Lediga jobb som Fastighetsingenjör i Borås

Se lediga jobb som Fastighetsingenjör i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

Teknisk förvaltare Borås/Alingsås

Är du Framtidens Tekniska Förvaltare? Den tekniska förvaltaren har ett operationellt, ekonomiskt och strategiskt ansvar i Caverions kundcentreade organisation, ett ansvar gällande administrativa och tekniska arbetsuppgifter med målet att ha välfungerande fastigheter med långsiktighet, god kvalitet och totalekonomi. En viktig del av arbetet är att identifiera kundens och verksamheternas behov samt att driva, kommunicera och samordna de arbetsuppgifter som ... Visa mer
Är du Framtidens Tekniska Förvaltare?

Den tekniska förvaltaren har ett operationellt, ekonomiskt och strategiskt ansvar i Caverions kundcentreade organisation, ett ansvar gällande administrativa och tekniska arbetsuppgifter med målet att ha välfungerande fastigheter med långsiktighet, god kvalitet och totalekonomi. En viktig del av arbetet är att identifiera kundens och verksamheternas behov samt att driva, kommunicera och samordna de arbetsuppgifter som krävs för att säkerställa uppsatta mål och deadlines.

Kort om Assemblin Caverion Group

Vi formas av våra omgivningar. Genom att göra dem smarta och hållbara, ser vi på Caverion till att företag och omvärld lyckas och att människor mår bra. Vi guidar våra kunder genom hela den tekniska livscykeln - från design och konstruktion och rådgivande tjänster, till installation av fastighetstekniska bastjänster och smarta, digitala lösningar, tekniskt och industriellt underhåll samt Facility Management - för byggnader, infrastruktur, industrier och industriprocesser. Våra beställare stöttas av över 15 000 kunniga medarbetare från nio länder i norra och centrala Europa. Vår omsättning uppgick 2023 till EUR 2.5 miljarder.

Våra medarbetare är vårt hjärta

Våra medarbetare är den största tillgången vi har i vårt företag. Vi kan vara stolta över hur vi ser till att vi som företag lyckas genom att arbeta tillsammans.

Hos Caverion får du möjlighet att utvecklas genom att förstärka, förnya och vidareutveckla din kompetens. Vår egen digitala utbildningsplattform säkerställer de kurser och certifieringar du behöver för att ligga i framkant inom ditt område. Hög arbetsglädje hos en stabil och trygg arbetsgivare med god ekonomi, där säkerheten alltid kommer först.

Våra värderingar

Vi leder Vi levererar Vi bryr oss

Du får möjlighet att jobba med

Du föreslår och samordnar förbättringar kopplade till hållbarhet, underhåll och kostnadseffektivitet och initierar och samordnar energi- och underhållsprojekt och deltar i både taktiska och strategiska forum. Du kommer att ha ett nära samarbete i en mindre grupp men också ett stort kontaktnät med många kollegor runt om i landet då våra kunder är utspridda. Resor kan förekomma.

I rollen ingår att:

- Driva fastighetsförvaltningen ständigt framåt, vara innovativ med kund för ständigt bättre resultat och kontroll

- Kundansvar och avtalsuppfyllnad inom sitt ansvarsområde

- Samordningsansvar för förbättringar kopplade till hållbarhet, underhåll och kostnadseffektivitet

- Föreslå och initiera, samordna energi- och underhållsprojekt

- Övergripande ansvar för planering och genomförande av drift och planerat underhåll

- Ansvar för leveransstrategi, d.v.s. strategi för att drift och underhåll uppnår uppsatta mål

- Övergripande ansvar för administrativt arbete, så som myndighetskontroller, garantibevakning, rapporter och dokumentation, samt teknisk genomförande

- Rapportering, uppföljning och analys internt och externt

- Ansvara och driva möten med kund

- Engagera och motivera medarbetare och underleverantörer

Din bakgrund

Vi ser att du är fastighetsingenjör eller motsvarande med erfarenhet av driftplanering, underhållsplanering, underhållsbudgetering och projektsamordning i syftet att få väl fungerande fastigheter med långsiktighet och god totalekonomi. Vi söker dig som har akademisk fastighetteknisk utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt ex lång erfarenhet, arbetsrelaterade utbildningar etc.

- Goda kunskaper om fastighetsteknik och ABFF eller liknande entreprenadavtal

- Mycket goda kunskaper om underhållsplanering, driftplanering och processer för orderhantering, egenkontroller och systematiskt förbättringsarbete på ledningsnivå

- Goda kunskaper i att planera, värdera och analysera fakta för rätt slutsats och rekommendation

I denna rekryteringsprocess kommer bakgrundskontroll-/registerkontroll att genomföras där svenskt medborgarskap är ett krav.

Vi erbjuder

- Goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Både inom det egna området, inom ett nytt ämne eller en ny position med mer ansvar

- Möjlighet att arbeta i en positiv, inkluderande och aktiv arbetsmiljö där fokus ligger på säkerhet

- Arbeta i ett företag där hållbarhet står högt på agendan, där vi åtar oss att göra skillnad tillsammans med våra kunder

- Bra löne- och försäkringssystem, inklusive pensions- och sjukförsäkring via kollektivavtal

- Caverion är en drivande kraft för mångfald och jämställdhet

- Attraktiv förmånsportal

Ansökan & Kontakt

Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga, kontakta ansvarig rekryterare Lisbeth Hulander tel. 073-081 74 04 eller mail [email protected]

Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, exempelvis rekryterings/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.

Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Konstruktör inom Fastighetsautomation

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du redo att ta nästa steg i din karriär hos en ledande aktör inom energiteknik? Elektrokyl Energiteknik söker nu en driven konstruktör med passion för ny teknik och hållbar utveckling. Om rollen: Som Konstruktör inom Fastighetsautomation hos oss kommer ... Visa mer
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Är du redo att ta nästa steg i din karriär hos en ledande aktör inom energiteknik? Elektrokyl Energiteknik söker nu en driven konstruktör med passion för ny teknik och hållbar utveckling.

Om rollen:

Som Konstruktör inom Fastighetsautomation hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att utveckla och implementera energieffektiva lösningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

Projektering och konstruktion: Utforma och programmera system för fastighetsautomation.

Materialhantering: Ta fram materialbeställningar för projekten.

Samarbete: Arbeta nära projektledare och kollegor för att säkerställa högkvalitativa och energieffektiva anläggningar.

Testning och driftsättning: Testa program, skapa dynamiska bilder och bistå vid driftsättning, både på plats och på distans.

Övervakning: Arbeta med webbaserade övervakningssystem för att säkerställa optimal drift.

Projektledning: Säkerställa att projekten följer uppsatta tidplaner och kvalitetsmål.

Hållbarhet: Beakta energi- och klimatpåverkan för att skapa hållbara fastigheter.


Kvalifikationer:

Relevant teknisk utbildning och erfarenhet inom konstruktion eller liknande område.

Innovativ och ständigt på jakt efter förbättringar och effektiviseringar.

Förmåga att ta ansvar och fatta självständiga beslut.

Starkt intresse för energi- och miljöfrågor.


Vi erbjuder:

Möjlighet att arbeta i spännande projekt med den senaste tekniken.

En stabil arbetsplats med långsiktig vision.

Konkurrenskraftiga villkor och goda utvecklingsmöjligheter.


Ansökan:

Vi genomför intervjuer löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Bli en del av vårt team och hjälp oss att skapa energieffektiva lösningar för en hållbar framtid. Skicka in din ansökan idag! Visa mindre

Energikonsult med fokus på ventilation- HSB Göta

Vi söker nu en engagerad och driven energikonsult som vill vara med i vår utveckling av energitjänster. Om rollen Som energikonsult får du arbeta med kvalitetssäkrad projektledning, upphandling samt uppföljning av utförda energiprojekt. Du är rådgivande till våra kunder inom framförallt ventilation, energi och tekniska installationer. Arbetet omfattar även felsökning och utredningar. Våra energikonsulter medverkar också vid budgetering och i resultatuppfö... Visa mer
Vi söker nu en engagerad och driven energikonsult som vill vara med i vår utveckling av energitjänster.

Om rollen
Som energikonsult får du arbeta med kvalitetssäkrad projektledning, upphandling samt uppföljning av utförda energiprojekt. Du är rådgivande till våra kunder inom framförallt ventilation, energi och tekniska installationer. Arbetet omfattar även felsökning och utredningar. Våra energikonsulter medverkar också vid budgetering och i resultatuppföljning. Arbetet är förlagt inom hela vårt affärsområde så resor i tjänsten förekommer.

Din profil
För att lyckas i rollen som ser vi gärna att du nedanstående kvalifikationer:

- Gymnasie- eller högskoleingenjör med kurser eller utbildning inom framförallt ventilation men även värme, el, fastighetsautomation är önskvärt för tjänsten.

- Minst 5 års tidigare arbete erfarenhet inom områdena ventilation, värme, el, fastighetsautomation och projektledning.

- God kompetens inom tekniska hjälpmedel så som dator, surfplatta samt goda kunskaper i Officepaketet.

- Det är meriterande om du är certifierad riksbehörig OVK.

- Körkort är ett krav, då resor är en naturlig del av tjänsten.

Dina personliga egenskaper är viktiga för tjänsten. Det är viktigt att du är serviceinriktad och stresstålig samtidigt som du tycker om kundkontakter och kan jobba både självständigt och i team med dina kollegor. För att trivas i rollen behöver du ha en god förmåga att arbeta självständigt, både när det gäller att organisera och strukturera ditt arbete. Vidare ser vi gärna att du trivs med att prestera med hög kvalitet och att du är flexibel, utåtriktad och har ett positivt förhållningssätt.


Vi erbjuder
Vi erbjuder ett ansvarsfullt, utvecklande och omväxlande arbete i en medlemsägd koncern med brett tjänsteutbud där fastigheter är den gemensamma nämnaren. Våra kärnvärderingar Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan (ETHOS) är en viktig grund för oss.

Tillsvidareanställning på heltid med placeringsort i Borås. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal, tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor kring tjänsten kontakta:
Mikael Kilen, Affärsområdeschef Energitjänster, [email protected], 010-4423676

Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta:
Johanna Holm, HR-specialist, 010-4423788, [email protected]

Välkommen med din ansökan senast 24/4.
Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan.



HSB är Sveriges största bostadskooperation med drygt 650 000 medlemmar som arbetar med bosparande, byggande och förvaltning. Vår värdegrund - ETHOS (Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke, Samverkan) - genomsyrar hela vår verksamhet. HSB Göta är en av 26 regionföreningar med verksamhet i Jönköpings-, Hallands- och delar av Södra Älvsborgs län. Vår affärsidé är att erbjuda ett tryggt, långsiktigt och hållbart boende. Vi ska också erbjuda tjänster kopplade till boende med hög kvalitet. Vårt mål är att skapa det goda boendet. Visa mindre

Konstruktör inom Fastighetsautomation

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du redo att ta nästa steg i din karriär hos en ledande aktör inom energiteknik? Elektrokyl Energiteknik söker nu en driven konstruktör med passion för ny teknik och hållbar utveckling. Om rollen: Som Konstruktör inom Fastighetsautomation hos oss kommer ... Visa mer
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Är du redo att ta nästa steg i din karriär hos en ledande aktör inom energiteknik? Elektrokyl Energiteknik söker nu en driven konstruktör med passion för ny teknik och hållbar utveckling.

Om rollen:

Som Konstruktör inom Fastighetsautomation hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att utveckla och implementera energieffektiva lösningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

Projektering och konstruktion: Utforma och programmera system för fastighetsautomation.

Materialhantering: Ta fram materialbeställningar för projekten.

Samarbete: Arbeta nära projektledare och kollegor för att säkerställa högkvalitativa och energieffektiva anläggningar.

Testning och driftsättning: Testa program, skapa dynamiska bilder och bistå vid driftsättning, både på plats och på distans.

Övervakning: Arbeta med webbaserade övervakningssystem för att säkerställa optimal drift.

Projektledning: Säkerställa att projekten följer uppsatta tidplaner och kvalitetsmål.

Hållbarhet: Beakta energi- och klimatpåverkan för att skapa hållbara fastigheter.


Kvalifikationer:

Relevant teknisk utbildning och erfarenhet inom konstruktion eller liknande område.

Innovativ och ständigt på jakt efter förbättringar och effektiviseringar.

Förmåga att ta ansvar och fatta självständiga beslut.

Starkt intresse för energi- och miljöfrågor.


Vi erbjuder:

Möjlighet att arbeta i spännande projekt med den senaste tekniken.

En stabil arbetsplats med långsiktig vision.

Konkurrenskraftiga villkor och goda utvecklingsmöjligheter.


Ansökan:

Vi genomför intervjuer löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Bli en del av vårt team och hjälp oss att skapa energieffektiva lösningar för en hållbar framtid. Skicka in din ansökan idag! Visa mindre

Internationella handläggare fastighetsinstallation

Ansök    Jul 11    AFRY AB    Fastighetsingenjör
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vårt affärsområde Buildings är med över 1500 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och ... Visa mer
Företagsbeskrivning


AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.




Jobbeskrivning


Vårt affärsområde Buildings är med över 1500 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och fastighetssektorn. Vi skapar hållbara, byggnadsrelaterade teknik- och designlösningar för fastighetsägare, entreprenörer och industri. Med utgångspunkt i våra kvalitativa erbjudanden och produkter tillsammans med fokus på tillväxt, hållbarhet och digitalisering, ser vi många möjligheter och ljust på framtiden.
Vi söker nu över hela landet, handläggare inom fastighetsinstallation för att möta behovet hos oss i uppdrag med internationell karaktär. Kolla gärna på vår lista med kontor för att hitta just din framtida arbetsplats: Kontor i Sverige.
I uppdraget ingår att handleda och samordna alla teknikslag som finns inom AFRY Buildings: Konstruktion, VVS, el, tele, brand, energieffektivisering och så vidare. Det kan till exempel handla om att upprätta tydliga projektplaneringar, budgetar samt vara en tydlig ledare för kollegor och kunder.
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta handlägga allt från mindre till större projekt och kommer emellanåt kräva en del utlandsvistelse. Då våra kunder och kollegor kommer från alla delar av världen sker kommunikationen både på svenska och engelska. Ibland kan du behöva avlasta avdelningen som Projektör och/eller Handläggare.

Med denna tjänst finns stor möjlighet att sätta sin prägel på rollen och bidra till en positiv utveckling i ett expansivt skede!




Kravspecifikation


Som person har du höga ambitioner och vill utveckla både dig själv och tekniken i ett varmt engagerat gäng. Du har högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning med inriktning mot något av våra teknikområden. Vi är också öppna för dig som har anskaffat liknande kunskap genom yrkeserfarenhet i stället.
Du har minst 10 års erfarenhet inom yrken relevant för rollens discipliner, gärna från konsult- eller entreprenadverksamhet. Vi förutsätter att du har god systemförståelse för ditt område samt kan sätta din roll i ett större sammanhang. Tidigare erfarenhet är meriterande men ett driv att lära och utveckla sin förmåga att samordna internationella resurser är ett krav.
Vi är ett internationellt företag, därför är det ett krav att du behärskar det svenska och engelska språket muntligt såväl som i skrift för att svara mot våra kunders behov.
Vi har behov av en strukturerad person som gillar utmaningar. Du vill utveckla din förmåga att skapa internationella relationer med både kunder och kollegor. Oavsett roll i uppdraget, ställer du tid och kostnad i relation till projektets budget, identifierar möjligheter för en gynnsam affär, tar mod till att diskutera ekonomi med kunder och gör realistiska kalkyler baserat på förfrågningsunderlag.




Ytterligare information


Placeringsort enligt överenskommelse, du hittar alla våra kontor här: Kontor i Sverige.
Sista ansökningsdag 2024-09-02. På grund av semestertider kan svar dröja längre än vanligt.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktperson för frågor:
Anders Fritzon, Marknadsområdeschef Center of Excellence
[email protected]
Den här rekryteringen sköts internt av oss på AFRY och vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen Visa mindre

Energikonsult med fokus på ventilation- HSB Göta

Vi söker nu en engagerad och driven energikonsult som vill vara med i vår utveckling av energitjänster. Om rollen Som energikonsult får du arbeta med kvalitetssäkrad projektledning, upphandling samt uppföljning av utförda energiprojekt. Du är rådgivande till våra kunder inom framförallt ventilation, energi och tekniska installationer. Arbetet omfattar även felsökning och utredningar. Våra energikonsulter medverkar också vid budgetering och i resultatuppfö... Visa mer
Vi söker nu en engagerad och driven energikonsult som vill vara med i vår utveckling av energitjänster.

Om rollen
Som energikonsult får du arbeta med kvalitetssäkrad projektledning, upphandling samt uppföljning av utförda energiprojekt. Du är rådgivande till våra kunder inom framförallt ventilation, energi och tekniska installationer. Arbetet omfattar även felsökning och utredningar. Våra energikonsulter medverkar också vid budgetering och i resultatuppföljning. Arbetet är förlagt inom hela vårt affärsområde så resor i tjänsten förekommer.

Din profil
För att lyckas i rollen som ser vi gärna att du nedanstående kvalifikationer:

- Gymnasie- eller högskoleingenjör med kurser eller utbildning inom framförallt ventilation men även värme, el, fastighetsautomation är önskvärt för tjänsten.

- Minst 5 års tidigare arbete erfarenhet inom områdena ventilation, värme, el, fastighetsautomation och projektledning.

- God kompetens inom tekniska hjälpmedel så som dator, surfplatta samt goda kunskaper i Officepaketet.

- Det är meriterande om du är certifierad riksbehörig OVK.

- Körkort är ett krav, då resor är en naturlig del av tjänsten.

Dina personliga egenskaper är viktiga för tjänsten. Det är viktigt att du är serviceinriktad och stresstålig samtidigt som du tycker om kundkontakter och kan jobba både självständigt och i team med dina kollegor. För att trivas i rollen behöver du ha en god förmåga att arbeta självständigt, både när det gäller att organisera och strukturera ditt arbete. Vidare ser vi gärna att du trivs med att prestera med hög kvalitet och att du är flexibel, utåtriktad och har ett positivt förhållningssätt.


Vi erbjuder
Vi erbjuder ett ansvarsfullt, utvecklande och omväxlande arbete i en medlemsägd koncern med brett tjänsteutbud där fastigheter är den gemensamma nämnaren. Våra kärnvärderingar Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan (ETHOS) är en viktig grund för oss.

Tillsvidareanställning på heltid med placeringsort i Borås. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal, tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor kring tjänsten kontakta:
Mikael Kilen, Affärsområdeschef Energitjänster, [email protected], 010-4423676

Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta:
Johanna Holm, HR-specialist, 010-4423788, [email protected]

Välkommen med din ansökan senast 10/4.
Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan.



HSB är Sveriges största bostadskooperation med drygt 650 000 medlemmar som arbetar med bosparande, byggande och förvaltning. Vår värdegrund - ETHOS (Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke, Samverkan) - genomsyrar hela vår verksamhet. HSB Göta är en av 26 regionföreningar med verksamhet i Jönköpings-, Hallands- och delar av Södra Älvsborgs län. Vår affärsidé är att erbjuda ett tryggt, långsiktigt och hållbart boende. Vi ska också erbjuda tjänster kopplade till boende med hög kvalitet. Vårt mål är att skapa det goda boendet. Visa mindre

Maintenance/Facility Engineer to Hällered Proving Ground (HPG)

Who are we? Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future. Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding o... Visa mer
Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future.

Who we are
Volvo Car Group owns and maintains Hällered Proving Ground (HPG). HPG is located 15km outside of Borås/70km outside of Gothenburg and is shared between Volvo Car Group and Volvo Group. Testing is an important part of Volvos product development process, where 
Solidity, comfort, performance, reliability and security constantly is being tested every day, every year.
HPG is a part of Volvo Cars Research & Development organization. We consist of 7 groups with a total of 160 employees, with the main function to run the facility and deliver test results to our internal customers. If you like the premium products and services Volvo Cars offers to the market, and gets inspired by the world around you, then you now have the opportunity to contribute to a constant improvement of it! We are a modern human centric company, that builds products and services around people, we would like to work with you that want to contribute to make HPG into the best and most cost-efficient test facility.
The maintenance department consists of 21 coworkers onsite. Everyone plays an important part in the daily operation to secure a flawless test facility, which includes roads, rigs, offices, workshops, water treatment plants, waterworks, gasoline station etc. We consider diversity to be an asset, and we believe it enhances our operations and gives us a wider competence and value base.

What you’ll do
As a maintenance engineer you will be responsible for coordination, planning and scheduling of maintenance activities towards rigs and facilities. You will support in the creation of predictive maintenance plans together with the real estate owner, securing that scheduled activities are executed within the set time frame for our different rigs/facilities. You will receive tickets/error reports and make sure that these are resolved. Focus will be to continuously manage our maintenance needs and act as HPG’s spokesperson towards the real estate owner. 
All with the aim to optimize the customer experience.
You will lead a smaller operations/facility team consisting of electricians, plumbing technicians and mechanics (occasionally also entrepreneurs, trainees and summer workers)
In the function you are also responsible to secure that we follow different regulations and laws in terms of work and environmental requirements put by authorities. You are involved in the ordering process, the creation and procurement of service agreements and maintenance projects. You are responsible for that internal controls are completed according to plan. You will lead and participate in different technical investigations.
You will be involved in the creation of different documents such as routines, instructions etc.
requiring basic computer skills.
The role might include on call service outside business hours, which will require 1-hour onsite preparedness.

Who are you?
You have an education within engineering & facility management.
Alternatively, you have been working within facility management as a project manager. 
We consider it meritorious if you have experience in leading teams and working environment regulations (BAS-U/P).
You: 
-    are structured, detailed and comfortable working with time frames
-    work independent and will grow when handed responsibility
-    are easy to work with and like to establish good relations
-    you have solution focus rather than problem orientation
-    like to work in an environment with many contacts
-    have a coaching approach towards colleagues
-    are comfortable working with IT-systems such as Maximo
-    have a driver’s license
-    are service minded
In this role we value your personal skills and traits, and we believe it’s important that you complement the current team.
This role requires you to be fluent in speaking and writing in Swedish and English.

How to learn more and apply
For questions about the position please contact hiring manager Mårten Ericson, [email protected].
For questions about the recruitment process you are welcome to contact Senior Recruiter, [email protected]. We want your application at the latest 11th of April 2021. Please note that due to GDPR we are not accepting applications via email. We are looking forward to your application! Visa mindre

Fastighetsspecialist sökes omgående till fordonsindustri

Ansök    Sep 4    Experis AB    Fastighetsingenjör
Har du arbetat inom fastighetsservice och har en ekonomibakgrund kan detta vara konsultuppdraget för dig!! Uppdraget är hos en av ManpowerGroups globala kunder inom fordonsindustrin, med placering strax utanför Borås. Du startar omgående och uppdraget pågår initialt till årsskiftet med stor möjlighet till förlängning. Om tjänsten Rollen är väldigt varierande och innebär att du är involverad i fastighetsservice, ekonomiuppföljning, besökshantering och ord... Visa mer
Har du arbetat inom fastighetsservice och har en ekonomibakgrund kan detta vara konsultuppdraget för dig!! Uppdraget är hos en av ManpowerGroups globala kunder inom fordonsindustrin, med placering strax utanför Borås. Du startar omgående och uppdraget pågår initialt till årsskiftet med stor möjlighet till förlängning.

Om tjänsten
Rollen är väldigt varierande och innebär att du är involverad i fastighetsservice, ekonomiuppföljning, besökshantering och orderhantering. I rollen kommer du driva utveckling och implementeringar av fastigheter. Du kommer agera som en guide och vara stöd inom specifika delar av fastighetsaffären.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Du har den första kontakten med företagets nyckelpartners när det rör anläggningar och operativa frågor kring dessa.
- Tjänsten innefattar också att stötta i investeringar, uppföljning av budget, uppföljning av kostnader gällande både investeringar samt driftkostnader.
- Du är involverad i hanteringen av besök och bokningar till siten.
- Följer upp kostnader med ekonomiavdelningen, bot för investeringar och för operativa kostnader
- Du kommer hantera orderläggning och uppföljning i kundens interna system i syfte att stötta den operativa verksamheten på siten.
- Rollen innefattar även hantering av accesser, IT-system och resurser för medarbetare och besökare.

Vem är du?
För att lyckas i denna roll ser vi att du har några års erfarenhet av administrativt ekonomiarbete och har en stor vana att arbeta gentemot kunder.
Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat i en liknande roll och hanterat fastighetsfrågor på ett företag.

I rollen ser vi en driftig, social och positiv person som är noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Du är duktigt på att arbeta självständigt, är affärsmässig i din kontakt med såväl interna som externa kunder och du trivs med att ta egna beslut och prioritera dagens arbetsuppgifter. Vidare är du kommunikativ och kan utrycka dig väl på såväl svenska som engelska.

Du har lätt för att komma in i nya affärssystem och är duktig på MS Office-paketet.
Bil och körkort är ett krav för tjänsten.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Experis får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Du startar omgående, blir anställd på 100% av Experis och uthyrd till kunden utanför Borås. Du arbetar måndag till fredag, kontorstider med viss möjlighet till flex.

Är detta jobbet för dig?
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta Fredrik via e-post [email protected] eller direktnummer 033-237043.
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 2020-09-13.

Varmt välkommen med din ansökan!! Visa mindre

Fastighetsingenjör - Borås

Norda Search & Rekrytering AB rekryterar ledare och specialister samt erbjuder konsultverksamhet inom IT, Engineering, Construction och Production.Norda Search & Rekrytering AB arbetar med uppdrag över hela landet från Stockholm, Göteborg, Malmö, Borås, Jönköping, Skövde, Linköping och i Norge utifrån Oslo. Vi söker nu en driven fastighetsingenjör till ett stabilt företag!  Du kommer att arbeta med upphandlingsunderlag, systematiska kontroller av energ... Visa mer
Norda Search & Rekrytering AB rekryterar ledare och specialister samt erbjuder konsultverksamhet inom IT, Engineering, Construction och Production.Norda Search & Rekrytering AB arbetar med uppdrag över hela landet från Stockholm, Göteborg, Malmö, Borås, Jönköping, Skövde, Linköping och i Norge utifrån Oslo.

Vi söker nu en driven fastighetsingenjör till ett stabilt företag! 

Du kommer att arbeta med upphandlingsunderlag, systematiska kontroller av energianvändning, energiutredningar, utredning, projektering och åtgärdsförslag av uppkomna fukt- och mögelproblem samt projektledning.

Vi söker dig som har Ingenjörsutbildning med bygginriktning eller har motsvarande utbildning/kunskaper.Dokumenterad erfarenhet av byggkunskap inom fastighetsunderhåll samt kunskap inom ventilation, VVS, el och mark - Utbildning och kompetens inom området energieffektivisering.

B-körkort Det är meriterande om du har dokumenterad utbildning och/eller erfarenhet inom: - PBL - Entreprenadjuridik - Installationsteknik - Projektledning - Kalkyleringsarbete - Fukt- och mögelutredningar - LOU - 

 

Som person är du strukturerad, engagerad och har lätt för att skapa positiva och effektiva arbetsrelationer.

 

 

APPLY NOW Visa mindre

Caverion söker en teknisk förvaltare - Region Sydväst

Ansök    Nov 14    Caverion    Fastighetsingenjör
Caverion designar, installerar, förvaltar och utvecklar användarvänliga och energieffektiva lösningar för byggnader och industrier. Våra tjänster och lösningar används i bostadshus, kommersiella fastigheter, inom offentlig sektor och i industriprocesser. Styrkan ligger i vår tekniska kompetens och våra heltäckande tjänster inom samtliga teknikområden under fastigheters och industrianläggningars hela livscykel. Vi är inne i en spännande utvecklingsfas oc... Visa mer
Caverion designar, installerar, förvaltar och utvecklar användarvänliga och energieffektiva lösningar för byggnader och industrier. Våra tjänster och lösningar används i bostadshus, kommersiella fastigheter, inom offentlig sektor och i industriprocesser. Styrkan ligger i vår tekniska kompetens och våra heltäckande tjänster inom samtliga teknikområden under fastigheters och industrianläggningars hela livscykel.

Vi är inne i en spännande utvecklingsfas och söker just nu en analytisk, kommunikativ och strategisk teknisk förvaltare till vår förvaltningsavdelning i Region Sydväst. Placeringsort är Borås med möjlighet att utgå från Alingsås. Vi ser att du är fastighetsingenjör eller motsvarande med gedigen erfarenhet av driftplanering, underhållsplanering, underhållsbudgetering och projektsamordning i syftet att få väl fungerande fastigheter med långsiktighet och god totalekonomi. Det här är en riktigt intressant roll för dig som vill vara med och utvecklas med oss.

Arbetsuppgifter
Som teknisk förvaltare kommer du att ansvara för ett antal projekt kopplade till förvaltningsdelen av Caverion Sverige AB. Du kommer att ha ansvar för att hantera projekt kopplat till förebyggande, planerat samt akut underhåll. Rollen innebär att ur en teknisk synvinkel fungera som sakkunnig inom byggnads- och fastighetsteknik inom affärsområdet. Kunder och fastigheter finns geografiskt spridda även om huvudsakliga området för tjänsten omfattar främst Väst- och Sydsverige, varför resor/övernattningar förekommer med minst två övernattningar/vecka. Du rapporterar till chefen för teknisk förvaltning.

I rollen ingår även att:

• Driva fastighetsförvaltningen ständigt framåt, vara innovativ med kund för ständigt bättre resultat och kontroll
• Övergripande ansvar för planering och genomförande av drift och planerat underhåll.
• Ansvar för leveransstrategi, d.v.s. strategi för att drift och underhåll uppnår uppsatta mål.
• Utföra ekonomisk kostnadsuppföljning på fastighetsnivå
• Övergripande ansvar för administrativt arbete, så som myndighetskontroller,
• garantibevakning, rapporter och dokumentation, samt teknisk genomförande.
• Rapportering, uppföljning och analys internt och externt
• Ansvara och driva möten med kund och hyresgäster
• Engagera och motivera medarbetare och underleverantörer

Kompetens
Vi söker dig som har akademisk fastighetsteknisk utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt ex lång erfarenhet, arbetsrelaterade utbildningar etc. För att vara framgångsrik i rollen krävs 5 års relevant arbetslivserfarenhet samt minst 3 års erfarenhet av driftplanering, underhållsplanering och driftoptimering. Du har dokumenterad erfarenhet av faktainsamling, analys, slutsats och rekommendation till åtgärd.

• Goda kunskaper om fastighetsteknik och ABFF eller liknande entreprenadavtal.
• Mycket goda kunskaper om underhållsplanering, driftplanering och processer för orderhantering, egenkontroller och systematiskt förbättringsarbete på ledningsnivå.
• Goda kunskaper i att planera, värdera och analysera fakta för rätt slutsats och rekommendation.
• Kunskaper inom fastighetsekonomi och ledarskap

Personliga egenskaper som vi värderar:

• Självständig och ansvarstagande
• Driven och uthållig
• Ordningssinne
• Mål- och resultatinriktad
• Social med god förmåga att bygga långsiktiga relationer

Kort om Caverion
Caverion Sverige AB ingår i Caverion-koncernen som är noterat på NASDAQ OMX Helsingfors. Koncernen omsatte 2018 cirka 2.2 miljarder euro och har omkring 15.000 anställda inom 10 länder i norra och centrala Europa.

Caverions verksamhet i Sverige har cirka 3000 medarbetare och finns etablerade på drygt 75 orter. Detta gör att du som anställd har stora utvecklingsmöjligheter beroende på intresse och kompetens. Det finns möjlighet att specialisera sig inom sitt kompetensområde samt att bredda sin kunskap till nya arbets- eller teknikområden. Caverion jobbar också med att utbilda och erbjuda anställda internt att ta på sig större roller i form av chefs- och arbetsledarroller.

Mångfald och jämlikhet är självklart för Caverion och fokus ligger på rätt kompetens på rätt plats.

Varför Caverion?

På Caverion genomsyras vårt arbete av värderingarna:

• Innovation
• Samarbete
• Ansvar
• Professionalitet

Kontakt & Ansökan
Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryterare Lisbeth Hulander tel. 0730-81 74 04 mail, [email protected] Alt. Chef Teknisk Förvaltning Richard Lundqvist tel. 0736-43 31 85 mail, [email protected]

Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes

Din ansökan vill vi ha senaste den 15 december 2019.
OBS: Skicka gärna in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre