Lediga jobb som Säljassistent i Borås

Se lediga jobb som Säljassistent i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

Key Account Assistant

Ansök    Jun 22    Gina Tricot AB    Säljassistent
Drömmer du om en karriärresa på en av Sveriges största modekedjor? Just nu letar vi efter en Key Account Assistant som kommer att arbeta tätt ihop med Key Account Managers och supporta i sälj, orderläggning, leveransbevakning samt uppföljning av försäljningsstatistik. Du kommer att jobba nära övriga avdelningar i organisationen. Rollen innebär att du behöver vara noggrann och strukturerad då du kommer att korrekturläsa material och siffror som sedan ska u... Visa mer
Drömmer du om en karriärresa på en av Sveriges största modekedjor? Just nu letar vi efter en Key Account Assistant som kommer att arbeta tätt ihop med Key Account Managers och supporta i sälj, orderläggning, leveransbevakning samt uppföljning av försäljningsstatistik. Du kommer att jobba nära övriga avdelningar i organisationen.

Rollen innebär att du behöver vara noggrann och strukturerad då du kommer att korrekturläsa material och siffror som sedan ska ut i organisationen så att vi alltid levererar korrekt information samt ser till att vi håller deadlines både internt och till externa parter. Vidare är du handlingskraftig och vågar ta beslut i linje med företagets mål samt kultur och värderingar.

Vi tror också att du har ett brinnande intresse för mode och känner stort engagemang för ditt arbete. Vi räknar med att du vill arbeta i ett entreprenörsdrivet företag och är en teamplayer då du kommer att ha många kontaktytor inom bolaget.

Bakgrundskrav

Du har relevant utbildning och gärna tidigare erfarenhet från B2B eller Wholesale.

Tjänsten är ett vikariat på 6 månader med stor chans till förlängning. Som Key Account Assistant kommer du att vara en del av vårt tillväxtområde B2B och Marketplace och du rapporterar direkt till Head of B2B & Marketplace. Tjänsten är placerad på Gina Tricot huvudkontor i Borås där vi arbetar utefter en hybridmodell.

Är detta drömjobbet du letar efter? Då väntar vi ivrigt på din ansökan med CV och personligt brev. Vänta inte, vi arbetar med löpande urval. Visa mindre

Hallvärd Borås Ford

Hedin Bil-koncernen består av flera dotterbolag till Hedin Group. Genom våra dotterbolag bedriver vi försäljning och eftermarknad för motorbranschen. En styrka hos oss är att vi idag saluför 32 bilmärken inom segmenten person-, transport- och lastbilar, både till privat- och företagskunder. Vi brukar säga att vi har något för alla. Men egentligen är det ju bara en sak som är viktig: Vi har något för varje unik kund. Om rollen Hedin Bil storsatsar på Ford i... Visa mer
Hedin Bil-koncernen består av flera dotterbolag till Hedin Group. Genom våra dotterbolag bedriver vi försäljning och eftermarknad för motorbranschen. En styrka hos oss är att vi idag saluför 32 bilmärken inom segmenten person-, transport- och lastbilar, både till privat- och företagskunder. Vi brukar säga att vi har något för alla. Men egentligen är det ju bara en sak som är viktig: Vi har något för varje unik kund.
Om rollen
Hedin Bil storsatsar på Ford i Borås och bygger en helt ny fullserviceanläggning som beräknas stå klar sommaren 2023. Redan i sommar öppnar dock Ford försäljningen i tillfälliga lokaler i befintlig anläggning på Pickesjövägen 2. Vill du vara med på vår spännande resa? Just nu söker vi en driven Hallvärd som kan vara del av satsningen framåt. 
Du kommer att ansvara för bilhallen och dess utställning samt att alltid sätta kunden i fokus. I rollen som hallvärd ingår att avlasta bilförsäljarna med provkörningar, produktpresentationer samt kundhantering. Utöver detta ingår vissa administrativa uppgifter som tex kontaktuppföljning efter billeverans. 

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från serviceinriktat arbete. Du är lättlärd och bra på att skapa effektivt samarbete med dina kollegor. Du är positiv och serviceinriktad och kan ta egna initiativ. Andra egenskaper som vi uppskattar är att du värdesätter god stämning på arbetsplatsen och förstår din egen roll i teamet, samt klarar av ett tidvis högt arbetstempo. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Våra ledord är Kvalitet, Tillgänglighet och Engagemang. För oss innebär det att varje kund ska känna sig sedd och betydelsefull samt få service i toppklass. Vi tror att Du – genom Ditt engagemang och Din tillgänglighet – kan göra skillnad på hur kunden upplever Hedin Bil. Hos oss blir du inte bara en bara en medarbetare och kollega utan även en ambassadör för vårt varumärke.  
B-körkort fordras.

Vi erbjuder
Hos oss får du jobba i en positiv och rolig miljö där det alltid händer saker. Vi arbetar i ett växande företag med starka varumärken. Vi tillämpar 6 månaders provanställning, kollektivavtalad lön och heltid.

Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag! Visa mindre

E-commerce Assistant till Newhouse??

Ansök    Maj 30    Newhouse Design AB    Säljassistent
E-commerce Assistant till Newhouse?? Är du den vi söker?? Vill du vara med på en spännande digital resa för Newhouse? Söker du en bred roll där du får vara en del av e-handelsteamet? Då kan denna tjänst vara något för dig! Tjänsten är ett föräldravikariat under ett år med möjligheter till en tills vidare anställning.? Arbetsbeskrivning? Som E-Commerce Assistant på Newhouse arbetar du i ett mindre team med ansvar för bolagets digitala försäljning oc... Visa mer
E-commerce Assistant till Newhouse??


Är du den vi söker??
Vill du vara med på en spännande digital resa för Newhouse? Söker du en bred roll där du får vara en del av e-handelsteamet? Då kan denna tjänst vara något för dig! Tjänsten är ett föräldravikariat under ett år med möjligheter till en tills vidare anställning.?


Arbetsbeskrivning?
Som E-Commerce Assistant på Newhouse arbetar du i ett mindre team med ansvar för bolagets digitala försäljning och marknadsföring.
Du kommer att arbeta som assistent till bolagets E-commerce Manager och ert ansvar är att e-handelsverksamheten levererar bästa möjliga kundupplevelse, konvertering och försäljning i linje med rådande varumärkesstrategi.??
En viktig del av arbetet kommer att vara att öka försäljningen online samt att samordna e-handeln med övriga kanaler.
Ett urval av arbetsuppgifterna:
Planera och genomföra modellfotograferingar för e-handeln,
Bildhantering, uppladdning och underhåll av bildbanken,
Hantering av våra sociala kanaler, i enlighet med satt marknadsplan,
Löpande kontakt med influencers,
Administrativa uppgifter i bolagets affärssystem, såsom att skapa och aktivera artiklar,
Löpande uppdatering av bild och text för våra olika siter,
Stötta e-handelsteamet med övriga arbetsuppgifter som kan förekomma.


Din profil?
För att lyckas i tjänsten ser vi att du som söker är noggrann och strukturerad. Du har ett brinnande intresse för e-handel och digital marknadsföring. Vi tror även att du älskar försäljning.
Du har god förmåga att uttrycka dig i skrift, har känsla för layout och design. Du talar och skriver flytande på svenska och engelska och du har en relevant eftergymnasial utbildning.?
Erfarenhet av arbete i Photoshop och InDesign är meriterande,
Likaså erfarenhet från analys i GA,?
Du är bekant med hur SEM och SEO fungerar.


Vi ser att du som söker är en prestigelös teamspelare men som samtidigt gillar att ta eget ansvar och driva frågor självständigt. Du tar tag i saker och gör ditt yttersta för att optimera kundupplevelsen med fokus på kvalité och försäljning. Vidare är du en strukturerad problemlösare som har känsla för detaljer.?

Om företaget?
Newhouse är ett modevarumärke i premiumklassen som har en lång historia inom textil. Bolaget ingår i en koncern vars historia sträcker sig 70 år bakåt i tiden. År 2015 tog den tredje generationen Häller över bolaget. Koncernen har ca 50 anställda.??
Vi håller till i de anrika TEKO-kvarteren på Bryggaregatan i Borås. På kontoret har vi modellavdelning med sysal, säljorganisation, lager, ekonomi och administration.??
Vi har ett eget designteam och provsömmerska. Vi köper in tyger från de bästa tygproducenterna i?Europa och producerar på utvalda fabriker där våra plagg har tillverkats i många år, under vårt överinseende. Vi är stolta över vår produktion och att jobba med fina material samt tillbehör som gör att plaggen andas kvalitet när de till slut når våra butiker och våra kunder i Norden.?

Övrigt?
Tjänsten är ett föräldravikariat under ett år och med goda möjligheter till en tills vidare anställning. Placering i centrala Borås. Tillträde enligt överenskommelse, dock senast i september 2022. Vi tillämpar ett löpande urval.??
Välkommen med din ansökan!??
Skicka din ansökan till [email protected],?hit kan du också vända dig med frågor. Visa mindre

Hallvärd Porsche Center Borås

Om rollen Som en del av vår satsning framåt söker vi efter en driven och ambitiös hallvärd. Du kommer att ansvara för bilhallen och dess utställning samt att alltid sätta kunden i fokus. I rollen som hallvärd ingår att avlasta bilförsäljarna med provkörningar, produktpresentationer samt kundhantering. Utöver detta ingår vissa administrativa uppgifter som tex kontaktuppföljning efter billeverans.  Din profil Vi söker Dig som har erfarenhet från serviceinri... Visa mer
Om rollen
Som en del av vår satsning framåt söker vi efter en driven och ambitiös hallvärd. Du kommer att ansvara för bilhallen och dess utställning samt att alltid sätta kunden i fokus. I rollen som hallvärd ingår att avlasta bilförsäljarna med provkörningar, produktpresentationer samt kundhantering. Utöver detta ingår vissa administrativa uppgifter som tex kontaktuppföljning efter billeverans. 

Din profil
Vi söker Dig som har erfarenhet från serviceinriktat arbete. Du är lättlärd och bra på att skapa effektivt samarbete med dina kollegor. Du är positiv och serviceinriktad och kan ta egna initiativ.

Andra egenskaper som vi uppskattar är att du värdesätter god stämning på arbetsplatsen och förstår din egen roll i teamet, samt klarar av ett tidvis högt arbetstempo. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort fordras.

Vi erbjuder
Hos oss får du jobba i en positiv och rolig miljö där det alltid händer saker. Vi arbetar i ett växande företag med ett av branschens starkaste varumärke. Vi tillämpar 6 månaders provanställning, kollektivavtalad lön och heltid.

Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag! Visa mindre

Juniorsäljare för Göteborgs och Borås-regionen

Om företaget Har du drive? Vill du ha ett omväxlande arbete och vara en del av ett framgångsrikt företag med fokus på starka varumärken, innovativa produkter och en företagskultur som stimulerar, utmanar och belönar dig? Då skall du söka denna tjänst hos TTI Nordic. Techtronic Industries Nordic marknadsför och säljer ett brett sortiment av högkvalitativa elverktyg och tillbehör under varumärkena MILWAUKEE®, AEG® och Ryobi®. Under de senaste åren har TTI ... Visa mer
Om företaget
Har du drive? Vill du ha ett omväxlande arbete och vara en del av ett framgångsrikt företag med fokus på starka varumärken, innovativa produkter och en företagskultur som stimulerar, utmanar och belönar dig? Då skall du söka denna tjänst hos TTI Nordic.

Techtronic Industries Nordic marknadsför och säljer ett brett sortiment av högkvalitativa elverktyg och tillbehör under varumärkena MILWAUKEE®, AEG® och Ryobi®.
Under de senaste åren har TTI Nordic upplevt en stark tillväxt, inte minst i varumärket Ryobi®. För att förstärka vårt team i Göteborg/Borås söker vi nu efter en juniorsäljare som kan avlasta befintlig säljare på distrikten med sälj- och exponeringsuppdrag.

Dina arbetsuppgifter
> Exponera butiker med nyheter och kampanjer
Som juniorsäljare hos TTI Nordic blir din uppgift att hjälpa våra säljare med att planera, marknadsföra och sälja våra Ryobi®- och AEG®-sortiment via återförsäljare inom byggfackhandeln. Du får ansvaret för att utbilda och träna butikspersonal i våra produkter och säkra maximal exponering av våra produkter i butikerna.

Målet är att du på sikt utbildas till rollen som säljare med eget distrikts- och budgetansvar, där du självständigt driver hela säljprocessen.
Du rapporterar till vår svenska försäljningschef och erhåller tjänstebil för att aktivt och effektivt kunna arbeta över hela distriktet. Du utgår från ditt hemmakontor och din tid spenderas mestadels på fältet. Jobbet kräver tjänsteresor med övernattningar. Ditt arbetsdistrikt är Göteborgs och Borås-regionen. Du kommer att ingå i det svenska Ryobi®/AEG®-säljteamet som totalt består av 18 personer i varierande roller. Det nordiska huvudkontoret med central marknadsföring och administration ligger i Köpenhamn och består av ca. 80 medarbetare.

Arbetsuppgifter
> Bygga avdelningar efter instruktioner och planogram
> Hantera POS material efter policy/instruktioner
> Säkerställa rätt sortiment inom olika kedjor
> Demos- och utbildning inför större grupper
> Resa mellan olika distrikt över hela landet
> Agera relationsskapande i butik

Din profil
Vi tror att du har en gymnasial utbildning och önskar att få erfarenhet inom försäljning och kundkontakt. Det är ett plus om du är intresserad av verktyg och trädgårdsmaskiner. Du har god datorvana och kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift. För att vara framgångsrik i den här rollen krävs en jordnära personlighet, ett högt driv samt lust och förmåga att skapa relationer. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt, men också ser dig som en del av ett team, där alla hjälper varandra. Du förstår vikten av att arbeta strukturerat och noggrant, men din styrka ligger i att driva arbetet, fokusera på dina mål och slutföra uppgiften. Du motiveras av att arbeta ute i fält då tjänsten innebär en del resande i regionen.
Som person är du…
> ambitiös, målinriktad och självgående
> kommunikativ och engagerande
> relationsskapande och lyhörd med kunden i fokus
> resultatinriktad och ett stort intresse för att göra affärer
> uthållig, kreativ och lösningsorienterad
Vad kan vi erbjuda?
Som medarbetare på TTI Nordic erbjuds du stora möjligheter till utveckling i ett företag som expanderar och leder den globala utvecklingen inom både elverktyg och trädgårdsmaskiner för konsument & hantverkare. Vi erbjuder dig ett spännande, ansvarsfullt och självständigt arbete där du har en viktig roll i att vara med och utveckla vår verksamhet. Vi har högt i tak och du får möjlighet att påverka din egen utveckling såväl som utvecklingen av våra varumärken Ryobi® och AEG®. Du får löpande produktutbildning och säljträning både internt och externt. Vi erbjuder fast lön, tjänstebil och möjlighet till bonus.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. Då vi arbetar med
rekryteringsprocessen löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansök därför så snart som möjligt, dock senast den 24 oktober 2021, via www.clockworkpersonal.se.
För mer information om tjänsterna är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Andreas Christiansen på telefon 0733-51 27 46.

Vilka är vi?
TTI är ett av världens ledande företag inom design, utveckling och marknadsföring av elverktyg, trädgårdsmaskiner och golvvård samt tillbehör till dessa, till både konsumenter, proffs och industrikunder. Produkterna marknadsförs till branscher inom bygg, trädgård, renovering och inredning. TTI-koncernens strategiska fokus på starka varumärken, innovativa produkter och enastående människor är ett viktigt inslag i vårt kulturella DNA. Dessutom ser vi alltid våra kunder som partners och vi gör allt för att stötta deras verksamheter. TTI har globalt sett 48 000 medarbetare och 2020 var omsättningen drygt 9,8 miljarder USD.
Techtronic Industries Nordic, med drygt 240 anställda och huvudkontor i Köpenhamn säljer främst varumärkena MILWAUKEE®, Ryobi® och AEG® i Norden samt Baltikum. Visa mindre

Medarbetare Bokning till DB Schenker i Borås

Ansök    Dec 22    AB Effektiv Borås    Säljassistent
Letar du efter ett omväxlande och stimulerande jobb med mycket kundkontakt? Tillsammans med Schenker söker vi nu deras nya kollega som ska stötta upp deras kunder med inkommande ärenden. Om vår kund DB Schenker är arbetsgivaren för dig med engagemang och servicekänsla och som trivs i en stimulerande roll där du själv kan påverka och göra skillnad. Vi erbjuder dig en flexibel tjänst i ett multinationellt företag med personlig och yrkesmässig utveckling. Vi... Visa mer
Letar du efter ett omväxlande och stimulerande jobb med mycket kundkontakt? Tillsammans med Schenker söker vi nu deras nya kollega som ska stötta upp deras kunder med inkommande ärenden.

Om vår kund
DB Schenker är arbetsgivaren för dig med engagemang och servicekänsla och som trivs i en stimulerande roll där du själv kan påverka och göra skillnad. Vi erbjuder dig en flexibel tjänst i ett multinationellt företag med personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en mångkulturell arbetsplats och vi arbetar aktivt för en välmående och lustfylld arbetsmiljö genom aktiviteter som främjar god hälsa och gemenskap. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Dina arbetsuppgifter
I denna roll hanterar du bokningar via telefon, EDI och mail för både inrikes- och utrikestransporter. Du blir kundernas kontakt gällande Schenkers transporttjänster och prisfrågor.

I rollen ingår även
- Tullhantering
- Uppföljning, fakturering och kvalitetskontroll
- Kontakt med trafikledning, produktion och övriga avdelningar inom Schenker Europa


Din profil
Du har utbildning på minst gymnasienivå och det är starkt meriterande om du har dokumenterad arbetserfarenhet av tull, export och import. Vi ser att du har goda kunskaper i MS Office samt erfarenhet av arbete i andra affärssystem. Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift.

Vi söker dig som är serviceinriktad, driven, kommunikativ och har nära till skratt, precis som resten av teamet! Du trivs med operativt arbete där du gärna tar egna initiativ samt har intresse av att lösa problem. Du är ansvarsfull, flexibel, stresstålig och tycker om att hantera flera uppgifter samtidigt. Att arbeta som en del av teamet är en självklarhet för dig, men du kan även jobba självständigt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, heltid och med placering i Borås. På grund av Schenkers höga säkerhetsklassningar är bakgrundskontroll en del av urvalsprocessen.

Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Victoria Berglund Öberg på [email protected] eller Gabriella Albertsson på [email protected]


Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar. För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.

Sökord
Transport, tull, spedition, kundtjänst, service, kundservice, ordermottagning, logistik, tulldokument, inrikestransporter, utrikestransporter, transportbokning Visa mindre

Sales Support till Segers Fabriker

Ansök    Feb 17    Speed Professionals AB    Säljassistent
Vill du jobba i en kommersiell roll nära kund och sälj med fokus på service och orderhantering? Som Sales Support på Segers Fabriker blir du en del av ett familjeföretag som tillverkar arbetskläder med hög kvalitet och funktionell design. Om tjänsten Som Sales Support får du en rådgivande och administrativ roll med fokus på service och support till Segers kunder i Norden. I rollen blir du bolagets ansikte utåt och arbetar på ett lyhört och professi... Visa mer
Vill du jobba i en kommersiell roll nära kund och sälj med fokus på service och orderhantering? Som Sales Support på Segers Fabriker blir du en del av ett familjeföretag som tillverkar arbetskläder med hög kvalitet och funktionell design.

Om tjänsten
Som Sales Support får du en rådgivande och administrativ roll med fokus på service och support till Segers kunder i Norden. I rollen blir du bolagets ansikte utåt och arbetar på ett lyhört och professionellt sätt för att skapa förtroende och goda relationer med kunderna. Du blir en viktig komponent i ett av våra Sales Area teams.

Arbetsuppgifter som Sales Support:
- Orderhantering
- Kundsupport och vägledning via webb, mejl och telefon
- Administration och registervård
- Stötta säljare och kollegor i organisationen
- Aktivt deltagande i digitaliseringsprojekt för ökad kundnöjdhet och effektivitet
- Förbättringsarbete

Som Sales Support blir du en del av Segers försäljningsorganisation som är indelad i olika Sales Areas. I teamen finns roller som Sales Area Manager, Sales och Sales Support.

Arbetstiden är heltid, dagtid.



Om bolaget
Segers är ett familjeföretag med samma filosofi som vid starten 1943 – att utveckla snygga och funktionella arbetskläder för kök, restaurang, hotell och vård. På huvudkontoret i Borås arbetar ca 25 personer med försäljning, produktutveckling, IT, inköp, ekonomi samt marknadsföring.

Vårt varumärke är marknadsledande inom HoReCa (hotell, restaurang, café) och vi är engagerade som sponsorer till bl.a. Svenska Kocklandslaget, Årets Kock, Svenska Konditorlandslaget och Årets Konditor.
Segers produktion sker i egna fabriker i Ukraina och Pakistan medan produktionsplanering och inköp sker från Segers anläggning i Estland. Segers hemmamarknad är Norden, och utöver detta finns säljkontor i Estland för marknaden i Baltikum samt ett säljkontor i Holland för Beneluxländerna. Totalt antalet anställda i koncernen med produktionspersonal är vi ca 350 personer. Segers omsätter ca. 100 MSEK och vi har en stark plan för tillväxt.

Vi satsar ordentligt för framtiden och rekryterar just nu till flera helt nya tjänster till vårt huvudkontor i Borås, bl.a. en Project Coordinator.

Läs mer Segers på segers.com och se klippet Segers Stories med Segers-ambassadören och världsmästaren från Svenska Kocklandslaget; Sebastian Pettersson.



Om dig
Vi söker dig som verkligen trivs med att arbeta med människor och personlig service. Du är kundfokuserad och nyfiken på hur vi skapar värde som gör våra kunder mer framgångsrika. Vidare ser vi gärna att du är kvalitetsmedveten, strukturerad, självgående och prestigelös. Du är van vid – och trivs med – att ha breda kontaktytor, både externt och internt.

Din profil:
- Serviceinriktad och positiv
- Noggrann och kvalitetsmedveten
- Flexibel och driven
- Matchar våra kärnvärden Nördig – Problemlösare – Steget före

Krav:
- Minst ett par års erfarenhet av kundsupport/kundservice/innesälj, helst i ett bolag som har väl utvecklade digitala lösningar mot marknaden
- Mycket god datavana
- Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska, främst i skrift

Meriterande:
- Kunskap i affärssystemet Garp
- Intresse av textil/kläder
- Erfarenhet av att har arbetat business to business och med yrkeskläder


Ta chansen att utvecklas inom sälj- och kundsupport på Segers – vi ser fram emot din ansökan!


Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!

Vid frågor kring tjänsten, kontakta Göran Karlsson på [email protected] – välkommen med din ansökan!

___

Sökord: Säljsupport, Sales support, Kundsupport, Kundservice, Kundtjänst, Kundsupportmedarbetare, Kundservicemedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, Orderhandläggare, Ordermottagare, Ordermottagning, Administratör, Administration Visa mindre

Nexans söker medarbetare till Säljsupport

Ansök    Jul 2    Nexans Sweden AB    Säljassistent
Nexans söker medarbetare till vår Säljsupport i Grimsås Electrify the future – Electrify your future! Nexans Sweden AB är ett globalt företag, med lång och framgångsrik tradition på den nordiska marknaden. Inom bolaget finns det stora utvecklingsmöjligheter och viljan att vara bäst genomsyrar hela organisationen. Nu finns ett behov att förstärka vår säljsupport och vi söker dig som är serviceinriktad och gillar högt tempo. Förutom att du älskar att ge se... Visa mer
Nexans söker medarbetare till vår Säljsupport i Grimsås
Electrify the future – Electrify your future!
Nexans Sweden AB är ett globalt företag, med lång och framgångsrik tradition på den nordiska marknaden. Inom bolaget finns det stora utvecklingsmöjligheter och viljan att vara bäst genomsyrar hela organisationen. Nu finns ett behov att förstärka vår säljsupport och vi söker dig som är serviceinriktad och gillar högt tempo.
Förutom att du älskar att ge service innebär rollen som säljsupport att arbeta med mottagning och beredning av order från kunder, som främst finns inom Norden. Du ingår i ett härligt säljsupport-team, där vi alltid sätter kunden i fokus. I rollen kommer du att jobba i nära samarbete med flera olika områden inom bolaget, t ex säljare, tekniker, orderplanerare samt med övriga inom vår logistikavdelning. Den övervägande delen av kundkontakterna sker vi telefon, e-mail och EDI, men ibland förekommer även personliga kundmöten.
Kvalifikationer och egenskaper
Förutom dina kunskaper och erfarenheter värdesätter vi dina personliga egenskaper mycket högt och det är en fördel om du har ett tekniskt intresse.
• Du är en öppen och positiv person som har lätt för att samarbeta med såväl interna som externa kontakter.
• Du har mycket god förmåga att sätta dig in i och ta tag i problem samt komma med förslag till lösningar.
• Du tar egna initiativ och är strukturerad.
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
• Du är väl förtrogen med Office-paketet.
• Erfarenhet från ordermottagning och/eller försäljning inom branschen och/eller kännedom om Nexans produktprogram är ett plus.
Du identifierar dig med Nexans värdegrund - ”We are Pioneers; We are Dedicated; We are United – We Electrify the Future!
Rekryteringsprocessen sker löpande, så skicka in din ansökan snarast.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Sales Support till Segers

Ansök    Jan 17    Speed Professionals AB    Säljassistent
Vill du jobba i en kundnära roll med fokus på service och orderhantering? Som Säljsupport på Segers blir du en del av ett familjeföretag som tillverkar arbetskläder med hög kvalitet och funktionell design. Om tjänsten Som Säljsupport får du en rådgivande och administrativ roll med fokus på service och support till Segers kunder i Norden. I rollen blir du bolagets ansikte utåt och arbetar på ett lyhört och professionellt sätt för att skapa förtroende och g... Visa mer
Vill du jobba i en kundnära roll med fokus på service och orderhantering? Som Säljsupport på Segers blir du en del av ett familjeföretag som tillverkar arbetskläder med hög kvalitet och funktionell design.

Om tjänsten
Som Säljsupport får du en rådgivande och administrativ roll med fokus på service och support till Segers kunder i Norden. I rollen blir du bolagets ansikte utåt och arbetar på ett lyhört och professionellt sätt för att skapa förtroende och goda relationer med kunderna.

Arbetsuppgifter som Säljsupport:
- Orderhantering
- Kundsupport och vägledning via webb, mejl och telefon
- Administration och registervård
- Stötta säljare och kollegor i organisationen
- Förbättringsarbete

Som Säljsupport blir du en del av Segers försäljningsorganisation som är indelad i affärsområden. I teamen finns roller som Sales Area Manager, Sales och Sales Support.


Arbetstiden är heltid, dagtid.

Uppdraget på Segers startar omgående, allra helst måndag 3/2. Varaktigheten är planerad till cirka 6 månader, med chans till förlängning.


Om bolaget
Segers är ett familjeföretag med samma filosofi som vid starten 1943 – att utveckla snygga och funktionella arbetskläder för kök, restaurang, hotell och vård. På huvudkontoret i Borås arbetar ca 25 personer med försäljning, produktutveckling, IT, inköp, ekonomi samt marknadsföring. Detta i nära samarbete med branschen framförallt genom ett stort engagemang som sponsor till bl.a. Svenska Kocklandslaget, Årets Kock, Svenska Konditorlandslaget och Årets Konditor. Segers huvudproduktion sker i egna enheter i Ukraina och Pakistan, produktionsplanering och inköp sker från Segers anläggning i Estland. Segers hemmamarknad är Norden, och utöver detta finns säljkontor i Estland för marknaden i Baltikum samt ett säljkontor i Holland för Beneluxländerna. Totalt antalet anställda i koncernen med produktionspersonal är vi ca 350 personer. Segers omsätter ca. 100 MSEK.

Om oss
Du kommer att vara anställd hos oss på Speed Professionals, ett bolag inom Speed Group, men arbetar på uppdrag hos vår kund. För oss är det viktigt att du känner en stor trygghet i din anställning. Speed Professionals är ett auktoriserat bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet och affärsmässighet. Självklart har du som anställd möjlighet att ta del av vårt friskvårdsbidrag samt delta i olika konsultaktiviteter. På Speed Professionals har vi månadslön.

Arbetsmiljö och säkerhet är en viktig fråga för oss på Speed Group. Vi är en alkohol- och drogfri arbetsplats och drogtest kan komma att ske inför och under anställning.

Som anställd hos oss på Speed blir du en del av ett företag som präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda. Välkommen till oss på Speed!

Om dig
Vi söker dig som verkligen trivs med att arbeta med människor och personlig service. Du är van vid – och trivs med – att ha breda kontaktytor, både externt och internt.

Din profil:
- Serviceinriktad och positiv
- Noggrann och kvalitetsmedveten
- Flexibel och driven

Krav:
- Erfarenhet av kundsupport/kundservice/innesälj
- God datavana
- Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska, främst i skrift

Meriterande:
- Kunskap i affärssystemet Garp
- Intresse av textil/kläder
- Intresse av digitala lösningar


Ta chansen att utvecklas inom sälj- och kundsupport på Segers – vi ser fram emot din ansökan!


Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!

Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna konsultchef Annika Risberg på [email protected] – välkommen med din ansökan!
___

Sökord: Säljsupport, Sales support, Kundsupport, Kundservice, Kundtjänst, Kundsupportmedarbetare, Kundservicemedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, Orderhandläggare, Ordermottagare, Ordermottagning, Administratör, Administration Visa mindre