Lediga jobb Maquire Group AB i Borås

Se alla lediga jobb från Maquire Group AB i Borås. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Borås som finns inom det yrket.

Ekonomichef till Hööks, Borås

Ansök    Maj 30    Maquire Group AB    Ekonomiledare
Hööks är ett expansivt företag som möjliggör hästlivet för alla. Hööks är Nordens ledande detaljhandeln inom Hästsport med drygt 70 butiker i Sverige, Danmark, Norge och Finland och en ständigt växande e-handel. Hööks Hästsport AB omsätter ca 650 miljoner SEK och varje år tar våra drygt 500 engagerade och ansvarstagande medarbetare emot ca 2 miljoner kunder i våra butiker. Hööks Hästsport AB är sedan 2019 en del av Jula AB koncernen www.jula.se Är du en t... Visa mer
Hööks är ett expansivt företag som möjliggör hästlivet för alla. Hööks är Nordens ledande detaljhandeln inom Hästsport med drygt 70 butiker i Sverige, Danmark, Norge och Finland och en ständigt växande e-handel. Hööks Hästsport AB omsätter ca 650 miljoner SEK och varje år tar våra drygt 500 engagerade och ansvarstagande medarbetare emot ca 2 miljoner kunder i våra butiker. Hööks Hästsport AB är sedan 2019 en del av Jula AB koncernen www.jula.se

Är du en trygg ledare med gedigen redovisningskompetens med erfarenhet av att arbeta nära affären och driva lönsam tillväxt? Som Ekonomichef hos Hööks får du en varierad och inflytelserik roll där du affärsnära arbetar både strategiskt och operativt. 

Om tjänsten och dina ansvarsområden

I rollen som Ekonomichef får du ett helhetsansvar för ekonomifunktionen och en plats i företagets ledningsgrupp. Du arbetar nära VD och ledning och stödjer verksamheten med analys, beslutsunderlag och målstyrning. Rollen erbjuder både strategiskt och operativt arbete, där du ansvarar för rapportering, budget, prognoser, redovisning och ekonomisk uppföljning. Du bidrar till att skapa, följa upp och analysera KPI: er som säkerställer företagets lönsamhet och effektivitet.

Rollen innebär också ansvar för att implementera processförbättringar och utveckla affärssystem, samtidigt som du är delaktig i viktiga IT-projekt. Du leder och utvecklar ekonomiteamet och arbetar med att skapa tydliga ekonomiska underlag för beslut, utveckla företagets uppföljningsverktyg och stötta verksamheten i att effektivisera och förbättra ekonomiska flöden. Detta är en varierad och inflytelserik roll där du får möjlighet att både leda andra och arbeta självständigt.

Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Viared, Borås.

Om dig

Vi söker dig som har en stark kombination av strategisk förmåga och operativt driv. Du är en naturlig ledare med god förmåga att kommunicera och samarbeta. Du har minst tre års erfarenhet som redovisnings- eller ekonomiansvarig och en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande. Retail erfarenhet är en fördel, liksom förmågan att omsätta strategiska mål till mätbara resultat.

Du har mycket goda kunskaper i Excel, affärssystem och analysverktyg, och erfarenhet av Power BI är meriterande. Din språkliga kompetens är stark, och du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Som person är du självgående, engagerad och resultatorienterad med en analytisk och lösningsorienterad inställning. Du har en naturlig fallenhet för att motivera och leda andra, samtidigt som du själv är prestigelös och initiativrik.

Hööks erbjuder

En varierad och inflytelserik roll där du arbetar nära affären och ledningen i ett företag som präglas av framåtanda, ansvar och passion för hästsport. Du blir en del av ett starkt team och får möjlighet att bidra till den fortsatta tillväxtresa – i ett bolag där engagemang, gemenskap och utveckling är i centrum.

Ansökan & kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Hööks med Maquire. Varmt välkommen med din ansökan senast den 15 juni via maquire.se. Om du har frågor kontakta gärna Maria Hörnestam 076-338 76 46. Visa mindre

CFO till Oxeon, Borås

Ansök    Apr 14    Maquire Group AB    Ekonomichef
Oxeon är ett forskningsbaserat materialteknikföretag som fokuserar på utveckling, produktion och försäljning av ultra-tunna kolfibermaterial under varumärket TeXtreme. Marknaden är global och vi är marknadsledande på ultralätta kolfibervävar. Bland våra direkta kunder finns ledande flygplanstillverkare, rymdbolag och sportvarumärken. I koncernen ingår även delägda applikationsbolag som med hjälp av Oxeons kolfibermaterial utvecklar och säljer världsledand... Visa mer
Oxeon är ett forskningsbaserat materialteknikföretag som fokuserar på utveckling, produktion och försäljning av ultra-tunna kolfibermaterial under varumärket TeXtreme.

Marknaden är global och vi är marknadsledande på ultralätta kolfibervävar. Bland våra direkta kunder finns ledande flygplanstillverkare, rymdbolag och sportvarumärken. I koncernen ingår även delägda applikationsbolag som med hjälp av Oxeons kolfibermaterial utvecklar och säljer världsledande lösningar för bland annat rörrenovering, högtalarmembran, lätta tankar för flytande väte och material för framtida batteritillverkning.

Läs mer på  www.textreme.com, www.carboseal.com, www.composite-sound.com   




I denna roll får du en intressant möjlighet att bidra till Oxeons fortsatta framgångs- och tillväxtresa med att sätta avtryck för en hållbar framtid genom forskningsbaserad utveckling och materialkonvertering. Efter flera års utveckling är bolaget nu väl rustat för en avgörande tillväxtfas med utgångspunkt i lönsamhet och finansieringslösningar på plats. 

Som CFO har du det övergripande ansvaret för Oxeons ekonomifunktion inklusive dotterbolag och intresseföretag. Du är en nyckelperson i ledningen tillsammans med VD och är föredragande i styrelsearbetet med engagerade ägarrepresentanter från Latour, Innovationskapital och Chalmers Ventures.

Rollen innebär ansvar för bokslut, ekonomiska analyser, prognoser, likviditetsuppföljning och finansiering samt personalansvar för två personer inom ekonomi.

Ansvar och uppgifter

Ekonomiska analyser av resultat, ställning samt nyckeltalsuppföljning
Ansvar för koncernens redovisning, rapportering, budget och prognoser
Företagsledning, stöd till VD och föredragande i styrelsen
Långsiktig finansieringsstrategi och riskhantering
Kalkylering och finansiering av investeringar och nyetableringar
Kontinuerlig utveckling av rutiner och processer
Ansvar för långsiktig IT-strategi och genomförande


Vi söker dig som har akademisk utbildning i ekonomi, mycket god affärsförståelse och några års erfarenhet som ekonomichef/CFO med ansvar för ekonomistyrning. Du är van att sammanställa, analysera och rapportera finansiell information. Erfarenhet från industriell produktion och försäljning i internationell miljö är värdefullt. Du behöver också genuint förstå, och vara intresserad av att arbeta i ett tillväxtföretag där du har helhetssyn på verksamheten.

Rätt person är en analytisk, prestigelös och lyhörd teamplayer som har ett starkt intresse av att utveckla verksamheter och människor. Vi söker en god kommunikatör med hög integritet och driv, samt god förmåga att skapa förtroende och samarbeta med ägare.

Känner du igen dig i beskrivningen är du välkommen med ansökan med CV och personligt brev via www.maquire.se senast den 2 maj. Vi arbetar löpande med intervjuer vänta med att höra av dig. Vid frågor kontakta gärna Elisabeth Lidstedt 0735-19 40 51. Visa mindre

Fastighetsutvecklingschef till Bostäder i Borås

Ansök    Mar 30    Maquire Group AB    Fastighetschef
Vi på Bostäder i Borås bryr oss om våra hyresgäster och vi gillar våra hus. Vi är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Borås Stad. Med drygt 6900 lägenheter i nästan alla stadsdelar är vi Borås största hyresvärd. Vi erbjuder ett bekymmersfritt boende och är 120 personer med inställningen att varje dag göra livet lite enklare och bättre för kunderna. Läs mer på bostader.boras.se Visste du att var åttonde Boråsare bor hos Bostäder i Borås? Vill du vara... Visa mer
Vi på Bostäder i Borås bryr oss om våra hyresgäster och vi gillar våra hus. Vi är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Borås Stad. Med drygt 6900 lägenheter i nästan alla stadsdelar är vi Borås största hyresvärd. Vi erbjuder ett bekymmersfritt boende och är 120 personer med inställningen att varje dag göra livet lite enklare och bättre för kunderna. Läs mer på bostader.boras.se

Visste du att var åttonde Boråsare bor hos Bostäder i Borås? Vill du vara med att förändra bostadsutvecklingen i Borås hos oss? Nu har du chansen att göra skillnad, på riktigt!

Hos Bostäder i Borås pågår en spännande kultur- och förändringsresa och vi söker dig som vill vara med och driva utvecklingen för våra kunders och bolagets bästa. Den nya visionen ”en bättre värd” innebär en kultur att hos oss är alla en ledare som visar vägen genom omtanke och handling. Som fastighetsutvecklingschef har du möjlighet att påverka din vardag i en nyckelposition med huvudansvar att planera, leda och utveckla affärsområdena Teknik och Projekt mot uppsatta övergripande mål. Uppdraget är också att optimera, förbättra, effektivisera och samordna arbetssätt och samarbete. Du blir en central person inom förändringsarbetet med den nya organisationen och du har fullt budget-, personal- och resultatansvar, ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.

Ansvar och arbetsuppgifter:

Delta i utvecklingsprojekt inom effektivisering, digitalisering och kultur samt driva utveckling och förbättring av processer, rutiner och arbetsflöden
Ansvar för nybyggnation, ombyggnation, underhållsplan samt för miljö och teknik, skador och eftermarknad
Förhandling av hyror och utveckling av olika upplåtelseformer
Ansvar för köp och försäljning av mark i syfte att utveckla bostadsprojekt för egen och extern utveckling
Bevakning av byggrättsportfölj som ger förutsättningar att bygga i enlighet med ägardirektiv och långsiktiga mål
Ansiktet utåt för Bostäder i Borås kontakter med staden i stadsplanerings- och exploateringsfrågor
Bidra med projektledning i byggrelaterade frågor


Vi söker dig med akademisk examen som byggingenjör eller motsvarande. Du har dokumenterat erfarenhet inom fastighetsförvaltning, fastighetsutveckling och gärna även förvärv. Om du har god rutin inom byggnadsområdet, plan- och bygglag och upphandling (LoU) är detta en bra matchning för rollen och ansvaret. Du är en rutinerad ledare som tror på tillit, delaktighet och stort eget ansvar. Du brinner för förändringsarbete och vågar både testa nytt och utmana gamla strukturer. Du är van att samarbeta i en ledningsgrupp och har goda kunskaper inom ekonomi- och budgetarbete, samt svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du affärsorienterad, ser helhet och strategi likväl som du kan bryta ner till operativa detaljer i vardagen. Du är engagerad, prestigelös och lyhörd och trivs i en nätverkande roll både internt och externt.

Hos Bostäder i Borås får du stort utrymme att vara med att påverka och driva utveckling och förändring framåt. Stämmer detta in på dig plus att du brinner du för utveckling och tydliga mål, då är detta rätt tjänst för dig!

Välkommen med din ansökan på www.maquire.se

så snart som möjligt men senast den 17 april. Vid frågor är du välkommen att kontakta Mia Roos 0723-28 22 53, [email protected] eller Åse Torbjär Granath 076-338 87 97 [email protected] Visa mindre

CFO till Oxeon, Borås

Ansök    Jan 17    Maquire Group AB    Ekonomikonsult
Oxeon är ett forskningsbaserat materialteknikföretag som fokuserar på utveckling, produktion och försäljning av ultra-tunna kolfibermaterial (s.k. thin ply materials). Materialen säljs under varumärket TeXtreme® och används i prestandakrävande och viktkänsliga industri-, flyg- och sportapplikationer. I denna roll får du en intressant möjlighet att bidra till Oxeons fortsatta framgångs- och tillväxtresa med att sätta avtryck i samhället genom forsknings... Visa mer
Oxeon är ett forskningsbaserat materialteknikföretag som fokuserar på utveckling, produktion och försäljning av ultra-tunna kolfibermaterial (s.k. thin ply materials). Materialen säljs under varumärket TeXtreme® och används i prestandakrävande och viktkänsliga industri-, flyg- och sportapplikationer.




I denna roll får du en intressant möjlighet att bidra till Oxeons fortsatta framgångs- och tillväxtresa med att sätta avtryck i samhället genom forskningsbaserad utveckling och materialkonvertering för en hållbar framtid.



Som CFO har du det övergripande ansvaret för Oxeons ekonomifunktion inklusive dotterbolag och intresseföretag. Rollen innebär ansvar för bokslut, ekonomiska analyser, prognoser, likviditetsuppföljning samt finansiering. Du skall vara drivande i strategi-, budget- och prognosarbete samt arbeta med kontinuerlig processeffektivisering.

Rollen ingår i ledningsgruppen och har personalansvar för två personer inom ekonomi.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Leda ekonomifunktionen och delta i bolagets långsiktiga finansieringsstrategi
Löpande ekonomiska analyser över bolagens resultat, ställning samt nyckeltalsuppföljning (produktion och försäljning)
Ansvarig för koncernens redovisning, rapportering, budget och prognoser
Kontinuerligt utveckla och förbättra rutiner och processer
Föredragande i ekonomisk rapportering i Oxeons styrelse
Stöd till VD och ägare som rör utvecklingen av Oxeon
Extern kontakt med bank, revisorer och skattejurister vid behov
Ansvar för bolagets långsiktiga IT strategi och genomförande
Kalkylering och finansiering av investeringar och nyetableringar
Finansiella risker – riskhantering


Vi söker dig som har akademisk utbildning i ekonomi, mycket god affärsförståelse och minst sex års erfarenhet som ekonomichef/CFO, gärna från ägarlett bolag. Erfarenhet av industriell produktion och försäljning i internationell miljö är starkt meriterande. Du behöver också genuint förstå, och vara intresserad av att arbeta i ett tillväxtföretag med att bygga upp struktur och processer för ekonomi/finans.

Rätt person är en analytisk, prestigelös och lyhörd teamplayer som har ett starkt intresse av att utveckla verksamheter och människor. Vi söker en god kommunikatör med hög integritet och driv, samt god förmåga att skapa förtroende och samarbeta med ägare.



Känner du igen dig i beskrivningen är du välkommen att söka via www.maquire.se senast den 8 februari. Vi arbetar löpande med intervjuer så vänta inte med att höra av dig. Vid frågor kontakta gärna Elisabeth Lidstedt 0735-19 40 51. 

Oxeon bygger på textilforskning från Chalmers och grundades, via Chalmers Entreprenörskola, 2003. Bolaget är idag världsledande inom thin ply materials och genom den gröna energiomställningen har intresset för TeXtreme ökat markant. Bland annat för att materialen spelar en viktig roll för att kunna tillverka lätta tankar för flytande väte (framtidens gröna/hållbara flygbränsle) och dels för att materialen har de egenskaper som krävs för att tillverka viktlösa batterier. Det vill säga batterier som både är batteri och lastbärande. Därtill har Oxeon startat två dotterbolag (applikationsbolag), PPR och Composite Sound, som båda bygger på TeXtreme®.

PPR utvecklar och säljer en reliningslösning för fjärrvärmerör, CarboSeal. En patenterad och unik lösning och produkten lanserades till marknaden sommaren 2021.

Composite Sound utvecklar, producerar och säljer högtalarkonor med TeXtreme® till den globala högtalarmarknaden. Composite Sounds högtalarkonor erbjuder kunden en ljudprestanda som tidigare bara kunde erhållas med väldigt exklusiva och dyra material såsom boron och diamant.

Läs mer på www.textreme.com, www.carboseal.com, www.composite-sound.com Visa mindre

CFO till Oxeon, Borås

Ansök    Feb 15    Maquire Group AB    Ekonomichef
Oxeon är ett forskningsbaserat materialteknikföretag som fokuserar på utveckling, produktion och försäljning av ultra-tunna kolfibermaterial (s.k. thin ply materials). Materialen säljs under varumärket TeXtreme® och används i prestandakrävande och viktkänsliga industri-, flyg- och sportapplikationer. I denna roll får du en intressant möjlighet att bidra till Oxeons fortsatta framgångs- och tillväxtresa med att sätta avtryck i samhället genom forsknings... Visa mer
Oxeon är ett forskningsbaserat materialteknikföretag som fokuserar på utveckling, produktion och försäljning av ultra-tunna kolfibermaterial (s.k. thin ply materials). Materialen säljs under varumärket TeXtreme® och används i prestandakrävande och viktkänsliga industri-, flyg- och sportapplikationer.




I denna roll får du en intressant möjlighet att bidra till Oxeons fortsatta framgångs- och tillväxtresa med att sätta avtryck i samhället genom forskningsbaserad utveckling och materialkonvertering för en hållbar framtid.



Som CFO har du det övergripande ansvaret för Oxeons ekonomifunktion inklusive dotterbolag och intresseföretag. Rollen innebär ansvar för bokslut, ekonomiska analyser, prognoser, likviditetsuppföljning samt finansiering. Du skall vara drivande i strategi-, budget- och prognosarbete samt arbeta med kontinuerlig processeffektivisering.

Rollen ingår i ledningsgruppen och har personalansvar för två personer inom ekonomi.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Leda ekonomifunktionen och delta i bolagets långsiktiga finansieringsstrategi
Löpande ekonomiska analyser över bolagens resultat, ställning samt nyckeltalsuppföljning (produktion och försäljning)
Ansvarig för koncernens redovisning, rapportering, budget och prognoser
Kontinuerligt utveckla och förbättra rutiner och processer
Föredragande i ekonomisk rapportering i Oxeons styrelse
Stöd till VD och ägare som rör utvecklingen av Oxeon
Extern kontakt med bank, revisorer och skattejurister vid behov
Ansvar för bolagets långsiktiga IT strategi och genomförande
Kalkylering och finansiering av investeringar och nyetableringar
Finansiella risker – riskhantering


Vi söker dig som har akademisk utbildning i ekonomi, mycket god affärsförståelse och minst sex års erfarenhet som ekonomichef/CFO, gärna från ägarlett bolag. Erfarenhet av industriell produktion och försäljning i internationell miljö är starkt meriterande. Du behöver också genuint förstå, och vara intresserad av att arbeta i ett tillväxtföretag med att bygga upp struktur och processer för ekonomi/finans.

Rätt person är en analytisk, prestigelös och lyhörd teamplayer som har ett starkt intresse av att utveckla verksamheter och människor. Vi söker en god kommunikatör med hög integritet och driv, samt god förmåga att skapa förtroende och samarbeta med ägare.



Känner du igen dig i beskrivningen är du välkommen att söka via www.maquire.se . Vi arbetar löpande med intervjuer så vänta inte med att höra av dig. Vid frågor kontakta gärna Elisabeth Lidstedt 0735-19 40 51 eller Åse Torbjär Granath 0763-38 87 97. 

Oxeon bygger på textilforskning från Chalmers och grundades, via Chalmers Entreprenörskola, 2003. Bolaget är idag världsledande inom thin ply materials och genom den gröna energiomställningen har intresset för TeXtreme ökat markant. Bland annat för att materialen spelar en viktig roll för att kunna tillverka lätta tankar för flytande väte (framtidens gröna/hållbara flygbränsle) och dels för att materialen har de egenskaper som krävs för att tillverka viktlösa batterier. Det vill säga batterier som både är batteri och lastbärande. Därtill har Oxeon startat två dotterbolag (applikationsbolag), PPR och Composite Sound, som båda bygger på TeXtreme®.

PPR utvecklar och säljer en reliningslösning för fjärrvärmerör, CarboSeal. En patenterad och unik lösning och produkten lanserades till marknaden sommaren 2021.

Composite Sound utvecklar, producerar och säljer högtalarkonor med TeXtreme® till den globala högtalarmarknaden. Composite Sounds högtalarkonor erbjuder kunden en ljudprestanda som tidigare bara kunde erhållas med väldigt exklusiva och dyra material såsom boron och diamant.

Läs mer på www.textreme.com, www.carboseal.com, www.composite-sound.com Visa mindre

Projekt- och servicechef till Bravida, Borås

Ansök    Aug 4    Maquire Group AB    Teamledare
Bravida ger fastigheter liv – dygnet runt, året om. Det gör vi med hjälp av tusentals medarbetare som installerar och underhåller funktioner för elektricitet, värme och kyla, vatten, sprinkler, ventilation, kraft och säkerhet. Vi erbjuder tekniska helhetslösningar genom fastighetens hela liv – från rådgivning och projektering till installation och service. Vi är ett stort företag med 12 000 medarbetare, 65 000 kunder och en lokal närvaro över hela Norden. ... Visa mer
Bravida ger fastigheter liv – dygnet runt, året om. Det gör vi med hjälp av tusentals medarbetare som installerar och underhåller funktioner för elektricitet, värme och kyla, vatten, sprinkler, ventilation, kraft och säkerhet. Vi erbjuder tekniska helhetslösningar genom fastighetens hela liv – från rådgivning och projektering till installation och service. Vi är ett stort företag med 12 000 medarbetare, 65 000 kunder och en lokal närvaro över hela Norden. Vi möter kunderna på plats och tar långsiktigt ansvar för vårt arbete. Tillsammans kan vi ta oss an spännande och tekniskt krävande uppdrag som få andra företag klarar.

Om tjänsten
Som Projekt- och servicechef på Bravida är dina arbetsuppgifter att leda och utveckla filialen mot uppsatta mål samt ansvara för personalens utveckling. Du arbetar aktivt med att vårda, utveckla och skapa kundrelationer och ansvarar för att uppdragen genomförs med högt tekniskt och ekonomiskt resultat. I rollen leder du ett team med projektledare, administratör och ventilationsmontörer, totalt 14 medarbetare. Tjänsten rapporterar till avdelningschef.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

• Filialens resultat
• Organisera, leda och engagera medarbetare
• Bibehålla och utveckla goda kundrelationer
• Kalkylera och offerera priser och förfrågningar
• Styrning och samordning av projekt och avtal
• Vara delaktig i Bravidas förbättringsarbeten och utveckla ventilations-service i Borås

I rollen får du frihet under ansvar. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, ditt driv och ditt intresse. Enheten i Borås har en etablerad kundbas, men nu vill vi växa och bli större! Kunderna är fastighetsägare, byggare, industri och en del privatpersoner.

Vem är du?
Vi söker dig som har en teknisk examen eller motsvarande och flera års erfarenhet inom bygg- och fastighetsbranschen. Du är van vid resultatansvar och att arbeta med uppföljning av ekonomiska resultat. Du har känsla och intresse för säljarbete och kundrelationer. Du har tidigare arbetat med att leda och utveckla personal med gott resultat. Du behärskar Office-paketet och andra IT-verktyg väl.

Arbetet som Projekt- och servicechef kräver ofta snabba beslut och handling, vilket kräver hög energi och stor problemlösningsförmåga.

För den här tjänsten ser vi gärna att du har förankring i Borås med omnejd. Har du även ett befintligt kontaktnät i regionen är det starkt meriterande. B-körkort är ett krav.

Vad Bravida erbjuder
Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. Bravida erbjuder dig en plats att växa på och utvecklas tillsammans med ett team av erfarna kollegor i en region som satsar framåt.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Bravida med Maquire. Vi ser fram emot att höra av dig! Välkommen med din ansökan via maquire.se senast den 26 augusti. Om du har frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Hörnestam 076-338 76 46. Under semesterperioden är vi lite mindre tillgängliga för samtal, men välkommen med intresseanmälan och ev frågor via ansökan så återkommer vi till dig. Urval och intervjuer tar vid i augusti kring ansökningstidens slut. Visa mindre

Filialchef Ventilation till Bravida, Borås

Ansök    Maj 25    Maquire Group AB    Gruppchef, teknik
Bravida ger fastigheter liv – dygnet runt, året om. Det gör vi med hjälp av tusentals medarbetare som installerar och underhåller funktioner för elektricitet, värme och kyla, vatten, sprinkler, ventilation, kraft och säkerhet. Vi erbjuder tekniska helhetslösningar genom fastighetens hela liv – från rådgivning och projektering till installation och service. Vi är ett stort företag med 12 000 medarbetare, 65 000 kunder och en lokal närvaro över hela Norden. ... Visa mer
Bravida ger fastigheter liv – dygnet runt, året om. Det gör vi med hjälp av tusentals medarbetare som installerar och underhåller funktioner för elektricitet, värme och kyla, vatten, sprinkler, ventilation, kraft och säkerhet. Vi erbjuder tekniska helhetslösningar genom fastighetens hela liv – från rådgivning och projektering till installation och service. Vi är ett stort företag med 12 000 medarbetare, 65 000 kunder och en lokal närvaro över hela Norden. Vi möter kunderna på plats och tar långsiktigt ansvar för vårt arbete. Tillsammans kan vi ta oss an spännande och tekniskt krävande uppdrag som få andra företag klarar.

Om tjänsten
Som filialchef på Bravida är dina arbetsuppgifter att leda och utveckla filialen mot uppsatta mål samt ansvara för personalens utveckling. Du arbetar aktivt med att vårda, utveckla och skapa kundrelationer och ansvarar för att uppdragen genomförs med högt tekniskt och ekonomiskt resultat. I rollen leder du ett team med projektledare, administratör och ventilationsmontörer, totalt 14 medarbetare. Tjänsten rapporterar till avdelningschef.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

• Filialens resultat
• Organisera, leda och engagera medarbetare
• Bibehålla och utveckla goda kundrelationer
• Kalkylera och offerera priser och förfrågningar
• Styrning och samordning av projekt och avtal
• Vara delaktig i Bravidas förbättringsarbeten och utveckla ventilations-service i Borås

I rollen får du frihet under ansvar. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, ditt driv och ditt intresse. Enheten i Borås har en etablerad kundbas, men nu vill vi växa och bli större! Kunderna är fastighetsägare, byggare, industri och en del privatpersoner.

Vem är du?
Vi söker dig som har en teknisk examen eller motsvarande och flera års erfarenhet inom bygg- och fastighetsbranschen. Du är van vid resultatansvar och att arbeta med uppföljning av ekonomiska resultat. Du har känsla och intresse för säljarbete och kundrelationer. Du har tidigare arbetat med att leda och utveckla personal med gott resultat. Du behärskar Office-paketet och andra IT-verktyg väl.

Arbetet som servicechef kräver ofta snabba beslut och handling, vilket kräver hög energi och stor problemlösningsförmåga.

För den här tjänsten ser vi gärna att du har förankring i Borås med omnejd. Har du även ett befintligt kontaktnät i regionen är det starkt meriterande. B-körkort är ett krav.

Vad Bravida erbjuder
Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. Bravida erbjuder dig en plats att växa på och utvecklas tillsammans med ett team av erfarna kollegor i en region som satsar framåt.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Bravida med Maquire. Vi ser fram emot att höra av dig! Välkommen med din ansökan via maquire.se senast den 23 juni. Om du har frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Hörnestam 076-338 76 46. Visa mindre

VD till P. Olander Medica, Borås

PO Medica säljer och marknadsför toppmodern medicinteknisk utrustning och andra produkter från ledande leverantörer. Bolaget har utvecklats med avancerad utbildningsverksamhet och kunskapsöverföring inom kirurgiska specialiteter. På huvudkontoret i Sparsör utanför Borås, med några steg från föreläsningssalen till laboratoriet, erbjuds både den teoretiska kunskapen och färdigheten för att utföra ingrepp i praktiken. Företaget grundades 1997 av Per Olander s... Visa mer
PO Medica säljer och marknadsför toppmodern medicinteknisk utrustning och andra produkter från ledande leverantörer. Bolaget har utvecklats med avancerad utbildningsverksamhet och kunskapsöverföring inom kirurgiska specialiteter. På huvudkontoret i Sparsör utanför Borås, med några steg från föreläsningssalen till laboratoriet, erbjuds både den teoretiska kunskapen och färdigheten för att utföra ingrepp i praktiken. Företaget grundades 1997 av Per Olander som är ägare och nuvarande VD, omsättningen är ca 90 mkr och det är 13 anställda. Läs mer på www.po-medica.se

Roll och organisation
Vi söker nu en extern VD till bolaget som skall ta vid och driva fortsatt lönsam tillväxt genom att leda och utveckla organisationen till nästa nivå. PO Medica har stort know-how med hög servicegrad och starka kundrelationer både i agenturverksamheten och utbildningsverksamheten. Personalansvaret omfattar 7 kompetenta kollegor med ansvar inom produkt/sortiment/försäljning, administration samt logistik/operations.

Ansvar och arbetsuppgifter

• Löpande leda, organisera och utveckla verksamheten
• Resultatansvar och uppföljning av ekonomi. Bokslut, budget, delårs- och årsredovisningar, lån, likviditet inklusive finansiella frågor
• Kundrelationer, egen försäljning och säljledning – sätta mål och följa upp
• Utveckla nya marknader och identifiera affärsmöjligheter
• Ansvar för avtal med leverantörer (i dagsläget 29 stycken)
• Strategisk utveckling av produktportföljen
• Granskning och tecknande av alla kommersiella avtal
• Presentation o rapportering till styrelsen
• Regulatoriska frågor (tex ISO)

Din bakgrund, erfarenhet
För det här jobbet behöver du ha erfarenhet av försäljning och ledarskap likaväl som resultatansvar och ekonomiuppföljning, men du behöver inte ha varit VD tidigare. Du har relevant utbildning inom ekonomi, sälj & marknad. Viktiga kunskaper är företagsekonomi och förståelse för grossistrollen med utveckling av både kund- och leverantörsförhållanden för att utveckla affären.

Personlighet/ledarstil
Kulturen i PO Medica är informell men även professionell i mötet med kvalificerade kunder och leverantörer. Vi söker dig som är prestigelös och entreprenörsinriktad och vill utvecklas tillsammans med dina medarbetare. Som ledare är du pedagogisk, proaktiv, målfokuserad och affärsdriven. Du är socialt trygg med känsla för att ta folk i många olika situationer och bygger nätverk i sammanhang som stärker företaget.

Det här är en möjlighet att få ansvaret att vidareutveckla ett framgångsrikt bolag i sin nisch, och med ditt ledarskap skapa arbetsglädje och driva affärsutveckling.

Välkommen med din ansökan med CV o brev på maquire.se senast den 30 september. Vid frågor ring Elisabeth Lidstedt 0735-19 40 51. Visa mindre

R&D Manager at Eton Systems, Gånghester

Ansök    Nov 16    Maquire Group AB    Utvecklingschef
Eton Systems was founded in 1967 and was sprung from Eton Fashion, a Swedish company making shirts since 1928. Early on Eton Fashion realized the benefits of streamlining its production process, minimizing downtime, and utilize factory premises better. This led to the development of Eton Systems – the world’s first UPS system. The most recent incarnation of the original Eton UPS concept is now gaining recognition as the industry standard for precise and c... Visa mer
Eton Systems was founded in 1967 and was sprung from Eton Fashion, a Swedish company making shirts since 1928. Early on Eton Fashion realized the benefits of streamlining its production process, minimizing downtime, and utilize factory premises better. This led to the development of Eton Systems – the world’s first UPS system.

The most recent incarnation of the original Eton UPS concept is now gaining recognition as the industry standard for precise and comprehensive production control by leading global manufacturers. No other system offers the same level of flexibility, quality, and return on your investment. We are proud of our system. And we think it shows.

Today there are more than 4 500 Eton systems installed in over 75 countries and in different production areas, including garment, home textiles, furniture, plastic, and automotive industries. The Eton Systems' headquarters is situated in Gånghester, outside Borås, in Sweden, where approx. 50 people are working. An additional 10 employees located outside Sweden.

Eton Systems has an industrial owner in Karnell, an investment company with a long-term horizon and an ambition to develop smaller non listed companies that operate within the industrial sector.

The position

The R&D Manager will be a key player in developing Eton Systems into a state-of-the-art systems solutions company to support its growth ambitions. The focus for this role will be on software but also hardware and firmware, and you will be leading the R&D team with developers in all three areas. In total nine direct reports, two of them being team leaders and two are consultants.

Eton Systems is currently going through an interesting phase of modernizing ways of working. This role offers the possibility to work close to an industrial and production environment, being part of a management team with a wide area of responsibility.

You will report to CEO, be a part of the Management Team, and be based in the headquarter in Gånghester.

Key Responsibilities

• Set the R&D strategy together with the management team
• Be a hands-on leader and executing the strategy together with your team
• In addition to new product development also handle existing product portfolio and patents
• Researching industry/technology trends and using knowledge for business improvement
• Contribute to that R&D department is involved in supporting customer projects
• Analysing performance and drawing up action plans
• To effectively communicate with other departments within the company
• Contribute to a stimulating and entrepreneurial culture

Qualifications, Experience & Personality

For this position you ought to have a relevant engineering university degree or equivalent professional qualifications. Experience of leading an R&D team with projects involving software development along with experience in automation and production logistics is an ideal background. It is a great plus if you also have an understanding of lean. This position acts nationally and internationally and requires fluent English and Swedish, verbal and written.

Among your personal characteristics we would like to find collaboration and communication skills along with the ability to plan and organize tasks and projects simultaneously. You have the experience and ability to influence both team and stakeholders. With your curious and entrepreneurial mindset you want to be in the forefront of technological development and see business opportunities for Eton Systems.

We welcome your application at maquire.se. Please don’t hesitate to contact Maria Hörnestam at Maquire +46 763 38 76 46 for further information. Visa mindre

VD till MuoviTech i Borås

MUOVITECH - BÄST I JORDEN. MuoviTech bidrar till en hållbar framtid genom att underlätta produktion av förnybar energi. Vi är Europas ledande leverantör av innovativa produkter och system för geoenergi, telecom och tryckvatten, med egna fabriker i Sverige, Finland, Polen, Holland, England och Norge. MuoviTech är ett familjeföretag som startades för 20 år sedan och Ernströmgruppen AB är nu största ägare. Huvudkontoret finns i Brämhult med 35 medarbetare och... Visa mer
MUOVITECH - BÄST I JORDEN. MuoviTech bidrar till en hållbar framtid genom att underlätta produktion av förnybar energi. Vi är Europas ledande leverantör av innovativa produkter och system för geoenergi, telecom och tryckvatten, med egna fabriker i Sverige, Finland, Polen, Holland, England och Norge. MuoviTech är ett familjeföretag som startades för 20 år sedan och Ernströmgruppen AB är nu största ägare. Huvudkontoret finns i Brämhult med 35 medarbetare och totalt i koncernen är det 100 anställda. MuoviTech omsätter 450 miljoner kronor och är ett kunskapsbolag i stark tillväxt. Läs gärna mer på www.muovitech.com

MuoviTech står inför ett spännande tillväxtskede med en tydlig målsättning att fram till år 2027 omsätta 1 miljard kronor genom organisk tillväxt, förvärv och utvecklad struktur.

Som VD har du ett övergripande ansvar för koncernen med 100 anställda i sex länder. Du omfamnar helheten mot målet att professionalisera bolaget och skapa strukturkapital så att MuoviTech kan nå ökad tillväxt baserad på solida hörnstenar, genom att skruva på rutiner och processer. Arbetet är internationellt och strategiskt men likväl operativt och hands on. Du rapporterar till en engagerad och kvalificerad styrelse.

Ansvar och arbetsuppgifter:

• Fullt resultatansvar
• Översyn av den legala strukturen
• Utveckling av strategisk och operativ ledningsgrupp
• Tydliggöra roller och funktioner i managementteamet
• Utveckla och implementera struktur och arbetssätt för större enhetlighet inom koncernen
• Utveckling av KPI: er och uppföljning som kommuniceras till alla
• Organisationsutveckling och konsolidering av bolaget



Vi söker dig med tidigare erfarenhet som VD från internationellt tillväxtbolag, gärna med en civilingenjörsexamen eller liknande som grund. Vi ser gärna att du är mer generalist än specialist, med känsla och förståelse för flöden och helheten i verksamheten samt hur alla funktioner kan optimeras. Har du dessutom arbetat i ägarledda bolag och kanske även gjort förvärv är det ett stort plus. Vi söker dig som har stort teknikintresse och gärna även erfarenhet från geotermik, hållbarhet och/eller energifrågor sedan tidigare. Likaväl som du brinner för affärsutveckling och förstår entreprenörens vardag trivs du med att arbeta fram god struktur och rutiner som är skalbara för bolagets framdrift och utveckling.

Den här rollen passar dig som trivs med strategiarbete på koncernnivå men också i det dagliga livet. Du är en jordnära person med ett genuint intresse att med omsorg utveckla medarbetare och organisation. Du är en duktig kommunikatör, både inkluderande och inlyssnande. Din ledarstil präglas av tillit och förtroende. Du är beslutsmässig och har mod att prova nytt och driva igenom förändring. Du har lätt för att se helheter och arbeta fram struktur och med din positiva framtoning har du förmågan att motivera andra.

Hos MuoviTech präglas kulturen av framåtanda, affärs- och entreprenörskap. Men även av frihet och ansvar, vi-anda, familjär stämning och hjälpsamma kollegor. Stämmer detta in på dig och brinner du för utveckling och högt uppsatta mål? Då är det här drömjobbet för dig!

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev på www.maquire.se senast den 8 maj. Om du har frågor, kontakta Mia Roos 0723-28 22 53, [email protected] eller Åse Torbjär Granath 076-338 87 97, [email protected]. Visa mindre

R&D Manager at Eton Systems, Gånghester

Ansök    Maj 13    Maquire Group AB    Utvecklingschef
Eton Systems was founded in 1967 and was sprung from Eton Fashion, a Swedish company making shirts since 1928. Early on Eton Fashion realized the benefits of streamlining its production process, minimizing downtime, and utilize factory premises better. This led to the development of Eton Systems – the world’s first UPS system. The most recent incarnation of the original Eton UPS concept is now gaining recognition as the industry standard for precise and c... Visa mer
Eton Systems was founded in 1967 and was sprung from Eton Fashion, a Swedish company making shirts since 1928. Early on Eton Fashion realized the benefits of streamlining its production process, minimizing downtime, and utilize factory premises better. This led to the development of Eton Systems – the world’s first UPS system.

The most recent incarnation of the original Eton UPS concept is now gaining recognition as the industry standard for precise and comprehensive production control by leading global manufacturers. No other system offers the same level of flexibility, quality, and return on your investment. We are proud of our system. And we think it shows.

Today there are more than 4 500 Eton systems installed in over 75 countries and in different production areas, including garment, home textiles, furniture, plastic, and automotive industries. The Eton Systems' headquarters is situated in Gånghester, outside Borås, in Sweden, where approx. 50 people are working. An additional 10 employees located outside Sweden.

Eton Systems has an industrial owner in Karnell, an investment company with a long-term horizon and an ambition to develop smaller non listed companies that operate within the industrial sector.

The position

The R&D Manager will be a key player in developing Eton Systems into a state-of-the-art systems solutions company to support its growth ambitions. The focus for this role will be on software but also hardware and firmware, and you will be leading the R&D team with developers in all three areas. In total nine direct reports, two of them being team leaders and three are consultants.

Eton Systems is currently going through an interesting phase of modernizing ways of working. This role offers the possibility to work close to an industrial and production environment, being part of a management team with a wide area of responsibility.

You will report to CEO, be a part of the Management Team, and be based in the headquarter in Gånghester.

Key Responsibilities

• Set the R&D strategy together with the management team
• Be a hands-on leader and executing the strategy together with your team
• In addition to new product development also handle existing product portfolio and patents
• Researching industry/technology trends and using knowledge for business improvement
• Contribute to that R&D department is involved in supporting customer projects
• Analysing performance and drawing up action plans
• To effectively communicate with other departments within the company
• Contribute to a stimulating and entrepreneurial culture

Qualifications, Experience & Personality

For this position you ought to have a relevant engineering university degree or equivalent professional qualifications. Experience of leading an R&D team with projects involving software development along with experience in automation and production logistics is an ideal background. It is a great plus if you also have an understanding of lean. This position acts nationally and internationally and requires fluent English and Swedish, verbal and written.

Among your personal characteristics we would like to find collaboration and communication skills along with the ability to plan and organize tasks and projects simultaneously. You have the experience and ability to influence both team and stakeholders. With your curious and entrepreneurial mindset you want to be in the forefront of technological development and see business opportunities for Eton Systems.

We welcome your application at maquire.se until the 30th of May. Please don’t hesitate to contact Maria Hörnestam at Maquire +46 763 38 76 46 for further information. Visa mindre

Ekonomi- och Finanschef till Sparbanken Sjuhärad, Borås

Sparbanken Sjuhärad AB (publ) är den näst största fristående sparbanken i Sverige med en affärsvolym på cirka 70 miljarder och 166 anställda. Sparbanken Sjuhärad är en fullsortimentsbank med hög professionalism och stort affärs- och lönsamhetsfokus. Bankens verksamhetsområde utgörs av kommunerna Borås, Bollebygd, Mark och Svenljunga där banken har en mycket stark ställning på såväl privat- som företagsmarknaden. Banken är majoritetsägd av Sparbanksstiftels... Visa mer
Sparbanken Sjuhärad AB (publ) är den näst största fristående sparbanken i Sverige med en affärsvolym på cirka 70 miljarder och 166 anställda. Sparbanken Sjuhärad är en fullsortimentsbank med hög professionalism och stort affärs- och lönsamhetsfokus. Bankens verksamhetsområde utgörs av kommunerna Borås, Bollebygd, Mark och Svenljunga där banken har en mycket stark ställning på såväl privat- som företagsmarknaden. Banken är majoritetsägd av Sparbanksstiftelsen Sjuhärad och har även Swedbank AB (publ) och Vinstandelsstiftelsen Sporren som delägare. Stiftelsens främsta uppgift är att vara en långsiktig och stabil ägare till Sparbanken Sjuhärad och att stärka bankens konkurrenskraft. Stiftelsen delar årligen ut bidrag inom kategorierna forskning/utbildning, näringsliv, kultur och idrott. Läs mer på www.sparbankensjuharad.se

Rollen innebär övergripande ansvar för bankens ekonomi, administration samt finansiell rapportering och resultatuppföljning. I nära samarbete med VD och den övriga bankledningen arbetar du med affärsstödjande analys för bästa möjliga beslutsunderlag. Ekonomi- och Finanschefen deltar aktivt som föredragande i styrelsemöten samt i bankens Finanskommitté. Du skall vara drivande i strategi-, budget- och prognosarbete samt ansvara för legal finansiell rapportering, bl.a. till Finansinspektionen. En viktig del i uppdraget är ledarskap för tre personer på ekonomiavdelningen samt chefen för intern support. Här är fokus att utveckla gruppens arbete genom effektiva processer och stöd i automatisering av rutinuppgifter, som möjliggör samverkan och rollutveckling.

Vi söker dig med gedigen erfarenhet av ledarroll inom ekonomi och med mycket god finansiell kunskap, med fördel genom bakgrund från bank eller motsvarande regelstyrd verksamhet. Du har en affärsmässig helhetssyn som kopplar ekonomistyrningen till affärsmålen och bidrar till verksamhetsutveckling. Du har akademisk examen inom ekonomi, hög kompetens inom redovisning och ekonomisk analys och är uppdaterad på hur man skapar största nytta med systemstöd.

Ett engagerat och motiverande ledarskap är avgörande och med ett positivt och förtroendeingivande sätt har du lätt för att bygga stabila och långsiktiga relationer. Du uppfattas som en socialt säker person med stor nyfikenhet och framåtanda men arbetar samtidigt metodiskt, strukturerat och med prioriteringsförmåga för att fullfölja planer och strategier. Din ledarstil bygger på stark kommunikativ förmåga där du skapar resultat genom att verka genom andra och inspirera till positiva samarbeten.

Det här är en nyckelroll i en framgångsrik verksamhet där du tar vid och utvecklar en välskött och affärsstödjande ekonomifunktion.

Välkommen med din ansökan på www.maquire.se senast den 11 april. Vid frågor, kontakta Anna Åkesson 0763-38 87 96, e-post [email protected] Visa mindre