Lediga jobb som Enhetschef inom socialtjänst i Borås

Se lediga jobb som Enhetschef inom socialtjänst i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

Kvalitet och utvecklingschef till Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

I Borås Stad arbetar cirka 10 800 medarbetare varje dag för att göra skillnad i vardagen för våra 114 000 invånare. Med fokus på god service, professionellt bemötande och delaktighet skapar vi möjligheter för boråsarna att påverka sin egen vardag. Nu söker Individ- och familjeomsorgsförvaltningen en engagerad och erfaren chef till Kvalitet och utveckling - en nyckelroll för dig som vill driva utvecklingen av en socialtjänst som verkligen gör skillnad. På ... Visa mer
I Borås Stad arbetar cirka 10 800 medarbetare varje dag för att göra skillnad i vardagen för våra 114 000 invånare. Med fokus på god service, professionellt bemötande och delaktighet skapar vi möjligheter för boråsarna att påverka sin egen vardag. Nu söker Individ- och familjeomsorgsförvaltningen en engagerad och erfaren chef till Kvalitet och utveckling - en nyckelroll för dig som vill driva utvecklingen av en socialtjänst som verkligen gör skillnad.

På din enhet kommer du att leda en engagerad och kompetent arbetsgrupp bestående av nämndsekreterare, IT-samordnare, kommunikatör, verksamhetsutvecklare, controller och jurist. Du är därtill chef för enhetschef Socialadministrativa enheten.
Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp tillsammans med förvaltningschef, två verksamhetschefer, HR-chef och ekonomichef och kommer att samverka med övriga kvalitetschefer i Sociala klustret och i hela Borås stad.


Kvalitet och utvecklingschef till Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Arbetsuppgifter

I denna roll har du det övergripande ansvaret för att samordna och utveckla kvalitets- och utvecklingsarbetet i förvaltningen. Du leder, coachar och samordnar flera av förvaltningens specialister i en central stödfunktion. Du har övergripande ansvar för förvaltningens arbete med IT och digitalisering. Som en del i förvaltningsledningen arbetar du med strategiska kvalitets- och utvecklingsfrågor.

Övrig information

Intervjuer planeras till v. 43 samt v.45.
Välkommen med din ansökan till Borås Stad - tillsammans skapar vi en hållbar framtid!

Kvalifikationer

Vi söker dig som har akademisk examen som socionom, inom samhällsvetenskap eller annan akademisk utbildning som vi bedömer likvärdig. För att lyckas i rollen ser vi att du har längre erfarenhet som ledare samt gärna arbetsledning av chefer. Du behöver ha erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsarbete inom offentlig förvaltning med en god förmåga att strukturera information, leda processer, skapa tydlighet i organisationen och ha lätt för att följa upp och slutföra påbörjade uppdrag. Vi ser även att du har god kunskap om den lagstiftning som området omfattas av. Tidigare erfarenhet av arbete inom socialtjänstens olika verksamhetsområden är meriterande.
Du har förmåga att bygga goda relationer och ser samverkan som en nyckel till framgång. Som person är du kreativ och drivkraftig, och ser möjligheter i förändring och utveckling. Du känner dig trygg i att tala inför olika grupper, som medarbetare, politiker, media och samverkanspartners och skapar genom din kommunikation goda förutsättningar att styra och leda andra mot uppsatta mål. Med en pedagogisk förmåga når du ut till olika målgrupper och kan dokumentera och skriva rapporter på ett tillgängligt sätt.
Vi ser att du är lyhörd, kan se helheten och är trygg i att leda självständiga medarbetare. I ledningsgruppen bidrar du med engagemang, helhetsperspektiv och kommer att vara en del i att forma förvaltningens arbete i linje med ny socialtjänstlag.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan. Visa mindre

Enhetschef till Socialadministrativa enheten

Inom Individ- och familjeomsorgsförvaltningen erbjuder vi dig ett spännande och meningsfullt arbete där du får möjlighet att fortsätta utvecklingen av en viktig och central enhet för vår förvaltning. Vi arbetar för att all vård som ges med stöd av socialtjänstlagen ska ske i nära samarbete med berörda och med den ungas eller den vuxnas behov i fokus. Genom tidiga insatser och nära samarbete i den ungas eller den vuxnas närmiljö strävar vi efter att ge stöd... Visa mer
Inom Individ- och familjeomsorgsförvaltningen erbjuder vi dig ett spännande och meningsfullt arbete där du får möjlighet att fortsätta utvecklingen av en viktig och central enhet för vår förvaltning. Vi arbetar för att all vård som ges med stöd av socialtjänstlagen ska ske i nära samarbete med berörda och med den ungas eller den vuxnas behov i fokus. Genom tidiga insatser och nära samarbete i den ungas eller den vuxnas närmiljö strävar vi efter att ge stöd som verkligen gör skillnad.

Socialadministrativa enheten är en central funktion som underlättar arbetet för både medarbetare och chefer genom att ta stort ansvar för administrativa och praktiska uppgifter. Enheten hanterar registrering av inkomna anmälningar och handlingar i verksamhetssystemet, stödjer enhetschefer med fakturahantering samt bidrar med viktig support i personal- och lönehanteringssystemet Heroma. enheten


Enhetschef till Socialadministrativa enheten

Arbetsuppgifter

Uppdraget som enhetschef för Socialadministrativa enheten kommer att innebära att driva och utveckla de socialadministrativa frågorna på Individ- och familjeomsorgsförvaltningen och arbeta med utveckling av arbetsuppgifterna och professionen. I rollen som enhetschef samverkan du med övriga enhetschefer i förvaltningen och du har det övergripande ansvaret för personal, ekonomi och verksamhet och arbetar operativt för att skapa en välfungerande arbetsmiljö. Du leder ett team på fjorton medarbetare, varav två arbetar i våra cafeterior på Fabriksgatan 11 och Österlånggatan 64. Under perioder samarbetar vi även med Jobb Borås för att säkerställa bemanningen i våra två cafeterior. En del av ditt ansvar innebär även att planera och koordinera feriearbetare under sommaren. Ditt uppdrag innefattar även ansvar för förvaltningens lokaler och att säkerställa att dessa är välfungerande och uppfyller krav på brandskydd och säkerhet. Du kommer också att hantera inköp av kontorsmaterial och möbler samt att stödja övriga enheter i förvaltningen med deras inköpsbehov. Vidare koordinerar du åtgärder som felanmälningar och kassering av trasig utrustning.

Övrig information

Kvalifikationer

Vi söker dig som är en engagerad och trygg ledare med förmågan att skapa struktur och driva förändring. Du har en empatisk och inkluderande ledarstil, möter dina medarbetare med respekt och lyhördhet, och kan fatta objektiva och välgrundade beslut. Samtidigt är du målinriktad och arbetar aktivt för att motivera ditt team mot gemensamma mål. För att lyckas i rollen behöver du ha en eftergymnasial utbildning som gärna är kopplad till socialt arbete eller som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Erfarenhet inom socialadministration är meriterande, och vi värdesätter din förmåga att navigera i en verksamhet där utveckling och samarbete står i fokus.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan. Visa mindre

Enhetschef till gruppbostäder inom funktionshinderverksamheten

Sociala omsorgsförvaltningen arbetar enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt ger stöd och service till personer med psykiska funktionsnedsättningar. Vi söker en enhetschef till gruppbostäder. Som enhetschef på sociala omsorgsförvaltningen får du en unik möjlighet att vara med och utveckla dina verksamheter mot förvaltningens nya mål, attraktiv arbetsgivare samt delaktiga och aktiva brukare. Du är direkt underställd verksam... Visa mer
Sociala omsorgsförvaltningen arbetar enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt ger stöd och service till personer med psykiska funktionsnedsättningar.

Vi söker en enhetschef till gruppbostäder.
Som enhetschef på sociala omsorgsförvaltningen får du en unik möjlighet att vara med och utveckla dina verksamheter mot förvaltningens nya mål, attraktiv arbetsgivare samt delaktiga och aktiva brukare. Du är direkt underställd verksamhetschef och är en del av boendesektionen, vilken innefattar gruppbostäder LSS, där du ingår i ett härligt gäng om ca 12 andra engagerade enhetschefer.
Din nya arbetsplats är beläget mitt i centrala Borås där du sitter tillsammans med resten av förvaltningens enhetschefer. Här finns också närheten till stödfunktioner så som HR, Kvalitet och utveckling och Ekonomi.
Nu söker vi dig som lockas av att leda en verksamhet som bidrar till att öka livskvaliteten hos personer med funktionsnedsättningar. 


Enhetschef till gruppbostäder inom funktionshinderverksamheten

Arbetsuppgifter

Som enhetschef inom funktionshinderverksamheten arbetar du tillsammans i ett chefsteam som alla har ansvar för gruppbostäder, för personer med olika funktionsnedsättningar. Som enhetschef har du verksamhetsansvar vilket innebär att du:
-Ansvarar för gruppbostäder, ca 23-27 medarbetare.
-Säkerställer att verksamheten uppfyller högt ställda krav på rättssäkerhet och kvalitet med brukarens bästa i fokus.
-Planerar, genomför och utvecklar arbetet på enheterna
-Ansvarar för personal, arbetsmiljö och budget/ekonomi
-Samarbetar och samverkar såväl internt inom förvaltningen som med externa parter och myndigheter

Övrig information

Förutom ett meningsfullt arbete får du som chef i Borås Stad också ta del av ett gediget chefsutvecklingsprogram som ger dig som är ny chef i Borås Stad goda förutsättningar för ditt uppdrag. Som chef får du även tillgång till olika forum för dialog och stöd i ditt ledarskap. Borås Stad erbjuder också ett generöst flextidsavtal, semesterväxling och flera andra fina förmåner. Läs mer om dina förmåner som anställd.
Innan erbjudande om anställning behöver ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Intervjuerna planeras genomföras måndagen den 30 september.

Kvalifikationer

Du har en treårig högskoleutbildning med en inriktning vilken arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Vi söker dig som har ett genuint engagemang för målgruppen. Du har kunskap och erfarenhet från både målgrupp och LSS-lagstiftning.
Du har erfarenhet från ledarskap i tidigare befattningar och är trygg i din ledarroll. För oss är det viktigt att du som ledare har helheten i fokus och genom ett nära ledarskap har förmågan att stödja, utveckla och engagera dina medarbetare i det dagliga arbetet och i utvecklingen av enheten. Vi ser att du arbetar som enhetschef i dag. Du förstår vikten av att vara tydlig i din kommunikation i alla led i organisationen. Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig flytande i svenska i tal och skrift.
Du är strukturerad och drivs av nya utmaningar, har ett professionellt bemötande som genomsyrar ditt ledarskap.
Boendesektionen är en verksamhet i utveckling och du ska genom ditt agerande visa vägen för nytänkande och ett proaktivt förhållningssätt. För att kunna driva utvecklingen framåt krävs också ett gott samarbete chefskollegor emellan och du är därför en god lagspelare. Vi tror att du trivs i att ha ett arbete där du dagligen får hitta lösningar i alla typer av utmaningar med utgångspunkt i brukarens bästa. Körkort är ett krav.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan. Visa mindre

Borås Stad söker en Enhetschef för centrum mot Våld

Borås växer snabbt. Allt fler upptäcker en stad inbäddad i parker och gröna områden där det alltid är nära till naturen, men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och spännande kultur – samt goda kommunikationer och ett framgångsrikt näringsliv. Nu söker vi dig som vill ta rollen som Enhetschef för centrum mot våld inom Individ- och familjeomsorgsförvaltningen. En verksamhet som inrymmer Barnahus, centrum för hedersrelaterat våld... Visa mer
Borås växer snabbt. Allt fler upptäcker en stad inbäddad i parker och gröna områden där det alltid är nära till naturen, men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och spännande kultur – samt goda kommunikationer och ett framgångsrikt näringsliv.

Nu söker vi dig som vill ta rollen som Enhetschef för centrum mot våld inom Individ- och familjeomsorgsförvaltningen. En verksamhet som inrymmer Barnahus, centrum för hedersrelaterat våld och Relationsvålds enhet (myndighetsutövning). Ditt uppdrag blir att, tillsammans med dina medarbetare, verka för att personer som lever med olika former av våld får en möjlighet att förändra sin livssituation. Du kommer att samverka med andra kommuner och övriga samarbetspartners som polis, åklagare och Barn och ungdomspsykiatrin. Är du en driven ledare vars ledarskap präglas av tillit? Då vill vi gärna att du hör av dig.

Välkommen till Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Individ- och familjeomsorgsförvaltningen (IFO) bildades 2017 och har cirka 280 medarbetare. Förvaltningen är organiserad i två verksamhetsområden: Barn och Familj där vi arbetar med socialtjänst för dem upp till 18 år och Vuxen och unga vuxna, som arbetar med dem som är 18 år och äldre, och där brukarna kan ha en varierad problematik. Förvaltningen ansvarar för myndighetsutövningen inom dessa områden och i vår verksamhet ingår även familjerätt, familjehem, familjerådgivning och fältverksamhet. Förutom det bedriver vi också olika former av öppenvård samt HVB-hem och stöd- och akutboenden.

Individ- och familjeomsorgen i Borås Stad har ett gemensamt systemteoretiskt förhållningssätt och värdegrundsarbete.

Du är med och utvecklar vår verksamhet
Enheten centrum mot våld ligger inom verksamhetsområdet Barn och Familj innefattar Barnahus, Resurscentrum mot heder och Relationsvåldsenheten. Verksamheten har även insatser till våldsutövare och personer som är i prostitution. Barnahus och resurscentrum mot Hedersproblematik drivs i samarbete med andra kommuner i Sjuhärad.

Som enhetschef här har du det övergripande ansvaret för enheten och du leder, fördelar och följer upp arbetet. Det innebär att du har ansvar för personal, ekonomi, verksamhet och arbetsmiljö. Enheten har runt 13 medarbetare som gemensamt bidrar till en effektiv verksamhet med ett gott arbetsklimat.

I din roll bedriver du utvecklingsarbete, med gott stöd från kollegor, och du arbetar processorienterat. Du är även en del av ett team med enhetschefer. Tillsammans stöttar och hjälper ni varandra för att lyckas i ert uppdrag.

Det här har du med dig till oss
Du har en socionomexamen eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har god kunskap om socialt arbete och erfarenhet av myndighetsutövning barn och unga samt vuxen. Du har erfarenhet av samverkan mellan flera olika intressenter, då du kommer att ingå i olika nätverk, till exempel andra förvaltningar, kommuner men även externa aktörer. För att klara rollen ser vi att du har erfarenhet av arbetsledning, och det är meriterande om du tidigare har varit chef inom det aktuella området. Vi ser det också som meriterande om du har någon vidareutbildning kring våld i nära relationer och/eller utsatthet hos barn.

Vi söker dig som är ödmjuk, inlyssnande och kommunikativ. Vi ser att du har en humanistisk grundsyn. Du är flexibel i ditt arbetssätt och har lätt för att möta olika målgrupper samt verka under olika förhållanden. Du är duktig på att skapa relationer och bra på att samverka med andra, likväl som att du har förmåga att arbeta självständigt och arbeta strukturerat. I rollen kommer du ha ett starkt stöd i verksamhetsledningen och du deltar i utvecklingsarbetet tillsammans med kollegor inom området.

Du har också B-körkort och goda kunskaper i svenska.

Vi ser fram emot din ansökan
Vi kan erbjuda en utvecklande roll inom Borås Stad, där du får möjlighet att arbeta i en väl fungerande verksamhet. Vi arbetar löpande med intervjuer och ser fram emot din ansökan senast den 31 mars. I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Johanna Wållgren på 070-853 78 48, [email protected]

Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på denna sidan. Visa mindre

Enhetschef till Socialadministrativa enheten

Inom Individ- och familjeomsorgsförvaltningen erbjuder vi dig ett spännande och meningsfullt arbete där du får möjlighet att fortsätta utvecklingen av en viktig och central enhet för vår förvaltning. Vi arbetar för att all vård som ges med stöd av socialtjänstlagen ska ske i nära samarbete med berörda och med den ungas eller den vuxnas behov i fokus. Genom tidiga insatser och nära samarbete i den ungas eller den vuxnas närmiljö strävar vi efter att ge stöd... Visa mer
Inom Individ- och familjeomsorgsförvaltningen erbjuder vi dig ett spännande och meningsfullt arbete där du får möjlighet att fortsätta utvecklingen av en viktig och central enhet för vår förvaltning. Vi arbetar för att all vård som ges med stöd av socialtjänstlagen ska ske i nära samarbete med berörda och med den ungas eller den vuxnas behov i fokus. Genom tidiga insatser och nära samarbete i den ungas eller den vuxnas närmiljö strävar vi efter att ge stöd som verkligen gör skillnad.

Socialadministrativa enheten är en central funktion som underlättar arbetet för både medarbetare och chefer genom att ta stort ansvar för administrativa och praktiska uppgifter. Enheten hanterar registrering av inkomna anmälningar och handlingar i verksamhetssystemet, stödjer enhetschefer med fakturahantering samt bidrar med viktig support i personal- och lönehanteringssystemet Heroma. enheten


Enhetschef till Socialadministrativa enheten

Arbetsuppgifter

Uppdraget som enhetschef för Socialadministrativa enheten kommer att innebära att driva och utveckla de socialadministrativa frågorna på Individ- och familjeomsorgsförvaltningen och arbeta med utveckling av arbetsuppgifterna och professionen. I rollen som enhetschef samverkan du med övriga enhetschefer i förvaltningen och du har det övergripande ansvaret för personal, ekonomi och verksamhet och arbetar operativt för att skapa en välfungerande arbetsmiljö. Du leder ett team på fjorton medarbetare, varav två arbetar i våra cafeterior på Fabriksgatan 11 och Österlånggatan 64. Under perioder samarbetar vi även med Jobb Borås för att säkerställa bemanningen i våra två cafeterior. En del av ditt ansvar innebär även att planera och koordinera feriearbetare under sommaren. Ditt uppdrag innefattar även ansvar för förvaltningens lokaler och att säkerställa att dessa är välfungerande och uppfyller krav på brandskydd och säkerhet. Du kommer också att hantera inköp av kontorsmaterial och möbler samt att stödja övriga enheter i förvaltningen med deras inköpsbehov. Vidare koordinerar du åtgärder som felanmälningar och kassering av trasig utrustning.

Övrig information

Kvalifikationer

Vi söker dig som är en engagerad och trygg ledare med förmågan att skapa struktur och driva förändring. Du har en empatisk och inkluderande ledarstil, möter dina medarbetare med respekt och lyhördhet, och kan fatta objektiva och välgrundade beslut. Samtidigt är du målinriktad och arbetar aktivt för att motivera ditt team mot gemensamma mål. För att lyckas i rollen behöver du ha en eftergymnasial utbildning som gärna är kopplad till socialt arbete eller som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Erfarenhet inom socialadministration är meriterande, och vi värdesätter din förmåga att navigera i en verksamhet där utveckling och samarbete står i fokus.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan. Visa mindre

Enhetschef, Försörjningsenheten

Arbetslivsförvaltningen är en av fyra förvaltningar i Borås Stad som arbetar med socialtjänst. Vi ansvarar för ekonomiskt bistånd, arbetsträning och rehabiliterande insatser, arbetsmarknadsinsatser, integration och nationella minoriteter, trygghetsvärdar och personligt ombud. Förvaltningen har cirka 230 medarbetare och ansvarar för samt finansierar cirka 400 arbetsmarknadspolitiska anställningar. Vi arbetar målinriktat mot vår strävan att så många Boråsare... Visa mer
Arbetslivsförvaltningen är en av fyra förvaltningar i Borås Stad som arbetar med socialtjänst. Vi ansvarar för ekonomiskt bistånd, arbetsträning och rehabiliterande insatser, arbetsmarknadsinsatser, integration och nationella minoriteter, trygghetsvärdar och personligt ombud. Förvaltningen har cirka 230 medarbetare och ansvarar för samt finansierar cirka 400 arbetsmarknadspolitiska anställningar. Vi arbetar målinriktat mot vår strävan att så många Boråsare som möjligt ska uppnå egen och rätt försörjning. Vi strävar efter att vara en arbetslivsförvaltning i framkant som andra kommuner i Sverige vill jämföra sig mot och lära av.
Vi söker dig med engagemang och drivkraft som brinner för att genom delaktighet och samverkan aktivt bidra till att utveckla socialtjänstens arbete och insatser.

Försörjningsenheten arbetar med ekonomiskt bistånd och stöd till egen försörjning för personer som bor och vistas i Borås Stad. Försörjningsenheten består av tre enhetschefer och är uppdelad i flera arbetsgrupper som tillsammans med 1:e socialsekreterare arbetar utifrån olika fokus och målgrupper. Enheten består av ett femtiotal medarbetare och chefer som tillsammans möter våra invånares behov av stöd och service. Det pågår ett ständigt utvecklingsarbete för att till förmån för våra kommuninvånare använda våra gemensamma resurser på bästa sätt i aktiv samverkan med medarbetare, ledning och samarbetsparter. 


Enhetschef, Försörjningsenheten

Arbetsuppgifter

Som enhetschef har du ansvar för personal, budget och arbetsmiljö. Du rapporterar direkt till verksamhetschef och ingår i dennes ledningsgrupp där du förväntas ta ett helhetsansvar tillsammans med kollegor och ledning. Tillsammans med dina kollegor, ledning och medarbetare möter du våra invånares behov av ekonomiskt stöd men framför allt arbetar du med ett aktivt förändringsarbete mot egen försörjning. Vi arbetar ständigt med att utveckla våra nuvarande arbetsmetoder och processer för att aktivt tillsammans kunna möta våra invånares behov.

Övrig information

Kvalifikationer

Du är utbildad socionom eller har annan relevant högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som lämplig. God förståelse, intresse för och erfarenhet som ledare och chef efterfrågas. Relevant ledarutbildning och egen flerårig erfarenhet av myndighetsutövning/ handläggning inom socialtjänsten samt kunskap och förståelse för arbetet med försörjningsstöd efterfrågas. Du är trygg i socialtjänstens grunduppdrag, har förståelse och kunskap för att skapa en god samverkan för våra kommuninvånares bästa.  
Hos oss är det viktigt att ha en helhetssyn och kunna se sitt uppdrag i ett större sammanhang. Det är också viktigt att förstå nyttan av och kunna bidra i arbetet med vår digitala utveckling där vi har ett pågående förändringsarbete. Arbetet kräver också förmåga att kritiskt prioritera, förstå effektkedjan och avsluta sådant som inte längre stödjer uppdraget. Som enhetschef förväntas du aktivt samverka med andra myndigheter, organisationer och verksamheter internt och externt.
Du har god förmåga att aktivt bidra i ledningsarbetet i nära samverkan med verksamhetschef samt förmåga att lyssna, förstå och agera i samarbete med medarbetare och ledning. Du bidrar också till en trygg och utvecklande arbetsmiljö genom ett framåtsyftande fokus och ser vikten av ett tydligt och inkluderande förändringsarbete.
Du bidrar till goda relationer med kollegor, medarbetare och samarbetspartners samt strävar efter öppenhet och transparens genom att dela information och välkomna oliktänkande. Som person står du för dina åsikter och har en grundtrygghet i ditt ledarskap. Du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift i svenska språket samt har B-körkort.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan. Visa mindre

Gryning söker biträdande enhetschef till Boda familjecentrum i Borås

Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland och erbjuder bland annat HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, boende för ensamkommande barn och ungdomar, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende. Boda familjecentrum i Borås har fyra olika inriktningar med totalt 31 platser. Avdelningen för heldygnsvård erbjuder utredning, behandlingsplaceringar av olika längd samt a... Visa mer
Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland och erbjuder bland annat HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, boende för ensamkommande barn och ungdomar, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende.

Boda familjecentrum i Borås har fyra olika inriktningar med totalt 31 platser.
Avdelningen för heldygnsvård erbjuder utredning, behandlingsplaceringar av olika längd samt akuta jourplaceringar till nästkommande vardag. Vår målgrupp är barn 0-12 år och deras föräldrar. Äldre syskon kan följa med. Vid jourplacering tar vi även emot ensamma barn upp till 16 år. Vi har även öppenvårdsverksamhet, lägenhetsboende för familjer med barn 0-18 år samt ungdomsboende för flickor 16-25 år.

Vi söker nu en biträdande enhetschef till Boda familjecentrum.

ARBETSUPPGIFTER
Vad innebär tjänsten?

Som biträdande enhetschef är du underställd enhetschefen och arbetsleder i dagliga frågor, operativt och administrativt. Du ansvarar för att ge medarbetare förutsättningar att utföra sitt arbete. Metodhandledning av medarbetare och att driva olika utvecklingsarbeten är också något som ingår i rollen såsom externa och interna kontakter, samverkan med såväl myndigheter och uppdragsgivare samt kollegor inom Gryning. Du är en del av enhetens ledningsgrupp där vi erbjuder utveckling i funktion som person. I rollen ingår hantering av personalärenden och schemauppgifter samt ett visst budgetansvar. Fokus i ditt uppdrag är övergripande ansvar i behandlingsarbetet, bemanning samt utveckling av medarbetare.

KVALIFIKATIONER
Vem är du?

Du har akademisk examen, förmodligen som socionom, socialpedagog, beteendevetare eller annan relevant utbildning och arbetslivserfarenhet inom socialtjänst och/eller institutionsvård. Vi söker en tydlig ledare som vill driva en verksamhet som ger människor möjlighet att växa med professionellt stöd. Tidigare ledarerfarenhet är meriterande samt genomförd utbildning i utvecklande ledarskap.

Vi söker Dig som har god samarbetsförmåga och är lyhörd i mötet med andra människor. För att passa för den här tjänsten krävs tydlig kommunikation och styrka att kunna inspirera till engagemang och delaktighet. Du är ansvarstagande, arbetar strukturerat utifrån planer, mål och uppföljning samt trivs i att arbeta i en organisation som har miljöterapi som grund.
Viktigt är även att du är utvecklingsinriktad och intresserad av att driva frågor för att ständigt förbättra verksamheten och organisationen i sin helhet.

Då resor ingår i arbetet är det ett krav att du har körkort.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi erbjuder

• En engagerad och utvecklande ledningsgrupp
• En engagerad arbetsgrupp i en kreativ miljö
• Ett arbete där du är med och påverkar utvecklingen av verksamheten.
• En kultur som präglas av kunskap, kvalitet och delaktighet
• Handledning, kompetensutveckling och olika former av medarbetardialoger
• Friskvårdsbidrag

Har du frågor om verksamheten eller tjänsten kontakta enhetschef Dimitri, via [email protected] eller telefon 0707 802 231

Vi ser fram emot din ansökan!

Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag.

Tillträde av tjänst 2 januari 2024.

Innan anställning hos oss görs utdrag ur misstanke- och belastningsregistret.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Enhetschef till myndighetsutövning

Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar med målsättningen att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av ca 2 500 medarbetare, varav 90-talet är chefer. Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med stort fokus på dem vi är till för. Nu söker vi dig som vill leda ett av våra kompetenta och engagerade team inom förvaltningens myndighetsutövning! Tjänsten är ett... Visa mer
Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar med målsättningen att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av ca 2 500 medarbetare, varav 90-talet är chefer. Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med stort fokus på dem vi är till för.

Nu söker vi dig som vill leda ett av våra kompetenta och engagerade team inom förvaltningens myndighetsutövning!

Tjänsten är ett vikariat på 1 år med början den 1 juni eller enligt överenskommelse. Om du är intresserad av att arbeta som chef inom någon av förvaltningens övriga verksamheter efter ditt år hos oss på Myndighet så är förutsättningarna för en tillsvidareanställning goda.

Myndighetsverksamheten ansvarar för biståndshandläggning enligt Socialtjänstlagen för personer från 18 år (ej LSS och socialpsykiatri) och uppåt. Vi ansvarar även för bedömning av hälso- och sjukvård för personer som vistas på sjukhus eller efter begäran från primärvården, samt för boendeplanering, avgiftshandläggning och bostadsanpassning för hela Borås Stad. Verksamheten har 80 medarbetare varav ungefär hälften är biståndshandläggare som arbetar i team utifrån geografiska områden.

Vi har våra kontor på Ramnåsgatan 1 som ligger strax intill Centralstationen och Resecentrum med vackra Ramnaparken runt knuten.

Som enhetschef ansvarar du för ca 20 medarbetare, främst biståndshandläggare, men även Boendeplaneringen som koordinerar förvaltningens platser av olika slag. Dina medarbetare arbetar utifrån en helhetssyn med invånaren i fokus när de utreder, bedömer och fattar/omprövar beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL). I ditt uppdrag ansvarar du för det systematiska kvalitetsarbetet i syfte att säkerställa en jämlik, jämställd och likvärdig vård och omsorg.

Tillsammans med dina medarbetare verkställer och följer du upp politiskt fattade beslut, driver och utvecklar enheten samt utifrån verksamhetsplan och andra styrdokument säkerställer att verksamheten når målen med god kvalitet.

Utöver verksamhets- och budgetansvar har du även personal- och arbetsmiljöansvar. Ditt ledarskap präglas av tillit, tydlighet och mod. Du ser arbetsglädje, trivsel, delaktighet och inflytande som framgångsfaktorer i din verksamhet. Genom ditt coachande, stödjande och närvarande ledarskap skapar du förutsättningar för dina medarbetare att utveckla ett självständigt, professionellt och rättssäkert arbetssätt.

Du har ett tätt samarbete med dina tre chefskollegor och nära till verksamhetschef för råd och stöd. Tillsammans utgör ni verksamhetens ledningsgrupp. Verksamheten har flertalet egna stödfunktioner för att skapa optimala förutsättningar för chefer och medarbetare, exempelvis processledare, metodhandledare och samordnare. Du har även nära till ekonom och HR-specialist.

Goda relationer och en väl fungerande samverkan är centralt för verksamheten, både internt och externt. Exempel på interna kontakter kan vara medarbetare och chefer inom Vård- och äldreförvaltningen, fackliga parter men även andra förvaltningar inom Borås Stad. Externa samverkanspartners är i första hand dem vi är till för, våra brukare och deras anhöriga, samt andra myndigheter och vårdgivare.


Vi söker dig som har högskoleutbildning med relevant inriktning, företrädelsevis socionomprogrammet eller sociala omsorgsprogrammet. Erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning/socialtjänst är ett krav och vi ser helst att du har arbetat i en ledande roll inom verksamhetsområdet, exempelvis som enhetschef eller metodhandledare. Du är väl insatt i de lagar som styr verksamheten och har du kunskaper inom t ex IBIC och äldreområdet i allmänhet är det meriterande. Körkort är ett krav.

Du har ett process- och utvecklingsorienterat synsätt och förmågan att arbeta självständigt. Du är också bra på att planera, strukturera och prioritera och skapar på så vis en effektiv verksamhet. Samtidigt som du är mål- och resultatinriktad med fokus på din egen enhet har du ett helhetsperspektiv.

För att lyckas i rollen behöver du vara duktig på att kommunicera, både i det du uttrycker i rummet och det du förmedlar i text. Du har förmågan att på ett förtroendeingivande vis sätta gränser och hantera svåra samtal med såväl medarbetare som brukare och dess anhöriga.

Vi ser mångfald bland våra anställda som en framgångsfaktor och ser gärna sökande med olika bakgrund. Kunskaper i finska är meriterande då Borås stad är ett finskt förvaltningsområde.
Vård- och äldreförvaltningen satsar på sina chefer och erbjuder löpande utbildning och ledarskapsutveckling. I tjänsten ingår inlöst övertid och du har ett förmånligt flextidsavtal för att kunna förena arbete och privatliv på ett bra sätt.

Utöver friskvårdsbidrag erbjuds du bland annat fri tillgång till våra badhus och friluftsanläggningar samt en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar.

Intervjuer är planerade att genomföras under vecka 6. Visa mindre

Enhetschef

Enhetschef till Individ- och familjeomsorgsförvaltningen. Sista ansökningsdag: 2019-06-02. (Ref nr 26:2019:13) Är du engagerad i socialt arbete och tycker att det skulle vara spännande att vara med och utveckla arbetet kring hemlöshetsfrågor? Då är detta en tjänst för dig! Vi är en liten ledningsgrupp som söker en ny kollega då Lasse går i pension. Hos oss får du ett stimulerande och givande arbete som ger mycket tillbaka, då det du gör i ditt dagliga ar... Visa mer
Enhetschef

till Individ- och familjeomsorgsförvaltningen. Sista ansökningsdag: 2019-06-02.
(Ref nr 26:2019:13)

Är du engagerad i socialt arbete och tycker att det skulle vara spännande att vara med och utveckla arbetet kring hemlöshetsfrågor? Då är detta en tjänst för dig! Vi är en liten ledningsgrupp som söker en ny kollega då Lasse går i pension. Hos oss får du ett stimulerande och givande arbete som ger mycket tillbaka, då det du gör i ditt dagliga arbete kan förändra människors liv till det bättre.

Arbetsplats:
I rollen som enhetschef ansvarar du för ett stödboende för personer med beroendeproblematik samt ett akutboende. Vid de två boendena arbetar 17 boendestödjare samt en samordnare som blir ditt stöd i bland annat implementering av metoder och förhållningssätt. Därtill har chefsgruppen som du ingår i ett gemensamt administrativt chefsstöd samt HR-stöd. Verksamheterna är en del i förvaltningens "Program mot hemlöshet" och ingår i arbetet med sociala boendefrågor där Individ- och familjeomsorgsförvaltningen har ett samordningsansvar. Då Borås Stad organiserades i facknämnder år 2017 bildades en ny IFO-nämnd och vår utvecklingsresa har nu pågått under två år. Du kommer att vara med i det fortsatta arbetet att forma Individ- och familjeomsorgsförvaltningen och dess två verksamhetsområden Vuxen/Unga Vuxna samt Barn och Unga. Som fackförvaltning har vi en unik möjlighet att arbeta med gemensamma mål för området. Du kommer att mötas av entusiasm och engagemang hos chefer och kollegor inför uppdragen. Vi arbetar i nyrenoverade lokaler centrala Borås och du kommer att ingå i en ledningsgrupp med chefskollegor som leds av verksamhetschefen för Vuxen/Unga vuxna.


Anställningsvillkor: Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid. Tillträde 2019-10-01 eller efter överenskommelse.


Arbetsuppgifter:
I ditt uppdrag som enhetschef har du personal, arbetsmiljö- och budgetansvar för de två verksamheter du leder. Du ansvarar också för det systematiska kvalitetsarbetet för att säkerställa kvalificerade och säkra insatser för våra klienter. Rollen som enhetschef kommer att innebära intern såväl som extern samverkan och samarbete med andra enheter, förvaltningar och myndigheter. För att kvalitetssäkra våra boendeinsatser arbetar vi med samverkansforumet "Rätt matchat stöd", där är du en viktig person utifrån dina enheter.


Kvalifikationer:
Du har en för uppdraget relevant akademisk utbildning

Vi tror att en förutsättning för att trivas i rollen är att du har god kunskap och erfarenhet av arbete med personer som har en beroendeproblematik, alternativt liknande socialt arbete

Du har jobbat i ledande position i några år och känner dig trygg i din roll som ledare

Du känner ett engagemang för hemlöshetsfrågor och har förmåga att se och arbeta med dessa frågor ur flera perspektiv

Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera med andra - medarbetare, kollegor, chefer och samverkanspartners

För dig är det viktigt att agera professionellt och du har förståelse för hur du verkar i en linjeorganisation, där det ingår i ditt uppdrag att verkställa och följa upp politiskt fattade beslut

Du har förmåga att skapa struktur och systematik i såväl ditt eget arbete som verksamheten du leder

Din erfarenhet av arbete med målgruppen gör att du har en positiv människosyn och tror på förändringsarbete

Din förmåga att entusiasmera och utveckla andra skapar förutsättningar att nå uppsatta mål

B-körkort samt kunskap om de nationella riktlinjerna för missbruksvård krävs

Borås Stad investerar i sina chefer och för att ytterligare stärka ditt ledarskap kommer du ingå i Borås Stads ledarutvecklingsprogram. Du kommer även att medverka och vara aktiv i olika chefsforum. Vi satsar på dig som arbetar hos oss genom att uppmuntra till kompetensutveckling. Du får tillgång till friskvårdsbidrag och till fria bad i Borås Stads badanläggningar, förmånscykel och olika aktiviteter som personalföreningen Mer Kraft ordnar. Vi erbjuder dig möjlighet till utökade semesterdagar genom semesterväxling, samt ett förmånligt flextidsavtal.

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju.

Upplysningar lämnas av verksamhetschef Vanja Myrén Grönlund 033-35 33 83. Fackliga företrädare: Vision Hasse Brännmar 0768-885666, SACO/SSR Annika Samuelsson 0768-887093.
Välkommen med din ansökan senast 2019-06-02. Visa mindre

Enhetschef , SÄS - hotell

Att hjälpa människor till en bättre hälsa är ett av de viktigaste uppdragen man kan ha. På Södra Älvsborgs Sjukhus (SÄS) är vi medarbetare inom 120 olika yrken som tillsammans bidrar till detta varje dag. Nu kan du bli en av oss. SÄS är en av fyra sjukhusgrupper i Västra Götalandsregionen. Här finns en bred medicinsk verksamhet, omfattande forskning och utbildningsvård. De flesta arbetar i Borås, men en del av vården bedrivs i Skene. Sjukhuset har också ö... Visa mer
Att hjälpa människor till en bättre hälsa är ett av de viktigaste uppdragen man kan ha. På Södra Älvsborgs Sjukhus (SÄS) är vi medarbetare inom 120 olika yrken som tillsammans bidrar till detta varje dag. Nu kan du bli en av oss.

SÄS är en av fyra sjukhusgrupper i Västra Götalandsregionen. Här finns en bred medicinsk verksamhet, omfattande forskning och utbildningsvård. De flesta arbetar i Borås, men en del av vården bedrivs i Skene. Sjukhuset har också öppenvårdsmottagningar i flera kommuner inom psykiatri och barn- och ungdomsmedicin.

Webbplats www.vgregion.se/sas
Facebook www.facebook.com/sodraalvsborgssjukhusvgr



Verksamhet
SÄS-hotell är en av sex enheter inom kliniken Medicinsk informatik och teknik.

SÄS-hotell sysselsätter idag 15 medarbetare fördelat på sjuk- samt undersköterskor.
Hotellet är en öppenvårdsenhet inom SÄS som tar emot patienter från både öppen -  och slutenvård. Detta innebär att patienten kan vistas på permissionsplats alt. på en öppenvårdsplats under vårdtiden. På SÄS Hotell finns sjuksköterskor med erfarenhet från akutsjukvård dygnet runt. Detta innebär att patienter kan remitteras för fortsatt medicinsk behandling på hotellet. 

Vi söker nu en ny enhetschef.
Vem är det vi söker? Du är en tydlig, energisk och engagerad ledare. Du tycker om att driva enheten framåt utifrån ett kund- kvalitets- och effektivitetsperspektiv. Dagligt förbättringsarbete är en självklarhet för dig. Det är viktigt för dig att medarbetarna kan växa i sin yrkesroll och du är lyhörd för deras kompetens och idéer.
I och med att verksamheten har många kontaktytor internt inom SÄS och i viss mån externt, ser vi det som viktigt att du är duktig på att kommunicera.
Som enhetschef hos oss har du det samlade ansvaret för enhetens resultat, personal, ekonomi och arbetsmiljö.

Ditt chefskap skall präglas av regionens chefskriterier:

- Värdegrundsbaserat chefskap
- Mål- och Resultatorienterat chefskap
- Kommunikativt chefskap
- Utvecklingsorienterat chefskap 

Kvalifikationer

- Sjuksköterskeutbildning eller annan lämplig bakgrund som vi bedömer likvärdig.
- Chef- och/eller ledarskapserfarenhet samt erfarenhet av resultat-, personal- och ekonomiansvar är meriterande.
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. 

Sökanden som väljs ut till slutkandidater kan komma att genomgå chefsassessment.

Välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

Enhetschef

Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av drygt 2 500 medarbetare, varav 80-talet chefer, och ansvarar för en nettobudget på 1,4 miljarder. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang. Läs mer om oss via hemsida: ww... Visa mer
Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av drygt 2 500 medarbetare, varav 80-talet chefer, och ansvarar för en nettobudget på 1,4 miljarder. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang.

Läs mer om oss via hemsida: www.boras.se/kommunochpolitik/kommunensorganisation/forvaltningar/vardochaldreforvaltningen.


Vård- och äldreförvaltningens myndighetsutövning består av fem enheter; biståndshandläggning, avgiftshandläggning, HSV-team myndighet, bostadsanpassning och boendeplanering och har cirka 80 medarbetare. Verksamheten leds av fyra enhetschefer under ledning av en verksamhetschef.

Vill du vara med och leda medarbetare in i framtidens vård- och omsorg?
Nu söker vi dig som vill axla rollen som enhetschef för vårt HSV-team myndighet, bostadsanpassning och ha en viktig roll i samverkan med andra vårdgivare (närvårdssamverkan).

I uppdraget ingår att leda cirka 15 medarbetare bestående av sjuksköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter (HSV-team myndighet) samt handläggare för bostadsanpassning, tekniker och samordnare. För att främja en stimulerande och god arbetsmiljö slår du vakt om det systematiska arbetsmiljöarbetet på enheten. Genom att stärka medarbetarnas delaktighet och inflytande skapar du motivation och bygger ett framgångsrikt team.

Du ansvarar för kvaliteten i verksamheten där strävan är att skapa en jämlik, jämställd och likvärdig vård och omsorg för (dem vi är till för) Boråsaren. Även bugetansvar ingår som en naturlig del i uppdraget. Tjänsten innefattar många kontaktytor och samverkan både med interna och externa parter, likväl som med fackliga parter.

En del av uppdraget kommer innbära att du medverkar i förvaltningens arbete i närvårdssamverkan med övriga vårdgivare. I samråd med verksamhetchef för Myndighet och verksamhetchef för Hälso- och sjukvård kommer du att bevaka strategiska frågor inom området och utgöra en brygga mellan verksamhetsområdena socialtjänst och hälso- och sjukvård.

Vi söker dig som har relevant universitets- eller högskoleutbildning, lägst kandidatexamen. Du har chefserfarenhet inom vård- och omsorgssektorn och har med fördel arbetat inom både socialtjänst och/eller hälso- och sjukvårdsområdet. Vidare har du erfarenhet av förändringsarbete och processutveckling inom medelstor-stor organisation. Erfarenhet inom offentlig sektor meriteras.

Vi ser ett tydligt och tillitsbaserat ledarskap som en nyckel för att nå framgång i uppdraget, detta skapas genom din förmåga att bygga förtroende och goda relationer. Du är utvecklings- och förändringsbeägen samt har förmåga att driva processer framåt. Vidare är du analytiskt lagd och kan både greppa och kommunicera helheten. Du behöver se vikten av utvärdering och uppföljning vilket sker genom ett strukturerat och metodiskt tillvägagångssätt. Då rollen innefattar många kontaktytor så är det viktigt att du trivs med att kommunicera och samverka med andra.

Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Enhetschef

Enhetschef till Tekniska förvaltningen. Sista ansökningsdag: 2019-04-07. (Ref nr 15:2019:3) Välkommen att arbeta i Borås Stad och som enhetschef för särskoleskjuts/skolskjutsenheten i Tekniska förvaltningen. Tekniska förvaltningens uppgift är att göra Borås till en vacker och hållbar stad som boråsare kan känna sig stolta över. Det gör vi genom att skapa trivsamma utemiljöer på Borås Stads gågator, parker och torg. Vi bedriver certifierad skogsförvaltni... Visa mer
Enhetschef

till Tekniska förvaltningen. Sista ansökningsdag: 2019-04-07.
(Ref nr 15:2019:3)

Välkommen att arbeta i Borås Stad och som enhetschef för särskoleskjuts/skolskjutsenheten i Tekniska förvaltningen.

Tekniska förvaltningens uppgift är att göra Borås till en vacker och hållbar stad som boråsare kan känna sig stolta över. Det gör vi genom att skapa trivsamma utemiljöer på Borås Stads gågator, parker och torg. Vi bedriver certifierad skogsförvaltning, frågor om jakt och fiske, kalkning av försurade sjöar och vattendrag. Vi ansvarar för att skapa en välfungerande infrastruktur för gator, gång- och cykelvägar, bedriver persontransporter samt bereda arbete för personer i arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Oavsett vilket arbete vi utför gör vi det alltid för att människor ska trivas i staden både nu och i framtiden.

Som förvaltning arbetar vi tillsammans med gemensamma mål för området, helhetsperspektiv och nytänkande. Genom att arbeta med vår värdegrund respekt, empati, professionalitet och tillit skapar vi en god kvalité och en bra arbetsmiljö som bidrar till ökad hälsa och en god ekonomi. Totalt är vi cirka 160 medarbetare som på olika sätt bidrar till att nämndens uppdrag genomförs.

Arbetsplats: Vid enheten arbetar totalt 16 medarbetare med olika arbetsuppgifter b.la för särskoleskjuts med utförandet av skolskjuts för barn och ungdomar i särskolan och gymnasie-särskolan, enheten ansvarar för all skolskjutsplanering för grundskoleeleverna i Borås Stads samt administration och service av en av Borås Stads bilpooler. Enheten ingår i persontransportavdelningen som är en del av Tekniska Förvaltningen.

Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse

Arbetsuppgifter: Som enhetschef ansvarar du för personal, ekonomi och verksamhet inom enheten med allt som det innebär. I arbetet ingår att tillsammans med berörda skolor planera skolskjutsturerna och lägga schema för chaufförerna. Arbetet innebär därför mycket kontakter med skolpersonal och föräldrar. Du kommer ingå i avdelningens ledningsgrupp. All planering av skolskjutstrafik i Borås Stad genomförs av enheten. Detta innebär arbete med att planera skolskjutsturer som sedan utförs av både linjetrafik och upphandlad trafik.

Kvalifikationer: Vi söker dig som har akademisk examen inom någon form socialinriktning eller logistik för trafikplanering alternativt har du på annat sätt skaffat dig kunskap som arbetsgivaren bedömer motsvarande.
Du arbetar proaktivt, är strukturerad, har en väl utvecklad analytisk förmåga och förmåga att driva egna processer framåt. Med ett tydligt och konsultativt förhållningssätt ger du dina medarbetare förutsättningar att utvecklas. Du kan samarbeta, är prestigelös och har förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer. Det är meriterande om du har erfarenhet av ledarskap och arbete i en politisk styrd organisation. Att du är en van användare av IT-stöd är en förutsättning för tjänsten då du i det dagliga arbetet ska kunna använda olika system. Du har även lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet innebär mycket kontakter med föräldrar och personal som finns runt barn- och ungdomar med särskilda behov. Därför är det mycket viktigt att du har förståelse för barnens och ungdomarnas situation och att du är lösningsorienterad i ditt arbete. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet. Körkort B är ett krav.

Upplysningar lämnas av Christer Norberg, avdelningschef 033-35 50 57. Fackliga företrädare nås via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00. Visa mindre