Lediga jobb som Logistikingenjör i Borås

Se lediga jobb som Logistikingenjör i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

Solution Design Engineer

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro ... Visa mer
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.

Arbetsuppgifter
Vi söker just nu en Solution Design Engineer till en kund i Borås.

Som Solution Design Engineer kommer du att ha huvudansvaret för att självständigt leda projekt inom solution design. Rollen innebär att du blir specialist inom områden som dataanalys, designutveckling, testning, kostnadsberäkning, implementering samt framtagning och presentation av förslag.

Du kommer även att ansvara för att utveckla och presentera innovativa, effektiva och kostnadsvänliga lager- och distributionslösningar i enlighet med uppsatta standarder och tidsplaner. Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter att inkludera:
• Initiera och leda insamling och analys av information från både befintliga och potentiella kunder.
• Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa att förslag och presentationer möter kundernas krav och förväntningar.
• Stödja ledningsgruppen med både interna och externa presentationer och förslag.
• Utföra operativa granskningar för att säkerställa att operativa och finansiella godkännanden uppfylls.
• Se till att alla design- och analysuppgifter slutförs inom överenskomna tidsramar.
• Bidra till teamets och organisationens framgång genom att hjälpa till vid kontraktsimplementeringar och andra externa projekt vid behov.
.

Din profil
Mediterande för tjänsten:

• Civilingenjörsexamen eller likvärdig utbildning inom ett relevant område, såsom logistik, industriell ekonomi, systemvetenskap eller liknande.
• Minst 5 års erfarenhet av lösningsdesign inom logistik eller närliggande områden.
• Erfarenhet av tredjepartslogistik.
• Dokumenterad erfarenhet av att leda och genomföra komplexa projekt från början till slut.
• Erfarenhet av att samarbeta med kunder för att identifiera deras behov och skapa skräddarsydda lösningar.
• Djupgående kunskap om logistik- och distributionssystem samt deras design och optimering.
• Stark analytisk förmåga och vana vid att använda dataanalysverktyg för att generera insikter och fatta välgrundade beslut.
• Expertis inom kostnadsberäkning, budgethantering och finansiell analys.
• Utmärkt kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt.
• Kunskap och erfarenhet av att implementera förbättringsmetoder.

Låter detta intressant? Har du några funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Frida Stenlund på e-post [email protected].

Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Solution Design Engineer

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro ... Visa mer
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.

Arbetsuppgifter
Vi söker just nu en Solution Design Engineer till en kund i Borås.

Som Solution Design Engineer kommer du att ha huvudansvaret för att självständigt leda projekt inom solution design. Rollen innebär att du blir specialist inom områden som dataanalys, designutveckling, testning, kostnadsberäkning, implementering samt framtagning och presentation av förslag.

Du kommer även att ansvara för att utveckla och presentera innovativa, effektiva och kostnadsvänliga lager- och distributionslösningar i enlighet med uppsatta standarder och tidsplaner. Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter att inkludera:
• Initiera och leda insamling och analys av information från både befintliga och potentiella kunder.
• Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa att förslag och presentationer möter kundernas krav och förväntningar.
• Stödja ledningsgruppen med både interna och externa presentationer och förslag.
• Utföra operativa granskningar för att säkerställa att operativa och finansiella godkännanden uppfylls.
• Se till att alla design- och analysuppgifter slutförs inom överenskomna tidsramar.
• Bidra till teamets och organisationens framgång genom att hjälpa till vid kontraktsimplementeringar och andra externa projekt vid behov.
.

Din profil
Mediterande för tjänsten:

• Civilingenjörsexamen eller likvärdig utbildning inom ett relevant område, såsom logistik, industriell ekonomi, systemvetenskap eller liknande.
• Minst 5 års erfarenhet av lösningsdesign inom logistik eller närliggande områden.
• Erfarenhet av tredjepartslogistik.
• Dokumenterad erfarenhet av att leda och genomföra komplexa projekt från början till slut.
• Erfarenhet av att samarbeta med kunder för att identifiera deras behov och skapa skräddarsydda lösningar.
• Djupgående kunskap om logistik- och distributionssystem samt deras design och optimering.
• Stark analytisk förmåga och vana vid att använda dataanalysverktyg för att generera insikter och fatta välgrundade beslut.
• Expertis inom kostnadsberäkning, budgethantering och finansiell analys.
• Utmärkt kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt.
• Kunskap och erfarenhet av att implementera förbättringsmetoder.

Låter detta intressant? Har du några funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Frida Stenlund på e-post [email protected].

Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Solution Design Engineer

Ansök    Sep 6    Adecco Sweden AB    Logistikingenjör
Join our client in Borås as a Solution Design Engineer, leading innovative logistics projects from concept to implementation. You´ll design customized, cost-effective warehousing and distribution solutions, collaborate with cross-functional teams, and deliver impactful results for clients. If you excel in data-driven logistics design, project management, and client collaboration, this role offers the opportunity to make a significant impact in a global env... Visa mer
Join our client in Borås as a Solution Design Engineer, leading innovative logistics projects from concept to implementation. You´ll design customized, cost-effective warehousing and distribution solutions, collaborate with cross-functional teams, and deliver impactful results for clients. If you excel in data-driven logistics design, project management, and client collaboration, this role offers the opportunity to make a significant impact in a global environment.

About the Role:

As a Solution Design Engineer, you will take on a lead role in managing solution design projects independently. Your expertise will be key in driving data analysis, designing solutions, testing, cost estimation, implementation, proposal preparation, and presenting these solutions to our stakeholders.

You will be responsible for ensuring that high-quality, innovative, and cost-effective warehousing and distribution solutions are designed and presented in line with specified standards and timeframes. 

 

Your role will also involve:

• Initiating and leading the collection and analysis of information from both current and potential customers.

• Collaborating with various functions within CEVA to ensure that proposals and presentations meet customer expectations.

• Supporting management with internal and external proposals and presentations.

• Conducting operational audits to secure operational and financial approvals.

• Ensuring that all design and analysis tasks are completed within agreed timelines.

• Assisting with contract implementations and other external projects when needed, contributing to the overall success of the team and organization.

 

About You:

We are looking for someone who possesses the following qualifications:

• A degree in Engineering or a related field such as Logistics, Industrial Management, Systems Science, or equivalent.

• A minimum of 5 years of experience in solution design within logistics or related areas.

• Proven experience in leading and executing complex projects from start to finish.

• Experience in working with clients to understand their needs and designing customized solutions.

• In-depth understanding of logistics and distribution systems, including their design and optimization.

• Strong analytical skills with the ability to use data analysis tools to derive insights and make informed decisions.

• Expertise in cost estimation, budget management, and financial analysis.

• Excellent communication skills, both verbal and written.

• Experience in working within a multinational organization.

• Knowledge of and experience in implementing Lean, Six Sigma, Kaizen, or similar improvement methodologies.

 

Contact:

If you have any question about the assignment or the recruitment process, you are welcome to contact responsible recruiter:

Sima Bahho at [email protected]  

 

If you have any technical issue with the application process, please contact [email protected]  

We do not accept any applications via email. Visa mindre

Solution Design Engineer

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro ... Visa mer
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.

Arbetsuppgifter
Vi söker just nu en Solution Design Engineer till en kund i Borås.

Som Solution Design Engineer kommer du att ha huvudansvaret för att självständigt leda projekt inom solution design. Rollen innebär att du blir specialist inom områden som dataanalys, designutveckling, testning, kostnadsberäkning, implementering samt framtagning och presentation av förslag.

Du kommer även att ansvara för att utveckla och presentera innovativa, effektiva och kostnadsvänliga lager- och distributionslösningar i enlighet med uppsatta standarder och tidsplaner. Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter att inkludera:
• Initiera och leda insamling och analys av information från både befintliga och potentiella kunder.
• Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa att förslag och presentationer möter kundernas krav och förväntningar.
• Stödja ledningsgruppen med både interna och externa presentationer och förslag.
• Utföra operativa granskningar för att säkerställa att operativa och finansiella godkännanden uppfylls.
• Se till att alla design- och analysuppgifter slutförs inom överenskomna tidsramar.
• Bidra till teamets och organisationens framgång genom att hjälpa till vid kontraktsimplementeringar och andra externa projekt vid behov.
.

Din profil
Mediterande för tjänsten:

• Civilingenjörsexamen eller likvärdig utbildning inom ett relevant område, såsom logistik, industriell ekonomi, systemvetenskap eller liknande.
• Minst 5 års erfarenhet av lösningsdesign inom logistik eller närliggande områden.
• Erfarenhet av tredjepartslogistik.
• Dokumenterad erfarenhet av att leda och genomföra komplexa projekt från början till slut.
• Erfarenhet av att samarbeta med kunder för att identifiera deras behov och skapa skräddarsydda lösningar.
• Djupgående kunskap om logistik- och distributionssystem samt deras design och optimering.
• Stark analytisk förmåga och vana vid att använda dataanalysverktyg för att generera insikter och fatta välgrundade beslut.
• Expertis inom kostnadsberäkning, budgethantering och finansiell analys.
• Utmärkt kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt.
• Kunskap och erfarenhet av att implementera förbättringsmetoder.

Låter detta intressant? Har du några funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Frida Stenlund på e-post [email protected].

Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Solution Design Engineer

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro ... Visa mer
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.

Arbetsuppgifter
Vi söker just nu en Solution Design Engineer till en kund i Borås.

Som Solution Design Engineer kommer du att ha huvudansvaret för att självständigt leda projekt inom solution design. Rollen innebär att du blir specialist inom områden som dataanalys, designutveckling, testning, kostnadsberäkning, implementering samt framtagning och presentation av förslag.

Du kommer även att ansvara för att utveckla och presentera innovativa, effektiva och kostnadsvänliga lager- och distributionslösningar i enlighet med uppsatta standarder och tidsplaner. Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter att inkludera:
• Initiera och leda insamling och analys av information från både befintliga och potentiella kunder.
• Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa att förslag och presentationer möter kundernas krav och förväntningar.
• Stödja ledningsgruppen med både interna och externa presentationer och förslag.
• Utföra operativa granskningar för att säkerställa att operativa och finansiella godkännanden uppfylls.
• Se till att alla design- och analysuppgifter slutförs inom överenskomna tidsramar.
• Bidra till teamets och organisationens framgång genom att hjälpa till vid kontraktsimplementeringar och andra externa projekt vid behov.
.

Din profil
Mediterande för tjänsten:

• Civilingenjörsexamen eller likvärdig utbildning inom ett relevant område, såsom logistik, industriell ekonomi, systemvetenskap eller liknande.
• Minst 5 års erfarenhet av lösningsdesign inom logistik eller närliggande områden.
• Erfarenhet av tredjepartslogistik.
• Dokumenterad erfarenhet av att leda och genomföra komplexa projekt från början till slut.
• Erfarenhet av att samarbeta med kunder för att identifiera deras behov och skapa skräddarsydda lösningar.
• Djupgående kunskap om logistik- och distributionssystem samt deras design och optimering.
• Stark analytisk förmåga och vana vid att använda dataanalysverktyg för att generera insikter och fatta välgrundade beslut.
• Expertis inom kostnadsberäkning, budgethantering och finansiell analys.
• Utmärkt kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt.
• Kunskap och erfarenhet av att implementera förbättringsmetoder.

Låter detta intressant? Har du några funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Frida Stenlund på e-post [email protected].

Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Solution Designer till Speed

Ansök    Sep 21    Speed Group AB    Logistikingenjör
Vill du vara med och utveckla Sveriges kanske mest expansiva logistikföretag? Då kan vi ha din nästa utmaning som Solution Designer hos oss på Speed Group. Här får du möjlighet att på ett nationellt och till viss del internationellt plan, utveckla våra affärer inom tredjepartslogistik och transportlösningar. Välkommen med din ansökan till ett bolag som präglas av engagemang, kreativitet och kompetens! Om tjänsten Som Solution Designer hos oss har du en ny... Visa mer
Vill du vara med och utveckla Sveriges kanske mest expansiva logistikföretag? Då kan vi ha din nästa utmaning som Solution Designer hos oss på Speed Group. Här får du möjlighet att på ett nationellt och till viss del internationellt plan, utveckla våra affärer inom tredjepartslogistik och transportlösningar. Välkommen med din ansökan till ett bolag som präglas av engagemang, kreativitet och kompetens!

Om tjänsten
Som Solution Designer hos oss har du en nyckelroll inom lösningsdesign för potentiella och befintliga affärer inom Speed Group. Du kommer att bistå med dina specialistkunskaper i försäljningsfasen samt aktivt arbeta för att bygga relationer med potentiella företag. Vidare kommer du agera som senior Solution Designer i logistikfrågor samt delta i strategiska diskussioner med kunder.

Du rapporterar till Speed Groups Affärsutvecklingschef.

Om bolaget
Speed Group är ett tjänsteföretag som erbjuder kompletta lösningar inom logistik, bemanning, rekrytering och utbildning. Med +200 000 kvm lageryta och smarta automationslösningar är vi idag en av Nordens ledande aktörer inom tredjepartslogistik och transportlösningar.

Speed Group finns idag på tre orter; Borås, Göteborg och Stockholm. Koncernen sysselsätter totalt ca 1600 personer och har en total omsättning på över en miljard SEK. Speed Group grundades 2004 och är sedan 2015 majoritetsägt av Ratos.
Som anställd hos oss på Speed blir du en del av en professionell och jordnära organisation som verkar i en positiv miljö. Vårt företag präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda.

Läs mer på www.speedgroup.se.

Din profil
För att lyckas i rollen som Solution Designer har du flerårig gedigen erfarenhet av liknande arbete. Du har goda kunskaper inom IT-system, WMS-system, TA-system och integrationslösningar.
Då rollen som Solution Designer bland annat innefattar upprättande av beräkningar, kalkyler, simuleringar och offerter på engelska, talar du detta obehindrat. I rollen krävs att du arbetar för att skapa starka och hållbara relationer såväl internt som externt vilket innebär att du som person bör vara driven och ha en stark kommunikativ förmåga.

Krav
- Flerårig gedigen erfarenhet av liknande arbete
- Erfarenhet av Auto CAD eller liknande program
- Flytande engelska i tal och skrift samt goda kunskaper i svenska
- Avancerade kunskaper i Excel
- Att självständigt beräkna och sammanställa komplicerade logistiklösningar
- Ekonom- eller ingenjörsutbildning på eftergymnasial nivå, gärna med logistikinriktning
- Erfarenhet från automation

Ta chansen att bli en del av ett växande bolag med engagerade och härliga kollegor!

Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se. För mer information om tjänsten, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Göran Karlsson på [email protected].

Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!
_______

Sökord: solution designer, 3PL, logistiker, supplychain, affärsutveckling, affärsutvecklare, supplychainsolutions, ingenjör, ekonom, autocad Visa mindre

Lager & logistikchef till Cellbes

Ansök    Dec 7    Ps Partner AB    Logistikingenjör
Cellbes startades 1954 som ett postorderföretag och har gjort en förändringsresa till ett av de ledande E handelsföretagen inom mode och heminredning. Cellbes har kontor i Borås, Göteborg och Stockholm och omsätter ca 600 MSEK. De är verksamma på 9 marknader i Europa, med kontor i tre av dessa samt ett sourcingkontor i Shanghai. Med en fantastisk personalstyrka på ca 200 medarbetare fortsätter de sin resa för att nå sin vision: Att på ett hållbart, inklude... Visa mer
Cellbes startades 1954 som ett postorderföretag och har gjort en förändringsresa till ett av de ledande E handelsföretagen inom mode och heminredning. Cellbes har kontor i Borås, Göteborg och Stockholm och omsätter ca 600 MSEK. De är verksamma på 9 marknader i Europa, med kontor i tre av dessa samt ett sourcingkontor i Shanghai. Med en fantastisk personalstyrka på ca 200 medarbetare fortsätter de sin resa för att nå sin vision: Att på ett hållbart, inkluderande och inspirerande sätt stärka kvinnors självkänsla. www.cellbes.se

Vi söker en Lager & logistik chef till Cellbes

Arbetet innebär att ansvara för allt som rör lager och logistik för Cellbes. Från transport i Kina till leverans till slutkund. Vi vill att du, genom effektiv hantering av hela logistikkedjan, säkerställer kontroll, kvalitet och ekonomi på allra bästa sätt. Både ekonomiskt, hållbart och personellt. Du har resultat och budgetansvar samt sitter i ledningsgruppen.

Huvudarbetsuppgifter;

- Upphandlingar

- Tillse att SLA och KPI:er följs

- Utveckla och ständigt effektivisera logistik och lagerhantering

- Arbeta nära Insitepart som hanterar fysisk lagerhållning i Viared

- Ansvar för ekonomi, kvalitet och kontroll i hela kedjan.

- Personalansvar

Vi söker dig som har;

- Högskole utbildning inom logistik

- God förståelse av hela lager/logistik kedjan

- Erfarenhet av en ledarposition

- Hög kapacitet med förmåga att se helhet och bryta ner till actions

- Hög förståelse för databas/hantering och ERP/WMS system

- Lätt för att kommunicera, instruera och samarbeta.

- Van att arbeta i ständig förändring

Vi erbjuder en spännande roll i en förändring värld. Cellbes har precis öppnat ett nytt lager i Viared i helt nya lokaler. Vi har så många roliga och utmanande delar att ta oss an framåt - vi söker dig som vill vara med på vår fortsatta utvecklingsresa.

Låter det intressant?

Perfekt! Svara på några frågor och berätta varför du tycker att vi är en perfekt match. Visa mindre

Studenter sökes för ex-jobb inom logistik/kvalitet

Ansök    Sep 15    Kinnarps AB    Logistikingenjör
Kinnarps söker nu två studenter med mål att kartlägga orsaker till organisationens transportrelaterade reklamationer på produkt. Om uppdraget Kinnarps BLÅBILAR är vårt eget leveranssystem. Det är en unik lösning där hållbarhet, ekonomi och kundfördelar går hand i hand. Blåbilskonceptet är ett koncept där filt och papp används som skydd för möblerna i stället för traditionellt emballage. Filtarna och pappen tas sedan med hem igen och återanvänds gång på... Visa mer
Kinnarps söker nu två studenter med mål att kartlägga orsaker till organisationens transportrelaterade reklamationer på produkt.

Om uppdraget
Kinnarps BLÅBILAR är vårt eget leveranssystem. Det är en unik lösning där hållbarhet, ekonomi och kundfördelar går hand i hand. Blåbilskonceptet är ett koncept där filt och papp används som skydd för möblerna i stället för traditionellt emballage. Filtarna och pappen tas sedan med hem igen och återanvänds gång på gång. Alla leveranser är kundorderstyrda och ett speciellt program planerar hur möblerna ska packas i lastbilen på ett volymeffektivt sätt. Logistikkedjan är helt kundorderstyrd. Redan när ordern läggs, planeras rutterna och packningen av lastbilarna med hänsyn till leveranstid och geografi.

På väg hem från kunderna stannar blåbilarna hos Kinnarps leverantörer och tar med sig material hem till produktionen. Det här innebär att vi transporterar minimalt med luft och på så sätt kan minska våra egna C02-utsläpp och kontorsmöblernas koldioxidavtryck.

Se ett snabbklipp när vi packar våra lastbilar här: https://www.youtube.com/watch?v=QnZ9je9Q7L8

Mål
Uppdraget går ut på att studenterna ska granska hantering och transport från tillverkande enhet i Kinnarp till kund på plats samt befintlig reklamationsstatistik. Målet är att återge en strukturerad orsaksanalys och värdeskapande förbättringsförslag.

Kvalifikationer
Vi söker motiverade kandidater med god analytisk förmåga, goda Excelkunskaper och ett stort intresse för förbättringsarbeten.  

Placering
Med fördel på plats i Kinnarp

Har du frågor? Välkommen att kontakta rekryterande chef Karin Käck, via telefon: 0515-38089.

_________________________

Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Våra möbler kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder.

Relaterade ämnen: Examensarbete, exjobb, studentuppsats, uppsats, försörjningskedjor, lagerverksamhet, transport, distribution, kvalitet Visa mindre

Solution Designer till Speed Group

Ansök    Okt 13    Speed Group AB    Logistikingenjör
Har du ett stort intresse för teknisk utveckling och automation? Vill du vara med och utveckla Sveriges kanske mest expansiva logistikföretag? Då kan vi ha din nästa utmaning som Solution Designer hos oss på Speed Group. Här får du möjlighet att på ett nationellt och till viss del internationellt plan, utveckla våra affärer inom tredjepartslogistik. Välkommen med din ansökan till ett bolag som präglas av engagemang, kreativitet och kompetens! Om tjänst... Visa mer
Har du ett stort intresse för teknisk utveckling och automation? Vill du vara med och utveckla Sveriges kanske mest expansiva logistikföretag? Då kan vi ha din nästa utmaning som Solution Designer hos oss på Speed Group. Här får du möjlighet att på ett nationellt och till viss del internationellt plan, utveckla våra affärer inom tredjepartslogistik.

Välkommen med din ansökan till ett bolag som präglas av engagemang, kreativitet och kompetens!


Om tjänsten
Som Solution Designer hos oss på Speed Group har du en aktiv roll inom försäljning och lösningsdesign för potentiella och befintliga affärer inom vårt bolag. Du kommer att bistå med dina specialistkunskaper i försäljningsfasen samt aktivt arbeta för att bygga relationer med potentiella företag. Vidare kommer du agera rådgivande i logistikfrågor samt delta i strategiska diskussioner såväl som att lösa detaljfrågor i olika logistiklösningar.

Exempel på arbetsuppgifter
• Kalkylering
• Kapacitets- och flödesberäkningar
• Upprätta simuleringar, offerter samt affärsförslag tillsammans med koncernens affärsutvecklare
• Designa lagerlayouter

I rollen som Solution Designer kommer du också presentera affärsmodeller till inkommande förfrågningar samt vara aktiv i den proaktiva försäljningen av vår logistikverksamhet.

Du rapporterar till Speed Groups Affärsutvecklingschef.


Om bolaget
Speed Group är ett tjänsteföretag som erbjuder kompletta lösningar inom logistik, bemanning, rekrytering och utbildning. Med +150 000 kvm lageryta och smarta automationslösningar är vi idag en av Nordens ledande aktörer inom tredjepartslogistik.

Speed Group finns idag på tre orter; Borås, Göteborg och Stockholm. Koncernen består av sju bolag som sysselsätter totalt ca 1000 personer och har en total omsättning på nära 1 MRD SEK. Speed Group grundades 2004 och är sedan 2015 majoritetsägt av Ratos.

Som anställd hos oss på Speed blir du en del av en professionell och jordnära organisation som verkar i en positiv miljö. Vårt företag präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda.

Läs mer på www.speedgroup.se.


Din profil
För att lyckas i rollen som Solution Designer tror vi att du är tekniskt lagd med ett stort intresse för automation och teknisk utveckling. Du har goda kunskaper inom IT-system, framför allt WMS-system, TA-system och integrationslösningar. Vi ser det som ett stort plus om du sedan tidigare har erfarenhet av tredjepartslogistik och därför har goda kunskaper inom detta område.

Då rollen som Solution Designer bland annat innefattar upprättande av beräkningar, kalkyler, simuleringar och offerter på engelska, talar du detta obehindrat.
I rollen krävs att du arbetar för att skapa starka och hållbara relationer såväl internt som externt vilket innebär att du som person bör vara driven och ha en stark kommunikativ förmåga.

Krav
• Stort tekniskt intresse
• Flytande engelska i tal och skrift samt goda kunskaper i svenska
• Erfarenhet av försäljning, gärna inom logistik
• Erfarenhet av Auto CAD eller liknande program
• Goda kunskaper i Excel

Meriterande
• Ekonom- eller ingenjörsutbildning på eftergymnasial nivå, gärna med logistikinriktning
• Erfarenhet från logistikutveckling, autocad eller liknande
• Goda kunskaper och förståelse inom hela Supply Chain
• Erfarenhet från automation
• Kunskaper inom integrationslösningar, WMS integrationer mot ERP (affärs- och transportadministrationssystem)

Tjänsten är placerad i Borås- eller Göteborgsområdet.

Ta chansen att bli en del av ett växande bolag med engagerade och härliga kollegor!


Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se. För mer information om tjänsten, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Göran Karlsson på [email protected].

Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!
_______

Sökord: solution designer, 3PL, logistiker, supplychain, affärsutveckling, affärsutvecklare, supplychainsolutions, ingenjör, ekonom, autocad Visa mindre

Senior Projektledare inom Logistik till Speed i Borås

Ansök    Jun 7    Speed Group AB    Logistikingenjör
Vill du vara med och utveckla och projektleda smarta logistiklösningar? Då ska du söka tjänsten som Senior Projektledare inom Logistik hos oss på Speed. Varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vår avdelning för logistikutveckling ska utökas och därför söker vi nu en Senior Projektledare inom Logistik och 3PL, gärna med automationsbakgrund. Du kommer arbeta med logistikanalys, utveckling av processer och lösningar, projektledning, riskanalyser samt i... Visa mer
Vill du vara med och utveckla och projektleda smarta logistiklösningar? Då ska du söka tjänsten som Senior Projektledare inom Logistik hos oss på Speed. Varmt välkommen med din ansökan!

Om uppdraget
Vår avdelning för logistikutveckling ska utökas och därför söker vi nu en Senior Projektledare inom Logistik och 3PL, gärna med automationsbakgrund. Du kommer arbeta med logistikanalys, utveckling av processer och lösningar, projektledning, riskanalyser samt intern- och extern projektkommunikation.

Som Senior Projektledare inom Logistik driver du utvecklingsprojekt samt implementering av nya kunder. Du har ägandeskap för hela operativa logistikprocessen från avtalssignering och projektbudget till att planera och bygga upp det nya lagret tillsammans med din projektgrupp.

Du kommer tillhöra en arbetsgrupp på fyra personer och rapporterar till Head Of Logistic Development.
Tjänsten är tillsvidare på 100 % med start efter överenskommelse. Varmt välkommen till oss på Speed!

Om oss
Speed Group är ett tjänsteföretag som erbjuder kompletta lösningar inom logistik, bemanning, rekrytering och utbildning. Med +150 000 kvm lageryta och smarta automationslösningar är vi idag en av Nordens ledande aktörer inom tredjepartslogistik.

Speed Group finns idag på tre orter; Borås, Göteborg och Stockholm. Koncernen består av sju bolag som sysselsätter totalt ca 1000 personer och har en total omsättning på nära 1 MRD SEK. Speed Group grundades 2004 och är sedan 2015 majoritetsägt av Ratos.

Som anställd hos oss på Speed blir du en del av en professionell och jordnära organisation som verkar i en positiv miljö. Vårt företag präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda.

Läs mer på www.speedgroup.se.

Din profil
För att lyckas i rollen som Senior Projektledare inom Logistik ser vi att du har en gedigen bakgrund inom logistik och 3PL samt projektledning. Du gillar och är duktig på att hitta kundanpassade lösningar som du sedan operativt får implementera.

Har du erfarenhet från automation är det ett stort plus. Eftersom vi arbetar med LEAN, ser vi gärna att du kommit i kontakt med dessa principer sedan tidigare.

Kvalifikationer
- Högskoleutbildning
- Gedigen erfarenhet av lagerlogistik
- Dokumenterad erfarenhet av projektledning

Meriterande
- Kunskaper och erfarenhet inom LEAN
- Erfarenhet från elektronik- eller verkstadsindustrin
- God kännedom av lager- eller produktionsautomation
- Erfarenhet av Astro eller motsvarande WMS system

Som person är du kommunikativ då du kommer ha många olika kontakter både internt och externt. Du har en hög servicekänsla samt har ett mycket strukturerat arbetssätt. Du är självgående, idérik och prestigelös i ditt sätt att arbeta.

Som Senior Projektledare inom Logistik hos oss på Speed får du en spännande roll och kunniga kollegor. Välkommen att skicka in din ansökan!

Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se. För mer information om tjänsten, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Göran Karlsson på [email protected].

Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!
___

Sökord: projektledare, logistikutvecklare, logistikutveckling, 3PL, tredjepartslogistik, LEAN, automation, WMS system, lagerlogistik Visa mindre

Logistics Engineer

Ansök    Sep 12    Dsv Road AB    Logistikingenjör
DSV – Global transport and logistics DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career. ... Visa mer
DSV – Global transport and logistics

DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career.

Read more at www.dsv.com

About the position:
The main activities are related to WMS configuration and improvements, you are also engaged in:
• Assessing our processes to determine improvements for existing sites/clients;
• Optimizing, changing and test processing configurations directly in our Warehouse Management System (WMS);
• Support sites/clients on more complex changes in the WMS;
• Measure and compare performance and improvements;
• Collaborate with IT, management, and clients;
• Describe the changes in solutions designs;
• Support on Go lives.

Other Duties could be:
• Participate in projects related to new customers processes and applications;
• Coordinate assigned projects and report progress and results to the Project Manager;
• Automation Projects (links between WMS and External tools and/or Applications);
• Migrate and implement clients on our WMS (BY, JDA, Red Prairie).

Required skills:
We look for people that like to travel regularly to visit different countries and work together with other cultures to improve/optimize the logistics process, physically or in the WMS configuration. People that have knowledge of logistics processes. People who can make the difference and who can individually contribute to the development and achievements of DSV. 

The qualities we value in our employees are Independence, proactive, involvement and responsibility, autonomy, connectivity, perseverance, and conversation skills. In addition to these competencies, important for this position are team player, social, expertise,  organizing and problem-solving skills.

Other requirements:
• You have graduated from a HBO/WO study, preferably in the field of logistics management, engineering, supply chain or similar;
• Ability to work independently and accurately;
• Knowledge of logistics and administrative processes;
• Capability to translate process to WMS;
• Knowledge of WMS system(s) (Blue yonder WMS (formally Red Prairie, JDA);
• Warehouse experience;
• Knowledge of MS Office and applications;
• Control of the English language in word and writing;
• Capability to motivate local users;
• Just do it mentality;
• Willing to travel and work around the world;

What do we offer?
Working for DSV means working for one of the top players in the logistics market. We are growing and looking for people who want to grow with us. We offer a challenging job in an international environment, with a salary that matches the position and good fringe  benefits.

Does this sound like the challenge you like to take on?
Send your CV with motivation. For further information about the position, please contact Ian Swinhoe via +46723813730 or [email protected]
We are conducting an ongoing recruitment process, so please submit your application as soon as possible. 
At DSV, we use Verifiera's control tool to ensure that the candidates in question do not have a background that is incompatible with DSV's core values. Alcohol and drug tests are also carried out before employment begins.

DSV – Global transport and logistics
DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 56,000 employees in more than 80 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career.
Read more at www.dsv.com
Read more about career at https://www.se.dsv.com/karriar/medarbetarportratt Visa mindre

Business Change Manager/ Permanent/Borås or other location

Ansök    Jun 2    Dsv Road AB    Logistikingenjör
DSV – Global transport and logistics DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career. ... Visa mer
DSV – Global transport and logistics

DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career.

Read more at www.dsv.com

Business Change Manager / DSV solutions / Permanent 
Do you have experience with contract logistics and knowledge of change management and processes? Would you like to lead a young and vibrant team where you will play a key role in the roll-out of strategic projects in DSV Solutions in Sweden? And would you like to utilize your knowledge and experience contributing to strategic initiatives in a challenging position? In this position you will take part of large-scale projects and work within a in global organization with more than 60,000 employees worldwide!

If you have the skills, experience, and ambitions, DSV Solutions offers the next step in your career with challenges and opportunities on a global scale.

Contribute to the development and roll-out of strategic projects in DSV Solutions
As a Business Change Manager in our Process Excellence and Implementation team within BCM Solutions, you will play a central role in implementing key strategic projects within DSV Solutions. We offer a flexible role, with great responsibility where you take control of a highly skilled team of colleagues.

Ideally, you will be based at our office in Boras near Gothenburg. However, if necessary, you may choose to work out of one of our other offices throughout Sweden.
As a valued business partner, you will assist in supporting all DSV Solutions sites in Sweden. More specifically you will:  
* Support the development, implementation, and administration of DSV Solutions strategic projects
* Contribute to the description of products, services, and processes.
Assist in updating processes for our internal projects, while growing your project management skills as well as supporting Solutions management team with our strategic targets.

Manage a team of four
You will be part of and lead a young and energetic Business Change Management department that comprises highly competent colleagues who are driven by the ambition to create and lead successful change management projects
We value an open dialogue and clear targets. Similarly, we take pride in being proactive and having the courage to challenge the business as well as ourselves and each other.

What we are looking for:
To succeed in this role, experience with automated logistic Solutions is considered a big advantage. You are a team player who can manage to work independently and who knows how to communicate and collaborate to achieve the defined business objectives. You can stand your ground when challenged, and you know how to navigate at both top management and specialist level. Equally importantly, you can balance urgent tasks with long-term projects because you are self-motivated and highly organized.

You are ready to drive change across DSV Solutions because you:
* Have experience of project management and delivering change management across programmes within a large organisation
* Have experience with Contract logistics 
* Have an Ability to coach and develop others whilst role modelling expected behaviours 
* Have great influencing, interpersonal, communication and facilitation skills with the ability to build relationships both internally and externally
* Have a structured approach and have experience working on long-term projects.
* Have excellent English and Swedish language skills
* Have thorough knowledge of change management and stakeholder management e.g. Prosci/ADKAR and/or Knowledge of business change techniques such as business process modelling, Prince 2 and gap analysis. (Training in project management, strategic management and/or change management is relevant)


If you are interested in applying for this position and meet the criteria outlined above, please click the link to apply and we will contact you with an update in due course. Desired start date: august - sept (or as soon as possible). We look forward to your application! Visa mindre

Solution Designer till Speed Group

Ansök    Sep 17    Speed Group AB    Logistikingenjör
Har du ett stort intresse för teknisk utveckling och automation? Vill du vara med och utveckla Sveriges kanske mest expansiva logistikföretag? Då kan vi ha din nästa utmaning som Solution Designer hos oss på Speed Group. Här får du möjlighet att på ett nationellt och till viss del internationellt plan, utveckla våra affärer inom tredjepartslogistik. Välkommen med din ansökan till ett bolag som präglas av engagemang, kreativitet och kompetens! Om tjänst... Visa mer
Har du ett stort intresse för teknisk utveckling och automation? Vill du vara med och utveckla Sveriges kanske mest expansiva logistikföretag? Då kan vi ha din nästa utmaning som Solution Designer hos oss på Speed Group. Här får du möjlighet att på ett nationellt och till viss del internationellt plan, utveckla våra affärer inom tredjepartslogistik.

Välkommen med din ansökan till ett bolag som präglas av engagemang, kreativitet och kompetens!


Om tjänsten
Som Solution Designer hos oss på Speed Group har du en aktiv roll inom försäljning och lösningsdesign för potentiella och befintliga affärer inom vårt bolag. Du kommer att bistå med dina specialistkunskaper i försäljningsfasen samt aktivt arbeta för att bygga relationer med potentiella företag. Vidare kommer du agera rådgivande i logistikfrågor samt delta i strategiska diskussioner såväl som att lösa detaljfrågor i olika logistiklösningar.

Exempel på arbetsuppgifter
• Kalkylering
• Kapacitets- och flödesberäkningar
• Upprätta simuleringar, offerter samt affärsförslag tillsammans med koncernens affärsutvecklare
• Designa lagerlayouter

I rollen som Solution Designer kommer du också presentera affärsmodeller till inkommande förfrågningar samt vara aktiv i den proaktiva försäljningen av vår logistikverksamhet.

Du rapporterar till Speed Groups Affärsutvecklingschef.


Om bolaget
Speed Group är ett tjänsteföretag som erbjuder kompletta lösningar inom logistik, bemanning, rekrytering och utbildning. Med +150 000 kvm lageryta och smarta automationslösningar är vi idag en av Nordens ledande aktörer inom tredjepartslogistik.

Speed Group finns idag på tre orter; Borås, Göteborg och Stockholm. Koncernen består av sju bolag som sysselsätter totalt ca 1000 personer och har en total omsättning på nära 1 MRD SEK. Speed Group grundades 2004 och är sedan 2015 majoritetsägt av Ratos.

Som anställd hos oss på Speed blir du en del av en professionell och jordnära organisation som verkar i en positiv miljö. Vårt företag präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda.

Läs mer på www.speedgroup.se


Din profil
För att lyckas i rollen som Solution Designer tror vi att du är tekniskt lagd med ett stort intresse för automation och teknisk utveckling. Du har goda kunskaper inom IT-system, framför allt WMS-system, TA-system och integrationslösningar. Vi ser det som ett stort plus om du sedan tidigare har erfarenhet av tredjepartslogistik och därför har goda kunskaper inom detta område.

Då rollen som Solution Designer bland annat innefattar upprättande av beräkningar, kalkyler, simuleringar och offerter på engelska, talar du detta obehindrat.
I rollen krävs att du arbetar för att skapa starka och hållbara relationer såväl internt som externt vilket innebär att du som person bör vara driven och ha en stark kommunikativ förmåga.

Krav
• Stort tekniskt intresse
• Flytande engelska i tal och skrift samt goda kunskaper i svenska
• Erfarenhet av försäljning, gärna inom logistik
• Erfarenhet av Auto CAD eller liknande program
• Goda kunskaper i Excel

Meriterande
• Ekonom- eller ingenjörsutbildning på eftergymnasial nivå, gärna med logistikinriktning
• Erfarenhet från logistikutveckling, autocad eller liknande
• Goda kunskaper och förståelse inom hela Supply Chain
• Erfarenhet från automation
• Kunskaper inom integrationslösningar, WMS integrationer mot ERP (affärs- och transportadministrationssystem)

Tjänsten är placerad i Borås- eller Göteborgsområdet.

Ta chansen att bli en del av ett växande bolag med engagerade och härliga kollegor!


Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se. För mer information om tjänsten, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Göran Karlsson på [email protected].

Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!
_______

Sökord: solution designer, 3PL, logistiker, supplychain, affärsutveckling, affärsutvecklare, supplychainsolutions, ingengör, ekonom, autocad Visa mindre

Business Change Manager / DSV Solutions / Permanent

Ansök    Maj 24    Dsv Road AB    Logistikingenjör
DSV – Global transport and logistics DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career. ... Visa mer
DSV – Global transport and logistics

DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career.

Read more at www.dsv.com

Do you have experience with contract logistics and knowledge of change management and processes? Would you like to lead a young and vibrant team where you will play a key role in the roll-out of strategic projects in DSV Solutions in Sweden?And would you like to utilize your knowledge and experience contributing to strategic initiatives in a challenging position? In this position you will take part of large-scale projects and work within a in global organization with more than 60,000 employees worldwide! If you have the skills, experience, and ambitions, DSV Solutions offers the next step in your career with challenges and opportunities on a global scale. 
Contribute to the development and roll-out of strategic projects in DSV Solutions!

As a Business Change Manager in our Process Excellence and Implementation team within BCM Solutions, you will play a central role in implementing key strategic projects within DSV Solutions. We offer a flexible role, with great responsibility where you take control of a highly skilled team of colleagues. Ideally, you will be based at our office in Boras near Gothenburg. However, if necessary, you may choose to work out of one of our other offices throughout Sweden.

As a valued business partner, you will assist in supporting all DSV Solutions sites in Sweden. More specifically you will:  

* Support the development, implementation, and administration of DSV Solutions strategic projects
* Contribute to the description of products, services, and processes.
* Assist in updating processes for our internal projects, while growing your project management skills as well as supporting Solutions management team with our strategic targets.


Manage a team of four
You will be part of and lead a young and energetic Business Change Management department that comprises highly competent colleagues who are driven by the ambition to create and lead successful change management projects. We value an open dialogue and clear targets. Similarly, we take pride in being proactive and having the courage to challenge the business as well as ourselves and each other.

What we are looking for: 
To succeed in this role, experience with automated logistic Solutions is considered a big advantage. You are a team player who can manage to work independently and who knows how to communicate and collaborate to achieve the defined business objectives. You can stand your ground when challenged, and you know how to navigate at both top management and specialist level. Equally importantly, you can balance urgent tasks with long-term projects because you are self-motivated and highly organized.

You are ready to drive change across DSV Solutions because you:
* Have experience of project management and delivering change management across programmes within a large organisation
* Have experience with Contract logistics
* Have an Ability to coach and develop others whilst role modelling expected behaviours 
* Have great influencing, interpersonal, communication and facilitation skills with the ability to build relationships both internally and externally
* Have a structured approach and have experience working on long-term projects.
* Have excellent English and Swedish language skills
* Have thorough knowledge of change management and stakeholder management e.g. Prosci/ADKAR and/or Knowledge of business change techniques such as business process modelling, Prince 2 and gap analysis. (Training in project management, strategic management and/or change management is relevant)


If you are interested in applying for this position and meet the criteria outlined above, please click the link to apply and we will contact you with an update in due course. Desired start date: august - sept (or as soon as possible). We look forward to your application! Visa mindre

Logistiker till framtida uppdrag i Borås!

Ansök    Sep 25    Adecco Sweden AB    Logistikingenjör
Är du i början av din yrkeskarriär inom logistik? Eller har du kanske gedigen praktisk erfarenhet av att jobba som logistiker, tulladministratör, materialstyrare eller speditör? Vill du bidra med din kunskap och nyfikenhet inom logistik i ett globalt företag och ta nästa kliv på karriärstegen? Vi söker nu logistiker för framtida uppdrag hos våra kunder i Borås. Om tjänsten Som logistiker hos vår kund kan din vardag komma att variera något beroende på vilk... Visa mer
Är du i början av din yrkeskarriär inom logistik? Eller har du kanske gedigen praktisk erfarenhet av att jobba som logistiker, tulladministratör, materialstyrare eller speditör? Vill du bidra med din kunskap och nyfikenhet inom logistik i ett globalt företag och ta nästa kliv på karriärstegen? Vi söker nu logistiker för framtida uppdrag hos våra kunder i Borås.

Om tjänsten
Som logistiker hos vår kund kan din vardag komma att variera något beroende på vilken avdelning ditt uppdrag utförs på och vilken roll du får axla. Vanligt återkommande behov hos vår kund är tjänster såsom Speditör, Tulladministratör, Materialstyrare, Materialplanerare och Transportplanerare för att nämna några.

I rollen som Logistiker är det vanligt att du är en del av en logistikavdelning och arbetar nära leverantörer & kunder samt har många interna kontakter. Ditt arbete går i huvudsak ut på att hantera logistiken och ansvara för att kartlägga kommande behov.

I din roll som Logistiker kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Förutsäga och kommunicera de kommande behov de aktuella leverantörerna har för att säkerställa att produkterna finns på plats i tid.
• Rutinuppgifter såsom att ta emot och hantera stora mängder information i analytiskt syfte för att utveckla nya sätt att hitta rätt information.
• Övriga arbetsuppgifter av logistisk karaktär.
• Hantera transporter via sjö, land eller flyg.

Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig
Vi söker dig som har en god grundläggande förståelse för logistikprocesser, gärna från en eftergymnasial utbildning inom logistik. Du kan både vara junior och senior logistiker och har en stark motivation att arbeta dig framåt och att gå in i en roll där du får utvecklas och stötta organisationen. En roll där du får bredda dina kunskaper som logistiker. 

Vidare ser vi att du besitter en god analytisk förmåga och motiveras av att hitta lösningar på problem. Du trivs bra med att arbeta självständigt, driver gärna ditt eget arbete framåt och kan prioritera bland flera brådskande uppgifter. Vi ser även att du är snabblärd samt uppskattar att arbeta i nära kontakt med ditt team och andra personer inom och utanför organisationen.

Viktigt för tjänsten är att:

• Du har god förståelse för logistikprocesser.
• Du är flytande i tal och skrift på svenska såväl som på engelska då vår kund är en global aktör.
• Har god datorvana.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Johanna Lydén via [email protected]    

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
[email protected] 

Välkommen med din ansökan!

Tull | Logistik | Shipping | Transport | supply chain | logistics | Automotive | Fordonsindustrin Visa mindre

Logistic Engineers to Modis

Ansök    Mar 18    Modis Sweden AB    Logistikingenjör
Do you have previous experience from the logistics area and are up for a new challenge? Modis are currently looking for Logistic Engineers for future opportunities! About the role As a Logistics Engineer you can have a wide range of work tasks, examples of them can be: • Planning and management of either material, production or deliveries • Ensure and optimize inventory levels and production volumes for cost-effective processes • Contact internally as... Visa mer
Do you have previous experience from the logistics area and are up for a new challenge? Modis are currently looking for Logistic Engineers for future opportunities!

About the role
As a Logistics Engineer you can have a wide range of work tasks, examples of them can be:

• Planning and management of either material, production or deliveries
• Ensure and optimize inventory levels and production volumes for cost-effective processes
• Contact internally as well as externally with suppliers and customers
• Collect information, analyze outcomes and develop working methods

About you
We are looking for a person with big interest in logistics and who likes to develop the field. You have a university degree or equivalent within the Logistics area and a few years of work experience. Furthermore, you are fluent in English, both written and verbal.

As a person you are problem-solving, stress resistant and self-driven. Furthermore, it is of big interest if you have worked with optimizing flows.

We will attribute great importance to personal suitability.

About Modis
We are constantly striving to support our customers and consultants to become successful. As a consultant, you are our top priority and when you need us, we will be there for you. We will include you in our business and to our customers. You are our most important asset and for us to stay ahead you will take an active part in our business development and our offers to the market.

By becoming our colleague, your daily life as a consultant will be shifting with different assignments and projects in a variety of industries, systems and environments. Your experience will increase as well as your social and professional network. As a consultant, you are covered by collective
agreements, insurance, occupational healthcare, healthcare and discounts on training cards. We believe in connecting people so having regularly social activities is key for us.

Modis delivers a wide range of services and competencies within IT, Engineering and Life Science. Our services are characterized by speed, simplicity and quality. Modis is represented in the United States, Canada, Europe with over 100 offices and with more than 35,000 colleagues on assignments each day.

Your application
The service concerns a permanent employment in our consultancy team at Modis. You are welcome to apply through the link below or simply contact me via:

Alexandra Fahlström
Telephone: 031-725 45 08

You are welcome with your application!

Keywords
Logistics, Logistic Engineer, Supply Chain Visa mindre

Ekonomi - och systemhandläggare

Ansök    Aug 12    Borås Stad    Logistikingenjör
Vi söker en kollega som vill lyfta inköpsprocessen i Borås Stad - vill du vara med på vår fortsatta resa? Stadsledningskansliet, Koncerninköp. Hos oss på Koncerninköp söker vi ständig förbättring och utveckling. Vi försöker se möjligheter och tänja på gränserna för att finna bästa affären för invånarna i Borås. Vår ambition är att skapa affärslösningar i toppklass för våra beställare samtidigt som vi ständigt strävar mot att bli Sveriges bästa inköpsfu... Visa mer
Vi söker en kollega som vill lyfta inköpsprocessen i Borås Stad - vill du vara med på vår fortsatta resa?

Stadsledningskansliet, Koncerninköp.
Hos oss på Koncerninköp söker vi ständig förbättring och utveckling. Vi försöker se möjligheter och tänja på gränserna för att finna bästa affären för invånarna i Borås. Vår ambition är att skapa affärslösningar i toppklass för våra beställare samtidigt som vi ständigt strävar mot att bli Sveriges bästa inköpsfunktion.


Du kommer att vara en del av länken mellan upphandlare och våra leverantörer samt våra med-arbetare i Borås Stad. Huvuddelen av arbetet är med Borås Stads egen e-handelsportal, Unit4 (Agresso), där vi publicerar varor från avtalade leverantörer. Du kommer även arbeta med stadens samvarudistribution, där en del är att planera leveranser med hjälp av ruttoptimeringssystem samt vara Borås Stads beställare behjälplig vid fel som uppstår.

För att trivas med tjänsten bör du känna dig bekväm i att styra ditt eget arbete, sätta egna mål och fungera stödjande för Borås Stads medarbetares frågeställningar och problem.

Du kommer vara med och ansvara för att Borås Stads medarbetare har ett korrekt utbud i e-handelsverktyget för varor och tjänster. I arbetet involveras du i planering av inköp, testning av nya leverantörer i Unit4 e-handel, fakturahantering och arbetet med leveranser. Du förstår vikten av att ge god service via supportfunktion och att ha ett gott samarbete med medarbetare, beställare och leverantörer. I ditt dagliga arbete ska du kontinuerligt arbeta för att utveckla ditt eget arbete samt avdelningens. Du kommer löpande ge utbildningar och service via telefon och epost, det är därför av stor vikt att du kan kommunicera tydligt i tal och skrift på svenska. Det är av stor vikt att ha tålamod med dem som önskar hjälp samt ha ett professionellt bemötande.


Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område med företrädesvis ekonomi eller ingenjör inom logistik eller industriell ekonomi som bas, alternativt att du har arbetslivserfarenhet eller utbildning som Borås Stad bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper och känner dig bekväm med användning av olika IT-system och du har goda kunskaper i MS-office pro-grammen Word och Excel.

Vi ser det som meriterande om du har arbetat med e-handel inom offentlig verksamhet, ekonomi och logistik. Det är även meriterande att du kunskaper i EFH-systemet Unit4, SFTI-standarder, EDI flöden och har förståelse för grunderna i bokföring. Det är en fördel om du har kännedom om lagen om offentlig upphandling (LOU).

För att lyckas i rollen är du duktig på att analysera och att planera på lång sikt men kan samtidigt hantera kortsiktiga lösningar. Du har ett stort intresse för inköpsprocessen och har ett helhetstänk vid kvalitetssäkring av Borås Stads inköp från beställning till leverans.
Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med din ansökan. Visa mindre