Lediga jobb som Affärs- och företagsjurister i Borås

Se lediga jobb som Affärs- och företagsjurister i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

Universitetsadjunkt i juridik inriktning affärsjuridik och skatterätt

Ansök    Mar 27    Högskolan i Borås    Affärsjurist
Högskolan i Borås erbjuder mer än bara en anställning – här är du med och påverkar och förändrar. För oss är det viktigt att du mår bra och har en god balans mellan arbete och fritid. Därför erbjuder vi generösa villkor och förmåner som flexibla arbetstider, generöst semesteravtal, föräldravänliga villkor och forskningstid för lärare. Våra akademiska karriärvägar ger möjlighet att utvecklas och avancera. Vill du så finns det även chans till internationella... Visa mer
Högskolan i Borås erbjuder mer än bara en anställning – här är du med och påverkar och förändrar. För oss är det viktigt att du mår bra och har en god balans mellan arbete och fritid. Därför erbjuder vi generösa villkor och förmåner som flexibla arbetstider, generöst semesteravtal, föräldravänliga villkor och forskningstid för lärare. Våra akademiska karriärvägar ger möjlighet att utvecklas och avancera. Vill du så finns det även chans till internationella samarbeten, studier och praktik utomlands. Att vi är placerade centralt i staden ger närhet till det mesta och goda pendlingsmöjligheter.

Välkommen till oss på Akademin för textil, teknik och ekonomi!

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill vara med och forma framtidens utbildning inom skatterätt och affärsjuridik. Som lärare hos oss bedriver du undervisning, handledning, examination och kursadministration i program och kurser på grundnivå. Du kommer att utveckla din kompetens i linje med verksamhetens behov och aktivt delta i uppföljning, utveckling och planering av utbildningsverksamheten. Dessutom kommer du att bygga och utveckla kontaktnät och samverkan med det omgivande samhället.

Arbetsuppgifterna fokuserar huvudsakligen på skatterätt och affärsjuridik, men undervisning inom andra områden, såsom externredovisning, kan förekomma. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har gedigna kunskaper i juridik och en god pedagogisk förmåga.


Dina kvalifikationer 
Vi söker dig som:


• har visad pedagogisk skicklighet inom för anställningen relevant ämnesinriktning
• har avlagd juristexamen eller motsvarande examen på lägst magisternivå
• har förmåga att kommunicera, både skriftligt och muntligt, på svenska och engelska  
• är administrativt skicklig, samarbetsvillig och ansvarstagande.

Det är meriterande med: 


• erfarenhet av att planera, genomföra, examinera och följa upp egen undervisning
• undervisningserfarenhet och dess relevans för anställningens ämnesinriktning
• annan erfarenhet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och arbetsuppgifter såsom erfarenhet av samarbete med näringsliv och/eller offentlig förvaltning, erfarenhet av ansvar för utvecklingsarbete inom högskola och universitet, samt erfarenhet av att utveckla internationellt samarbete.

Ett generellt behörighetskrav för tillsvidareanställning som lärare är genomgången högskolepedagogisk utbildning motsvarande 10 veckors heltidsstudier, eller motsvarande kompetens. En anställd som saknar högskolepedagogisk utbildning kan genomgå utbildningen under de två första åren av anställningen.

Din anställning
Tillsvidareanställning, sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. Omfattningen är på 50 % eller enligt överenskommelse. Tillträde 1 augusti 2025. Placeringsort Borås.

Så här ansöker du
Välkommen med din kompletta ansökan inklusive diarienummer och bilagor via vårt rekryteringssystem senast den 17 april. 

Läs mer om hur du ansöker och vilka bilagor som ska bifogas.

Högskolan i Borås uppmuntrar ansökningar från personer med varierande bakgrunder, erfarenheter och synsätt eftersom detta berikar och stärker vår verksamhet. Vi eftersträvar jämn könsfördelning hos medarbetarna och värdesätter mångfald i verksamheten.

Vill du veta mer?
Högskolan i Borås är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Läs mer om våra förmåner för anställda.

Här kan du också läsa mer om hur det är att jobba hos oss.

Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb:

Tina Carlson Ingdahl, rekryterande chef.

Facklig företrädare för Saco-S är Sunil Kumar som nås via högskolans växel tfn 033-435 40 00. Facklig företrädare för OFR/S nås via [email protected]. Visa mindre

Birkhammar Legal söker en familjerättsjurist

Birkhammar Legal söker en familjerättsjurist. Vi söker en engagerad och driven jurist till vårt team. Vi söker dig som har • Juristexamen (jur. kand.) • 1-2 års erfarenhet av arbete med ekonomisk familjerätt eller vårdnadsmål • B-körkort Praktisk information Placering: Jönköping, Borås eller Göteborg Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Varaktighet: Tillsvidare Vi söker en jurist med erfarenhet av ekonomisk fami... Visa mer
Birkhammar Legal söker en familjerättsjurist.


Vi söker en engagerad och driven jurist till vårt team.


Vi söker dig som har
• Juristexamen (jur. kand.)
• 1-2 års erfarenhet av arbete med ekonomisk familjerätt eller vårdnadsmål
• B-körkort


Praktisk information
Placering: Jönköping, Borås eller Göteborg
Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tillsvidare


Vi söker en jurist med erfarenhet av ekonomisk familjerätt eller vårdnadsmål.
Vi arbetar med familjerätt, brottmål, socialrätt, migrationsrätt, civilrättsliga tvister samt affärsjuridik.
I arbetet ingår självständigt arbete inom våra rättsområden med stöttning och utbildning från våra seniora jurister.
Tjänsten omfattar heltid. Rekryteringsprocessen sker löpande. Tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Sista ansökningsdag är den 24 maj 2025.
Välkommen att skicka din ansökan innehållande personligt brev och CV och eventuella tjänstgöringsintyg till [email protected]. Visa mindre

Compliance Officer

Ansök    Nov 14    TF Bank AB    Bankjurist
We are looking for an experienced Compliance Officerto join our team at TF Bank.The ideal candidate will play a pivotal role in ensuring regulatory compliance, providing strategic advice, and supporting the Bank's journey into the digital space. The candidate will report directly to the Chief of Compliance. Locations: This position is available for several locations. Please specify which location you would like to apply for: Bergen, Berlin, Borås, Gda?sk ... Visa mer
We are looking for an experienced Compliance Officerto join our team at TF Bank.The ideal candidate will play a pivotal role in ensuring regulatory compliance, providing strategic advice, and supporting the Bank's journey into the digital space.
The candidate will report directly to the Chief of Compliance.
Locations: This position is available for several locations. Please specify which location you would like to apply for: Bergen, Berlin, Borås, Gda?sk or Szczecin.

Key Responsibilities:
Plan, develop and execute compliance risk assessments, testing, control activities and audits of the Bank’s compliance with relevant internal and external policies, procedures, regulations, etc.
Provide, advice and issue recommendations to relevant stakeholders based on internal and external regulatory requirements.
Assist in drafting and development of the Compliance function’s regular reporting, annual plans and risk mapping.
Draft, revise and review training material of relevance to the function and the Bank.
Liaising and following-up with relevant stakeholders on agreed actions, remediation activities, etc.
Hosting, or participating in regular intra-group compliance-forums with other relevant stakeholders in the TF Bank Group.
Performing regular horizon scanning on regulatory changes, new initiatives or opinions/analyses issued by relevant external bodies, and escalating these for further review.
Assisting the CCO with providing input to the Bank’s NPAP-process.
Assisting with keeping the regulatory log up-to-date.
Assisting with keeping the Group’s governance documents’ archive up-to-date, and replacing expired documents when necessary.
Participate in external audits where relevant.



Qualifications and Experience:
University education in Law, Economics, STEM, or other relevant subject.
Extensive knowledge of regulations of relevance to Banking.
At least 3 years of previous experience working in a Compliance department.
Previous experience of planning, developing and executing on compliance testing and audits, includingissuing reports and recommendations.
Comfortable in absorbing and understanding regulatory documentation and to prepare executive summaries.
Previous experience in presenting reports and recommendations, provide training to stakeholders at all levels.
Extensive experience in writing formal documents such as reports, policies and procedures, risk assessments, etc.
Good attention to detail, ability to see abstract patterns and linkages.
Strong ability to consume extensive documentation on complex regulatory and/or legal matters, understand and summarize their impact and relevance.
Ability to work independently whilst part of a team.
Self-starter and highly efficient when planning and executing on duties.
Maintains an interest in digital transformation and automation and has a curious mindset with a desire to understand and for continuous learning.


Please submit your CV in English. Visa mindre

Bolagsjurist till Sparbanken Sjuhärad

Ansök    Apr 2    AB Effektiv Borås    Bolagsjurist
Vill du tillhöra en organisation där du får möjlighet att vara med och påverka? Brinner du för affärsjuridik och ge juridisk rådgivning till verksamheten? Nu finns en möjlighet att utvecklas hos oss på Sparbanken Sjuhärad i rollen som bolagsjurist. Ta chansen att växa med oss, vi är mer än en bank! Din framtida arbetsgivare Sparbanken Sjuhärad AB (publ) är den näst största fristående sparbanken i Sverige med cirka 170 anställda. Bankens verksamhetsområde ... Visa mer
Vill du tillhöra en organisation där du får möjlighet att vara med och påverka? Brinner du för affärsjuridik och ge juridisk rådgivning till verksamheten? Nu finns en möjlighet att utvecklas hos oss på Sparbanken Sjuhärad i rollen som bolagsjurist. Ta chansen att växa med oss, vi är mer än en bank!

Din framtida arbetsgivare
Sparbanken Sjuhärad AB (publ) är den näst största fristående sparbanken i Sverige med cirka 170 anställda. Bankens verksamhetsområde utgörs av kommunerna Borås, Bollebygd, Mark och Svenljunga där banken har en mycket stark ställning på såväl privat- som företagsmarknaden.

Banken är majoritetsägd av Sparbanksstiftelsen Sjuhärad och har även Swedbank AB (publ) och Vinstandelsstiftelsen Sporren som delägare. Stiftelsens främsta uppgift är att vara en långsiktig och stabil ägare till Sparbanken Sjuhärad och att stärka bankens konkurrenskraft. Stiftelsen utvecklar Sjuhärad genom att årligen dela ut bidrag inom kategorierna forskning, utbildning, näringsliv, kultur och idrott. Ju bättre det går för banken, desto mer kan vi stötta Sjuhärad. Det är det som gör oss till mer än en bank.

Vad erbjuder rollen?
Som bolagsjurist hos Sparbanken Sjuhärad spelar du en viktig roll genom att ge juridisk vägledning för att se till att bankens arbete följer lagar och regler, minska juridiska risker, sköta avtal och tvister, samt ge råd i juridiska frågor inom organisationen. Beroende på din erfarenhet som jurist anpassar vi arbetsuppgifterna för att du skall vara så motiverad som möjligt i din arbetsvardag. Du kommer bland annat att få arbeta med:

• Skapa och uppdatera instruktioner, regelverk och policys som styr bankens interna processer och säkerställer efterlevnad av externa lagar och regler.
• Besvara juridiska frågor från olika delar av verksamheten, ge vägledning och stöd i dagliga juridiska ärenden.
• Hantera klagomålsprocessen genom att undersöka och svara på klagomål på ett juridiskt korrekt sätt.
• Arbeta med att stötta verksamheten inom dataskyddsfrågor.
• Arbeta med avtalsfrågor, inklusive utformning och granskning för att skydda bankens intressen.

Du kommer tillhöra vår funktion Affärsstöd och där ingår även två andra bolagsjurister som också stöttar organisationen.

Vem är du?
Du har en slutförd akademisk utbildning med inriktning mot juridik och kommunicerar med lätthet på svenska i både tal och skrift. Vi tror att du har erfarenhet av bolagsjuridik och det är ett extra plus om du har arbetslivserfarenhet inom bank och finans och arbete med GDPR-frågor.

Som person är du lyhörd och hjälpsam med en stark förmåga till samarbete, alltid redo att stötta ditt team och organisation. Med en pedagogisk och analytisk approach tar du ansvar för dina uppgifter, driver dem effektivt till avslut och säkerställer att målen uppnås med hög kvalitet.

Är detta din perfekta match?
Vi gör det komplexa förståeligt för varandra och för våra kunder, trots att det vi arbetar med är avancerat. Vi bryr oss också på riktigt, både om vår bygd och om varandra. För oss är det självklart att vara omtänksamma, intresserade och att trivas ihop. Vi är övertygade om att vårt arbete är viktigt och vi brinner tillsammans för att vår bank ska vara så bra som möjligt, för att kunna fortsätta bidra till Sjuhärad i enlighet med sparbanksidén. Det är det som gör oss till mer än en bank.

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 28 april 2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Pauline Vehniäinen på [email protected] eller Jens Lindroth på [email protected] Visa mindre

Nelly.com - Legal Counsel

. Nelly.com är en välkänd e-handelspionjär. Sedan starten 2004 har vi byggt ett starkt varumärke med cirka 900 000 aktiva kunder. Idag består Nelly.com av cirka 200 medarbetare varav hälften jobbar på vårt lager i Borås, resten främst från vårt huvudkontor i Borås eller i vår flaggskeppsbutik på Drottninggatan i Stockholm. Vi hjälper Nordens unga kvinnor och män att känna sig snygga varje dag. Vi erbjuder mode för alla tillfällen som speglar de snyggaste ... Visa mer
.
Nelly.com är en välkänd e-handelspionjär. Sedan starten 2004 har vi byggt ett starkt varumärke med cirka 900 000 aktiva kunder. Idag består Nelly.com av cirka 200 medarbetare varav hälften jobbar på vårt lager i Borås, resten främst från vårt huvudkontor i Borås eller i vår flaggskeppsbutik på Drottninggatan i Stockholm.

Vi hjälper Nordens unga kvinnor och män att känna sig snygga varje dag. Vi erbjuder mode för alla tillfällen som speglar de snyggaste trenderna och de bästa varumärkena.

Hos Nelly.com får du breda karriärmöjligheter i ett bolag som värdesätter innovation, driv och initiativ.

Legal Counsel till Nelly.com

Nelly.com, en av Nordens ledande e-handelsaktörer inom mode, söker nu en erfaren jurist för en central och bred roll inom bolaget. Om du har erfarenheten och drivkraften att bidra till Nellys fortsatta framgång, kan detta vara en spännande möjlighet för dig.

Arbetsuppgifter
Som Legal Counsel på Nelly.com kommer du att arbeta nära både ledningen och styrelsen för att ge juridisk rådgivning i frågor som rör bland annat GDPR, arbetsrätt, hållbarhet, prisinformationsregler och kommersiella avtal. Du hanterar även ärenden kopplade till varumärkesintrång och immateriella rättigheter, där du både försvarar Nellys intressen och hanterar externa anspråk. Därutöver har du det övergripande ansvaret för att säkerställa att alla Nellys avtal och affärsöverenskommelser följer gällande regelverk.

Vid behov kommer du i denna roll också hantera företagsrelaterade juridiska frågor, såsom till exempel juridisk due diligence i samband med företagsförvärv och andra större affärstransaktioner. Rollen är senior och kräver bred erfarenhet men kombinerar både strategiska och operativa arbetsuppgifter i det dagliga. Då och då kan det uppstå speciella ärenden där det finns behov att anlita extern juridisk rådgivning men önskemålet är att så många ärenden som möjligt hanteras in-house.

Som en del av dina ansvarsområden kommer du också att fungera som Company Secretary, vilket innebär att du ser till att styrelsens arbete följer rättsliga och administrativa krav samt den överenskomna arbetsordningen. Du ansvarar till exempel för att organisera årsstämman, säkerställer att policys uppdateras regelbundet, samt förbereder styrelsemöten och protokollför dessa.

Din profil
Vi söker dig som är en utbildad jurist med minst 5–10 års erfarenhet inom juridik och gärna med byråbakgrund i botten. Därutöver är tidigare roller inom liknande konsumentnära bolag starkt meriterande. Du behöver känna dig bekväm med att arbeta brett med varierande juridiska frågor. Du är självständig, säker i din kompetens och van vid att arbeta både strategiskt och operativt på lednings- och styrelsenivå. Erfarenhet från e-handel eller modeindustrin är en fördel men inget krav.

Vad vi erbjuder
På Nelly.com erbjuder vi en kreativ och dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att vara med och forma företagets framtid. Vi värdesätter våra medarbetares insatser och uppmuntrar till utveckling och initiativ. Vår arbetsplats är öppen och transparent, och vi strävar efter att alla ska känna sig delaktiga i företagets framgång. Vi erbjuder också flexibla arbetsförhållanden med möjlighet till distansarbete i kombination med arbete på kontoret.

Din arbetsplats kommer att vara vid vårt huvudkontor i Borås, eller vid vår flaggskeppsbutik i Stockholm, med regelbundna besök på huvudkontoret efter behov och överenskommelse.

Kontakt och ansökan
Infinity HR är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka bolag och vår självklara partner i denna rekrytering. För mer info om tjänsten eller urvalsprocessen, vänligen kontakta Emil Nilsson på telefon, 070-5591192 eller Anton Fredriksson på e-mail; [email protected]. Visa mindre

Risk Officer till Västsupport

Ansök    Dec 13    OnePartnerGroup Borås AB    Bankjurist
Västsupport är ett nystartat bolag i Borås med syfte att hantera 12 olika sparbankers funktion för riskkontroll, regelefterlevnad och dataskyddsombud. Bolaget ägs och drivs av de 12 sparbankerna vilka tillsammans bildar en trygg och stabil ägarbas till bolaget. Som Risk officer kommer du att ingå i ett specialistteam där du arbetar mot flera olika banker vilket ger dig både en stor inblick inom branschen och möjlighet till specialisering inom riskkontroll.... Visa mer
Västsupport är ett nystartat bolag i Borås med syfte att hantera 12 olika sparbankers funktion för riskkontroll, regelefterlevnad och dataskyddsombud. Bolaget ägs och drivs av de 12 sparbankerna vilka tillsammans bildar en trygg och stabil ägarbas till bolaget. Som Risk officer kommer du att ingå i ett specialistteam där du arbetar mot flera olika banker vilket ger dig både en stor inblick inom branschen och möjlighet till specialisering inom riskkontroll. 
 
Ditt uppdrag
Som Risk Officer kommer du att ingå i ett kompetent och engagerat team som arbetar med riskkontroll i nära samarbete med compliance-funktionen och dataskyddsombudet. I din roll som Risk Officer kommer du att hjälpa bankerna i deras arbete att säkerställa att det finns en effektiv och ändamålsenlig riskhantering inom bankerna. Du kommer att stötta och vägleda genom att fastställa standarder samt metoder för riskanalys och riskrapportering. Du kommer regelbundet att följa upp och granska bankernas riskhantering och rapportera till VD och styrelse. Vidare kommer du också att säkerställa så att bankerna tillhandahåller relevant och oberoende information samt analyser om bankens riskexponering och verksamhetens riskhantering.
 
Din profil
Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi, alternativt relevant yrkeserfarenhet. Du har tidigare arbetat med riskfrågor inom finansbranschen, alternativt i rollen som företagsrådgivare/ controller/ekonom/informationssäkerhetsansvarig eller med kreditanalys på aggregerad nivå. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta på bank och med fördel på någon av Sparbankerna samt om du har SwedSec-licensiering för ledning och kontrollfunktioner då det är något som kan komma att krävas i tjänsten.

Som person är du en självgående lagspelare med stort driv. Du har god samarbetsförmåga och lätt att förmedla information och instruktioner på ett övergripande och tydligt sätt. Vidare har du en stark analytisk förmåga och ett sinne för noggrannhet och struktur. Vi ser att du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där du har stor möjlighet att bidra och utveckla verksamheten.
Du har mycket goda språkkunskaper i både svenska och engelska, i både tal och skrift.

Västsupport har sitt säte i Borås och det finns möjlighet till hybridarbete. Körkort och tillgång till bil är ett krav då det kommer att förekomma resor till ägarbankerna.
 
Din ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mirnessa Omerika på telefonnummer 073 - 425 51 09 eller mail [email protected] Visa mindre

Jurist till Lenbergs

Vill du jobba med hela livets frågor? Är du jurist med ett hjärta som slår ett extra slag för familjejuridik? Som jurist på Lenbergs stödjer du människor genom livets alla skeden. Vill du göra en verklig skillnad för någon, då kan du vara den vi söker. Nu växer vi med ytterligare en jurist! Din framtida arbetsgivare Lenbergs är ett familjeägt bolag grundat 1950 som har utvecklats från begravningsbyrån till en auktoriserad fullservicebyrå. En fullserviceby... Visa mer
Vill du jobba med hela livets frågor? Är du jurist med ett hjärta som slår ett extra slag för familjejuridik? Som jurist på Lenbergs stödjer du människor genom livets alla skeden. Vill du göra en verklig skillnad för någon, då kan du vara den vi söker. Nu växer vi med ytterligare en jurist!

Din framtida arbetsgivare
Lenbergs är ett familjeägt bolag grundat 1950 som har utvecklats från begravningsbyrån till en auktoriserad fullservicebyrå. En fullservicebyrå, som förutom allt det vi vanligtvis förknippar med verksamheten, har möjlighet att erbjuda tjänster inom familjejuridik, föreläsningar, studiebesök etc. Lenbergs finns inte bara i Borås, utan även i Ulricehamn, Bollebygd och Herrljunga.

Vad erbjuder rollen?
Som jurist hos Lenbergs är en stor del av arbetsuppgifterna kopplade till just bouppteckningar och arvsskiften. Men som familjejurist hos Lenbergs arbetar du med så mycket mer, vi skulle kunna kalla det för hela livets frågor. Man blir sambo, man går isär, man gifter sig, man skaffar barn och har man tur lever man lyckliga i alla sina dagar. Men för att skapa trygghet inför livets vändningar och ibland tvära kast, kan det vara bra att se över frågor som kan uppstå i dessa situationer – innan de uppstår. Det är där du kommer in.

Vem är du?
För att lyckas som familjejurist har du en juristexamen, starka kommunikationsfärdigheter i både svenska och engelska samt innehar B-körkort (det förekommer dagsresor till våra andra kontor). En förståelse för och ett intresse av familjejuridik är avgörande och har du erfarenhet inom familjejuridik är detta starkt meriterande och vi kan stimulera även en erfaren jurist.

Som person är du en problemlösare med stark förmåga att hantera mänskliga relationer och som trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Du bör kunna anpassa dig till olika situationer som kan uppstå samt kunna hantera ett tidvis högt arbetstempo. Du har även en förmåga att navigera i känslomässigt krävande situationer med ett lugnt och stabilt förhållningssätt.

Är detta din perfekta match?
Vi är ett team om åtta olika individer inom familjejuridik och totalt på Lenbergs är vi över 20 engagerade kollegor. Vi på Lenbergs erbjuder dig;

• En dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik.
• Möjlighet att göra skillnad i människors liv vid viktiga livshändelser.
• En arbetsplats som värderar balansen mellan arbete och privatliv.
• Kontinuerlig professionell utveckling inom familjejuridik.
• En kultur som präglas av stark teamkänsla där vi värdesätter och stödjer varandras bidrag.

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 31 mars 2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Pauline Vehniäinen på [email protected] eller Mikael Svensson på [email protected]

Sökord
Jurist, Familjejurist, Familjejuridik, Juridik Visa mindre

Familjehem och jourhem för våldsutsatta barn Trygga Barn

Ansök    Okt 12    Vivant Omsorg AB    Familjerättsjurist
OBS! Läs hela annonsen innan ansökan. Ansökningar som inte är fullständiga besvaras inte. Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familjehem och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som place... Visa mer
OBS! Läs hela annonsen innan ansökan. Ansökningar som inte är fullständiga besvaras inte.
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige!
Trygga barn är en familjehem och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld.
I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson.
Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade. Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling.
Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänstledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden.
Familjehem? Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet.
Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv.
För att kunna bli familjehem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen.
Jourhem? Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet.
För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet.
Ansökan?
Vid ansökan ska du skicka ett CV och skriva ett personligt brev och svara på följande frågor:
Vad är din anledning till att ta an uppdraget som familjehem/jourhem för barn utsatta för våld i hemmet??
Har du egna erfarenheter av våld i nära relationer? Om ja, har du bearbetat detta??
Har du tidigare erfarenhet av barn? Antingen egna eller inom arbetet??
Har du erfarenhet av socialt arbete?
Har du tidigare varit jour- och familjehem? Då ser vi gärna att du kontaktar den kommun som har utrett dig och barnet.
Har du förmåga till självmedvetenhet och kan erhålla feedback?
Vad tror du skulle vara den största utmaningen för familjehemsuppdraget??
Hur många barn/vuxna har du möjlighet att ta emot??
Har du tidigare blivit dömd eller polisanmäld för något brott som regleras i Brottsbalken kapitel 3, 4 eller 6?



Ditt personliga brev samt CV ska sedan skickas via Trygga Barns/Vivant Omsorgs anmälningsformulär (se nedan under Ansök via arbetsgivarens webbplats) vilken ombesörjs av vår familjehemsutredare.? Via formuläret kan du även anmäla dig till ett digitalt informationsmöte. Rekrytering sker löpande.
Vi undanber alla olika typer av rekryteringsbolag i rekryteringsprocessen. Visa mindre

Risk officer till Västsupport

Ansök    Okt 2    OnePartnerGroup Borås AB    Bankjurist
Västsupport är ett nystartat bolag i Borås med syfte att hantera 12 olika sparbankers funktion för riskkontroll, regelefterlevnad och dataskyddsombud. Bolaget ägs och drivs av de 12 sparbankerna vilka tillsammans bildar en trygg och stabil ägarbas till bolaget. Som Risk officer kommer du att ingå i ett specialistteam där du arbetar mot flera olika banker vilket ger dig både en stor inblick inom branschen och möjlighet till specialisering inom riskkontroll.... Visa mer
Västsupport är ett nystartat bolag i Borås med syfte att hantera 12 olika sparbankers funktion för riskkontroll, regelefterlevnad och dataskyddsombud. Bolaget ägs och drivs av de 12 sparbankerna vilka tillsammans bildar en trygg och stabil ägarbas till bolaget. Som Risk officer kommer du att ingå i ett specialistteam där du arbetar mot flera olika banker vilket ger dig både en stor inblick inom branschen och möjlighet till specialisering inom riskkontroll.

Ditt uppdrag
Som Risk officer kommer du att ingå i ett kompetent och engagerat team som arbetar med riskkontroll i nära samarbete med compliancefunktionen och dataskyddsombudet. I din roll som Risk officer kommer du att hjälpa bankerna i deras arbete att säkerställa att det finns en effektiv och ändamålsenlig riskhantering inom bankerna. Du kommer att stötta och vägleda genom att fastställa standarder samt metoder för riskanalys och riskrapportering. Du kommer regelbundet att följa upp och granska bankernas riskhantering och rapportera till VD och styrelse. Vidare kommer du också att säkerställa så att bankerna tillhandahåller relevant och oberoende information samt analyser om bankens riskexponering och verksamhetens riskhantering.


Din profil
Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi, alternativt relevant yrkeserfarenhet. Du har tidigare arbetat med riskfrågor inom finansbranschen, alternativt i rollen som företagsrådgivare/ controller/ekonom/informationssäkerhetsansvarig eller med kreditanalys på aggregerad nivå. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta på bank och med fördel på någon av Sparbankerna samt om du har SwedSec-licensiering för ledning och kontrollfunktioner då det är något som kan komma att krävas i tjänsten.

Som person är du en självgående lagspelare med stort driv. Du har god samarbetsförmåga och lätt att förmedla information och instruktioner på ett övergripande och tydligt sätt. Vidare har du en stark analytisk förmåga och ett sinne för noggrannhet och struktur. Vi ser att du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där du har stor möjlighet att bidra och utveckla verksamheten.
Du har mycket goda språkkunskaper i både svenska och engelska, i både tal och skrift.

Västsupport har sitt säte i Borås och det finns möjlighet till hybridarbete. Körkort och tillgång till bil är ett krav då det kommer att förekomma resor till ägarbankerna.

Din ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mirnessa Omerika på telefonnummer 073 - 425 51 09 eller mail [email protected] Visa mindre

Risk Officer till Västsupport

Ansök    Okt 2    OnePartnerGroup Borås AB    Bankjurist
Västsupport är ett nystartat bolag i Borås med syfte att hantera 12 olika sparbankers funktion för riskkontroll, regelefterlevnad och dataskyddsombud. Bolaget ägs och drivs av de 12 sparbankerna vilka tillsammans bildar en trygg och stabil ägarbas till bolaget. Som Risk officer kommer du att ingå i ett specialistteam där du arbetar mot flera olika banker vilket ger dig både en stor inblick inom branschen och möjlighet till specialisering inom riskkontroll.... Visa mer
Västsupport är ett nystartat bolag i Borås med syfte att hantera 12 olika sparbankers funktion för riskkontroll, regelefterlevnad och dataskyddsombud. Bolaget ägs och drivs av de 12 sparbankerna vilka tillsammans bildar en trygg och stabil ägarbas till bolaget. Som Risk officer kommer du att ingå i ett specialistteam där du arbetar mot flera olika banker vilket ger dig både en stor inblick inom branschen och möjlighet till specialisering inom riskkontroll.

Ditt uppdrag
Som Risk Officer kommer du att ingå i ett kompetent och engagerat team som arbetar med riskkontroll i nära samarbete med compliance-funktionen och dataskyddsombudet. I din roll som Risk Officer kommer du att hjälpa bankerna i deras arbete att säkerställa att det finns en effektiv och ändamålsenlig riskhantering inom bankerna. Du kommer att stötta och vägleda genom att fastställa standarder samt metoder för riskanalys och riskrapportering. Du kommer regelbundet att följa upp och granska bankernas riskhantering och rapportera till VD och styrelse. Vidare kommer du också att säkerställa så att bankerna tillhandahåller relevant och oberoende information samt analyser om bankens riskexponering och verksamhetens riskhantering.

Din profil
Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi, alternativt relevant yrkeserfarenhet. Du har tidigare arbetat med riskfrågor inom finansbranschen, alternativt i rollen som företagsrådgivare/ controller/ekonom/informationssäkerhetsansvarig eller med kreditanalys på aggregerad nivå. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta på bank och med fördel på någon av Sparbankerna samt om du har SwedSec-licensiering för ledning och kontrollfunktioner då det är något som kan komma att krävas i tjänsten.

Som person är du en självgående lagspelare med stort driv. Du har god samarbetsförmåga och lätt att förmedla information och instruktioner på ett övergripande och tydligt sätt. Vidare har du en stark analytisk förmåga och ett sinne för noggrannhet och struktur. Vi ser att du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där du har stor möjlighet att bidra och utveckla verksamheten.
Du har mycket goda språkkunskaper i både svenska och engelska, i både tal och skrift.

Västsupport har sitt säte i Borås och det finns möjlighet till hybridarbete. Körkort och tillgång till bil är ett krav då det kommer att förekomma resor till ägarbankerna.

Din ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mirnessa Omerika på telefonnummer 073 - 425 51 09 eller mail [email protected] Visa mindre

Compliance Officer till Västsupport

Ansök    Okt 2    OnePartnerGroup Borås AB    Bankjurist
Västsupport är ett nystartat bolag i Borås med syfte att hantera 12 olika sparbankers funktion för riskkontroll, regelefterlevnad och dataskyddsombud. Bolaget ägs och drivs av de 12 sparbankerna vilka tillsammans bildar en trygg och stabil ägarbas till bolaget. Som Compliance officer kommer du att ingå i ett specialistteam där du arbetar mot flera olika banker vilket ger dig både en stor inblick inom branschen och möjlighet till specialisering inom complia... Visa mer
Västsupport är ett nystartat bolag i Borås med syfte att hantera 12 olika sparbankers funktion för riskkontroll, regelefterlevnad och dataskyddsombud. Bolaget ägs och drivs av de 12 sparbankerna vilka tillsammans bildar en trygg och stabil ägarbas till bolaget. Som Compliance officer kommer du att ingå i ett specialistteam där du arbetar mot flera olika banker vilket ger dig både en stor inblick inom branschen och möjlighet till specialisering inom compliance.

Ditt uppdrag
Som Compliance Officer kommer du ingå i ett kompetent och engagerat team som arbetar med regelefterlevnad i nära samarbete med riskkontrollfunktionen och dataskyddsombudet. Du kommer regelbundet att följa upp och granska bankernas riskhantering och rapportera till VD och styrelse. I din roll kommer du att arbeta på ett självständigt sätt där du driver och ansvarar för arbetet gällande frågor som rör regelefterlevnad. Du kommer också till stor del att stötta, vägleda och rådge bankerna i frågor kopplade till nya och förändrade regelverk.

Din profil
Vi söker dig med relevant utbildning inom exempelvis juridik, alternativt relevant yrkeserfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta på bank och med fördel på någon av Sparbankerna samt om du har SwedSec-licensiering för ledning och kontrollfunktioner då det är något som kan komma att krävas i tjänsten.

Du är en självgående och driven person med hög integritet och gott omdöme.
Vidare är du en lagspelare som är serviceinriktad och arbetar strukturerat. Rollen ställer höga krav på samarbetsförmåga och vi ser gärna att du som söker har lätt för kommunikation på olika nivåer. Du har en analytisk förmåga för att kunna arbeta på ett noggrant och metodiskt sätt.
Vi ser att du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där du har stor möjlighet att bidra och utveckla verksamheten.
Du har mycket goda språkkunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift.

Västsupport har sitt säte i Borås och det finns möjlighet till hybridarbete. Körkort och tillgång till bil är ett krav då det kommer att förekomma resor till ägarbankerna.

Din ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mirnessa Omerika på telefonnummer 073 - 425 51 09 eller mail [email protected] Visa mindre

Compliance officer till Västsupport

Ansök    Okt 2    OnePartnerGroup Borås AB    Bankjurist
Västsupport är ett nystartat bolag i Borås med syfte att hantera 12 olika sparbankers funktion för riskkontroll, regelefterlevnad och dataskyddsombud. Bolaget ägs och drivs av de 12 sparbankerna vilka tillsammans bildar en trygg och stabil ägarbas till bolaget. Som Compliance officer kommer du att ingå i ett specialistteam där du arbetar mot flera olika banker vilket ger dig både en stor inblick inom branschen och möjlighet till specialisering inom complia... Visa mer
Västsupport är ett nystartat bolag i Borås med syfte att hantera 12 olika sparbankers funktion för riskkontroll, regelefterlevnad och dataskyddsombud. Bolaget ägs och drivs av de 12 sparbankerna vilka tillsammans bildar en trygg och stabil ägarbas till bolaget. Som Compliance officer kommer du att ingå i ett specialistteam där du arbetar mot flera olika banker vilket ger dig både en stor inblick inom branschen och möjlighet till specialisering inom compliance.

Ditt uppdrag
Som Compliance officer kommer du ingå i ett kompetent och engagerat team som arbetar med regelefterlevnad i nära samarbete med riskkontrollfunktionen och dataskyddsombudet. Du kommer regelbundet att följa upp och granska bankernas riskhantering och rapportera till VD och styrelse. I din roll kommer du att arbeta på ett självständigt sätt där du driver och ansvarar för arbetet gällande frågor som rör regelefterlevnad. Du kommer också till stor del att stötta, vägleda och rådge bankerna i frågor kopplade till nya och förändrade regelverk.

Din profil
Vi söker dig med relevant utbildning inom exempelvis juridik, alternativt relevant yrkeserfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta på bank och med fördel på någon av Sparbankerna samt om du har SwedSec-licensiering för ledning och kontrollfunktioner då det är något som kan komma att krävas i tjänsten.

Du är en självgående och driven person med hög integritet och gott omdöme.
Vidare är du en lagspelare som är serviceinriktad och arbetar strukturerat. Rollen ställer höga krav på samarbetsförmåga och vi ser gärna att du som söker har lätt för kommunikation på olika nivåer. Du har en analytisk förmåga för att kunna arbeta på ett noggrant och metodiskt sätt.
Vi ser att du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där du har stor möjlighet att bidra och utveckla verksamheten.
Du har mycket goda språkkunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift.

Västsupport har sitt säte i Borås och det finns möjlighet till hybridarbete. Körkort och tillgång till bil är ett krav då det kommer att förekomma resor till ägarbankerna.

Din ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mirnessa Omerika på telefonnummer 073 - 425 51 09 eller mail [email protected] Visa mindre

Regressjurist/handläggare

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet
Är du en driven jurist eller erfaren skadereglerare med sinne för ordning? Älskar du att hitta lösningar på problem och kan tänka utanför boxen? Då kanske du passar som regresshandläggare hos oss.
Som regresshandläggare på Länsförsäkringar Älvsborg har du ett varierande, självständigt och roligt jobb där du får både utmaningar och möjlighet att påverka. Arbetet ger dig möjlighet att med skadeståndsrätten som grund, handlägga ärenden inom flera olika rättsområden. Du blir en del av ett kundorienterat och engagerat bolag med hållbarhet och trygghet i fokus.
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att driva bolagets ansvarsregresser, det vill säga skadeståndskrav mot en skadevållande part efter att försäkringsersättning betalats ut i en skada. Du kommer ha mycket kontakt med inblandade parter, skadereglerare, specialister. Som regresshandläggare kommer du i ditt dagliga arbete bedriva utredningsarbete, göra rättsliga överväganden och förhandla med motparten. Du ansvarar över dina egna regresser och förväntas därför kunna arbeta självständigt och ha lätt att fatta beslut.
Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor i Borås eller Vänersborg. Anställningen startar så snart rätt person kan vara på plats.
Vem är du?
Vi söker dig som är framåt som person och trivs med att driva ditt eget arbete framåt. Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål och planerar och utför ditt arbete på ett strukturerat sätt. I rollen har du många kontakter både internt och externt och det är viktigt att du är förtroendeingivande och jobbar för att hitta affärsmässiga lösningar i skadeärenden. Din förmåga att få fram ditt budskap på ett övertygande och pedagogiskt sätt i både tal och skrift är mycket viktig för att lyckas i den här tjänsten.
Vi söker dig med juristexamen och med något års erfarenhet av juridiskt utredningsarbete. Har du erfarenhet av ansvarsskadereglering, skadeståndsbedömningar, regresshantering eller annat försäkringsrättsligt arbete ser vi det som mycket meriterande.
Mer information
Tjänsten är tillsvidare efter provanställning. Placeringort kan vara i Borås eller Vänersborg. Vi tillämpar löpande urval.
Rekryterande chef: Fredrik Löfgren, 0521 - 27 32 38
HR-ansvarig rekrytering: Roger Rönnerhag, 0521 – 27 30 26
Facklig representant: Karin Eriksson-Gustafsson, 0521-27 30 74 Visa mindre

Compliance & Legal Officer, RevolutionRace

Ansök    Feb 8    Ps Partner AB    Bolagsjurist
Nu finns möjligheten att vara med och utveckla RevolutionRace till nya framgångar i den nya rollen som Compliance & Legal Officer. Ditt ansvar i rollen är att verka som affärsstöd i både juridiska och compliance frågor. Rollen är både operativ, strategisk och central med kontakter både i och utanför organisationen. Du säkerställer regelefterlevnad och att bolaget har rätt leverantörer för att minimera risker och säkerställa en säker tillväxt. Om tjänsten... Visa mer
Nu finns möjligheten att vara med och utveckla RevolutionRace till nya framgångar i den nya rollen som Compliance & Legal Officer.

Ditt ansvar i rollen är att verka som affärsstöd i både juridiska och compliance frågor. Rollen är både operativ, strategisk och central med kontakter både i och utanför organisationen. Du säkerställer regelefterlevnad och att bolaget har rätt leverantörer för att minimera risker och säkerställa en säker tillväxt.

Om tjänsten

- Arbeta med utvecklingsprojekt och som affärstöd till organisation i juridik och compliance frågor.

- Säkerställa att avtal inom verksamheten är uppdaterade och efterlevs.

- Proaktivt utveckla compliance i verksamheten samt utbilda organisationen i compliance frågor.

- Koordinera internt/externt leverantörer såsom advokatbyråer, skatterådgivare försäkringsrådgivare, (även säkerställa att det finns adekvat försäkringskydd), IPR samt koordinera internt/externt i utvecklingsprojekt gällande bolagsstruktur, skatt, moms och tull för nya marknader.

Din profil

- Juridisk examen.

- Mångårig relevant erfarenhet inom compliance/juridik.

- Du besitter en bredd i juridiska kunskaper och har god affärsförståelse.

- Starkt meriterande med erfarenhet från e-handel, noterad miljö och internationell miljö.

- Du har flytande svenska och engelska språkkunskaper.

Som person har du förmåga att skapa relationer och förtroende både externt och internt. Du tar ansvar, kan fatta beslut och har förmågan att organisera, prioritera och skapa struktur på ett effektivt sätt. Du trivs i en dynamisk miljö, ser lösningar och uppskattar att få arbeta framåtriktat och att lösa adhoc uppgifter på vägen.

På RevolutionRace är ingen dag den andra lik och teamandan är stor. Siktet är alltid inställt mot nya mål, kunden ständigt i fokus. Nu söker vi dig som vill vara del av ett team i en härlig och kreativ atmosfär och på ett företag med mängder av grymma förmåner och fantastiska medarbetare!

Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Borås eller i centrala Stockholm.

Hur ansöker du??

Ansök genom att besvara frågorna och ladda upp din profil nedan, så ser vi fram emot att få kontakt med dig!

[email protected]?
46 723 30 60 61?
www.revolutionrace.se) (www.revolutionrace.se)RVRC Holding AB (publ) (RevolutionRace) är ett snabbt växande outdoorvarumärke som erbjuder multifunktionella produkter inklusive kläder, skor, ryggsäckar och accessoarer till människor med en aktiv livsstil. RevolutionRace ambition är att skapa högkvalitativa, färgglada och prisvärda outdoorprodukter med fantastisk design och passform till ett oslagbart värde under devisen "Nature is our playground". Företaget når via sin digitala D2C affärsmodell ut till kunder i fler än 35 länder via 18 unika webbutiker. Företaget grundades 2013 och är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 2021. RevolutionRace har en vision - att göra naturen tillgänglig för alla!

Idag är vi ca 130 medarbetare som sitter i fräscha nyrenoverade lokaler mitt i centrala Borås. På RevolutionRace är ingen dag den andra lik, och teamandan är stor. Siktet är alltid inställt mot nya mål och kunden är ständigt i fokus. Nu letar vi efter en ny stjärna som blir en del av vårxxx i en härlig och kreativ atmosfär på ett företag med mängder av grymma förmåner och fantastiska medarbetare! Läs mer om oss på (https://eur03.safelinks.protection.outlook.com/?url=http://www.revolutionrace.ses/&data=05|01|[email protected]|0ff12a0150404ac410f708db09325ae8|349d391d09754f4cb4fb7ff8bab235a4|1|0|638113884090583394|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=tjLPkppEM/2I93QxwgZoA8HCMKmT6mvKYX4wZp34rUQ=&reserved=0) Visa mindre

Compliance & Legal Officer, RevolutionRace

Ansök    Maj 23    Ps Partner AB    Affärsjurist
RevolutionRace är bolaget som gått från noll till 1,3 miljarder på 8 år! Vi är ett av Sveriges snabbast växande e-handelsbolag och vi är stolta över att gå vår egen väg när det kommer till marknadsföring, design och hur vi väljer att bygga vårt bolag. Vi är ett gäng på drygt 100 medarbetare som sitter nya och fräscha lokaler med bland annat klättervägg, lounge, masagerum och ”gaminghörna” i centrala Borås med högt i tak – och då menar vi både takhöjden så... Visa mer
RevolutionRace är bolaget som gått från noll till 1,3 miljarder på 8 år! Vi är ett av Sveriges snabbast växande e-handelsbolag och vi är stolta över att gå vår egen väg när det kommer till marknadsföring, design och hur vi väljer att bygga vårt bolag.

Vi är ett gäng på drygt 100 medarbetare som sitter nya och fräscha lokaler med bland annat klättervägg, lounge, masagerum och ”gaminghörna” i centrala Borås med högt i tak – och då menar vi både takhöjden såsom vår härliga stämning! Vi har idag 18 lokala webbshoppar på olika marknader och säljer även via marknadsplatser.

I en konservativ bransch som säljer överprisade outdoorkläder gör vår målsättning oss unika: Våra kunder ska vara mer nöjda med de plagg vi levererar, än de plagg de köper för dubbla priset. Vi älskar framgångar och tar nu sikte på att omsätta 2 miljarder, vill du vara med på resan?

På RevolutionRace är ingen dag den andra lik och teamandan är stor. Siktet är alltid inställt mot nya mål, kunden ständigt i fokus och strävan efter mångfald och inkludering.

RevolutionRace utökar nu sitt team med en helt ny position som Compliance & Legal Officer. I denna tjänst verkar du som affärstöd i compliance och juridiska frågor. Du säkerställer regelefterlevnad och att bolaget har rätt leverantörer för att minimera risker och säkerställa en säker tillväxt.

Vill du vara med på Sveriges snabbast växande e-handelsbolag och skapa förutsättningar för fortsatt utveckling?

Om rollen

• Arbeta med utvecklingsprojekt och som affärstöd till organisation i juridiska och compliance frågor.
• Säkerställa att avtal inom verksamheten är uppdaterade och efterlevs.
• Proaktivt utveckla compliance i verksamheten samt utbilda organisationen i compliance frågor.
• Koordinera internt/externt leverantörer såsom advokatbyråer, skatterådgivare försäkringsrådgivare (även säkerställa att det finns adekvat försökringskydd) samt koordinera internt/externt i utvecklingsprojekt gällande bolagsstruktur, skatt, moms, tull för nya marknader.
• Koordinera internkontroll.

Du rapporterar till CFO. Utöver stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi dig en plats hos ett välmående företag med en genuin gemenskap och delaktighet.

Din profil

• Juridisk examen
• 3+ års relevant erfarenhet inom compliance/juridik.
• Vi tror att du har en bredd i juridiska kunskaper och en god affärsförståelse.
• Det är meriterande med erfarenhet från internationell miljö och från e-handel.
• Du har flytande svenska och engelska språkkunskaper.

Som person har du förmåga att skapa relationer och förtroende både externt och internt. Det är en självklarhet för dig kunna arbeta självständigt och proaktivt, se lösningar och att organisera, prioritera och skapa struktur på ett effektivt sätt. Du är flexibel, trivs i en dynamisk miljö och uppskattar att få arbeta framåtriktat och att lösa adhoc uppgifter.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar RevolutionRace med PS Partner. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så sänd in din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult [email protected] / +46 723 30 60 61.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Compliance Officer till Västsupport

Ansök    Dec 21    OnePartnerGroup Borås AB    Bankjurist
Västsupport är ett nystartat bolag i Borås med syfte att hantera 12 olika sparbankers funktion för riskkontroll, regelefterlevnad och dataskyddsombud. Företaget kommer att utgöra en nyckelfunktion hos sparbankerna inom området och du som anställd kommer få en unik möjlighet att starta och forma Västsupport från grunden under trygga förhållanden. Bolaget ägs och drivs av de 12 sparbankerna vilka tillsammans bildar en trygg och stabil ägarbas till bolaget. S... Visa mer
Västsupport är ett nystartat bolag i Borås med syfte att hantera 12 olika sparbankers funktion för riskkontroll, regelefterlevnad och dataskyddsombud. Företaget kommer att utgöra en nyckelfunktion hos sparbankerna inom området och du som anställd kommer få en unik möjlighet att starta och forma Västsupport från grunden under trygga förhållanden. Bolaget ägs och drivs av de 12 sparbankerna vilka tillsammans bildar en trygg och stabil ägarbas till bolaget. Som Compliance Officer kommer du att ingå i ett specialistteam där du arbetar mot flera olika banker vilket ger dig både en stor inblick inom branschen och möjlighet till specialisering inom compliance.

Ditt uppdrag
Som Compliance Officer kommer du ingå i ett kompetent och engagerat team som arbetar med regelefterlevnad i nära samarbete med riskkontrollfunktionen och dataskyddsombudet. I din roll kommer du att arbeta på ett självständigt sätt där du driver och ansvarar för arbetet gällande frågor som rör regelefterlevnad. Du kommer också till stor del att stötta, vägleda och rådge bankerna i frågor kopplade till nya och förändrade regelverk.

I rollen som Compliance Officer kommer du bland annat att: Bevaka och granska regelefterlevnaden avseende bankens policys, instruktioner och riktlinjer.
Informera och utbilda berörda medarbetare om nya och/eller ändrade regelverk.
Delta i godkännandeprocessen genom att samordna och underlätta för sparbankerna, samt granska beslutsunderlag och bistå vid risk- och sårbarhetsanalyser.
Lämna vägledning till sparbankerna vid uppkomna incidenter (så kallade ”händelser av väsentlig betydelse”).
Lämna utkast på förslag till arbetsplan utifrån styrelsens fastställda riskanalys.

Din profil
Vi söker dig med relevant utbildning inom exempelvis juridik, alternativt relevant yrkeserfarenhet. Du har erfarenhet av att arbeta med regelverk och processer ur ett compliance-perspektiv. Du har erfarenhet inom AML, kundskyddande regelverk (så som exempelvis Mifid, IDD eller bolånedirektivet) alternativt de regler som faller under begreppet intern styrning och kontroll. Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta på bank och med fördel på någon av Sparbankerna. Önskvärt är om du har SwedSec-licensiering för ledning och kontrollfunktioner då det är något som kan komma att krävas i tjänsten.

Du är en självgående och driven person med hög integritet och gott omdöme.
Vidare är du en lagspelare som är serviceinriktad och arbetar strukturerat. Rollen ställer höga krav på samarbetsförmåga och vi ser gärna att du som söker har lätt för kommunikation på olika nivåer. Du har en analytisk förmåga för att kunna arbeta på ett noggrant och metodiskt sätt.
Vi ser att du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där du har stor möjlighet att bidra och utveckla verksamheten.
Du har mycket goda språkkunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift.

Västsupport har sitt säte i Borås och det finns möjlighet till hybridarbete. Körkort och tillgång till bil är ett krav då det kommer att förekomma resor till ägarbankerna.

Din ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mirnessa Omerika på telefonnummer 073 - 425 51 09 eller mail [email protected] Visa mindre

Ellos Group söker bolagsjurist

Skulle du trivas med att arbeta i ett e-handelsbolag med hög kompetens, lång historia och med ett hållbart förhållningssätt? Vill du vara med och driva dina egna frågor och utveckla vår juristavdelning till en central funktion inom koncernen? Är du intresserad av mode- och heminredning - en snabb bransch som aldrig står stilla? Då ska du söka tjänsten som bolagsjurist hos oss på Ellos Group. Om verksamheten Ellos Group är en ledande e-handelskoncern inom... Visa mer
Skulle du trivas med att arbeta i ett e-handelsbolag med hög kompetens, lång historia och med ett hållbart förhållningssätt? Vill du vara med och driva dina egna frågor och utveckla vår juristavdelning till en central funktion inom koncernen? Är du intresserad av mode- och heminredning - en snabb bransch som aldrig står stilla? Då ska du söka tjänsten som bolagsjurist hos oss på Ellos Group.

Om verksamheten

Ellos Group är en ledande e-handelskoncern inom mode, hem och skönhet i Norden. I koncernen ingår e-handelsplatserna Ellos, Jotex och Homeroom. Utöver försäljning i nordiska länderna bedriver vi även e-handel i Polen, Holland, Österrike och Tyskland. Vår verksamhet drivs från Borås där också våra 600 anställda har sin arbetsplats. Totalt omsätter koncernen 3,6 miljarder kronor.

Vi strävar ständigt efter att utveckla hållbara erbjudanden för våra kunder. Vi utvecklar och designar egna produkter och vår egen betalningslösning Elpy förser våra kunder med enkla och säkra sätt att genomföra köp på våra plattformar.

Arbetsbeskrivning

Rollen som bolagsjurist är en ny, central och viktig funktion inom Ellos Group. Här får du möjlighet att bygga upp vår juristavdelning och arbeta nära verksamheten i många olika frågor. Du kommer att löpande lämna råd och vara ett stöd till verksamhetens olika delar. Bland annat kommer du att hantera de juridiska frågeställningarna kopplade till vår betalningslösning. I det arbetet kommer du även att hantera olika tillståndsfrågor och anpassa systemet till olika nationella bestämmelser.

Utöver det kommer du arbeta strategiskt med att skydda våra varumärken och immateriella rättigheter samt hantera olika intrångsfrågor. I din roll kommer det även att ingå att hantera såväl konsumenträttsliga frågeställningar som förhandling av olika avtal med leverantörer och samarbetspartners. Du kommer dessutom ansvara för hanteringen av bolagsrättsliga frågeställningar samt upphandling och samarbete med externa legala rådgivare. Du kommer att rapportera till CFO.

Vem är du?

Vi söker dig med svensk juristexamen som har tre till fem års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete inom något eller några av områdena finansiell service (kopplat till vår egen betallösning), konsumenträtt, immaterialrätt, bolagsrätt och/eller avtalsrätt från bolag, advokatbyrå eller likande. Vi ser det som meriterande om du tidigare har erfarenhet av att bygga upp en juristavdelning eller branschgrupp.

Eftersom du kommer att arbeta både strategiskt och nära den operativa verksamheten krävs det att du är kommunikativ, strukturerad, självständig och lösningsorienterad. Vidare ser vi gärna att du har förmågan att prioritera bland arbetsuppgifterna och att sätta rådgivningen i ett kommersiellt perspektiv. Du arbetar också proaktivt, är prestigelös och trivs med att vara en del av ett team.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Du erbjuds

Hos oss erbjuds du en möjlighet att ta tillvara på din drivkraft att utvecklas i en framtidsbransch och i ett bolag som växer. Du får också möjlighet att spela en central roll i koncernens utveckling och bygga upp den legala delen av verksamheten. Vi på Ellos Group har många produktkategorier och du får möjlighet att göra skillnad genom att bland annat verka för hållbarhet. Hos oss på Ellos Group hjälper vi varandra. Glädje, gemenskap och hållbarhet är ledord i vår resa framåt i en bransch som utvecklas i snabb takt.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Ellos Group med Jurek Rekrytering & Bemanning. Urval sker löpande så välkommen att inkomma med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ida Odelius på telefonnummer 076 002 69 19 alternativt [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Biträdande Stadsjurist, deltid/student

Ansök    Sep 15    Borås kommun    Företagsjurist
Vi söker dig som studerar på juristprogrammet och söker extraarbete vid sidan av studierna. Som biträdande stadsjurist i Borås Stad får du ett omväxlande, spännande och meningsfullt arbete i en juristgrupp med många års erfarenhet. På Stadsledningskansliet arbetar fyra stadsjurister och vi sitter centralt i Borås med närhet till Borås Centralstation och Borås Resecentrum. Med väl utvecklad kollektivtrafik vävs Borås samman med Göteborg och Jönköping til... Visa mer
Vi söker dig som studerar på juristprogrammet och söker extraarbete vid sidan av studierna. Som biträdande stadsjurist i Borås Stad får du ett omväxlande, spännande och meningsfullt arbete i en juristgrupp med många års erfarenhet.

På Stadsledningskansliet arbetar fyra stadsjurister och vi sitter centralt i Borås med närhet till Borås Centralstation och Borås Resecentrum. Med väl utvecklad kollektivtrafik vävs Borås samman med Göteborg och Jönköping till en arbetsmarknadsregion

Du kommer att arbeta tillsammans med stadsjuristerna och stötta stadsjuristerna i arbetet. Stadsjuristernas arbete består huvudsakligen av rådgivning till nämnder, förvaltningar och de kommunala bolagen, varav fastighetsrättsliga frågor, skadeståndsärenden, bygglovsfrågor, skolfrågor och bedömningar av kommunal kompetens är särskilt vanliga. Dock förekommer det även en mängd andra varierande frågor inom både det offentligrättsliga och civilrättsliga området. Arbetet består även av att företräda kommunen vid domstolar och andra myndigheter.

Du kommer att få handlägga egna ärenden samt hjälpa stadsjuristerna att bereda ärenden, göra rättsutredningar, upprätta utkast, kommunicera med förvaltningar och myndigheter etc. Arbetet innebär också administrativa arbetsuppgifter.



Vi söker dig som har ett brett intresse för och kunskap om samhällsfrågor och som studerar på juristprogrammet. Vi vill att du slutfört termin sex med godkända studieresultat eller är färdigutbildad jurist/jur.kand. eller har en annan utbildningsbakgrund som vi bedömer som likvärdig.

Vi söker dig som är särskilt intresserad av offentlig rätt, kommunalrätt och förvaltningsrätt och om du genomfört eller planerar att genomföra fördjupningskurser inom området är det särskilt meriterande. Du bör kunna arbeta självständigt men också samarbeta med andra inom kommunen och du har förståelse och intresse för att arbeta i en politiskt styrd organisation.

För att trivas hos ser vi att du är driven, prestigelös samt nyfiken på hur det är att arbeta inom en politiskt styrd organisation och med den lagstiftning som styr en kommun.

Dina arbetstider kan vara flexibla och anpassas utifrån dina studier, men vi vill att du är på plats på kontoret en dag i veckan.


Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan.

Borås Stad vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och tillit.

Mer information om Borås Stad som arbetsgivare hittar du här: Arbeta hos oss! Visa mindre

Civilekonom med juridiskt intresse till börsnoterad Bank

Ansök    Mar 30    M.R Partner AB    Affärsjurist
Nu söker vi efter en nyexaminerad civilekonom med höga ambitioner som kan axla rollen som Regulatory Reporting Assistent på TF Banks huvudkontor i Borås. Tjänsten innebär både stort ansvar och stor utvecklingspotential. Har du insikter i såväl COREP som FINREP och söker nya utmaningar inom bankvärlden - skicka in din ansökan idag. Om TF Bank TF Bank är en internetbaserad nischbank som erbjuder konsumentbanktjänster och e-handelslösningar genom en egenutve... Visa mer
Nu söker vi efter en nyexaminerad civilekonom med höga ambitioner som kan axla rollen som Regulatory Reporting Assistent på TF Banks huvudkontor i Borås. Tjänsten innebär både stort ansvar och stor utvecklingspotential. Har du insikter i såväl COREP som FINREP och söker nya utmaningar inom bankvärlden - skicka in din ansökan idag.

Om TF Bank
TF Bank är en internetbaserad nischbank som erbjuder konsumentbanktjänster och e-handelslösningar genom en egenutvecklad IT-plattform med hög grad av automatisering.

Plattformen är utformad för skalbarhet och anpassning till olika produkter, länder, valutor och digitala banklösningar. Verksamheten bedrivs i dagsläget i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Tyskland och Österrike via filial eller gränsöverskridande av banktillståndet.

Verksamheten delas in i tre segment: Consumer Lending med fokus på konsumentkrediter utan säkerhet, Ecommerce Solutions med digitala betalningslösningar inom framför allt e-handel samt Credit Cards med fokus på kreditkort.

Om Tjänsten
TF Bank ämnar rekrytera en Regulatory Reporting Assistent till bankens Ekonomi avdelning på huvudkontoret i centrala Borås. Som Regulatory Reporting Assistent på TF Bank har du en viktig funktion i företaget och rapporterar direkt till Financial Legal Reporting Officer. Arbetet är nyanserat och det finns stor utvecklingspotential.

Som Financial Legal Reporting Assistent är du ansvarig för finansiell legal rapportering, men du förväntas även att hålla dig underrättad kring relevanta regelverk och uppdaterad om de förändringar som kan komma att påverka banken.

Till just denna tjänsten söker vi en nyexaminerad civilekonom, men om du har en civilingenjörsexamen med viss juridikbakgrund kan även du vara rätt person för rollen. Tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är givetvis meriterande, men så även stort driv och höga ambitioner.

Tjänsten innefattar

- Extern rapportering, COREP samt FINREP
- Bevakning, tolkning samt implementering av kommande regelverk och riktlinjer inom bankregelverk
- Proaktivt arbete för att förbättra externa rapporteringsprocesser och rutiner
- Framtagande och uppdatering av COREP-rapporter i IBM Certent (CDM)


Din bakgrund

- Nyexaminerade civilekonom eller civilingenjörsexamen med juridikbakgrund
- Mycket god Excel-vana och IT-kompetens
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både skrift och tal
- Erfarenhet av redovisningssystem och legal rapportering är meriterande


Värt att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. TF Bank sitter i väldigt trevliga lokaler i centrala Borås. I denna rekrytering samarbetar TF Bank med M-R Partner. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringsansvarig John Rembeck på 0730-46 31 21 eller [email protected].

Vi träffar kandidater löpande, så tveka inte på att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Förvaltningsjurist med chefsuppdrag

Ansök    Nov 29    Borås kommun    Företagsjurist
Vill du vara med och bidra till att vår förvaltning utför rättssäkra insatser med god kvalitet? Hos oss får du chans att kombinera din juristkompetens med ett chefsuppdrag. Detta är en spännande tjänst för dig med juristexamen som vill ta nästa kliv i din karriär. Sociala omsorgsförvaltningen med sina ca 1000 viktiga medarbetare är en av fackförvaltningarna inom Borås stad. Vårt uppdrag är att förvalta kommunens funktionshinderverksamheter så som boende... Visa mer
Vill du vara med och bidra till att vår förvaltning utför rättssäkra insatser med god kvalitet? Hos oss får du chans att kombinera din juristkompetens med ett chefsuppdrag. Detta är en spännande tjänst för dig med juristexamen som vill ta nästa kliv i din karriär.

Sociala omsorgsförvaltningen med sina ca 1000 viktiga medarbetare är en av fackförvaltningarna inom Borås stad. Vårt uppdrag är att förvalta kommunens funktionshinderverksamheter så som boende, boendestöd, personlig assistans samt daglig verksamhet för personer med funktionsnedsättning och daglig sysselsättning inom socialpsykiatrin och arbetar enligt LSS och SoL. Vi utövar även ledningen av hälso- och sjukvården inom vår verksamhet.

Som chef för gemensam administration är du direkt underställd förvaltningschef och kommer ingå i förvaltningsledningen där du en en utav fyra stödchefer. Arbetsplatsen är beläget i centrala Borås med närhet till bussar och tåg, grönområde och stadskärnans övriga utbud.


Som chef för enheten gemensam administration leder du en grupp på 6 st medarbetare. Enheten är relativt nystartad vilket innebär att det gemensamma arbetet fortfarande har mycket fokus på att forma gemensamma processer. Medarbetarna arbetar i enskilda roller kopplat mot nämnds-administration, utredningsarbete, IT-frågor, arkivhantering, in-house-service i form av posthantering och bemanning av väntrum.

Enheten står inför stora utvecklingsarbeten i form av digitaliserade processer och informationssäkerhetsarbete.
Arbetet som förvaltningens juridiska specialist innebär att vara ett internt konsultativt stöd i juridiska frågor till chefer, handläggare, stödfunktioner samt nämnd. Fokus i ditt arbete som specialist är frågor som rör bland annat socialrätt, kommunalrätt, offentlighet och sekretess samt förvaltningsrätt. Du kommer att skriva yttranden samt vid behov bistå samt företräda nämnden i domstol. Som jurist kan du få utredningsuppdrag samt skriva tjänsteskrivelser till nämnd.

En viktig del i arbetet är att bevaka rättsutvecklingen och ta de initiativ som behövs för att förvaltningen ska vara uppdaterad inom gällande rättsläge. Du kommer även att informera och utbilda i juridiska frågor. En del av tjänsten innebär även att stödja Vård- och äldreförvaltningen i juridiska frågor.


Du har juristexamen med ett par års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete och väl bevandrad i att tillämpa den juridiska metoden. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av frågor som rör bland annat socialrätt, kommunalrätt, offentlighet och sekretess samt förvaltningsrätt. Har du tidigare chefserfarenhet, arbetat med arkivfrågor, nämnds-administration eller informationssäkerhetsfrågor är detta meriterande.

Du trivs med att arbeta självständigt och då uppdraget är tvådelat krävs det att du är strukturerad i ditt arbetssätt. Du är trygg i din kunskap, noggrann och bevakar rättsläget för att kunna stödja förvaltningen på bästa sätt i utveckling av processer och arbetssätt. Trots att detta är en självständig roll innebär arbetet mycket samverkan med såväl interna som externa aktörer. Därför ställs höga krav på din samarbetsförmåga för att kunna driva det löpande utvecklingsarbetet framåt.

Du är analytiskt lagd och har förmåga att se helheten i hur en process kan komma att påverka och involvera flera delar av förvaltningen, både på kort och lång sikt. Du är lösningsfokuserad och kan omsätta ditt strategiska tänk i operativt arbete.
För att kunna stödja och utbilda medarbetare och chefer i förvaltningen krävs det att du har god kommunikativ förmåga, såväl i tal som skrift och kan anpassa din kommunikation efter den målgrupp du möter.


Förutom ett meningsfullt arbete får du som chef i Borås Stad också ta del av ett gediget chefsutvecklingsprogram som ger dig som är ny chef i Borås Stad goda förutsättningar för ditt uppdrag. Som chef får du även tillgång till olika forum för dialog och stöd i ditt ledarskap. Borås Stad erbjuder också ett generöst flextidsavtal, semesterväxling och flera andra fina förmåner så som fri tillgång till stadens frilufts- och badanläggningar

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Miljöjurist / Förvaltningsjurist

Ansök    Apr 26    Borås Stad    Företagsjurist
Miljöjurist/Förvaltningsjurist till Miljöförvaltningen. Sista ansökningsdag: 2019-05-13. (Ref nr 18:2019:5) Arbetsplats: Miljöförvaltningen Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent av heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsuppgifter: Som miljöjurist/förvaltningsjurist på Miljöförvaltningen förväntas du ge juridisk rådgivning till politiker, chefer och medarbetare inom myndighetens olika verksamhetsområden med fo... Visa mer
Miljöjurist/Förvaltningsjurist
till Miljöförvaltningen. Sista ansökningsdag: 2019-05-13.
(Ref nr 18:2019:5)

Arbetsplats: Miljöförvaltningen

Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent av heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter: Som miljöjurist/förvaltningsjurist på Miljöförvaltningen förväntas du ge juridisk rådgivning till politiker, chefer och medarbetare inom myndighetens olika verksamhetsområden med fokus på förvaltningslagen, kommunallagen, offentlighet- och sekretesslagen, livsmedelslagen samt miljöbalksområdet.

Du kommer att medverka där den juridiska kompetensen behövs, bland annat genom att kvalitetssäkra skrivelser och projekt, företräda nämnden i domstolsprocesser, upprätta rättsutredningar, svara på lagrådsremisser, ingå i nätverk mot miljö- och livsmedelsbrott, utbilda tjänstemän och politiker samt arbeta med utveckling av rutiner. Du förväntas även driva och skapa engagemang kring förvaltningens juridiska frågor.

I uppdraget ingår också att granska kvalitet, klarspråk och rättssäkerhet i beslutsunderlag samt att i samråd med ansvarig chef, vid behov redigera och komplettera beslutsunderlag till nämnden.

Det ingår även i uppdraget att som tjänsteperson delta på kvällstid en gång i månaden på nämnd- och presidiemöten.

Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent av heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter: Som miljöjurist/förvaltningsjurist på Miljöförvaltningen förväntas du ge juridisk rådgivning till politiker, chefer och medarbetare inom myndighetens olika verksamhetsområden med fokus på förvaltningslagen, kommunallagen, offentlighet- och sekretesslagen, livsmedelslagen samt miljöbalksområdet.

Du kommer att medverka där den juridiska kompetensen behövs, bland annat genom att kvalitetssäkra skrivelser och projekt, företräda nämnden i domstolsprocesser, upprätta rättsutredningar, svara på lagrådsremisser, ingå i nätverk mot miljö- och livsmedelsbrott, utbilda tjänstemän och politiker samt arbeta med utveckling av rutiner. Du förväntas även driva och skapa engagemang kring förvaltningens juridiska frågor.

I uppdraget ingår också att granska kvalitet, klarspråk och rättssäkerhet i beslutsunderlag samt att i samråd med ansvarig chef, vid behov redigera och komplettera beslutsunderlag till nämnden.

Det ingår även i uppdraget att som tjänsteperson delta på kvällstid en gång i månaden på nämnd- och presidiemöten.
Kvalifikationer: Vi söker dig som har en juristexamen och som har erfarenhet av juridiskt arbete med ärendehantering på myndighet, domstol eller annan liknande juridisk arbetslivserfarenhet som förvaltningen finner likvärdig. Du har god kunskap inom den lagstiftning som reglerar miljöförvaltningens verksamhet samt goda kunskaper inom förvaltnings- och kommunallag. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med miljöbalken samt livsmedelslagen samt meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har lätt för att samspela med andra genom ett positivt och flexibelt förhållningssätt. Du har förmåga att organisera, strukturera och tidsplanera arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt. Du har även förmåga till strategiskt tänkande och omvärldsbevakning inom ditt ansvarsområde.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare: Borås Stad har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Upplysningar lämnas av förvaltningschef Agneta Sander, tfn 0730-85 55 05 eller administrativ chef, Niclas Björkström, tfn 033-35 31 77. Fackliga företrädare är Johan Linderstad, Naturvetarna, tfn 033-35 30 41 och Anneli Nilsson, Vision, tfn 033-35 75 29. Urval och kallelse till intervju kommer att ske löpande under ansökningsperioden.

Borås Stad erbjuder många förmåner och har en aktiv personalklubb. Läs mer på boras.se/arbetahososs

Välkommen med din ansökan senast 2019-05-13. Visa mindre

Jurister till Avdelningen för juridik och handelsfrågor

Vill du använda dina juridiska kunskaper för att tillsammans med andra kompetenser skapa samhällsnytta? Trivs du med en stödjande roll och stor variation i arbetet? Då kan jobbet som jurist hos oss vara för dig. Avdelningen för juridik och handelsfrågor hanterar olika frågor såväl internt inom myndigheten som externt mot andra myndigheter, Regeringskansliet, organisationer och företag. En del av avdelningens arbete rör frågor med anknytning till internat... Visa mer
Vill du använda dina juridiska kunskaper för att tillsammans med andra kompetenser skapa samhällsnytta? Trivs du med en stödjande roll och stor variation i arbetet? Då kan jobbet som jurist hos oss vara för dig.
Avdelningen för juridik och handelsfrågor hanterar olika frågor såväl internt inom myndigheten som externt mot andra myndigheter, Regeringskansliet, organisationer och företag. En del av avdelningens arbete rör frågor med anknytning till internationellt standardiseringssamarbete och till EUs inre marknad för varor och tjänster. Avdelningen arbetar bland annat med ärendehantering, remissärenden, föreskriftsarbete och andra förvaltningsrättsliga uppgifter. Samordningen av marknadskontroll i form av sekretariat för Marknadskontrollrådet och uppgiften som svensk centralt samordningskontor enligt EUs marknadskontrollförordning ligger också på avdelningen.
Nu söker vi en eller flera jurister för tillsvidareanställning.
För oss är det viktigt att du står bakom och arbetar efter Swedacs kärnvärden som är respekt, engagemang, samarbete och ansvar. Vi söker dig som är samhällsintresserad och agerar lösningsfokuserat utifrån en helhetssyn

Tjänsten
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ge juridiskt stöd, delta i ärendehandläggning och arbetet med att utforma föreskrifter, utarbeta svar till remisser, medverka i utredningar och projekt samt företräda myndigheten i domstol. För en tjänst kommer inriktningen vara marknadskontroll och att aktivt bidra till att fullgöra uppgifterna som Swedac har som centralt samordningskontor och Marknadskontrollrådets sekretariat. Det kan även förekomma visst internationellt arbete i tjänsterna.

Din profil
Du som söker ska ha:
Juristexamen eller motsvarande juridisk utbildning
Minst två års erfarenhet av juridiskt arbete inom offentlig förvaltning
Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska, både skriftligt och muntligt, och god förmåga att uttrycka sig på engelska, både skriftligt och muntligt.
För tjänsten med inriktning mot marknadskontroll är erfarenhet av EU-rättsligt arbete är ett krav


Det är meriterande om du också har:
Erfarenhet av EU-rättsligt arbete, gärna med koppling till den inre marknaden
Erfarenhet av lagstiftnings- eller föreskriftsarbete
Erfarenhet av arbete med ackrediterade eller anmälda organ

Det är nödvändigt att du har mycket god förmåga att samarbeta samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du behöver ha mycket god initiativförmåga och vara intresserad av att dela med dig av dina kunskaper. Du behöver vara drivande och ha helhetssyn. Du är flexibel och noggrann. Det är viktigt att du har förmåga att sätta in juridiken i olika sammanhang och att du har ett genuint intresse av att arbeta med andra yrkeskategorier. Du ska snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter och verksamhetsområden och det är viktigt att du också har en förmåga att förstå hur du med din juridiska kunskap på bästa sätt kan stödja myndighetens verksamhet.
Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper.


Styrelsen för ackreditering och teknisk kontroll (Swedac) Swedac är en statlig myndighet som arbetar för att produkter och tjänster ska vara säkra. Swedac ansvarar för frågor om teknisk kontroll. Som ackrediteringsorgan kompetensprövar vi organisationer som utför provning, kalibrering, certifiering och kontroll. Vi ansvarar också för föreskrifter och tillsyn av mått, vikt och ädelmetall. Swedac samordnar marknadskontrollen i Sverige. Vi har ett stort nationellt och internationellt kontaktnät.
Swedacs vision är att medverka till att skapa en öppen och global marknad, ett konkurrenskraftigt näringsliv samt trygga konsumenter och produktanvändare i ett hållbart samhälle. Läs mer om Swedac på www.swedac.se.
För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta chefsjurist Anette Arveståhl, tel. 0771-99 09 00 (växel). Representanter för Saco och ST nås även via växeln.
Skicka in din ansökan med meritförteckning till [email protected].
Ange dnr: 2020/1868 i din ansökan. Sista ansökningsdag är den 16 augusti 2020.
Intervjuer kommer att ske digital via Skype 24-31/8.
Swedac behandlar personuppgifter i samband med att en ansökan om anställning skickas in till Swedac. Ändamålet med personuppgiftsbehandlingen är att kunna fullgöra de uppgifter som är nödvändiga i samband med rekrytering. Den rättsliga grunden är att behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse.
Vi har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Visa mindre

Junior Bolagsjurist till NetOnNet

Ansök    Feb 12    NetOnNet AB    Bolagsjurist
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet. NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. E... Visa mer
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet.

NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. Eftersom vi gillar vårt arbete ser vi därför till att ha roligt på arbetsplatsen och självklart har vi det tillsammans. Hos oss uppmuntrar vi till kreativitet, innovation och förändring. Vi vågar tänka nytt och testa oss fram, vi går helt enkelt vår egen väg. Genom att fortsätta gå vår egen väg utmanar vi branschen och skapar framgång.

Vill du vara med på vår framgångsresa?

Om tjänsten
Arbetet innebär bland annat att granska och utforma avtal, göra riskbedömningar, bygga struktur, administrera samt ha ansvar för varierande juridiska frågeställningar inom områden som till exempel konsumentlagstiftning, avtalsrätt, bolagsrätt, immaterialrätt och personlig integritet. Tjänsten innebär således att fungera som juridisk rådgivare inom bolagets diverse verksamhetsområden.

En viktig uppgift blir också att ta ett totalansvar för bolagets interna processefterlevnad avseende GDPR. Du jobbar i ett team, rapporterar till Kommersiell avtals & Intäktschef och kommer ha många kontaktytor internt inom bolaget.

Några exempel på vad arbetet innebär mer konkret är:

- Omvärldsbevakning, expertis och rådgivning gällande befintlig och kommande lagstiftning inom e-handel, konsumentlagstiftning och personlig integritet
- Upprätta och granska avtal på både engelska och svenska
- Analysera eventuella risker kopplat till avtal
- Administrera olika typer av leverantörs- och kundavtal
- Vara behjälplig vid eventuella dispyter
- Input till förhandling av kommersiella avtal
- Rådgivande i frågor avseende konsumentlagstiftning
- Bygga och underhålla externa kontakter inom området


Vem är du?
Du har en juristexamen och gärna 1-2 års erfarenhet inom affärsjuridik. Som person är du utåtriktad och har lätt för att skapa kontakt med andra människor, såväl internt som externt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av avtalsrätt, bolagsrätt, konsumentlagstiftning och kommersiella avtal. Du behöver vara bekväm med att både tala och skriva på engelska och trygg i förhandlingssituationer. Du arbetar riskförebyggande, skapar struktur och håller dig uppdaterad genom löpande omvärldsbevakning. Ett brett spektrum av juridiska frågor tillhör vardagen.


Låter detta som en tjänst för dig så kan vi erbjuda ett mycket stimulerande arbete i ett av Sveriges mest expansiva hemelektronikföretag. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!


Övrig information
Placering: Vid huvudkontoret på Viared i Borås
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse
Omfattning: 100%
Ansökningstid: Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Stefan Andersson, Kommersiell avtals och intäktschef via mail på [email protected] Visa mindre

Förvaltningsjurist

Ansök    Apr 24    Borås Stad    Företagsjurist
Förvaltningsjurist till Sociala omsorgsförvaltningen. Sista ansökningsdag: 2019-05-19. (Ref nr 30:2019:24) I Sociala omsorgsförvaltningen finns både myndighet och verkställighet för LSS och SoL (socialpsykiatri). Verksamhetsområdet funktionshinder har som övergripande mål att uppnå full delaktighet och jämlikhet så att personer med funktionsnedsättning kan leva som andra. Vår förvaltning vänder sig till personer med alla typer av funktionsnedsättningar, ... Visa mer
Förvaltningsjurist

till Sociala omsorgsförvaltningen. Sista ansökningsdag: 2019-05-19.
(Ref nr 30:2019:24)

I Sociala omsorgsförvaltningen finns både myndighet och verkställighet för LSS och SoL (socialpsykiatri). Verksamhetsområdet funktionshinder har som övergripande mål att uppnå full delaktighet och jämlikhet så att personer med funktionsnedsättning kan leva som andra. Vår förvaltning vänder sig till personer med alla typer av funktionsnedsättningar, såväl fysiska som psykiska. De juridiska frågorna är centrala inom enheterna och som förvaltningsjurist har du en viktig roll i att ge stöd till både politiken och förvaltningen.

Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överesnkommelse.

Arbetsuppgifter: Arbete som förvaltningsjurist innebär att ge intern juridisk konsultation gentemot verksamhet och politik. Det ingår att upprätta tolka och granska avtal, göra utredningar, vara förvaltningens ombud och i övrigt företräda förvaltningens juridiska intressen. En viktig del i arbetet är att bevaka rättsutvecklingen och ta de initiativ som behövs för att förvaltningen ska vara uppdaterad på de regler som gäller. Du kommer företräda förvaltningen i processer i domstol och förhandlingar av olika slag. Du kommer att handlägga och föredra ärenden och även bistå handläggarna med råd kring exempelvis tjänsteskrivelser, yttranden och så vidare. Du kommer även att informera och utbilda i juridiska frågor.

Du kommer att sitta i nya fräscha lokaler i Borås centrum med närhet till restauranger och bussar. Som förvaltningsjurist ingår du i myndighetsutövningens verksamhetsområde tillsammans med LSS/SoL-handläggare.
Vi satsar på dig som arbetar hos oss genom att uppmuntra till kompetensutveckling. Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda arbetsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av samtliga förmåner så som friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens badanläggningar, gratis te/kaffe etc. Då staden har ett väldigt förmånligt flexavtal finns det utrymme för att styra dina arbetstider och du har även möjlighet till att utöka dina semesterdagar genom semesterväxling.

Kvalifikationer: Du som sökande har juristexamen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av tillämpning av lagstift-ning inom det socialjuridiska området samt erfarenhet från arbete inom en politiskt styrd organisation. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Du har ett gott bemötande, är flexibel, gillar att samarbeta och utför dina arbetsuppgifter med ett genuint intresse. Du har god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Eftersom tjänsten innebär många kontakter både inom och utanför förvaltningen, behöver du kunna kommunicera och samarbeta med många olika typer av människor.

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Upplysningar lämnas av tf. förvaltningschef Susanne Sprigg på telefon 033-357733. Facklig företrädare nås via Borås Stads växel på telefon 033-35 70 00.

Välkommen med din ansökan tillsammans med meritsammanställning senast 2019-05-19. Visa mindre

Förvaltningsjurist

Ansök    Mar 27    Borås Stad    Företagsjurist
Förvaltningsjurist till Miljöförvaltningen. Sista ansökningsdag: 2019-04-12. (Ref nr 18:2019:5) Arbetsplats: Miljöförvaltningen Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent av heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsuppgifter: Som förvaltningsjurist på Miljöförvaltningen förväntas du ge juridisk rådgivning till politiker, chefer och medarbetare inom myndighetens olika verksamhetsområden med fokus på förvaltningsl... Visa mer
Förvaltningsjurist
till Miljöförvaltningen. Sista ansökningsdag: 2019-04-12.
(Ref nr 18:2019:5)

Arbetsplats: Miljöförvaltningen

Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent av heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter: Som förvaltningsjurist på Miljöförvaltningen förväntas du ge juridisk rådgivning till politiker, chefer och medarbetare inom myndighetens olika verksamhetsområden med fokus på förvaltningslagen, kommunallagen, offentlighet- och sekretesslagen, livsmedelslagen samt miljöbalksområdet.

Du kommer att medverka där den juridiska kompetensen behövs, bland annat genom att kvalitetssäkra skrivelser och projekt, företräda nämnden i domstolsprocesser, upprätta rättsutredningar, svara på lagrådsremisser, ingå i nätverk mot miljö- och livsmedelsbrott, utbilda tjänstemän och politiker samt arbeta med utveckling av rutiner. Du förväntas även driva och skapa engagemang kring förvaltningens juridiska frågor.

I uppdraget ingår också att granska kvalitet, klarspråk och rättssäkerhet i beslutsunderlag samt att i samråd med ansvarig chef, vid behov redigera och komplettera beslutsunderlag till nämnden.

Det ingår även i uppdraget att som tjänsteperson delta på kvällstid en gång i månaden på nämnd- och presidiemöten.
Kvalifikationer: Vi söker dig som har en juristexamen och som har erfarenhet av juridiskt arbete med ärendehantering på myndighet, domstol eller annan liknande juridisk arbetslivserfarenhet som förvaltningen finner likvärdig. Du har god kunskap inom den lagstiftning som reglerar miljöförvaltningens verksamhet samt goda kunskaper inom förvaltnings- och kommunallag. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med miljöbalken samt livsmedelslagen samt meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har lätt för att samspela med andra genom ett positivt och flexibelt förhållningssätt. Du har förmåga att organisera, strukturera och tidsplanera arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt. Du har även förmåga till strategiskt tänkande och omvärldsbevakning inom ditt ansvarsområde.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare: Borås Stad har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Upplysningar lämnas av förvaltningschef Agneta Sander, tfn 0730-85 55 05 eller administrativ chef, Niclas Björkström, tfn 033-35 31 77. Fackliga företrädare är Johan Linderstad, Naturvetarna, tfn 033-35 30 41 och Anneli Nilsson, Vision, tfn 033-35 75 29. Urval och kallelse till intervju kommer att ske löpande under ansökningsperioden.

Borås Stad erbjuder många förmåner och har en aktiv personalklubb. Läs mer på boras.se/arbetahososs

Välkommen med din ansökan senast 2019-04-12. Visa mindre