Lediga jobb som Arbetsledare, städ/Städledare i Borås

Se lediga jobb som Arbetsledare, städ/Städledare i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

Handledare till resursgruppen

Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av drygt 2500 medarbetare. Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med fokus på de vi är till för. Genom ett gott sam-arbete med ständiga förbättringar främjar vi god arbetsmiljö för våra medarbetare. Viktiga led-stjärnor i vårt arbete ... Visa mer
Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av drygt 2500 medarbetare.

Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med fokus på de vi är till för. Genom ett gott sam-arbete med ständiga förbättringar främjar vi god arbetsmiljö för våra medarbetare. Viktiga led-stjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang.


Resursgruppen är en stödfunktion i förvaltningen. På vår mångkulturella arbetsplats arbetar enhetschef, teamledare, administratör, handledare, samt cirka 40 personer som kommer via Jobb Borås (Arbetslivsförvaltningen). Resursgruppen ger medarbetarna värdefull arbetslivserfarenhet, samt att förvaltningens verksamheter får mer tid över till deras uppdrag vilket ger "guldkant" för de vi är till för. Några exempel på insatser är tvätt av arbetskläder, inköp av arbetskläder, lokalvård, bilvård och lättare vaktmästerisysslor.

Nu behöver vi förstärka enheten med en handledare.

Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader med chans till förlängning.
Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Handledarens uppgift är att stötta och följa upp medarbetare tillsammans med Jobb Borås. Handledaren ansvarar vidare för introduktion av nya medarbetare, schemaläggning och sammanställer en individuell planering och måldokument utifrån var och ens bakgrund och behov. Handledaren ska både leda och arbeta tillsammans med medarbetarna i verksamheten, samordna med andra grupper, samt ingå i team med andra handledare, teamledare och chef. Personen ifråga ska även implementera regler, rutiner och förhållningssätt. Handledaren ska vara uppmärksam på den fysiska och psykosociala arbetsmiljön hos medarbetarna. Personen ska hålla sig uppdaterad kring sitt arbetsområde inom till exempel leverans/biltvätt/vaktmästeri/lokalvård. Uppföljning av uppdrag samt planering av nya görs i samarbete.

Vi söker dig som har samhällsvetenskaplig högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som beskrivs nedan.
Du har erfarenhet av samordning och ledarskap, samt god dokumentationsvana. Datavana och god kunskap inom word och excel. Det är önskvärt att du har erfarenhet av logistik, samt hand-ledning av personal från olika kulturer, med funktionsnedsättningar (fysisk/psykisk), och drogrelaterade problem.
B-körkort för manuell växel är ett krav för tjänsten.

Som person är du självgående, strukturerad och tycker om att driva utvecklingsfrågor. Du skapar lugn och förtroende bland medarbetarna, har god samarbetsförmåga, samt förmåga att entusiasmera och utveckla dina medarbetare. Du har ett utpräglat sinne för ordning, tydlighet och kommunikation. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är ansiktet utåt mot våra kunder.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Inför ett eventuellt erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb:

Niklas Silfverlood, enhetschef
Telefon: 033-35 84 37

Jeanette Fransson, facklig företrädare för kommunal
Telefon: 033-35 70 00

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, god kollegial gemenskap och goda arbetsvillkor erbjuds du som anställd inom Borås stad personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, förmånscykel och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Servicearbetare med samordnaransvar - vårdnära service

Vill du vara med och göra skillnad för vården? Är du intresserad av att jobba på ett sjukhus? Som medarbetare hos oss stöttar du vården med serviceuppgifter och skapar genom det förutsättningar för att vård och samhälle fungerar. Vården står inför stora utmaningar under kommande år. För att på bästa sätt kunna stödja vården söker vi dig som med din servicekompetens vill bli en del av vårt team och avlasta vårdpersonalen. Den vårdnära service vi utför i... Visa mer
Vill du vara med och göra skillnad för vården? Är du intresserad av att jobba på ett sjukhus? Som medarbetare hos oss stöttar du vården med serviceuppgifter och skapar genom det förutsättningar för att vård och samhälle fungerar.

Vården står inför stora utmaningar under kommande år. För att på bästa sätt kunna stödja vården söker vi dig som med din servicekompetens vill bli en del av vårt team och avlasta vårdpersonalen.

Den vårdnära service vi utför innebär till exempel: måltidshantering på vårdavdelning, materialpåfyllnad i förråd samt städning av patient- och mottagningsrum. Uppgifterna kommer att utvecklas efter hand.

Arbetsuppgifter

Som servicearbetare med samordnaruppdrag för Vårdnära service på SÄS säkerställer du att teamet utför tjänsten enligt regionala processer och rutiner. Du är med och startar upp tjänsten på flera nya vårdavdelningar vid projektinförande som beräknas pågå till våren 2024. Därefter går tjänsten över till servicearbetare i drift. 

Du koordinerar, utför och följer upp samtliga aktiviteter på sjukhuset vilket bland annat innebär:

- Daglig operativ bemanning och prioritering för det lokala teamet för att på så sätt säkerställa daglig leverans av bland annat måltidsservice, patientnära städ och materialförsörjning till vården
- Samordning och uppföljning upp av leveransavvikelser
- Fånga upp kundbehov samt förmedla utvecklingsbehov vidare till central organisation och linjeorganisation
- Arbete i driften 

Om dig

För att passa för tjänsten tror vi att du är serviceinriktad, har ett gott bemötande och uppskattar att hjälpa andra. Du kommer att arbeta nära både vårdpersonal, patienter och kollegor, vilket gör att det är du bör ha lätt att samarbeta, bygga relationer och skapa förtroende.

Vi tror att det viktigt du har gott omdöme och har ordningssinne. Du är kommunikativ, har vilja och förmåga att informera samt utbilda. Du trivs med att ta extra ansvar och koordinera arbetet med dina kollegor. Du är flexibel och trivs med att anpassa dig efter vad som händer omkring dig, då vårdpersonalens behov av stöd kan komma att variera.

Slutligen bör du ha en god förmåga att hantera stressiga situationer, eftersom tempot på ett sjukhus ibland kan vara högt.

Kvalifikationer och färdigheter

Du har utbildning på lägst grundskolenivå, goda kunskaper i MS Office samt vana att arbeta i olika IT-system. Du kommunicerar obehindrat på svenska.

För att du snabbt ska komma in i arbetet vill vi att du har tidigare erfarenhet inom service och har arbetat med människor. Vi tillhandahåller den upplärning och utbildning som är specifik för våra verksamheter.

Du har ledaregenskaper och gärna erfarenheter som arbetsledare inom daglig drift eller som idrottsledare.

Meriterande är bakgrund inom vården som exempelvis undersköterska eller från måltidshantering inom vård, kommun eller restaurang. 

Villkor

Provanställning kan förekomma

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktionDu kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/native/Jobba hos oss.pdf


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

Lokalvårdssamordnare

Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära. Du kommer ingå i en central organisation för kost, lokalvård och vaktmästeri inom Grundskoleförvaltningen. Du utgår ifrån Fristadskolan och ditt lokalvårdsteam består av 11 lokalvårdare och ni tillsammans ansvarar för lokalvården på två skolo... Visa mer
Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära.

Du kommer ingå i en central organisation för kost, lokalvård och vaktmästeri inom Grundskoleförvaltningen.

Du utgår ifrån Fristadskolan och ditt lokalvårdsteam består av 11 lokalvårdare och ni tillsammans ansvarar för lokalvården på två skolor med tillhörande idrottshallar, två förskolor, fritidsgård mm. Som lokalvårdssamordnare så kommer du huvudsakligen att arbeta i ett av områdets två team.


I ditt uppdrag kommer alla förekommande arbetsuppgifter inom lokalvård ingå. Förutom utförande av lokalvård kommer du att samordna, instruera, fördela och leda det dagliga arbetet i gruppen så att arbetet utförs i enlighet med avtal. I ditt ansvarsområde ingår även vikarieanskaffning, planering av bemanning, introduktion av nya medarbetare, inköp via e-handel, medverka i interna- och externa egenkontroller. Du kommer att ha ett nära samarbete med ytterligare en lokalvårdssamordnare området och tillsammans med enhetschef, arbeta aktivt med förändringar som utvecklar vår verksamhet. Miljö- och hållbarhetsfrågor är viktiga för oss och vi vill att du delar det engagemanget.

Du som söker har minst 3 års dokumenterad yrkeserfarenhet som lokalvårdare. Då rollen innebär arbetsledning ser vi det som starkt meriterande om du har liknande erfarenhet. Vi ser att du har PRYL, SRY eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För arbetsuppgifterna krävs goda ledaregenskaper. Du är ansvarstagande, har god samarbetsförmåga och är lösningsfokuserad. Du strävar efter att utveckla kvaliteten, servicen och dina kollegor.

God datorvana är ett krav liksom att ha goda kunskaper och förståelse i svenska, både i tal och skrift. B-körkort är ett krav och tillgång till egen bil är meriterande. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga, noggrannhet, vana vid självständigt arbete samt förmåga att ge god och kvalitativ service.

Läs mer om samt se en film om hur det är att
Arbeta som lokalvårdare i Borås Stad.


Läs mer om
Borås stad som arbetsgivare och våra personalförmåner.


Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att kontakta rekryterande chef Visa mindre

Enhetschef lokalvård

Borås Stad är organiserad i 16 fackförvaltningar och 14 bolag. Staden omsätter cirka åtta miljarder kronor och det arbetar runt 11 000 medarbetare i de olika verksamheterna. Med över 110 000 invånare är Borås landets trettonde största kommun. Staden ligger inbäddad i parker och gröna områden och det är alltid nära till naturen. I Borås centrum finns många livliga mötesplatser med stora uteserveringar. Genom street art-festivalen No Limit har Borås tillsamm... Visa mer
Borås Stad är organiserad i 16 fackförvaltningar och 14 bolag. Staden omsätter cirka åtta miljarder kronor och det arbetar runt 11 000 medarbetare i de olika verksamheterna. Med över 110 000 invånare är Borås landets trettonde största kommun. Staden ligger inbäddad i parker och gröna områden och det är alltid nära till naturen. I Borås centrum finns många livliga mötesplatser med stora uteserveringar. Genom street art-festivalen No Limit har Borås tillsammans med konstnärer från hela världen förvandlat det offentliga rummet till ett enda stort utomhusgalleri med muralmålningar spridda över staden. Runt om i staden finns också ett hundratal skulpturer; Bodhi i Viskan och Pinocchio är bara några exempel. Borås är en handelsstad, men har också en lång tradition som textilstad. Som ett nordiskt centrum för postorder och e-handel skickas många miljoner paket från Borås varje år.

I Borås Stad arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö, vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.

Servicekontoret är sedan 1992 kommunens interna basresurs för den tekniska och administrativa utförarverksamheten i staden. Alla verksamheter på Servicekontoret bedrivs under företagsliknande former enligt något som kallas för beställar/-utförarmodellen, där Servicekontoret är utförare. Det innebär bland annat att det inte finns någon kommunal budgettilldelning utan alla kostnader som uppstår för utförda arbeten och tjänster faktureras ut till de som beställt dem. Detta är baserat på avtal och överenskommelser som slutits med beställarförvaltningarna/bolagen. Vi är cirka 350 anställda på Servicekontoret och vår verksamhet spänner från anläggningsarbeten, fastighetsservice, verkstadsmekanik till IT-service, central redovisningsservice, löneservice, tryckeri och telefonväxel. Nu söker vi en enhetschef för lokalvården.


Vi erbjuder dig ett stimulerande uppdrag där du kommer att arbeta med verksamhetsutveckling av lokalvården, med långsiktiga avtal och en arbetsgrupp med bred kompetens som grund. Som enhetschef för lokalvården kommer du att leda verksamheten enligt beställar-/utförarkonceptet, där din roll är att vårda och utveckla kundrelationer med förvaltningar och bolag inom Borås Stad.

Som enhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare och deras arbetsmiljö genom att hålla regelbundna arbetsplatsträffar, medarbetar- och lönesamtal med mera. Du ansvarar för enhetens budget och resultat samt kalkylering och fakturering för städuppdrag. Genom ett proaktivt arbete fördelar du arbetsuppgifterna mellan medarbetarna och ansvarar för kvalitet samt utveckling av verksamhetens avtal och arbetsprocesser.


Du har dokumenterad erfarenhet av att leda verksamhet inom lokalvård samt vana att arbeta med kundkontakter och avtal. Du har utbildning inom lokalvård alternativt motsvarande kunskaper.

Det är ett krav att du har en gymnasieexamen, har du därtill en utbildning inom ledarskap är det meriterande. Vidare har du B-körkort och goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du har erfarenhet av chefs-/ledaruppdrag och vi ser att du som söker har goda IT-kunskaper samt är en van användare av ekonomisystem. Erfarenhet av att arbeta i städberäkningsprogram ser vi som mycket meriterande. Du har ett stort engagemang för dina arbetsuppgifter och att leda verksamhetens ekonomi samt medarbetare mot goda resultat. Som person är du ansvarsfull, strukturerad och van att ta beslut. Du är målinriktad och har ett affärsmässigt tankesätt där du sätter kunden, uppgiften och medarbetarna i centrum. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Housekeeping Manager

Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan! Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Ch... Visa mer
Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Quality Hotel Grand i Borås är ett hotell som öppnade 1972 och med 50 årig historia är vi stadens mest prominenta hotell. Under 2021 startade en omfattande renovering av hotellet som blir klart i januari 2023. Hotellet kommer då ha 219 rum, en helt ny konferensanläggning och Borås största restaurang.

Nu söker vi en Housekeeping Manager som ska i enlighet med företagets värderingar och arbetsmetoder lönsamt och kvalitativt driva företagets avdelningar för rumsstäd, lokalvård och ansvar för personalmatsal. Du ska vara operativt driven och där med inte vara rädd för att ta i själv när det behövs - du är således en ledstjärna bland dina kollegor i städteamet. Du är en glädjespridare, en inspiratör som leder med både hjärta och hjärna.

Du kommer att arbeta strikt med ledorden Kvalitet och Service i allt du gör. Vår ambititonsnivå är hög på Grand vilket kommer ställa krav på din förmåga att leda ditt team, planer ditt arbete, säkerställa hög standard och kvalitet.

Rollens ansvarsområden:
•Övergripande ansvar för avdelningen Housekeeping.
• Resultat- budget och prognosansvar med analys för avdelningen.
• Kvalitetsäkring av kund/gästnöjdhet, uppföljning och kvalitetskontroll.
• Personalansvar och trivsel på avdelningen med fokus på utveckling av teamets prestationer, individuellt och i grupp.
• Driva och utveckla miljöarbetet för avdelningen med särskilt fokus på kemikalieanvändning och sopsortering.
• Kommunicera fastställda strategier och mål inom sitt område för medarbetare.
• Planera sin arbetstid utifrån verksamhetens behov

Personspecifikationer, utbildning och erfarenhet som eftersöks:
• Flytande kunskaper i svenska samt engelska i tal och i skrift
• Strukturerad, noggrann och kostnadsmedveten
• God kommunikationsförmåga
• Minst 3 år erfarenhet från liknande ledande befattningar inom hotell eller storstäd.
• Utbildning inom hotelldrift och/eller mångårig erfarenhet.
• God datorvana.
• Körkort B är meriterande.

Några av förmånerna som anställd hos oss:
Möjlighet att få arbeta på en populär och omtyckt arbetsplats med ett starkt varumärke. Du får möjlighet att utveckla din kompetens och vid din sida har du oss kollegor som agerar bollplank och stöttar dig i din utveckling Vi vill att du ska må bra och trivas på Quality Hotel Grand därför erbjuder vi många fina förmåner samt sociala aktiviteter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start september/oktober där viss helgarbete kan förekomma vid större helger.

Vi godtar endast kompletta ansökningar med CV, Personligtbrev och Videoansökan. Ej kompletta ansökningar kommer avslås per automatik.

Intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Housekeeping Supervisor (Städledare)

Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan! Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Ch... Visa mer
Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Quality Hotel Grand i Borås är ett hotell som öppnade 1972 och med 50 årig historia är vi stadens mest prominenta hotell. Under 2021 startade en omfattande renovering av hotellet som blir klart vintern 2023. Hotellet kommer då ha 219 rum, en helt ny konferensanläggning och Borås största restaurang.

Då vår fantastiska Supervisor senare i höst går på mammaledig söker vi nu hennes vikarie som housekeeping supervisor.

En dag hos oss som supervisor så förbereder du och planerar dagen för ditt städteam. Du är operativt driven och där med inte vara rädd för att ta i själv när det behövs eller ta en städlista när det behövs - du är således en ledstjärna bland dina kollegor i städteamet. Du är en glädjespridare, en inspiratör som älskar arbeta med människor och för att skapa enastående gästupplevelser.

Du kommer att arbeta strikt med ledorden Kvalitet och Service i allt du gör då vår ambition är att driva ett Quality Hotel med femstjärnig personlig service. Vår ambititonsnivå är därför hög på Grand vilket kommer ställa krav på din förmåga att planer ditt arbete, säkerställa hög standard och kvalitet under dina arbetspass.

Rollens ansvarsområden:
• Dagligt driftansvar inom avdelningen Housekeeping vilket även omfattar rumsstädning
• Kvalitetsäkring av kund/gästnöjdhet, uppföljning och kvalitetskontroll.
• Support för bemanning och schemalöggning.
• Vara kommunikativ mot dina kollegor och informera om den dagliga, veckovisa och månadsvisa planeringen.
• Beställning och inköp.

Personspecifikationer, utbildning och erfarenhet som eftersöks:
• Flytande kunskaper i svenska samt engelska i tal och i skrift.
• Strukturerad och noggrann
• God kommunikationsförmåga
• Minst 1 år erfarenhet från liknande ledande befattningar inom hotell.
• God datorvana.

Några av förmånerna som anställd hos oss:
Möjlighet att få arbeta på en populär och omtyckt arbetsplats med ett starkt varumärke. Du får möjlighet att utveckla din kompetens och vid din sida har du oss kollegor som agerar bollplank och stöttar dig i din utveckling Vi vill att du ska må bra och trivas på Quality Hotel Grand därför erbjuder vi många fina förmåner samt sociala aktiviteter.

Tjänsten är ett vikariat på 100% med start oktober och arbete var tredje helg. Housekeeping supervisor rapporterar till Housekeeping Manager.

Intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum.

Vi godtar endast kompletta ansökningar med CV, Personligtbrev och Videoansökan. Ej kompletta ansökningar kommer avslås per automatik.

Sista ansökningsdag 2022-09-25

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Driftledare till Coors lokalvård i Borås och Lidköping

Vill du ha ett värdefullt jobb som bidrar till ökad trygghet, hälsa och trivsel på våra arbetsplatser? Lockas du av att få arbeta i en region som växer? Då är det här en spännande roll för dig! Vi söker nu en strukturerad och serviceinriktad driftledare till vår växande lokalvårdsleverans i Borås och Lidköping med omnejd. Våra medarbetare är stolta över sitt arbete och känner att det bidrar till ett bättre samhälle. Hos oss på Coor har du en unik möjlighe... Visa mer
Vill du ha ett värdefullt jobb som bidrar till ökad trygghet, hälsa och trivsel på våra arbetsplatser? Lockas du av att få arbeta i en region som växer? Då är det här en spännande roll för dig! Vi söker nu en strukturerad och serviceinriktad driftledare till vår växande lokalvårdsleverans i Borås och Lidköping med omnejd.

Våra medarbetare är stolta över sitt arbete och känner att det bidrar till ett bättre samhälle. Hos oss på Coor har du en unik möjlighet att vara med att skapa den arbetsplats du själv drömmer om att jobba på! Här får du vara med i en spännande fas där vi utökar vår befintliga lokalvårdsleverans med flera nya kunder. Är du vår nya stjärna?

Om rollen
Som driftledare kommer du tillsammans med dina driftledarkollegor och driftchef att leda den dagliga verksamheten och stötta våra medarbetare hos kunden samtidigt som du delvis själv är aktiv i leveransen. Du kommer att få vara med i en spännande fas där vi ska utöka vår befintliga leverans med flera nya kunder.  

Dina huvudsakliga uppgifter utöver lokalvård är:


• Samordna den dagliga bemanningen
• Planering av resurser - sjukfrånvarohantering, schemaläggning och tidrapportering
• Samla in och hantera återkoppling och idéer rörande leveransen
• Genomföra kvalitetskontroller ute hos kunderna
• Utveckla och upprätthålla en god relation med kunder och medarbetare
• Skapa merförsäljning genom att vara lyhörd för kundens behov
• Utveckla, driva och genomföra förbättringsförslag
• Välkomna och lära upp nya medarbetare och vikarier

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en inledande provanställning på sex månader. Du är placerad i Borås och kommer dagligen att åka mellan olika kunder i Borås och Lidköping med omnejd. Du anställs som lokalvårdare och erhåller ett driftledartillägg och rapporterar till driftchef. 

Vår kandidat
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av arbete som lokalvårdare eller annat serviceyrke (t.ex. hotell- och restaurangbranschen). Erfarenhet av att arbetsleda personal är meriterande likväl som att du har genomgått SRY, INSTA 800 eller likvärdig utbildning. Vidare har du god förståelse för hur olika aktiviteter och beslut påverkar verksamhetens resultat. För att effektivt kunna ta dig mellan olika platser så är det viktigt att du har B-körkort och du talar och skriver svenska obehindrat. Vidare är du van vid att använda datorn som arbetsverktyg och du känner dig bekväm med att arbeta i vanligt förekommande program såsom Word och Excel. 

Som person ser vi att du har ett genuint intresse för att möta kunder och arbetsleda andra personer. Du är duktig på att planera och organisera ditt eget och andras arbete där en av dina styrkor är din förmåga att förstå och arbeta med arbetsflöden såsom t.ex. resursplanering. Du är glad och positiv med en god arbetsmoral och ett serviceinriktat sätt, både mot dina kollegor och våra kunder. Då vi löpande ställs inför olika förändringar ser vi att du är strukturerad, har en god anpassningsförmåga och att du är van och trivs med att arbeta i ett högt tempo där du snabbt måste kunna växla mellan olika arbetsuppgifter samt prioritera och lösa de problem som uppstår. 

Vi erbjuder
Vi erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats som kännetecknas av en öppen, välkomnande och prestigelös kultur. Som driftledare får du en viktig och varierande roll och vi erbjuder självklart fast lön enligt kollektivavtal, pension, försäkringar samt andra förmåner som utbildningar och friskvårdsbidrag. Coor arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential.?Då vi är ett stort och expansivt företag finns möjligheter till utveckling både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. 

Kontaktuppgifter och övrig information
För att bli aktuell för tjänsten behöver du kunna lämna in ett utdrag från belastningsregistret som avser arbete inom skola och förskola. Det måste lämnas in i ett oöppnat kuvert till Coor och får inte var äldre än 1 år.


Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Erina Herbert på [email protected]. Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg som du når via annonsen på vår hemsida. Då vi går in i en semesterperiod i juli så kan återkopplingen därmed bli något fördröjd under denna tid. 

Vi ser fram emot att höra från dig!


Om Coor
Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2022 blev Coor utnämnda till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är fortsatt ett karriärföretag enligt Karriärföretagen. Visa mindre

Housekeeping Manager

Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan! Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Ch... Visa mer
Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Quality Hotel Grand i Borås är ett hotel som öppnade 1972 och med 50årig historia är vi stadens mest prominenta hotell. Under 2021 startade en omfattande renovering av hotellet som blir klart vintern 2023. Hotellet kommer då ha 219 rum, en helt ny konferensanläggning och Borås största restaurang.

Nu söker vi en Housekeeping Manager som ska i enlighet med företagets värderingar och arbetsmetoder lönsamt och kvalitativt driva företagets avdelningar för rumsstäd, lokalvård och personalmatsal. Du ska vara operativt driven och där med inte vara rädd för att ta i själv när det behövs - du är således en ledstjärna bland dina kollegor i städ teamet. Du är en glädjespridare, en inspiratör som leder med både hjärta och hjärna.

Du kommer att arbeta strikt med ledorden Kvalitet och Service. Vår ambititonsnivå är hög på Grand vilket kommer ställa krav på din förmåga att planer ditt arbete, säkerställa hög standard och kvalitet.

Rollens ansvarsområden:
• Resultat- budget och prognosansvar med analys för avdelningen
• Kvalitetsäkring av kund/gästnöjdhet, uppföljning och kvalitetskontroll.
• Personalansvar och trivsel på HK avdelningen. Utveckling av teamets prestationer, individuellt och i grupp
• Driva och utveckla miljöarbetet för avdelningen med särskilt fokus på kemikalieanvändning och sopsortering.
• Kommunicera fastställda strategier och mål inom sitt område för medarbetare.
• Planera sin arbetstid utifrån verksamhetens behov

Personspecifikationer, utbildning och erfarenhet som eftersöks:
• Flytande kunskaper i svenska samt engelska i tal och i skrift
• Strukturerad, noggrann och kostnadsmedveten
• God kommunikationsförmåga
• Flera års erfarenhet från liknande ledande befattningar inom besöksnärningen
• Utbildning inom hotelldrift eller mångårig erfarenhet.
• God datorvana. (Vi arbetar med PMI, Cenium och Alice vilket är meriterade)

Några av förmånerna som anställd hos oss:
Möjlighet att få arbeta på en populär och omtyckt arbetsplats med ett starkt varumärke. Du får möjlighet att utveckla din kompetens och vid din sida har du oss kollegor som agerar bollplank och stöttar dig i din utveckling Vi vill att du ska må bra och trivas på Quality Hotel Grand därför erbjuder vi många fina förmåner samt sociala aktiviteter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med arbete var tredje helg. 6 månaders provanställning tillämpas. Housekeeping Manager kommer inledningsvis rapportera till VD och ingår i ledningsgruppen för hotellet.

Intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdag 2022-08-31

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Arbetsledare / Personalansvarig inom lokalvård

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom städbranschen och har erfarenhet av kundkontakt. Du har en god kommunikationsförmåga och trivas med att leda andra människor i deras arbete. Om du har erfarenhet av flyttstädning är det meriterande. Du trivs att att bygga ett starkt team. Det är viktigt att att du är social, noggrann, positiv och vill ta aktiv kontakt med potentiella företagskunder och privatkunder. Arbetsuppgifter består av 50% administrativt ... Visa mer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom städbranschen och har erfarenhet av kundkontakt.
Du har en god kommunikationsförmåga och trivas med att leda andra människor i deras arbete.
Om du har erfarenhet av flyttstädning är det meriterande.
Du trivs att att bygga ett starkt team.
Det är viktigt att att du är social, noggrann, positiv och vill ta aktiv kontakt med potentiella företagskunder och privatkunder.
Arbetsuppgifter består av 50% administrativt arbete i ett eget kontor och 50% städning tillsammans med personalen.
Du jobbar /
Som arbetsledare hos oss driver du ditt eget område, med kunder och personal vilket innebär att du är mycket ute på fältet med att säkerställa kvalitet och arbetssätt.
Introduktion av nyanställda
Fördela ansvar och uppgifter inom arbetsgruppen, planering, schemaläggning, kund besök.
Säkerställa att arbetet utförs i enlighet med uppsatta rutiner och metoder.
Aktivt arbete för att värna om säkerheten på arbetsplatsen
Säkerställa arbetets kvalitet och ansvara över arbetsmiljön
Motivera och aktivt coacha dina medarbetare genom att vara tillgänglig och flexibel.
Du har en gymnasieutbildning eller motsvarande och vidare, B-körkort är ett krav.

Om oss:
Vi städar kontor, privata hem, företag och trapphus, samt utför byggstädning, flyttstädning och tar gärna på oss andra uppdrag. Vi jobbar inom Borås Kommun.
Är du den som vi söker? Kontakta oss!
www.ltmagroup.se
[email protected]
#jobbjustnu
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Operativ arbetsledare

Vi har våra lokaler på Druveforsvägen 32 i Borås. Där utgår vi ifrån och åker vi runt i hela Sjuhärad och servar de kunder vi har som är både företag och privatkunder. Vi söker nu en person till vårt ledningsteam där man som operativ arbetsledare är med ute i verksamheten och styr upp och leder arbetet och har nära kontakt med administrativ arbetsledare för planering av kommande uppdrag. Arbetsuppgifterna är därmed varierande och kan förändras snabbt bero... Visa mer
Vi har våra lokaler på Druveforsvägen 32 i Borås. Där utgår vi ifrån och åker vi runt i hela Sjuhärad och servar de kunder vi har som är både företag och privatkunder.
Vi söker nu en person till vårt ledningsteam där man som operativ arbetsledare är med ute i verksamheten och styr upp och leder arbetet och har nära kontakt med administrativ arbetsledare för planering av kommande uppdrag.
Arbetsuppgifterna är därmed varierande och kan förändras snabbt beroende på vad som händer. Man är med ute på jobb, gör kundbesök, tar emot samtal, gör kontroller och planerar.
För att du skall passa till denna tjänst tror vi att du skall ha tidigare erfarenhet av städyrket och som jobbar eller vill jobba med att leda och fördela arbete och våga ta beslut. Att du brinner för städyrket och älskar att ha ordning och reda. Du kanske alltid har varit pedanten i familjen eller vänskapskretsen? Eller jobbar du på ett städföretag idag men vill ha en förändring eller känner att du inte trivs eller utvecklas?
Vi söker också dig som är social och tycker om att jobba med andra människor. Du kommer att ha kollegor och kommer träffa många kunder.
Har du erfarenhet av att jobba professionellt med städ är det mycket meriterande men det viktigaste för oss är att dubrinner för tjänsten och känner att det här är vad du vill syssla med!
Fissa & Feja AB är ett företag som har funnits sen 1988. Vi jobbar idag över hela sjuhäradsområdet med fokus på Borås, Alingsås, Lerum och Bollebygd med omnejd. Vi utför all sort städning i både privata hem och på företag.
Firmabilar har vi till alla anställda.
Tjänsten är en heltidstjänst.
Det viktigaste för oss är att du är rätt person. Vi har verksamhet mestadels måndag till fredag med start mellan kl. 06.00-08.00.
Vi lägger stor vikt vid att du är noggrann, positiv, flexibel, stresstålig, och har god känsla för service och kundbemötande.
Det är ett krav att Ni har B-körkort och behärskar det svenska språket i tal och skrift,
Utgångsort är Borås.
Tillträde efter överenskommelse.
Vi har kollektivavtal med Fastighetsanställdas Förbund och Byggnads och lön utgår enligt avtal.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Arbetsledare

Nu söker vi dig med erfarenhet och kompetens inom arbetsledning, vi ser det som meriterande men inte ett krav av tidigare erfarenhet inom bygg eller saneringsbranschen. Som arbetsledare på Ocab i Borås erbjuds du av ett omväxlande och utmanade arbete som innefattar många kontaktytor, både med kunder och med medarbetare. Arbetsuppgifter Som arbetsledare kommer du att arbeta både praktiskt och administrativt och leda sanering/rivningsuppdrag, till exempel a... Visa mer
Nu söker vi dig med erfarenhet och kompetens inom arbetsledning, vi ser det som meriterande men inte ett krav av tidigare erfarenhet inom bygg eller saneringsbranschen. Som arbetsledare på Ocab i Borås erbjuds du av ett omväxlande och utmanade arbete som innefattar många kontaktytor, både med kunder och med medarbetare.

Arbetsuppgifter
Som arbetsledare kommer du att arbeta både praktiskt och administrativt och leda sanering/rivningsuppdrag, till exempel asbest/PCB, bränder, och vattenskador. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att göra skadeinspektioner på fastigheter, planera och genomföra åtgärder, kalkylera kostnader och fortlöpande följa upp skadornas kostnadsutveckling och hantering.



Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
- daglig planering för ditt team
- arbetsledning och besiktning av nya projekt
- kundkontakt
- kundbesök för att stötta dina medarbetare
- arbete ute på fält

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
- har erfarenhet av arbetsledning
- kan arbeta under eget ansvar
- behärskar svenska i tal och skrift
- kan arbeta under eget ansvar
- har god datorvana
- har b-körkort
- erfarenhet av MEPS och likvärdiga elektroniska rapporteringsverktyg är meriterande

Arbetet innehåller samarbete med många olika människor och kompetenser, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga och gott ledarskap. Du kommer att ha många externa kontakter och bidra till att vi utvecklar långsiktiga affärsrelationer och fortsatt framgång och tillväxt.

Vi tror att du har ett strukturerat arbetssätt och ett gott ordningssinne. Som ledare har du förmågan att tillvarata på den yrkeserfarenhet som finns hos Ocabs medarbetare, samtidigt som du med ditt engagemang motiverar dem att nå våra gemensamma mål.

Vi eftersträvar en öppen företagskultur som uppmuntrar engagemang, initiativ och delaktighet. Som arbetsgivare är vår ambition att vara en attraktiv arbetsplats med engagerade medarbetare som trivs och utvecklas hos oss.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Dennis Jivesten via e-post: [email protected]

Är du intresserad?
Du ansöker genom att skicka in ansökningshandlingar bestående av personligt brev och CV via ansökningsformulär.
Sista ansökningsdatum: 2022-01-18, vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.
Start: Enligt ök och med hänsyn till uppsägningstid, snabbt tillträde är möjligt
Omfattning: Heltid, tillsvidare. Vi tillämpar provanställning.

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kommer att omfattas av en bakgrundskontroll.

Om oss

Ocab är ett rikstäckande sanerings- och avfuktningsföretag som finns på ett 50-tal orter över hela landet. Våra kunder finns i hela Sverige inom försäkringsbolag, fastighetsbolag, FM-bolag, industri, bostadsrättsföreningar och privatpersoner. Vi räddar ekonomiska värden och tid vid skador orsakade av framförallt brand och vatten och erbjuder tjänster vid utredningar, underhåll och sanering av fastigheter och industri.

Vi strävar efter jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Tillsammans står vi för Kvalitet - Engagemang - Hållbarhet. Visa mindre

Lokalvårdsamordnare

Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära. Du kommer att vara anställd på Grundskoleförvaltningen i Borås Stad med placering på Gånghesterskolan. Som lokalvårdssamordnare är du en nyckelperson som ska planera för arbetet och samarbeta med lokalvårdsteamet i ett geografiskt område som ... Visa mer
Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära.

Du kommer att vara anställd på Grundskoleförvaltningen i Borås Stad med placering på Gånghesterskolan.
Som lokalvårdssamordnare är du en nyckelperson som ska planera för arbetet och samarbeta med lokalvårdsteamet i ett geografiskt område som utgår från Gånghesterskolan. Lokalvårdsteamet består av 12 lokalvårdare, där du är en i gruppen, som ansvarar för 4 skolor och 7 förskolor.

Vi söker en lokalvårdssamordnare till Gånghesterskolan
Dina arbetsuppgifter är varierande såsom lokalvård, vikarieanskaffning, planering för bemanning och introduktion av nya medarbetare. Du gör beställningar via e-handel i Agresso.
Du har ett tätt samarbete med enhetschef och köksmästaren för kosten, även ett samarbete med övriga lokalvårdssamordnare inom grundskoleförvaltningen.
Miljö- och hållbarhetsfrågor är viktiga för oss och vi vill att du delar det engagemanget.


Du ska ha minst 3 års dokumenterad yrkeserfarenhet som lokalvårdare
Vi ser att du har PRYL, SRY eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
För arbetsuppgifterna krävs goda ledaregenskaper.
Du är ansvarstagande, har god samarbetsförmåga och är lösningsfokuserad.
Du strävar efter att utveckla kvaliteten, servicen och dina kollegor
God datorvana är ett krav. Önskvärt att ha goda kunskaper och förståelse i svenska i både tal och skrift.
Meriterande är B-körkort och tillgång till bil
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper Visa mindre

Arbetsledare sökes till Fix Clean i Södra Älvsborg

Brinner du för kundkontakt och drivs av att utveckla relationer? Trivs du i en ledande roll där du får möjlighet att ta fram det bästa av dig själv och dina kollegor? Då tror vi att du är rätt person för rollen som arbetsledare hos vår kund Fix Clean Fix Clean är ett företag som utfört städtjänster för företag, kommun, organisationer samt privatpersoner sedan 1979. Idag är vi ca 200 medarbetare, många med mycket långt tid i företaget Vårt fokus ligger på ... Visa mer
Brinner du för kundkontakt och drivs av att utveckla relationer? Trivs du i en ledande roll där du får möjlighet att ta fram det bästa av dig själv och dina kollegor? Då tror vi att du är rätt person för rollen som arbetsledare hos vår kund Fix Clean

Fix Clean är ett företag som utfört städtjänster för företag, kommun, organisationer samt privatpersoner sedan 1979. Idag är vi ca 200 medarbetare, många med mycket långt tid i företaget Vårt fokus ligger på att erbjuda en arbetsplats att trivas på och som skapar energi för medarbetarna. Vår vision är att bli det självklara valet för kunden som söker rakt igenom hållbara städ- och servicetjänster i premiumklass. Vi är med och bygger morgondagens städbransch med siktet på hållbarhet & samhällsansvar.

Som arbetsledare kommer du vara ansvarig för den dagliga driften av ett team på ca 10-20 härliga kollegor. I arbetsledningen ingår bland annat schemaplanering, utveckling av personal, kvalitetssäkring och rekrytering av nya kollegor. Du har även dialog med dina kunder där du tar emot beställningar, följer upp leveransen och ser till att de får den bästa tänkbara servicen. Du kommer även ha budgetansvar och arbeta efter tydliga mål.

I denna tjänst kommer du vara en del av specialen-teamet. Exempel på tjänster inom området är golvvård, storstädning och sanering.

Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Arbetstiderna är varierande och innefattar kväll och helgarbete.

Detta är en rekrytering och du kommer bli direkt anställd av Fix Clean.

Din profil
Du som söker denna tjänst bör ha tidigare erfarenhet av personalansvar och trivas med att leda andra människor i deras arbete. Som person är du social, lyhörd och vill jobba långsiktigt med att bygga ett starkt team. Du har ett engagemang för dina arbetsuppgifter och har inställningen att allt går bara man vill och vågar ta tag i utmaningar när de dyker upp.
I din tjänst kommer du får möjlighet att möta många av våra kunder och vi söker dig som trivs i möten med människor och vill vara vårt ansikte utåt mot kunderna.

Vi vill vidare att du:
- Har B-körkort
- Goda tal- och skriftkunskaper i svenska
- Kan föra en god dialog på engelska
- Erfarenhet av att leda arbete inom städbranschen.
- Har erfarenhet av specialstädning.

Om du utöver detta har arbetat i något CRM-system är detta ett plus! Vi använder oss av systemet Tengella.

I denna process genomför vi utdrag ut belastningsregistret.

Vill du utvecklas tillsammans med oss på Fix Clean? Tveka inte på att skicka in din ansökan

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Lokalvårdssamordnare i Grundskoleförvaltningen

Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära. Som lokalvårdssamordnare ska du i samverkan med enhetschef arbetsleda lokalvårdsteamet i området Norrby/Byttorp med 2 skolor och 8 förskolor. Du utgår ifrån Särlaskolan där du även har ditt eget städområde. Ditt lokalvårdsteam består av 11 lok... Visa mer
Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära.

Som lokalvårdssamordnare ska du i samverkan med enhetschef arbetsleda lokalvårdsteamet i området Norrby/Byttorp med 2 skolor och 8 förskolor. Du utgår ifrån Särlaskolan där du även har ditt eget städområde. Ditt lokalvårdsteam består av 11 lokalvårdare.

I dina arbetsuppgifter ingår vikarieanskaffning, schemaplanering, att instruera nyanställda, vidarebefordra saklig information till lokalvårdsgruppen och mottagande verksamhet samt ansvara för inköp för lokalvården. Du kommer att ha ett nära samarbete med arbetsledaren för kostverksamheten. Tillsammans med övriga lokalvårdsamordnare och enhetschef ska du också arbeta aktivt med förändringar som utvecklar vår verksamhet. Miljö- och hållbarhetsfrågor är viktiga för oss och vi vill att du delar det engagemanget.

Många av våra lokalvårdssamordnare utrycker att det allra bästa med jobbet är den stora påverkansmöjlighet man har i att skapa en fin och ren miljö för eleverna och barnen på våra förskolor och skolor. Det är särskilt spännande att hela tiden få tänka nytt och att vara en del i helheten för Borås Stad. Man får en god gemenskap med samordnare från andra områden genom bland annat samordnarmöten tillsammans med vår stadsövergripande verksamhetsutvecklare för lokalvård.

För arbetsuppgifterna krävs goda ledaregenskaper, god kännedom om och erfarenhet av lokalvård.
Du ska ha SRY, PRYL eller som arbetsgivaren bedömer likvärdig utbildning. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga, noggrannhet, vana vid självständigt arbete samt förmåga att ge god och kvalitativ service.
God datorvana och körkort är ett krav liksom att tala, skriva och förstå svenska väl. Visa mindre

Lokalvårdssamordnare

Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära. Som lokalvårdssamordnare ska du i samverkan med enhetschef arbetsleda lokalvårdsteamet i ett område med 4 skolor och 7 förskolor. Du utgår ifrån Gånghesterskolan och ditt lokalvårdsteam består av 10 lokalvårdare. I dina arbetsuppgifter ingå... Visa mer
Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära.

Som lokalvårdssamordnare ska du i samverkan med enhetschef arbetsleda lokalvårdsteamet i ett område med 4 skolor och 7 förskolor. Du utgår ifrån Gånghesterskolan och ditt lokalvårdsteam består av 10 lokalvårdare.

I dina arbetsuppgifter ingår vikarieanskaffning, schemaplanering, att instruera nyanställda, vidarebefordra saklig information till lokalvårdsgruppen och mottagande verksamhet samt ansvara för inköp för lokalvården. Du kommer att ha ett nära samarbete med arbetsledaren för kosten. Tillsammans med övriga lokalvårdsamordnare och enhetschef ska du också arbeta aktivt med förändringar som utvecklar vår verksamhet. Miljö- och hållbarhetsfrågor är viktiga för oss och vi vill att du delar det engagemanget.

Många av våra lokalvårdssamordnare utrycker att det allra bästa med jobbet är den stora påverkansmöjlighet man har i att skapa en fin och ren miljö för eleverna och barnen på våra förskolor och skolor. Det är särskilt spännande att hela tiden få tänka nytt och att vara en del i helheten för Borås Stad. Man får en god gemenskap med samordnare från andra områden genom bland annat samordnarmöten tillsammans med vår stadsövergripande verksamhetsutvecklare för lokalvård.

För arbetsuppgifterna krävs goda ledaregenskaper, god kännedom om och erfarenhet av lokalvård. Du ska ha SRY, PRYL eller som arbetsgivaren bedömer likvärdig utbildning. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga, noggrannhet, vana vid självständigt arbete samt förmåga att ge god och kvalitativ service. God datorvana och körkort är ett krav liksom att tala, skriva och förstå svenska väl.
Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära. Visa mindre

Lokalvårdsamordnare

Vår lokalvårdssamordnare Agneta går i pension och vi söker nu efter hennes efterträdare. Agneta tycker att något av det bästa med jobbet är att samordna uppdragen för sitt lokalvårdsteam, det nära samarbetet med enhetschef samt alla möten med barn och skolpersonal. Låter det här som ett uppdrag för dig? Välkommen med din ansökan! Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kolle... Visa mer
Vår lokalvårdssamordnare Agneta går i pension och vi söker nu efter hennes efterträdare. Agneta tycker att något av det bästa med jobbet är att samordna uppdragen för sitt lokalvårdsteam, det nära samarbetet med enhetschef samt alla möten med barn och skolpersonal. Låter det här som ett uppdrag för dig? Välkommen med din ansökan!

Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära.

Du är anställd som lokalvårdssamordnare inom verksamhetsområde Kost- och lokalvård i Grundskoleförvaltningen och arbetar ute på någon av våra skolor. Just nu söker vi en lokalvårdssamordnare till område Göta, Kristineberg.

Som lokalvårdssamordnare träffar du många människor i ett arbete där det händer mycket. Förutom att arbeta med lokalvård är du arbetsledare och leder och fördelar det dagliga arbetet i ditt team. Du ansvarar för inköp i vår e-handel samt medverkar i internkontroll, miljöarbete och deltar i andra forum.

För arbetsuppgifterna krävs flerårig relevant erfarenhet av lokalvårdsarbete samt erfarenhet av ledarskap. Du har med fördel SRY-utbildning eller motsvarande. De administrativa delarna i uppdraget ställer krav på god datorvana. Du behöver kunna läsa, skriva och föra dialog på svenska för att kunna dokumentera och förstå städinstruktioner och kunna förmedla dessa till teamet. För uppdraget krävs även körkort och tillgång till bil.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som tar ansvar samt strukturerar och organiserar ditt arbete på ett självständigt sätt. Du ser saker som behöver göras, är hjälpsam, tar egna initiativ och uppnår resultat. Du kan snabbt ställa om och anpassa dig till ändrade omständigheter om situationen kräver det.

I rollen som lokalvårdssamordnare träffar du förutom dina kollegor även pedagogisk personal och föräldrar till elever i skola/förskola. Vi ser det därför som viktigt att du tycker om att skapa och underhålla nya kontakter samt kan och vill arbeta med andra människor. Du är en pedagogisk och naturlig ledare som tillför entusiasm i arbetet och skapar delaktighet och samsyn i gruppen.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Borås Stad erbjuder många förmåner och har en aktiv personalklubb. Läs mer om Borås Stad som arbetsgivare

Se en film om hur det är att jobba som lokalvårdare i Borås Stad. Visa mindre

Lokalvårdssamordnare

Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära. Du är anställd som lokalvårdssamordnare inom verksamhetsområde Kost -och lokalvård i Grundskoleförvaltningen och arbetar ute på någon av våra skolor. Just nu söker vi en lokalvårdssamordnare till område Dalsjöfors, Rångedala och Äspered. So... Visa mer
Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära.

Du är anställd som lokalvårdssamordnare inom verksamhetsområde Kost -och lokalvård i Grundskoleförvaltningen och arbetar ute på någon av våra skolor. Just nu söker vi en lokalvårdssamordnare till område Dalsjöfors, Rångedala och Äspered.

Som lokalvårdssamordnare träffar du många människor i ett arbete där det händer mycket. Förutom att arbeta med lokalvård är du arbetsledare och leder och fördelar det dagliga arbetet i ditt team. Du ansvarar för inköp i vår e-handel samt medverkar i internkontroll, miljöarbete och deltar i andra forum.

För arbetsuppgifterna krävs flerårig relevant erfarenhet av lokalvårdsarbete samt erfarenhet av ledarskap. Du har med fördel SRY-utbildning eller motsvarande. De administrativa delarna i uppdraget ställer krav på god datorvana. Du behöver kunna läsa, skriva och föra dialog på svenska för att kunna dokumentera och förstå städinstruktioner och kunna förmedla dessa till teamet. För uppdraget krävs även körkort och tillgång till bil.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som tar ansvar samt strukturerar och organiserar ditt arbete på ett självständigt sätt. Du ser saker som behöver göras, är hjälpsam, tar egna initiativ och uppnår resultat. Du kan snabbt ställa om och anpassa dig till ändrade omständigheter om situationen kräver det.

I rollen som lokalvårdsamordnare träffar du förutom dina kollegor även pedagogisk personal och föräldrar till elever i skola/förskola. Vi ser det därför som viktigt att du tycker om att skapa och underhålla nya kontakter samt kan och vill arbeta med andra människor. Du är en pedagogisk och naturlig ledare som tillför entusiasm i arbetet och
skapar delaktighet och samsyn i gruppen. Visa mindre

Arbetsledare sökes till expansivt företag!

På 44:an Städservice pågår en kraftig expansion. Med ett stabilt flöde av nya kunder så behöver vi nya ansvarsfulla och duktiga medarbetare. Vi vet att nyckeln till ett bra resultat är vår personal. Det är dem som gör att våra kunder är nöjda. Vår personal ska trivas, få vidareutbildning och ha tillgång till bra arbetsredskap. Just nu söker vi en arbetsledare som kan ta en övergripande roll i 44:an städservice. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att pla... Visa mer
På 44:an Städservice pågår en kraftig expansion. Med ett stabilt flöde av nya kunder så behöver vi nya ansvarsfulla och duktiga medarbetare.
Vi vet att nyckeln till ett bra resultat är vår personal. Det är dem som gör att våra kunder är nöjda. Vår personal ska trivas, få vidareutbildning och ha tillgång till bra arbetsredskap.
Just nu söker vi en arbetsledare som kan ta en övergripande roll i 44:an städservice. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att planera schema, ha kontakt med våra kunder och se till att våra medarbetare har vad dem behöver.
Vi söker dig som:
Har erfarenhet från städbranschen eller liknande bransch
Drivs och utvecklas av att ta ansvar
Är strukturerad och noggrann
Är ambitiös och positiv
Har lätt för att ta människor
Har B- Körkort
Flytande Svenska i tal och skrift

Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före utgångsdatum för annonsen.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

En driven Arbetsledare med körkort sökes till vårt kontor i Borås!

Ren Känsla är ett lokalt städföretag i Borås. Vi erbjuder hushållsnära tjänster. Så som städning, fönsterputs, flyttstädning och många andra tjänster som underlättar vardagen för våra kunder. Som person bör du vara: *Ansvarsfull *Serviceinriktad *Driftig *Detaljmedveten *Noggrann *Flexibel *Förstå att man måste göra det där "lilla extra" för att få kunderna nöjda! Vi behöver utöka med en duktig medarbetare till vårt kontor i Borås. Här får du ta ansvara fö... Visa mer
Ren Känsla är ett lokalt städföretag i Borås. Vi erbjuder hushållsnära tjänster. Så som städning, fönsterputs, flyttstädning och många andra tjänster som underlättar vardagen för våra kunder.
Som person bör du vara:
*Ansvarsfull
*Serviceinriktad
*Driftig
*Detaljmedveten
*Noggrann
*Flexibel
*Förstå att man måste göra det där "lilla extra" för att få kunderna nöjda!
Vi behöver utöka med en duktig medarbetare till vårt kontor i Borås.
Här får du ta ansvara för. Schemaläggning, offerthantering, kvalité, uppföljning, kontroll och merförsäljning, kundkontakt på mail/telefon. I rollen som arbetsledare säkerställer du att rätta tjänster levereras till kunderna enligt gällande processer och kvalitetsmål. Rollen är bred och du hanterar även arbetsorder och fakturor ibland. Man kan säga att du kommer att vara platschefens höga hand. Arbetet kräver ett nära samarbete med övrig personal på kontoret.


För att lyckas med detta måste du har ett brinnande intresse för att ge bra service och skapa goda kundrelationer. Du är stresstålig, organiserad, har lätt att slutföra uppgifter samtidigt som du har god social förmåga.


Vi arbetar bara dagtid, ej på helger och röda dagar.


Lön enligt avtal.
Tillträde inom kort.
Tveka inte att höra av dig om detta verkar intressant på: [email protected]
Vi tar inga frågor över telefon bara över mail eller post


Med vänlig hälsning: Marah Ren Känsla AB Visa mindre

Arbetsledare sökes till tillväxtföretag i städbranschen i Södra Älvsborg

Är du en ansvarstagande person som söker ett spännande jobb med mycket ansvar? Brinner du för kundkontakt och gillar personalansvar? Då tror vi att du är rätt person för rollen som arbetsledare hos vår kund Fix Clean Som arbetsledare hos vår kund Fix Clean kommer du vara ansvarig för den dagliga driften av ett team på ca 15-40 härliga kollegor. I arbetsledningen ingår bland annat schemaplanering, utveckling av personal, kvalitetssäkring och rekrytering av... Visa mer
Är du en ansvarstagande person som söker ett spännande jobb med mycket ansvar? Brinner du för kundkontakt och gillar personalansvar? Då tror vi att du är rätt person för rollen som arbetsledare hos vår kund Fix Clean

Som arbetsledare hos vår kund Fix Clean kommer du vara ansvarig för den dagliga driften av ett team på ca 15-40 härliga kollegor. I arbetsledningen ingår bland annat schemaplanering, utveckling av personal, kvalitetssäkring och rekrytering av nya kollegor. Du har även dialog med dina kunder där du tar emot beställningar, följer upp leveransen och ser till att de får den bästa tänkbara servicen. Du kommer även ha budgetansvar och arbeta efter tydliga mål.

Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Detta är en rekrytering och du kommer bli direkt anställd av Fix Clean. Du kommer utgå från deras kontor i Borås.

Din profil
Till denna tjänst söker vi dig som har tidigare erfarenhet av personalansvar.
Vi ser gärna att du har minst 3 års erfarenhet som arbetsledare inom städning.
Flytande svenska i tal och skrift är ett krav, körkort, samt att förstå engelska.
Det är viktigt att du har gedigen erfarenhet någon form av lokalvård eller städ.

Som person är du social, lyhörd, hjärtlig och vill jobba långsiktigt för att bygga ett starkt team.
Du behöver också våga vara tydlig, ta för dig, ta tag i problem så snart de dyker upp och kunna anta utmaningar som möjligheter till utveckling - då problemlösning är en del av det dagliga arbete som arbetsledare.

Vi kommer även lägga stor vikt på dina sociala egenskaper då du är ansiktet utåt mot kunderna.
Meriterande är ifall du arbetat i det affärssytem vi använder, Tengella.
Det är även meriterande ifall du har en utbildning inom SRY, PRYL eller INSTA 800.
DSet är meriterande om du har en handledarutbildning inom SRY eller PRYL.
Vi ser gärna att du har arbetet inom VGR/regionalservice sedan tidigare, alternativt liknande verksamhet.
Allt arbete inom lokalvård för vård & omsorg är meriterande.

Passar detta in på dig? Vi jobbar med löpande urval och intervjuer, så ansök så snart som möjligt.

Vad kan FixClean erbjuda dig?
- Kollektivavtal
- Utvecklingsplan och anpassad roll efter målbild – här finns möjligheter till karriärsutveckling
- Friskvårdsbidrag
- Mycket fortbildning och utveckling
- En spännande arbetsplats som är under tillväxt
- Fantastiska kollegor

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Handledare inom lokalvård

Hos oss får du mer än ett jobb. Du blir en del av en förvaltning som vågar satsa och tänka nytt genom tillit och gemenskap. Vår inställning är att alla stadens invånare har rätt till en jämlik hälsa och en meningsfull fritid. Följande verksamheter ingår i Fritids- och folkhälsoförvaltningen: Mötesplatser och öppen ungdomsverksamhet, Bad, Förening- och anläggning, Folkhälsa och administrativa enheter. Träffpunkt Simonsland ingår i Fritids- och folkhälso... Visa mer
Hos oss får du mer än ett jobb. Du blir en del av en förvaltning som vågar satsa och tänka nytt genom tillit och gemenskap. Vår inställning är att alla stadens invånare har rätt till en jämlik hälsa och en meningsfull fritid. Följande verksamheter ingår i Fritids- och folkhälsoförvaltningen: Mötesplatser och öppen ungdomsverksamhet, Bad, Förening- och anläggning, Folkhälsa och administrativa enheter.

Träffpunkt Simonsland ingår i Fritids- och folkhälsoförvaltningen som arbetar med övergripande folkhälsoarbete och att främja fritidsverksamheten i kommunen. En del av uppdraget är att tillgodose allmänhetens och organisationers behov av mötesplatser av olika slag.
Träffpunkt Simonsland är en mötesplats där Borås stads alla medborgare lätt hittar information, aktiviteter och gemenskap. Nyckelordet är samverkan! I vårt hus finns fantastiska möjligheter att hitta aktiviteter. Nästan varje vecka finns det en föreläsning och musikunderhållning.


Träffpunkt Simonsland kommer med start januari 2021 att ansvara för lokalvård och vaktmästeri i huset. Du som handledare har en viktig roll i upprättandet av lokala rutiner inom dessa ansvarsområden.
I uppdraget som handledare ingår att stötta, handleda, planera och följa upp verksamheten tillsammans med en grupp deltagare som står utanför ordinarie arbetsmarknad. Det kan exempelvis gälla individer som har någon form av funktionsnedsättning eller svenska som andra språk. Du kommer få möjlighet att vara med i uppstarten av något nytt och därför också få möjlighet att vara med och påverka riktningen i huset och tjänsten. Du kommer att ingå i ett team av tre stycken handledare där ni tillsammans ansvarar för caféverksamhet, lokalvård samt vaktmästeri.

Arbete på både dagtid, kvällar och helger förekommer.

Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har godkänd genomförd SRY lokalvårdsutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av yrket som lokalvårdare.
I arbetet som handledare är du ett verktyg och en hjälp för deltagarna att skapa struktur i arbetet, vilket gör att framgång nås av ett metodiskt arbetssätt som du enkelt kan kommunicera till deltagarna. Du har en fingertoppskänsla som gör att du på ett nyfiket sätt kan anpassa arbetsuppgifter utifrån varje deltagares behov och förutsättningar. För att lyckas väl med detta behöver du vara lugn och pedagogisk i ditt sätt att leda, informera och bemöta deltagare. Du trivs med att vara en del av ett team och har en förmåga att skapa förtroendefulla relationer samt har ett professionellt bemötande till omgivningen.

Du använder svenska som kommunikationsspråk, men vi ser det som meriterande om du också har andra språkkunskaper. Du behöver ha grundläggande datakunskaper och det är meriterande om du innehar B-körkort. Visa mindre

Coach till Dammråttan i Borås!

Om dig Nu söker vi en coach (befattning liknar den som kallas arbetsledare i branchen) till Dammråttan i Borås AB. Tjänsten innebär ett fullt personalansvar för ca 25 medarbetare men också 4 st gruppledare och ett starkt fokus på kundrelationer och att leda den dagliga operativa verksamheten. Vi söker dig med arbetsledarerfarenhet och det är meriterande om du har branschvana men inget krav. Du kan uttrycka dig på svenska i tal och skrift och talar och skri... Visa mer
Om dig
Nu söker vi en coach (befattning liknar den som kallas arbetsledare i branchen) till Dammråttan i Borås AB. Tjänsten innebär ett fullt personalansvar för ca 25 medarbetare men också 4 st gruppledare och ett starkt fokus på kundrelationer och att leda den dagliga operativa verksamheten. Vi söker dig med arbetsledarerfarenhet och det är meriterande om du har branschvana men inget krav. Du kan uttrycka dig på svenska i tal och skrift och talar och skriver engelska. Du har god datorvana samt körkort. Som person är du drivande, affärsmässig och har starkt kundfokus. Du har ett coachande ledarskap och en god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Välkommen med din ansökan!
 
 
Vad får du av oss?
Vi är ett företag som lägger stort fokus på den viktigaste tillgången vi har - våra medarbetare och våra kunder! Att ligga i framkant och att attrahera människor som vill utvecklas är en självklarhet för oss. Vi är en arbetsplats där det finns stort utrymme att kunna påverka och där det ligger tydliga ansvarsområden i varje befattning. Vi arbetar alltid för att vara en förebild i vår bransch.
Det du får av oss är möjligheten att vara en del i vårt fantastiska gäng och kunna vara delaktig och att bidra till att driva vårt företag mot en stark utveckling. Vi har en spännande resa att göra och vi hoppas att du vill vara med!


Vi tillämpar provanställnings sex månader.


Dina arbetsuppgifter
Som Coach på Dammråttan ansvarar du för att leda och styra det dagliga arbetet och stor del av arbetet görs ute på fältet. Vidare ingår att göra kundbesök både hos befintliga och potentiella kunder, försäljning, att göra avstämningar, introducering av ny personal, schemaläggning och schemaförändringar med mera. Eftersom stor del av arbetet görs ute hos våra kunder och hos vår personal, så söker vi dig som trivs med en flexibel och föränderlig arbetsdag. För att kunna leverera högsta kvalitet till våra kunder handlar arbetet i stor utsträckning om att strukturera och effektivisera. Arbetet kräver ett nära samarbete med övriga arbetsledare och en vilja att ta ett stort eget ansvar. Visa mindre

Arbetsledare sökes till tillväxtföretag i städbranschen i Södra Älvsborg

Är du en ansvarstagande person som söker ett spännande jobb med mycket ansvar? Brinner du för kundkontakt och gillar personalansvar? Då tror vi att du är rätt person för rollen som arbetsledare hos vår kund Fix Clean Som arbetsledare hos vår kund Fix Clean kommer du vara ansvarig för den dagliga driften av ett team på ca 15-40 härliga kollegor. I arbetsledningen ingår bland annat schemaplanering, utveckling av personal, kvalitetssäkring och rekrytering av... Visa mer
Är du en ansvarstagande person som söker ett spännande jobb med mycket ansvar? Brinner du för kundkontakt och gillar personalansvar? Då tror vi att du är rätt person för rollen som arbetsledare hos vår kund Fix Clean

Som arbetsledare hos vår kund Fix Clean kommer du vara ansvarig för den dagliga driften av ett team på ca 15-40 härliga kollegor. I arbetsledningen ingår bland annat schemaplanering, utveckling av personal, kvalitetssäkring och rekrytering av nya kollegor. Du har även dialog med dina kunder där du tar emot beställningar, följer upp leveransen och ser till att de får den bästa tänkbara servicen. Du kommer även ha budgetansvar och arbeta efter tydliga mål.

Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Detta är en rekrytering och du kommer bli direkt anställd av Fix Clean. Du kommer utgå från deras kontor i Borås.

Din profil
Till denna tjänst söker vi dig som har tidigare erfarenhet av personalansvar.
Vi ser gärna att du har minst 3 års erfarenhet som arbetsledare inom städning.
Flytande svenska i tal och skrift är ett krav, körkort, samt att förstå engelska.
Det är viktigt att du har gedigen erfarenhet någon form av lokalvård eller städ.

Som person är du social, lyhörd, hjärtlig och vill jobba långsiktigt för att bygga ett starkt team.
Du behöver också våga vara tydlig, ta för dig, ta tag i problem så snart de dyker upp och kunna anta utmaningar som möjligheter till utveckling - då problemlösning är en del av det dagliga arbete som arbetsledare.

Vi kommer även lägga stor vikt på dina sociala egenskaper då du är ansiktet utåt mot kunderna.
Meriterande är ifall du arbetat i det affärssytem vi använder, Tengella.
Det är även meriterande ifall du har en utbildning inom SRY, PRYL eller INSTA 800.
DSet är meriterande om du har en handledarutbildning inom SRY eller PRYL.
Vi ser gärna att du har arbetet inom VGR/regionalservice sedan tidigare, alternativt liknande verksamhet.
Allt arbete inom lokalvård för vård & omsorg är meriterande.

Passar detta in på dig? Vi jobbar med löpande urval och intervjuer, så ansök så snart som möjligt.

Vad kan FixClean erbjuda dig?
- Kollektivavtal
- Utvecklingsplan och anpassad roll efter målbild – här finns möjligheter till karriärsutveckling
- Friskvårdsbidrag
- Mycket fortbildning och utveckling
- En spännande arbetsplats som är under tillväxt
- Fantastiska kollegor

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Köksmästare

Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av ca 2 200 medarbetare. Nu söker vi en Köksmästare till Restaurang Skogslid som tillsammans med övrig personal vill utveckla och forma framtiden. Vill du vara med på resan? I verksamheten Kost & Vaktmäst... Visa mer
Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av ca 2 200 medarbetare.

Nu söker vi en Köksmästare till Restaurang Skogslid som tillsammans med övrig personal vill utveckla och forma framtiden. Vill du vara med på resan?


I verksamheten Kost & Vaktmästeri har vi 12 kök med många tillhörande restauranger och med drygt 60 medarbetare. Inom kostverksamheten arbetar vi tillsammans mot målet för goda, trivsamma och säkra måltider. Våra måltider ska lagas från grunden på råvaror med hög kvalité. De ska också bjuda in till social samvaro samt motverka undernäring och ensamhet för våra brukare och besökare.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är dagtid men kvällsarrangemang kan förekomma, helgarbete ingår.

I arbetet som köksmästare har du produktionsansvar och ansvarar för att rutiner och riktlinjer efterföljs. Du är delaktig i utvecklingen av våra måltider och ansvarar för implementeringen av nya arbetsmetoder. Det ingår både praktiskt arbete i köket samt administrativa uppgifter såsom vikarieanskaffning, handledning, ansvar för beställningar, egenkontroll, arbete i kostdataprogram, fakturering med mera.

Vi ser att du som söker har utbildning inom restaurang och storhushåll eller annan utbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Du har arbetslivserfarenhet inom köksarbete och kan hantera olika typer av specialkost. Krav är kunskap om HACCP. Goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift samt god datavana är också något vi efterfrågar. Om du arbetar som köksmästare, har en köksmästarutbildning eller ledarskapsutbildning är det meriterande. Har du körkort, tillgång till bil och har tidigare erfarenhet av att arbeta i ett äldreomsorgskök ses det också som meriter.

Vi ser att du som söker har ett genuint intresse för matlagning från grunden och är kvalitetsmedveten och arbetar serviceinriktat. Vi förutsätter att du har goda matlagningskunskaper inom kall- och varmkök, innehar goda ledaregenskaper och en förmåga att arbeta strukturerat. Du är kommunikativ och skapar goda relationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, god kollegial gemenskap och goda arbetsvillkor erbjuds du som anställd inom Borås Stad personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, rabatterat pris på Västtrafiks årskort, förmånscykel och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar.

Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan! Visa mindre

Erfaren Arbetsledare , lokalvård

Nu söker vi en erfaren Arbetsledare till vårt nya uppdrag. Från och med 19 Maj 2019 kommer Lokalvården på Högskolan i Borås att drivas i vår regi. Ett uppdrag vi ser som otroligt spännande och som nu ger oss möjlighet att erbjuda fler att kunna ansluta sig till vårt härliga team. Vi söker en Arbetsledare med ledarerfarenhet, positiv anda, som gillar att samarbeta och skapa en bra teamkänsla. Det är ett krav att du har erfarenhet från branschen och kunskap... Visa mer
Nu söker vi en erfaren Arbetsledare till vårt nya uppdrag.
Från och med 19 Maj 2019 kommer Lokalvården på Högskolan i Borås att drivas i vår regi. Ett uppdrag vi ser som otroligt spännande och som nu ger oss möjlighet att erbjuda fler att kunna ansluta sig till vårt härliga team.
Vi söker en Arbetsledare med ledarerfarenhet, positiv anda, som gillar att samarbeta och skapa en bra teamkänsla. Det är ett krav att du har erfarenhet från branschen och kunskaper om städmetoder, material och arbetsledning.


Arbetsbeskrivning:
-Schemaläggning av personal dag/kväll/helg
-Administrera löner
-Hantera sjukfrånvaro
-Planera för och Administrera inköp, kostnader samt merförsäljning, samt upprätta debiteringsunderlag till ekonomi
-Sköta den dagliga kommunikationen med kunden
-Arbeta mot fastställda mål, såsom budget, personalarbete, miljö etc.
-Ansvar för den dagliga driften
-Ansvarar för kvalitetskontroller, säkerställa kvalitet ute hos kund
-Genomföra APT, Skyddsronder
-lokalvård
-Introducera nyanställda

Tjänsten kommer till en början vara fördelad på ca 75% arbetsledning och 25% lokalvård, eller då vakanser eller extra arbete inte gått att lösa på annat sätt.
Som Arbetsledare rapporterar du till Driftchefen

Vi tillämpar Provanställning 6 mån.
Är du den vi söker ? Tveka i så fall inte, skicka in en ansökan! Visa mindre