Lediga jobb som Ekonomikonsult i Borås

Se lediga jobb som Ekonomikonsult i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

Strateg till ekonomienhet

Att hjälpa människor till en bättre hälsa är ett av de viktigaste uppdragen man kan ha. På Södra Älvsborgs sjukhus (SÄS) är vi 3700 medarbetare med 120 olika yrken som tillsammans bidrar till det varje dag. Vilken roll vill du spela? Oavsett roll kan vi erbjuda dig ett meningsfullt, tryggt och utvecklande arbete där du finns till och gör skillnad för andra. Våra medarbetare säger ofta att SÄS är ett ”lagom stort sjukhus” – det är så pass stort att man ... Visa mer
Att hjälpa människor till en bättre hälsa är ett av de viktigaste uppdragen man kan ha. På Södra Älvsborgs sjukhus (SÄS) är vi 3700 medarbetare med 120 olika yrken som tillsammans bidrar till det varje dag. Vilken roll vill du spela?



Oavsett roll kan vi erbjuda dig ett meningsfullt, tryggt och utvecklande arbete där du finns till och gör skillnad för andra. Våra medarbetare säger ofta att SÄS är ett ”lagom stort sjukhus” – det är så pass stort att man kan utvecklas och göra karriär och så pass litet att det finns en känsla av gemenskap över verksamhetsområdena. Hos oss finns en framåtanda och det pågår alltid spännande satsningar och forskning för att förbättra vården för våra patienter och möta framtidens utmaningar inom hälso- och sjukvård.



Vill du veta mer om oss? Följ oss i sociala medier: https://www.facebook.com/sodraalvsborgssjukhusvgr, https://www.linkedin.com/company/södra-älvsborgs-sjukhus/mycompany/, https://www.instagram.com/sodra_alvsborgs_sjukhus/?hl=sv



Om oss
Södra Älvsborgs sjukhus (SÄS) är ett specialistsjukhus och en av Västra Götalandsregionens större vårdgivare som erbjuder både akut- och planerad vård med fokus på högspecialiserad vård.

Vi arbetar för en hälsofrämjande och sömlös vård där kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning och utbildning står i centrum. Genom nära samarbete med regionens lärosäten utbildar vi nästa generations medarbetare och bedriver forskning med hög genomförandekraft. Vår målbild är att erbjuda vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus och medarbetarna har en bra arbetsmiljö.

Tillsammans utvecklar vi Södra Älvsborgs sjukhus för en hållbar framtid.

Om vår lediga tjänst
På ekonomienheten arbetar 10 controllers med gemensamma och olika ansvarsområden. För oss är det viktigt att det finns en god teamkänsla och vi arbetar tätt tillsammans i gruppen och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Vi arbetar nära verksamheten och samarbetar även med andra funktioner på SÄS i olika frågeställningar, projekt och uppdrag.

Som strateg på ekonomienheten kommer du att ha en sjukhusövergripande och samordnande roll huvudsakligen inriktad mot uppföljning och controlling. I den samordnande rollen ingår att planera, leda och arbeta med organisationen där du verkar på olika nivåer men även själv gör arbete med analyser, uppföljning och rapportering av verksamhetens resultat. Det innebär att du kommer att hantera båda regionala och sjukhusövergripande uppdrag samt arbeta direkt mot enskild verksamhet på SÄS. Du är direkt underställd ekonomichefen och kommer genom ett proaktivt och coachande förhållningssätt stödja beslutsfattare i frågor som rör ekonomisk planering, budgetering och uppföljning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Utveckla strategi och arbetssätt för förvaltningens uppföljning och controlling
Samordna, analysera och rapportera verksamheternas resultat ur ett SÄS övergripande perspektiv
Leda, planera och samordna ekonomienhetens utvecklingsarbete tillsammans med ekonomichefen

Din profil
Vi söker dig som har en högskoleexamen, gärna med ekonomisk inriktning och några års erfarenhet av strategiskt ekonomiarbete, alternativt mångårig arbetslivserfarenhet av liknande tjänst som arbetsgivare bedömer likvärdig.

Vi värdesätter både individuellt arbete och samarbete i team. Därför är det viktigt att du har god social kompetens och samarbetsförmåga, samtidigt som du kan göra egna prioriteringar.

För att lyckas i denna roll ser vi att du har följande egenskaper:

Förändringsbenägenhet: Har ett drivande förhållningssätt och trivs i förändring och utveckling, med erfarenhet av att motivera andra genom förmågan att skapa engagemang.
Strategisk och analytisk förmåga: Förmåga att analysera komplexa ekonomiska data och använda insikterna för att bidra till att fatta välgrundade beslut. Kan se helheten och tänka långsiktigt med fokus på att främja sjukhusets övergripande mål och utveckling men också verka i detaljfrågor.
Kommunikativ förmåga: Förmåga att kommunicera tydligt och effektivt både muntligt och skriftligt. Kan representera ekonomichefen vid behov.

Vi vill att du motiveras av att aktivt stödja och inspirera organisationen utifrån din och ekonomienhetens kompetens för att bidra till utveckling av vården.

Det är meriterande om du har erfarenhet av tidigare arbete inom hälso- och sjukvård eller politiskt styrd organisation. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Intervjuer planeras under vecka 23-24.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate.




Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

Ekonom till RISE i Borås

Ansök    Apr 16    Poolia Sverige AB    Ekonomikonsult
Till RISE i Borås söker vi nu en ekonom med fokus på kund-och leverantörsfakturor! Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig till 31 augusti med god möjlighet till förlängning! Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande! Om tjänsten Vi söker nu en person som bidrar i verksamhetens arbete i vardagen kopplat till både fakturahantering och support-arbetsuppgifter. Verksamheten arbetar behovsanpassat efter schema inom två olik... Visa mer
Till RISE i Borås söker vi nu en ekonom med fokus på kund-och leverantörsfakturor! Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig till 31 augusti med god möjlighet till förlängning!

Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
Vi söker nu en person som bidrar i verksamhetens arbete i vardagen kopplat till både fakturahantering och support-arbetsuppgifter. Verksamheten arbetar behovsanpassat efter schema inom två olika arbetsgrupper. Arbetsuppgifter som ingår i rollen:

• Support till kunder och leverantörer gällande fakturor.
• Kravhantering för kund- och leverantörsfakturor.
• Skanna, validera och kontera leverantörsfakturor.
• Avvikelsehantering – hantera och /eller bestrida inkompletta leverantörsfakturor.
• Registervård – Kund- och leverantörsregister.
• Posthantering – In- och utgående post.

Arbetstider 08.00-16.30 med viss möjlighet till flexibla arbetstider.
Placering: Brinellgatan 4 i Borås.

Vem är du?
Vi söker dig som är en kommunikativ lagspelare. Du gillar att samarbeta med andra men har också förmågan att driva det egna arbetet självständigt. Du är serviceminded och noggrann i ditt arbete. Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. I övrigt ser vi att du har:

• Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande kunskaper genom flerårig arbetslivserfarenhet från aktuella arbetsuppgifter.
• Minst 5 års erfarenhet från aktuella arbetsuppgifter på en reskontrafunktion.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor. Visa mindre

Ekonomiadministratör/controller till RISE

Ansök    Nov 13    Poolia Sverige AB    Ekonomikonsult
Just nu söker vi en ekonomiadministratör/controller till RISE i Borås. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start 2 januari och sträcker sig 31 augusti 2024 med möjlighet till förlängning! Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande! Om tjänsten Avdelning koncerncontrolling är en del av RISE centrala finansorgansisation. Avdelningen har flera ansvarsområden varav ett är finansiell support kring forsknings finansiering och koncernprojektcontrolling. ... Visa mer
Just nu söker vi en ekonomiadministratör/controller till RISE i Borås. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start 2 januari och sträcker sig 31 augusti 2024 med möjlighet till förlängning!

Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
Avdelning koncerncontrolling är en del av RISE centrala finansorgansisation. Avdelningen har flera ansvarsområden varav ett är finansiell support kring forsknings finansiering och koncernprojektcontrolling.

Uppdraget utgörs i huvudsak av ekonomiadministrativa uppgifter, exempel på detta är:
• Hantering av personaluppgifter.
• Beräkning av timkostnader.
• Förbereda och sammanställa underlag för revisors granskning
• Kontroll av ekonomiska underlag vid redovisning av forskningsprojekt.
• Support till projektcontrollers och projektcontrollers (via mail/telefon ).
• Koordinera central information till projektcontrollers

Avdelningen har 11 medarbetare. Du arbetar heltid 08:00 – 16:30 med möjlighet till Flex. Arbetet bedrivs från kontoret på Brinellgatan 4 i Borås. Hybridarbete tillämpas och arbetet kan till del bedrivas från hemmet om så önskas.

Vem är du?

För att bli framgångsrik i uppgiften ser vi att du som person är noggrann, metodisk och ansvarstagande. Du är flexibel med gott siffersinne. I övrigt ser vi att du har:

• 2 års erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete
• Grundläggande utbildning inom ekonomi och administration
• IFS (affärssystem), Excel, EasIT (ärendehantering)

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor. Visa mindre

Interim ekonom sökes omgående till en kund i Borås

Ansök    Jun 20    Sway Sourcing Sweden AB    Ekonomikonsult
Dina arbetsuppgifter I det här spännande uppdraget kommer du arbeta för vår kund inom fastighetsbranschen. Kunden genomgår en stor omorganisation som kommer börja gälla från och med december 2023 och målet är att den ska vara i drift från och med januari 2024. På grund av omorganisationen måste kunden förändra redovisningsarbetet och införa en uppdelning om nya ansvarsområden, funktioner och kostnadsställen. I den här rollen kommer du hjälpa kunden att dr... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
I det här spännande uppdraget kommer du arbeta för vår kund inom fastighetsbranschen. Kunden genomgår en stor omorganisation som kommer börja gälla från och med december 2023 och målet är att den ska vara i drift från och med januari 2024. På grund av omorganisationen måste kunden förändra redovisningsarbetet och införa en uppdelning om nya ansvarsområden, funktioner och kostnadsställen. I den här rollen kommer du hjälpa kunden att driva projektet.

Arbetsuppgifterna

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå utav följande:

• Arbeta med att skapa en struktur för redovisning med den nya organisationsmodellen i fokus, tillsammans med en redovisningsekonom och en controller
• Ansvara för att driva projektet enligt den nya redovisningsmodellen
• Agera som coach gentemot andra medarbetare på ekonomiavdelningen när det behövs
• Driva, organisera och utföra implementeringen i affärssystemen
• Finnas till hands för att hjälpa samt utbilda budgetansvariga samt andra användare i budgetprocessen

Krav

Kunden vill gärna att du som söker rollen uppfyller följande krav:

• Du är en kompetent samt självgående ekonom
• Erfarenhet av redovisning och budgetering
• Erfarenhet av personalansvar
• Erfarenhet av en projektledarroll samt av att införa nya arbetssätt/dimensioner i system

Det är meriterande med erfarenhet från fastighetsbranschen.



Tillträde och ansökan

Uppdragslängd: Omgående- 2023-10-30. Uppdraget kan komma att förlängas vid behov
Sista ansökningsdagen: 2023-06-30
Ort: Borås. Hybrid arbete förekommer
Övrig information: Det finns möjlighet att ta ut semesterdagar under juli månad
Urval och intervjuer sker löpande!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Ekonom till RISE i Borås

Ansök    Mar 19    Poolia Sverige AB    Ekonomikonsult
Till RISE i Borås söker vi nu en ekonom med fokus på kund-och leverantörsfakturor! Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig till 31 augusti med möjlighet till förlängning! Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande! Om tjänsten Vi söker nu en person som bidrar i verksamhetens arbete i vardagen kopplat till både fakturahantering och support-arbetsuppgifter. Verksamheten arbetar behovsanpassat efter schema inom två olika ar... Visa mer
Till RISE i Borås söker vi nu en ekonom med fokus på kund-och leverantörsfakturor! Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig till 31 augusti med möjlighet till förlängning!

Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
Vi söker nu en person som bidrar i verksamhetens arbete i vardagen kopplat till både fakturahantering och support-arbetsuppgifter. Verksamheten arbetar behovsanpassat efter schema inom två olika arbetsgrupper. Arbetsuppgifter som ingår i rollen:

• Support till kunder och leverantörer gällande fakturor.
• Kravhantering för kund- och leverantörsfakturor.
• Skanna, validera och kontera leverantörsfakturor.
• Avvikelsehantering – hantera och /eller bestrida inkompletta leverantörsfakturor.
• Registervård – Kund- och leverantörsregister.
• Posthantering – In- och utgående post.

Arbetstider 08.00-16.30 med viss möjlighet till flexibla arbetstider.
Placering: Brinellgatan 4 i Borås.

Vem är du?
Vi söker dig som är en kommunikativ lagspelare. Du gillar att samarbeta med andra men har också förmågan att driva det egna arbetet självständigt. Du är serviceminded och noggrann i ditt arbete. Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. I övrigt ser vi att du har:

• Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande kunskaper genom flerårig arbetslivserfarenhet från aktuella arbetsuppgifter.
• Minst 2 års erfarenhet från aktuella arbetsuppgifter på en reskontrafunktion.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor. Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Maj 24    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Flytande svenska & engelska ? Erfarenhet av att göra bokslut ? Självständig & driven... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Flytande svenska & engelska
? Erfarenhet av att göra bokslut
? Självständig & driven Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Maj 20    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Flytande svenska & engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Erfarenhet av... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Flytande svenska & engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Erfarenhet av bokslut & årsredovisning Visa mindre

Interim ekonom sökes omgående till en kund i Borås

Ansök    Jun 20    Sway Sourcing Sweden AB    Ekonomikonsult
Dina arbetsuppgifter I det här spännande uppdraget kommer du arbeta för vår kund inom fastighetsbranschen. Kunden genomgår en stor omorganisation som kommer börja gälla från och med december 2023 och målet är att den ska vara i drift från och med januari 2024. På grund av omorganisationen måste kunden förändra redovisningsarbetet och införa en uppdelning om nya ansvarsområden, funktioner och kostnadsställen. I den här rollen kommer du hjälpa kunden att dr... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
I det här spännande uppdraget kommer du arbeta för vår kund inom fastighetsbranschen. Kunden genomgår en stor omorganisation som kommer börja gälla från och med december 2023 och målet är att den ska vara i drift från och med januari 2024. På grund av omorganisationen måste kunden förändra redovisningsarbetet och införa en uppdelning om nya ansvarsområden, funktioner och kostnadsställen. I den här rollen kommer du hjälpa kunden att driva projektet.

Arbetsuppgifterna

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå utav följande:

• Arbeta med att skapa en struktur för redovisning med den nya organisationsmodellen i fokus, tillsammans med en redovisningsekonom och en controller
• Ansvara för att driva projektet enligt den nya redovisningsmodellen
• Agera som coach gentemot andra medarbetare på ekonomiavdelningen när det behövs
• Driva, organisera och utföra implementeringen i affärssystemen
• Finnas till hands för att hjälpa samt utbilda budgetansvariga samt andra användare i budgetprocessen

Krav

Kunden vill gärna att du som söker rollen uppfyller följande krav:

• Du är en kompetent samt självgående ekonom
• Erfarenhet av redovisning och budgetering
• Erfarenhet av personalansvar
• Erfarenhet av en projektledarroll samt av att införa nya arbetssätt/dimensioner i system

Det är meriterande med erfarenhet från fastighetsbranschen.



Tillträde och ansökan

Uppdragslängd: Omgående- 2023-10-30. Uppdraget kan komma att förlängas vid behov
Sista ansökningsdagen: 2023-06-22
Ort: Borås. Hybrid arbete förekommer
Övrig information: Det finns möjlighet att ta ut semesterdagar under juli månad
Urval och intervjuer sker löpande!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Maj 13    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Flytande svenska & engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Kan göra 50 b... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Flytande svenska & engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Kan göra 50 bokslut under en månad Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Maj 16    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Flytande svenska & engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Kan göra 50 b... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Flytande svenska & engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Kan göra 50 bokslut under en månad Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Maj 14    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Flytande svenska & engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Kan göra 50 b... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Flytande svenska & engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Kan göra 50 bokslut under en månad Visa mindre

CFO till Oxeon, Borås

Ansök    Jan 17    Maquire Group AB    Ekonomikonsult
Oxeon är ett forskningsbaserat materialteknikföretag som fokuserar på utveckling, produktion och försäljning av ultra-tunna kolfibermaterial (s.k. thin ply materials). Materialen säljs under varumärket TeXtreme® och används i prestandakrävande och viktkänsliga industri-, flyg- och sportapplikationer. I denna roll får du en intressant möjlighet att bidra till Oxeons fortsatta framgångs- och tillväxtresa med att sätta avtryck i samhället genom forsknings... Visa mer
Oxeon är ett forskningsbaserat materialteknikföretag som fokuserar på utveckling, produktion och försäljning av ultra-tunna kolfibermaterial (s.k. thin ply materials). Materialen säljs under varumärket TeXtreme® och används i prestandakrävande och viktkänsliga industri-, flyg- och sportapplikationer.




I denna roll får du en intressant möjlighet att bidra till Oxeons fortsatta framgångs- och tillväxtresa med att sätta avtryck i samhället genom forskningsbaserad utveckling och materialkonvertering för en hållbar framtid.



Som CFO har du det övergripande ansvaret för Oxeons ekonomifunktion inklusive dotterbolag och intresseföretag. Rollen innebär ansvar för bokslut, ekonomiska analyser, prognoser, likviditetsuppföljning samt finansiering. Du skall vara drivande i strategi-, budget- och prognosarbete samt arbeta med kontinuerlig processeffektivisering.

Rollen ingår i ledningsgruppen och har personalansvar för två personer inom ekonomi.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Leda ekonomifunktionen och delta i bolagets långsiktiga finansieringsstrategi
Löpande ekonomiska analyser över bolagens resultat, ställning samt nyckeltalsuppföljning (produktion och försäljning)
Ansvarig för koncernens redovisning, rapportering, budget och prognoser
Kontinuerligt utveckla och förbättra rutiner och processer
Föredragande i ekonomisk rapportering i Oxeons styrelse
Stöd till VD och ägare som rör utvecklingen av Oxeon
Extern kontakt med bank, revisorer och skattejurister vid behov
Ansvar för bolagets långsiktiga IT strategi och genomförande
Kalkylering och finansiering av investeringar och nyetableringar
Finansiella risker – riskhantering


Vi söker dig som har akademisk utbildning i ekonomi, mycket god affärsförståelse och minst sex års erfarenhet som ekonomichef/CFO, gärna från ägarlett bolag. Erfarenhet av industriell produktion och försäljning i internationell miljö är starkt meriterande. Du behöver också genuint förstå, och vara intresserad av att arbeta i ett tillväxtföretag med att bygga upp struktur och processer för ekonomi/finans.

Rätt person är en analytisk, prestigelös och lyhörd teamplayer som har ett starkt intresse av att utveckla verksamheter och människor. Vi söker en god kommunikatör med hög integritet och driv, samt god förmåga att skapa förtroende och samarbeta med ägare.



Känner du igen dig i beskrivningen är du välkommen att söka via www.maquire.se senast den 8 februari. Vi arbetar löpande med intervjuer så vänta inte med att höra av dig. Vid frågor kontakta gärna Elisabeth Lidstedt 0735-19 40 51. 

Oxeon bygger på textilforskning från Chalmers och grundades, via Chalmers Entreprenörskola, 2003. Bolaget är idag världsledande inom thin ply materials och genom den gröna energiomställningen har intresset för TeXtreme ökat markant. Bland annat för att materialen spelar en viktig roll för att kunna tillverka lätta tankar för flytande väte (framtidens gröna/hållbara flygbränsle) och dels för att materialen har de egenskaper som krävs för att tillverka viktlösa batterier. Det vill säga batterier som både är batteri och lastbärande. Därtill har Oxeon startat två dotterbolag (applikationsbolag), PPR och Composite Sound, som båda bygger på TeXtreme®.

PPR utvecklar och säljer en reliningslösning för fjärrvärmerör, CarboSeal. En patenterad och unik lösning och produkten lanserades till marknaden sommaren 2021.

Composite Sound utvecklar, producerar och säljer högtalarkonor med TeXtreme® till den globala högtalarmarknaden. Composite Sounds högtalarkonor erbjuder kunden en ljudprestanda som tidigare bara kunde erhållas med väldigt exklusiva och dyra material såsom boron och diamant.

Läs mer på www.textreme.com, www.carboseal.com, www.composite-sound.com Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Maj 10    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Ren svenska & flytande engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Kan göra 50 bo... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Ren svenska & flytande engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Kan göra 50 bokslut under en månad Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Jan 9    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Ren svenska & flytande engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Erfarenhet av ... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Ren svenska & flytande engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Erfarenhet av bokslut & årsredovisning Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Jan 6    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Ren svenska & flytande engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Erfarenhet av ... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Ren svenska & flytande engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Erfarenhet av bokslut & årsredovisning Visa mindre

Vill du utbilda i affärsekonomi?

Ansök    Aug 17    Ackebrink AB    Ekonomikonsult
Vill du vara med och bidra till Sveriges framtid och tillväxt? Vill du vara med och utveckla vuxna i utbildning? Vill du dela med dig av den kunskap du samlat på dig under ditt yrkesliv? Tycker du om att föreläsa? Om du har svarat ja på alla frågor är det självklart att du ska utbilda med oss på Ackebrink! Ackebrink AB är ett kunskapsföretag som hjälper yrkeshögskoleanordnare med att hitta duktiga yrkeskompetenta och branscherfarna utbildare till sina kurs... Visa mer
Vill du vara med och bidra till Sveriges framtid och tillväxt? Vill du vara med och utveckla vuxna i utbildning? Vill du dela med dig av den kunskap du samlat på dig under ditt yrkesliv? Tycker du om att föreläsa? Om du har svarat ja på alla frågor är det självklart att du ska utbilda med oss på Ackebrink!
Ackebrink AB är ett kunskapsföretag som hjälper yrkeshögskoleanordnare med att hitta duktiga yrkeskompetenta och branscherfarna utbildare till sina kurser och utbildningar. Läs mer om oss på ackebrink.se.
Vi erbjuder dig möjligheten att utbilda morgondagens kollegor inom just din bransch. Utbildningsuppdrag via oss innebär att du jobbar ute hos Yrkeshögskoleanordnare . Det är en fantastisk dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. Du jobbar direkt med vuxna motiverade studerande som läser olika yrkeshögskoleutbildningar på olika orter runt om i Sverige.
Vi tror du är egen företagare som vid sidan av dina övriga uppdrag vill utbilda blivande yrkeskollegor eller att du har en lucka i ditt yrkesliv och därför äntligen kan ta chansen att få utbilda andra.
Vi söker dig som brinner för att kunskapsöverföra till andra och som trivs i en utbildande roll. Du är prestigelös som person men vågar sätta ner foten där det behövs. Du gillar att befinna dig i sociala sammanhang och handleda både grupper och individer och locka fram det bästa hos båda.
Du behöver inte ha utbildat förut men älska att förmedla kunskap och brinna för att utbilda blivande branschkollegor!
Vi söker någon som vill utbilda studerande som läser ett par olika yrkeshögskoleutbildningar i affärsekonomi kommande läsår. Det är totalt tre kurser mellan tre och fyra veckor långa.
Den ena kursen syftar till att utveckla den studerandes kunskaper och färdigheter i grundläggande affärsekonomi och ekonomistyrning. I kursen studeras lönsamhet, nyckeltal, budget, prissättning, affärsnytta och samband mellan ekonomiska begrepp. I kursen tas också upp kalkylprogram för beräkningar, datahantering och analys samt tolkning av olika ekonomiska rapporter. Denna är på plats i Uddevalla.
De andra två kurserna syftar till att den studerande skall ha kunskaper om budgetering och uppföljning. Den studerande skall få förståelse för viktiga nyckeltal med fokus på säljyrket och skall efter genomgången kurs ha kunskaper om affärsplanering och ekonomiska grundbegrepp. Dessa två är på plats i Borås.
Vi söker någon som kan ta alla tre kurser men det är inte nödvändigt.
Vi tar endast emot ansökan via mail!
Utbildarintroduktion
Alla våra utbildare genomgår innan kursstart en lärarintroduktion, där vi går igenom vad som förväntas av dig som utbildare. Vi hjälper dig även med att planera din första kurs och ditt kursmaterial. Vi ger dig även tips, råd och stöd på vägen.
Ackebrink har funnits i mer än 15 år och år 2013 och 2014 blev vi utnämnda till ett Gasellföretag. Idag levererar vi upp mot 250 kurser per år och våra kunder finns idag från Luleå i norr till Malmö i söder. Vi levererar utbildningskonsulter inom allt från projektledning och ekonomi till sprängteknik, VA-teknik och matematik med mycket mera.
Om du nu inte har just den här kompetensen men är grym på något annat, skicka gärna in en ansökan till oss eller registrera dig via vår hemsida så kontaktar vi dig - ackebrink.se/kontakta-mig Visa mindre

Redovisningsansvarig

Ansök    Dec 14    Randstad AB    Ekonomikonsult
Arbetsbeskrivning Vi söker en affärsorienterad och driven redovisningsansvarig till ett internationellt bolag som vill arbeta nära verksamheten och bidra till fortsatt utveckling och effektivisering. Trivs du i en platt organisation med snabba beslutsvägar?  Föredrar du att jobba i en hybrid arbetsmiljö med möjlighet att arbeta hemma men ändå nära dina kollegor? Då är denna roll en spännande möjlighet för dig!  Som redovisningssanvarig har du en central ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker en affärsorienterad och driven redovisningsansvarig till ett internationellt bolag som vill arbeta nära verksamheten och bidra till fortsatt utveckling och effektivisering.

Trivs du i en platt organisation med snabba beslutsvägar? 
Föredrar du att jobba i en hybrid arbetsmiljö med möjlighet att arbeta hemma men ändå nära dina kollegor? Då är denna roll en spännande möjlighet för dig! 

Som redovisningssanvarig har du en central roll i verksamheten. Du har det övergripande ansvaret för bolagets ekonomiska redovisning och ett teamledaransvar för redovisningsteamet. Du kommer att leda, utveckla samt styra avdelningen i enlighet med bolagets mål. I tjänsten ansvarar du för att den löpande bokföringen, redovisningen, avstämningar samt månads- och årsbokslut är korrekt.
I det löpande ekonomiarbetet kommer du att ha stöd av tre redovisningsekonomer, som du har ett tätt samarbete med, och du rapporterar direkt till CFO. Du arbetar nära bolagets övriga funktioner för att bidra till helheten och agerar som organisationens bollplank angående ekonomiska och finansiella frågor. Då bolaget står inför implementation av ett nytt konsolideringssystem är det viktigt att du är intresserad av systemfrågor och gärna varit med om systemimplementation tidigare.

Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid fram till 2023-08-31 med möjlighet till förlängning.

Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

Du ansöker på www.randstad.se, senast 2022-12-23. Vi tillämpar löpande urval, så tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected], Consultant Manager

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansvarsområden
• Teamleder för ett team om 3 redovisningsekonomer.
• Finansiell rapportering
• Rapportering till ägaren, börsnoterat
• Koncernkonsoldiering, IFRS16
• Stöttning i redovisningsfrågor
• Skatteberäkningar
• Involverad i projekt, ex. byte av konsolideringssystem



Kvalifikationer
• Har en utbildning inom ekonomi som civilekonom eller 
  motsvarande men det är inget krav.
• Som person är du analytisk, har ett strategiskt tänk och ser    sambanden mellan verksamhet och siffror.
• Du har god förståelse för process- och systemförändringar    och vad det får för konsekvenser för
  fortsatta analyser, uppföljningar och styrning.
• Har du lett team tidigare är det mycket meriterande. 
• Meriterande om du har erfarenhet av retail och e-handel
  samt med fördel erfarenhet av BI verktyg och är 
  vass i Excel.

Du är noggrann och driven men med en prestigelös läggning. Vi värdesätter ett effektivt och strukturerat arbetssätt som kombineras med ett gott lagspel. I mötet med andra är du prestigelös och vi värderar ett noggrant och serviceinriktat arbetssätt både med interna och externa kontakter. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.



Erfarenhet
Du har arbetat i en liknande roll och är villig att vara en teamleader för redovisningsteamet.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Lots Ekonomi söker Ekonom till Borås!

Om företaget Lots Ekonomi är ett företag som erbjuder tjänster inom revision, redovisning, skatt, ekonomisk rådgivning, samt bostadsrätt- och fastighetsförvaltning. Vi har idag drygt 80 medarbetare och vi finns på ett tiotal orter i Sverige. Vår affärsidé bygger på ett lokalt perspektiv vilket innebär att ha personal med närvaro, kompetens och engagemang för den lokala orten. Samtidigt nyttjar vi styrkan i att kunna samordna kompetenser mellan kontoren. Vå... Visa mer
Om företaget
Lots Ekonomi är ett företag som erbjuder tjänster inom revision, redovisning, skatt, ekonomisk rådgivning, samt bostadsrätt- och fastighetsförvaltning. Vi har idag drygt 80 medarbetare och vi finns på ett tiotal orter i Sverige. Vår affärsidé bygger på ett lokalt perspektiv vilket innebär att ha personal med närvaro, kompetens och engagemang för den lokala orten. Samtidigt nyttjar vi styrkan i att kunna samordna kompetenser mellan kontoren. Våra kunder är i huvudsak små- och medelstora ägarledda företag.

Vi söker nu en Ekonom till vårt team inom fastighetsförvaltning i företaget. Kontoret består av ca 30 medarbetare och ligger centralt i Borås



Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du att arbeta nära våra kunder i bostadsrättsföreningar och samfälligheter.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av:

• Ekonomisk förvaltning av bostadsrättsföreningar
• Löpande bokföring
• Bokslut
• Årsredovisningar
• Rådgivning
• Administration
• Genomförande av föreningsstämmor samt nybildning av bostadsrättsföreningar m.m.

Det förekommer en del resor i tjänsten.


Din profil
Vi söker dig som är en social och utåtriktad person med god samarbetsförmåga. Du har förmågan att skapa långsiktiga relationer, såväl med kunder som internt med kollegor. Vi ser gärna att du har god erfarenhet av redovisning, bokslut, ekonomisk fastighetsförvaltning, föreningsekonomi, ett kunnande inom föreningsjuridik men även vara insatt i byggtekniska frågor.

Vi erbjuder en välkomnande och positiv arbetsmiljö med kunniga och engagerade medarbetare, där det finns möjligheter att utvecklas.

Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se
Sista ansökningsdag: 2021-03-16

För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Ninni Svahn på tel. 0769-48 43 33.



Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad. Visa mindre

Lots Ekonomi söker Ekonom till Borås

Om företaget Lots Ekonomi är ett företag som erbjuder tjänster inom revision, redovisning, skatt, ekonomisk rådgivning, samt bostadsrätt- och fastighetsförvaltning. Vi har idag drygt 80 medarbetare och vi finns på ett tiotal orter i Sverige. Vår affärsidé bygger på ett lokalt perspektiv vilket innebär att ha personal med närvaro, kompetens och engagemang för den lokala orten. Samtidigt nyttjar vi styrkan i att kunna samordna kompetenser mellan kontoren. Vå... Visa mer
Om företaget
Lots Ekonomi är ett företag som erbjuder tjänster inom revision, redovisning, skatt, ekonomisk rådgivning, samt bostadsrätt- och fastighetsförvaltning. Vi har idag drygt 80 medarbetare och vi finns på ett tiotal orter i Sverige. Vår affärsidé bygger på ett lokalt perspektiv vilket innebär att ha personal med närvaro, kompetens och engagemang för den lokala orten. Samtidigt nyttjar vi styrkan i att kunna samordna kompetenser mellan kontoren. Våra kunder är i huvudsak små- och medelstora ägarledda företag.

Läs mer på www.lotsekonomi.se

Vi söker nu en Ekonom till vårt team inom fastighetsförvaltning i företaget. Kontoret består av ca 30 medarbetare och ligger centralt i Borås



Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du att arbeta nära våra kunder i bostadsrättsföreningar och samfälligheter.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
• Ekonomisk förvaltning av bostadsrättsföreningar
• Löpande bokföring
• Bokslut
• Årsredovisningar
• Rådgivning
• Administration
• Genomförande av föreningsstämmor samt nybildning av bostadsrättsföreningar m.m.

Det förekommer en del resor i tjänsten.


Din profil
Vi söker dig som är en social och utåtriktad person med god samarbetsförmåga. Du har förmågan att skapa långsiktiga relationer, såväl med kunder som internt med kollegor. Vi ser gärna att du har god erfarenhet av redovisning, bokslut, ekonomisk fastighetsförvaltning, föreningsekonomi, ett kunnande inom föreningsjuridik men även vara insatt i byggtekniska frågor.
Vi erbjuder en välkomnande och positiv arbetsmiljö med kunniga och engagerade medarbetare, där det finns möjligheter att utvecklas.

Tjänsten är ett föräldravikariat på minst 1 år, heltid, med goda möjligheter till förlängning.

Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.

Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se
Ansökningar behandlas löpande, sista ansökningsdag: 2021-11-14

För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Ninni Svahn på tel. 0769-48 43 33.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad. Visa mindre

Lots Ekonomi söker Ekonom till Borås

Om företaget Lots Ekonomi är ett företag som erbjuder tjänster inom revision, redovisning, skatt, ekonomisk rådgivning, samt bostadsrätt- och fastighetsförvaltning. Vi har idag drygt 80 medarbetare och vi finns på ett tiotal orter i Sverige. Vår affärsidé bygger på ett lokalt perspektiv vilket innebär att ha personal med närvaro, kompetens och engagemang för den lokala orten. Samtidigt nyttjar vi styrkan i att kunna samordna kompetenser mellan kontoren. Vå... Visa mer
Om företaget
Lots Ekonomi är ett företag som erbjuder tjänster inom revision, redovisning, skatt, ekonomisk rådgivning, samt bostadsrätt- och fastighetsförvaltning. Vi har idag drygt 80 medarbetare och vi finns på ett tiotal orter i Sverige. Vår affärsidé bygger på ett lokalt perspektiv vilket innebär att ha personal med närvaro, kompetens och engagemang för den lokala orten. Samtidigt nyttjar vi styrkan i att kunna samordna kompetenser mellan kontoren. Våra kunder är i huvudsak små- och medelstora ägarledda företag.

Läs mer på www.lotsekonomi.se

Vi söker nu en Ekonom till vårt team inom fastighetsförvaltning i företaget. Kontoret består av ca 30 medarbetare och ligger centralt i Borås



Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du att arbeta nära våra kunder i bostadsrättsföreningar och samfälligheter.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
• Ekonomisk förvaltning av bostadsrättsföreningar
• Löpande bokföring
• Bokslut
• Årsredovisningar
• Rådgivning
• Administration
• Genomförande av föreningsstämmor samt nybildning av bostadsrättsföreningar m.m.

Det förekommer en del resor i tjänsten.


Din profil
Vi söker dig som är en social och utåtriktad person med god samarbetsförmåga. Du har förmågan att skapa långsiktiga relationer, såväl med kunder som internt med kollegor. Vi ser gärna att du har god erfarenhet av redovisning, bokslut, ekonomisk fastighetsförvaltning, föreningsekonomi, ett kunnande inom föreningsjuridik men även vara insatt i byggtekniska frågor.

Vi erbjuder en välkomnande och positiv arbetsmiljö med kunniga och engagerade medarbetare, där det finns möjligheter att utvecklas.

Tjänsten är på heltid.

Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.

Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se
Ansökningar behandlas löpande, sista ansökningsdag: 2022-01-12

För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Ninni Svahn på tel. 0769-48 43 33.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad. Visa mindre

Senior rådgivare till Ludvig & Co

Ansök    Sep 17    AB Effektiv Borås    Ekonomikonsult
Vill du hjälpa kunder med deras utveckling framåt? Här får du chansen att arbeta med affärsrådgivning och möta många spännande företag i olika branscher. Du blir en del av ett team som präglas av gemenskap, framåtanda och kvalitet. Och du, Ludvig & Co har för femte året i rad blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare. Vill du vara med på deras resa? Om vår kund Ludvig & Co är Sveriges största redovisnings- och rådgivningsföretag med cirka 1 30... Visa mer
Vill du hjälpa kunder med deras utveckling framåt? Här får du chansen att arbeta med affärsrådgivning och möta många spännande företag i olika branscher. Du blir en del av ett team som präglas av gemenskap, framåtanda och kvalitet. Och du, Ludvig & Co har för femte året i rad blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare. Vill du vara med på deras resa?

Om vår kund

Ludvig & Co är Sveriges största redovisnings- och rådgivningsföretag med cirka 1 300 medarbetare på drygt 130 orter och över 75 000 kunder. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi & skatt, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling som ger affärsnytta för småföretagare.
Med vår stadiga grund ska vi nu bygga vidare, vi ska både växa och utöka våra tjänsteområden och söker därför nya medarbetare som vill vara med på vår expansionsresa!


Dina arbetsuppgifter

I rollen som senior rådgivare kommer du att arbeta med proaktiv och kvalificerad rådgivning för att stärka kunderna i deras utveckling av verksamheten. Du genomför affärsrådgivning och agerar som kundens rådgivare i komplexa frågeställningar inom alltifrån affärsutveckling och ekonomistyrning till företagsledning. Dina arbetsuppgifter innefattar:

• Uppdragsansvar och kundansvar
• Kors- och merförsäljning
• Löpande konsultation, upprättande och genomgång av bokslut, deklaration och årsredovisning

Du blir en del av ett team om 4 medarbetare på kontoret i Borås, som i sin tur är en del av teamet i Sjuhärad (Ulricehamn och Svenljunga ) på 14 medarbetare.
Du bidrar i allra högsta grad till utvecklingen av ett framgångsrikt kontor med framtidens digitala tjänster!


Din profil

Hur ska vi matcha varandra? Först och främst söker vi dig som har erfarenhet som redovisningskonsult med flera år i branschen. Är du auktoriserad redovisningskonsult är detta meriterande.
Känner du igen dig i följande egenskaper? Hög social kompetens, förtroendeingivande och en duktig relationsskapare. Perfekt! Vi söker nämligen dig som är engagerad och intresserad av kundens verksamhet och utveckling samtidigt som du agerar med stor professionalism i mötet med kunden.

Är du intresserad av digitala lösningar och är en av dem som följer digitaliseringens utveckling? Då kommer du uppskatta denna roll, där du är med och bygger framtidens rådgivning kring nya digitala tjänster.

Vad kan Ludvig & Co erbjuda dig? Blir du en del av företaget kommer du märka ett stort engagemang i att sträva mot samma mål, en hög kvalitet och en fin teamkänsla. Här får du möjligheten att arbeta med många olika kunder inom olika branscher, där du är med i hela processen! Du är med på en nystart och kommer ges stor frihet i ditt arbete samtidigt som du får en gedigen introduktion med internutbildning.

Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan via www.effektiv.se. Sista ansökningsdag är den 11 oktober. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta gärna Marie Wikström, [email protected] eller Jens Lindroth, [email protected]


Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget. Visa mindre

Granskande Ekonomiresurs sökes till kund i Borås!

Om företaget Beläget i Borås. Dina arbetsuppgifter Du kommer att vara en resursförstärkning gällande ekonomiskt utredningsarbete, som innfattar b la granskning av årsredovisningar samt finansiering av verksamheter och finansiärer. Tjänsten är en inhyrning på heltid med start omgående t o m årskiftet, ev längre. Din profil Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom redovisning och ekonomi samt erfarenhet från granskningsarbete. Som person är du noggran... Visa mer
Om företaget
Beläget i Borås.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara en resursförstärkning gällande ekonomiskt utredningsarbete, som innfattar b la granskning av årsredovisningar samt finansiering av verksamheter och finansiärer.

Tjänsten är en inhyrning på heltid med start omgående t o m årskiftet, ev längre.

Din profil
Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom redovisning och ekonomi samt erfarenhet från granskningsarbete.

Som person är du noggrann, socialt kompetent, stresstålig, självständig, ansvarsfull och flexibel.

Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.

Ansök och läs mer via vår hemsida: www.soderco.se.
Sista ansökningsdag: 2020-10-18

För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Ninni Svahn på tel. 0769-48 43 33.

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad. Visa mindre

Ekonom till expanderande möbelföretag strax utanför Borås

Ansök    Okt 22    Uniflex Sverige AB    Ekonomikonsult
Jobbeskrivning Vi på Uniflex söker för rekrytering alternativt inhyrning en ekonom till ett välkänt möbelföretag i Kinna. Företaget arbetar med att ta fram möbler med fokus på design och funktion och söker till deras kontor en driven kollega som vill hjälpa till att utveckla deras verksamhet. Tjänsten är långsiktig och arbetstid är förlagd dagtid, måndag-fredag. Om önskas kan deltid vara aktuell vid rätt kompetens. I din roll ingår arbetsuppgifter som bok... Visa mer
Jobbeskrivning
Vi på Uniflex söker för rekrytering alternativt inhyrning en ekonom till ett välkänt möbelföretag i Kinna. Företaget arbetar med att ta fram möbler med fokus på design och funktion och söker till deras kontor en driven kollega som vill hjälpa till att utveckla deras verksamhet. Tjänsten är långsiktig och arbetstid är förlagd dagtid, måndag-fredag. Om önskas kan deltid vara aktuell vid rätt kompetens.

I din roll ingår arbetsuppgifter som bokföring, kalkylering, debet & kredit, kontoplan, produktutveckling samt orderstansning och inköp. Du bör ha erfarenhet av affärssystemet Pyramid då detta kommer vara ditt främsta arbetsredskap.

Du har tidigare arbetat brett inom ekonomi och kan med dina erfarenheter och kunskaper bidra till utveckling och tillväxt.


Personliga egenskaper
Som person ser vi gärna att du är strukturerad, organiserad och lösningsorienterad. Då företaget är i en expansiv fas ställer det även krav på egenskaper som innovativ, initiativtagande och nytänkande. Här finns en möjlighet att skapa sin egen roll med fokusområden på utveckling.

Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska för att på bästa möjliga sätt kommunicera med kunder och leverantörer. Talar, skriver eller förstår du även tyska är det meriterande men inte ett krav.

Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sök redan idag!



Du skickar din ansökan via vår hemsida www.Uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.
Vi ber dig att utelämna information om följande i dina ansökningshandlingar; etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexualliv.


Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering.
Uniflex finns i Sverige, Norge, och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi
• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande. Visa mindre

Group Accounting Manager till PS Interim Borås

Ansök    Sep 9    PS Partner AB    Ekonomikonsult
Rätt person på rätt plats är en självklarhet i alla framgångsrika företag. Att dessutom ha denna person på plats i rätt tid och i rätt situation är något vi sedan starten 2010 hjälpt många kunder med via vårt konsultbolag, PS Interim. PS Interim erbjuder en snabb och effektiv lösning för att få in kompetent personal när det tex uppstår luckor vid sjukskrivningar, föräldraledighet eller arbetstoppar. Vi är ett auktoriserat bolag inom bemanning och vi har... Visa mer
Rätt person på rätt plats är en självklarhet i alla framgångsrika företag. Att dessutom ha denna person på plats i rätt tid och i rätt situation är något vi sedan starten 2010 hjälpt många kunder med via vårt konsultbolag, PS Interim.

PS Interim erbjuder en snabb och effektiv lösning för att få in kompetent personal när det tex uppstår luckor vid sjukskrivningar, föräldraledighet eller arbetstoppar.

Vi är ett auktoriserat bolag inom bemanning och vi har kollektivavtal med Unionen.

PS Interim har idag kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Borås och löser därigenom bemannings och konsultbehov över hela landet.

Inom PS Partner familjen finns också PS Recruitment för rekrytering av tjänstemän samt PS Management för rekrytering av ledare och nyckelpersoner.

För kunds räkning söker vi en interim konsult omgående. Uppdraget kommer att pågå upp till ett år och du blir anställd av PS Partner i Borås. Bolaget är en privatägd koncern med huvudkontor i Borås.

Arbetsbeskrivning

Du kommer att ingå i ett team om 8 personer och inom gruppen leda och utveckla den centrala redovisningen med följande ansvarsområden:

• Övergripande redovisning och fokus på konsolidering
• Årsredovisning och uppföljning av löpande månadsrapportering
• Skatteoptimering och internprissättning
• Interna och möjligen externa transaktioner, pågående förändringar i koncernens juridiska struktur
• Stöd till regionala redovisningsteam och processer
• Efterlevnad av riktlinjer och revisionsprocess

Du kommer att ansvara för den dagliga bokföringen, dess stängning i en säker och effektiv process. I ditt ansvar ingår även uppgifter som rör registrering av alla ekonomiska transaktioner i enlighet med fastställda och erkända internationella redovisningsprinciper. Inkluderat är även underhållet av systemen och processerna som ska vara på plats i tid och du vägleder personer inom koncernen med löpande information om rutiner och föreskrifter.

Du är även samtidigt ansvarig för att uppdatera och producera högkvalitativa interna finansiella rapporter till ledningsgruppen och styrelsen samt är operativt ansvarig för den årliga revisionen samt skatterapporteringen på koncernnivå.

Du förväntas aktivt bidra till positiva relationer med ekonomiskt ansvar och ledningen inom dotterbolagen. Ett partiellt ansvar för kvaliteten av dotterbolagens finanser samt "bästapraxis-i åtanke" med hänvisning till kompetens och processer.

Befattningen rapporterar till CFO inom koncernen med säte i Borås.

Kvalifikationer och egenskaper

Språk: flytande engelska och svenska
Utbildning: Universitetsexamen i redovisning/ekonomi eller motsvarande.

Yrkeserfarenhet
Minst 7 års kvalificerad erfarenhet med up-to-date kunskap inom koncernredovisning & konsolidering, revisorserfarenhet är meriterande med fördjupad kunskap inom IFRS och andra nationella standarder .

Bakgrund som revisor-/finanschef på koncernnivå med extern rapporteringserfarenhet från ett riskkapitalbolag.

Personliga kvalifikationer
Motiverad, ansvarsfull och snabb -"får saker gjort". Proaktiv och framåttänkande som har modet att framföra en åsikt och vara fast vid sin ståndpunkt, analytisk och logisk med hög servicegrad. Stor förmåga att prioritera rätt och som har ett genuint affärsintresse.

Samarbete/relationer
Solid förmåga att etablera och utveckla goda relationer, formella såväl som informella.

Tjänsten
Tjänsten är en konsultanställning på 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Du anställs av PS Interim i Borås.

Ansökan
För att söka tjänsten, registrera ditt CV tillsammans med ett personligt brev på www.pspartner.se. För frågor, kontakta rekryteringskonsult Katarina Czudowska 0735-17 37 89, [email protected]

Intervjuer sker löpande vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt! Visa mindre

Group Accounting Manager till PS Interim Borås

Ansök    Sep 16    PS Partner AB    Ekonomikonsult
Rätt person på rätt plats är en självklarhet i alla framgångsrika företag. Att dessutom ha denna person på plats i rätt tid och i rätt situation är något vi sedan starten 2010 hjälpt många kunder med via vårt konsultbolag, PS Interim. PS Interim erbjuder en snabb och effektiv lösning för att få in kompetent personal när det tex uppstår luckor vid sjukskrivningar, föräldraledighet eller arbetstoppar. Vi är ett auktoriserat bolag inom bemanning och vi har... Visa mer
Rätt person på rätt plats är en självklarhet i alla framgångsrika företag. Att dessutom ha denna person på plats i rätt tid och i rätt situation är något vi sedan starten 2010 hjälpt många kunder med via vårt konsultbolag, PS Interim.

PS Interim erbjuder en snabb och effektiv lösning för att få in kompetent personal när det tex uppstår luckor vid sjukskrivningar, föräldraledighet eller arbetstoppar.

Vi är ett auktoriserat bolag inom bemanning och vi har kollektivavtal med Unionen.

PS Interim har idag kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Borås och löser därigenom bemannings och konsultbehov över hela landet.

Inom PS Partner familjen finns också PS Recruitment för rekrytering av tjänstemän samt PS Management för rekrytering av ledare och nyckelpersoner.

För kunds räkning söker vi en interim konsult omgående. Uppdraget kommer att pågå upp till ett år och du blir anställd av PS Partner i Borås. Bolaget är en privatägd koncern med huvudkontor i Borås.

Arbetsbeskrivning

Du kommer att ingå i ett team om 8 personer och inom gruppen leda och utveckla den centrala redovisningen med följande ansvarsområden:

• Övergripande redovisning och fokus på konsolidering
• Årsredovisning och uppföljning av löpande månadsrapportering
• Skatteoptimering och internprissättning
• Interna och möjligen externa transaktioner, pågående förändringar i koncernens juridiska struktur
• Stöd till regionala redovisningsteam och processer
• Efterlevnad av riktlinjer och revisionsprocess

Du kommer att ansvara för den dagliga bokföringen, dess stängning i en säker och effektiv process. I ditt ansvar ingår även uppgifter som rör registrering av alla ekonomiska transaktioner i enlighet med fastställda och erkända internationella redovisningsprinciper. Inkluderat är även underhållet av systemen och processerna som ska vara på plats i tid och du vägleder personer inom koncernen med löpande information om rutiner och föreskrifter.

Du är även samtidigt ansvarig för att uppdatera och producera högkvalitativa interna finansiella rapporter till ledningsgruppen och styrelsen, är operativt ansvarig för den årliga revisionen, samt skatterapporteringen på koncernnivå.

Du förväntas aktivt bidra till positiva relationer med ekonomiskt ansvar och ledningen inom dotterbolagen. Ett partiellt ansvar för kvaliteten av dotterbolagens finanser samt "bästapraxis-i åtanke" med hänvisning till kompetens och processer.

Befattningen rapporterar till CFO inom koncernen med säte i Borås.

Kvalifikationer och egenskaper

Språk: flytande engelska och svenska
Utbildning: Universitetsexamen i redovisning/ekonomi eller motsvarande.

Yrkeserfarenhet
Minst 7 års kvalificerad erfarenhet med up-to-date kunskap inom koncernredovisning & konsolidering. Revisorserfarenhet är meriterande med fördjupad kunskap inom IFRS och andra nationella standarder.

Bakgrund som revisor-/finanschef på koncernnivå med extern rapporteringserfarenhet från ett riskkapitalbolag.

Personliga kvalifikationer
Motiverad, ansvarsfull och snabb -"får saker gjort". Proaktiv och framåttänkande som har modet att framföra en åsikt och vara fast vid sin ståndpunkt, analytisk och logisk med hög servicegrad. Stor förmåga att prioritera rätt och som har ett genuint affärsintresse.

Samarbete/relationer
Solid förmåga att etablera och utveckla goda relationer, formella såväl som informella.

Tjänsten
Tjänsten är en konsultanställning på 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Du anställs av PS Interim i Borås.

Ansökan
För att söka tjänsten, registrera ditt CV tillsammans med ett personligt brev på www.pspartner.se. För frågor, kontakta rekryteringskonsult Katarina Czudowska 0735-17 37 89, [email protected]

Intervjuer sker löpande vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt! Visa mindre