Lediga jobb som Lagerchef i Borås

Se lediga jobb som Lagerchef i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

Nelly.com söker Team Leader till kvällsskiftet

Ansök    Nov 3    Insitepart AB    Lagerchef
Är du en erfaren Team Leader som vill ta nästa steg i en roll med goda utvecklingsmöjligheter? Dina Arbetsuppgifter Nelly.com söker nu en Team Leader till kvällsskiftet i sitt nybyggda lager i Borås. Som Team Leader är din uppgift att leda arbetet med den dagliga produktionen i lagerverksamheten och bidra till att ditt team når uppsatta mål kopplat till bland annat kvalitet, avgångstider och kundlöften. I rollen rapporterar du till Production Manager som ... Visa mer
Är du en erfaren Team Leader som vill ta nästa steg i en roll med goda utvecklingsmöjligheter?

Dina Arbetsuppgifter
Nelly.com söker nu en Team Leader till kvällsskiftet i sitt nybyggda lager i Borås. Som Team Leader är din uppgift att leda arbetet med den dagliga produktionen i lagerverksamheten och bidra till att ditt team når uppsatta mål kopplat till bland annat kvalitet, avgångstider och kundlöften. I rollen rapporterar du till Production Manager som du har ett tätt samarbete med. Du ser till att medarbetarna följer uppsatta rutiner och policys och hjälper dem i deras utveckling för att nå sin fulla potential. Dina kunskaper om produktionen är viktig i den fortsatta utvecklingen av processer och arbetssätt. I många personalrelaterade frågeställningar tar medarbetaren en första kontakt med dig som Team Leader. Här är du en viktigt lagspelare i medarbetarens vardag och för att dem ska få rätt stöd och fortsätta utvecklas. Du är delaktig i att bygga en inkluderande kultur på arbetsplatsen som skapar trivsel och trygghet bland medarbetarna.

Du som person
Du är en nyfiken person som vill fortsätta utvecklas i din ledarroll. Du är en trygg och ödmjuk person och har lätt för att kommunicera med ledare, medarbetare och andra samarbetspartners. Du trivs i en miljö som präglas av utveckling och förbättringar där du får energi av att kunna påverka verksamheten och se medarbetarna växa. Din känsla för att skapa goda relationer gör att man får ett bra bemötande av dig, oavsett ärende. Som person tror vi att du gillar att ha struktur och ordning på din arbetsplats.

Kravprofil

- Meriterande med tidigare erfarenhet från en ledande roll
- Gedigen erfarenhet från logistik eller produktionsverksamhet
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Flytande svenska i både tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
- Du anställs som som lagermedarbetare med ett ansvarstillägg för din roll som Team Leader
- Tillträdesdag enligt överenskommelse
- Kunna arbeta ständig kväll


Om Nelly.com
Häng på ett grymt passionerat gäng på en expansiv resa. Nelly har varit en ledande modedestination för unga tjejer online i snart 15 år med:

En omsättning på 1,4 miljarder kronor per år
1,2 miljoner kunder i Norden
1,3 miljoner följare i sociala medier
118 miljoner besök per år
Nelly.com kan fashion bättre än någon annan - med budskapet Always celebrate the fab you! Nu tar vi nästa steg, vi tänker bli Nordens mest älskade varumärke för tjejer i åldrarna 15-25 år och därför händer det enormt mycket inom Nelly just nu. För att nämna ett axplock av våra pågående initiativ - och det är bara början:

Nelly Group har precis blivit ett självständigt börsnoterat bolag på Nasdaq OMX Stockholm.
Vi centraliserar vår verksamhet till Borås för att stärka vår kultur och möjliggöra karriärsutveckling (vi flyttar ett 15-tal Stockholmsbaserade tjänster till Borås).
Våren 2021 flyttade vi in i helt nyrenoverade lokaler. Kontoret är en skön manifestation av Nelly: Moderna och verksamhetsanpassade arbetsmiljöer och en möjlighet att fira och bejaka livet, varje dag!
Vi har precis byggt ett nytt supermodernt lager på 35 000 kvm i närheten av huvudkontoret dit vi flyttar under 2021. Här skall vi effektivisera vår verksamhet.
Nu söker vi dig som gillar att ta ledningen i en grupp och vara med där det händer!

Låter detta som din nästa utmaning?
I denna rekryteringsprocess samarbetar Nelly.com med Insitepart. Skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta Pål Wetterbrandt [email protected] Visa mindre

Site Manager

Ansök    Sep 24    Dreamlogistics AB    Lagerchef
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Nu har du chansen att bli en del av vårt Dreamteam. Om tjänsten Ditt ansvar ... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Nu har du chansen att bli en del av vårt Dreamteam.



Om tjänsten

Ditt ansvar som Site Manager är ett totalansvar för de 27,000 kvadratmeter stora automationslagret. I detta ingår att genom rätt bemanning se till att vi utför de tjänster som vi erbjuder våra kunder. Våra kunder är främst e-handlare med högra krav på kvalité. Du kommer att leda Driftavdelningen i det dagliga arbetet. Just nu består teamet av cirka 100 medarbetare. Till din hjälp har du dina Teamleaders som i sin tur ansvarar för sina respektive avdelningar och områden.

Dina arbetsuppgifter

- Att genom rätt bemanning utföra de lagertjänster som vi erbjuder våra kunder.
- Ansvara för att uppfylla uppsatta KPI:er mot kund.
- Ansvara för budget för Driftavdelningen.
- Ansvara för ordning och säkerhet på avdelningen.
- Ansvara för medarbetare och teambyggande.
- Tillsammans med COO utveckla avdelningen till att bli än mer effektiv.


Om dig

Som person ska du vara strukturerad och ansvarsfull. Du är driven och vill ta ditt arbete framåt, du bör dessutom vara intresserad av att vara en del av bolagets fortsatta utveckling. Vidare är du självgående, proaktiv, handlingskraftig och analytisk. Vår företagskultur är något vi värdesätter, vi älskar att bygga team och detta är något du måste brinna för.

Vi ser gärna att du har:

- Minst 5 års erfarenhet av ledande arbete inom lager/logistik.
- Mycket god ledarförmåga.
- Mycket goda kunskaper samt erfarenhet av lager och logistikflöden.
- God IT-kunskap.
- Erfarenhet av analys och KPI-uppföljning.
- Erfarenhet av budget.
- Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.




Praktisk information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Tjänsten är stationerad i den fantastiska orten Borås och ska tillsättas omgående.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.?Frågor kring tjänsten välkomnas till Alexandra Ljung, på mail [email protected] Sista ansökningsdag är 30 november.

Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig! Visa mindre

Nelly.com söker Team Leader till kvällsskiftet

Ansök    Nov 24    Insitepart AB    Lagerchef
Är du en erfaren Team Leader som vill ta nästa steg i en roll med goda utvecklingsmöjligheter? Dina Arbetsuppgifter Nelly.com söker nu en Team Leader till kvällsskiftet i sitt nybyggda lager i Borås. Som Team Leader är din uppgift att leda arbetet med den dagliga produktionen i lagerverksamheten och bidra till att ditt team når uppsatta mål kopplat till bland annat kvalitet, avgångstider och kundlöften. I rollen rapporterar du till Production Manager som ... Visa mer
Är du en erfaren Team Leader som vill ta nästa steg i en roll med goda utvecklingsmöjligheter?

Dina Arbetsuppgifter
Nelly.com söker nu en Team Leader till kvällsskiftet i sitt nybyggda lager i Borås. Som Team Leader är din uppgift att leda arbetet med den dagliga produktionen i lagerverksamheten och bidra till att ditt team når uppsatta mål kopplat till bland annat kvalitet, avgångstider och kundlöften. I rollen rapporterar du till Production Manager som du har ett tätt samarbete med. Du ser till att medarbetarna följer uppsatta rutiner och policys och hjälper dem i deras utveckling för att nå sin fulla potential. Dina kunskaper om produktionen är viktig i den fortsatta utvecklingen av processer och arbetssätt. I många personalrelaterade frågeställningar tar medarbetaren en första kontakt med dig som Team Leader. Här är du en viktigt lagspelare i medarbetarens vardag och för att dem ska få rätt stöd och fortsätta utvecklas. Du är delaktig i att bygga en inkluderande kultur på arbetsplatsen som skapar trivsel och trygghet bland medarbetarna.

Du som person
Du är en nyfiken person som vill fortsätta utvecklas i din ledarroll. Du är en trygg och ödmjuk person och har lätt för att kommunicera med ledare, medarbetare och andra samarbetspartners. Du trivs i en miljö som präglas av utveckling och förbättringar där du får energi av att kunna påverka verksamheten och se medarbetarna växa. Din känsla för att skapa goda relationer gör att man får ett bra bemötande av dig, oavsett ärende. Som person tror vi att du gillar att ha struktur och ordning på din arbetsplats.

Kravprofil

- Meriterande med tidigare erfarenhet från en ledande roll
- Gedigen erfarenhet från logistik eller produktionsverksamhet
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Flytande svenska i både tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
- Du anställs som som lagermedarbetare med ett ansvarstillägg för din roll som Team Leader
- Tillträdesdag enligt överenskommelse
- Kunna arbeta ständig kväll


Om Nelly.com
Häng på ett grymt passionerat gäng på en expansiv resa. Nelly har varit en ledande modedestination för unga tjejer online i snart 15 år med:

En omsättning på 1,4 miljarder kronor per år
1,2 miljoner kunder i Norden
1,3 miljoner följare i sociala medier
118 miljoner besök per år
Nelly.com kan fashion bättre än någon annan - med budskapet Always celebrate the fab you! Nu tar vi nästa steg, vi tänker bli Nordens mest älskade varumärke för tjejer i åldrarna 15-25 år och därför händer det enormt mycket inom Nelly just nu. För att nämna ett axplock av våra pågående initiativ - och det är bara början:

Nelly Group har precis blivit ett självständigt börsnoterat bolag på Nasdaq OMX Stockholm.
Vi centraliserar vår verksamhet till Borås för att stärka vår kultur och möjliggöra karriärsutveckling (vi flyttar ett 15-tal Stockholmsbaserade tjänster till Borås).
Våren 2021 flyttade vi in i helt nyrenoverade lokaler. Kontoret är en skön manifestation av Nelly: Moderna och verksamhetsanpassade arbetsmiljöer och en möjlighet att fira och bejaka livet, varje dag!
Vi har precis byggt ett nytt supermodernt lager på 35 000 kvm i närheten av huvudkontoret dit vi flyttar under 2021. Här skall vi effektivisera vår verksamhet.
Nu söker vi dig som gillar att ta ledningen i en grupp och vara med där det händer!

Låter detta som din nästa utmaning?
I denna rekryteringsprocess samarbetar Nelly.com med Insitepart. Skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta Pål Wetterbrandt [email protected] Visa mindre

Driftchef

Ansök    Jun 29    Dreamlogistics AB    Lagerchef
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Nu har du chansen att bli en del av vårt DreamTeam och leverera goda resultat sa... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Nu har du chansen att bli en del av vårt DreamTeam och leverera goda resultat samt verka för en god arbetsmiljö.



Om tjänsten

Ditt ansvar som Driftchef är i stort att genom rätt bemanning se till att vi utför de tjänster som vi erbjuder våra kunder. Du kommer att leda Driftavdelningen i det dagliga arbetet, som just nu består av cirka 85 medarbetare. Till din hjälp har du våra Teamleaders som i sin tur ansvarar för sina respektive avdelningar och områden.



Dina arbetsuppgifter

- Att genom rätt bemanning utföra de lagertjänster som vi erbjuder våra kunder.
- Ansvara för att uppfylla uppsatta KPI:er mot kund.
- Ansvara för budget för Driftavdelningen.
- Ansvara för ordning och säkerhet på avdelningen.
- Ansvara för medarbetare och teambyggande.
- Tillsammans med COO utveckla avdelningen till att bli än mer effektiv.


Om dig

Som person ska du vara strukturerad och ansvarsfull. Du är driven och vill ta ditt arbete framåt, du bör dessutom vara intresserad av att vara en del av bolagets fortsatta utveckling. Vidare är du självgående, proaktiv, handlingskraftig och analytisk. Vår företagskultur är något vi värdesätter, vi älskar att bygga team och detta är något du måste brinna för.

Vi ser gärna att du har:

- Minst 3 års erfarenhet av ledande arbete inom lager/logistik.
- Mycket god ledarförmåga.
- Mycket goda kunskaper samt erfarenhet av lager och logistikflöden.
- God IT-kunskap.
- God kunskap om WMS system.
- Erfarenhet av analys och KPI-uppföljning.
- Erfarenhet av budget.
- Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
- Relevant högskoleutbildning eller motsvarande.




Praktisk information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % som startar med en provanställning på 6 månader. Tjänsten är stationerad i den fantastiska orten Borås och ska tillsättas omgående.

Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss!

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.?Frågor kring tjänsten välkomnas till Alexandra Ljung, på mail [email protected] Sista ansökningsdag är 20 augusti.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Ledigt jobb som Operations Manager i Borås

Ansök    Jun 29    Aditro Logistics Staffing AB    Lagerchef
Om oss Aditro Logistics har genom många, långa och täta samarbeten med marknadsledande kunder specialkompetens inom flera segment. För fortsatt utveckling arbetar vi aktivt inom nätverk, samarbetar med forskning och branschorganisationer för att ytterligare stärka oss och våra kunder. Vi är en av de största inom 3PL i Norden och erbjuder ett brett serviceerbjudande inom lagerhantering, logistik, supply chain management, transportupphandling, bemanning och ... Visa mer
Om oss
Aditro Logistics har genom många, långa och täta samarbeten med marknadsledande kunder specialkompetens inom flera segment. För fortsatt utveckling arbetar vi aktivt inom nätverk, samarbetar med forskning och branschorganisationer för att ytterligare stärka oss och våra kunder.
Vi är en av de största inom 3PL i Norden och erbjuder ett brett serviceerbjudande inom lagerhantering, logistik, supply chain management, transportupphandling, bemanning och konsultering. Vi förfogar över 250,000 m2 lagerutrymme i de egna logistikcentren i Jönköping, Borås, Kopstad, Arlanda och Nykvarn.
Aditro Logistics har över 1 000 anställda och omsätter över 1 miljard kronor årligen och sedan 2020 är bolaget förvärvat av Posti Group Corporation.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap.

Aditro Logistics har under de senaste åren varit i en stark expanderingsfas och fortsätter att växa och nu har du chansen att vara med och påverka denna resa. För att säkerställa vår fortsatta tillväxt söker vi nu en Operations Manager till vår enhet i Borås.

Arbetsuppgifter
Som Operations Manager kommer du att lägga störst fokus på att säkerställa företagets mål och utveckla verksamheten på ett gynnande sätt. Du kommer att ta hand om det administrativa arbetet kring personal och svara på personalfrågor från både medarbetare och chefer. Du ansvarar för och coachar både kollektivanställda och teamleaders och du rapporterar till site manager. Du ansvarar även för uppföljning, kvalitet och ekonomi i syfte att driva förbättringar och korrigeringar samt att tillsammans med kunden ha både kort- och långsiktig produktionsplanering.

Du kommer att ansvara för:
* Att fungera som stöd för teamleader och tillhörande kunduppdrag
* Att optimera verksamheten för att möta satta KPI:er och mål gentemot kund
* Kundmöten på en operativ nivå
* Resultat- och budgetansvar mot kund
* Att ha kontroll på kundens sändningar och vara väl insatt i avtal och flöden för att kunna fånga upp tendenser och avvikelser på ett tidigt stadie
* KPI-rapportering
* Upprätta Risk och konsekvensanalyser
* Personal, bemanningsplanering och fackliga förhandlingar. Uppföljning med bl.a. arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering och lönesamtal
* Att kontera och attestera leverantörsfakturor samt attestera kundfaktura/underlag

Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av ledarskap inom logistik- och transportbranschen med inriktning 3PL samt är van vid att ha ett långtgående kundansvar. Som person är du proaktiv och drivande med förmågan att se detaljer. Vidare är du strukturerad och kommunikativ, en helhetstänkare som motiveras av att leda andra och att optimera verksamheten. Du är en prestigelös och lyhörd lagspelare som är van vid att leverera och att samtidigt hålla god kvalitet i det du gör. Sist men inte minst drivs du av att bygga långvariga kundrelationer.

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum så välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Ledigt jobb som Operations Manager i Borås

Ansök    Jun 10    Aditro Logistics Staffing AB    Lagerchef
Om oss Aditro Logistics har genom många, långa och täta samarbeten med marknadsledande kunder specialkompetens inom flera segment. För fortsatt utveckling arbetar vi aktivt inom nätverk, samarbetar med forskning och branschorganisationer för att ytterligare stärka oss och våra kunder. Vi är en av de största inom 3PL i Norden och erbjuder ett brett serviceerbjudande inom lagerhantering, logistik, supply chain management, transportupphandling, bemanning och ... Visa mer
Om oss
Aditro Logistics har genom många, långa och täta samarbeten med marknadsledande kunder specialkompetens inom flera segment. För fortsatt utveckling arbetar vi aktivt inom nätverk, samarbetar med forskning och branschorganisationer för att ytterligare stärka oss och våra kunder.
Vi är en av de största inom 3PL i Norden och erbjuder ett brett serviceerbjudande inom lagerhantering, logistik, supply chain management, transportupphandling, bemanning och konsultering. Vi förfogar över 250,000 m2 lagerutrymme i de egna logistikcentren i Jönköping, Borås, Kopstad, Arlanda och Nykvarn.
Aditro Logistics har över 1 000 anställda och omsätter över 1 miljard kronor årligen och sedan 2020 är bolaget förvärvat av Posti Group Corporation.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap.

Aditro Logistics har under de senaste åren varit i en stark expanderingsfas och fortsätter att växa och nu har du chansen att vara med och påverka denna resa. För att säkerställa vår fortsatta tillväxt söker vi nu en Operations Manager till vår enhet i Borås.

Arbetsuppgifter
Som Operations Manager kommer du att lägga störst fokus på att säkerställa företagets mål och utveckla verksamheten på ett gynnande sätt. Du kommer att ta hand om det administrativa arbetet kring personal och svara på personalfrågor från både medarbetare och chefer. Du ansvarar för och coachar både kollektivanställda och teamleaders och du rapporterar till site manager. Du ansvarar även för uppföljning, kvalitet och ekonomi i syfte att driva förbättringar och korrigeringar samt att tillsammans med kunden ha både kort- och långsiktig produktionsplanering.

Du kommer att ansvara för:
* Att fungera som stöd för teamleader och tillhörande kunduppdrag
* Att optimera verksamheten för att möta satta KPI:er och mål gentemot kund
* Kundmöten på en operativ nivå
* Resultat- och budgetansvar mot kund
* Att ha kontroll på kundens sändningar och vara väl insatt i avtal och flöden för att kunna fånga upp tendenser och avvikelser på ett tidigt stadie
* KPI-rapportering
* Upprätta Risk och konsekvensanalyser
* Personal, bemanningsplanering och fackliga förhandlingar. Uppföljning med bl.a. arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering och lönesamtal
* Att kontera och attestera leverantörsfakturor samt attestera kundfaktura/underlag

Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av ledarskap inom logistik- och transportbranschen med inriktning 3PL samt är van vid att ha ett långtgående kundansvar. Som person är du proaktiv och drivande med förmågan att se detaljer. Vidare är du strukturerad och kommunikativ, en helhetstänkare som motiveras av att leda andra och att optimera verksamheten. Du är en prestigelös och lyhörd lagspelare som är van vid att leverera och att samtidigt hålla god kvalitet i det du gör. Sist men inte minst drivs du av att bygga långvariga kundrelationer.

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum så välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Driftchef till Dreamlogistics Borås

Ansök    Apr 20    Dreamlogistics AB    Lagerchef
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Nu har du chansen att bli en del av vårt DreamTeam och leverera goda resultat sa... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Nu har du chansen att bli en del av vårt DreamTeam och leverera goda resultat samt verka för en god arbetsmiljö.


Ditt ansvar som Driftchef är i stort att genom rätt bemanning se till att vi utför de tjänster som vi erbjuder våra kunder. Du kommer att leda Driftavdelningen i det dagliga arbetet, som just nu består av cirka 85 medarbetare. Till din hjälp har du våra Teamleaders som i sin tur ansvarar för sina respektive avdelningar och områden.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Att genom rätt bemanning utföra de lagertjänster som vi erbjuder våra kunder.
Ansvara för att uppfylla uppsatta KPI:er mot kund.
Ansvara för budget för Driftavdelningen.
Ansvara för ordning och säkerhet på avdelningen.
Ansvara för medarbetare och teambyggande.
Tillsammans med COO utveckla avdelningen till att bli än mer effektiv.



Profil:
Som person ska du vara strukturerad och ansvarsfull. Du är driven och vill ta ditt arbete framåt, du bör dessutom vara intresserad av att vara en del av bolagets fortsatta utveckling. Vidare är du självgående, proaktiv, handlingskraftig och analytisk.
Vi värdesätter vår företagskultur, vi älskar att bygga team och detta är något du måste brinna för.


Vi ser gärna att du har:
Minst 3 års erfarenhet av ledande arbete inom lager/logistik.
Mycket god ledarförmåga.
Mycket goda kunskaper samt erfarenhet av lager och logistikflöden.
God IT-kunskap.
God kunskap om WMS system.
Erfarenhet av analys och KPI-uppföljning.
Erfarenhet av budget.
Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Relevant högskoleutbildning eller motsvarande.



Om företaget:
DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder. Vi har även lager i Habo och Ängelholm samt kontor i Göteborg.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % som startar med en provanställning på 6 månader. Tjänsten är stationerad i den fantastiska orten Borås och ska tillsättas omgående.
Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss!
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.?Frågor kring tjänsten välkomnas till Alexandra Ljung, på mail [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Production Managers till Nellys nya DC i Borås

Ansök    Mar 5    Insitepart AB    Lagerchef
Distributionscentret i Nordskogen i Borås har tagit form. Nu söker Nelly dig som vill vara med och sköta den operativa produktionen. Dina Ansvarsområden Som en av två Production Managers ansvarar du för att den dagliga produktionen flyter på och når uppsatta mål. Till din hjälp har du direktrapporterande Team Leaders och medarbetare samt en ny Autostore från Element som skapar goda förutsättningar för er produktion. Du säkerställer att det finns rutiner o... Visa mer
Distributionscentret i Nordskogen i Borås har tagit form. Nu söker Nelly dig som vill vara med och sköta den operativa produktionen.

Dina Ansvarsområden
Som en av två Production Managers ansvarar du för att den dagliga produktionen flyter på och når uppsatta mål. Till din hjälp har du direktrapporterande Team Leaders och medarbetare samt en ny Autostore från Element som skapar goda förutsättningar för er produktion. Du säkerställer att det finns rutiner och struktur för hur arbetet ska genomföras och är delaktig i utveckling och förbättringar av processer och arbetssätt. Du är delaktig i att bygga en inkluderande kultur på arbetsplatsen som skapar trivsel och trygghet bland medarbetarna. Tillsammans med din kollega säkerställer du att siten har en bra och säker arbetsmiljö och att lagar, kollektivavtal och interna policys efterföljs. Ditt ledarskap genomsyras av ett coachande förhållningssätt där du leder, motiverar och utvecklar dina medarbetare. Du stöttar och supporterar dina Team Leaders så att dom kan växa i sina roller, med stöd av dig hanterar dom även personalrelaterade utmaningar och frågeställningar. Du är delaktig i verksamhetens budgetprocess och ansvarar för din verksamhets resultat och nyckeltal.



Du som person
Som ledare är du trygg i din roll och gillar att ta ansvar över verksamhet och medarbetare. Du får energi av att se dina medarbetare lyckas och växa i sina roller. Du har lätt för att skapa en struktur för dina ansvarsområden och driver utveckling i ditt dagliga arbete. Det är inte första gången du får ett team att jobba mot ett gemensamt mål med goda resultat. Vi tror att du har lätt för att skapa goda relationer och gillar att samarbete för att nå organisationens mål. Utmaningar i drift- och personalrelaterade frågeställningar ser du som en naturlig del av vardagen och du hanterar dessa med ett stabilt och följsamt ledarskap.

Kravprofil
- Meriterande med högre utbildning inom produktion eller logistik
- Meriterande med erfarenhet av arbete med automationslösningar
- Tidigare erfarenhet av ledande roll med personalansvar inom logistik- eller produktionsverksamhet
- Erfarenhet från samarbete med många olika parter internt såväl som externt
- Grundläggande kunskaper i ekonomi och nyckeltalsstyrning
- Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift


Om Nelly Group
Nelly är ett av Nordens starkaste modevarumärken för unga kvinnor. Kärnan är det egna varumärket i kombination med digital försäljning direkt till vår målgrupp. Nelly har skapat ett starkt engagemang genom hög modegrad och digital marknadsföring. Bolaget har 1,2 miljoner kunder och omsätter 1,4 miljarder kronor per år. Nelly Group hette tidigare Qliro Group. Nelly Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm i mid cap-segmentet med kortnamnet ”NELLY”.

Låter detta som din nästa utmaning?
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas. Arbetspsykologiska tester tillämpas i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen hanteras av Insitepart.

Har du några frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen så är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Pål Wetterbrandt

[email protected] 073-503 02 23

Skicka gärna in dina ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater. Visa mindre

Ledigt jobb som Operations Manager i Borås

Ansök    Maj 28    Aditro Logistics Staffing AB    Lagerchef
Om oss Aditro Logistics har genom många, långa och täta samarbeten med marknadsledande kunder specialkompetens inom flera segment. För fortsatt utveckling arbetar vi aktivt inom nätverk, samarbetar med forskning och branschorganisationer för att ytterligare stärka oss och våra kunder. Vi är en av de största inom 3PL i Norden och erbjuder ett brett serviceerbjudande inom lagerhantering, logistik, supply chain management, transportupphandling, bemanning och ... Visa mer
Om oss
Aditro Logistics har genom många, långa och täta samarbeten med marknadsledande kunder specialkompetens inom flera segment. För fortsatt utveckling arbetar vi aktivt inom nätverk, samarbetar med forskning och branschorganisationer för att ytterligare stärka oss och våra kunder.
Vi är en av de största inom 3PL i Norden och erbjuder ett brett serviceerbjudande inom lagerhantering, logistik, supply chain management, transportupphandling, bemanning och konsultering. Vi förfogar över 250,000 m2 lagerutrymme i de egna logistikcentren i Jönköping, Borås, Kopstad, Arlanda och Nykvarn.
Aditro Logistics har över 1 000 anställda och omsätter över 1 miljard kronor årligen och sedan 2020 är bolaget förvärvat av Posti Group Corporation.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap.

Aditro Logistics har under de senaste åren varit i en stark expanderingsfas och fortsätter att växa och nu har du chansen att vara med och påverka denna resa. För att säkerställa vår fortsatta tillväxt söker vi nu en Operations Manager till vår enhet i Borås.

Arbetsuppgifter
Som Operations Manager kommer du att lägga störst fokus på att säkerställa företagets mål och utveckla verksamheten på ett gynnande sätt. Du kommer att ta hand om det administrativa arbetet kring personal och svara på personalfrågor från både medarbetare och chefer. Du ansvarar för och coachar både kollektivanställda och teamleaders och du rapporterar till site manager. Du ansvarar även för uppföljning, kvalitet och ekonomi i syfte att driva förbättringar och korrigeringar samt att tillsammans med kunden ha både kort- och långsiktig produktionsplanering.

Du kommer att ansvara för:
* Att fungera som stöd för teamleader och tillhörande kunduppdrag
* Att optimera verksamheten för att möta satta KPI:er och mål gentemot kund
* Kundmöten på en operativ nivå
* Resultat- och budgetansvar mot kund
* Att ha kontroll på kundens sändningar och vara väl insatt i avtal och flöden för att kunna fånga upp tendenser och avvikelser på ett tidigt stadie
* KPI-rapportering
* Upprätta Risk och konsekvensanalyser
* Personal, bemanningsplanering och fackliga förhandlingar. Uppföljning med bl.a. arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering och lönesamtal
* Att kontera och attestera leverantörsfakturor samt attestera kundfaktura/underlag

Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av ledarskap inom logistik- och transportbranschen med inriktning 3PL samt är van vid att ha ett långtgående kundansvar. Som person är du proaktiv och drivande med förmågan att se detaljer. Vidare är du strukturerad och kommunikativ, en helhetstänkare som motiveras av att leda andra och att optimera verksamheten. Du är en prestigelös och lyhörd lagspelare som är van vid att leverera och att samtidigt hålla god kvalitet i det du gör. Sist men inte minst drivs du av att bygga långvariga kundrelationer.

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum så välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Operations Manager sökes till kund i Viared

Ansök    Jan 31    Aditro Logistics Staffing AB    Lagerchef
Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro ... Visa mer
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Vi på Aditro Logistics söker just nu en Operation Manager för uppdrag i Borås!
Uppdraget är ett rekryteringsuppdrag där du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget. Arbetstiden är måndag-fredag dagtid.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för:
* Att fungera som stöd för teamleader och tillhörande kunduppdrag.
* Att optimera verksamheten för att möta satta KPI:er och mål gentemot kund
* Kundmöten på en operativ nivå
* Resultat och budgetansvar mot kund
* Att ha kontroll på kundens sändningar och vara väl insatt i avtal och flöden för att kunna fånga upp tendenser och avvikelser på ett tidigt stadie
* KPI-rapportering
* Upprätta Risk och konsekvensanalyser
* Personalansvar för ca 35 personer, bemanningsplanering och fackliga förhandligar. Uppföljning med bl.a. arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering och lönesamtal.
* Kontera och attestera leverantörsfakturor samt attestera kundfaktura/underlag

Som Operations Manager säkerställer du företagets mål och utvecklar verksamheten på ett gynnande sätt. Du ansvarar för att verktyg för uppföljning, kvalitet och ekonomi används för att driva förbättringar och korrigeringar samt tillsammans med kunden ha både kort- och långsiktig produktionsplanering.
Du ansvarar för och coachar både kollektivanställda, teamleaders och tjänstemän. Du rapporterar till Site Manager.


Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av ledarskap inom Logistik- och Transportbranschen med inriktning 3PL samt är van vid att ha ett långtgående kundansvar.
Som person är du proaktiv och drivande med förmågan att se detaljer. Vidare är du strukturerad och kommunikativ, en helhetstänkare som motiveras av att leda andra och att optimera verksamheten. Du är en prestigelös och lyhörd lagspelare som är van vid att leverera och att samtidigt hålla god kvalitet i det du gör. Sist men inte minst drivs du av att bygga långvariga kundrelationer.


Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum så välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Vi söker en Lager- och logistikansvarig till Golvimporten!

Ansök    Aug 21    AB Söder & Co Consulting    Lagerchef
Om företaget På Golvimporten är vi marknadsledande experter på terrazzo, natursten, keramiska golv och andra ytskikt till miljöer med högt slitage. Vi erbjuder en säker, kostnadseffektiv och kvalitativ golventreprenad, inklusive renoverings- och behandlingstjänster, som ger slitstarka, estetiska och tilltalande golv i t ex butiker, matvaruaffärer, bilhallar, flygplatser, resecenter, köpcenter och övrig offentlig miljö. Vårt fokus är att leverera ett helhet... Visa mer
Om företaget
På Golvimporten är vi marknadsledande experter på terrazzo, natursten, keramiska golv och andra ytskikt till miljöer med högt slitage. Vi erbjuder en säker, kostnadseffektiv och kvalitativ golventreprenad, inklusive renoverings- och behandlingstjänster, som ger slitstarka, estetiska och tilltalande golv i t ex butiker, matvaruaffärer, bilhallar, flygplatser, resecenter, köpcenter och övrig offentlig miljö. Vårt fokus är att leverera ett helhetskoncept – ”Säljande golv®”, där vi tar ansvar och lämnar omfattande garantier i hela värdekedjan; från leverans av material och golvläggning till dagligt golvunderhåll. Vi erbjuder ett unikt golvbehandlingskoncept TemperSeal® för porösa stengolv som ger golven motståndskraft mot djupsmuts och samtidigt en fantastisk glans. CleanEntrance® Entrézoner är vårt populära entrékoncept med specialtillverkade textila golvplattor och professionella mattrengöringsmaskiner som ger en renare och mer välkomnande entré samt lägre ljudvolym i vältrafikerade miljöer.

Vi har huvudkontor med huvudlager i Borås och ett antal lokalkontor runt om i Sverige, samt kontor i Oslo, Norge. För våra kunder är vi en rikstäckande partner och finns med vid ett flertal kunders internationella expansion. Idag är vi 18 st anställda inom försäljning, projektledning, golvläggning, servicetjänster och administration.

I tillägg till detta har vi fasta samarbetspartners inom golvläggning och renovering samt golvbehandling. Golvimporten omsätter i dagsläget ca 100 MSEK
Läs mer på www.golvimporten.se

Golvimporten fortsätter att satsa och under hösten påbörjar vi flytten av huvudkontor och huvudlagret till nya större lokaler på Elementgatan 14 i Viared. Vi växer och behöver utöka vårt team!


Dina arbetsuppgifter
Som Lager- och logistikansvarig har du en bred roll inom områdena lager, logistik och inköp. Tjänsten innefattar såväl administration som praktiskt arbete. Du har det övergripande ansvaret över lagret vilket innebär bl a:

- In- och utleveranser
- Inköpsansvar
- Plock- och packning av order
- Transportbeställningar
- Leveransuppföljning
- Orderläggning
- Mottagningskontroller
- Inventeringar
- Ansvar över samtliga logistikflöden
- Personalansvar kan förekomma

Vi erbjuder dig en nyckelroll med goda möjligheter att utvecklas, påverka och ta ansvar.


Din profil
Vi söker dig som har gymnasiekompetens som lägsta utbildningsnivå. Du har erfarenhet av en liknande roll, det vill säga du är van vid att arbeta självständigt och proaktivt. Som person är du strukturerad, ordningsam och flexibel i ditt arbetssätt. Du är en god administratör och har vana av att arbeta i ett modernt affärssystem samt kommunicerar bra både i tal och skrift på svenska och engelska.

Tjänsten är på heltid och tillsvidare.

Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se
Sista ansökningsdag: 2020-09-06

För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringsansvarig Ninni Svahn på tel.0769-48 43 33.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad. Visa mindre

Ledigt jobb som Lagerchef i Borås!

Ansök    Dec 3    Experis AB    Lagerchef
Är du en Lagerchef som trivs med både operativt och strategiskt arbete i en tvärfunktionell organisation? Då är det dig vi söker! Om tjänsten Som Lagerchef är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att leda ca. 20 medarbetare. Du kommer att arbeta med både operativa och strategiska arbetsuppgifter i organisationen. Du ansvarar för lagerplacering, plockning, packning samt lossning och lastning. Förutom ett aktivt ledarskap skall du driva verksamheten kostnadse... Visa mer
Är du en Lagerchef som trivs med både operativt och strategiskt arbete i en tvärfunktionell organisation? Då är det dig vi söker!

Om tjänsten
Som Lagerchef är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att leda ca. 20 medarbetare. Du kommer att arbeta med både operativa och strategiska arbetsuppgifter i organisationen. Du ansvarar för lagerplacering, plockning, packning samt lossning och lastning. Förutom ett aktivt ledarskap skall du driva verksamheten kostnadseffektivt och se till så att kvalité och uppsatta mål hålls. Att arbeta med ständiga förbättringar är en naturlig del i arbetet. Rollen ställer höga krav på kommunikation och att du är flexibel. I organisationen arbetar man tvärfunktionellt där man samarbetar ständigt med varandra. Arbetstiden är förlagd på dagtid.

Bakgrund
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom lager och logistik i en ledande roll såsom produktionschef, lagerchef, teamledare, supervisor eller liknande. Som person är du lyhörd med mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du är en engagerad person med förmågan att både jobba operativt och med en tydlig vilja och ambition att leda och fördela arbetet så att alla inom teamet vet vad de skall göra samt skapa förutsättningar för gruppen att lyckas med sina uppgifter. Vi tror att du är analytisk och har ett öga för förbättring och kvalité samt prioriterar och förstår vikten av närvaro och tillgänglighet för att skapa delaktighet. Vidare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och har goda kunskaper i svenska och engelska.

Om Experis
Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Ansökan
Du kommer att vara anställd av Experis och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att pågå med start omgående och minst 6 månader framåt. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta Sophie Jörnelius på [email protected] Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020- 26 51 00. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Aditro Logistics söker en Operation Manager

Ansök    Sep 23    Aditro Logistics Staffing AB    Lagerchef
Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics har genom många, långa och täta samarbeten med marknadsledande kunder specialkompetens inom flera segment. För fortsatt utveckling arbetar v... Visa mer
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet.
Aditro Logistics har genom många, långa och täta samarbeten med marknadsledande kunder specialkompetens inom flera segment. För fortsatt utveckling arbetar vi aktivt inom nätverk, samarbetar med forskning och branschorganisationer för att ytterligare stärka oss och våra kunder.
- En av de största oberoende logistikpartnerna i Norden
- Erbjuder ett brett serviceerbjudande inom lagerhantering, logistik, supply- chain management, transportupphandling, bemanning och konsultering
- Förfogar över 175,000 m2 lagerutrymme i de egna logistikcentren i Jönköping, Borås, Kopstad och Nykvarn

Vad vi erbjuder dig
Som Operation Manager för din del av 3PL-verksamheten erbjuds du en utmanande och spännande roll med stor möjlighet till påverkan. Du ansvarar för kunduppdrag genom utveckling av personal och verksamhet på såväl kort som lång sikt.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för:
* Att fungera som stöd för teamleader och tillhörande kunduppdrag.
* Att optimera verksamheten för att möta satta KPI:er och mål gentemot kund
* Kundmöten på en operativ nivå
* Resultat och budgetansvar mot kund
* Att ha kontroll på kundens sändningar och vara väl insatt i avtal och flöden för att kunna fånga upp tendenser och avvikelser på ett tidigt stadie
* KPI-rapportering
* Upprätta Risk och konsekvensanalyser
* Personalansvar för ca 35 personer, bemanningsplanering och fackliga förhandligar. Uppföljning med bl.a. arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering och lönesamtal.
* Kontera och attestera leverantörsfakturor samt attestera kundfaktura/underlag

Som Operations Manager säkerställer du företagets mål och utvecklar verksamheten på ett gynnande sätt. Du ansvarar för att verktyg för uppföljning, kvalitet och ekonomi används för att driva förbättringar och korrigeringar samt tillsammans med kunden ha både kort- och långsiktig produktionsplanering.
Du ansvarar för och coachar både kollektivanställda, teamleaders och tjänstemän. Du rapporterar till Site Manager.


Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av ledarskap inom Logistik- och Transportbranschen med inriktning 3PL samt är van vid att ha ett långtgående kundansvar.
Som person är du proaktiv och drivande med förmågan att se detaljer. Vidare är du strukturerad och kommunikativ, en helhetstänkare som motiveras av att leda andra och att optimera verksamheten. Du är en prestigelös och lyhörd lagspelare som är van vid att leverera och att samtidigt hålla god kvalitet i det du gör. Sist men inte minst drivs du av att bygga långvariga kundrelationer.


Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum så välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

NetOnNet söker Centrallagerchef

Ansök    Jan 9    NetOnNet AB    Lagerchef
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet. NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. E... Visa mer
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet.

NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. Eftersom vi gillar vårt arbete ser vi därför till att ha roligt på arbetsplatsen och självklart har vi det tillsammans. Hos oss uppmuntrar vi till kreativitet, innovation och förändring. Vi vågar tänka nytt och testa oss fram, vi går helt enkelt vår egen väg. Genom att fortsätta gå vår egen väg utmanar vi branschen och skapar framgång.

Vill du vara med på vår framgångsresa?

Vilken utmaning erbjuder vi dig?
På NetOnNet får du vara delaktig i utveckling av e-handelns och retails absoluta toppskikt i Norden där vi ständigt utvecklar oss för att göra allt snabbare och enklare för våra kunder. Vi är e-handlare i grunden och vilar alltid vår affär på vår digitala plattform.
På NetOnNet strävar vi ständigt efter utveckling, förbättring och resultat. Vi söker dig som alltid vill utvecklas, gillar ett högt tempo och älskar att ta ansvar för att både våra interna och externa kunder skall få sina varor i tid med en god kundupplevelse.
De kommande åren innebär tillväxtutmaningar vilken i sin tur ger ökade kapacitetsbehov för lagerverksamheten där du kommer vara med och driva utvecklingen för att säkerställa vårt effektivitets- och lagringsbehov långsiktigt samtidigt som vi hanterar de kortsiktiga utmaningarna.
Tjänsten innebär ansvar för hela centrallagerverksamheten som över säsong varierar från ca 55 till 90 medarbetare samt 4 st direktrapporterande tjänstemän, centrallagerchef rapporterar till logistikchef. Du har budgetansvar för centrallagerverksamheten samt upphandling och förhandling av ett antal betydande inköpsområden för lagerverksamheten.

Vem är du?
Vi söker dig som har arbetat ett antal år i en ledarroll inom lager/logistik och är van vid att driva utvecklings- och förändringsarbete. Vi ser att du är en värderingsstyrd ledare med erfarenhet och stort intresse för medarbetarfrågor. Du har vana att hantera fackliga frågeställningar och sköta förhandlingar på egen hand.
Utbildningsmässigt ser vi gärna en högskole/universitetsutbildning inom området. Du har ett stort intresse och kunskap kring system och har erfarenhet av att leda och driva förbättringsprojekt relaterat till att optimera och effektivisera lagerverksamhet. Är du en duktig analytiker och har kunskap kring frakt och distribution är det ett stort plus.
Du har vana att arbeta mot andra avdelningar internt och vara lagerfunktionens röst internt genom ett relationsbyggande med fokus på bästa möjliga totaleffektivitet för bolaget och vår supply chain.
Då vi är en förhållandevis liten organisation behöver du pendla mellan taktiska, operativa och strategiska frågeställningar samt planera och strukturera arbete även under hög press.

? Värderingsstyrd och prestigelös
? Ett personligt ledarskap som förstärker positiva beteenden och prestationer
? God kommunikativ och relationsskapande förmåga
? Resultatorienterad med starkt driv och förmåga att ständigt utveckla och förbättra verksamheten


Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Startdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Vardagar
Lön: Månadslön
Placering: Vid huvudkontoret i Borås

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
För ev. frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta vår logistikchef Stefan på [email protected] Visa mindre