Lediga jobb Dreamlogistics AB i Borås

Se alla lediga jobb från Dreamlogistics AB i Borås. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Borås som finns inom det yrket.

Teamledare Höglager

Ansök    Jul 20    Dreamlogistics AB    Arbetsledare, lager
Brinner du för lager & logistik? Har du dessutom tidigare erfarenhet av en personalansvar har vi rätt tjänst för dig! Vi söker nu en ny Teamledare till vår avdelning Höglager i Borås! Om tjänsten I rollen som Teamledare på avdelningen Höglager arbetar du med hantering av våra kunders produkter på vårt Bulklager. Det innebär allt från lossning och lastning av lastbilar. Hantering av inkommande och utgående gods och registrering av produkter i vårt system.... Visa mer
Brinner du för lager & logistik? Har du dessutom tidigare erfarenhet av en personalansvar har vi rätt tjänst för dig! Vi söker nu en ny Teamledare till vår avdelning Höglager i Borås!

Om tjänsten

I rollen som Teamledare på avdelningen Höglager arbetar du med hantering av våra kunders produkter på vårt Bulklager. Det innebär allt från lossning och lastning av lastbilar. Hantering av inkommande och utgående gods och registrering av produkter i vårt system. Du arbetar med lossning av containers vilket kräver att du gillar fysiskt arbete och är van vid tunga lyft. Du arbetar med att Plocka o Packa E-handelsorders /Lagerföra/Optimera/Flytta produkter både i våra stallage och i våra olika plockmiljöer så som hyllplatser och automation.

Som Teamledare för gruppen kommer du att arbeta med KPI uppföljningar som rapporteras till vår Driftchef, LEAN och ständiga förbättringar för medarbetarna samt avdelningen. Du har det övergripande personalansvaret för din grupp och kommer ansvara för medarbetarsamtal för att skapa bra arbetsmiljö för dina medarbetare.

Vi utför arbetet med hjälp av våra egna WMS system och kommunicerar information direkt till våra kunder.

Om dig

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är ansvarstagande och inte räds för att få ett arbete gjort. Du är flexibel, lösningsorienterad och gillar att arbeta både praktiskt som med administrativa arbetsuppgifter. Vidare är det viktigt att du trivs bra i grupper och förstår innebörden av ett bra teamwork. Då du kommer ha ett personalansvar för gruppen ställer vi höga krav på din förmåga att vara lyhörd, kommunikativ och se alla dina medarbetares behov.

Krav för tjänsten är:
- Minst 1 års erfarenhet av en ledande roll.
- Tidigare erfarenhet inom lager & logistik.
- Obehindrad i det svenska språket.

-Truckkort A+B1-B5

Har du dessutom arbetat med någon form av automation, LEAN och utveckling av team ses det som meriterande.

Om företaget

Shelfless Sverige är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Vi är tidigare DreamLogistics AB men sen ca 1 år tillbaka en del av Bring och går nu under namnet Shelfless Sverige. Vi erbjuder samma tjänster och lösningar men under nytt namn. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service.
Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder.

Praktisk information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med en inledande provanställning på 6 månader. Vi arbetar dagtid, måndagar-fredagar. Kan komma undantag vid arbetstoppar då vi ställer om med tillfälliga skifttider för att tillgodose säsongsvolymer.

Tillträde sker enligt överenskommelse med önskvärd start i september Arbetet är stationerat i Viared Borås.

Vi är anslutna till Lager o E-handelsavalet.

Vi arbetar löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig på mail till: [email protected]. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rebbeka Karlsson på [email protected]. Observera att inga ansökningar tas emot via mail, enbart frågor kring tjänsten. Sista ansökningsdag är 25 augusti.

Vi förbehåller oss rätten att utföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig! Visa mindre

Driftchef

Ansök    Mar 23    Dreamlogistics AB    Arbetsledare, lager
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel och inkluderande miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vårt mål är att erbjuda den bästa e-fulfillmentlösningen för e-handlare. Detta gör vi genom ett egenutvecklat WMS, mycket kunskap och viljan att hela tiden utvecklas. Tillväxt är i vårt DNA... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel och inkluderande miljö, för att uppnå mål gemensamt.

Vårt mål är att erbjuda den bästa e-fulfillmentlösningen för e-handlare. Detta gör vi genom ett egenutvecklat WMS, mycket kunskap och viljan att hela tiden utvecklas. Tillväxt är i vårt DNA och något vi lever med. Nu står vi inför nästa spännande resa då vi ska skala upp än mer. Sedan 2021 är vi en del av Bring vilket bäddar för stordåd.



Om tjänsten

Ditt ansvar som Driftchef är att leda och utveckla teamet och optimera lagret för bästa effektivitet. Teamet består av cirka 100 medarbetare och till din hjälp har du våra Teamleaders som i sin tur ansvarar för det dagliga arbetet på sina respektive avdelningar.

Dina arbetsuppgifter

- Att genom rätt bemanning utföra de lagertjänster som vi erbjuder våra kunder

- Säkerställa att vi följer uppsatta arbetsprocesser med rätt kompetens

- Ansvara för att uppfylla uppsatta KPI:er mot kund

- Ansvara för budget för driftavdelningen

- Arbeta löpande med att lagret effektiviseras, förbättras och optimeras

- Ansvara för ordning och säkerhet på avdelningen

- Leda och utveckla medarbetare och teamet

- Personal och arbetsmiljöarbete



Om dig

Du är en person som inspirerar och motiverar medarbetare med ett närvarande ledarskap. Du drivs av att utveckla både människor och verksamheten. Som person har du lätt för att skapa relationer, kunna motivera och skapa god stämning runt dig.

Som person ska du vara strukturerad, ha god affärsförståelse med en analytisk förmåga. Vidare är du självgående, proaktiv och handlingskraftig. Vår företagskultur är något vi värdesätter, vi älskar att bygga team och detta är något du måste brinna för.

Vi ser gärna att du har:

- Minst 3 års erfarenhet av ledande arbete inom lager/logistik.

- Mycket god ledarförmåga.

- Mycket goda kunskaper samt erfarenhet av lager och logistikflöden.

- God IT-kunskap.

- God kunskap om WMS system.

- Erfarenhet av analys och KPI-uppföljning.

- Erfarenhet av budget.

- Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.



Praktisk information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % som startar med en provanställning på 6 månader. Tjänsten är stationerad i den fantastiska orten Habo.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.?Vi förbehåller oss rätten att utföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Frågor kring tjänsten välkomnas till Linus Honkala på 070-982 38 44. Vid frågor om rekryteringsproessen kontakta Julia Rudh på 073-366 30 46. Sista ansökningsdag är 23 april.

Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig! Visa mindre

Kundansvarig

Ansök    Mar 21    Dreamlogistics AB    Account manager
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel och inkluderande miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vårt mål är att erbjuda den bästa e-fulfillmentlösningen för e-handlare. Detta gör vi genom ett egenutvecklat WMS, mycket kunskap och viljan att hela tiden utvecklas. Tillväxt är i vårt DNA... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel och inkluderande miljö, för att uppnå mål gemensamt.

Vårt mål är att erbjuda den bästa e-fulfillmentlösningen för e-handlare. Detta gör vi genom ett egenutvecklat WMS, mycket kunskap och viljan att hela tiden utvecklas. Tillväxt är i vårt DNA och något vi lever med. Nu står vi inför nästa spännande resa då vi ska skala upp än mer. Sedan 2021 är vi en del av Bring vilket bäddar för stordåd.

Vi söker nu en Kundansvarig som vill vara med och skapa långsiktiga relationer med våra kunder.



Om tjänsten

Som Kundansvarig arbetar du med våra kunder och skapar så bra förutsättningar som möjligt för en lyckad daglig drift. Våra kunder finns främst i Sverige, men även några utanför.

Uppdraget för teamet består i att vårda och underhålla relationen med våra kunder. Det görs genom uppföljningsmöten där strategier och åtgärdsplaner tas fram som därefter ska genomföras.

Som Kundansvarig är du även med vid uppstart av nya kunder, kunder som precis signat avtal och valt att arbeta tillsammans med Dream. Du kommer utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt, med andra ord inget sälj utan istället löpande underhåll. Utöver det kommer du att driva projekt tillsammans med teamet.



Om dig

Vi söker dig som brinner för att bygga och utveckla långsiktiga relationer. Vi ser gärna att du är driven och vill vara med och utveckla hur vi arbetar. Din positiva inställning sprider energi till teamet och bidrar till ett gott samarbete.

Som person tar du egna initiativ och har ett driv med fokus på att nå mål och resultat. Du har ett stort engagemang för att hjälpa kunden på bästa sätt och du ser möjligheter i varje utmaning. För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ och lyhörd gentemot våra kunders behov.

Du har:

- Tidigare erfarenhet av logistik, 3PL-verksamhet, lager eller e-handel.

- Tidigare erfarenheter av kundrelationer

- Goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i svenska språket (tal och skrift).

- Tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter.



Praktisk information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Borås.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.?Vi förbehåller oss rätten att utföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Frågor kring tjänsten välkomnas till Johanna Göhle på 0735-142203. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontaktas Julia Rudh på mail [email protected] eller 0733-663046. Sista ansökningsdag är 23 april.

Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig! Visa mindre

Automations- och Maskintekniker till Borås

Ansök    Nov 15    Dreamlogistics AB    Underhållsmekaniker
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel och inkluderande miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vårt mål är att erbjuda den bästa e-fulfillmentlösningen för e-handlare. Detta gör vi genom ett egenutvecklat WMS, mycket kunskap och viljan att hela tiden utvecklas. Tillväxt är i vårt DNA... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel och inkluderande miljö, för att uppnå mål gemensamt.

Vårt mål är att erbjuda den bästa e-fulfillmentlösningen för e-handlare. Detta gör vi genom ett egenutvecklat WMS, mycket kunskap och viljan att hela tiden utvecklas. Tillväxt är i vårt DNA och något vi lever med. Sedan 2021 är vi en del av Bring vilket bäddar för stordåd.

En anläggning av denna storlek med hög grad av automation sköter inte sig själv. Därför söker vi nu automations o maskintekniker med fastighetsansvar som har stort driv. Vi ser behov av både seniora och juniora medarbetare till vår utvecklingsgrupp. I rollerna tar man hand om det dagliga underhållet av vår automation och förutom att själv vara behjälplig vid diverse felavhjälpning och driftövervakning av fastigheten ansvarar du för löpande kontakt med hyresvärd och andra fastighetsrelaterade kontakter.

Tjänsten

Du kommer ta hand om det dagliga underhållet av vår automation, i detta ingår felsökningar, reparationer, byte av komponenter samt rengöring. Också lättare felavhjälpning på automationsutrustning, truckar och andra inventarier ingår i arbetsuppgifterna. Vid behov sköter du kontakten med våra automationsleverantörer.

Rollen innefattar också underhåll och utveckling av fastigheten, även driva projekt utefter Dreams uppsatta mål och visioner. Du kommer att ha daglig kontakt med olika intressenter så som fastighetsägare, underleverantörer och myndigheter.

Din bakgrund

Vi söker dig som är junior i rollen som maskintekniker med 1 års eller mindre erfarenhet från liknande yrke. Du har en stark nyfikenhet av teknik, med att skruva, fixa och ett stort intresse av att lära dig. Du kan också vara en senior maskintekniker med flerårig erfarenhet av automationsteknik från liknande verksamheter, alternativt från arbete med motsvarande erfarenhet och kunskap.

Vi vänder oss till dig som är orädd för tekniskt praktiska utmaningar samt är van vid att lösa problem snabbt och enkelt.

Meriterande om du har förhandlingsvana gentemot leverantörer eller omvänt. Goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift är en förutsättning för tjänsten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande

Ett arbete i en expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är en utmanare i en bransch som befinner sig i kraftig utveckling och förändring. Det gör att vi som koncern ständigt behöver förbättra och anpassa oss efter nya utmaningar, önskemål och krav som ställs på oss - varje dag. Genom att ta ansvar, spela för laget och ständigt vilja mer, jobbar vi hårt för att göra vardagen enklare och världen mindre för våra kunder. Det är det som präglar oss i vårt dagliga arbete och vår arbetskultur.



Praktisk information:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med inledande provanställning på 6 månader. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag men kan under vissa perioder som t.ex. Black Friday anpassas till kvällsskift och helgarbete utefter verksamhetens behov. Tjänsten är stationerad i Borås och tillträde sker enligt överenskommelse. Dream är anslutna till kollektivavtal.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor gällande tjänsten välkomnas till [email protected] OBS. inga ansökningar tas emot via mail, enbart frågor om tjänsten. Vi förbehåller oss rätten att utföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Sista ansökningsdag är 4 december.

Varmt välkommen in med din ansökan! Visa mindre

Kundansvarig

Ansök    Mar 20    Dreamlogistics AB    Account manager
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel och inkluderande miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vårt mål är att erbjuda den bästa e-fulfillmentlösningen för e-handlare. Detta gör vi genom ett egenutvecklat WMS, mycket kunskap och viljan att hela tiden utvecklas. Tillväxt är i vårt DNA... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel och inkluderande miljö, för att uppnå mål gemensamt.

Vårt mål är att erbjuda den bästa e-fulfillmentlösningen för e-handlare. Detta gör vi genom ett egenutvecklat WMS, mycket kunskap och viljan att hela tiden utvecklas. Tillväxt är i vårt DNA och något vi lever med. Nu står vi inför nästa spännande resa då vi ska skala upp än mer. Sedan 2021 är vi en del av Bring vilket bäddar för stordåd.

Vi söker nu en Kundansvarig som vill vara med och skapa långsiktiga relationer med våra kunder.



Om tjänsten

Som Kundansvarig arbetar du med våra kunder och skapar så bra förutsättningar som möjligt för en lyckad daglig drift. Våra kunder finns främst i Sverige, men även några utanför.

Uppdraget för teamet består i att vårda och underhålla relationen med våra kunder. Det görs genom uppföljningsmöten där strategier och åtgärdsplaner tas fram som därefter ska genomföras.

Som Kundansvarig är du även med vid uppstart av nya kunder, kunder som precis signat avtal och valt att arbeta tillsammans med Dream. Du kommer utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt, med andra ord inget sälj utan istället löpande underhåll. Utöver det kommer du att driva projekt tillsammans med teamet.



Om dig

Vi söker dig som brinner för att bygga och utveckla långsiktiga relationer. Vi ser gärna att du är driven och vill vara med och utveckla hur vi arbetar. Din positiva inställning sprider energi till teamet och bidrar till ett gott samarbete.

Som person tar du egna initiativ och har ett driv med fokus på att nå mål och resultat. Du har ett stort engagemang för att hjälpa kunden på bästa sätt och du ser möjligheter i varje utmaning. För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ och lyhörd gentemot våra kunders behov.

Du har:

- Tidigare erfarenhet av logistik, 3PL-verksamhet, lager eller e-handel.

- Tidigare erfarenheter av kundrelationer

- Goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i svenska språket (tal och skrift).

- Tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter.



Praktisk information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Borås.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.?Vi förbehåller oss rätten att utföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Frågor kring tjänsten välkomnas till Johanna Göhle på 0760-301777. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontaktas Julia Rudh på mail [email protected] eller 0733-663046. Sista ansökningsdag är 23 april.

Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig! Visa mindre

Lagermedarbetare

Ansök    Sep 12    Dreamlogistics AB    Lagerarbetare
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel och inkluderande miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vårt mål är att erbjuda den bästa e-fulfillmentlösningen för e-handlare. Detta gör vi genom ett egenutvecklat WMS, mycket kunskap och viljan att hela tiden utvecklas. Tillväxt är i vårt DNA... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel och inkluderande miljö, för att uppnå mål gemensamt.

Vårt mål är att erbjuda den bästa e-fulfillmentlösningen för e-handlare. Detta gör vi genom ett egenutvecklat WMS, mycket kunskap och viljan att hela tiden utvecklas. Tillväxt är i vårt DNA och något vi lever med. Nu står vi inför nästa spännande resa då vi ska skala upp än mer. Sedan 2021 är vi en del av Bring vilket bäddar för stordåd.

Nu har du möjligheten att vara med på resan och bli en del av vårt fantastiska team i Borås!

Om tjänsten

Vi söker nu nya medarbetare till våra avdelningar plock & pack samt inhantering. Arbetsuppgifterna varierar beroende på placering men kan bland annat komma att bestå av att ta emot inkommande gods, lägga ut produkter på lagret, plockning och packning av produkter, inventering samt kontinuerligt arbete med arbetsorders.

Arbetet genomförs med hjälp av våra egna system och information kommuniceras direkt till våra kunder. Arbetsuppgifterna kräver att du är effektiv, stresstålig och strukturerad.

Om dig

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och hos oss är teamkänsla viktigt! Vi ser därför att du som söker gillar att arbeta tillsammans med andra och sprider positiv energi till människor omkring dig.

För att trivas i rollen bör du gilla att arbeta i tempoväxlande miljöer och med hög energinivå. Du kan arbeta noggrant, initiativtagande och trivs med att sträva mot tydligt uppsatta mål.

Vi ser gärna att du som söker har tidigare erfarenhet av lagerarbete. Truckkort är ett krav. Behörighet A1-4, B1-5 med erfarenhet.

Praktisk information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med en provanställning på 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Är du redo att bli en del av vårt team på Dream? Skicka din ansökan redan idag!

Vi arbetar löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig på mail till: [email protected]. Observera att inga ansökningar tas emot via mail, enbart frågor kring tjänsten. Sista ansökningsdag är 2 okt.

Varmt välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig! Visa mindre

Teamleader Plock o Pack

Ansök    Sep 12    Dreamlogistics AB    Arbetsledare, lager
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel och inkluderande miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vårt mål är att erbjuda den bästa e-fulfillmentlösningen för e-handlare. Detta gör vi genom ett egenutvecklat WMS, mycket kunskap och viljan att hela tiden utvecklas. Tillväxt är i vårt DNA... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel och inkluderande miljö, för att uppnå mål gemensamt.

Vårt mål är att erbjuda den bästa e-fulfillmentlösningen för e-handlare. Detta gör vi genom ett egenutvecklat WMS, mycket kunskap och viljan att hela tiden utvecklas. Tillväxt är i vårt DNA och något vi lever med. Sedan 2021 är vi en del av Bring vilket bäddar för stordåd.

Vill du vara en del av vår spännande resa? Nu söker vi en ny ledare till vår avdelning Plock & Pack i Borås!

Om tjänsten:

Ditt ansvar som Teamleader på vår Plock och Pack avdelning innebär att du leder och planerar det dagliga arbetet på din avdelning. Du jobbar mot uppsatta mål och KPI:er kopplat till kund och strävar efter lönsamhet, utveckling, ordning och reda samt en god arbetsmiljö. Tjänsten är till stor del administrativ.

Arbetsuppgifterna är:

- Leda och delta i det dagliga arbetet på Plock & Pack.
- Ansvara för den dagliga planeringen samt fördela resurserna.
- Medverka på driftmötet samt ansvara för det dagliga morgonmötet på avdelningen.
- Viss del personalansvar tillhör tjänsten
- Utbilda medarbetare i de olika momenten som krävs på avdelningen.
- Säkerställa kvalitén på det dagliga arbetet som utförs.
- Använda interna system som verktyg i ditt arbete.
- Genomföra förbättringar och lyfta förbättringsförslag till närmsta chef.
- Säkerställa ordning och reda på avdelning.
- Hålla deadlines till ekonomi gällande de underlägg som efterfrågas.
- Säkerställa att vi får betalt för det arbete vi utför.
- Arbeta utifrån uppsatta KPI: er som tas fram av Driftchef.
- Arbeta kontinuerligt med nyckeltalet ”lönsamhet” på avdelningen.
- Arbeta och analysera debiteringsunderlag för att ha förståelse för hur lönsamhet påverkar organisationen.
- Dagligen uppdatera personallistor och jämföra med prognos för att genomföra proaktiva ändringar på avdelningen och balansera flöde mot kostnad.


Om dig:

Vi söker dig som är en trygg ledare med god erfarenhet inom lager och logistik. Du är en driven och initiativtagande person med mycket energi och förmåga att tänka lönsamhet. Som person är du lösningsfokuserad och mycket självgående i ditt arbete, du gillar ordning och reda och att själv ta ansvar för dina uppgifter. Tjänsten innefattar mycket samarbete med andra avdelningar vilket ställer höga krav på din kommunikativa förmåga.

För att trivas i rollen är det viktigt att du gillar högt tempo och kan hantera snabba omställningar då vi är ett växande bolag.

Krav för tjänsten är minst ett par års erfarenhet av en ledande roll samt erfarenhet av lager & logistik. Har du tidigare arbetat med 5S och Lean ses detta som meriterande.

Praktisk information:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med inledande provanställning på 6 månader. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag men kan under vissa perioder som t.ex. Black Friday ändras till kvällsskift och helgarbete. Tjänsten är stationerad i Borås och tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor gällande tjänsten välkomnas till [email protected] OBS. inga ansökningar tas emot via mail, enbart frågor om tjänsten. Sista ansökningsdag är 2 oktober .

Varmt välkommen in med din ansökan! Visa mindre

Account Manager

Ansök    Feb 16    Dreamlogistics AB    Account manager
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel och inkluderande miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vårt mål är att erbjuda den bästa e-fulfillmentlösningen för e-handlare. Detta gör vi genom ett egenutvecklat WMS, mycket kunskap och viljan att hela tiden utvecklas. Tillväxt är i vårt DNA... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel och inkluderande miljö, för att uppnå mål gemensamt.

Vårt mål är att erbjuda den bästa e-fulfillmentlösningen för e-handlare. Detta gör vi genom ett egenutvecklat WMS, mycket kunskap och viljan att hela tiden utvecklas. Tillväxt är i vårt DNA och något vi lever med. Nu står vi inför nästa spännande resa då vi ska skala upp än mer. Sedan 2021 är vi en del av Bring vilket bäddar för stordåd.

Vi söker en Account Managers som villa vara med och skapa långsiktiga relationer med våra kunder.

Om tjänsten

Som Account Manager arbetar du med våra kunder och skapar så bra förutsättningar som möjligt för en lyckad daglig drift. Våra kunder finns främst i Sverige, men även några utanför.

Uppdraget för teamet består i att vårda och underhålla relationen med våra kunder. Det görs genom uppföljningsmöten där strategier och åtgärdsplaner tas fram som därefter ska genomföras.

Som Account Manager är du även med vid uppstart av nya kunder, kunder som precis signat avtal och valt att arbeta tillsammans med DreamLogistics. Du kommer utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt, med andra ord inget sälj utan istället löpande underhåll. Utöver det kommer du att driva projekt tillsammans med teamet.

Om dig

Vi söker dig som brinner för att bygga och utveckla långsiktiga relationer. Vi ser gärna att du är driven och vill vara med och utveckla hur vi arbetar. Din positiva inställning sprider energi till teamet och bidrar till ett gott samarbete.

Som person tar du egna initiativ och har ett driv med fokus på att nå mål och resultat. Du har ett stort engagemang för att hjälpa kunden på bästa sätt och du ser möjligheter i varje utmaning. För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ och lyhörd gentemot våra kunders behov.

Du har:

- Goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i svenska språket (tal och skrift).

- Tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter.

- Tidigare erfarenheter av kundrelationer samt 1-2 års erfarenhet i liknande roll.

- Tidigare erfarenhet av logistik, 3PL-verksamhet, lager eller e-handel.

Praktisk information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.?Frågor kring tjänsten välkomnas till Julia, på mail [email protected]. Sista ansökningsdag är 20 mars.

Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig! Visa mindre

Account Manager

Ansök    Nov 4    Dreamlogistics AB    Account manager
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en Account Manager som vill vara med och skapa långsiktiga relatione... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en Account Manager som vill vara med och skapa långsiktiga relationer med våra kunder i Borås.



Om tjänsten

Som Account Manager arbetar du med våra kunder och skapar så bra förutsättningar som möjligt för en lyckad daglig drift. Våra kunder finns främst i Sverige, men även några utanför.

Uppdraget för teamet består i att vårda och underhålla relationen med våra kunder. Det görs genom uppföljningsmöten där strategier och åtgärdsplaner tas fram som därefter ska genomföras.

Som Account Manager är du även med vid uppstart av nya kunder, kunder som precis signat avtal och valt att arbeta tillsammans med DreamLogistics. Du kommer utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt, med andra ord inget sälj utan istället löpande underhåll. Utöver det kommer du att driva projekt tillsammans med teamet.



Om dig



Vi söker dig som brinner för att bygga och utveckla långsiktiga relationer. Vi ser gärna att du är driven och vill vara med och utveckla hur vi arbetar. Din positiva inställning sprider energi till teamet och bidrar till ett gott samarbete.

Som person tar du egna initiativ och har ett driv med fokus på att nå mål och resultat. Du har ett stort engagemang för att hjälpa kunden på bästa sätt och du ser möjligheter i varje utmaning. För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ och lyhörd gentemot våra kunders behov.

Du har:

- Goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i svenska språket (tal och skrift).

- Tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter.

- Tidigare erfarenheter av kundrelationer samt 1-2 års erfarenhet i liknande roll.

- Tidigare erfarenhet av logistik, 3PL-verksamhet, lager eller e-handel.



Praktisk information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.?Frågor kring tjänsten välkomnas till Jonas Ahlgren, på mail [email protected]. Sista ansökningsdag är 20 december.

Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig! Visa mindre

Kundsupport

Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en kollega som kan förstärka teamet på Kundsupport i Borås. Om tj... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en kollega som kan förstärka teamet på Kundsupport i Borås.



Om tjänsten

På avdelningen kommer du att arbeta med att hjälpa våra företagskunder på bästa sätt. Här har vi daglig kontakt med våra företagskunder via mail och telefon. Den dagliga kontakten med våra kunder kan handla om transportbokningar, generella frågor om våra partners lagerhållning och kontakt med dem inför kommande inventeringar. Övrig administration internt kan förekomma vid behov.



Om dig

Vi söker dig som brinner för service och att göra det lilla extra för att hjälpa kunden på bästa sätt.

För att lyckas i rollen behöver du vara mycket serviceminded och lösningsorienterad. Viktigt är också att du är noggrann, strukturerad vid varje ärende. Du har datavana och har lätt för att lära nya system, du är heller inte rädd för att lyfta på luren. Vi sätter stor vikt vid personlighet och söker en positiv och flexibel medarbetare som kommer bli en viktig del av vårt team.

Vi ser gärna att du har minst 1 års erfarenhet inom liknande yrke och då gärna inom logistik. Meriterande om du har arbetat med frakt, farligt gods eller har någon typ av utbildning inom detta.



Praktisk information

Tjänsten är tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning till start. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.?Frågor kring tjänsten välkomnas till Julia Rudh, på mail [email protected]. Sista ansökningsdag är 19 december.

Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig! Visa mindre

Key Account Manager

Ansök    Nov 4    Dreamlogistics AB    Key account manager
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en Key Account Manager som vill vara med utveckla och bygga långsikt... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en Key Account Manager som vill vara med utveckla och bygga långsiktiga relationer för att driva en lönsam tillväxt.



Om tjänsten

Du kommer att arbeta i ett team med flera medarbetare där uppdraget består i att vårda och underhålla de kunder vi i nuläget arbetar med. Det görs genom att hålla uppföljningsmöten, ta fram strategier och skapa åtgärdsplaner som också ska genomföras. Utöver det har du också ansvar för uppstart av nya kunder, kunder som precis signat avtal och valt att arbeta tillsammans med DreamLogistics.

Som Key Account Manager har du främst ett helhetsansvar för några av våra större kundkonton. De flesta i Sverige men även vissa utanför Sverige kan förekomma. Fokus i rollen är att utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt, med andra ord inget sälj utan istället löpande underhåll.



Om dig

Vi söker dig som brinner för att bygga och utveckla långsiktiga relationer. Vi ser gärna att du är driven och vill vara med att utveckla hur vi arbetar. Som person är du affärsorienterad och självgående med en stark analytisk sida. Du tar egna initiativ och har ett enormt driv med fokus på att nå mål och skapa enastående resultat. Ditt engagemang för kunden och affären gör att du ser möjligheter i varje utmaning. Din positiva inställning sprider energi och bidrar till en god teamkänsla och ett gott samarbete, det är något som vi på DreamLogistics värdesätter högt.

Vi ser gärna att du har:

- Tidigare erfarenhet av kundrelationer och minst 1-2 års erfarenhet i liknande roll.

- Mycket goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i såväl svenska som engelska.

- Tidigare erfarenhet av logistik, lager, 3PL eller e-handel.



Praktisk information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är stationerad i Borås men resor mellan våra siter kan förekomma vid behov.

Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss!

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.?Frågor kring tjänsten välkomnas till Jonas Ahlgren, på mail [email protected]. Sista ansökningsdag är 20 december.

Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig! Visa mindre

Kundsupport - Föräldravikariat

Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en vikarierande kollega som kan förstärka teamet på Kundsupport unde... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en vikarierande kollega som kan förstärka teamet på Kundsupport under ett föräldravikariat fram till oktober 2022 som start.



Om tjänsten

På avdelningen kommer du att arbeta med att hjälpa våra företagskunder på bästa sätt. Här har vi daglig kontakt med våra företagskunder via mail och telefon. Den dagliga kontakten med våra kunder kan handla om transportbokningar, generella frågor om våra partners lagerhållning och kontakt med dem inför kommande inventeringar. Övrig administration internt kan förekomma vid behov.



Om dig

Vi söker dig som brinner för service och att göra det lilla extra för att hjälpa kunden på bästa sätt.

För att lyckas i rollen behöver du vara mycket serviceminded och lösningsorienterad. Viktigt är också att du är noggrann, strukturerad vid varje ärende. Du har datavana och har lätt för att lära nya system, du är heller inte rädd för att lyfta på luren. Vi sätter stor vikt vid personlighet och söker en positiv och flexibel medarbetare som kommer bli en viktig del av vårt team.

Vi ser gärna att du har minst 1 års erfarenhet inom liknande yrke och då gärna inom logistik. Meriterande om du har arbetat med frakt, farligt gods eller har någon typ av utbildning inom detta.



Praktisk information

Tjänsten är ett föräldravikariat på 100%. Vikariatet förväntas pågå cirka 1 år med möjlighet till förlängning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.?Frågor kring tjänsten välkomnas till Alexandra Ljung, på mail [email protected]. Sista ansökningsdag är 20 oktober.

Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig! Visa mindre

Site Manager

Ansök    Sep 24    Dreamlogistics AB    Lagerchef
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Nu har du chansen att bli en del av vårt Dreamteam. Om tjänsten Ditt ansvar ... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Nu har du chansen att bli en del av vårt Dreamteam.



Om tjänsten

Ditt ansvar som Site Manager är ett totalansvar för de 27,000 kvadratmeter stora automationslagret. I detta ingår att genom rätt bemanning se till att vi utför de tjänster som vi erbjuder våra kunder. Våra kunder är främst e-handlare med högra krav på kvalité. Du kommer att leda Driftavdelningen i det dagliga arbetet. Just nu består teamet av cirka 100 medarbetare. Till din hjälp har du dina Teamleaders som i sin tur ansvarar för sina respektive avdelningar och områden.

Dina arbetsuppgifter

- Att genom rätt bemanning utföra de lagertjänster som vi erbjuder våra kunder.
- Ansvara för att uppfylla uppsatta KPI:er mot kund.
- Ansvara för budget för Driftavdelningen.
- Ansvara för ordning och säkerhet på avdelningen.
- Ansvara för medarbetare och teambyggande.
- Tillsammans med COO utveckla avdelningen till att bli än mer effektiv.


Om dig

Som person ska du vara strukturerad och ansvarsfull. Du är driven och vill ta ditt arbete framåt, du bör dessutom vara intresserad av att vara en del av bolagets fortsatta utveckling. Vidare är du självgående, proaktiv, handlingskraftig och analytisk. Vår företagskultur är något vi värdesätter, vi älskar att bygga team och detta är något du måste brinna för.

Vi ser gärna att du har:

- Minst 5 års erfarenhet av ledande arbete inom lager/logistik.
- Mycket god ledarförmåga.
- Mycket goda kunskaper samt erfarenhet av lager och logistikflöden.
- God IT-kunskap.
- Erfarenhet av analys och KPI-uppföljning.
- Erfarenhet av budget.
- Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.




Praktisk information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Tjänsten är stationerad i den fantastiska orten Borås och ska tillsättas omgående.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.?Frågor kring tjänsten välkomnas till Alexandra Ljung, på mail [email protected]. Sista ansökningsdag är 30 november.

Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig! Visa mindre

Account Manager

Ansök    Aug 26    Dreamlogistics AB    Account manager
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en Account Manager som vill vara med och skapa långsiktiga relatione... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en Account Manager som vill vara med och skapa långsiktiga relationer med våra kunder i Borås.



Om tjänsten

Som Account Manager arbetar du med våra kunder och skapar så bra förutsättningar som möjligt för en lyckad daglig drift. Våra kunder finns främst i Sverige, men även några utanför.

Uppdraget för teamet består i att vårda och underhålla relationen med våra kunder. Det görs genom uppföljningsmöten där strategier och åtgärdsplaner tas fram som därefter ska genomföras.

Som Account Manager är du även med vid uppstart av nya kunder, kunder som precis signat avtal och valt att arbeta tillsammans med DreamLogistics. Du kommer utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt, med andra ord inget sälj utan istället löpande underhåll. Utöver det kommer du att driva projekt tillsammans med teamet.



Om dig

Vi söker dig som brinner för att bygga och utveckla långsiktiga relationer. Vi ser gärna att du är driven och vill vara med och utveckla hur vi arbetar. Din positiva inställning sprider energi till teamet och bidrar till ett gott samarbete.

Som person tar du egna initiativ och har ett driv med fokus på att nå mål och resultat. Du har ett stort engagemang för att hjälpa kunden på bästa sätt och du ser möjligheter i varje utmaning. För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ och lyhörd gentemot våra kunders behov.

Du har:

- Goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i svenska språket (tal och skrift).

- Tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter.

- Tidigare erfarenheter av kundrelationer samt 1-2 års erfarenhet i liknande roll.

- Tidigare erfarenhet av logistik, 3PL-verksamhet, lager eller e-handel.



Praktisk information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.?Frågor kring tjänsten välkomnas till Alexandra Ljung, på mail [email protected]. Sista ansökningsdag är 31 oktober oktober.

Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig! Visa mindre

Medarbetare till Kundsupport

Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Vill du bli en del av vårt DreamTeam och dela vardag med vårt grymma team på Kundsupport? Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål g... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Vill du bli en del av vårt DreamTeam och dela vardag med vårt grymma team på Kundsupport? Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt.


Profil:
Vi söker dig som brinner för service och att göra det lilla extra för att hjälpa kunden på bästa sätt.
För att lyckas i rollen behöver du vara mycket serviceminded och lösningsorienterad. Viktigt är också att du är noggrann, strukturerad vid varje ärende. Du har datavana och har lätt för att lära nya system, du är heller inte rädd för att lyfta på luren. Vi sätter stor vikt vid personlighet och söker en positiv och flexibel medarbetare som kommer bli en viktig del av vårt team.
Du har minst 1 års erfarenhet inom liknande yrke och då gärna inom logistik. Meriterande om du har arbetat med frakt, farligt gods eller har någon typ av utbildning inom detta.


Om tjänsten:
På avdelningen kommer du att arbeta med att hjälpa våra företagskunder på bästa sätt.
Här har vi daglig kontakt med våra företagskunder via mail och telefon. Den dagliga kontakten med våra kunder kan handla om transportbokningar, generella frågor om våra partners lagerhållning och kontakt med dem inför kommande inventeringar. Övrig administration internt kan förekomma vid behov.


Om DreamLogistics:
DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder.
Vårt huvudkontor ligger i Habo där vi även har lager. Utöver det har vi även lager i Ängelholm samt kontor i Göteborg.


Övrig information om tjänsten:
Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag. Tjänsten är på 100% och tillträde sker enligt överenskommelse.
Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss!
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.?Frågor kring tjänsten välkomnas till Alexandra Ljung, på mail [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Driftchef

Ansök    Jun 29    Dreamlogistics AB    Lagerchef
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Nu har du chansen att bli en del av vårt DreamTeam och leverera goda resultat sa... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Nu har du chansen att bli en del av vårt DreamTeam och leverera goda resultat samt verka för en god arbetsmiljö.



Om tjänsten

Ditt ansvar som Driftchef är i stort att genom rätt bemanning se till att vi utför de tjänster som vi erbjuder våra kunder. Du kommer att leda Driftavdelningen i det dagliga arbetet, som just nu består av cirka 85 medarbetare. Till din hjälp har du våra Teamleaders som i sin tur ansvarar för sina respektive avdelningar och områden.



Dina arbetsuppgifter

- Att genom rätt bemanning utföra de lagertjänster som vi erbjuder våra kunder.
- Ansvara för att uppfylla uppsatta KPI:er mot kund.
- Ansvara för budget för Driftavdelningen.
- Ansvara för ordning och säkerhet på avdelningen.
- Ansvara för medarbetare och teambyggande.
- Tillsammans med COO utveckla avdelningen till att bli än mer effektiv.


Om dig

Som person ska du vara strukturerad och ansvarsfull. Du är driven och vill ta ditt arbete framåt, du bör dessutom vara intresserad av att vara en del av bolagets fortsatta utveckling. Vidare är du självgående, proaktiv, handlingskraftig och analytisk. Vår företagskultur är något vi värdesätter, vi älskar att bygga team och detta är något du måste brinna för.

Vi ser gärna att du har:

- Minst 3 års erfarenhet av ledande arbete inom lager/logistik.
- Mycket god ledarförmåga.
- Mycket goda kunskaper samt erfarenhet av lager och logistikflöden.
- God IT-kunskap.
- God kunskap om WMS system.
- Erfarenhet av analys och KPI-uppföljning.
- Erfarenhet av budget.
- Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
- Relevant högskoleutbildning eller motsvarande.




Praktisk information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % som startar med en provanställning på 6 månader. Tjänsten är stationerad i den fantastiska orten Borås och ska tillsättas omgående.

Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss!

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.?Frågor kring tjänsten välkomnas till Alexandra Ljung, på mail [email protected]. Sista ansökningsdag är 20 augusti.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Lagerarbete med underhållsansvar

Ansök    Jul 19    Dreamlogistics AB    Lagerarbetare
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Nu har du möjligheten att vara med på resan och bli en del av vårt fantastiska u... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Nu har du möjligheten att vara med på resan och bli en del av vårt fantastiska utvecklingsteam i Borås!

Om tjänsten
Vi söker nu en ny medarbetare till vår utvecklingsavdelning där du kommer arbeta med det dagliga underhållet av vår automation och maskinpark. I arbetet ingår felsökningar, enklare reparationer, byte av enklare komponenter och rengöring. Vid något större projekt kan det finnas behov av att arbetsleda personal, t.ex. vid ombyggnation utav lagerinredning och det är därför viktigt att du känner dig trygg i att kunna ta en ledande roll. Arbetet innebär också att bistå våra övriga driftavdelningar vid behov.

Du har daglig kommunikation med vår avdelningsansvarig och kommer till viss del även ha kontakt med våra leverantörer för vår maskinpark.

Arbetet är förlagt dagtid, mån-fre men helger och skift kan förekomma under arbetstoppar.

Om dig

Är du en problemlösare som är intresserad utav teknik, automation och mekaniska utmaningar? Då kan vi ha rätt tjänst för dig!

Vi söker dig som är en utåtriktad och glad person med mycket energi. Vi ser gärna att du är driven och nyfiken på att lära, vill ta egna initiativ och ser vad som behöver göras.

Som person är du lösningsfokuserad, självgående i ditt arbete och har lätt för att lära dig nya saker. Du gillar ordning och reda och att ta eget ansvar för ditt arbete!

Du som söker har tidigare erfarenhet av arbete inom lager och logistik samt ett intresse för teknik och automation! Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt driv för att lära dig hur saker fungerar, då många av våra maskiner kräver utbildning på plats. Du har även goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:
- Grundläggande förståelse för hur elektroniska komponenter fungerar
- Arbetat med enklare automation

Vi befinner oss i en expansiv fas där ingen dag är den andra lik och där det stundtals är ett högt tempo med mycket förändringar! För rätt person kan det därmed finnas utvecklingsmöjligheter inom företaget!

Praktisk information
Tjänsten är på 100% med 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse men inte tidigare än v.34.
Vi arbetar löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Då vi befinner oss i semestertider kan dock processen förlängas något och så också våra svarstider.

Frågor kring tjänsten välkomnas till Elin Rubin, på mail: [email protected]. Sista ansökningsdag är 19 september.

Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig! Visa mindre

Account Manager

Ansök    Jun 7    Dreamlogistics AB    Account manager
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla – våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en Account Manager som vill vara med och skapa långsiktiga relatione... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla – våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en Account Manager som vill vara med och skapa långsiktiga relationer med våra kunder.


Profil:
Vi söker dig som brinner för att bygga och utveckla långsiktiga relationer. Vi ser gärna att du är driven och vill vara med och utveckla hur vi arbetar. Din positiva inställning sprider energi till teamet och bidrar till ett gott samarbete.
Som person tar du egna initiativ och har ett driv med fokus på att nå mål och resultat. Du har ett stort engagemang för att hjälpa kunden på bästa sätt och du ser möjligheter i varje utmaning. För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ och lyhörd gentemot våra kunders behov.
Du har:
– Goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i svenska språket (tal och skrift).
– Tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter.
– Tidigare erfarenheter av kundrelationer samt 1-2 års erfarenhet i liknande roll.
– Tidigare erfarenhet av logistik, 3PL-verksamhet, lager eller e-handel.


Dina arbetsuppgifter:
Som Account Manager arbetar du med våra kunder och skapar så bra förutsättningar som möjligt för en lyckad daglig drift. Våra kunder finns främst i Sverige, men även några utanför.
Uppdraget för teamet består i att vårda och underhålla relationen med våra kunder. Det görs genom uppföljningsmöten där strategier och åtgärdsplaner tas fram som därefter ska genomföras.
Som Account Manager är du även med vid uppstart av nya kunder, kunder som precis signat avtal och valt att arbeta tillsammans med DreamLogistics.
Du kommer utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt, med andra ord inget sälj utan istället löpande underhåll. Utöver det kommer du att driva projekt tillsammans med teamet.


Om DreamLogistics:
DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder.
Vårt huvudkontor ligger i Habo där vi även har lager. Utöver det har vi även lager i Ängelholm samt kontor i Göteborg.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag. Tillträde sker enligt överenskommelse.


Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss!
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.?Frågor kring tjänsten välkomnas till Alexandra Ljung, på mail [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Key Account Manager till DreamLogistics Borås

Ansök    Maj 24    Dreamlogistics AB    Key account manager
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla – våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en Key Account Manager som vill vara med utveckla och bygga långsikt... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla – våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en Key Account Manager som vill vara med utveckla och bygga långsiktiga relationer för att driva en lönsam tillväxt.


Vem är du?
Vi söker dig som brinner för att bygga och utveckla långsiktiga relationer. Vi ser gärna att du är driven och vill vara med att utveckla hur vi arbetar.
Som person är du affärsorienterad och självgående med en stark analytisk sida. Du tar egna initiativ och har ett enormt driv med fokus på att nå mål och skapa enastående resultat. Ditt engagemang för kunden och affären gör att du ser möjligheter i varje utmaning. Din positiva inställning sprider energi och bidrar till en god teamkänsla och ett gott samarbete, det är något som vi på DreamLogistics värdesätter högt.


Detta kan du:
- Du har tidigare erfarenhet av kundrelationer och minst 1-2 års erfarenhet i liknande roll.
- Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i såväl svenska som engelska.
- Du har tidigare erfarenhet av logistik, lager, 3PL eller e-handel.
Du kommer arbeta i ett team med flera medarbetare där uppdraget består i att vårda och underhålla de kunder vi i nuläget arbetar med. Det görs genom att hålla uppföljningsmöten, ta fram strategier, skapa åtgärdsplaner som också ska genomföras.
Utöver det har du också ansvar för uppstart av nya kunder, kunder som precis signat avtal och valt att arbeta tillsammans med DreamLogistics.
Som Key Account Manager har du främst ett helhetsansvar för några av våra större kundkonton. De flesta i Sverige men även vissa utanför Sverige kan förekomma. Fokus i rollen är att utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt, med andra ord inget sälj utan istället löpande underhåll.


Om företaget:
DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder.
Vårt huvudkontor ligger i Habo där vi även har lager. Utöver det har vi även lager i Ängelholm samt kontor i Göteborg.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är stationerad i Borås men resor mellan våra siter kan förekomma.
Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss!
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.?Frågor kring tjänsten välkomnas till Alexandra Ljung, på mail [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Medarbetare till Kundsupport

Nu har du chansen att söka till vår Kundsupport. Vi söker dig som brinner för service och ger det lilla extra för att hjälpa kunden på bästa sätt. Vem är du? Vi söker en positiv och glad person med mycket energi. För att lyckas i rollen bör du vara mycket serviceminded och lösningsorienterad. Viktigt är också att du är noggrann, strukturerad och vid varje ärende. Du har datavana och har lätt för att lära nya system, du är heller inte rädd för att lyfta p... Visa mer
Nu har du chansen att söka till vår Kundsupport. Vi söker dig som brinner för service och ger det lilla extra för att hjälpa kunden på bästa sätt.


Vem är du?
Vi söker en positiv och glad person med mycket energi. För att lyckas i rollen bör du vara mycket serviceminded och lösningsorienterad. Viktigt är också att du är noggrann, strukturerad och vid varje ärende. Du har datavana och har lätt för att lära nya system, du är heller inte rädd för att lyfta på luren. Vi sätter stor vikt vid personlighet och söker en positiv och flexibel medarbetare som kommer bli en viktig del av vårt team.
Du har minst 1 års erfarenhet inom liknande yrke och då gärna inom logistik. Meriterande om du har arbetat med frakt, farligt gods eller har någon typ av utbildning inom detta.


Om tjänsten:
Support-avdelningen består idag av 1 person. På avdelningen kommer du att arbeta med att hjälpa våra företagskunder på bästa sätt. Tillsammans skapar vi en nära och långvarig relation med våra kunder.
Kundsupport innebär daglig kontakt med våra företagskunder via mail och telefon. Den dagliga kontakten med våra kunder kan handla om transportbokningar, generella frågor om våra partners lagerhållning och kontakt med dem inför kommande inventeringar.
Övrig administration - internt bistå våra övriga avdelningar på bästa sätt.


Om företaget:
DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder. Vi har även lager i Ängelholm och Habo samt kontor i Göteborg.


Övrig information om tjänsten:
Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag. Tjänsten är på 100% och tillträde sker enligt överenskommelse med önskat läge för omgående start. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Låter detta som en tjänst för dig?
Skicka in ditt CV och personliga brev till [email protected] och ange referens KS21.
Välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Medarbetare till Kundsupport

Nu har du chansen att söka till vår Kundsupport. Vi söker dig som brinner för service och ger det lilla extra för att hjälpa kunden på bästa sätt. Vem är du? Vi söker en positiv och glad person med mycket energi. För att lyckas i rollen bör du vara mycket serviceminded och lösningsorienterad. Viktigt är också att du är noggrann, strukturerad och vid varje ärende presterar max. Ett krav är att inte vara rädd för att lyfta på luren. Du har datavana och har... Visa mer
Nu har du chansen att söka till vår Kundsupport. Vi söker dig som brinner för service och ger det lilla extra för att hjälpa kunden på bästa sätt.


Vem är du?
Vi söker en positiv och glad person med mycket energi. För att lyckas i rollen bör du vara mycket serviceminded och lösningsorienterad. Viktigt är också att du är noggrann, strukturerad och vid varje ärende presterar max. Ett krav är att inte vara rädd för att lyfta på luren. Du har datavana och har lätt för att lära nya system. Vi sätter stor vikt vid personlighet och söker en positiv och flexibel medarbetare som kommer bli en viktig del av vårt team.


Du har minst 1 års erfarenhet inom liknande yrke och då gärna inom logistik. Meriterande om du har arbetat med frakt, farligt gods eller har någon typ av utbildning inom detta.


Om tjänsten:
Support-avdelningen består idag av 1 person. På avdelningen kommer du att arbeta med att hjälpa våra företagskunder på bästa sätt. Tillsammans skapar vi en nära och långvarig relation med våra kunder.
Kundsupport innebär daglig kontakt med våra företagskunder via mail och telefon. Den dagliga kontakten med våra kunder kan handla om transportbokningar, generella frågor om våra partners lagerhållning och kontakt med dem inför kommande inventeringar.
Övrig administration - internt bistå våra övriga avdelningar på bästa sätt.


Om företaget:
DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder. Vi har även lager i Ängelholm och Habo samt kontor i Göteborg.


Övrig information om tjänsten:
Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag. Tjänsten är på 100% och tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Låter detta som en tjänst för dig?
Skicka in ditt CV och personliga brev till [email protected] och ange referens KS21.
Välkommen med din ansökan. Visa mindre

Driftchef till Dreamlogistics Borås

Ansök    Apr 20    Dreamlogistics AB    Lagerchef
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Nu har du chansen att bli en del av vårt DreamTeam och leverera goda resultat sa... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Nu har du chansen att bli en del av vårt DreamTeam och leverera goda resultat samt verka för en god arbetsmiljö.


Ditt ansvar som Driftchef är i stort att genom rätt bemanning se till att vi utför de tjänster som vi erbjuder våra kunder. Du kommer att leda Driftavdelningen i det dagliga arbetet, som just nu består av cirka 85 medarbetare. Till din hjälp har du våra Teamleaders som i sin tur ansvarar för sina respektive avdelningar och områden.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Att genom rätt bemanning utföra de lagertjänster som vi erbjuder våra kunder.
Ansvara för att uppfylla uppsatta KPI:er mot kund.
Ansvara för budget för Driftavdelningen.
Ansvara för ordning och säkerhet på avdelningen.
Ansvara för medarbetare och teambyggande.
Tillsammans med COO utveckla avdelningen till att bli än mer effektiv.



Profil:
Som person ska du vara strukturerad och ansvarsfull. Du är driven och vill ta ditt arbete framåt, du bör dessutom vara intresserad av att vara en del av bolagets fortsatta utveckling. Vidare är du självgående, proaktiv, handlingskraftig och analytisk.
Vi värdesätter vår företagskultur, vi älskar att bygga team och detta är något du måste brinna för.


Vi ser gärna att du har:
Minst 3 års erfarenhet av ledande arbete inom lager/logistik.
Mycket god ledarförmåga.
Mycket goda kunskaper samt erfarenhet av lager och logistikflöden.
God IT-kunskap.
God kunskap om WMS system.
Erfarenhet av analys och KPI-uppföljning.
Erfarenhet av budget.
Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Relevant högskoleutbildning eller motsvarande.



Om företaget:
DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder. Vi har även lager i Habo och Ängelholm samt kontor i Göteborg.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % som startar med en provanställning på 6 månader. Tjänsten är stationerad i den fantastiska orten Borås och ska tillsättas omgående.
Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss!
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.?Frågor kring tjänsten välkomnas till Alexandra Ljung, på mail [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Lagerarbetare till DreamLogistics

Ansök    Feb 2    Dreamlogistics AB    Lagerarbetare
Vi fortsätter att växa och nu har du möjligheten att vara med på resan och bli en del av vårt fantastiska team i Borås! Vi söker just nu 17 nya glada och drivna medarbetare till teamet. Tjänsterna ska tillsättas på följande avdelningar: Inhantering/godsmottagning Plock&Pack; Driftsupport Returavdelning Vi söker dig som gillar att arbeta i högt tempo och som klarar av att genomföra arbetsuppgifter på ett självständigt och ansvarstagande sätt. Vi ser gä... Visa mer
Vi fortsätter att växa och nu har du möjligheten att vara med på resan och bli en del av vårt fantastiska team i Borås!


Vi söker just nu 17 nya glada och drivna medarbetare till teamet. Tjänsterna ska tillsättas på följande avdelningar:
Inhantering/godsmottagning
Plock&Pack;
Driftsupport
Returavdelning



Vi söker dig som gillar att arbeta i högt tempo och som klarar av att genomföra arbetsuppgifter på ett självständigt och ansvarstagande sätt. Vi ser gärna att du är driven och nyfiken på att lära, vill ta egna initiativ och ser vad som behövs göras.
Du hanterar datorer och de vanliga Windowsprogrammen utan problem. Svenska i tal och skrift är meriterande i delar av momenten då kommunikation och system är på svenska. Tidigare erfarenhet av lagerarbete är meriterande, främst inom ovan nämnda områden. Vilken avdelning just du kommer arbeta på är något vi pratar vidare om under rekryteringsprocessen.


Du kommer arbeta på någon av våra avdelningar i drift där arbetsuppgifterna kan bestå av plock och paketering av våra kunders orders, både mindre konsumentordrar men även större pallförsändelser.
Lossning, påfyllning, ankomstregistrering och inventering kan även förekomma. Vi har även Returhantering för våra kunders försändelser.
Arbetet genomförs med hjälp av våra egna system och information kommuniceras direkt till våra kunder.
Arbetsuppgifterna kräver att du är noggrann, effektiv, stresstålig och strukturerad. Arbetet är förlagt vardagar och dagtid men helger kan förekomma under arbetstoppar, likaså skift.




Om företaget:
DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder. Vi har även lager i Habo och Ängelholm samt kontor i Göteborg. Vi är just nu cirka 250 stycken anställda.


Är du intresserad av att arbeta med oss? då vill vi att du skickar in ditt CV och personliga brev till [email protected] och märker ansökan med referens LAGER21.


Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Key Account Manager till DreamLogistics

Ansök    Okt 9    Dreamlogistics AB    Account manager
Gillar du att utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt? Har du en bakgrund inom logistik och tidigare erfarenhet av att jobba mot kund och försäljning? Då har vi en spännande tjänst för dig. Vi söker nu en Key Account Manager som ska stärka upp vårt team i Borås. Vi söker dig som: Gillar och värdesätter våra kunder lika mycket som vi gör, och vi ser därför att du är en glad person med mycket energi. Vi ser gärna ... Visa mer
Gillar du att utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt? Har du en bakgrund inom logistik och tidigare erfarenhet av att jobba mot kund och försäljning?
Då har vi en spännande tjänst för dig. Vi söker nu en Key Account Manager som ska stärka upp vårt team i Borås.


Vi söker dig som:
Gillar och värdesätter våra kunder lika mycket som vi gör, och vi ser därför att du är en glad person med mycket energi. Vi ser gärna att du är driven och vill vara med att utveckla hur vi arbetar. Vi ställer oerhörda krav på vår personal, på vår organisation och på våra kunder.
Som person är du affärsorienterad med en stark analytisk sida. Du tar egna initiativ och har ett enormt driv med fokus på att nå mål och skapa enastående resultat. Ditt engagemang för kunden och affären gör att du ser möjligheter i varje utmaning. Din positiva inställning sprider energi och bidrar till en god teamkänsla och ett gott samarbete.
Detta kan du:
- Du har tidigare erfarenhet av kundrelationer. Du har 1-2 års erfarenhet av liknande roller.
- Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i såväl svenska som engelska.
- Krav att du har tidigare erfarenhet av logistik, lager, 3PL eller e-handel.
Du kommer arbeta i ett team med flera Key Account Managers och Account Managers där uppdraget består i att vårda och underhålla de kunder vi i nuläget arbetar med. Det görs genom att hålla uppföljningsmöten, ta fram strategier, skapa åtgärdsplaner som också ska genomföras.
Utöver det har du också ansvar för uppstart av nya kunder, kunder som precis signat avtal och valt att arbeta tillsammans med DreamLogistics.
Som Key Account Manager arbetar du med alla våra kunder, de flesta i Sverige men även vissa utländska. Fokus i rollen är att utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt, med andra ord inget sälj utan istället löpande underhåll.
Låter detta som en tjänst för dig?
Välkommen att skicka in din ansökan till [email protected] och ange referens KAM20


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är stationerad i den fantastiska orten Borås. Visa mindre

Account Manager till DreamLogistics

Ansök    Okt 9    Dreamlogistics AB    Account manager
Drivs du av problemlösning och av att skapa en långsiktig relation med kund? Har du tidigare erfarenhet av lager, 3PL eller logistik? Då har vi en tjänst för dig. Vi söker nu en Account Manager till vårt team. Du gillar och värdesätter våra kunder lika mycket som vi gör, och vi ser därför att du är en glad person med mycket energi. Vi ser gärna att du är driven och vill vara med och utveckla hur vi arbetar. Din positiva inställning sprider energi till te... Visa mer
Drivs du av problemlösning och av att skapa en långsiktig relation med kund? Har du tidigare erfarenhet av lager, 3PL eller logistik? Då har vi en tjänst för dig. Vi söker nu en Account Manager till vårt team.


Du gillar och värdesätter våra kunder lika mycket som vi gör, och vi ser därför att du är en glad person med mycket energi. Vi ser gärna att du är driven och vill vara med och utveckla hur vi arbetar. Din positiva inställning sprider energi till teamet och bidrar till ett gott samarbete.


Detta är du:
Som person tar du egna initiativ och har ett driv med fokus på att nå mål och resultat. Du har ett stort engagemang för att hjälpa kunden på bästa sätt och du ser möjligheter i varje utmaning.


Du arbetar idag troligtvis med något administrativt yrke, meriterande inom logistik/3PL-verksamhet/e-handel och känner att DreamLogistics skulle passa dig perfekt.


Detta kan du:
- Du har goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i svenska språket (tal och skrift).
- Du har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter
- Du har tidigare erfarenheter av kundrelationer.
- Meriterande om du har tidigare erfarenhet av logistik, 3PL-verksamhet, lager eller e-handel.


Som Account Manager arbetar du med våra kunder, de flesta i Sverige men även vissa utländska. Som Account Manager är målet att skapa så bra förutsättningar som möjligt för en lyckad daglig drift.


Uppdraget för vår Marknadsavdelning består i att vårda och underhålla relationen med våra kunder. Det görs genom uppföljningsmöten där strategier och åtgärdsplaner tas fram som därefter ska genomföras.
Du är även med vid uppstart av nya kunder, kunder som precis signat avtal och valt att arbeta tillsammans med DreamLogistics.


Du kommer utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt, med andra ord inget sälj utan istället löpande underhåll. Utöver det kommer du driva projekt på avdelningen.


Idag finns en Key Account Manager och en Account Manager på vårt lager i Borås och vi behöver nu utöka avdelningen.


DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder. Vi har även lager i Ängelholm och Habo samt kontor i Göteborg.




Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är stationerad i Borås.


Låter detta som ett jobb för dig?
Skicka in ditt CV och personliga brev till [email protected] och ange referens ACC20 Visa mindre

Key Account Manager till DreamLogistics Borås

Ansök    Feb 1    Dreamlogistics AB    Key account manager
Gillar du att utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt? Har du en bakgrund inom logistik och tidigare erfarenhet av att jobba mot kund och försäljning? Då kan vi ha tjänsten för dig. Vi söker dig som: Gillar och värdesätter våra kunder lika mycket som vi gör, och vi ser därför att du är en glad person med mycket energi. Vi ser gärna att du är driven och vill vara med att utveckla hur vi arbetar. Som person är du ... Visa mer
Gillar du att utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt? Har du en bakgrund inom logistik och tidigare erfarenhet av att jobba mot kund och försäljning? Då kan vi ha tjänsten för dig.


Vi söker dig som:
Gillar och värdesätter våra kunder lika mycket som vi gör, och vi ser därför att du är en glad person med mycket energi. Vi ser gärna att du är driven och vill vara med att utveckla hur vi arbetar.
Som person är du affärsorienterad och självgående med en stark analytisk sida. Du tar egna initiativ och har ett enormt driv med fokus på att nå mål och skapa enastående resultat. Ditt engagemang för kunden och affären gör att du ser möjligheter i varje utmaning. Din positiva inställning sprider energi och bidrar till en god teamkänsla och ett gott samarbete.


Detta kan du:
- Du har tidigare erfarenhet av kundrelationer. Krav på minst 1-2 års erfarenhet i liknande roller.
- Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i såväl svenska som engelska.
- Krav att du har tidigare erfarenhet av logistik, lager, 3PL eller e-handel.
Du kommer arbeta i ett team med flera medarbetare där uppdraget består i att vårda och underhålla de kunder vi i nuläget arbetar med. Det görs genom att hålla uppföljningsmöten, ta fram strategier, skapa åtgärdsplaner som också ska genomföras.
Utöver det har du också ansvar för uppstart av nya kunder, kunder som precis signat avtal och valt att arbeta tillsammans med DreamLogistics.
Som Key Account Manager har du främst ett helhetsansvar för några av våra större kundkonton. De flesta i Sverige men även vissa utanför Sverige kan förekomma. Fokus i rollen är att utveckla och bygga långsiktiga relationer med kunden för att driva lönsam tillväxt, med andra ord inget sälj utan istället löpande underhåll.


Om företaget:
DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder. Vi har även lager i Habo och Ängelholm samt kontor i Göteborg.


Låter detta som en tjänst för dig?
Välkommen att skicka in din ansökan till [email protected] och ange referens MARKNAD-BO.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är stationerad i Borås men resor mellan våra siter kan förekomma. Visa mindre

Underhållstekniker till DreamLogistics

Ansök    Sep 24    Dreamlogistics AB    Underhållsmekaniker
Är du en problemlösare som intresseras av spännande tekniska och mekaniska utmaningar och brinner för ständiga förbättringar? Då kan rollen som Underhållstekniker vara något för dig! Vi söker dig som är en glad person med mycket energi. Vi ser gärna att du är driven och nyfiken på att lära, vill ta egna initiativ och ser vad som behövs utföras. Som person är du lösningsfokuserad och mycket självgående. Du gillar ordning och reda och att själv ta ansvar för... Visa mer
Är du en problemlösare som intresseras av spännande tekniska och mekaniska utmaningar och brinner för ständiga förbättringar? Då kan rollen som Underhållstekniker vara något för dig!
Vi söker dig som är en glad person med mycket energi. Vi ser gärna att du är driven och nyfiken på att lära, vill ta egna initiativ och ser vad som behövs utföras. Som person är du lösningsfokuserad och mycket självgående. Du gillar ordning och reda och att själv ta ansvar för ditt arbete.
Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Meriterande om du har en bakgrund inom el, PLC eller arbetat med automation tidigare. Många av våra leverantörer finns utanför Sveriges gränser vilket gör att du behöver behärska det engelska språket i både tal och skrift.


Dina arbetsuppgifter
Dream Logistics anläggning i Borås är i hög grad automatiserad och i rollen som Underhållstekniker kommer du ha hand om det dagliga underhållet av både vår automation och maskinpark på DreamLogistics. I detta ingår felsökningar, reparationer, byte av komponenter samt rengöring. Du är personen som kommer ha den huvudsakliga kontakten med våra leverantörer för vår automation och maskinpark. Du kommer vara en viktig del i utveckling av bolaget och hur vi på DreamLogistics arbetar med maskiner och underhåll.
I rollen blir du även ansvarig för underhåll av fastigheten och har en nära kontakt med vår Utvecklingsansvarig. Du kommer vara delaktig och driva ombyggnationer, inkoppling av nya arbetsstationer och se över fastigheten i stort.
Resor i tjänsten till våra anläggningar i Jönköping och Ängelholm kan förekomma. Under vår högsäsong kan även helg och kvällsarbete ske.


Om DreamLogistics
DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder. Vi har även lager i Ängelholm och Habo samt kontor i Göteborg.


Övrigt
Tjänsten är stationerad på vårt lager i Borås men som tidigare nämnts kan framåt innebära enstaka resor till övriga anläggningar.


Tjänsten är en tillsvidaretjänst med en 6 månaders provanställning. Intervjuer och urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Intresserad?
Då vill vi att du skickar in ditt CV och personliga brev till [email protected] och anger referens UT. Frågor tas också via e-post med Linda Karlsson på HR-avdelningen, [email protected]


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kundsupport till DreamLogistics

Nu har du chansen att söka till vår Kundsupport. Vi söker dig som brinner för service och ger det lilla extra för att hjälpa kunden på bästa sätt. Vem är du? Vi söker en positiv och glad person med mycket energi. För att lyckas i rollen bör du vara mycket serviceminded och lösningsorienterad. Viktigt är också att du är noggrann, strukturerad och vid varje ärende presterar max. Ett krav är att inte vara rädd för att lyfta på luren. Du har datavana och har... Visa mer
Nu har du chansen att söka till vår Kundsupport. Vi söker dig som brinner för service och ger det lilla extra för att hjälpa kunden på bästa sätt.


Vem är du?
Vi söker en positiv och glad person med mycket energi. För att lyckas i rollen bör du vara mycket serviceminded och lösningsorienterad. Viktigt är också att du är noggrann, strukturerad och vid varje ärende presterar max. Ett krav är att inte vara rädd för att lyfta på luren. Du har datavana och har lätt för att lära nya system. Vi sätter stor vikt vid personlighet och söker en positiv och flexibel medarbetare som kommer bli en viktig del av vårt team.


Du har minst 1 års erfarenhet inom liknande yrke och då gärna inom logistik. Meriterande om du har arbetat med frakt, farligt gods eller har någon typ av utbildning inom detta.


Om tjänsten:
Support-avdelningen består idag av 1 person. På avdelningen kommer du att arbeta med att hjälpa våra företagskunder på bästa sätt. Tillsammans skapar vi en nära och långvarig relation med våra kunder.
Kundsupport innebär daglig kontakt med våra företagskunder via mail och telefon. Den dagliga kontakten med våra kunder kan handla om transportbokningar, generella frågor om våra partners lagerhållning och kontakt med dem inför kommande inventeringar.
Övrig administration - internt bistå våra övriga avdelningar på bästa sätt.


Om företaget:
DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder. Vi har även lager i Ängelholm och Habo samt kontor i Göteborg.


Övrig information om tjänsten:
Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag. Tjänsten är på 100% och tillträde sker enligt överenskommelse.


Låter detta som en tjänst för dig?
Skicka in ditt CV och personliga brev till [email protected] och ange referens SUPPORT21.


Välkommen med din ansökan. Visa mindre