Lediga jobb Cordovan Group AB i Borås

Se alla lediga jobb från Cordovan Group AB i Borås. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Borås som finns inom det yrket.

Borås Stad söker en fastighetsförvaltare

Borås är en snabbt växande stad med generösa grönområden, spännande kultur, en levande stadskärna och ett dynamiskt näringsliv. Borås Stad har även utsetts till Årets kommun och har tre år i rad rankats som den stad i Sverige som erbjuder bäst karriär- och utvecklingsmöjligheter för unga. Vi söker nu en fastighetsförvaltare till vår Hyres- och förvaltningsavdelning som kommer vara med och sköta om vår stad, Borås. Arbeta hos oss - mycket mer än bara fast... Visa mer
Borås är en snabbt växande stad med generösa grönområden, spännande kultur, en levande stadskärna och ett dynamiskt näringsliv. Borås Stad har även utsetts till Årets kommun och har tre år i rad rankats som den stad i Sverige som erbjuder bäst karriär- och utvecklingsmöjligheter för unga.

Vi söker nu en fastighetsförvaltare till vår Hyres- och förvaltningsavdelning som kommer vara med och sköta om vår stad, Borås.

Arbeta hos oss - mycket mer än bara fastighetsförvaltning
Hos oss är du med och tar hand vår stad, Borås. Vi förvaltar grundskolor, specialboenden och förskolor men även kulturbyggnader och andra sorters byggnader i staden.

Vi gör också mycket mer än så. På Lokalförsörjningsförvaltningen ansvarar vi för stadens lokalplanering. För att nå en hållbar stadsutveckling är den långsiktiga planeringen för medborgarnas behov av kommunal service central. Våra byggnader ska leva länge så vår horisont ligger många, många år framåt i tiden.

Vi deltar i den strategiska samhällsplaneringen tillsammans med våra kollegor på övriga förvaltningar i samhällsbyggnadsprocessen. Att arbeta hos oss innebär att du bidrar till ett långsiktigt hållbart samhällsbyggande. Vi drivs inte av vinstmarginaler men drivkraften är att vara kostnadseffektiva så att det blir mer pengar över till våra kärnverksamheter, vård, skola och omsorg.

Att vara en av oss på Hyres- och förvaltningsavdelningen
Avdelningen ansvarar för våra inhyrda lokaler och du får ansvar för både ekonomi, underhåll och drift av ditt bestånd. Variationen av fastigheter och hyresgäster gör dagarna omväxlande och du kommer att ställas inför både stora och små utmaningar i din vardag. Du får ett stort ansvar, stora möjligheter att påverka och du kommer att upptäcka hur belönande det är att arbeta med att förbättra vardagen för barnen, de gamla, ungdomarna och alla andra invånare i Borås.

Rollen som förvaltare
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:


• Ha nära kontakt med både externa fastighetsägare och våra verksamheter
• Arbeta med avtalsförhandlingar
• Ansvara för förvaltning och projekt inom ditt bestånd
• Tillsammans med verksamheterna och fastighetsägare planera och genomföra lokalförändringar

Vad vi söker hos dig
Vi söker dig som är högskoleutbildad med inriktning mot bygg/fastighet (120 poäng) eller med annan lämplig utbildning, kombinerat med några års arbetserfarenhet, inom fastighetsverksamhet. Du har en mycket god kunskap i hyresjuridik och kännedom om lagar och bestämmelser inom fastighetsområdet.

Hyres- och förvaltningsavdelningen består av en avdelningschef, fem fastighetsförvaltare och en fastighetsekonom med olika bakgrund och personlighet. Gemensamt är dock drivet och viljan att göra ett bra jobb. För att du ska trivas hos oss behöver du vara en person som tycker det är roligt att samverka med andra eftersom du kommer att göra det med såväl kollegor i huset som med våra verksamheter. Vi tror också att du gärna delar med dig av dina erfarenheter, bidrar till kreativitet, skratt och kan peppa dina medarbetare.

Olikheter är en tillgång, mångfald är en styrka. Medarbetare som kompletterar och berikar varandra ger oss bättre förutsättningar att möta boråsarnas olika behov. Så tveka inte att söka, vem du än är.

Vi ser fram emot din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan senast den 19 maj. I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 eller [email protected]

Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på denna sidan. Visa mindre

Ekonomiadministratör till AB Sandhultsbostäder och AB Toarpshus

Ansök    Mar 22    Cordovan Group AB    Ekonomiassistent
Borås Stad driver flera allmännyttiga bostadsbolag. Syftet är att tillgodose ett brett utbud av boendemöjligheter och skapa en bra och hållbar boendemiljö. Nu söker vi en Ekonomiadministratör till AB Sandhultsbostäder och AB Toarpshus. Vi erbjuder ett arbete med att bli en del av att utveckla och processa dessa fastighetsbolag i en positiv och spännande inriktning med otroligt lärorika och varierande arbetsuppgifter. Därför sätter vi stor vikt i din perso... Visa mer
Borås Stad driver flera allmännyttiga bostadsbolag. Syftet är att tillgodose ett brett utbud av boendemöjligheter och skapa en bra och hållbar boendemiljö. Nu söker vi en Ekonomiadministratör till AB Sandhultsbostäder och AB Toarpshus.

Vi erbjuder ett arbete med att bli en del av att utveckla och processa dessa fastighetsbolag i en positiv och spännande inriktning med otroligt lärorika och varierande arbetsuppgifter. Därför sätter vi stor vikt i din personlighet och vilja att vara med i ett skede där din påverkan och förmåga får stor kraft i vår fortsatta utveckling.

Välkommen till Sandhultsbostäder och Toarpshus
AB Sandhultsbostäder är ett litet företag med hyresfastigheter i Sandhult Sjömarken och Sandared och som är helägt av Borås Stad. Vi skall medverka att utveckla och arbeta aktivt för att hela området skall uppfattas som ett attraktivt område att bo och verka i. Idag har vi 297 lägenheter inom vårt område som sköts med hjälp av entreprenörer inom fastighetsskötsel och teknisk förvaltning. Efterfrågan på bostäder i området är fortsatt hög och därav krävs att även bolaget följer denna utveckling.

AB Toarpshus är likaså ett helägt fastighetsbolag av Borås Stad med 460 lägenheter i orterna Dalsjöfors, Dannike, Målsryd, Rångedala, Äspered samt Gånghester. Detta bolag sköts på samma sätt med entreprenörer som AB Sandhultsbostäder.

Bolagen har tre anställda personer idag.

Rollen som ekonomiadministratör
Du kommer att självständigt ansvara för/hjälpa till med redovisningen för de två bolagen. Dina arbetsuppgifter består av löpande redovisning såsom kundreskontra, momsredovisning samt månadsbokslut. Du arbetar nära i kontakt med bolagets ekonomiansvarig. Du kommer även att vara inblandad i diverse hyres och fastighetsrelaterade uppgifter på kontoret som att vägleda, dokumentera och svara på frågor via telefon, mail i hyresrelaterade frågor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter för tjänsten, tillsammans med ekonomiansvarig, är att:


• Utföra bolagets löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar
• Skatt- och momsredovisning
• Delaktig i budget- och prognosarbete
• Diverse utskrifter och myndighetsansvar
• Utveckla processer och rutiner inom administrationen
• Fakturahantering/ support
• Nyckelhantering, varuinköp, ärenden
• Felanmälan/slussning rätt av hyresgäster (telefon)
• In och uthyrning av lägenheter/lokaler
• Kontaktyta mot fastighetsskötare, entreprenörer, myndighet

Är det dig vi söker?
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av liknande arbete som ekonomiassistent. Vi ser gärna att du har en ekonomisk utbildning på eftergymnasial nivå. Du är van vid att arbeta självständigt med hela bokslutsprocessen och känner dig trygg i dina redovisningskunskaper.

Som person är du noggrann, resultatinriktad, ansvarsfull och positiv. Då du kommer att vara en viktig kugge på ett mindre kontor innebär det att du har ett brett ansvar vilket förutsätter att du dessutom är lösningsfokuserad.

Tjänsten vi söker: Heltid, Tillsvidareanställning.

Vi ser fram emot din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13, [email protected]

Urvalet hanteras löpande och vi ser fram emot din ansökan senast den 14 april via ansökningsformuläret på denna sidan. Visa mindre

Borås Stad söker en Enhetschef för centrum mot Våld

Borås växer snabbt. Allt fler upptäcker en stad inbäddad i parker och gröna områden där det alltid är nära till naturen, men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och spännande kultur – samt goda kommunikationer och ett framgångsrikt näringsliv. Nu söker vi dig som vill ta rollen som Enhetschef för centrum mot våld inom Individ- och familjeomsorgsförvaltningen. En verksamhet som inrymmer Barnahus, centrum för hedersrelaterat våld... Visa mer
Borås växer snabbt. Allt fler upptäcker en stad inbäddad i parker och gröna områden där det alltid är nära till naturen, men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och spännande kultur – samt goda kommunikationer och ett framgångsrikt näringsliv.

Nu söker vi dig som vill ta rollen som Enhetschef för centrum mot våld inom Individ- och familjeomsorgsförvaltningen. En verksamhet som inrymmer Barnahus, centrum för hedersrelaterat våld och Relationsvålds enhet (myndighetsutövning). Ditt uppdrag blir att, tillsammans med dina medarbetare, verka för att personer som lever med olika former av våld får en möjlighet att förändra sin livssituation. Du kommer att samverka med andra kommuner och övriga samarbetspartners som polis, åklagare och Barn och ungdomspsykiatrin. Är du en driven ledare vars ledarskap präglas av tillit? Då vill vi gärna att du hör av dig.

Välkommen till Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Individ- och familjeomsorgsförvaltningen (IFO) bildades 2017 och har cirka 280 medarbetare. Förvaltningen är organiserad i två verksamhetsområden: Barn och Familj där vi arbetar med socialtjänst för dem upp till 18 år och Vuxen och unga vuxna, som arbetar med dem som är 18 år och äldre, och där brukarna kan ha en varierad problematik. Förvaltningen ansvarar för myndighetsutövningen inom dessa områden och i vår verksamhet ingår även familjerätt, familjehem, familjerådgivning och fältverksamhet. Förutom det bedriver vi också olika former av öppenvård samt HVB-hem och stöd- och akutboenden.

Individ- och familjeomsorgen i Borås Stad har ett gemensamt systemteoretiskt förhållningssätt och värdegrundsarbete.

Du är med och utvecklar vår verksamhet
Enheten centrum mot våld ligger inom verksamhetsområdet Barn och Familj innefattar Barnahus, Resurscentrum mot heder och Relationsvåldsenheten. Verksamheten har även insatser till våldsutövare och personer som är i prostitution. Barnahus och resurscentrum mot Hedersproblematik drivs i samarbete med andra kommuner i Sjuhärad.

Som enhetschef här har du det övergripande ansvaret för enheten och du leder, fördelar och följer upp arbetet. Det innebär att du har ansvar för personal, ekonomi, verksamhet och arbetsmiljö. Enheten har runt 13 medarbetare som gemensamt bidrar till en effektiv verksamhet med ett gott arbetsklimat.

I din roll bedriver du utvecklingsarbete, med gott stöd från kollegor, och du arbetar processorienterat. Du är även en del av ett team med enhetschefer. Tillsammans stöttar och hjälper ni varandra för att lyckas i ert uppdrag.

Det här har du med dig till oss
Du har en socionomexamen eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har god kunskap om socialt arbete och erfarenhet av myndighetsutövning barn och unga samt vuxen. Du har erfarenhet av samverkan mellan flera olika intressenter, då du kommer att ingå i olika nätverk, till exempel andra förvaltningar, kommuner men även externa aktörer. För att klara rollen ser vi att du har erfarenhet av arbetsledning, och det är meriterande om du tidigare har varit chef inom det aktuella området. Vi ser det också som meriterande om du har någon vidareutbildning kring våld i nära relationer och/eller utsatthet hos barn.

Vi söker dig som är ödmjuk, inlyssnande och kommunikativ. Vi ser att du har en humanistisk grundsyn. Du är flexibel i ditt arbetssätt och har lätt för att möta olika målgrupper samt verka under olika förhållanden. Du är duktig på att skapa relationer och bra på att samverka med andra, likväl som att du har förmåga att arbeta självständigt och arbeta strukturerat. I rollen kommer du ha ett starkt stöd i verksamhetsledningen och du deltar i utvecklingsarbetet tillsammans med kollegor inom området.

Du har också B-körkort och goda kunskaper i svenska.

Vi ser fram emot din ansökan
Vi kan erbjuda en utvecklande roll inom Borås Stad, där du får möjlighet att arbeta i en väl fungerande verksamhet. Vi arbetar löpande med intervjuer och ser fram emot din ansökan senast den 31 mars. I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Johanna Wållgren på 070-853 78 48, [email protected]

Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på denna sidan. Visa mindre

Borås Stad söker ny rektor till Almåsgymnasiet

Ansök    Mar 14    Cordovan Group AB    Rektor
Bli en del av Borås Stad och arbeta i Bildningsstaden Borås, hos oss är varje dag meningsfull. Förutom ett meningsfullt arbete och professionella kollegor erbjuder Borås Stad en rad förmåner och attraktiva arbetsvillkor för att du ska trivas och må bra. Professionell, engagerad och lärande är nyckelord för Borås Stads verksamheter, såväl i mötet med boråsarna som i relation med kollegor. Nu söker vi en ny rektor som tar ansvar för en av tre sektorer på Al... Visa mer
Bli en del av Borås Stad och arbeta i Bildningsstaden Borås, hos oss är varje dag meningsfull. Förutom ett meningsfullt arbete och professionella kollegor erbjuder Borås Stad en rad förmåner och attraktiva arbetsvillkor för att du ska trivas och må bra. Professionell, engagerad och lärande är nyckelord för Borås Stads verksamheter, såväl i mötet med boråsarna som i relation med kollegor.

Nu söker vi en ny rektor som tar ansvar för en av tre sektorer på Almåsgymnasiet. För jobbet krävs ett starkt driv och goda pedagogiska ledaregenskaper. Stämmer det på dig och vill du arbeta i en kreativ miljö där vi prioriterar elevernas resultat och utveckling? Då vill vi gärna att du hör av dig.

Välkommen till en skola där vi lever som vi lär
Almåsgymnasiet erbjuder yrkesutbildningar där kreativitet och entreprenörskap formar elevernas framtid. Skolans klimat präglas av gott samarbete mellan olika professioner, som alla sätter elevens lärande och framgång i centrum. Skolan har sex nationella program och dessa är organiserade i tre sektorer, med var sin rektor som chef. Ledningsgruppen består av tre rektorer, en enhetschef för stöd och service och en gymnasiechef. Tjänsten är direkt underställd gymnasiechefen.

På skolan finns ca 850 elever och 130 personal. Lärarpersonalen är organiserad dels i pedagogiska arbetslag kring ett program, dels i ämnesgrupper. Almåsgymnasiet är inne i en spännande fas där vi ser ett ökat intresse för skolans utbildningar. Här får du chansen att vara en aktiv del av skolans utveckling!

På Almåsgymnasiet finns ett kontinuerligt arbete med skolutveckling. Skolan har fina resultat, där 96% av eleverna avslutar sin utbildning med yrkesexamen. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en kreativ miljö som kännetecknas av goda resultat, trivsel och stark utvecklingsvilja. Läs mer om Almåsgymnasiet på skolans hemsida.

Du skapar stolthet och resultat
Som rektor i den här tjänsten kommer du vara pedagogisk ledare för en av Almåsgymnasiets tre sektorer: Skolenhet A. Enheten innefattar Försäljnings- och serviceprogrammet och Hantverksprogrammet med inriktningarna Frisör och Florist.

Som skolledare på Almåsgymnasiet utgör du en viktig del av skolans ledningsgrupp. Du är drivande i skolans systematiska kvalitetsarbete, där du tillsammans med övrig ledningsgrupp beslutar om arbetets riktning, samt om programspecifika och skolövergripande utvecklingsinsatser med en hög måluppfyllelse i fokus. I arbetet ingår ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar. 

I rollen som rektor har du det övergripande ansvaret för att din sektor ska fortsätt vara framgångsrik. Det innebär att du arbetar för att öka programmens attraktionskraft, stärker elevunderlaget och ökar andelen elever som uppnår yrkesexamen och grundläggande högskolebehörighet. Det betyder också att du förstärker och utvecklar både arbets- och förhållningssätt bland dina medarbetare för att skapa ännu bättre resultat. 

Du är en självklar pedagogisk ledare som tillgodoser en trygg studiemiljö med undervisning av hög kvalitet. Du arbetar långsiktigt och systematiskt med fokus på att utveckla verksamheten utifrån uppsatta mål och givna ekonomiska ramar.

Genom ditt bemötande och agerande handlingar skapar du förtroende, stolthet och resultat hos medarbetare och elever. 

I uppdraget ingår att kommunicera och samverka med olika aktörer utanför skolan, följa vad som sker i omvärlden och se verksamheten som en del av den kommungemensamma helheten.

Det här har du med dig för att lyckas i rollen
Vi söker dig som har en pedagogisk högskoleutbildning och erfarenhet som skolledare. Du har också erfarenhet av att arbeta med yrkesutbildningar och att i samband med det ha kontakter med näringslivet. En genomförd eller påbörjad rektorsutbildning är meriterande. 

För rollen krävs att du har kunskap och egenskaper för att bedriva ett tillitsbaserat ledarskap. Du kan samverka strategiskt, såväl internt som externt, och har förmåga att fatta beslut och att övertyga. Din skicklighet i det relationsbyggande arbetet är en grundförutsättning för medarbetares och elevers utveckling. Du är en god kommunikatör som kan bygga starka relationer och har förmåga att verka för hela Almåsgymnasiet.

Som person är du resultat- och målinriktad samtidigt som du driver ett prestigelöst och tryggt ledarskap. Genom att vara lyhörd, samverka och inspirera till arbetsglädje skapar du delaktighet, engagemang och samsyn bland dina medarbetare.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Enligt skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom gymnasieskolan. Beställ gärna ett utdrag i samband med att du ansöker om denna tjänst. Blanketten hittar du via polisen.se

Vi ser fram emot din ansökan
Vi kan erbjuda en viktig roll och en spännande utmaning i en kreativ miljö, med hög trivsel och där elevernas resultat alltid står i fokus. 

Vi ser fram emot din ansökan senast den 7 april. I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 eller [email protected] .

Fackliga representanter nås via Borås Stads växel, 033-35 70 00.

Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på denna sidan.

Borås stad erbjuder ett meningsfullt arbete och goda möjligheter att utvecklas. Vi vill också erbjuda personalförmåner som kan främja ditt välmående och öka din trygghet i vardagen. Här kan du läsa mer om Borås stad som arbetsgivare och om våra förmåner. Visa mindre

Borås Elnät söker ny chef för Mätenheten, Elnät

Borås Elnät är ett kommunägt bolag med cirka 80 anställda. Vi utvecklar och förvaltar samhällsbärande infrastruktur för el och IT-kommunikation så att boråsarna har möjlighet att leva ett modernt liv. Nu söker vi en ny chef i en spännande nyckelroll inom affärsområdet elnät med ansvar för utveckling, drift och underhåll av våra mätsystem. En tjänst för dig som söker nya utmaningar i en tillväxtbransch Borås växer och med det också stadens energibehov. Hä... Visa mer
Borås Elnät är ett kommunägt bolag med cirka 80 anställda. Vi utvecklar och förvaltar samhällsbärande infrastruktur för el och IT-kommunikation så att boråsarna har möjlighet att leva ett modernt liv. Nu söker vi en ny chef i en spännande nyckelroll inom affärsområdet elnät med ansvar för utveckling, drift och underhåll av våra mätsystem.


En tjänst för dig som söker nya utmaningar i en tillväxtbransch
Borås växer och med det också stadens energibehov. Här spelar Borås Elnät en samhällsviktig funktion för att trygga elförsörjningen till boråsarna. En av de centrala delarna i verksamheten är Mätenheten som sköter mätningen av el till c:a 43 000 kunder.


Mätenheten består av 9 personer som svarar bland annat för all mätning, insamling och rapportering av mätvärden, avräkning samt drift och underhåll. Enheten sköter också kontakten med installatörer, konsulter och kunder i anslutningsärenden.


I rollen som mätchef kommer du in i ett spännande skede då vi är inne i ett stort mätsystemprojekt, vilket är en viktig del i vår utveckling för att möta framtidens utmaningar med ökade krav på mätning och datainsamling.

Som mätchef ansvarar du i huvudsak för:
· Personalansvar enligt bolagets personalpolitiska riktlinjer.
· Driva och utveckla enheten och dess verksamhet.
· Budgetplanering med resultatansvar och ekonomisk verksamhetsuppföljning.
· Drift och underhåll av mätsystem samt utveckla verksamheten mätning
· Driva Mätprocessen.
· Mätvärdesinsamling, mätvärdeshantering och avräkning.
· För- och färdiganmälan samt hantering av anslutningsärenden.
· Systemägare för Föranmälan.nu, Nyckelsystem (Ecos Webman), Addax, Metering 2005 och nya mätinsamlingssystemet UIQ.
· Handlägga reklamations- och skadeståndsärenden.
· Bevaka utvecklingen inom el- och mätlagstiftning.
· Nätavtal för hög-och lågspänningseffektkunder
· Handlägga ersättningsanspråk.


Som mätchef rapporterar du till affärsområdeschefen för elnät och ingår i affärsområdets ledningsgrupp. Med eget budgetansvar blir ditt övergripande uppdrag att leda utvecklingen av mätenheten i alla dess delar samt vara del i utvecklingen av affärsområdet.

Det här söker vi hos dig
Du tycker om att arbeta processinriktat med förvaltning av system. Utöver din förmåga att arbeta målorienterat med budgetansvar så lägger vi stort värde i dina personliga ledaregenskaper. Det inkluderar din förmåga att bygga en positiv kultur inom enheten, uppmuntrar till eget ansvar, konstruktiv återkoppling samt förmågan att förmedla information om arbetet till övriga i organisationen.

Kvalifikationer
· Relevant Högskoleutbildning eller likvärdiga kunskaper inhämtade på annat sätt.
· Erfarenhet av motsvarande befattning eller arbete inom energibranschen.
· Erfarenhet av mätsystem är meriterande.
· Utbildning i och erfarenhet av projektledning är meriterande.
· Grundkunskaper i ekonomi.
· Körkort för personbil.

Ansök redan idag!
Skicka ditt personliga brev och cv via ansökningsformuläret på cordovancareer.se. Sista ansökningsdag är 2022-02-20.
Har du frågor som rör tjänsten är du välkommen att kontakta Pia Strandh på
073-340 92 13 alternativt [email protected].
På www.boraselnat.se och www.splitvision.se hittar du mer information om oss och våra tjänster.

Kontaktuppgifter
Fackliga representanter:
Andreas Gustavsson, Sveriges ingenjörer 0708-35 74 82
Tommy Andersson, Vision 033-35 54 86
Daniel Brink, SEKO 073-146 20 62 Visa mindre

Borås Elnät söker Driftingenjör

Borås Elnät är ett kommunägt bolag med cirka 80 anställda. Vi utvecklar och förvaltar samhällsbärande infrastruktur för el och it-kommunikation så att boråsarna har möjlighet att leva ett modernt liv. Nu söker vi en ingenjör som är redo att axla en bred och varierad tjänst i elnätets kontrollrum. Om tjänsten I rollen som driftingenjör ingår du i ett team som består av fyra personer. Tillsammans arbetar ni med vårt Elnät 0,4-145 kV med tillhörande stödsys... Visa mer
Borås Elnät är ett kommunägt bolag med cirka 80 anställda. Vi utvecklar och förvaltar samhällsbärande infrastruktur för el och it-kommunikation så att boråsarna har möjlighet att leva ett modernt liv. Nu söker vi en ingenjör som är redo att axla en bred och varierad tjänst i elnätets kontrollrum.


Om tjänsten
I rollen som driftingenjör ingår du i ett team som består av fyra personer. Tillsammans arbetar ni med vårt Elnät 0,4-145 kV med tillhörande stödsystem, från servisledning till regionnätsnivå.
Som driftingenjör arbetar du med det dagliga arbetet i kontrollrummet och ser till att fastställda rutiner och mål uppfylls. Tjänsten är varierande och inkluderar både att ta hand om kundärenden, planering och ledning av omkopplingar samt dokumentering av avbrott. Arbetet omfattar även uppdrag i nybyggnads-, ombyggnads- och utvecklingsprojekt för att förbättra vår elnätsdrift- och driftinformation, både internt och till kund.


Som driftingenjör ansvarar du i huvudsak för:
· Daglig kontrollrumsdrift.
· Avbrottsrapportering.
· Upprätta och Kontrollera driftordrar 0,4 – 130 kV med tillhörande nätberäkningar.
· Eldriftledare vid kopplingar i elnätet.
· Utföra driftåtgärder i elnätet.
· Felsökning.
· Kontroll/reparation av anläggningar.
· Entreprenörskontakter.
· Uppdrag i nybyggnads-, ombyggnads- och utvecklingsprojekt.
· Administrativa och tekniska rutiner på uppdrag.
· Utveckling av stödsystem och rutiner på uppdrag.

Det här söker vi hos dig
Vi ser att du är en ordningsam och ansvarstagande person som har förmågan att driva projekt på egen hand – samtidigt är du en god lagspelare som bidrar med positiv energi till hela ditt team. Vi lägger också stort värde i din förmåga att dela med dig av din expertis och förmedla information vidare till andra inom organisationen. Eftersom det kan ingå beredskapstjänstgöring, ser vi därför gärna att du är bosatt i Boråsområdet.

Kvalifikationer
· Högskoleingenjör inom elkraft eller motsvarande.
· Kunskaper i elnätets kontrollsystem.
· God förmåga att utrycka svenska språket i tal och skrift.
· Utbildning i och erfarenhet av projektledning.
· Grundkunskaper i ekonomi.
· Körkort för personbil.

Ansök redan idag!
Skicka ditt personliga brev och cv via ansökningsformuläret på cordovancareer.se. Sista ansökningsdag är 2022-02-20.
Har du frågor som rör tjänsten är du välkommen att kontakta Pia Strandh på
073-340 92 13 alternativt [email protected].
På www.boraselnat.se och www.splitvision.se hittar du mer information om oss och våra tjänster.

Kontaktuppgifter
Fackliga representanter:
Andreas Gustavsson, Sveriges ingenjörer 0708-35 74 82
Tommy Andersson, Vision 033-35 54 86 Visa mindre

Borås Stad söker ny rektor till Almåsgymnasiet

Ansök    Jun 21    Cordovan Group AB    Rektor
Vi söker ny rektor till Almåsgymnasiet Borås växer snabbt. Allt fler upptäcker en stad inbäddad i parker och gröna områden där det alltid är nära till naturen – men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och spännande kultur – samt goda kommunikationer och ett framgångsrikt näringsliv. Dessutom har Borås Stad utsetts till Årets kommun i Sveriges största karriärundersökning och rankas som ett av de hundra bästa karriärföretagen i Sv... Visa mer
Vi söker ny rektor till Almåsgymnasiet
Borås växer snabbt. Allt fler upptäcker en stad inbäddad i parker och gröna områden där det alltid är nära till naturen – men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och spännande kultur – samt goda kommunikationer och ett framgångsrikt näringsliv. Dessutom har Borås Stad utsetts till Årets kommun i Sveriges största karriärundersökning och rankas som ett av de hundra bästa karriärföretagen i Sverige.
Nu söker vi en ny rektor som tar ansvar för en av tre sektorer på Almåsgymnasiet. För jobbet krävs ett starkt driv och goda pedagogiska ledaregenskaper. Stämmer det på dig och vill du arbeta i en kreativ miljö där vi prioriterar elevernas resultat och utveckling? Då vill vi gärna att du hör av dig.
Välkommen till en skola där vi lever som vi lär
Almåsgymnasiet erbjuder yrkesutbildningar där vi med kreativitet och entreprenörskap formar elevernas framtid. Vår filosofi summeras i vår slogan: ”Alla elever är våra elever”. Det signalerar inte bara att vi tar ansvar för de elever som börjar hos oss, utan även att deras resultat och framgång är riktmärket för allt vårt utvecklingsarbete och kollegiala lärande.
Skolan har sex nationella program med totalt ca 700 elever och 110 medarbetare. De är organiserade i tre sektorer med var sin rektor som chef. Du tar ansvar för sektorn för Restaurang- och livsmedelsprogrammet, Hotell- och turismprogrammet, skolans Lärlingsutbildning, samt Yrkesintroduktion (IMY).
Som rektor ingår du också i Almåsgymnasiets ledningsgrupp som består av de tre rektorerna, en intendent och gymnasiechefen. Instansen är central eftersom programmen samverkar och många lärare jobbar på flera program.
Du skapar stolthet och resultat
I rollen som rektor har du det övergripande ansvaret för att din sektor blir framgångsrik. Det innebär att du arbetar för att öka programmens attraktionskraft, stärker elevunderlaget och ökar andelen elever som uppnår yrkesexamen och grundläggande högskolebehörighet. Det betyder också att du förstärker eller förändrar arbets- och förhållningssätt bland dina medarbetare för att skapa ännu bättre resultat. På sikt handlar det om att bygga och bevara en känsla av stolthet, såväl bland elever som lärare.
Som pedagogisk ledare ansvarar du för verksamhetens utveckling – där planering, genomförande, uppföljning och analys av din skolenhets resultat och kvalitet är självklara delar. Du arbetar med att systematiskt förbättra verksamheten utifrån uppsatta mål. I uppdraget ingår även att kommunicera och samverka med olika aktörer utanför skolan, följa vad som sker i omvärlden och se verksamheten som en del av den kommungemensamma helheten.
Det här har du med dig för att lyckas i rollen
Vi söker dig som har en pedagogisk högskoleutbildning och erfarenhet av ledningsarbete, till exempel som skolledare eller inom annat pedagogiskt ledarskap. Du har också erfarenhet av att arbeta med yrkesutbildningar och att i samband med det ha kontakter med näringslivet. Det är meriterande om du har genomgått eller påbörjat en rektorsutbildning eller annan ledarutbildning. Vi ser gärna också att du är intresserad av digitalt förändringsarbete och har erfarenhet av och förståelse för digitalisering.
För rollen krävs att du har kunskap och egenskaper för att bedriva ett tillitsbaserat ledarskap. Du kan samverka strategiskt, såväl internt som externt, och har förmåga att fatta beslut och att övertyga. Du är också en god kommunikatör som kan bygga starka relationer och har förmåga att verka för hela Almåsgymnasiet.
Som person är du resultat- och målinriktad samtidigt som du driver ett prestigelöst och tryggt ledarskap. Genom att vara lyhörd, inspirera till arbetsglädje, samverka, förankra och vara en god pedagogisk ledare skapar du delaktighet, engagemang och samsyn bland dina medarbetare.
Vi ser fram emot din ansökan
Vi kan erbjuda en viktig roll och en spännande utmaning i en kreativ miljö, med hög trivsel och där elevernas resultat alltid står i fokus.
Vi ser fram emot din ansökan senast den 4 juli. I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 eller [email protected] .
Fackliga representanter nås via Borås Stads växel, 033-35 70 00.
Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på cordovancareer.se Visa mindre

Parkering Borås söker Parkeringsvakter

Ansök    Feb 3    Cordovan Group AB    Parkeringsvakt
Vill du bidra till en positiv stadsbild genom bättre trafiksäkerhet och framkomlighet i Borås? Nu söker vi parkeringsvakter som vill delta i vårt viktiga arbete med att erbjuda bästa tänkbara service kring parkering för såväl invånare som besökare – ett mer tillgängligt Borås för alla. Om oss Borås kommuns Parkerings AB är helägt av Borås Stad och började verksamheten 1989. Verksamhetsidén är att erbjuda allmänheten, företag, fastighetsägare och andra ny... Visa mer
Vill du bidra till en positiv stadsbild genom bättre trafiksäkerhet och framkomlighet i Borås? Nu söker vi parkeringsvakter som vill delta i vårt viktiga arbete med att erbjuda bästa tänkbara service kring parkering för såväl invånare som besökare – ett mer tillgängligt Borås för alla.


Om oss
Borås kommuns Parkerings AB är helägt av Borås Stad och började verksamheten 1989. Verksamhetsidén är att erbjuda allmänheten, företag, fastighetsägare och andra nyttjare av parkering lättillgängliga parkeringsplatser. Bolagets mål är att tillgodose behovet av parkeringslösningar och erbjuda bästa möjliga parkeringsservice. På tomtmark bygger och upplåter bolaget egna anläggningar för allmän parkering och för uthyrning av bilplatser. P-anläggningarna finns främst i Borås centrum. På uppdrag av tekniska förvaltningen utför bolaget parkeringsövervakning på gatumark i hela kommunen. Parkeringsbolaget medverkar i kommunens planering vad gäller parkeringsfrågor.

Du blir ansiktet utåt för ett trevligare Borås
Parkeringsvakt/parkeringsvärd är ett serviceyrke där du dagligen är i kontakt med boende, besökare och trafikanter. Vi lägger därför stor vikt vid din personlighet och att du är en trygg och lugn person.


Vi söker dig som tycker om kontakten med andra människor och trivs i ett fritt och omväxlande arbete där du får ta mycket ansvar. Du blir en del av en positiv arbetsplats med stark gemenskap och trevliga kollegor som ger energi i vardagen.


Mer konkret arbetar du med att:
· Övervaka så att parkeringsregler följs på tomt- och gatumark.
· Främja trafiksäkerheten på vägarna för ökad framkomlighet i trafiken.
· Förbättrar trivseln i boendemiljöer.
· Ger information och guidar trafikanter till parkeringar de får stå på.
· Även andra uppdrag inom kommunal trafikmyndighetsutövning kan bli aktuella.

Kvalifikationer
Du har utbildning på gymnasienivå och innehar B-körkort. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värderar en god social förmåga högt. Ingen erfarenhet av rollen krävs, men vi ser gärna att du har minst två års arbetslivserfarenhet från serviceyrken. Du är noggrann och behärskar svenska språket både i tal och skrift. Kunskaper i engelska är en merit.


Tjänsten är på 100 % med en provanställning på 6 månader, med start omgående.


Vi ser fram emot din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan senast den 20 februari. I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 eller [email protected]


Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på cordovancareer.se Visa mindre

Borås Stad söker byggprojektledare

Vi letar efter en byggprojektledare för ett viktigt uppdrag! Välkommen till en stad inbäddad av kullar, parker och gröna områden. Där det alltid är nära till naturen, men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och ett rikt kulturliv. Borås växer och därför behöver vi rekrytera en ny byggprojektledare. Ditt uppdrag blir att planera och genomföra byggnation av viktiga samhällsfunktioner som bland annat bidrar till en bättre vardag fö... Visa mer
Vi letar efter en byggprojektledare för ett viktigt uppdrag!
Välkommen till en stad inbäddad av kullar, parker och gröna områden. Där det alltid är nära till naturen, men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och ett rikt kulturliv.
Borås växer och därför behöver vi rekrytera en ny byggprojektledare. Ditt uppdrag blir att planera och genomföra byggnation av viktiga samhällsfunktioner som bland annat bidrar till en bättre vardag för våra barn, ungdomar och äldre. Låter det som ett viktigt uppdrag? Då är detta jobb något för dig.
Välkommen till en förvaltning med driv
På Borås Lokalförsörjningsförvaltning är vi 45 anställda som ansvarar för stadens fastigheter. Vi bygger och tar hand om grundskolor, förskolor och specialboenden, men också idrottsanläggningar, kulturbyggnader och andra viktiga byggnader i staden. Som projektledare kommer du att tillhöra Byggavdelningen, som ansvarar för ny- och ombyggnation. Här driver vi projekten i nära samverkan med våra beställare, fastighetsförvaltarna, de tekniska stödfunktionerna, konsulterna och sist men inte minst de som ska leva och verka i byggnaderna. Våra ledord i arbetet är energi, samarbete och effektivitet.
Ett spännande jobb i ett professionellt team
I din roll som projektledare ansvarar du för ditt projekt i alla skeden. Från idé till inflyttning. Du får ett stort ansvar och stora möjligheter att påverka hur våra fastigheter utformas. Du måste väga in behov från olika intressenter, anta många spännande utmaningar och ha gott omdöme.
Du blir en av sju personer i ett dynamiskt och drivet team där vi jobbar hårt, peppar varandra och har högt i tak och nära till skratt. Vi delar på både utmaningar och framgångar och stöttar varandra för att utveckla såväl vår gemensamma verksamhet som oss själva.
Det här har du med dig till oss
Vi söker dig som är utbildad inom bygg, gärna som civil- eller högskoleingenjör, och har minst ett par års erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen. För att lyckas med jobbet och trivas hos oss behöver du tycka om att samverka och dela med dig av kunskap och åsikter till andra. Trivs du dessutom i en miljö där vi tillsammans hjälper varandra, bidrar med hårt arbete, kreativitet och glädje - då kommer du passa in perfekt. Vi kommer lägga stor vikt vid din personlighet och ser olikheter som en styrka och mångfald som en tillgång.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13, alternativt [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan senast den 20 juni.
Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på https://cordovancareer.se/lediga-tjanster/ Visa mindre

Borås Stad söker miljöinspektörer

Ansök    Maj 31    Cordovan Group AB    Miljöinspektör
Vi behöver förstärka med fler miljöinspektörer. Miljöförvaltningen arbetar för att förbättra boråsarnas livsmiljö och hälsa i linje med stadens miljömål och Vision 2025 om en långsiktigt hållbar utveckling. Genom tillsyn och prövning, miljöövervakning, kommunikation, rådgivning och samverkan stödjer vi det miljö- och hälsoskyddsarbete som sker inom kommunen, hos företag, i organisationer och som görs av enskilda. Nu söker vi fler miljöinspektörer. Avdelnin... Visa mer
Vi behöver förstärka med fler miljöinspektörer.
Miljöförvaltningen arbetar för att förbättra boråsarnas livsmiljö och hälsa i linje med stadens miljömål och Vision 2025 om en långsiktigt hållbar utveckling. Genom tillsyn och prövning, miljöövervakning, kommunikation, rådgivning och samverkan stödjer vi det miljö- och hälsoskyddsarbete som sker inom kommunen, hos företag, i organisationer och som görs av enskilda.
Nu söker vi fler miljöinspektörer. Avdelningarna för Miljötillsyn behöver förstärkning samt står även inför en ny spännande utmaning inom området myndighetssamverkan för att motverka fusk, osund konkurrens och organiserad brottslighet. Vi har i år fått utökade resurser för att kunna både fördjupa och bredda detta pågående uppdrag, som ger oss bättre möjligheter att fokusera på tillsyn och utredningsarbete i högre grad inom området. Vi välkomnar därför fler medarbetare som kan bidra med engagemang och problemlösningsfokus för att staden ska utvecklas och bli en tryggare miljö för våra invånare.
Vi söker både miljöinspektörer och miljöinspektörer för myndighetssamverkan. Vissa tjänster kan även utformas så att du arbetar med både myndighetssamverkan samt med en miljöinspektörs uppdrag.
Om Miljöförvaltningen
Miljöförvaltningen ansvarar för stadens myndighetsuppdrag inom miljötillsyn, livsmedelskontroll, alkoholservering samt försäljning av folköl, tobak, e-cigaretter och receptfria läkemedel. I förvaltningens uppdrag ingår också miljö-, natur- och vattenvård, miljöstrategiskt arbete, att stödja konsumentintressena och uppmuntra hållbar konsumtion genom att erbjuda energi-, klimat-, konsumenträtts-, budget- och skuldrådgivning. Förvaltningen är aktiv i stadens samhällsplaneringsprocess och deltar i andra gemensamma processer i staden.
Miljöförvaltningen har 75 medarbetare och styrs politiskt av Miljö- och konsumentnämnden. Våra lokaler finns på Sturegatan 42 i centrala Borås.
Dina arbetsuppgifter
Som miljöinspektör hos oss arbetar du både självständigt samt ingår i flera team som arbetar med tillsyn, prövning, rådgivning och information inom miljöbalkens områden, men i huvudsak inom miljöfarliga verksamheter och hälsoskydd. Vi erbjuder en bredd i både arbetsuppgifter och områden. Vi arbetar med tematillsyn som innebär att avdelningen tillsammans i olika konstellationer genomför den del av tillsynen som är på årlig basis. Hos oss får du får möjlighet att arbeta med både miljöskydd och hälsoskydd på två avdelningar som präglas av helhetstänk, laganda och professionalism. Obekväm arbetstid på kväll och helg kan förekomma.
Kvalifikationer
För tjänsten krävs att du har naturvetenskaplig högskoleutbildning med inriktning mot miljö- och hälsoskydd eller annan naturvetenskaplig utbildning som vi bedömer vara likvärdig. Det är meriterande om du har gått tillämpad miljörätt, minst 15 hp, samt har erfarenhet av tillsyn inom miljöbalken. Vi ser det som viktigt att du har erfarenhet av myndighetsutövning på miljö- och hälsoskyddsområdet, samt har god kännedom om aktuell miljölagstiftning och dess tillämpning.
Vi behöver dig som har förmåga att självständigt planera, strukturera och genomföra ditt arbete och aktivt deltar i att utveckla verksamheten. Din förmåga att ta ansvar för både individuella uppdrag och gruppens gemensamma mål och resultat är viktig för oss. Du behöver tycka om att möta människor, vara lyhörd och bidra till god arbetsmiljö. Du har lätt för att samarbeta och kan växla mellan olika arbetsuppgifter och vågar fatta beslut. Du är tydlig och uttrycker dig väl i tal och skrift och är van att arbeta i ärendehanteringssystem. B-körkort är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och vi eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Ansök här
Vi ser fram emot din ansökan senast den 15 juni. I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career.
För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 eller [email protected]
Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på cordovancareer.se Visa mindre

Borås Elnät söker en IT- och säkerhetsansvarig

Borås Elnät är ett kommunägt bolag med cirka 80 anställda. Vi utvecklar och förvaltar samhällsbärande infrastruktur för el och IT-kommunikation. Detta innebär att boråsarna har möjlighet att leva i ett mobilt digitalt samhälle med allt från distansarbete och smarta apparater till att tågen rullar, lamporna lyser och sjukhusen fungerar. Nu söker vi en IT- och säkerhetsansvarig med förmåga att identifiera bolagets strategiska behov och som har drivet att utv... Visa mer
Borås Elnät är ett kommunägt bolag med cirka 80 anställda. Vi utvecklar och förvaltar samhällsbärande infrastruktur för el och IT-kommunikation. Detta innebär att boråsarna har möjlighet att leva i ett mobilt digitalt samhälle med allt från distansarbete och smarta apparater till att tågen rullar, lamporna lyser och sjukhusen fungerar.
Nu söker vi en IT- och säkerhetsansvarig med förmåga att identifiera bolagets strategiska behov och som har drivet att utveckla vår IT-miljö. Stämmer det på dig? Då vill vi att du hör av dig.
Du får en strategisk roll
Borås växer snabbt och behovet av infrastruktur för såväl el- som datakommunikation ökar kraftigt. Parallellt växer vårt behov av en väl fungerande och säker IT-miljö. Det innebär att vi behöver fortsätta digitalisera och utveckla bolagets IT-system och informationssäkerhet. Som IT- och säkerhetsansvarig driver du dessa processer och ansvarar för att arbetet koordineras mot staden och övriga samarbetspartners. Du tar också ett strategiskt ansvar för hela IT- och säkerhetsverksamheten, genomför interna utvärderingar, och följer branschens utveckling via nätverk, seminarier och omvärldsanalyser.
Tjänsten innebär budget- och verksamhetsansvar och utgör också bolagets beställarfunktion vad gäller IT-frågor. Som stöd har du en extern partner för helpdesk, driftstöd och support på plats eller under viss tid via telefon.
….och jobbar även operativt
Som IT- och säkerhetsansvarig ansvarar du för utveckling, upprätthållande och uppföljning av effektiva IT-resurser, -strategier och -rutiner. Du genomför upphandlingar och tecknar avtal med externa partners, ansvarar för koordinering av vårt telefonisystem och verkar för att skapa god dokumentation, standardisering och optimering av bolagets teknik. Du utgör också en resurs för hela företaget när det gäller IT-support och tar dialogen om tekniska frågor med systemleverantörer och andra externa kontakter. Du arbetar fram beslutsunderlag för projekt, driver dem och upprättar kravspecifikationer.
På ditt bord ligger även att utveckla och följa upp bolagets säkerhetsarbete, där du samordnar resurser, strategier och rutiner i samverkan med linjeorganisationen och övriga bolag och förvaltningar i koncernen.
Det här har du med dig till oss
För att klara rollen behöver du en relevant högskoleutbildning eller på annat sätt förvärvad kompetens som motsvarar kraven. Du har god IT-erfarenhet men behöver inte kunna programmering. Viktigare är att du har erfarenhet av att driva IT-projekt i egen regi, har jobbat som beställare av systemintegration och har minst fem års erfarenhet av säkerhetsarbete med fokus på IT och informationssäkerhet. Du är väl bekant med ISO 27001, har kunskap om Säkerhetsskyddslagen och NIS direktiv, och är insatt i övriga lagar, förordningar och föreskrifter som styr IT-säkerhetsarbetet och informationssäkerhetsarbetet.
Som person har du stort driv och gillar att jobba mot tydliga mål med stor energi och en vilja att ständigt skapa förbättring. Du tar alltid dina projekt i hamn och har lätt för att engagera medarbetare, partners och beställare. Du har också ett stort intresse för digitalisering, såväl ur ett bransch- som ett samhällsperspektiv, och gillar att analysera och dra slutsatser till nytta för både kollegor och verksamhet.
Ansök redan idag!
Vi kan erbjuda en central roll i ett bolag som befinner sig i en spännande tid och i en spännande bransch. Det vi gör och det vi levererar är en viktig del av människors vardag samt en ännu viktigare del av deras framtid. Som IT- och säkerhetsansvarig får du möjlighet att påverka den framtiden och din egen utveckling.
I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. Har du frågor som rör tjänsten är du välkommen att kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 alternativt [email protected].
Vi ser fram emot din ansökan senast den 6 juni via ansökningsformuläret på cordovancareer.se.
På www.boraselnat.se och www.splitvision.se hittar du mer information om oss och våra tjänster.
Kontaktuppgifter.
Fackliga representanter:
VISION: Tommy Andersson, 073-856 62 22, [email protected]. Ola Ståhl, 033-35 31 71, [email protected].
Sveriges ingenjörer: Andreas Gustavsson, 0708-35 74 82, [email protected].
SEKO: Daniel Brink, 0731-46 20 62, [email protected]. Björn Hjelm, 0708-35 72 51, [email protected] Visa mindre

Upphandlingschef

Ansök    Maj 26    Cordovan Group AB    Upphandlare
Vi söker en Upphandlingschef till Stadsledningskansliet i Borås Borås växer snabbt. Allt fler upptäcker en stad inbäddad i parker och gröna områden där det alltid är nära till naturen, men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och spännande kultur – samt goda kommunikationer och ett framgångsrikt näringsliv. Dessutom har Borås Stad utsetts till Årets kommun i Sveriges största karriärundersökning och rankas som ett av de hundra bäs... Visa mer
Vi söker en Upphandlingschef till Stadsledningskansliet i Borås
Borås växer snabbt. Allt fler upptäcker en stad inbäddad i parker och gröna områden där det alltid är nära till naturen, men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och spännande kultur – samt goda kommunikationer och ett framgångsrikt näringsliv. Dessutom har Borås Stad utsetts till Årets kommun i Sveriges största karriärundersökning och rankas som ett av de hundra bästa karriärföretagen i Sverige.
Nu söker vi en Upphandlingschef som vill lyfta vår upphandlingsenhet samt hjälpa oss bli Sveriges bästa inköpsfunktion. Är det en utmaning som passar dig? Då vill vi att du hör av dig!
Vi drivs av att göra bra affärer
Som Upphandlingschef kommer du att jobba på Koncerninköp som är en del av Stadsledningskansliet. Här letar vi alltid efter möjligheter att tänja på gränserna och göra så bra affärer för boråsarna som möjligt. På lång sikt har vi satt målet riktigt högt: att bli Sveriges bästa inköpsfunktion. För att lyckas jobbar vi hela tiden med att fila på detaljer, hitta nya kreativa lösningar och skapa affärer i toppklass för våra beställare.
Du är med och utvecklar våra inköp
Hos oss är varje affär unik och alla våra beställare har olika behov och krav. Som Upphandlingschef kommer du dessutom att vara involverad i allt från avrop på ramavtal till strategiska inköp för hela kommunkoncernen samt våra samarbetskommuner. Det ger dig stora möjligheter att sätta dig in i och utveckla våra inköp ur många olika perspektiv.
Koncerninköp består idag utav flera olika områden: upphandling, avtalsförvaltning, e-handel, samordnad varudistribution, upphandlingsjuridik m.fl. I ditt arbete ansvarar du för personalgruppen, som idag består utav 11 tjänster, inom upphandling inom områdena varor, tjänster, entreprenader och IT. I ansvaret ligger exempelvis personalfrågor, planering av uppdrag, uppföljning på beläggning och arbetsledning i det dagliga arbetet. Tjänsten är placerad direkt under Koncerninköpschefen och ditt arbete sker i samarbete med Koncerninköpschefen. För att trivas med tjänsten bör du känna dig bekväm i att leda arbeten, samtidigt som du också fungerar som en stöttande funktion.
I rollen ingår att utveckla Koncerninköps projektbaserade arbetssätt inom upphandling, där du lägger upp en plan för varje medarbetare, för att de ska känna sig trygga i arbetssättet och kunna tillämpa det fullt ut. Arbetssättet är infört men behöver fortsatt utveckling och kontinuerlig uppföljning.
Det här letar vi efter hos dig
Vi ser att ditt intresse för inköp, din personlighet och framförallt din vilja att arbeta hos oss i Borås är det mest väsentliga.
Du har en akademisk examen inom relevant område med företrädesvis ekonomi, affärsjuridik eller ingenjör inom logistik eller industriell ekonomi som bas, alternativt att du har arbetserfarenhet som du motiverar likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av arbete med offentlig upphandling. Du har goda kunskaper och känner dig bekväm med användning av olika IT-system.
Det är meriterande om du har arbetat med strategiskt upphandlingsarbete/inköpsarbete och projektledning samt har goda kunskaper inom juridik, ekonomi, LOU eller LUF. Och det är en fördel om du har mer avancerade kunskaper inom Word och Excel.
Som person behöver du vara positiv, med ett stort driv och vara mycket intresserad av att jobba med och utveckla arbetet med inköp och upphandling. Det innebär att du har den analytiska förmågan, kan se och planera för de strategiska utmaningarna och sedan följa upp utfallet. Du har en fallenhet för goda affärer och kan kommunicera väl i både tal och skrift. Vidare förstår du vikten av att ge service och att ha ett gott samarbete med medarbetare, beställare och leverantörer.
Ansök här
Vi kan erbjuda en utmanande och stimulerande roll för dig som vill utveckla inköpsarbetet i Borås Stad och bidra till bättre affärer för invånarna. Du får en plats hos oss i Stadsledningskansliets lokaler på Kungsgatan, med anställning 100 procent och tillträde enligt överenskommelse.
Vi ser fram emot din ansökan senast den 8 juni.
I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 eller [email protected]
Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på cordovancareer.se/lediga-tjanster/ Visa mindre

Upphandlingsadministratör med inriktning IT

Ansök    Maj 26    Cordovan Group AB    Upphandlare
Vi söker en upphandlingsadministratör med inriktning IT till Stadsledningskansliet i Borås Borås växer snabbt. Allt fler upptäcker en stad inbäddad i parker och gröna områden där det alltid är nära till naturen, men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och spännande kultur – samt goda kommunikationer och ett framgångsrikt näringsliv. Dessutom har Borås Stad utsetts till Årets kommun i Sveriges största karriärundersökning och rank... Visa mer
Vi söker en upphandlingsadministratör med inriktning IT till Stadsledningskansliet i Borås
Borås växer snabbt. Allt fler upptäcker en stad inbäddad i parker och gröna områden där det alltid är nära till naturen, men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och spännande kultur – samt goda kommunikationer och ett framgångsrikt näringsliv. Dessutom har Borås Stad utsetts till Årets kommun i Sveriges största karriärundersökning och rankas som ett av de hundra bästa karriärföretagen i Sverige.
Nu söker vi en upphandlingsadministratör som vill lyfta våra inköp samt hjälpa oss bli Sveriges bästa inköpsfunktion. Är det en utmaning som passar dig? Då vill vi att du hör av dig!
Vi drivs av att göra bra affärer
Som upphandlingsadministratör kommer du att jobba på Koncerninköp som är en del av Stadsledningskansliet. Här letar vi alltid efter möjligheter att göra så bra affärer för boråsarna som möjligt. På lång sikt har vi satt målet riktigt högt: att bli Sveriges bästa inköpsfunktion. För att lyckas jobbar vi hela tiden med att fila på detaljer, hitta nya kreativa lösningar och skapa affärer i toppklass för våra beställare.
Du är med och utvecklar våra inköp
Hos oss är varje affär unik och alla våra beställare har olika behov och krav. Som upphandlingsadministratör kommer du att vara involverad i allt från avrop på ramavtal till strategiska inköp för hela Kommunkoncernen samt våra samarbetskommuner. Det ger dig stora möjligheter att sätta dig in i och utveckla våra inköp ur många olika perspektiv, och det enda som egentligen sätter gränsen för vad du kan vara med och upphandla är din kompetens och din ambition.
Tjänsten är inget administratörsjobb utan mer ett instegsjobb till att bli upphandlare, där du kommer att bli upplärd från grunden och få utbildning för att kunna växa i rollen som upphandlingsadministratör. Primärt kommer du att hantera mindre operativa upphandlingar och stötta upphandlare i strategiska upphandlingar vid behov, för att allt eftersom ta på dig större uppdrag.
Allt eftersom du blir mer bekväm i rollen så kommer du fokusera på upphandlingar inom IT och datakommunikation som t ex ramavtal för IT-konsulter, IT-system, tekniska lösningar för larm och bevakning. Men även andra uppdrag kan hamna på ditt bord.
För att klara rollen är det viktigt att du känner dig bekväm med att leda arbetet i dina projekt och samtidigt vara beredd att stötta i andra. Flexibilitet är centralt.
Det här letar vi efter hos dig
Vi ser att ditt intresse för inköp, din personlighet och framförallt din vilja att arbeta hos oss i Borås är det mest väsentliga.
Du har sannolikt en flerårig akademisk utbildning inom ett för tjänsten relevant område, t.ex. dataekonom, systemvetare eller annan relevant utbildning. Du kan också ha en erfarenhet, som vi bedömer likvärdig, av IT eller en erfarenhet som på annat sätt kan vara relevant för tjänsten, men vill sadla om till inköpare.
Det är meriterande om du har arbetat med inköp/upphandlingsarbete inom IT och att du kan språket inom IT för att kunna skapa ett förtroende hos våra intressenter. Det är även meriterande om du har arbetat med strategiskt upphandlingsarbete/inköpsarbete samt har goda kunskaper inom juridik, LOU eller LUF och förståelse för företagsekonomi. Det är en fördel om du har mer avancerade kunskaper inom Word och Excel.
Som person behöver du vara positiv, med ett stort driv och vara mycket intresserad av att jobba med och utveckla arbetet med inköp och upphandling. Det innebär att du har den analytiska förmågan, kan se och planera för de strategiska utmaningarna, samtidigt som du förstår vikten av kortsiktiga och smarta lösningar. Du har en fallenhet för att göra goda affärer och kan kommunicera väl i både tal och skrift. Vidare förstår du vikten av att ge service och att ha ett gott samarbete med medarbetare, beställare och leverantörer.
Ansök här
Vi kan erbjuda en utmanande och stimulerande roll för dig som vill utveckla inköpsarbetet i Borås Stad och bidra till bättre affärer för invånarna. Du får en plats hos oss i Stadsledningskansliets lokaler på Kungsgatan, med tillsvidareanställning på 100 procent och med tillträde enligt överenskommelse.
Vi ser fram emot din ansökan senast den 8 juni.
I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 eller [email protected]
Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på cordovancareer.se/lediga-tjanster/ Visa mindre