecklande, och omväxlande arbete. Vi sätter stort värde på god arbetsmiljö, samarbete och att vi lyckas ta vara på varandras kompetenser och förmågor. Det är bara tillsammans vi kan förändra på riktigt.

Vi söker en strukturerad ekonomiadministratör med hög servicekänsla och kompetens inom ekonomi- och administration. Du kommer att arbeta inom ekonomifunktionen på förvaltningskontoret, i tjänsten ingår
följande arbetsområden:
. leverantörsreskontra och kundreskontra för förvaltningen
. hantering av elevresor inom förvaltningens ansvarsområde
. bistå i utredningsarbete inom ekonomifunktionens område
. andra ekonomiadministrativa och administrativa uppgifter på förvaltningskontoret.

Du har högskoleexamen med inriktning mot ekonomi, eller motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdig. Dokumenterad erfarenhet av för tjänsten relevant ekonomiadministration är meriterande. Det är viktigt att du är sifferintresserad och mycket noggrann och har lätt att uttrycka dig muntligt och skriftligt.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du skall vara självgående, ansvarstagande och ha en god samarbetsförmåga. Du kommer att vara en del i en av förvaltningskontorets specialist- och
stödfunktioner och det är viktigt att du har en positiv grundsyn på förvaltningens uppdrag och ser möjligheter i stället för att fastna i problem. Eftersom det många gånger är arbetsintensivt krävs god förmåga att hantera stress, vara strukturerad och kunna fokusera på rätt saker.
Du skall ha goda kunskaper och dokumenterad erfarenhet av arbete i Officeprogrammen, särskilt Excel. Har du dokumenterad erfarenhet av kvalificerat arbete i ekonomisystemet Agresso är det meriterande.
Fackliga företrädare når du via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.
 
Läs mer om Borås Stads personalförmåner: Borås Stads personalförmåner
 
Gymnasie- och vuxenutbildningsnämndens övertygelse är att alla elever vill och kan lära.
Läs mer i förvaltningens utvecklingsplan Bildningsstaden Borås: Bildningsstaden Borås
 
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
 
(endast om de skrivit att Rekrytering sker löpande)
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Ekonomiansvarig

Vi är ett energifyllt företag med knappt 20 engagerade medarbetare med stora visioner! Vi har redan idag kunder och system i flera kontinenter och expanderar kraftigt. Vi sitter i nybyggda lokaler i Viared där hårdvarukonstruktion, produktion och mjukvaruutveckling är samlade. Vi tror att du är en social och livsglad person som gillar ordning. Förmodligen har du studerat och arbetat med ekonomi och bokföring tidigare och känner dig nu redo att ta ett ... Visa mer
Vi är ett energifyllt företag med knappt 20 engagerade medarbetare med stora visioner!


Vi har redan idag kunder och system i flera kontinenter och expanderar kraftigt. Vi sitter i nybyggda lokaler i Viared där hårdvarukonstruktion, produktion och mjukvaruutveckling är samlade.


Vi tror att du är en social och livsglad person som gillar ordning. Förmodligen har du studerat och arbetat med ekonomi och bokföring tidigare och känner dig nu redo att ta ett steg vidare.


Som så vanligt på ett mindre företag kommer du själv att hantera och ansvara för företagets alla delar gällande ekonomi; bokföring, löner, kundreskontra, bokslutsförberedelser, fakturahantering och allt annat däremellan.


Vi tror att du uppskattar variation i dina arbetsuppgifter och är duktig på att prioritera vad som behöver göras när.


Din förmåga att uttrycka dig i engelska i tal och skrift är mycket god, vilket är nödvändigt då många av våra kunder befinner sig i andra länder.


Vi uppskattar om du bifogar ett fotografi med ansökan.


Vi tar enbart emot ansökningar via: [email protected]


Märk ansökan med Ekonomiansvarig 2020 Visa mindre

Ekonomisamordnare sökes omgående till Borås

Ansök    Dec 27    Manpower AB    Ekonomikontorist
Manpower söker nu en samordnare till en stor kund i Borås. Uppdraget startar omgående eller enligt överenskommelse, du blir heltidsanställd av Manpower och uthyrd till kunden i minst 4 månader. För rätt person finns det stora möjligheter till förlängning. Arbetsbeskrivning: Man arbetar i en administrativ grupp på 3-4 personer som hanterar administration av skiftande karaktär och i denna rollen hanterar man mycket av den ekonomiska administrationen. Exe... Visa mer
Manpower söker nu en samordnare till en stor kund i Borås.
Uppdraget startar omgående eller enligt överenskommelse, du blir heltidsanställd av Manpower och uthyrd till kunden i minst 4 månader. För rätt person finns det stora möjligheter till förlängning.

Arbetsbeskrivning:
Man arbetar i en administrativ grupp på 3-4 personer som hanterar administration av skiftande karaktär och i denna rollen hanterar man mycket av den ekonomiska administrationen.

Exempel på arbetsuppgifter är:

-Hyresadministration, för fastigheter i Borås och övriga Sverige
-Inventeringsadministration
-Fördelning av kostnader inom bolaget
-Fakturahantering
-Övriga administrativa arbetsuppgifter som förekommer i gruppen

Vem är du?
För att lyckas i denna roll ser vi att du har minst 6 månaders erfarenhet av administrativt ekonomiarbete eller har arbetat som samordnare. Du har lätt för att komma in i nya affärssystem och är duktig på MS Office-paketet.
Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat i en liknande roll och hanterat hyresadministration i IFS. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

I rollen ser vi en driftig, social och positiv person som är noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Vidare är du affärsmässig i din kontakt med kunder, trivs med att ta egna beslut och prioriterar arbetsuppgifterna utefter kundernas behov. Vidare gillar du ett högt arbetstempo och är bra på att hantera förändringar då ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.


Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Manpower får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Du blir heltidsanställd av Manpower och uthyrd till kunden som ligger i Borås. Du arbetar kontorstider med möjlighet till viss flex. Initialt är uppdraget till 2020-04-30 med stor möjlighet till förlängning för rätt person.

Kontaktperson:
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Idoffsson på 033-237043 eller via mail, [email protected]
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast. Sista ansökningsdag är 2020-01-01

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiassistent fastigheter - Borås

Norda Search & Rekrytering AB rekryterar ledare och specialister samt erbjuder konsultverksamhet inom IT, Engineering, Construction och Production.Norda Search & Rekrytering AB arbetar med uppdrag över hela landet från Stockholm, Göteborg, Malmö, Borås, Jönköping, Skövde, Linköping och i Norge utifrån Oslo. Vi rekryterar nu en Ekonomiansvarig till ett stabilt bolag i fastighetsbranschen.  I rollen ingår o Skapa rutiner och processer för ekonomifunktio... Visa mer
Norda Search & Rekrytering AB rekryterar ledare och specialister samt erbjuder konsultverksamhet inom IT, Engineering, Construction och Production.Norda Search & Rekrytering AB arbetar med uppdrag över hela landet från Stockholm, Göteborg, Malmö, Borås, Jönköping, Skövde, Linköping och i Norge utifrån Oslo.

Vi rekryterar nu en Ekonomiansvarig till ett stabilt bolag i fastighetsbranschen. 

I rollen ingår

o Skapa rutiner och processer för ekonomifunktionen
o Utveckla standard för redovisning och bokslut
o Redovisning, bokslut, årsredovisning och rapportering
o Analyser och kommentera utfall
o Löner
o Moms- och skattedeklarationer
o Projektering
o Hyresavisering
o Ansvar för kontakt gentemot bolagets revisor

Din erfarenhet
Vi letar efter dig som är nyfiken och vill vara med och bygga vidare på ekonomifunktionen. Du har dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har ett drivande och proaktivt sätt med en förmåga att lätt förstå helheten i verksamheten.

För att passa in rollen och trivas i organisationen så är du en nyfiken, tålmodig och öppen person som tycker om att arbeta självständigt i en mindre organisation.

 

APPLY NOW Visa mindre

Säljande ekonomiansvarig

Ansök    Aug 15    7H Kamincenter AB    Ekonomikontorist
Hej.Är du kundinriktad?Har du en positiv inställning till arbetsdagen?Är du glad? Kan du kundbetalningar, kassahantering, fakturera och har en grundkunskap inom ekonomi.Då kan jag erbjuda ett härligt underbart arbete med mycket ansvar i min butik i Borås.Du behöver kunna ta dig till Lundaskog, Borås.Ta en liten tid och skriv ett CV och skicka iväg till mig , så ses vi säkert. Med vänlig hälsning Marcus Visa mer
Hej.Är du kundinriktad?Har du en positiv inställning till arbetsdagen?Är du glad? Kan du kundbetalningar, kassahantering, fakturera och har en grundkunskap inom ekonomi.Då kan jag erbjuda ett härligt underbart arbete med mycket ansvar i min butik i Borås.Du behöver kunna ta dig till Lundaskog, Borås.Ta en liten tid och skriv ett CV och skicka iväg till mig , så ses vi säkert. Med vänlig hälsning Marcus Visa mindre

Administratör/Revisorsassistent

Ansök    Okt 17    Borås Stad    Ekonomikontorist
Revisionskontoret i Borås Stad söker en administratör/revisorsassistent för vikariat i ett år. Vi söker nu en administratör/revisorsassistent som kan sköta huvuddelen av Stadsrevisionens administrativa uppgifter i samband med att en medarbetare är föräldraledig. I arbetsuppgifterna ingår också att bistå yrkesrevisorerna i revisionen. Revisionskontoret är centralt beläget i Borås. Arbetet är förenat med resor inom Staden och vid enstaka tillfällen oc... Visa mer
Revisionskontoret i Borås Stad söker en administratör/revisorsassistent för vikariat i ett år.

Vi söker nu en administratör/revisorsassistent som kan sköta huvuddelen av Stadsrevisionens administrativa uppgifter i samband med att en medarbetare är föräldraledig. I arbetsuppgifterna ingår också att bistå yrkesrevisorerna i revisionen.


Revisionskontoret är centralt beläget i Borås. Arbetet är förenat med resor inom Staden och vid enstaka tillfällen också inom Sverige i samband med konferenser.

Revisionskontorets tjänstemän är biträden åt de 12 förtroendevalda revisorerna. Detta innebär att yrkesrevisorerna utför merparten av de konkreta revisionsuppgifterna, men också att tjänstemännen säkerställer en effektiv administrativ service åt de förtroendevalda. Kontoret har fem tjänstemän.


Du kommer att vara sekreterare i de två revisorsgrupperna, och ansvarig för kontakterna med de förtroendevalda revisorerna. Detta innebär att du utöver sedvanliga sekreteraruppgifter som utskick, protokollförande, mm, också ansvarar för lokalbokningar, anmälan till konferenser, bokning av utbildningar för de förtroendevalda, arvoden, organisering av deltagande i Kommunfullmäktiges möten, mm. Du kommer också att ansvara för huvuddelen av revisionskontorets övriga administrativa uppgifter. Du kommer att delta i revisionen genom att föra minnesanteckningar vid de intervjuer som yrkesrevisorerna genomför i granskningen, och även vid presidiemöten. Vid behov kommer du att bistå yrkesrevisorerna i granskningen på ytterligare områden.

För att lyckas i rollen ser vi att du har akademisk examen med inriktning mot offentlig förvaltning/ekonomi och/eller annan relevant utbildning. Nyutexaminerade kan bli aktuella.

Arbetsuppgifterna ställer krav på administrativ kompetens och förmåga att kommunicera med såväl förtroendevalda som tjänstemän och kunna ge bra service och stöd. Det är viktigt att du trivs i rollen som "sambandscentral" vid kontoret, och att du kan improvisera och lösa stora och små uppgifter i administrationen. Du måste vara en flyhänt dokumentatör och uttrycker dig väl i skrift, eftersom en stor del av tjänsten innebär att du för minnesanteckningar vid datorn under möten. I granskningssituationer kräver detta att du har en inblick i - och vilja att lära dig - kommunens verksamhetsområden och de revisionella metoderna. God kompetens i Office-paketet förutsätts.

Rätt person ges stora möjligheter att få en bred inblick i revisionens arbetsuppgifter och uppdrag likväl som i hur kommuner styrs och fungerar. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Visa mindre

Ekonomiassistent fastigheter - Borås

Norda Search & Rekrytering AB rekryterar ledare och specialister samt erbjuder konsultverksamhet inom IT, Engineering, Construction och Production.Norda Search & Rekrytering AB arbetar med uppdrag över hela landet från Stockholm, Göteborg, Malmö, Borås, Jönköping, Skövde, Linköping och i Norge utifrån Oslo. Vi rekryterar nu en Ekonomiansvarig till ett stabilt bolag i fastighetsbranschen.  I rollen ingår o Skapa rutiner och processer för ekonomifunktio... Visa mer
Norda Search & Rekrytering AB rekryterar ledare och specialister samt erbjuder konsultverksamhet inom IT, Engineering, Construction och Production.Norda Search & Rekrytering AB arbetar med uppdrag över hela landet från Stockholm, Göteborg, Malmö, Borås, Jönköping, Skövde, Linköping och i Norge utifrån Oslo.

Vi rekryterar nu en Ekonomiansvarig till ett stabilt bolag i fastighetsbranschen. 

I rollen ingår

o Skapa rutiner och processer för ekonomifunktionen
o Utveckla standard för redovisning och bokslut
o Redovisning, bokslut, årsredovisning och rapportering
o Analyser och kommentera utfall
o Löner
o Moms- och skattedeklarationer
o Projektering
o Hyresavisering
o Ansvar för kontakt gentemot bolagets revisor

Din erfarenhet
Vi letar efter dig som är nyfiken och vill vara med och bygga vidare på ekonomifunktionen. Du har dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har ett drivande och proaktivt sätt med en förmåga att lätt förstå helheten i verksamheten.

För att passa in rollen och trivas i organisationen så är du en nyfiken, tålmodig och öppen person som tycker om att arbeta självständigt i en mindre organisation.

 

APPLY NOW Visa mindre

Ekonomiadministratör

Ansök    Maj 22    Borås Stad    Ekonomikontorist
Ekonomiadministratör till Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen. Sista ansökningsdag: 2019-06-16. (Ref nr 25:2019:4) Arbetsplats: Välkommen att arbeta i Bildningsstaden Borås! Professionell, engagerad och lärande är nyckelord för Borås Stads verksamheter. I Borås Stads Gymnasieoch vuxenutbildningsförvaltning är vi drygt 900 medarbetare som arbetar med över 6000 studerande på våra fem gymnasieskolor, inom gymnasiesärskola, vuxenutbildning, yrkeshögs... Visa mer
Ekonomiadministratör

till Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen. Sista ansökningsdag: 2019-06-16.
(Ref nr 25:2019:4)

Arbetsplats: Välkommen att arbeta i Bildningsstaden Borås! Professionell, engagerad och lärande är nyckelord för Borås Stads verksamheter. I Borås Stads Gymnasieoch vuxenutbildningsförvaltning är vi drygt 900 medarbetare som arbetar med över 6000 studerande på våra fem gymnasieskolor, inom gymnasiesärskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola och svenska för invandrare. Verksamheterna arbetar efter strategin och förvaltningens utvecklingsplan Bildningsstaden Borås. De utvecklingsområden som förvaltningen bedömer vara särskilt viktiga för ökad måluppfyllelse inom gymnasieoch vuxenutbildning är Det goda lärandet, Värdegrundsarbete och Systematiskt kvalitetsarbete.

Vi erbjuder ett meningsfullt, utvecklande, samarbetsinriktat och omväxlande arbete i en verksamhet som varje dag arbetar för att skapa goda förutsättningar för ungdomar och vuxna att lyckas i skolan.

Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter: Vi söker en strukturerad ekonomiadministratör med hög servicekänsla och kompetens inom ekonomi- och administration. Du kommer att arbeta inom ekonomifunktionen på förvaltningskontoret, i tjänsten ingår följande arbetsområden:

. leverantörsreskontra och kundreskontra för förvaltningen
. hantering av skolskjuts inom förvaltningens ansvarsområde
. bistå i utredningsarbete inom ekonomifunktionens område
. andra ekonomiadministrativa och administrativa uppgifter på förvaltningskontoret.
Kvalifikationer: Du har högskoleexamen med inriktning mot ekonomi, eller motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdig. Dokumenterad erfarenhet av för tjänsten relevant ekonomiadministration är meriterande. Det är viktigt att du är sifferintresserad och mycket noggrann och har lätt att uttrycka dig muntligt och skriftligt. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du skall vara självgående, ansvarstagande och ha en god samarbetsförmåga. Du kommer att vara en del i en av förvaltningskontorets specialist- och stödfunktioner och det är viktigt att du har en positiv grundsyn på förvaltningens uppdrag och ser möjligheter i stället för att fastna i problem. Eftersom det många gånger är arbetsintensivt krävs god förmåga att vara strukturerad och kunna fokusera på rätt saker.

Du skall ha goda kunskaper och dokumenterad erfarenhet av arbete i Officeprogrammen, särskilt Excel. Har du
dokumenterad erfarenhet av kvalificerat arbete i ekonomisystemet Agresso är det meriterande.

Upplysningar lämnas av chefen för ekonomifunktionen Andreas Sikström, tfn 0701-88 87 27. Fackliga företrädare når du via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.

Läs mer om Borås Stads personalförmåner via länken boras.se.

Gymnasie- och vuxenutbildningsnämndens övertygelse är att alla elever vill och kan lära. Läs mer i förvaltningens utvecklingsplan Bildningsstaden Borås.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Välkommen med din ansökan senast 2019-06-16. Visa mindre

Ekonomiadministratör

Ansök    Jun 11    Borås Stad    Ekonomikontorist
Ekonomiadministratör till Fritids- och folkhälsoförvaltningen. Sista ansökningsdag: 2019-06-30. (Ref nr 21:2019:10) Sedan januari 2017 har Kulturförvaltningen och Fritids- och folkhälsoförvaltningen samarbetat kring funktionerna ekonomi och IT i en klusterenhet som servar båda förvaltningarna. På enheten arbetar idag 7 personer. Fritids- och folkhälsoförvaltningen och Kulturförvaltningen har sammantaget ca 380 medarbetare. Förvaltningarnas uppdrag är a... Visa mer
Ekonomiadministratör

till Fritids- och folkhälsoförvaltningen. Sista ansökningsdag: 2019-06-30.
(Ref nr 21:2019:10)

Sedan januari 2017 har Kulturförvaltningen och Fritids- och folkhälsoförvaltningen samarbetat kring funktionerna ekonomi och IT i en klusterenhet som servar båda förvaltningarna. På enheten arbetar idag 7 personer.

Fritids- och folkhälsoförvaltningen och Kulturförvaltningen har sammantaget ca 380 medarbetare. Förvaltningarnas uppdrag är att erbjuda kommunens invånare möjligheter till en rik fritid genom ett brett utbud av kultur- och idrottsaktiviteter. Uppdraget innefattar även att ge stöd till föreningar på olika sätt för att bibehålla ett aktivt och engagerat föreningsliv. Fritids- och folkhälsoförvaltningen ansvarar bland annat för badhus, idrottshallar, fritidsgårdar, kommunala mötesplatser, utveckling av aktivitetsplatser, spår och leder. Den grundläggande plattformen är det strategiska folkhälsoarbetet. Kulturförvaltningen ansvarar för bland annat bibliotek, kulturskola, stadsteater, konst och offentlig utsmyckning.

Arbetsplats: Ekonomikluster

Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent av heltid. Tillträde 2019-09-02 eller enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter: Som ekonomiadministratör kommer du arbeta med att stödja den operativa verksamheten på de båda förvaltningarna. Du kommer att arbeta med Leverantörsreskontra som tex. kontroll och bevakning av leverantörsfakturor och diverse utbetalningar.
Kundreskontra som tex. intern- och extern kundfakturering, autogirohantering, kravhantering etc. ingår också i uppdraget. Därutöver ingår diverse bokföringar i huvudboken tex. ombokningar och administration kring inflödet av intäkter.

Kvalifikationer: Som anställd har du tillsammans med övriga på enheten ett ansvar för att utveckla arbetssätt och rutiner. Du bidrar till ett kollegialt samarbete genom att dela med dig av kompetens och erfarenhet. I nära samarbete med förvaltningarnas ekonomer säkerställer du en rättvisande redovisning i löpande uppföljningar.
Vi söker dig som har erfarenhet och har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare samt har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har god datorvana och är bekväm med att arbeta i
Excel. Har du god kännedom om kommunal verksamhet och/eller ekonomisystemet Agresso är det meriterande.

Som person är du serviceinriktad och noggrann. För dig är det naturligt att sträcka ut en hjälpande hand där det behövs. Du är nyfiken och drivs av en vilja av att lära mer för att förstå.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och ser kommunikationen som ett viktigt red-skap till gott samarbete på alla nivåer.

Vi är en hälsofrämjande arbetsplats och det är därför viktigt med ett förhållningssätt som bidrar till en god arbetsmiljö. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi går igenom ansökningar löpnade så skicka in din ansökan redan idag, dock senast 2019-06-30.

Upplysningar lämnas av Cecilia Strömberg, tfn 033-35 73 03, [email protected]
Fackligt ombud för Vision är Kristina Nyberg Smahel, tfn 033- 35 80 47.

Välkommen med din ansökan senast 2019-06-30. Visa mindre

Ekonomikontorist

Entreprenadplanering söker ekonomikontorist till huvudkontoret i Borås.En halvtidstjänst innefattande bokföring med avstämningar, moms- och skatteredovisning, fakturering, löneadministration, kontorskök, inköp mm.Fördelning av arbetstid under veckan enligt senare överenskommelseVi söker dig med praktisk och/eller teoretisk erfarenhet kring yrket.Tillträde till tjänsten gärna direkt efter semestern Visa mer
Entreprenadplanering söker ekonomikontorist till huvudkontoret i Borås.En halvtidstjänst innefattande bokföring med avstämningar, moms- och skatteredovisning, fakturering, löneadministration, kontorskök, inköp mm.Fördelning av arbetstid under veckan enligt senare överenskommelseVi söker dig med praktisk och/eller teoretisk erfarenhet kring yrket.Tillträde till tjänsten gärna direkt efter semestern Visa mindre

Ekonomiansvarig fastigheter - Borås

Norda Search & Rekrytering AB rekryterar ledare och specialister samt erbjuder konsultverksamhet inom IT, Engineering, Construction och Production.Norda Search & Rekrytering AB arbetar med uppdrag över hela landet från Stockholm, Göteborg, Malmö, Borås, Jönköping, Skövde, Linköping och i Norge utifrån Oslo. Vi rekryterar nu en Ekonomiansvarig till ett stabilt bolag i fastighetsbranschen.  I rollen ingår o Skapa rutiner och processer för ekonomifunktio... Visa mer
Norda Search & Rekrytering AB rekryterar ledare och specialister samt erbjuder konsultverksamhet inom IT, Engineering, Construction och Production.Norda Search & Rekrytering AB arbetar med uppdrag över hela landet från Stockholm, Göteborg, Malmö, Borås, Jönköping, Skövde, Linköping och i Norge utifrån Oslo.

Vi rekryterar nu en Ekonomiansvarig till ett stabilt bolag i fastighetsbranschen. 

I rollen ingår

o Skapa rutiner och processer för ekonomifunktionen
o Utveckla standard för redovisning och bokslut
o Redovisning, bokslut, årsredovisning och rapportering
o Analyser och kommentera utfall
o Löner
o Moms- och skattedeklarationer
o Projektering
o Hyresavisering
o Ansvar för kontakt gentemot bolagets revisor

Din erfarenhet
Vi letar efter dig som är nyfiken och vill vara med och bygga vidare på ekonomifunktionen. Du har dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har ett drivande och proaktivt sätt med en förmåga att lätt förstå helheten i verksamheten.

För att passa in rollen och trivas i organisationen så är du en nyfiken, tålmodig och öppen person som tycker om att arbeta självständigt i en mindre organisation.

 

APPLY NOW Visa mindre

Ekonomiadministratör

Ansök    Apr 13    RAPP    Ekonomikontorist
Tranemo Trädgårdstjänst växer och behöver utöka med en ekonomiadministratör! Du kommer att vara stationerad i både Tranemo och Borås fördelat ca. 50/50. Hos oss får du en flexibel tjänst där arbetsuppgifterna består av ekonomi, administration och dokumentation. Här får du möjlighet till ett kul jobb i högt tempo. Du arbetar tätt tillsammans med företagsledning och ekonomiavdelning där du driver och bistår med administration samt dokumentation. Cirka h... Visa mer
Tranemo Trädgårdstjänst växer och behöver utöka med en ekonomiadministratör!

Du kommer att vara stationerad i både Tranemo och Borås fördelat ca.

50/50. Hos oss får du en flexibel tjänst där arbetsuppgifterna består av ekonomi, administration och dokumentation.

Här får du möjlighet till ett kul jobb i högt tempo. Du arbetar tätt tillsammans med företagsledning och ekonomiavdelning där du driver och bistår med administration samt dokumentation. Cirka hälften av arbetstiden är ekonomirelaterad och resterande tid arbetar du med administration och dokumentation mot företag/företagsledningen. Tjänstgöringsgraden är på 100% dagtid. Detta är en långsiktig tjänst för dig som tror att du passar in i ett prestigelöst företag. 

Följande arbetsuppgifter behöver utföras löpande inom ekonomi:

- Leverantörsfakturor
- Kontering av leverantörsfakturor
- Fakturering

Följande arbetsuppgifter inom administration och dokumentation mot företagsledning:

- Upprättande av dokument och protokollskrivning
- Dokumenthantering
- Administration och underhåll av löpande system såsom mallar, rutindokumentation, elektroniska körjournaler, ledningssystem mm.
- Diverse företags/projektbaserad administration

Som person bör du vara självgående, social och ha förmågan att se vad som bör och ska göras.

På kontoren är det ständig rörelse, men Du kommer vissa dagar att få jobba enskilt vilket gör att du som person behöver klara av att driva dig själv och dina uppgifter framåt. Att du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift samt flink i fingrarna ser vi som en självklarhet. Du skall vara van och duktig på att hantera Excel och Word. Några års erfarenhet från ekonomi och administration är ett krav.



Körkort, ett krav

Intervjuer sker löpande 

 

 

 

 

 

RAPP Personal & Rekrytering är ett innovativt konsultföretag som präglas av driv, professionalism och mervärde. Vi är ett mindre företag med stora resurser som står för ett personligt engagemang och säkra processer. Vi vill ligga i framkant med våra kunder och ser att kundanpassade personal & rekryteringslösningar gynnar istället för färdiga traditionella paket. Visa mindre