Lediga jobb som Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare i Borås

Se lediga jobb som Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

Privatrådgivare Försäkring

Vi på Länsförsäkringar Älvsborg har en god idé om helhet. Vi är mer än bara ett försäkringsbolag. Vi är också din lokala bank, fastighetsmäklare och larmcentral. Om jobbet Brinner du för att ge en extra "wow-känsla" med lokal närvaro i kundmöten, att jobba med proaktiv försäljning, nätverkande och samverkande i syfte att hitta nya helhetsaffärer? Då bör du läsa vidare! I rollen som Privatrådgivare arbetar du inom privat försäkring och verkar i Region S... Visa mer
Vi på Länsförsäkringar Älvsborg har en god idé om helhet. Vi är mer än bara ett försäkringsbolag. Vi är också din lokala bank, fastighetsmäklare och larmcentral.

Om jobbet
Brinner du för att ge en extra "wow-känsla" med lokal närvaro i kundmöten, att jobba med proaktiv försäljning, nätverkande och samverkande i syfte att hitta nya helhetsaffärer? Då bör du läsa vidare!

I rollen som Privatrådgivare arbetar du inom privat försäkring och verkar i Region Söder med huvudkontor i Borås. Ditt uppdrag är proaktiv försäljning och rådgivning med fokus på helhet och bredd utefter kundens behov av boende-, motor- och personförsäkring. Du ger rådgivning som försäkringsspecialist i framför allt bokade fysiska eller digitala kundmöten.
Du jobbar även med proaktiv försäljning via telefon, digitala kanaler, kundbesök och kundevent. Utöver detta har du fokus på nätverkande och samverkande aktiviteter för att bygga relationer och skapa merförsäljning. Givetvis sker all försäljning utefter kundens behov!

Du ansvarar bl.a. för att:
•    Utveckla rådgivningen lokalt i dialog med kunder, kollegor och samarbetspartners. 
•    Lokalt attrahera och rekrytera nya kunder samt behålla befintliga kunder. 
•    Att kunder får stöd och hjälp enligt behov med fokus på helhet och enkelhet. 
•    Du hanterar även mer komplexa försäkringsfrågor på kontoren. 
•    Utveckla ett tätt samarbete med Bank, Liv och Pension, Kapital, Fastighetsförmedling, Larm- och Trygghetstjänster, Företagssäljare, olika lokala samarbetspartners och lokala bilhandlare m.fl.
•    Ta initiativ till, planera, genomföra och delta i lokala kundevent. 
•    Representera LF Älvsborg i olika lokala event, säljrelaterade aktiviteter och externa sammanhang. 
•    Proaktivt bearbeta kunder utifrån aktuella kampanjer och kundlistor.
•    Bredda kunden både inom försäkring och även till våra andra affärsområden.
•    Att bidra till samverkan mellan vår avdelning på huvudkontoret i Vänersborg samt mellan våra andra kontor. 
•    Omvärldsspana och analysera effekter på verksamhet och kund. 
•    Genomföra fysiska eller digitala rådgivningsmöten med kunder.  
Du behöver ha ett starkt självdriv, vara initiativtagande, tycka om försäljning utifrån kundbehov och motiveras av nätverkande och samverkan. Mycket bygger på relationsskapande aktiviteter och proaktiv försäljning. Målet är att öka antalet nya kunder, vårda befintliga kunder och hitta den bästa lösningen utifrån kundens behov samt se till att kunden är rätt försäkrad. Det är du som är ansvarig för kontakten med kunden och det innebär även att du behöver kontakta kunder och följa upp offerter. 

Du har en egen försäljningsbudget som motiverar dig att prestera ditt allra bästa och du förväntas hålla hög tillgänglighet och kundnöjdhet. I rollen har vi flera lagar att efterleva, risker att ta ställning till samt dokumentation att skriva så det är viktigt att du är strukturerad och gör din försäljning med hög kvalitet. I ditt uppdrag ingår att se till helheten och du ansvarar för att hjälpa kunden till kollegor inom andra avdelningar så som bank, företag, liv- och pension eller fastighetsförmedling.   
Mer information
Tjänsten är tills vidare med inledande provanställning. Placeringsort är Borås. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tillträde sker enligt överenskommelse.    
Har du frågor är du välkommen att kontakta:
Rekryterande chef Shefqet Hajdini, 0521-27 33 03
Facklig: Karin Eriksson-Gustavsson, 0521 - 27 30 74 
HR: Lea Grönkjär, 0521 – 27 30 17 
Välkommen med din ansökan idag! Sista ansökningsdag: 2025-02-09

Vem är du?
Vi vill att du har minst ca tre års erfarenhet av försäljning och rådgivning inom försäkring, med bred kompetens samt tidigare erfarenhet av att arbeta proaktivt mot en försäljningsbudget. Du kan uppvisa goda prestationer kopplat till mål, kommunikation och kvalitet. Du behöver ha erfarenhet av att arbeta i flera kundsystem och hitta effektiva sätt att arbeta. För att trivas och lyckas i rollen behöver du som person ha ett högt självdriv, få energi av tydliga mål, hög aktivitet, nätverkande och samverkande. Du behöver kunna ha kontinuerliga uppföljningar och triggas lite extra av att hitta lösningar och jobba med försäljning genom att bygga relationer. Visa mindre

Privatrådgivare Försäkring Borås

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vill du bli en av oss? Brinner du för att ge en extra "wow-känsla" med lokal närvaro i kundmöten, att jo... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vill du bli en av oss?

Brinner du för att ge en extra "wow-känsla" med lokal närvaro i kundmöten, att jobba med proaktiv försäljning, nätverkande och samverkande i syfte att hitta nya helhetsaffärer? Då bör du läsa vidare!
Ditt uppdrag är proaktiv försäljning och rådgivning med fokus på helhet och bredd utefter kundens behov av boende-, motor- och personförsäkring. Du ger rådgivning som försäkringsspecialist i framför allt bokade fysiska eller digitala kundmöten.

Du jobbar även med proaktiv försäljning via telefon, digitala kanaler, kundbesök och kundevent. Utöver detta har du fokus på nätverkande och samverkande aktiviteter för att bygga relationer och skapa merförsäljning. Givetvis sker all försäljning utefter kundens behov!

Du ansvarar bl.a. för att:
•    Utveckla rådgivningen lokalt i dialog med kunder, kollegor och samarbetspartners. 
•    Lokalt attrahera och rekrytera nya kunder samt behålla befintliga kunder. 
•    Att kunder får stöd och hjälp enligt behov med fokus på helhet och enkelhet. 
•    Du hanterar även mer komplexa försäkringsfrågor på kontoren. 
•    Utveckla ett tätt samarbete med Bank, Liv och Pension, Kapital, Fastighetsförmedling, Larm- och Trygghetstjänster, Företagssäljare, olika lokala samarbetspartners och lokala bilhandlare m.fl.
•    Ta initiativ till, planera, genomföra och delta i lokala kundevent. 
•    Representera LF Älvsborg i olika lokala event, säljrelaterade aktiviteter och externa sammanhang. 
•    Proaktivt bearbeta kunder utifrån aktuella kampanjer och kundlistor.
•    Bredda kunden både inom försäkring och även till våra andra affärsområden.
•    Att bidra till samverkan mellan vår avdelning på huvudkontoret i Vänersborg samt mellan våra andra kontor. 
•    Omvärldsspana och analysera effekter på verksamhet och kund. 
•    Genomföra fysiska eller digitala rådgivningsmöten med kunder. 

Du har en egen försäljningsbudget som motiverar dig att prestera ditt allra bästa och du förväntas hålla hög tillgänglighet och kundnöjdhet.

Vi vill att du har minst ca tre års erfarenhet av försäljning och rådgivning inom försäkring, med bred kompetens samt tidigare erfarenhet av att arbeta proaktivt mot en försäljningsbudget. Du kan uppvisa goda prestationer kopplat till mål, kommunikation och kvalitet. Du behöver ha erfarenhet av att arbeta i flera kundsystem och hitta effektiva sätt att arbeta. För att trivas och lyckas i rollen behöver du som person ha ett högt självdriv, få energi av tydliga mål, hög aktivitet, nätverkande och samverkande. Du behöver kunna ha kontinuerliga uppföljningar och triggas lite extra av att hitta lösningar och jobba med försäljning genom att bygga relationer. 
Du är en person som vill överträffa kundens förväntningar i varje samtal. Du är flexibel och lösningsinriktad för att hjälpa kunderna och är bra på relationer med kunder och kollegor. För dig är det viktigt att ta initiativ och ansvar för att nå både dina egna och gruppens mål. Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Du behöver ha B-körkort och tillgång till egen bil då det ingår en del resande inom regionen. Visa mindre

Bygg din framtid med oss inom bank, finans och försäkring!

Om företaget Bakom framgångsrika siffror finns alltid människor, så det är där vi valt att fokusera. Helt naturligt, tycker vi. Dina arbetsuppgifter Söder & Co söker ständigt efter kandidater till pågående och framtida uppdrag, både för direktrekrytering och konsultuppdrag. Vi jobbar med allt ifrån juniora roller för dig i början av karriären, till specialister och seniora roller inom branschen. Uppdragen och tjänsterna varierar och innefattar exempelvis... Visa mer
Om företaget
Bakom framgångsrika siffror finns alltid människor, så det är där vi valt att fokusera.

Helt naturligt, tycker vi.

Dina arbetsuppgifter
Söder & Co söker ständigt efter kandidater till pågående och framtida uppdrag, både för direktrekrytering och konsultuppdrag. Vi jobbar med allt ifrån juniora roller för dig i början av karriären, till specialister och seniora roller inom branschen. Uppdragen och tjänsterna varierar och innefattar exempelvis privatrådgivare, kundservice, inkassorådgivare, kredithandläggare, försäkringsrådgivare och skaderådgivare. Hos Söder & Co få du möjlighet att arbeta med meriterande uppdrag och tjänster hos spännande aktörer.

Välkommen att registrera ditt CV hos oss som ett första steg, så kontaktar vi dig när vi får in tjänster som matchar din profil.

Din profil
Vi ser gärna att du har examen från universitet, högskola eller yrkeshögskola inom relevant område. För att lyckas i rollen ser vi att du har en positiv inställning, är lösningsorienterad och noggrann i det du gör. Du har en god samarbetsförmåga, drivs av personlig utveckling och etablerar enkelt nya kontakter. Vi ser vidare att du är ansvarsfull och tålmodig när du tar dig an nya arbetsuppgifter.

Vid rekrytering är det vi som tar den första kontakten med dig, genom att registrera ditt CV hos oss kan vi kontakta dig med tips och förslag på tjänster som vi har på gång så du är tidigt med i processen.

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad. Visa mindre

Företagsrådgivare försäkring

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Marknaden växer och vi söker förstärkning till vårt team i Ulricehamn & Tranemo
Vill du vara med och utveckla vår företagsförsäkringsverksamhet? Vill du skapa värde för våra kunder genom att erbjuda dem skräddarsydda helhetslösningar? Vill du jobba i ett kundägt bolag som sätter hållbarhet och trygghet i fokus? Då har vi en spännande utmaning för dig!
Om jobbet
Som försäkringsrådgivare hos oss får du en av marknadens mest utvecklande och utmanande roller inom försäljning. Du ansvarar för att skapa och bygga upp långsiktiga och lönsamma affärsrelationer med några av våra kunder inom företagsförsäkring. Du arbetar proaktivt och konsultativt med att identifiera och analysera kundernas behov och risker och erbjuda dem helhetslösningar som passar deras verksamhet.
Du kommer att:
- Se till att våra befintliga kunder har det ultrabekvämt och är nöjda med våra tjänster
- Bearbeta den lokala marknaden och attrahera nya kunder till Länsförsäkringar - Utforma attraktiva försäkringsförslag, göra riskanalyser och träffa kunden ute i sin verksamhet eller på vårt kontor
- Nätverka och delta aktivt i lokala forum där du träffar nya och befintliga kunder
- Ha relation, lönsamhet- och tillväxtansvar för dina kunder
- Vara en del av ett säljteam som arbetar tillsammans för att nå gemensamma mål och utveckla vår försäljningsstrategi

Vem är du?
För att lyckas i rollen som kundansvarig försäkringsrådgivare krävs att du har:
- Minst tre års erfarenhet av uppsökande försäljning inom företagsförsäkring eller liknande bransch
- En god numerisk och analytisk förmåga och ett affärsmässigt tänkande - En hög teknisk mognad och ett intresse för ny teknik och digitalisering
Meriterande:
- Diplom inom företag- och/eller motorförsäkring
- En relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom försäljning, marknadsföring, ekonomi och/eller juridik - Ett stort nätverk och goda kontakter inom företagsmarknaden i Ulricehamn med omnejd
Som person är du:
- Driven och målmedveten - du arbetar mot uppsatta mål med ihärdighet och effektivitet även i motgång
- Social och nätverkande - du har lätt för att skapa och underhålla goda relationer med kunder och kollegor - Kommunikativ och pedagogisk - du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och kan anpassa ditt budskap till olika målgrupper
- Självgående och samarbetsvillig - du kan arbeta både självständigt och i team och har en lyhörd och prestigelös attityd
- Utvecklingsorienterad och innovativ - du välkomnar nya utmaningar och idéer och strävar efter att lära dig nya saker

Mer information
Tjänsten är heltid med placering och utgångspunkt på vårt kontor i Ulricehamn, och du ansvarar för marknadsbearbetning över hela Älvsborgs län. Då vi och våra kunder finns på flera orter måste du ha körkort. Vi tillämpar provanställning.
Kontakt:
Rekryterande chef, Rikard Lofheving:  033 - 17 15 20
HR, Lea Grönkjär: 0521 - 27 30 17
FORENA, Karin Eriksson-Gustavsson: 0521 - 27 30 74

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Bygg din framtid med oss inom bank, finans och försäkring!

Om företaget Bakom framgångsrika siffror finns alltid människor, så det är där vi valt att fokusera. Helt naturligt, tycker vi. Dina arbetsuppgifter NearYou söker ständigt efter kandidater till pågående och framtida uppdrag, både för direktrekrytering och konsultuppdrag. Vi jobbar med allt ifrån juniora roller för dig i början av karriären, till specialister och seniora roller inom branschen. Uppdragen och tjänsterna varierar och innefattar exempelvis pr... Visa mer
Om företaget
Bakom framgångsrika siffror finns alltid människor, så det är där vi valt att fokusera.

Helt naturligt, tycker vi.

Dina arbetsuppgifter
NearYou söker ständigt efter kandidater till pågående och framtida uppdrag, både för direktrekrytering och konsultuppdrag. Vi jobbar med allt ifrån juniora roller för dig i början av karriären, till specialister och seniora roller inom branschen. Uppdragen och tjänsterna varierar och innefattar exempelvis privatrådgivare, kundservice, inkassorådgivare, kredithandläggare, försäkringsrådgivare och skaderådgivare. Hos NearYou få du möjlighet att arbeta med meriterande uppdrag och tjänster hos spännande aktörer.

Välkommen att registrera ditt CV hos oss som ett första steg, så kontaktar vi dig när vi får in tjänster som matchar din profil.

Din profil
Vi ser gärna att du har examen från universitet, högskola eller yrkeshögskola inom relevant område. För att lyckas i rollen ser vi att du har en positiv inställning, är lösningsorienterad och noggrann i det du gör. Du har en god samarbetsförmåga, drivs av personlig utveckling och etablerar enkelt nya kontakter. Vi ser vidare att du är ansvarsfull och tålmodig när du tar dig an nya arbetsuppgifter.

Vid rekrytering är det vi som tar den första kontakten med dig, genom att registrera ditt CV hos oss kan vi kontakta dig med tips och förslag på tjänster som vi har på gång så du är tidigt med i processen. Visa mindre

Företagsrådgivare försäkring - inne

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet
Marknaden växer och det gör vi också! Nu söker vi utökning till vårt företagsgäng!  
Är du målmedveten och ambitiös, med en förmåga att sätta kunden i centrum? Gillar du att skapa och bygga upp affärsrelationer?
Nu söker vi en säljare med nyckeluppgift att utveckla och hålla en hög servicenivå till våra befintliga företagskunder i Älvsborg samt aktivt söka upp nya. I rollen som innesäljare företagsrådgivare inom sak och motor får du möjlighet att bli del av vårt kompetenta företagsteam där du varje dag får förtroendet att skapa trygghet för våra kunder. Eftersom vi ägs av våra kunder handlar en avgörande del av arbetet om att ge en riktigt bra kundupplevelse. Vår ambition är också att erbjuda kunden helhetslösningar utifrån alla våra produkter. Därför arbetar du dagligen med kollegor även från andra delar av bolaget.
I det här jobbet hjälper du våra små och medelstora företagskunder med rätt försäkringslösning och jobbar alltid för att ge långsiktiga förslag på helhetslösningar. Du tillämpar affärsmässiga principer med fokus på lönsamhet och kundnytta i varje kundmöte. Du utformar försäkringsförslag, gör riskanalyser och möter kunden huvudsakligen via telefon eller digitalt. Du ansvarar även för dokumentation i våra kundsystem efter varje kundkontakt.
Vem är du?
Du har som lägst gymnasial utbildning och minst fem års arbetslivserfarenhet. Vidare har du goda IT-kunskaper och behärskar Officepaketet. Du har erfarenhet från uppsökande försäljning eller är på annat sätt väl förtrogen med att kommunicera med kunder.  Som person är du positiv och målmedveten samt har ett stort intresse för försäljning. Du har lätt för att jobba i team med den lyhördhet som krävs i en grupp. Du arbetar mot uppsatta mål med ihärdighet och effektivitet även i motgång. Självklart för denna tjänst är att du är självgående, samarbetsvillig, positiv till förändring och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Mer information
Tjänsten är heltid med placering på vårt kontor i Borås alternativt i Vänersborg. Då vi och våra kunder finns på flera orter måste du ha körkort och tillgång till egen bil. Tillsvidareanställning  med tillträde omgående.  Månadslön. Sysselsättningsgrad 100%. 

Kontakt
Maria Fors Försäljningschef företag & motor 033 - 17 15 64
Roger Rönnerhag, HR 0521 - 27 30 26
Facklig företrädare , Karin Eriksson-Gustavsson 0521-27 30 74

Sista ansökningsdag: 2022-10-23 Visa mindre

Privatrådgivare till Mjöbäcks Sparbank

Mjöbäcks Sparbank grundades 1904 och har sedan dess utvecklats till en idag modern bank. Sparbanken erbjuder dagens alla tekniska hjälpmedel och finansiella tjänster för både privatpersoner och företaget. Med en stor lokal förankring arbetar Mjöbäcks Sparbank med målsättning att ge kunderna den bästa möjliga servicen. Som privatrådgivare på Mjöbäcks Sparbank får du stor möjlighet att utvecklas och arbeta brett inom bank och rådgivning. Ditt uppdrag Som r... Visa mer
Mjöbäcks Sparbank grundades 1904 och har sedan dess utvecklats till en idag modern bank. Sparbanken erbjuder dagens alla tekniska hjälpmedel och finansiella tjänster för både privatpersoner och företaget. Med en stor lokal förankring arbetar Mjöbäcks Sparbank med målsättning att ge kunderna den bästa möjliga servicen.

Som privatrådgivare på Mjöbäcks Sparbank får du stor möjlighet att utvecklas och arbeta brett inom bank och rådgivning.

Ditt uppdrag
Som rådgivare hos Mjöbäcks Sparbank kommer du att arbeta med kundernas hela affär med fokus på privataffären. I din roll kommer du att arbeta med alla typer av ärenden, stora som små och det är därför viktigt att du arbetar proaktivt. Som privatrådgivare agerar du som ett strategiskt bollplank och rådgivare till privatkunder för att lyckas leverera en service i toppklass. Vidare innefattar också rollen mycket nätverkande och relationsbyggande med privatkunderna inom närområdet. Mjöbäcks Sparbank är en av Sveriges minsta sparbanker vilket innebär att dagarna är varierande med olika typer av uppgifter, men med ett stort kundfokus.

Personliga egenskaper
För att passa i rollen som privatrådgivare är det viktigt att du som person gillar att möta människor i olika åldrar. Vidare är du också självgående, arbetar metodiskt och är flexibel i ditt arbetssätt. Du trivs att arbeta i grupp och samarbete kollegor emellan är något du värdesätter. För dig som vill växa både personligt och i din professionella yrkesroll arbetar du mycket med eget ansvar, samtidigt som du är en del av ett engagerat team med cirka 3-4personer och inspirerande kollegor omkring dig.

Kvalifikationer
I rollen som privatrådgivare förväntas du ha en god erfarenhet inom bank och försäkring, kanske har du tidigare arbetat inom liknande område i cirka 1-2år tidigare. Vi ser gärna också att du som söker har erhållit licenserna som krävs för denna typ av jobb såsom bolånelicens och investeringsrådgivningslicens. Licenserna är dock önskvärt och således inte ett krav. En utbildning inom ekonomi är starkt meriterande.
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och starten är omgående alternativt enligt överenskommelse.
 
I denna rekryteringsprocess samarbetar Mjöbäcks Sparbank med oss på OnePartnerGroup vilket innebär att du kommer bli anställd direkt hos kund.

Din ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mirnessa Omerika på telefonnummer 073 - 425 51 09 eller mail [email protected] alternativt Ellinor Enblom på telefonnummer 073- 424 81 08 eller mejl [email protected]. Visa mindre

Kundansvarig säljare - yrkestrafik

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet
Är du målmedveten och ambitiös, med en förmåga att sätta kunden i centrum? Gillar du att skapa och bygga upp affärsrelationer? Nu söker vi en social person med högt säljfokus vars nyckeluppgift är att aktivt bearbeta och vårda marknaden inom yrkestrafik. 
Arbetsuppgifter
Vi erbjuder en av marknadens mest utvecklande rollen inom försäljning, Kundansvarig rådgivare, yrkestrafik. 
Som kundansvarig rådgivare arbetar du med fokus på kunden och jobbar alltid för att ge långsiktiga förslag på helhetslösningar. Du tillämpar affärsmässiga principer med fokus på lönsamhet i varje kundmöte och har en god numerisk och analytisk förmåga. Du har relation, lönsamhet- och tillväxtansvar för flera av våra kunder inom yrkestrafik. 
Du utformar försäkringsförslag, gör riskanalyser och träffar kunden ute i sin verksamhet eller på vårt kontor. Du är en aktiv nätverkare och är en aktiv deltagare i lokala forum där du träffar nya och befintliga kunder. 
Vem är du?
Du har lägst gymnasial utbildning och minst fem års arbetslivserfarenhet. Vidare har du goda IT-kunskaper och behärskar Officepaketet. 
Du har gedigen erfarenhet från uppsökande försäljning eller är på annat sätt väl förtrogen med att kommunicera med företagare om försäkringsbehov och risker. Det är mycket meriterande om du har kunskap kring de försäkringsprodukter som vi erbjuder och de riskurvalsregler som gäller inom motor- eller företagsförsäkring. Vi ser att du har flerårig erfarenhet av att hantera ett eget kundkonto. 
Som person är du positiv och målmedveten samt har ett stort intresse för försäljning. Du har lätt för att jobba i team med den lyhördhet som krävs i en grupp. Du arbetar mot uppsatta mål med ihärdighet och effektivitet även i motgång. Självklart för denna tjänst är att du är självgående, samarbetsvillig och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. 
Du har en hög teknisk mognad och ett dynamiskt tankesätt. Du välkomnar ny teknik, nya tankesätt och älskar att utmana och att bli utmanad i det vardagliga. 
Det är meriterande om du är eftergymnasialt utbildning och/eller har nödvändiga försäkringsdiplom. 
Om oss
Länsförsäkringar är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, en fastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har bland landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”.  Vill du bli en av oss?
Vi erbjuder en inkluderande arbetsplats i framkant, där du blir en del av ett framgångsrikt och högpresterande team. Till oss kommer du för att stanna och utvecklas tillsammans med oss och våra kunder.
Mer information
Tjänsten är heltid med placering och utgångspunkt på vårt kontor i Borås, men du ansvarar för marknadsbearbetning över hela Älvsborgs län. Då vi och våra kunder finns på flera orter måste du ha körkort. Vi tillämpar provanställning samt löpande urval.
Kontakt: Rekryterande chef, Rikard Lofheving:  033 - 17 15 20Lea Grönkjär, HR: 0521 - 27 30 17 Karin Eriksson-Gustavsson, FORENA: 0521 - 27 30 74 Visa mindre

Företagsrådgivare försäkring

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet
Är du målmedveten och ambitiös, med en förmåga att sätta kunden i centrum? Gillar du att skapa och bygga upp affärsrelationer? Nu söker vi en säljare med nyckeluppgift att utveckla och hålla en hög servicenivå till våra befintliga företagskunder samt aktivt söka upp nya i vårt geografiska område. 
Arbetsuppgifter
Som rådgivare företagsförsäkring arbetar du med fokus på kunden och jobbar alltid för att ge långsiktiga förslag på helhetslösningar. Du tillämpar affärsmässiga principer med fokus på lönsamhet i varje kundmöte och har en god numerisk, analytisk förmåga. Du utformar försäkringsförslag, gör riskanalyser och träffar kunden ute i sin verksamhet eller på vårt kontor.
Vem är du?
Du har lägst gymnasial utbildning och minst fem års arbetslivserfarenhet. Vidare har du goda IT-kunskaperoch behärskar Officepaketet. Du har erfarenhet från uppsökande försäljning eller är på annatsätt väl förtrogen med att kommunicera med företagare om försäkringsbehov och risker. Det är mycket meriterande om du har kunskap kring de försäkringsprodukter som vi erbjuderföretagskunder och de riskurvalsregler som gäller inom företagsförsäkring. Har du dessutom erfarenhet som underwriter är det mycket värdefullt.
Som person är du positiv och målmedveten samt har ett stort intresse för försäljning. Du har lätt för att jobba i team med den lyhördhet som krävs i en grupp. Du arbetar mot uppsatta mål med ihärdighet och effektivitet även i motgång. Självklart för denna tjänst är att du är självgående, samarbetsvillig och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Om oss
Länsförsäkringar är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, en fastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att fförmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har bland landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”.  Vill du bli en av oss?
Mer information
Tjänsten är heltid med placering på vårt kontor i Borås. Då vi och våra kunder finns på flera orter måste du ha körkort. Vi tillämpar provanställning samt löpande urval.

Kontakt
Rekryterande chef: Rikard Lofheving, 033 - 17 15 20
HR: Roger Rönnerhag, 0521 - 27 30 26
Facklig: Anne-Christine Öhling, 0521 - 27 30 10

Sista ansökningsdag: 2022-06-19 Visa mindre

Säljare företagsförsäkring

Beskrivning  Är du målmedveten och ambitiös, med en förmåga att sätta kunden i centrum? Gillar du att skapa och bygga upp affärsrelationer? Nu söker vi en säljare med nyckeluppgift att utveckla och hålla en hög servicenivå till våra befintliga företagskunder samt aktivt söka upp nya i området kring Borås och Herrljunga. Du kommer till ett bolag med mycket hög kundnöjdhet och till ett team där både trivsel och engagemang är i topp.   Arbetsuppgifter  ... Visa mer
Beskrivning 
Är du målmedveten och ambitiös, med en förmåga att sätta kunden i centrum? Gillar du att skapa och bygga upp affärsrelationer? Nu söker vi en säljare med nyckeluppgift att utveckla och hålla en hög servicenivå till våra befintliga företagskunder samt aktivt söka upp nya i området kring Borås och Herrljunga. Du kommer till ett bolag med mycket hög kundnöjdhet och till ett team där både trivsel och engagemang är i topp.
 
Arbetsuppgifter 
Som säljare företagsförsäkring ska du genom engagemang och kunskap säkerhetsställa att våra kunder har rätt försäkringsskydd för sin verksamhet - och du levererar ett kundmöte i världsklass! Vi jobbar alltid för att ge långsiktiga kundanpassade förslag på helhetslösningar. Du utformar försäkringsförslag, gör riskanalyser och träffar kunden ute i sin verksamhet eller på vårt kontor. 
 
Kvalifikationer
Du har lägst gymnasial utbildning och minst fem års arbetslivserfarenhet. Vidare har du goda IT-kunskaper och behärskar Officepaketet. Du har erfarenhet från uppsökande försäljning eller är på annat sätt väl förtrogen med att kommunicera med företagare om försäkringsbehov och risker. Det är mycket meriterande om du har kunskap kring de försäkringsprodukter som vi erbjuder företagskunder och de riskurvalsregler som gäller inom företagsförsäkring. Har du dessutom erfarenhet som underwriter är det mycket värdefullt. Meriterande är också om du bor och har ett bra kontaktnät i Borås- och Herrljungaområdet.
I denna tillsättning har vi möjlighet att ha en lång bredvidgång med den medarbetare som ska lämna för pension. Vi välkomnar därför även juniora sökande. 
 
Personliga egenskaper 
Som person är du positiv och målmedveten samt har ett stort intresse för försäljning. Du har lätt för att jobba i team med den lyhördhet som krävs. Du arbetar mot uppsatta mål med ihärdighet och effektivitet även i motgång. Självklart för denna tjänst är att du är självgående, är givande att samarbeta med och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. 
 
Villkor 
Tjänsten är heltid med placering på vårt kontor i Borås. Då vi och våra kunder finns på flera orter måste du ha körkort och tillgång till egen bil. Vi tillämpar provanställning.
Sista ansökningsdag är 2019-11-18
 
ANSÖK HÄR!   https://lfb04-jobs.sabacloud.com/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/signin/LOGIN?successUrl=/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/applyjob/jobrq000000000003700?reqNo=3660
OBS! ANSÖK ENDAST VIA LÄNKEN OVAN!
 
Kontaktpersoner: 
 
Rekryterande chef: Karl Larsson, telefon: 033-17 15 05 
 
HR-ansvarig rekrytering:Roger Rönnerhag, telefon: 0521 - 27 30 26 
 
Facklig representant, FORENA: Ann-Christine Öhling: telefon: 0521-27 30 10 Visa mindre

Rådgivare lantbruksförsäkring - inne

Jobb beskrivning Vi har våra rötter och vårt ursprung i lantbruksaffären där vi också är helt dominerande på marknaden. En position vi är både stolta och glada över, men också ödmjuka inför och inte minst angelägna om att behålla. För att lyckas med det behöver vi hela tiden försöka överträffa våra kunders förväntningar. Kundrelationen är i centrum och vårt genuina intresse för lantbruk/häst/grön näring skiner igenom i kundmötet. Detta är en spännande roll... Visa mer
Jobb beskrivning
Vi har våra rötter och vårt ursprung i lantbruksaffären där vi också är helt dominerande på marknaden. En position vi är både stolta och glada över, men också ödmjuka inför och inte minst angelägna om att behålla. För att lyckas med det behöver vi hela tiden försöka överträffa våra kunders förväntningar. Kundrelationen är i centrum och vårt genuina intresse för lantbruk/häst/grön näring skiner igenom i kundmötet. Detta är en spännande roll som både innehåller försäljning och administrativt arbete, där servicekänsla och teamarbete är helt avgörande.
Arbetsuppgifter
Som rådgivare arbetar du i hög grad proaktivt med befintligt och nytt bestånd. Du arbetar med att ge våra kunder bästa service.  Du kommer att ingå i ett av våra tre lantbruksteam där vi jobbar tillsammans mot våra gemensamma mål. Du tillämpar affärsmässiga principer med fokus på lönsam tillväxt och kundnöjdhet i varje möte. Kundkontakter sker främst genom telefon, e-post och ibland via kundbesök på våra kontor. 
Kvalifikationer
Du har lägst gymnasial utbildning och minst 5 års arbetslivserfarenhet. Vidare har du goda IT-kunskaper, behärskar Officepaketet och har erfarenhet och intresse för lantbruk/häst/grön näring. Du ska vara relationsskapande i ditt sätt att kommunicera och ha en förståelse för lantbrukskundens vardag. Annan värdefull erfarenhet är inom försäkring, försäljning, administration och service.
Personliga egenskaper
Som person är du positiv och målmedveten samt har ett stort intresse för service och försäljning. Du har lätt för att jobba i team med den lyhördhet som krävs i en grupp och trivs med att stötta kollegor och kunder. Du arbetar mot uppsatta mål med ihärdighet och effektivitet även i motgång. Självklart för denna tjänst är att du är självgående, samarbetsvillig och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Då vi vill bygga upp en kultur kring våra värdeord: mod, äkthet, tillit och tydlighet, är det viktigt att du delar våra värderingar.
Villkor
Tjänsten är heltid och placering kan vara på våra kontor i Borås. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi kommer att erbjuda den som anställs en omfattande diplomutbildning inom lantbruksförsäkring samt en gedigen introduktion. Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 2021-03-25.
ANSÖK VIA LÄNKEN:  https://lfb04-jobs.sabacloud.com/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/signin/LOGIN?successUrl=/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/applyjob/jobrq000000000004900?reqNo=4920
Kontaktpersoner:
Rekryterande chef: Rikard Lofheving, telefon: 033- 17 15 20
HR-ansvarig rekrytering: Roger Rönnerhag, telefon: 0521 - 27 30 26
Facklig representant, FORENA: Ann-Christine Öhling: telefon: 0521-27 30 10 Visa mindre