Lediga jobb Speed Professionals AB i Borås

Se alla lediga jobb från Speed Professionals AB i Borås. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Borås som finns inom det yrket.

Sales Support till Segers Fabriker

Ansök    Feb 17    Speed Professionals AB    Säljassistent
Vill du jobba i en kommersiell roll nära kund och sälj med fokus på service och orderhantering? Som Sales Support på Segers Fabriker blir du en del av ett familjeföretag som tillverkar arbetskläder med hög kvalitet och funktionell design. Om tjänsten Som Sales Support får du en rådgivande och administrativ roll med fokus på service och support till Segers kunder i Norden. I rollen blir du bolagets ansikte utåt och arbetar på ett lyhört och professi... Visa mer
Vill du jobba i en kommersiell roll nära kund och sälj med fokus på service och orderhantering? Som Sales Support på Segers Fabriker blir du en del av ett familjeföretag som tillverkar arbetskläder med hög kvalitet och funktionell design.

Om tjänsten
Som Sales Support får du en rådgivande och administrativ roll med fokus på service och support till Segers kunder i Norden. I rollen blir du bolagets ansikte utåt och arbetar på ett lyhört och professionellt sätt för att skapa förtroende och goda relationer med kunderna. Du blir en viktig komponent i ett av våra Sales Area teams.

Arbetsuppgifter som Sales Support:
- Orderhantering
- Kundsupport och vägledning via webb, mejl och telefon
- Administration och registervård
- Stötta säljare och kollegor i organisationen
- Aktivt deltagande i digitaliseringsprojekt för ökad kundnöjdhet och effektivitet
- Förbättringsarbete

Som Sales Support blir du en del av Segers försäljningsorganisation som är indelad i olika Sales Areas. I teamen finns roller som Sales Area Manager, Sales och Sales Support.

Arbetstiden är heltid, dagtid.



Om bolaget
Segers är ett familjeföretag med samma filosofi som vid starten 1943 – att utveckla snygga och funktionella arbetskläder för kök, restaurang, hotell och vård. På huvudkontoret i Borås arbetar ca 25 personer med försäljning, produktutveckling, IT, inköp, ekonomi samt marknadsföring.

Vårt varumärke är marknadsledande inom HoReCa (hotell, restaurang, café) och vi är engagerade som sponsorer till bl.a. Svenska Kocklandslaget, Årets Kock, Svenska Konditorlandslaget och Årets Konditor.
Segers produktion sker i egna fabriker i Ukraina och Pakistan medan produktionsplanering och inköp sker från Segers anläggning i Estland. Segers hemmamarknad är Norden, och utöver detta finns säljkontor i Estland för marknaden i Baltikum samt ett säljkontor i Holland för Beneluxländerna. Totalt antalet anställda i koncernen med produktionspersonal är vi ca 350 personer. Segers omsätter ca. 100 MSEK och vi har en stark plan för tillväxt.

Vi satsar ordentligt för framtiden och rekryterar just nu till flera helt nya tjänster till vårt huvudkontor i Borås, bl.a. en Project Coordinator.

Läs mer Segers på segers.com och se klippet Segers Stories med Segers-ambassadören och världsmästaren från Svenska Kocklandslaget; Sebastian Pettersson.



Om dig
Vi söker dig som verkligen trivs med att arbeta med människor och personlig service. Du är kundfokuserad och nyfiken på hur vi skapar värde som gör våra kunder mer framgångsrika. Vidare ser vi gärna att du är kvalitetsmedveten, strukturerad, självgående och prestigelös. Du är van vid – och trivs med – att ha breda kontaktytor, både externt och internt.

Din profil:
- Serviceinriktad och positiv
- Noggrann och kvalitetsmedveten
- Flexibel och driven
- Matchar våra kärnvärden Nördig – Problemlösare – Steget före

Krav:
- Minst ett par års erfarenhet av kundsupport/kundservice/innesälj, helst i ett bolag som har väl utvecklade digitala lösningar mot marknaden
- Mycket god datavana
- Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska, främst i skrift

Meriterande:
- Kunskap i affärssystemet Garp
- Intresse av textil/kläder
- Erfarenhet av att har arbetat business to business och med yrkeskläder


Ta chansen att utvecklas inom sälj- och kundsupport på Segers – vi ser fram emot din ansökan!


Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!

Vid frågor kring tjänsten, kontakta Göran Karlsson på [email protected] – välkommen med din ansökan!

___

Sökord: Säljsupport, Sales support, Kundsupport, Kundservice, Kundtjänst, Kundsupportmedarbetare, Kundservicemedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, Orderhandläggare, Ordermottagare, Ordermottagning, Administratör, Administration Visa mindre

Lediga jobb inom ekonomi (ekonom, controller m.m.)

Är du sugen på en ny utmaning inom ekonomi eller HR? Då har du hittat rätt! På Speed Group har vi löpande behov av att komma i kontakt med drivna och kompetenta personer inom ekonomi respektive HR, för både rekrytering och bemanningsuppdrag. Skicka in ditt CV och personliga brev via ansökningsformuläret, så har vi dina uppgifter för kommande behov! Speed Group är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet oc... Visa mer
Är du sugen på en ny utmaning inom ekonomi eller HR? Då har du hittat rätt! På Speed Group har vi löpande behov av att komma i kontakt med drivna och kompetenta personer inom ekonomi respektive HR, för både rekrytering och bemanningsuppdrag. Skicka in ditt CV och personliga brev via ansökningsformuläret, så har vi dina uppgifter för kommande behov!

Speed Group är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet och affärsmässighet. Läs mer om oss på speedgroup.se.


Exempel på tjänster inom ekonomi:
- Ekonom
- Ekonomiassistent
- Redovisningsekonom
- Controller
- Ekonomiansvarig
- Ekonomichef
- CFO
- Löneadministratör
- Lönechef

Exempel på tjänster inom HR:
- HR-specialist
- HR-generalist
- HR Business Partner
- HR-chef
- HR-assistent
- HR-administratör



Information
Då detta är en samlingsannons för flera olika tjänster inom ekonomi respektive HR, uppmanar vi dig att även aktivt söka specifika tjänster som du är intresserad av. Genom att ansöka på denna samlingsannons blir ditt CV sökbart för våra rekryterare. När du ansökt får du ett bekräftelsemejl på att vi har mottagit din ansökan. Vi återkopplar inte ytterligare till alla kandidater, utan kontaktar dig enbart om vi har en tjänst som vi bedömer matchar din profil.

___

Sökord: Ekonom, Ekonomer, Ekonomiassistent, Redovisningekonom, Controller, Business controller, Financial controller, Ekonomiansvarig, Ekonomichef, CFO, Löneadministratör, Lönehandläggare, Lönechef, Löneansvarig, HR-specialist, HR Specialist, HRS, HR-generalist, HR generalist, HR Business Partner, HR BP, HR-chef, HR chef, HRM, HR Manager, HR-assistent, HR assistent, HR-administratör, HR administratör, HR-strateg, HR strateg Visa mindre

Lediga jobb inom teknik / produktion

Är du sugen på en ny utmaning inom teknik / produktion? Då har du hittat rätt! På Speed Group har vi löpande behov av att komma i kontakt med drivna och kompetenta personer inom teknik, produktion, supply chain, logistik och inköp, för både rekrytering och bemanningsuppdrag. Skicka in ditt CV och personliga brev via ansökningsformuläret, så har vi dina uppgifter för kommande behov! Speed Group är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag, vilke... Visa mer
Är du sugen på en ny utmaning inom teknik / produktion? Då har du hittat rätt! På Speed Group har vi löpande behov av att komma i kontakt med drivna och kompetenta personer inom teknik, produktion, supply chain, logistik och inköp, för både rekrytering och bemanningsuppdrag. Skicka in ditt CV och personliga brev via ansökningsformuläret, så har vi dina uppgifter för kommande behov!

Speed Group är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet och affärsmässighet. Läs mer om oss på speedgroup.se.

Exempel på tjänster:
- Produktionsledare, produktionstekniker, produktionsplanerare
- Supply Chain Planner, Supply Chain Coordinator, Supply Chain Manager
- Logistikutvecklare, Logistiker, Logistikchef
- Inköpare



Information
Då detta är en samlingsannons för flera olika tjänster inom teknik / produktion, uppmanar vi dig att även aktivt söka specifika tjänster som du är intresserad av. Genom att ansöka på denna samlingsannons blir ditt CV sökbart för våra rekryterare. När du ansökt får du ett bekräftelsemejl på att vi har mottagit din ansökan. Vi återkopplar inte ytterligare till alla kandidater, utan kontaktar dig enbart om vi har en tjänst som vi bedömer matchar din profil.

___

Sökord: Ingenjör, ingenjörstjänster, civilingenjör, Produktionsledare, produktionstekniker, produktionsplanerare, Supply Chain Coordinator, Supply Chain Planner, Supply Planner Supply Chain Manager, SCM, Supply Chain Developer, Supply Chain analyst, Materialplanerare, Supplier Quality Assurance Engineer, SQA Engineer, Logistikutvecklare, Logistiker, Logistikchef, Head of Logistics, Inköp, Inköpare, Inköpsadministratör, Inköpsstrateg, Strategisk inköpare, Operativ inköpare, Buyer, Purchaser, Inköpschef, Sortimentsansvarig, Sortimentansvarig Visa mindre

Lediga jobb inom marknad / försäljning

Är du sugen på en ny utmaning inom marknad / försäljning? Då har du hittat rätt! På Speed Group har vi löpande behov av att komma i kontakt med drivna och kompetenta personer inom marknad respektive försäljning, för både rekrytering och bemanningsuppdrag. Skicka in ditt CV och personliga brev via ansökningsformuläret, så har vi dina uppgifter för kommande behov! Speed Group är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på h... Visa mer
Är du sugen på en ny utmaning inom marknad / försäljning? Då har du hittat rätt! På Speed Group har vi löpande behov av att komma i kontakt med drivna och kompetenta personer inom marknad respektive försäljning, för både rekrytering och bemanningsuppdrag. Skicka in ditt CV och personliga brev via ansökningsformuläret, så har vi dina uppgifter för kommande behov!

Speed Group är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet och affärsmässighet. Läs mer om oss på speedgroup.se.



Exempel på tjänsteri:
- Marknadskoordinator / marknadsassistent
- Marknadskommunikatör
- Marknadschef
- Inköpare
- Säljare
- AM / KAM
- Försäljningschef




Information
Då detta är en samlingsannons för flera olika tjänster inom marknad och försäljning, uppmanar vi dig att även aktivt söka specifika tjänster som du är intresserad av. Genom att ansöka på denna samlingsannons blir ditt CV sökbart för våra rekryterare. När du ansökt får du ett bekräftelsemejl på att vi har mottagit din ansökan. Vi återkopplar inte ytterligare till alla kandidater, utan kontaktar dig enbart om vi har en tjänst som vi bedömer matchar din profil.

___

Sökord: Marknadsassistent, marknadskoordinator, marknadskommunikatör, Marknadschef, Marknadsansvarig, Content Manager, Content coordinator, Social Media Manager, Digital Specialist, Digital Manager, Head of Markering, Account Manager, AM, Key Account Manager, KAM, Försäljningschef, Sales Manager, Head of Sales, Inköp, Inköpare, Inköpsstrateg, Strategisk inköpare, Operativ inköpare, Buyer, Purchaser, Inköpschef, Sortimentsansvarig, Sortimentansvarig Visa mindre

Lediga jobb inom administration / kundservice

Är du sugen på en ny utmaning inom administration eller kundservice? Då har du hittat rätt! På Speed Group har vi löpande behov av att komma i kontakt med kompetenta och serviceminded personer för både rekrytering och bemanningsuppdrag inom administration och kundservice. Skicka in ditt CV och personliga brev via ansökningsformuläret, så har vi dina uppgifter för kommande behov! Speed Group är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag, vilket ä... Visa mer
Är du sugen på en ny utmaning inom administration eller kundservice? Då har du hittat rätt! På Speed Group har vi löpande behov av att komma i kontakt med kompetenta och serviceminded personer för både rekrytering och bemanningsuppdrag inom administration och kundservice. Skicka in ditt CV och personliga brev via ansökningsformuläret, så har vi dina uppgifter för kommande behov!

Speed Group är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet och affärsmässighet. Läs mer om oss på speedgroup.se.

Exempel på tjänster:
- Administratör
- Receptionist
- Sekreterare
- Back office-personal
- Kontorsassistent
- Kundsupport
- Kundtjänstmedarbetare
- Orderhandläggare


Information
Då detta är en samlingsannons för flera olika tjänster inom administration och kundservice, uppmanar vi dig att även aktivt söka specifika tjänster som du är intresserad av. Genom att ansöka på denna samlingsannons blir ditt CV sökbart för våra rekryterare. När du ansökt får du ett bekräftelsemejl på att vi har mottagit din ansökan. Vi återkopplar inte ytterligare till alla kandidater, utan kontaktar dig enbart om vi har en tjänst som vi bedömer matchar din profil.

___

Sökord: Administratör, administration, Receptionist, Sekreterare, Back office, Back office-personal, Kontorsassistent, Kundsupport, Kundsupportmedarbetare, Kundtjänst, Kundtjänstmedarbetare, Kundtjänstpersonal, Kundservice, Kundservicemedarbetare, Kundservicepersonal, Orderhandläggare, Orderadministratör, Ordermottagare Visa mindre

Parker Trainee Program 2020: Operations / Supply Chain

Som trainee inom Operations / Supply Chain på Parker Sverige erbjuds du möjligheten att bygga upp och utveckla din kompetens inom områden som R&D/teknik, supply chain/produktion/kvalitet och försäljning. Samtidigt knyter du kontakter och skapar ett värdefullt nätverk för din framtida karriär inom koncernen. Du kan se fram emot en tid av intensivt arbete, professionell och personlig utveckling och inte minst en grundlig förståelse för världens ledande föret... Visa mer
Som trainee inom Operations / Supply Chain på Parker Sverige erbjuds du möjligheten att bygga upp och utveckla din kompetens inom områden som R&D/teknik, supply chain/produktion/kvalitet och försäljning. Samtidigt knyter du kontakter och skapar ett värdefullt nätverk för din framtida karriär inom koncernen. Du kan se fram emot en tid av intensivt arbete, professionell och personlig utveckling och inte minst en grundlig förståelse för världens ledande företag inom rörelse- och styrteknik.

Målsättningen med programmet är att du på sikt ska kunna ta en ledande befattning inom Operations / Supply Chain, på någon av Parkers enheter. Med en omsättning på över 100 miljarder SEK, enheter i 50 länder runt om i världen och 55 000 anställda är Parker ett globalt företag med oändliga möjligheter!


Om tjänsten
Titel: Trainee inom Operations | Avdelning: Parker Sverige | Placering: Västsverige; Borås, Mölnlycke, Trollhättan, Skövde el. Falköping samt ev. 6 mån utomlands | Start: Q3 2020 | Varaktighet: 18 månader | Anställningsform: Tillsvidareanställning

Under trainee-programmet kommer du att utvecklas och utmanas inom olika fokusområden på några av Parkers enheter i Västsverige. Programmets totala tid på cirka 18 månader är fördelad på tre-fyra perioder med projektarbete inom R&D/teknik, produktion/supply chain/kvalitet samt försäljning. På Parker får du alltid förmånen att arbeta med skarpa uppdrag, där du som trainee leder projekt utifrån verkliga problemställningar och förbättringsmöjligheter inom vår verksamhet.

För att ge dig en god förståelse för Parkers globala verksamhet och för att stärka våra internationella samarbeten erbjuder vi även möjlighet till utlandspraktik.

Efter din tid som trainee på Parker har du en gedigen kunskap om vår organisation, verksamhetsområden, produkter och företagskultur – och står redo att fortsätta din karriär på Parker.


Om bolaget
Parker Hannifin är världsledande inom rörelse- och styrteknik. Under 100 år har vi hjälpt våra kunder till framgång inom många olika mobila och industriella användningsområden. Vår uppgift är att lösa våra kunders utmaningar och samtidigt ha en positiv inverkan i vår omvärld.

Vi är ett globalt Fortune 250-bolag, med en total omsättning på 100 miljarder SEK och omkring 57.000 anställda runt om i världen. Parkers svenska verksamhet omsätter cirka 2 miljarder SEK och sysselsätter 900 medarbetare.

Läs mer om oss på parker.com.


Din profil
Möjligheterna som Parkers traineeprogram ger är stora. Därför är vi också väldigt noggranna med att handplocka de allra bästa aspiranterna till programmet – de med störst talang, driv, engagemang och potential. Vi söker dig som vill och kan lite mer; som har en tydlig affärs- och resultatinriktning. Samtidigt krävs ett gott tålamod och en långsiktighet, då vi tror att de bästa ledarna växer fram genom den kunskap och erfarenhet som läggs på med tiden.

Som person ser vi gärna att du är kommunikativ, engagerad och initiativrik samt besitter goda ledaregenskaper.

Kunskapskrav:
- Genomförd masterutbildning med inriktning mot industriell ekonomi, supply chain, produktion,
automation & mekatronik, maskinteknik eller annat relevant område
- Kompetens inom flertalet av följande områden: ledarskap, supply chain, Lean, industriell ekonomi,
produktionsteknik, produktionsledning och kvalitetsteknik. Även kompetens inom automation,
mekanik, hydraulik och mekatronik är intressant.
- Goda ledaregenskaper
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt


Meriterande:
- Relevant arbetslivserfarenhet (upp till 2 år)
- Praktik inom relevant arbetsområde
- Utlandsvistelse
- Ideellt engagemang


Vi söker dig som siktar högt – som vill ha en ledande position inom produktion, supply chain eller kvalitet på Parker efter traineeprogrammets slut. Sätt fart på din karriär – bli trainee på Parker!



Ansökan
Vi samarbetar med Speed Group. För att ansöka besök www.speedgroup.se. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Carl Otter på 0705-98 73 80 eller via [email protected] vid frågor. Sista ansökningsdag är 20/3 2020. Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

___

Sökord: Traineetjänst, Traineeprogram, Trainee, Supply Chain, Produktion, Operation, Operations Visa mindre

Klubbchef / VD till Borås Golfklubb

Är du affärsdriven och relationsskapande? Älskar du golf och vill leda en av Sveriges största golfklubbar? Nu söker vi en engagerad Klubbchef / VD som vill fortsätta att driva och utveckla Borås Golfklubb i en bred och varierande roll med stort inflytande och frihet. Om tjänsten Som Klubbchef / VD hos oss på Borås Golfklubb driver och utvecklar du klubben med målsättningen att vara en modern och attraktiv klubb som attraherar dagens och morgondagen... Visa mer
Är du affärsdriven och relationsskapande? Älskar du golf och vill leda en av Sveriges största golfklubbar? Nu söker vi en engagerad Klubbchef / VD som vill fortsätta att driva och utveckla Borås Golfklubb i en bred och varierande roll med stort inflytande och frihet.

Om tjänsten
Som Klubbchef / VD hos oss på Borås Golfklubb driver och utvecklar du klubben med målsättningen att vara en modern och attraktiv klubb som attraherar dagens och morgondagens spelare. Nöjda medlemmar är kärnan i ditt uppdrag, vilket vi tror sker genom en aktiv dialog och stor tillgänglighet.

Ansvarsområden:
- Planera, leda, följa upp och utveckla verksamheten
- Personalansvar och -ledning
- Ekonomi; budget, uppföljningar
- Kommunikation, sponsring, marknadsföring
- Fastighet

I rollen som Klubbchef / VD leder du klubbens anställda samt våra ideellt arbetande medlemmar. Vårt interna team består av kanslister, tränare, banchef, banarbetare samt kiosk- och städpersonal. Din roll som Klubbchef / VD innebär breda kontaktytor; såväl en tät dialog med klubbens medlemmar, personal och entreprenörer, som kontakt med myndigheter, förbund, samarbetspartners, sponsorer och näringsliv.

Tjänsten innebär att du blir Klubbchef i föreningen och VD i aktiebolaget. Du rapporterar till styrelsen.


Om oss
Borås Golfklubb har funnits sedan 1933 och har under åren vuxit fram till en av de största golfklubbarna i landet med 2500 medlemmar. Vi förbättrar oss hela tiden och jobbar mot att bli en modern golfanläggning inom alla områden.

Vi har idag två stycken 18-hålsbanor, en korthålsbana, inomhusträning och stora övningsområden, vilket ger en stor bredd och tillgänglighet för våra medlemmar och gäster. På Borås GK finns dessutom restaurang, café och golfshop som drivs av entreprenörer.

Vår ambition är att ha mycket goda relationer med våra medlemmar, partners, gäster, kommunen och dess invånare samt övriga intressenter. Läs mer om oss på borasgolfklubb.se.


Om dig
För att lyckas i rollen som Klubbchef / VD tror vi att du har erfarenhet av att driva och leda såväl personal som verksamhet. Du är trygg i din roll som ledare och är van att anpassa ditt ledarskap efter olika situationer och sammanhang. Självklart är det en stor fördel om du älskar golf och brinner för sporten.

Din profil:
- Affärsmannasinne
- Relationsskapande
- Goda ledaregenskaper
- Erfarenhet av projektledning
- Kommunikativ och retorisk
- Starkt eget nätverk

Meriterande:
- Spelat golf på hög nivå
- Erfarenhet av ekonomi och budgetarbete
- Erfarenhet från föreningslivet
- Vana av förhandlingar

Övriga krav:
- God svenska och engelska i tal och skrift
- Körkort
- Grundläggande datakunskaper


Som person är du serviceinriktad, relationsskapande och kommunikativ med en god förmåga att vara tydlig, men diplomatisk, i din kommunikation. Du är trygg i dig själv och är van att driva flera projekt parallellt och ha många kontaktytor på olika nivåer.


Ta chansen att vara med och utveckla en av Sveriges största golfklubbar – vi ser fram emot din ansökan!


Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!
Sista ansökningsdag är 10 januari.
___

Sökord: Klubbchef, VD, CEO, Banchef, Kanslichef, Affärsområdeschef, AOC Visa mindre

Sales Support till Segers

Ansök    Jan 17    Speed Professionals AB    Säljassistent
Vill du jobba i en kundnära roll med fokus på service och orderhantering? Som Säljsupport på Segers blir du en del av ett familjeföretag som tillverkar arbetskläder med hög kvalitet och funktionell design. Om tjänsten Som Säljsupport får du en rådgivande och administrativ roll med fokus på service och support till Segers kunder i Norden. I rollen blir du bolagets ansikte utåt och arbetar på ett lyhört och professionellt sätt för att skapa förtroende och g... Visa mer
Vill du jobba i en kundnära roll med fokus på service och orderhantering? Som Säljsupport på Segers blir du en del av ett familjeföretag som tillverkar arbetskläder med hög kvalitet och funktionell design.

Om tjänsten
Som Säljsupport får du en rådgivande och administrativ roll med fokus på service och support till Segers kunder i Norden. I rollen blir du bolagets ansikte utåt och arbetar på ett lyhört och professionellt sätt för att skapa förtroende och goda relationer med kunderna.

Arbetsuppgifter som Säljsupport:
- Orderhantering
- Kundsupport och vägledning via webb, mejl och telefon
- Administration och registervård
- Stötta säljare och kollegor i organisationen
- Förbättringsarbete

Som Säljsupport blir du en del av Segers försäljningsorganisation som är indelad i affärsområden. I teamen finns roller som Sales Area Manager, Sales och Sales Support.


Arbetstiden är heltid, dagtid.

Uppdraget på Segers startar omgående, allra helst måndag 3/2. Varaktigheten är planerad till cirka 6 månader, med chans till förlängning.


Om bolaget
Segers är ett familjeföretag med samma filosofi som vid starten 1943 – att utveckla snygga och funktionella arbetskläder för kök, restaurang, hotell och vård. På huvudkontoret i Borås arbetar ca 25 personer med försäljning, produktutveckling, IT, inköp, ekonomi samt marknadsföring. Detta i nära samarbete med branschen framförallt genom ett stort engagemang som sponsor till bl.a. Svenska Kocklandslaget, Årets Kock, Svenska Konditorlandslaget och Årets Konditor. Segers huvudproduktion sker i egna enheter i Ukraina och Pakistan, produktionsplanering och inköp sker från Segers anläggning i Estland. Segers hemmamarknad är Norden, och utöver detta finns säljkontor i Estland för marknaden i Baltikum samt ett säljkontor i Holland för Beneluxländerna. Totalt antalet anställda i koncernen med produktionspersonal är vi ca 350 personer. Segers omsätter ca. 100 MSEK.

Om oss
Du kommer att vara anställd hos oss på Speed Professionals, ett bolag inom Speed Group, men arbetar på uppdrag hos vår kund. För oss är det viktigt att du känner en stor trygghet i din anställning. Speed Professionals är ett auktoriserat bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet och affärsmässighet. Självklart har du som anställd möjlighet att ta del av vårt friskvårdsbidrag samt delta i olika konsultaktiviteter. På Speed Professionals har vi månadslön.

Arbetsmiljö och säkerhet är en viktig fråga för oss på Speed Group. Vi är en alkohol- och drogfri arbetsplats och drogtest kan komma att ske inför och under anställning.

Som anställd hos oss på Speed blir du en del av ett företag som präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda. Välkommen till oss på Speed!

Om dig
Vi söker dig som verkligen trivs med att arbeta med människor och personlig service. Du är van vid – och trivs med – att ha breda kontaktytor, både externt och internt.

Din profil:
- Serviceinriktad och positiv
- Noggrann och kvalitetsmedveten
- Flexibel och driven

Krav:
- Erfarenhet av kundsupport/kundservice/innesälj
- God datavana
- Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska, främst i skrift

Meriterande:
- Kunskap i affärssystemet Garp
- Intresse av textil/kläder
- Intresse av digitala lösningar


Ta chansen att utvecklas inom sälj- och kundsupport på Segers – vi ser fram emot din ansökan!


Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!

Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna konsultchef Annika Risberg på [email protected] – välkommen med din ansökan!
___

Sökord: Säljsupport, Sales support, Kundsupport, Kundservice, Kundtjänst, Kundsupportmedarbetare, Kundservicemedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, Orderhandläggare, Ordermottagare, Ordermottagning, Administratör, Administration Visa mindre

Hembiträde / Hemhjälp till ett privat hem i centrala Borås

Ansök    Okt 3    Speed Professionals AB    Hemhjälp
Är du vänlig, lyhörd och hjälpsam? Har du ett stort hjärta och god servicekänsla? Som Hembiträde / Hemhjälp får du varierande, hushållsnära uppgifter hos ett trevligt äldre par i Borås. Om tjänsten För kunds räkning söker vi ett Hembiträde / Hemhjälp som vill underlätta vardagen för ett äldre par. Som Hembiträde / Hemhjälp blir du en hjälpande hand i vardagen och avlastar med hushållssysslor utifrån deras behov och önskemål för dagen – det kan vara allt ... Visa mer
Är du vänlig, lyhörd och hjälpsam? Har du ett stort hjärta och god servicekänsla? Som Hembiträde / Hemhjälp får du varierande, hushållsnära uppgifter hos ett trevligt äldre par i Borås.

Om tjänsten
För kunds räkning söker vi ett Hembiträde / Hemhjälp som vill underlätta vardagen för ett äldre par.

Som Hembiträde / Hemhjälp blir du en hjälpande hand i vardagen och avlastar med hushållssysslor utifrån deras behov och önskemål för dagen – det kan vara allt från att koka kaffe och laga mat till att handla, städa och tvätta. Du kommer även att ha en social funktion där du är gott sällskap i hemmet och på eventuella utflykter.

Möjliga arbetsuppgifter:
- Hålla ordning och reda i hemmet
- Laga mat, baka och diska
- Tvätta och städa
- Handla och göra ärenden


Du kommer att arbeta nära tillsammans med både mannen och kvinnan i deras gemensamma hem. I det dagliga är det främst mannen som behöver en hjälpande hand. Hemtjänstpersonal kommer varje morgon och kväll och assisterar med på- och avklädning samt dusch.

Din arbetsplats blir ett ljust och trevligt hem i centrala Borås.
Vissa tunga lyft kan förekomma, ex. av matkassar och rullstol.



Om anställningen
Anställningen inleds med 6 månaders provanställning.

Tjänstgöringsgraden är på minst 50%, men det finns goda möjligheter att arbeta upp till heltid. Arbetstiden kommer att planeras tillsammans med paret och vi ser gärna att du är flexibel.
Behovet är främst på dagtid på vardagar, men arbete kan förekomma vissa kvällar och helger efter överenskommelse.
På slutkandidaterna kommer det att genomföras en bakgrundskontroll.


Om dig
Vi söker dig som är bekväm i alla sysslor som kan förekomma i ett hem – alltifrån städning och matlagning till service och social gemenskap. Att du är vänlig, hjälpsam och lyhörd ser vi som en självklarhet.

Vi uppskattar att du har en god förmåga att se vad som behöver göras och att du har en känsla för när det passar att socialisera och när det passar att hålla sig i bakgrunden. Vi ser gärna att du, precis som paret, har intresse av det lokala, omvärlden och nyheter.

Din profil:
- Vänlig och lyhörd
- Hjälpsam och omtänksam
- Hög social kompetens
- Diskret och känsla för integritet
- Noggrann och strukturerad

Formella krav:
- Trivs i köket och är duktig på att laga mat
- God förmåga att håll ordning och reda
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- Körkort, gärna med tillgång till egen bil
- Kan vara flexibel i dina arbetstider, efter ö.k.

Ta chansen att få jobba med människor och med varierande arbetsuppgifter i en lugn och hemtrevlig miljö – vi ser fram emot din ansökan!


Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Carl Otter på 0705-98 73 80. Under perioden 9/10–16/10 har vi begränsad möjlighet att svara på frågor om tjänsten.

___

Sökord: Hemhjälp, Hembiträde, Hemtjänst, Hushållerska, Omvårdnadspersonal, Hemtjänstpersonal, Personlig assistent Visa mindre

Supporttekniker till Nordlo

Har du ett stort intresse för IT och kundservice? Kom och jobba som Supporttekniker hos oss på Nordlo och bli del av vår resa mot att bli nordisk ledare inom IT-branschen! Nu söker vi två nya kollegor till vår Servicedesk där vi tillsammans arbetar för att hjälpa våra kunder på bästa sätt med stora som små IT-relaterade problem. Om tjänsten Som Supporttekniker hos oss på Nordlo arbetar du med support och teknisk felsökning åt våra kunder i vår Servicedesk... Visa mer
Har du ett stort intresse för IT och kundservice? Kom och jobba som Supporttekniker hos oss på Nordlo och bli del av vår resa mot att bli nordisk ledare inom IT-branschen! Nu söker vi två nya kollegor till vår Servicedesk där vi tillsammans arbetar för att hjälpa våra kunder på bästa sätt med stora som små IT-relaterade problem.

Om tjänsten
Som Supporttekniker hos oss på Nordlo arbetar du med support och teknisk felsökning åt våra kunder i vår Servicedesk. Ärendena kommer in via telefon och vårt ärendehanteringssystem.

Arbetsuppgifterna som Supporttekniker innefattar:
- Hantering av inkommande incidenter och beställningar
- Felsökning av servrar och klienter
- Administration av användarkonton och behörigheter
- Installation av klienter

Vårt Servicedesk-team består av åtta kollegor inom First, Second och Third Line Support. Ärendenas komplexitet har en stor variation och det finns goda möjligheter att utvecklas och lära av varandra inom gruppen.

Arbetet sker på dagtid och du kommer att vara placerad på vårt moderna kontor i Borås där vi har en avslappnad arbetsmiljö och engagerade kollegor.

På Nordlo i Borås är vi ett team med totalt cirka 40 personer som består av affärsutvecklare, systemtekniker, IT-konsulter, digitala coacher, kundstöd och administrativ personal.
Tillsammans ser vi till att våra kunder får IT-lösningar som gör dem konkurrenskraftiga i dagens digitala värld. Vi har ett nära partnerskap med våra kunder där alla medarbetare är med och bidrar.


Om bolaget
Nordlo är ett expansivt IT-bolag med 575 medarbetare på ett 30-tal kontor utspridda över både Norge och Sverige. Vår resa började egentligen redan under 70-talet som fyra fristående bolag; Office IT-Partner, Dicom, Zetup och IT total. Under åren har vi hanterat olika branscher och problem, men alltid med människan i fokus. För oss är digitalisering ett mänskligt hantverk, där digitala lösningar förenklar och förbättrar människors arbetsliv. Tillsammans kan vi skapa hållbar tillväxt som gör att våra kunders organisationer står väl rustade inför framtiden.

På Nordlo vill vi vara bäst i branschen på att ta hand om våra medarbetare, och det gör vi genom delaktighet, personligt ansvar och utveckling, bra teamkänsla, personalförmåner och friskvård.

Vi arbetar tillsammans, agerar med hjärtat och skapar affärsvärde för våra kunder.

Läs mer om oss på www.nordlo.com.


Din profil
Älskar du teknik och IT? Har du flera års erfarenhet som Supporttekniker eller kommer du kanske direkt från en IT-utbildning? Oavsett kan du få möjlighet att växa och utvecklas som Supporttekniker hos oss på Nordlo!

Beroende på din nivå av kunskap, erfarenhet och kompetens kommer du att få hantera ärenden av olika komplexitet.


Följande kompetensområden tror vi att du har jobbat med i större eller mindre utsträckning:
- Active Directory
- Group Policies
- Remote Desktop
- Citrix
- Exchange
- Windows 10
- Office 365
- Hyper-V (enklare administration av servrar)
- VmWare (enklare administration av servrar)


Vi kommer att lägga stor vikt vid ditt driv och ambition – vi söker dig som verkligen vill utvecklas inom IT! Personliga egenskaper som vi värderar är att du är serviceorienterad och har en god förmåga att möta våra kunder både i tal och skrift. Vidare ser vi gärna att du är ansvarstagande, strukturerad, positiv och lösningsorienterad.

Låter det här som du? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss – vi hörs!


Ansökan
Ansökan sker på speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!
___


Sökord: Supporttekniker, Tekniker, IT-tekniker IT-konsult, Konsult, First Line Support, 1st Line Support, Second Line Support, 2nd Line Support, Support-tekniker Visa mindre

Konsultchef elektronik till Speed Group

Har du erfarenhet inom elektronikproduktion och vill arbeta i en kund- och personalnära roll? Då har vi jobbet för dig! Som Konsultchef med inriktning mot elektronikkunder får du en fri roll i ett väletablerat bemanningsbolag med korta beslutsvägar. Hos oss på Speed Group blir du del av ett härligt team som jobbar i nybyggda, ljusa lokaler i Borås! Om tjänsten Som Konsultchef med inriktning mot elektronik arbetar du i en kund- och konsultnära roll med sto... Visa mer
Har du erfarenhet inom elektronikproduktion och vill arbeta i en kund- och personalnära roll? Då har vi jobbet för dig! Som Konsultchef med inriktning mot elektronikkunder får du en fri roll i ett väletablerat bemanningsbolag med korta beslutsvägar. Hos oss på Speed Group blir du del av ett härligt team som jobbar i nybyggda, ljusa lokaler i Borås!

Om tjänsten
Som Konsultchef med inriktning mot elektronik arbetar du i en kund- och konsultnära roll med stor möjlighet att påverka ditt eget arbete. Du säkerställer att dina konsulter har rätt förutsättningar för att lyckas på sina uppdrag och att dina kunder alltid är bemannade med rätt kompetens.

Arbetsuppgifter som Konsultchef:
- Personalansvar för konsulter inom elektronik
- Kundansvar för kunder inom elektronik
- Rekryteringsarbete
- Kundaffärsutveckling och merförsäljning
- Coachning av konsulter, medarbetarsamtal, m.m.
- Tillhörande personal- och kundadministration

Att vara Konsultchef på Speed innebär att du arbetar med det viktigaste vi har – våra konsulter. Det tror vi på Speed sker genom goda relationer och god kommunikation mellan dig som Konsultchef och dina konsulter – det är grunden till hela vår verksamhet.

Goda relationer är även kärnan i din kundkontakt. Som Konsultchef arbetar du aktivt med att utveckla affären med dina kunder genom att bygga starka relationer, där din förståelse för kundens behov är central. Du ansvarar för att lösa kundens behov idag såväl som för att sätta strategin för att leverera morgondagens lösningar.

Som Konsultchef kommer att ingå i vårt bemanningsteam på Speed Groups nybyggda, moderna kontor på Viared, Borås. Här är vi ett härligt gäng som har nära till skratt och trivs med det vi gör! Du kommer att jobba i nära samarbete med Rekryterare och övriga Konsultchefer.
Du rapporterar till Affärsområdeschef.


Om oss
Speed Group är ett tjänsteföretag som erbjuder kompletta lösningar inom bemanning, rekrytering, utbildning, logistik och lagerhållning. Den största delen av vår verksamhet finns i Borås, där också vårt huvudkontor ligger, men vi finns även i Göteborg och Stockholm.

Som anställd hos oss på Speed blir du en del av ett företag som präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda.


Om dig
Vi söker dig som har bakgrund inom elektronikproduktion och har en god förståelse för elektronikbranschen. Du har ett stort intresse för människor och vill utvecklas inom ledarskap och kundrelationer.

Din profil:
- Erfarenhet av produktionsnära arbete inom elektronikproduktion
- Intresse för människor och gärna erfarenhet av ledarskap
- Relationsskapande

Övriga krav:
- Körkort
- God svenska i tal och skrift

Som person är du social, kommunikativ och relationsskapande. Genom din kompetens inom elektronikproduktion inger du förtroende och trygghet. Du har en god förmåga att förstå våra kunders behov tillika våra kandidaters/konsulters kompetens och potential, vilket gör dig duktig på att matcha rätt konsult till rätt kund. Som Konsultchef är det viktigt att du trivs med att arbeta nära dina kunder och konsulter, och drivs av att se människor och affärsrelationer utvecklas.

Ta chansen att utvecklas inom ledarskap och kundrelationer i en fri och spännande roll – vi ser fram emot din ansökan!


Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!

___


Sökord: Produktionstekniker, Gruppchef inom elektronikproduktion, Arbetsledare inom elektronikproduktion, Teamledare inom elektronikproduktion, Elektronikmontör, Konsultchef, KC, Bemanningsansvarig, Personalchef Visa mindre

HR-generalist / Löneadministratör till Jensen Sweden

Har du erfarenhet av HR och/eller löneadministration? Söker du en varierande roll med stor påverkansmöjlighet? Välkommen till oss på Jensen – som HR-generalist / Löneadministratör får du en bred roll med stor möjlighet att utvecklas och växa inom såväl HR som lön/ekonomi. Om tjänsten Som HR-generalist / Löneadministratör hos oss på Jensen arbetar du i en bred och varierande roll, där du ges möjligheten att utvecklas. Tjänsten innebär såväl HR-relaterat ar... Visa mer
Har du erfarenhet av HR och/eller löneadministration? Söker du en varierande roll med stor påverkansmöjlighet? Välkommen till oss på Jensen – som HR-generalist / Löneadministratör får du en bred roll med stor möjlighet att utvecklas och växa inom såväl HR som lön/ekonomi.

Om tjänsten
Som HR-generalist / Löneadministratör hos oss på Jensen arbetar du i en bred och varierande roll, där du ges möjligheten att utvecklas. Tjänsten innebär såväl HR-relaterat arbete där du stöttar chefer och medarbetare i personalrelaterade frågor, som löneadministration och enklare uppgifter inom ekonomi/bokföring.

Arbetsområden inom HR:
- Ge chefer och medarbetare information, råd och service i HR-relaterade frågor
- Driva och utveckla HR-processer
- Administrera företagshälsovård, skador, tillbud
- Arbetsmiljö
- Kontakt med fackförbund

Arbetsområden inom lön/ekonomi:
- Löneadministration
- Rapporter och statistik
- Enklare ekonomiuppgifter/bokföring

Som HR-generalist / Löneadministratör kommer du att arbeta självständigt, men nära vår VD, ekonomiavdelning, chefer och medarbetare.

Hos oss på Jensen blir du en del av ett härligt gäng! Vi är bra på att fira och tillsammans skapar vi en trivsam arbetsmiljö med mycket värme.


Om bolaget
Jensen-Group’s affärsidé är att erbjuda lösningar till industriella tvätterier över hela världen för att de skall kunna leverera kostnadseffektiv textilservice till sina kunder. Genom att erbjuda bred expertis i att designa och leverera hållbara lösningar i allt från fristående maskiner till komplexa system och integrerade lösningar är vi idag en föredragen leverantör till tvätteriindustrin. Jensen-Group utökar ständigt sitt erbjudande med miljövänliga innovativa produkter och tjänster för att lösa specifika kundbehov. Vår framgång är ett resultat av en kombination av global yrkesskicklighet och lokal närvaro. Läs mer om oss på www.jensen-group.com.

Jensen Sweden AB är en del av det växande affärsområdet Material Handling och specialiserat på system för plaggtransport och plaggsortering. På vår anläggning på Viared i Borås arbetar 85 medarbetare och vår verksamhet omsätter 160 MSEK.


Din profil
Har du en bakgrund inom löneadministration och vill utvecklas inom HR? Eller, har du erfarenhet av HR-arbete och har ett intresse för lön och ekonomi? Hos oss på Jensen erbjuds du möjligheten att utvecklas och växa inom något av områdena, förutsatt att du har ett genuint intresse av att bredda din kompetens samt att du har god kunskap och erfarenhet inom det andra området.

Krav:
- Kunskap inom lönehantering och intresse för HR
alternativt kunskap inom HR och intresse för lön/ekonomi
- God förmåga att planera och prioritera
- Noggrann och strukturerad
- God svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:
- Kunskap inom både HR och lön
- Kunskap inom Agda


Som person är du ansvarstagande och förtroendeingivande med en god förmåga att bygga relationer. Att du har ett stort intresse av människor är viktigt, samtidigt som din integritet är hög. Vidare uppskattar vi om du är initiativtagande och självständigt och målmedvetet realiserar idéer och möjligheter. För att lyckas i rollen som HR-generalist / Löneadministratör krävs att du är serviceinriktad och konsultativ.

Ta chansen att få en bred och utvecklande roll i ett bolag med medarbetarna i fokus – vi ser fram emot din ansökan!


Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen - ansök redan idag!
___

Sökord: HR, HR-generalist, HR Generalist, HR-specialist, HR specialist, HR Partner, HR Business Partner, HR-konsult, HR Consult, Löneadministratör, Lönehandläggare, Löneansvarig, Lönechef, Lönekonsult, Lön, Ekonomi, Ekonom Visa mindre

Innesäljare / Kundsupport till Angleboard

Ansök    Aug 29    Speed Professionals AB    Innesäljare
Vill du jobba i en kundnära roll med fokus på service, orderhantering och innesälj? Hos Angleboard erbjuds du en varierande roll i ett litet, familjärt team inom ett internationellt bolag som tillverkar kantskydd och förpackningslösningar med fokus på kvalitet och miljö. Om tjänsten Som Innesäljare / Kundsupport hos oss på Angleboard utvecklar du affären med våra kunder genom relationsskapande och serviceinriktad orderhantering. Du kommer att ha daglig ko... Visa mer
Vill du jobba i en kundnära roll med fokus på service, orderhantering och innesälj? Hos Angleboard erbjuds du en varierande roll i ett litet, familjärt team inom ett internationellt bolag som tillverkar kantskydd och förpackningslösningar med fokus på kvalitet och miljö.

Om tjänsten
Som Innesäljare / Kundsupport hos oss på Angleboard utvecklar du affären med våra kunder genom relationsskapande och serviceinriktad orderhantering. Du kommer att ha daglig kontakt med befintliga kunder och kommer på sikt även att till del arbeta med att bearbeta nya kunder.

Arbetsuppgifter som Innesäljare / Kundsupport:
- Orderhantering
- Kundsupport via telefon och mejl
- Proaktivt innesälj
- Ta fram och bevaka offerter
- Transportbokning
- Ta fram fakturor och fraktsedlar

Arbetet sker på dagtid, antingen 7:00-16:00 eller 8:00-17:00.

Angleboard ligger i Sandared, strax väster om Borås. Hos oss kommer du som Innesäljare / Kundsupport att arbeta tillsammans med kollegorna Madeleine som är Platschef och Maggan som arbetar med ekonomi och löner. Intill kontoret har vi även en produktionsanläggning där vi tillverkar våra produkter, där ytterligare fyra kollegor jobbar.
Hos oss är det högt i tak och nära till skratt. Vi jobbar självständigt, men har mycket samarbeten och kontakt med varandra.


Om bolaget
Angleboard är en ledande tillverkare av skyddande förpackningslösningar för en mängd olika varor som exempelvis livsmedel, elektronik, stål och kemikalier. Våra produkter kan användas för att skydda produktkanter och stabilisera palleterade varor och för att öka staplingsstyrkan vid transport och lagerföring. Angleboards produkter gör det möjligt att minska mängden förpackningsmaterial, vilket resulterar i mer hållbara förpackningslösningar. Alla Angleboards produkter är tillverkade av 100 % återvunnet material och är 100 % återvinningsbara.

Angleboard finns såväl i Sverige och Europa, som i USA, Asien, Mellanöstern och Afrika.
I Sverige har vi kontor i Sandared och produktion i Sandared och Ystad.

Läs mer om oss på www.angleboard.com.


Om dig
Vi söker dig som verkligen trivs med att arbeta med människor och personlig service. Du är van vid – och trivs med – att ha breda kontaktytor, både externt och internt och har minst 2-3 års erfarenhet av kundsupport och rollen som Innesäljare / Säljare.

Krav:
- Erfarenhet av kundsupport/innesälj/service
- Serviceinriktad
- Noggrann och strukturerad
- Flexibel och driven
- Förmåga att prioritera och fatta beslut
- Goda kunskaper i engelska och svenska, i tal och skrift
- Kunskap i Word och Excel

Meriterande:
- Kunskap i affärssystemet Navision

Som person är du social, självgående och initiativrik. För att trivas i rollen som Innesäljare / Kundsupport bör du tycka om att ha varierande arbetsuppgifter och att ingen dag är den andra lik. Vi uppskattar att du har nära till skratt och bidrar till en positiv arbetsmiljö!

Bli en del av vårt familjära team på Angleboard i Sandared – vi ser fram emot din ansökan!


Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen - ansök redan idag!
___

Sökord: Innesäljare, Innesälj, Säljare, Försäljning, Kundsupport, Kundtjänst, Kundtjänstmedarbetare, Kundservice, Kundservicemedarbetare, Orderhandläggare, Ordermottagare, Ordermottagning, Administratör, Administration Visa mindre

Ekonomiassistent

Söker du ett uppdrag som ekonomiassistent? Då har vi jobbet för dig! Hos vår kund Jibece får du en bra vardag i ett litet team med mycket värme. Om uppdraget Vi söker en ekonomiassistent till vår kund Jibece i Borås för omgående start. Uppdraget är ett föräldravikariat fram till sommaren 2021 på 50-80 %. Jibece gör det lättare för små och medelstora företag att hantera sin ekonomi. Du kommer tillsammans med en kollega ha ansvar för ett antal kunder där ni... Visa mer
Söker du ett uppdrag som ekonomiassistent? Då har vi jobbet för dig! Hos vår kund Jibece får du en bra vardag i ett litet team med mycket värme.

Om uppdraget
Vi söker en ekonomiassistent till vår kund Jibece i Borås för omgående start. Uppdraget är ett föräldravikariat fram till sommaren 2021 på 50-80 %. Jibece gör det lättare för små och medelstora företag att hantera sin ekonomi. Du kommer tillsammans med en kollega ha ansvar för ett antal kunder där ni tillsammans hjälper dem med bokföring, kund- och leverantörsreskontra, samt ibland även lönehantering. Du kommer att arbeta i Fortknox och Visma.
Läs gärna mer på www.jibece.se


Din profil
Du är en prestigelös person som har goda kunskaper inom ekonomi och vi ser att du har erfarenhet inom kund- och leverantörsreskontra, samt gärna även lönehantering. Du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och system och kan arbeta strukturerat i ett högt tempo samtidigt som du uppskattar att ge bra service till din omgivning. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper såsom att du har en positiv framtoning.
Krav:
- Ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande kunskaper
- God datavana

Meriterande:
- Erfarenhet av lönehantering
- Erfarenhet av Fortknox och/eller Visma

Du kommer att vara anställd hos oss på Speed Professionals, men arbetar på uppdrag hos vår kund. För oss är det viktigt att du känner en stor trygghet i din anställning. Speed Professionals är ett auktoriserat bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet och affärsmässighet. Självklart har du som anställd möjlighet att ta del av vårt friskvårdsbidrag samt delta i olika konsultaktiviteter. På Speed Professionals har vi månadslön. Som anställd hos oss på Speed blir du en del av ett företag som präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda. Välkommen till oss på Speed!


Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se, tryck på annonsens ansök-knapp och följ instruktionerna. Urval sker löpande, så missa inte chansen - ansök redan idag! Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna konsultchef Annika Risberg på [email protected] – Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Elkonstruktör till Sveba Dahlen

Ansök    Aug 19    Speed Professionals AB    Elkonstruktör
Vill du ha en varierande och utvecklande roll som Elkonstruktör? Välkommen till Sveba Dahlen – vi är en världsledande aktör inom utveckling och tillverkning av utrustning till bageriindustrin. Hos oss får du möjligheten att utvecklas såväl i din roll som Elkonstruktör som inom bolaget och koncernen. Om tjänsten Som Elkonstruktör hos oss på Sveba Dahlen arbetar du i första hand med elkonstruktion av produkter för brödlinjer – degavvägare, rundrivare, vilos... Visa mer
Vill du ha en varierande och utvecklande roll som Elkonstruktör? Välkommen till Sveba Dahlen – vi är en världsledande aktör inom utveckling och tillverkning av utrustning till bageriindustrin. Hos oss får du möjligheten att utvecklas såväl i din roll som Elkonstruktör som inom bolaget och koncernen.

Om tjänsten
Som Elkonstruktör hos oss på Sveba Dahlen arbetar du i första hand med elkonstruktion av produkter för brödlinjer – degavvägare, rundrivare, viloskåp, transportbanor och långrullare – under vårt varumärke Glimek. Du arbetar såväl med nykonstruktion som ändringar på befintliga produkter och deltar aktivt i kundanpassningsprocessen.

Arbetsområden som Elkonstruktör:
- Nykonstruktion
- Produktvård
- Prototypframtagning
- Konstruera och rita elscheman
- Ta fram komponentlistor
- Support till olika avdelningar

Som Elkonstruktör arbetar du nära kollegorna inom mekanisk konstruktion, produktion, inköp och sälj. Du har även leverantörskontakter. Du rapporterar till Konstruktionschef.

Vi sitter i nyrenoverade, moderna lokaler på Sveba Dahlens huvudkontor i Fristad strax utanför Borås.


Om bolaget
Sveba Dahlen grundades 1948 och är idag världsledande inom utveckling och tillverkning av utrustning för bageriindustrin. Våra varumärken är Sveba Dahlen och Glimek. Huvudkontoret ligger i Fristad, utanför Borås. Sveba Dahlen ägs av amerikanska koncernen Middleby Corporation, som är noterad på Nasdaq och har en stark global position inom utrustning för restauranger, storkök och bagerier.

Sveba Dahlen finns på ett stort antal marknader i länder runt om i världen. Vårt koncept är detsamma även globalt – vi är den tillförlitliga och professionella affärspartnern med en engagerad och tillgänglig organisation, användarvänlig design och robust, högpresterande och energieffektiv utrustning.

Läs mer om oss på www.sveba-dahlen.com.


Om dig
För att lyckas i tjänsten tror vi att du har några års erfarenhet av elkonstruktion, men med rätt inställning och ambition kan du även komma direkt från elkonstruktörsutbildning.

Krav:
- Högskoleutbildning inom elkonstruktion
- Mjukvarukunskap: Elprocad eller motsvarande
- Programmering: PLC, HMI, kunskap av frekvensomformare
- Grundläggande kunskap om standarder, maskindirektivet, LVD och EMC
- Språkkunskaper: svenska och engelska

Meriterande:
- Mjukvarukunskap: IFS, Vault
- Programmering: C++
- Kunskap om certifiering (ETL)
- Förståelse inom elektronikområdet
- Språkkunskaper: tyska

Som person är du noggrann, strukturerad och van att arbeta mot uppsatta mål och deadlines. Du har en mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga.


Ta chansen att utvecklas som Konstruktör hos oss på Sveba Dahlen – vi ser fram emot din ansökan!


Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen - ansök redan idag!
___

Sökord: Elkonstruktör, Elkonstruktion, Konstruktör, Konstruktion Visa mindre

Teknisk administratör till TST Sweden

Söker du en administrativ roll med fokus på kvalitet, processer och förbättringsarbete? Som Teknisk administratör hos oss på TST Sweden blir du en del av ett litet, innovativt textilbolag med hjärtat på rätta stället. Genom att ligga i framkant med produktutveckling och den senaste tekniken kan vi erbjuda textila produkter som räddar liv, världen över. Om tjänsten I rollen som Teknisk administratör på TST Sweden arbetar du med att upprätta, utveckla och s... Visa mer
Söker du en administrativ roll med fokus på kvalitet, processer och förbättringsarbete? Som Teknisk administratör hos oss på TST Sweden blir du en del av ett litet, innovativt textilbolag med hjärtat på rätta stället. Genom att ligga i framkant med produktutveckling och den senaste tekniken kan vi erbjuda textila produkter som räddar liv, världen över.

Om tjänsten
I rollen som Teknisk administratör på TST Sweden arbetar du med att upprätta, utveckla och systematisera processer och flöden för vår hantering av dokument kopplade till framförallt kvalitet och tekniska specifikationer. Att bygga upp och utveckla vårt intranät som dokumentbank i Office 365 / SharePoint kommer vara en central del i arbetet.
Som tillverkare av personlig skyddsutrustning, sk. Personal Protective Equipment (PPE), följer vi på TST Sweden EU:s förordning gällande bl.a. funktion, märkning, teknisk dokumentation och CE-märkning – en process i vilken du får en administrativ funktion.

Dina ansvarsområden som Teknisk administratör:
- Uppbyggnad och utveckling av intranät (Office 365 och Sharepoint)
- Systematisera dokumentationsrutiner och -processer
- Ansvar för kvalitets-, miljö- och säkerhetsdokumentation (CE, PPE, ISO)
- Skapa underlag och specifikationer
- Register- och systemvård

Tjänsten innebär breda kontaktytor, såväl internt som externt med exempelvis tillverkare och IT-leverantörer.

För oss på TST Sweden är arbetsglädje viktigt – det ska vara kul att gå till jobbet! Hos oss arbetar du i en innovativ arbetsmiljö tillsammans med engagerade kollegor. Vi ser det som en styrka att vi inte är fler än vi får plats kring ett och samma bord, vilket skapar delaktighet och engagemang, och ger samtliga kollegor ett helhetsperspektiv över verksamheten. Hos oss är gemenskapen stor och vi har alla en stark tilltro på våra produkter och den skillnad som de gör för människor runt om i världen.
Vi har nyligen flyttat till helt nya lokaler med avslappnande miljöer och träningsmöjligheter – allt för att sätta guldkant på arbetsdagen.


Om bolaget
TST Sweden utvecklar och tillverkar personlig skyddsutrustning i högsta kvalitet med avancerade tekniska funktioner och hög komfort. Vi finns till för att hjälpa människor skydda sig mot bl.a. höga vattentryck, kemikalier, hetta och smält metall. Idag är vi 11 anställda och omsätter drygt 70 MSEK. Vårt kontor ligger i Viared, strax väster om Borås, men hela världen är vår arbetsplats och marknad.

På TST Sweden ser vi det stora i det lilla. Vår filosofi är att vara ett litet bolag sett till antal anställda, men fortsätta vår tillväxtresa med ökad omsättning och lönsamhet genom ökad användning av teknik, hög effektivitet i våra processer och ökat antal samarbetspartners.

TST Sweden – saving lives | Läs mer om oss på www.tst-sweden.com.


Din profil
Vi söker dig som brinner för struktur, kvalitet och administration. Du är duktig på att effektivisera, strukturera och utveckla processer och bidrar med din kunskap inom system och IT.

Krav:
- God datavana med kunskap inom SharePoint och Office 365
- Erfarenhet av att arbeta i affärssystem
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Körkort

Meriterande:
- Erfarenhet av kvalitetsdokumentation
- Kunskap inom PPE, CE och ISO
- Erfarenhet av Garp

Som person är du positiv och engagerad, med en förmåga att dela med dig av din kunskap till andra på ett tydligt och engagerande sätt.
Självklart ser vi gärna att du har en nyfikenhet för våra produkter och att du – liksom vi – drivs av att bidra till att skapa en tryggare arbetsmiljö som räddar liv, över hela världen.

Vill du bli en del av ett litet företag i framkant, som brinner för att ta fram morgondagens produkter som räddar liv? Välkommen med din ansökan.


Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen - ansök redan idag!
___

Sökord: Teknisk administratör, Kvalitetsansvarig, Miljöansvarig, Kvalitets- och miljöansvarig, Kvalitéansvarig, Administration, Administratör, Dokumentation, KMA, PPE, ISO, CE, CE-märkning Visa mindre

Lagerarbetare med ansvar för Inbound till TST Sweden

Ansök    Aug 21    Speed Professionals AB    Lagerarbetare
Har du flerårig erfarenhet från lager- och logistikverksamhet? Har du arbetat med ankommande gods? Som Lagerarbete hos oss på TST Sweden får du en operativ roll med ansvar för Inbound-avdelningen på ett litet, innovativt textilbolag med hjärtat på rätta stället. Genom att ligga i framkant med produktutveckling och den senaste tekniken kan vi erbjuda textila produkter som räddar liv, världen över. Om tjänsten Som Lagerarbetare hos oss på TST Sweden blir du... Visa mer
Har du flerårig erfarenhet från lager- och logistikverksamhet? Har du arbetat med ankommande gods? Som Lagerarbete hos oss på TST Sweden får du en operativ roll med ansvar för Inbound-avdelningen på ett litet, innovativt textilbolag med hjärtat på rätta stället. Genom att ligga i framkant med produktutveckling och den senaste tekniken kan vi erbjuda textila produkter som räddar liv, världen över.

Om tjänsten
Som Lagerarbetare hos oss på TST Sweden blir du, tillsammans med vår befintliga lagerarbetare, ansvarig för vår lager- och logistikverksamhet. Du kommer i huvudsak att ansvara för Inbound och kvalitetskontroll, men arbetar brett i hela lagerverksamheten i en operativ roll med övergripande fokus på kvalitet och leveransprecision.

Dina arbetsuppgifter:
- Ansvar för att planera och hantera ankommande gods
- Leveransbevakning
- Ankomstkontroll
- Kontroll av färdiga produkter mot referensprover
- Hantera reklamationer
- Hantera bristlistor
- Orderhantering: plock och pack
- Säkerställa att lagar, regler och rutiner efterlevs

Tjänsten innebär breda kontaktytor, såväl internt som externt med producenter, leverantörer och underleverantörer.

För oss på TST Sweden är arbetsglädje viktigt – det ska vara kul att gå till jobbet! Hos oss arbetar du i en innovativ arbetsmiljö tillsammans med engagerade kollegor. Vi ser det som en styrka att vi inte är fler än vi får plats kring ett och samma bord, vilket skapar delaktighet och engagemang, och ger samtliga kollegor ett helhetsperspektiv över verksamheten. Hos oss är gemenskapen stor och vi har alla en stark tilltro på våra produkter och den skillnad som de gör för människor runt om i världen.
Vi har nyligen flyttat till helt nya lokaler med avslappnande miljöer och träningsmöjligheter – allt för att sätta guldkant på arbetsdagen.


Om bolaget
TST Sweden utvecklar och tillverkar personlig skyddsutrustning i högsta kvalitet med avancerade tekniska funktioner och hög komfort. Vi finns till för att hjälpa människor skydda sig mot bl.a. höga vattentryck, kemikalier, hetta och smält metall. Idag är vi 11 anställda och omsätter drygt 70 MSEK. Vårt kontor ligger i Viared, strax väster om Borås, men hela världen är vår arbetsplats och marknad.

På TST Sweden ser vi det stora i det lilla. Vår filosofi är att vara ett litet bolag sett till antal anställda, men fortsätta vår tillväxtresa med ökad omsättning och lönsamhet genom ökad användning av teknik, hög effektivitet i våra processer och ökat antal samarbetspartners.

TST Sweden – saving lives | Läs mer om oss på www.tst-sweden.com.


Din profil
För att lyckas i tjänsten som Lagerarbetare med ansvar för Inbound tror vi att du har mångårig erfarenhet från lagerverksamhet, självklart gärna från Inbound-avdelning. Du är trygg i din erfarenhet och kompetens inom lagerhantering och du har ett utpräglat förbättringstänk och stort affärsfokus.

Krav:
- Mångårig lagererfarenhet
- Erfarenhet av Inbound/ankommande gods
- Van att arbeta mot KPI:er, mål och deadlines
- Kunskap inom Office 365
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Körkort

Meriterande:
- Utbildning inom logistik
- Erfarenhet av kvalitetskontroll
- Erfarenhet av textila produkter
- Erfarenhet av tullhantering och fraktavtal
- Truckförarbevis (truckkort)
- Kunskap inom Lean och 5S


Som person är du positiv och lösningsfokuserad, med en god kommunikativ förmåga. Du en flexibel lagspelare, som trivs med att arbeta i en mindre arbetsgrupp. För att lyckas i rollen som Lagerarbetare är du ansvarsfull, beslutsam och driven, med en stor vilja att utveckla och förbättra lagerverksamheten tillsammans med kollegorna.
Självklart ser vi gärna att du har en nyfikenhet för våra produkter och att du – liksom vi – drivs av att bidra till att skapa en tryggare arbetsmiljö som räddar liv, över hela världen.

Vill du bli en del av ett litet företag i framkant, som brinner för att ta fram morgondagens produkter som räddar liv? Välkommen med din ansökan.


Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen - ansök redan idag!
___

Sökord: Lagerarbetare, Lagermedarbetare, Lageransvarig, Inbound, Ankommande goda, Inkommande gods, lager, logistik, Inbound Manager, Inbound Specialist, Warehouse, Inleverans, Ankomstkontroll Visa mindre

Webbutvecklare till Rivercode

Vill du arbeta med webbutveckling i ett tight team? Nu söker Rivercode en driven Webbutvecklare som vill vara med på resan att bygga Sveriges ledande digitalbyrå för små och medelstora bolag. Här erbjuds du en utvecklande roll med spännande kunduppdrag. Om tjänsten Som Webbutvecklare hos oss på Rivercode arbetar du med att utveckling av produkter och tjänster som webbplatser, webbapplikationer och e-handelslösningar för våra kunder. Du kommer att arbeta b... Visa mer
Vill du arbeta med webbutveckling i ett tight team? Nu söker Rivercode en driven Webbutvecklare som vill vara med på resan att bygga Sveriges ledande digitalbyrå för små och medelstora bolag. Här erbjuds du en utvecklande roll med spännande kunduppdrag.

Om tjänsten
Som Webbutvecklare hos oss på Rivercode arbetar du med att utveckling av produkter och tjänster som webbplatser, webbapplikationer och e-handelslösningar för våra kunder. Du kommer att arbeta både i projektform och med löpande kunder. Tidigare projekt inkluderar bl.a. Rebel Walls, Auto 7H, Pallas Tower, Järngrinden, Svea och doktor.se. För oss på Rivercode är kompetens och engagemang viktigt, därför har vi ”Freedom Friday” – en mötesfri dag varje vecka där du får möjligheten att utvecklas och bredda din yrkeskompetens inom valfria områden.

Som Webbutvecklare erbjuds du:
- Möjligheten att påverka och forma din egen utveckling
- Spännande och utvecklande uppdrag
- Kollegor med ett brinnande intresse för programmering
- Flexibla arbetstider
- Charmigt kontor mitt i centrala Borås

I rollen som Webbutvecklare kommer du att arbeta i nära samarbete med duktiga utvecklare och designers. På Rivercode är vi är ett tight prestigelöst team som inte är rädda för att ta hjälp av varandra.


Om oss
Rivercode är en digitalbyrå grundad 2012 med målet att skapa digitala lösningar för företag som vill ligga i framkant. Under resan har omvärlden förändrats, men vår målsättning är lika relevant som någonsin – att hjälpa företag lyckas i det digitala landskapet. Rivercode levererar allt från e-handelslösningar till skräddarsydda webb- och mobilapplikationer. Styrkan ligger i att kunna möta det behov av flexibilitet och snabbrörlighet som dagens digitala landskap kräver. Rivercode sätter alltid kvalitet och kundernas trygghet främst och levererar allt från enklare webbprojekt till skräddarsydda lösningar. Läs mer om oss på <a href="https://rivercode.se/" target="_blank">rivercode.com</a>.

Om dig
Vi söker dig som har minst 2–3 års erfarenhet av webbutveckling, antingen på byrå eller som konsult. Du känner dig trygg i din erfarenhet och kompetens inom flertalet av nedan områden och har drivet och viljan att utvecklas inom de områden du saknar kunskap:

- Back-end: PHP, Python och Javascript (Node.js)
- Databaser: My, Postgre och MongoDB
- Front-end: HTML5, CSS3 (SASS & LESS), Javascript, React & Vue.js
- CMS: WordPress
- E-handelslösning: WooCommerce
- Molntjänster: Amazon AWS och DigitalOcean och Google Cloud

Som person är du flexibel och lösningsorienterad, och trivs med att arbeta i team. Du är affärsdriven och fokuserad på kundnytta med rätt lösning för rätt situation. Du är intresserad av teknik och håller dig uppdaterad på nya möjligheter och trender inom området.
Bli en del av vårt team på Rivercode – välkommen med din ansökan!


Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen - ansök redan idag!

För frågan om tjänsten eller bolaget kontakta Rekryteringskonsult Johan Cardell på 033–7225930 eller [email protected]. Visa mindre

Säljsupport till Stema

Ansök    Maj 23    Speed Professionals AB    Innesäljare
Vill du arbeta i en kundnära roll på ett värderingsstyrt bolag med vi-känslan i fokus? Välkommen till Stema. Här får du en varierande roll med fokus på administration, kundrelationer och koordinering. Om tjänsten Som Säljsupport på Stema arbetar du nära bolagets kunder och administrerar inkommande order i Stemas egenutvecklade affärssystem. Du fungerar som koordinator för hela försäljningsprocessen med order, produktion, leverans och fakturering. Du komme... Visa mer
Vill du arbeta i en kundnära roll på ett värderingsstyrt bolag med vi-känslan i fokus? Välkommen till Stema. Här får du en varierande roll med fokus på administration, kundrelationer och koordinering.

Om tjänsten
Som Säljsupport på Stema arbetar du nära bolagets kunder och administrerar inkommande order i Stemas egenutvecklade affärssystem. Du fungerar som koordinator för hela försäljningsprocessen med order, produktion, leverans och fakturering. Du kommer att hantera flera projekt samtidigt.

Arbetsuppgifter:
- Administrera inkommande order
- Koordinering / projektledning
- Daglig kontakt med kunder, medarbetare och leverantörer
- Sköta leveransbevakning och spårning
- Stötta säljarna med kalkylering och offerter

På Stema arbetar du i ett värderingsstyrt bolag med positiv arbetsmiljö och en stark vi-känsla. Att ha roligt tillsammans på jobbet och att lära av varandra är viktiga delar av Stemas värdegrund.

Arbetet sker på dagtid på Stemas toppmoderna anläggning på Viared, Borås. Du kommer att vara anställd hos Speed Professionals, ett bolag inom Speed Group, men arbetar på uppdrag hos Stema. Uppdraget förväntas pågå 6 månader med god chans till förlängning och anställning direkt hos Stema.


Om bolaget
Stema erbjuder svensktillverkad grafisk produktion och service i världsklass. Med rätt resurser, fullt kundfokus och minsta möjliga miljöpåverkan producerar Stema allt från visitkort till omfattande butikskampanjer. Vår moderna maskinpark producerar snabbt i hög kvalitet, oavsett materialval och volym. Stema – we make you visible. Läs mer på www.stema.nu.

Om dig
För att lyckas i rollen som Säljsupport är du noggrann och strukturerad med god förmåga att koordinera. Du är van vid – och trivs med – att ha många bollar i luften. Självklart har du en positiv attityd och en hög servicekänsla.

Krav:
- Goda datavana inkl. Word, Excel
- Erfarenhet av att arbeta i affärssystem

Meriterande:
- Grafisk erfarenhet

Som person är du positiv, flexibel och snabb med en hög social kompetens. Du är kommunikativ och tydlig och trivs med att arbeta nära kunder, kollegor och leverantörer.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och inställning!

Ta chansen att bli en del av teamet på Stema – vi ser fram emot din ansökan!


Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen - ansök redan idag!

___

Sökord: Säljsupport, Kundsupport, Backoffice, Back office, Administratör, Säljare, Orderhandläggare, Administration, Innesäljare, Koordinator Visa mindre

Industrial Sales Manager till Sveba Dahlen

Vill du ha en utvecklande och ansvarsfylld roll som Industrial Sales Manager med hela världen som din arbetsplats? Välkommen till Sveba Dahlen – vi är en världsledande aktör inom utveckling och tillverkning av utrustning till bageriindustrin. Hos oss får du möjligheten att utvecklas såväl i din roll som Industrial Sales Manager som inom bolaget och koncernen. Om tjänsten Som Industrial Sales Manager hos oss på Sveba Dahlen ansvarar du för försäljning av h... Visa mer
Vill du ha en utvecklande och ansvarsfylld roll som Industrial Sales Manager med hela världen som din arbetsplats? Välkommen till Sveba Dahlen – vi är en världsledande aktör inom utveckling och tillverkning av utrustning till bageriindustrin. Hos oss får du möjligheten att utvecklas såväl i din roll som Industrial Sales Manager som inom bolaget och koncernen.

Om tjänsten
Som Industrial Sales Manager hos oss på Sveba Dahlen ansvarar du för försäljning av högkvalitativ bageriutrustning för industrin med hela världen som ditt geografiska försäljningsområde. Du arbetar aktivt med både utveckling av befintliga kunder och med långsiktig nykundsbearbetning, alltid med flexibla lösningar och kundens önskemål i fokus.

Ansvar och arbetsuppgifter som Industrial Sales Manager:
- Försäljningsansvar för segmentet Industri inkl. kundbesök och mässor
- Försäljning, inkl. offerering och prisförhandling, mot slutkunder och återförsäljare
- Delaktig i framtagning av budget inom Industrial Sales
- Omvärldsbevakning kring konkurrenter, prisbild, trender etc.

Rollen som Industrial Sales Manager innebär breda kontaktytor där du arbetar både med distributörer, agenter och slutkunder. Internt arbetar du i nära samarbete med Projektledare Industrial Projects och Konstruktör Industrial Projects. Du rapporterar till Försäljningschef Export.

Tjänsten som Industrial Sales Manager innebär omkring 70–90 resdagar per år.

Om bolaget
Sveba Dahlen grundades 1948 och är idag världsledande inom utveckling och tillverkning av utrustning för bageriindustrin. Våra varumärken är Sveba Dahlen och Glimek. Huvudkontoret ligger i Fristad, utanför Borås. Sveba Dahlen ägs av amerikanska koncernen Middleby Corporation, som är noterad på Nasdaq och har en stark global position inom utrustning för restauranger, storkök och bagerier.

Sveba Dahlen finns på ett stort antal marknader i länder runt om i världen. Vårt koncept är detsamma även globalt – vi är den tillförlitliga och professionella affärspartnern med en engagerad och tillgänglig organisation, användarvänlig design och robust, högpresterande och energieffektiv utrustning.

Läs mer om oss på www.sveba-dahlen.com.

Din profil
För att lyckas i tjänsten som Industrial Sales Manager krävs att du har erfarenhet av försäljning/kundrelationer, gärna i internationell miljö, och av att arbeta i projektform. Vidare krävs en hög teknisk kompetens inom både mekanik och elektronik.

Krav:
- Erfarenhet inom försäljning/kundrelationer
- Hög kompetens inom teknik
- Goda kunskaper i svenska och engelska
- Körkort
- God datorvana; Excel, Word och PowerPoint etc.

Meriterande:
- Teknisk utbildning, gärna ingenjör
- Utbildning inom försäljning
- Erfarenhet av att arbeta i CAD-miljö
- Övriga språkkunskaper, framförallt spanska/tyska/ryska

Som person är du affärsmässig, driven och målinriktad. Du har en hög social kompetens samt god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi ser gärna att du är analytisk och lösningsorienterad med förmågan att leda och engagera andra. Du är van vid att arbeta självständigt och att ta egna initiativ och beslut.

För att trivas i tjänsten som Industrial Sales Manager tror vi att du är uthållig och trivs med att arbeta med långsiktig försäljning i projektform.


Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen - ansök redan idag!

___

Sökord: Säljare, Sales Manager, Industrisäljare, Försäljningschef, Key Account Manager, KAM, Ingenjör, Sälj, Försäljning Visa mindre

Testingenjör / Valideringsingenjör till Mont Blanc

Söker du en utvecklande och spännande roll som Testingenjör / Valideringsingenjör på ett globalt företag? Välkommen till Mont Blanc! Om tjänsten Som Testingenjör / Valideringsingenjör på Mont Blanc arbetar du med olika typer av produkttestning, samt utveckling och ständiga förbättringar av metoder och verktyg för produktkvalificering. I rollen som Testingenjör / Valideringsingenjör ingår: - Hantering av master samples – utfallsprover och färdiga produkte... Visa mer
Söker du en utvecklande och spännande roll som Testingenjör / Valideringsingenjör på ett globalt företag? Välkommen till Mont Blanc!

Om tjänsten
Som Testingenjör / Valideringsingenjör på Mont Blanc arbetar du med olika typer av produkttestning, samt utveckling och ständiga förbättringar av metoder och verktyg för produktkvalificering.

I rollen som Testingenjör / Valideringsingenjör ingår:
- Hantering av master samples – utfallsprover och färdiga produkter
- Utveckling av lagerhållningsmetodik och index
- Utveckling av arbete i IMDS
- Sammanställa och skicka PPA/PPAP till kunder
- Rapportskrivning
- Dokumentation och administration

Rollen som Testingenjör / Valideringsingenjör innebär ett nära samarbete med utvecklingsavdelningen. Du kommer även att ha breda kontaktytor externt med leverantörer och kunder.

Som Testingenjör / Valideringsingenjör arbetar du på Mont Blancs anläggning i Toarpsdal, mellan Dalsjöfors och Äspered, ca 1,5 mil från Borås.

Du rapporterar till Quality Manager.

Du kommer initialt att vara anställd hos Speed Professionals och hyras ut till Mont Blanc, med goda möjligheter för rätt person till fast anställning hos Mont Blanc.

Om bolaget
Mont Blanc designar, utvecklar och tillverkar högkvalitativa lasthållarsystem som takboxar, cykelhållare och skidhållare, och ligger idag i framkant med transportlösningar till bilbranschen. Som ett erkänt och uppskattat varumärke när det gäller funktion och tillförlitlig prestanda har vi fått våra kunders förtroende, både hemma i Skandinavien och över hela världen.

Mont Blanc är en Original Equipment Manufacturer (OEM) och är ofta den globala bilindustrins första val av partner och leverantör av lasthållare. Våra produktionsanläggningar finns i Frankrike, Rumänien och Sverige med utveckling- och konstruktion i Dalsjöfors, Sverige.

Din profil
Vi söker dig som brinner för kvalitetssäkring och kontinuerlig förbättring! För att lyckas i tjänsten som om Testingenjör / Valideringsingenjör har du erfarenhet från likande arbete inom tillverknings- eller fordonsindustrin och är utbildad högskole- alt. gymnasieingenjör.

Krav:
- Minst 1 års erfarenhet av Production Part Approval Process (PPAP)
- Minst 1 års erfarenhet av från fordonsindustrin
- Högskoleingenjör alt. gymnasieingenjör
- Mycket goda kunskaper i vårt koncernspårk engelska, primärt i skrift
- Goda kunskaper i svenska

Meriterande:
- Rumänska språkkunskaper

Som person är du noggrann med ett självklart kvalitetsfokus.

Bli en del av vårt team på Mont Blanc – vi ser fram emot din ansökan!

Ansökan
Urval sker löpande – missa inte chansen, utan ansök redan idag!

___

Sökord: Test & validation Engineer, Test and Validation Engineer, Kvalitetsingenjör, Kvalitetsansvarig, Kvalitetsarbete, Kvalitet, Kvalité, Quility Engineer Visa mindre

Innesäljare till Allmans

Ansök    Mar 14    Speed Professionals AB    Innesäljare
Vill du arbeta som Innesäljare i ett familjärt bolag? Välkommen till oss på Allmans! Hos oss arbetar du med relationsskapande, serviceinriktad orderhantering och bidrar till att skapa nöjda kunder runt om i Sverige! Om tjänsten Som Innesäljare hos oss på Allmans utvecklar du affären med våra kunder genom relationsskapande, serviceinriktad orderhantering. Du arbetar med våra befintliga kunder, som utgörs av butiker och restauranger runt om i Sverige. ... Visa mer
Vill du arbeta som Innesäljare i ett familjärt bolag? Välkommen till oss på Allmans! Hos oss arbetar du med relationsskapande, serviceinriktad orderhantering och bidrar till att skapa nöjda kunder runt om i Sverige!

Om tjänsten
Som Innesäljare hos oss på Allmans utvecklar du affären med våra kunder genom relationsskapande, serviceinriktad orderhantering. Du arbetar med våra befintliga kunder, som utgörs av butiker och restauranger runt om i Sverige.

Dina arbetsuppgifter som Innesäljare:
- Orderhantering via telefon och mejl
- Administration och dokumentation
- Leveransbevakning
- Merförsäljning

I rollen som Innesäljare arbetar du i team tillsammans med våra två andra Innesäljare. Du kommer även att arbeta nära vår övriga säljorganisation, vår produktion och självklart våra kunder. Hos oss på Allmans blir du en del av ett familjärt bolag där vi alla hjälps åt! Hög servicenivå i kombination med stor flexibilitet är vår framgång. Din kunskap, ambition och vilja kommer att styra inriktningen och utvecklingen av tjänsten.

Tjänsten som Innesäljare är på 80 alternativt 100 % och avgörs utifrån dina önskemål och våra behov. Omfattningen och upplägget diskuteras vidare vid intervju och fastställs innan anställning.


Om bolaget
Allmans AB är ett familjeägt charkuteriföretag som erbjuder ett brett sortiment av egentillverkade kött- och charkuterivaror till stormarknader och butiker över hela Sverige. Verksamheten kompletteras av en snabbgrossist-del som ger service till allt från storhushåll och restauranger till gatukök och caféer.

Vår verksamhet finns i en modern anläggning strax utanför Borås och sysselsätter cirka 45 yrkeskunniga medarbetare.

Allmans grundades av August Magnusson år 1900 och drivs idag av fjärde generationen Magnusson, bestående av Andréas, Jonas och Mattias. Den starka känslan för kvalitet, och fyra generationers nedärvda kunskap, har tillsammans med framsynta beslut skapat dagens produkter hos Allmans. Bakom varje produkt ska namnet Allmans stå för högsta möjliga kvalitet och bästa möjliga smak. Det är det som kännetecknar produkter från Allmans. Läs mer på www.allmans.se.

Din profil
Är du serviceinriktad, noggrann och flexibel? Då kan du vara vår nya Innesäljare! Vi söker dig som verkligen trivs med att arbeta med människor och personlig service. Du är van vid – och trivs med – att ha breda kontaktytor, både externt och internt.

Krav:
- Erfarenhet av innesälj/kundtjänst/service
- Serviceinriktad
- Noggrann och strukturerad
- Flexibel och driven
- Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
- Kunskap i Excel

Meriterande:
- Kunskap i affärssystemet Navision
- Kunskap i CRM-systemet Cirrus
- Kunskap i bildredigeringsprogram (ex. Photoshop)
- Kunskap kring marknadsföring
- Erfarenhet av arbete med/i/mot dagligvaruhandeln

Ta chansen att bli en del av vårt familjära team på Allmans – vi ser fram emot din ansökan!


Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se. Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!
___

Sökord: Ordermottagare, Ordermottagning, Koordinator, Kundtjänst, Kundtjänstmedarbetare, Kundservicemedarbetare, Kundservice, Innesäljare, Innesälj, Account Manager, AM Visa mindre

Sommarjobb - Administration

Vi på Speed vill förbereda oss för kommande sommarjobb hos våra kunder. Är du intresserad av att arbeta under perioden juni, juli och augusti? Då har du hittat rätt! På Speed Group har vi löpande behov av att komma i kontakt med kompetenta och serviceminded personer för bemanningsuppdrag inom administration och kundservice. Skicka in ditt CV och personliga brev via ansökningsformuläret, så har vi dina uppgifter för kommande behov under sommaren. Speed Gr... Visa mer
Vi på Speed vill förbereda oss för kommande sommarjobb hos våra kunder. Är du intresserad av att arbeta under perioden juni, juli och augusti? Då har du hittat rätt! På Speed Group har vi löpande behov av att komma i kontakt med kompetenta och serviceminded personer för bemanningsuppdrag inom administration och kundservice. Skicka in ditt CV och personliga brev via ansökningsformuläret, så har vi dina uppgifter för kommande behov under sommaren.

Speed Group är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet och affärsmässighet. Läs mer om oss på speedgroup.se.

Exempel på tjänster:
- Administratör
- Receptionist
- Sekreterare
- Back office-personal
- Kontorsassistent
- Kundsupport
- Kundtjänstmedarbetare
- Orderhandläggare

Information
Då detta är en samlingsannons för flera olika tjänster inom administration och kundservice, uppmanar vi dig att även aktivt söka specifika tjänster som du är intresserad av. Genom att ansöka på denna samlingsannons blir ditt CV sökbart för våra rekryterare. När du ansökt får du ett bekräftelsemejl på att vi har mottagit din ansökan. Vi återkopplar inte ytterligare till alla kandidater, utan kontaktar dig enbart om vi har en tjänst som vi bedömer matchar din profil.

___

Sökord: Administratör, administration, Receptionist, Sekreterare, Back office, Back office-personal, Kontorsassistent, Kundsupport, Kundsupportmedarbetare, Kundtjänst, Kundtjänstmedarbetare, Kundtjänstpersonal, Kundservice, Kundservicemedarbetare, Kundservicepersonal Visa mindre