Lediga jobb som Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare i Borås

Se lediga jobb som Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

Kundansvarig (Bokade möten)

Vill du arbeta med att skapa trygghet och värde för våra kunder inom sparande, lån, betalningar och försäkringar? Vi söker nu en engagerad kundansvarig till vårt team, där du får träffa kunder i bokade möten och bidra till att stärka deras ekonomi – både idag och på sikt. Hos oss handlar jobbet inte bara om siffror, villkor och avtal – det handlar om människor. Varje dag möter vi kunder som vill skapa trygghet för sig själva och sina familjer, förverkliga ... Visa mer
Vill du arbeta med att skapa trygghet och värde för våra kunder inom sparande, lån, betalningar och försäkringar? Vi söker nu en engagerad kundansvarig till vårt team, där du får träffa kunder i bokade möten och bidra till att stärka deras ekonomi – både idag och på sikt.
Hos oss handlar jobbet inte bara om siffror, villkor och avtal – det handlar om människor. Varje dag möter vi kunder som vill skapa trygghet för sig själva och sina familjer, förverkliga sina drömmar eller bara få bättre koll på sin vardagsekonomi. Som kundansvarig hos oss blir du en viktig del av den resan.
Om jobbet som Kundansvarig (Bokade möten)
Som kundansvarig kommer du att:
Träffa kunder i bokade möten via telefon/video och prata kring hela bankens erbjudande.
Bygga långsiktiga kundrelationer och skapa förtroende genom hög service och kompetens.
Arbeta med behovsanalys och hjälpa kunden att hitta de bästa lösningarna inom spara, låna, betala och försäkra. Det kan handla om att hjälpa någon att komma igång med ett långsiktigt sparande, ge råd inför ett bostadsköp, hitta rätt försäkringar eller förenkla vardagens betalningar. Ingen dag är den andra lik – men alla möten har samma mål: att skapa värde och trygghet för kunden.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som är nyfiken, förtroendeingivande och trivs i mötet med människor. Du har en god förståelse för bankens erbjudanden inom spara, låna, betala och försäkra, och du drivs av att använda din kompetens för att göra skillnad. Det är också viktigt att du gillar att samarbeta – vi är ett team som stöttar varandra, delar kunskap och firar framgångar tillsammans.
Vi tror också att du har:
Gymnasieexamen samt erfarenhet från bank, finans eller liknande roller
God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt på svenska och engelska
Starkt affärsfokus och förmåga att skapa förtroendefulla kundrelationer
Goda kunskaper i Officepaketet samt intresse för digitala arbetssätt och vilja att hitta nya, smarta lösningar
SwedSec-licens (bolån), IDD – försäkringsdistribution och Informationsgivning fond sedan tidigare.

Därför ska du välja ICA
Varje dag är en härlig utmaning på ICA Banken & ICA Försäkring. Varför det? Jo, för att hela vår bransch håller på att förändras. Och den förändringen öppnar för spännande utmaningar där gamla invanda sätt att jobba utmanas. Det betyder också att vi måste hålla oss i konstant utveckling. På riktigt. Både som individer och som verksamhet. Vi behöver föra samman innovation och digitalisering i en härlig kombination, där vi tillsammans kan hitta de där smarta och praktiska lösningarna som kunderna knappt vet om att de behöver. Än.
Hos oss får du mer än ett jobb. Du får en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, där vi satsar på utveckling och där du får möjlighet att växa – både i din roll och som person. Vi erbjuder en trygg anställning, bra villkor och ett arbetsklimat som bygger på öppenhet och omtanke.
Läs mer om livet på ICA här.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 31 oktober 2025. Urval sker löpande och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att söka. Vid frågor, kontakta Vida Paulsson [email protected].
ICA ska spegla våra kunder och samhället, vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenheter. Om roller kräver det så behöver du genomgå tester, bakgrundskontroller och drogtestning innan anställning.
Läs mer om hur det är att jobba på ICA. Visa mindre

Kundansvarig ICA Banken

Brinner du för kundrelationer, privatekonomi och smarta helhetslösningar? ICA Banken i Borås söker nu en kundansvarig som vill vara med och skapa värde för våra kunder genom att ta ett helhetsansvar för deras privatekonomi – inom låna, spara, betala och försäkra. Hos oss får du chansen att arbeta i ett starkt team där vi tillsammans levererar den bästa kundupplevelsen. Om jobbet som Kundansvarig Som kundansvarig är du en viktig del i kundens ekonomiska var... Visa mer
Brinner du för kundrelationer, privatekonomi och smarta helhetslösningar?
ICA Banken i Borås söker nu en kundansvarig som vill vara med och skapa värde för våra kunder genom att ta ett helhetsansvar för deras privatekonomi – inom låna, spara, betala och försäkra. Hos oss får du chansen att arbeta i ett starkt team där vi tillsammans levererar den bästa kundupplevelsen.
Om jobbet som Kundansvarig
Som kundansvarig är du en viktig del i kundens ekonomiska vardag. Du:
Förmedlar och hanterar bolån, kundmötet sker främst via telefon och digitala kanaler
Identifierar kundens behov och erbjuder skräddarsydda lösningar
Skapar långsiktiga relationer inom hela vårt erbjudande

Med fokus på affärsmässighet och lyhördhet bidrar du till att varje kundmöte ger mervärde. Du arbetar nära dina kollegor i ett team präglat av samarbete, engagemang och gemensamma mål.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som har ett genuint intresse för privatekonomi och som trivs i mötet med människor. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
Gymnasieexamen samt erfarenhet från bank, finans eller liknande roller
God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt på svenska och engelska
Starkt affärsfokus och förmåga att skapa förtroendefulla kundrelationer
Goda kunskaper i Officepaketet samt intresse för digitala arbetssätt och vilja att hitta nya, smarta lösningar

Det är meriterande om du har SwedSec-licens (bolån), IDD – försäkringsdistribution och Informationsgivning fond sedan tidigare. Saknar du någon av dessa? Inga problem – vi ger dig utbildningen.
Därför ska du välja ICA
Varje dag är en härlig utmaning på ICA Banken & ICA Försäkring. Varför det? Jo, för att hela vår bransch håller på att förändras. Och den förändringen öppnar för spännande utmaningar där gamla invanda sätt att jobba utmanas. Det betyder också att vi måste hålla oss i konstant utveckling. På riktigt. Både som individer och som verksamhet. Vi behöver föra samman innovation och digitalisering i en härlig kombination, där vi tillsammans kan hitta de där smarta och praktiska lösningarna som kunderna knappt vet om att de behöver. Än.
Hos oss får du arbeta i ett omtänksamt team med stark laganda, möjlighet att utveckla din kompetens inom flera affärsområden samt vara med och bidra till en förändringsresa där kundupplevelsen alltid står i centrum.
Läs mer om livet på ICA här.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 31 oktober 2025. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka – tjänsten kan tillsättas tidigare. Vid frågor kontakta Vida Paulsson ([email protected], 072-220 20 12) eller Gunilla Söderström ([email protected], 072-255 47 29).
ICA ska spegla våra kunder och samhället, vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenheter. Om roller kräver det så behöver du genomgå tester, bakgrundskontroller och drogtestning innan anställning.
Läs mer om hur det är att jobba på ICA. Visa mindre

Privatrådgivare Försäkring Borås

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vill du bli en av oss? Brinner du för att ge en extra "wow-känsla" med lokal närvaro i kundmöten, att jo... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vill du bli en av oss?

Brinner du för att ge en extra "wow-känsla" med lokal närvaro i kundmöten, att jobba med proaktiv försäljning, nätverkande och samverkande i syfte att hitta nya helhetsaffärer? Då bör du läsa vidare!
Ditt uppdrag är proaktiv försäljning och rådgivning med fokus på helhet och bredd utefter kundens behov av boende-, motor- och personförsäkring. Du ger rådgivning som försäkringsspecialist i framför allt bokade fysiska eller digitala kundmöten.

Du jobbar även med proaktiv försäljning via telefon, digitala kanaler, kundbesök och kundevent. Utöver detta har du fokus på nätverkande och samverkande aktiviteter för att bygga relationer och skapa merförsäljning. Givetvis sker all försäljning utefter kundens behov!

Du ansvarar bl.a. för att:
•    Utveckla rådgivningen lokalt i dialog med kunder, kollegor och samarbetspartners. 
•    Lokalt attrahera och rekrytera nya kunder samt behålla befintliga kunder. 
•    Att kunder får stöd och hjälp enligt behov med fokus på helhet och enkelhet. 
•    Du hanterar även mer komplexa försäkringsfrågor på kontoren. 
•    Utveckla ett tätt samarbete med Bank, Liv och Pension, Kapital, Fastighetsförmedling, Larm- och Trygghetstjänster, Företagssäljare, olika lokala samarbetspartners och lokala bilhandlare m.fl.
•    Ta initiativ till, planera, genomföra och delta i lokala kundevent. 
•    Representera LF Älvsborg i olika lokala event, säljrelaterade aktiviteter och externa sammanhang. 
•    Proaktivt bearbeta kunder utifrån aktuella kampanjer och kundlistor.
•    Bredda kunden både inom försäkring och även till våra andra affärsområden.
•    Att bidra till samverkan mellan vår avdelning på huvudkontoret i Vänersborg samt mellan våra andra kontor. 
•    Omvärldsspana och analysera effekter på verksamhet och kund. 
•    Genomföra fysiska eller digitala rådgivningsmöten med kunder. 

Du har en egen försäljningsbudget som motiverar dig att prestera ditt allra bästa och du förväntas hålla hög tillgänglighet och kundnöjdhet.

Vi vill att du har minst ca tre års erfarenhet av försäljning och rådgivning inom försäkring, med bred kompetens samt tidigare erfarenhet av att arbeta proaktivt mot en försäljningsbudget. Du kan uppvisa goda prestationer kopplat till mål, kommunikation och kvalitet. Du behöver ha erfarenhet av att arbeta i flera kundsystem och hitta effektiva sätt att arbeta. För att trivas och lyckas i rollen behöver du som person ha ett högt självdriv, få energi av tydliga mål, hög aktivitet, nätverkande och samverkande. Du behöver kunna ha kontinuerliga uppföljningar och triggas lite extra av att hitta lösningar och jobba med försäljning genom att bygga relationer. 
Du är en person som vill överträffa kundens förväntningar i varje samtal. Du är flexibel och lösningsinriktad för att hjälpa kunderna och är bra på relationer med kunder och kollegor. För dig är det viktigt att ta initiativ och ansvar för att nå både dina egna och gruppens mål. Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Du behöver ha B-körkort och tillgång till egen bil då det ingår en del resande inom regionen. Visa mindre

Kundansvarig bolån ICA Banken

Är du nyfiken, engagerad och intresserad av privatekonomi? ICA Banken i Borås söker en kundansvarig som gillar att skapa mervärde för kunden och ta ett helhetsansvar för hela kundens privatekonomi. Vill du bli en del av vårt Team på ICA Banken bolån där vi tillsammans arbetar för att ge den bästa kundupplevelsen? Om jobbet som kundansvarig Som kundansvarig förmedlar du bolån och brinner för att bemöta våra kunder personligt via telefon och digitala kanaler... Visa mer
Är du nyfiken, engagerad och intresserad av privatekonomi?
ICA Banken i Borås söker en kundansvarig som gillar att skapa mervärde för kunden och ta ett helhetsansvar för hela kundens privatekonomi. Vill du bli en del av vårt Team på ICA Banken bolån där vi tillsammans arbetar för att ge den bästa kundupplevelsen?
Om jobbet som kundansvarig
Som kundansvarig förmedlar du bolån och brinner för att bemöta våra kunder personligt via telefon och digitala kanaler. På ett professionellt sätt guidar du genom hela kundens privatekonomi vilket skapar mervärde för kunden. Du paketerar och erbjuder helhetslösningar inom ICA Banken som är anpassade för kundens behov genom livets olika skeden för att ge kunden en bättre morgondag.
Som en del av vårt team jobbar vi tillsammans med kunden i fokus med en stark laganda. ICA Banken erbjuder fina möjligheter till att utvecklas och bredda din kompetens inom olika affärsområden inom banken. Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet för att ge den bästa kundupplevelsen. Aktivt arbeta tillsammans med teamet för att attrahera nya kunder samtidigt som vi utvecklar långsiktiga relationer med befintliga kunder.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på kontoret i Borås.
Är du den vi söker?
Du trivs med att ta stort eget ansvar för dina och gruppens resultat och utveckling. Du har ett personligt engagemang och högsta förmåga att tillgodose kundens behov och gillar och drivs av att arbeta mot uppsatta mål, där affärsmannaskap och kundnöjdhet står i fokus. Du gillar att jobba i en miljö som präglas av ständigt lärande med ett eget självledarskap.
Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom bank eller finans, samt har ett brinnande intresse av privatekonomi, har förmåga och trivs med att förmedla rätt erbjudande till kund. Du har också en förmåga att ta till dig och strukturera komplex information och pedagogiskt föra den vidare.
Du har även nedan kvalifikationer;
gymnasieutbildning
eftergymnasial utbildning inom ekonomi är meriterande
goda kunskaper i svenska och engelska
goda kunskaper i Office-paketet

Om du inte sedan tidigare har en Swedsec licens, vilket är klart meriterande, men inget krav, kommer vi att erbjuda dig en Swedsec bolånelicens och informationsgivare samt IDD för försäkringsdistribution, som du tar innan din provanställning är slut.
Därför ska du välja ICA
Varje dag är en härlig utmaning på ICA Banken & ICA Försäkring. Varför det? Jo, för att hela vår bransch håller på att förändras. Och den förändringen öppnar för spännande utmaningar där gamla invanda sätt att jobba utmanas. Det betyder också att vi måste hålla oss i konstant utveckling. På riktigt. Både som individer och som verksamhet. Vi behöver föra samman innovation och digitalisering i en härlig kombination, där vi tillsammans kan hitta de där smarta och praktiska lösningarna som kunderna knappt vet om att de behöver.
Du kommer att jobba i ett härligt och omtänksamt team som tar hand om varandra och älskar att utveckla och utvecklas. Teamet arbetar mycket självständigt och i vår utvecklingsresa har vi tillsammans en fantastisk möjlighet att driva utveckling och förändring.
Läs mer om livet på ICA här.
Vad händer nu?
Välkommen med din ansökan senast 2024-12-31. Urvalet sker löpande och intervjuer påbörjas så snart som möjligt. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Gunilla Söderström, [email protected] eller?0722-554729

ICA ska spegla våra kunder och samhället, vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenheter. Vi värnar om goda arbetsmiljöförhållanden med mål om helt rökfria arbetsplatser. Om roller kräver det så behöver du genomgå tester, bakgrundskontroller och drogtestning innan anställning.
Läs mer om hur det är att jobba på ICA. Visa mindre

Privatrådgivare Försäkring

Vi på Länsförsäkringar Älvsborg har en god idé om helhet. Vi är mer än bara ett försäkringsbolag. Vi är också din lokala bank, fastighetsmäklare och larmcentral. Om jobbet Brinner du för att ge en extra "wow-känsla" med lokal närvaro i kundmöten, att jobba med proaktiv försäljning, nätverkande och samverkande i syfte att hitta nya helhetsaffärer? Då bör du läsa vidare! I rollen som Privatrådgivare arbetar du inom privat försäkring och verkar i Region S... Visa mer
Vi på Länsförsäkringar Älvsborg har en god idé om helhet. Vi är mer än bara ett försäkringsbolag. Vi är också din lokala bank, fastighetsmäklare och larmcentral.

Om jobbet
Brinner du för att ge en extra "wow-känsla" med lokal närvaro i kundmöten, att jobba med proaktiv försäljning, nätverkande och samverkande i syfte att hitta nya helhetsaffärer? Då bör du läsa vidare!

I rollen som Privatrådgivare arbetar du inom privat försäkring och verkar i Region Söder med huvudkontor i Borås. Ditt uppdrag är proaktiv försäljning och rådgivning med fokus på helhet och bredd utefter kundens behov av boende-, motor- och personförsäkring. Du ger rådgivning som försäkringsspecialist i framför allt bokade fysiska eller digitala kundmöten.
Du jobbar även med proaktiv försäljning via telefon, digitala kanaler, kundbesök och kundevent. Utöver detta har du fokus på nätverkande och samverkande aktiviteter för att bygga relationer och skapa merförsäljning. Givetvis sker all försäljning utefter kundens behov!

Du ansvarar bl.a. för att:
•    Utveckla rådgivningen lokalt i dialog med kunder, kollegor och samarbetspartners. 
•    Lokalt attrahera och rekrytera nya kunder samt behålla befintliga kunder. 
•    Att kunder får stöd och hjälp enligt behov med fokus på helhet och enkelhet. 
•    Du hanterar även mer komplexa försäkringsfrågor på kontoren. 
•    Utveckla ett tätt samarbete med Bank, Liv och Pension, Kapital, Fastighetsförmedling, Larm- och Trygghetstjänster, Företagssäljare, olika lokala samarbetspartners och lokala bilhandlare m.fl.
•    Ta initiativ till, planera, genomföra och delta i lokala kundevent. 
•    Representera LF Älvsborg i olika lokala event, säljrelaterade aktiviteter och externa sammanhang. 
•    Proaktivt bearbeta kunder utifrån aktuella kampanjer och kundlistor.
•    Bredda kunden både inom försäkring och även till våra andra affärsområden.
•    Att bidra till samverkan mellan vår avdelning på huvudkontoret i Vänersborg samt mellan våra andra kontor. 
•    Omvärldsspana och analysera effekter på verksamhet och kund. 
•    Genomföra fysiska eller digitala rådgivningsmöten med kunder.  
Du behöver ha ett starkt självdriv, vara initiativtagande, tycka om försäljning utifrån kundbehov och motiveras av nätverkande och samverkan. Mycket bygger på relationsskapande aktiviteter och proaktiv försäljning. Målet är att öka antalet nya kunder, vårda befintliga kunder och hitta den bästa lösningen utifrån kundens behov samt se till att kunden är rätt försäkrad. Det är du som är ansvarig för kontakten med kunden och det innebär även att du behöver kontakta kunder och följa upp offerter. 

Du har en egen försäljningsbudget som motiverar dig att prestera ditt allra bästa och du förväntas hålla hög tillgänglighet och kundnöjdhet. I rollen har vi flera lagar att efterleva, risker att ta ställning till samt dokumentation att skriva så det är viktigt att du är strukturerad och gör din försäljning med hög kvalitet. I ditt uppdrag ingår att se till helheten och du ansvarar för att hjälpa kunden till kollegor inom andra avdelningar så som bank, företag, liv- och pension eller fastighetsförmedling.   
Mer information
Tjänsten är tills vidare med inledande provanställning. Placeringsort är Borås. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tillträde sker enligt överenskommelse.    
Har du frågor är du välkommen att kontakta:
Rekryterande chef Shefqet Hajdini, 0521-27 33 03
Facklig: Karin Eriksson-Gustavsson, 0521 - 27 30 74 
HR: Lea Grönkjär, 0521 – 27 30 17 
Välkommen med din ansökan idag! Sista ansökningsdag: 2025-02-09

Vem är du?
Vi vill att du har minst ca tre års erfarenhet av försäljning och rådgivning inom försäkring, med bred kompetens samt tidigare erfarenhet av att arbeta proaktivt mot en försäljningsbudget. Du kan uppvisa goda prestationer kopplat till mål, kommunikation och kvalitet. Du behöver ha erfarenhet av att arbeta i flera kundsystem och hitta effektiva sätt att arbeta. För att trivas och lyckas i rollen behöver du som person ha ett högt självdriv, få energi av tydliga mål, hög aktivitet, nätverkande och samverkande. Du behöver kunna ha kontinuerliga uppföljningar och triggas lite extra av att hitta lösningar och jobba med försäljning genom att bygga relationer. Visa mindre

Företagsrådgivare försäkring

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Marknaden växer och vi söker förstärkning till vårt team i Ulricehamn & Tranemo
Vill du vara med och utveckla vår företagsförsäkringsverksamhet? Vill du skapa värde för våra kunder genom att erbjuda dem skräddarsydda helhetslösningar? Vill du jobba i ett kundägt bolag som sätter hållbarhet och trygghet i fokus? Då har vi en spännande utmaning för dig!
Om jobbet
Som försäkringsrådgivare hos oss får du en av marknadens mest utvecklande och utmanande roller inom försäljning. Du ansvarar för att skapa och bygga upp långsiktiga och lönsamma affärsrelationer med några av våra kunder inom företagsförsäkring. Du arbetar proaktivt och konsultativt med att identifiera och analysera kundernas behov och risker och erbjuda dem helhetslösningar som passar deras verksamhet.
Du kommer att:
- Se till att våra befintliga kunder har det ultrabekvämt och är nöjda med våra tjänster
- Bearbeta den lokala marknaden och attrahera nya kunder till Länsförsäkringar - Utforma attraktiva försäkringsförslag, göra riskanalyser och träffa kunden ute i sin verksamhet eller på vårt kontor
- Nätverka och delta aktivt i lokala forum där du träffar nya och befintliga kunder
- Ha relation, lönsamhet- och tillväxtansvar för dina kunder
- Vara en del av ett säljteam som arbetar tillsammans för att nå gemensamma mål och utveckla vår försäljningsstrategi

Vem är du?
För att lyckas i rollen som kundansvarig försäkringsrådgivare krävs att du har:
- Minst tre års erfarenhet av uppsökande försäljning inom företagsförsäkring eller liknande bransch
- En god numerisk och analytisk förmåga och ett affärsmässigt tänkande - En hög teknisk mognad och ett intresse för ny teknik och digitalisering
Meriterande:
- Diplom inom företag- och/eller motorförsäkring
- En relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom försäljning, marknadsföring, ekonomi och/eller juridik - Ett stort nätverk och goda kontakter inom företagsmarknaden i Ulricehamn med omnejd
Som person är du:
- Driven och målmedveten - du arbetar mot uppsatta mål med ihärdighet och effektivitet även i motgång
- Social och nätverkande - du har lätt för att skapa och underhålla goda relationer med kunder och kollegor - Kommunikativ och pedagogisk - du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och kan anpassa ditt budskap till olika målgrupper
- Självgående och samarbetsvillig - du kan arbeta både självständigt och i team och har en lyhörd och prestigelös attityd
- Utvecklingsorienterad och innovativ - du välkomnar nya utmaningar och idéer och strävar efter att lära dig nya saker

Mer information
Tjänsten är heltid med placering och utgångspunkt på vårt kontor i Ulricehamn, och du ansvarar för marknadsbearbetning över hela Älvsborgs län. Då vi och våra kunder finns på flera orter måste du ha körkort. Vi tillämpar provanställning.
Kontakt:
Rekryterande chef, Rikard Lofheving:  033 - 17 15 20
HR, Lea Grönkjär: 0521 - 27 30 17
FORENA, Karin Eriksson-Gustavsson: 0521 - 27 30 74

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Försäkringsförmedlare Företagsförsäkring

Vi växer och har behov av att öka teamet med ytterligare rådgivare inom företagsförsäkring. Nu söker vi dig som är ambitiös och driven och vill utvecklas i en självständig roll där du kan göra skillnad. Placeringsort kan vara Borås, Jönköping, Skövde, Trollhättan, Stenungssund eller Värnamo. Ange i din ansökan vilken ort du söker till. Du behöver erfarenhet från branschen och kunskap om sak-försäkringar. Det är inte nödvändigt att du är etablerad rådgi... Visa mer
Vi växer och har behov av att öka teamet med ytterligare rådgivare inom företagsförsäkring. Nu söker vi dig som är ambitiös och driven och vill utvecklas i en självständig roll där du kan göra skillnad.

Placeringsort kan vara Borås, Jönköping, Skövde, Trollhättan, Stenungssund eller Värnamo. Ange i din ansökan vilken ort du söker till.

Du behöver erfarenhet från branschen och kunskap om sak-försäkringar. Det är inte nödvändigt att du är etablerad rådgivare i dagsläget, då du har möjlighet att växa med rollen och ta licenser på plats.

Som rådgivare arbetar du med både befintliga och nya kunder och ansvarar för hela kundprocessen. Detta innebär att du utreder, rådgör och följer upp kundernas försäkringsärenden. Sakförsäkringsområdet är under tillväxt vilket ger dig stora möjligheter att utvecklas inom rollen!

Vi letar efter dig som är målinriktad och ser värdet i att skapa långvariga och stabila relationer samt drivs av att skapa verklig kundnytta.

Kvalifikationer

-
Erfarenhet inom SAK-försäkringsbranschen

-
SAK-diplom är meriterande.

-
Utåtriktad och är en stark nätverksbyggare

-
Förtroendeingivande och social med en positiv grundsyn

-
Serviceinriktad och strävar efter att ständigt överträffa förväntningar

-
Strukturerad, målinriktad och affärsdriven

-
Du har ett äkta, genuint intresse av att hjälpa kunder och får positiv energi när du ser att ditt arbete gör skillnad och uppskattas.


Vi rekryterar löpande så registrera gärna dina uppgifter så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

Placering: Åsboholmsgatan 6, Borås
Tillträde: Snarast, efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2024-02-09
Kontaktperson: Karl Larsson, [email protected]


Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid? Visa mindre

Bygg din framtid med oss inom bank, finans och försäkring!

Om företaget Bakom framgångsrika siffror finns alltid människor, så det är där vi valt att fokusera. Helt naturligt, tycker vi. Dina arbetsuppgifter NearYou söker ständigt efter kandidater till pågående och framtida uppdrag, både för direktrekrytering och konsultuppdrag. Vi jobbar med allt ifrån juniora roller för dig i början av karriären, till specialister och seniora roller inom branschen. Uppdragen och tjänsterna varierar och innefattar exempelvis pr... Visa mer
Om företaget
Bakom framgångsrika siffror finns alltid människor, så det är där vi valt att fokusera.

Helt naturligt, tycker vi.

Dina arbetsuppgifter
NearYou söker ständigt efter kandidater till pågående och framtida uppdrag, både för direktrekrytering och konsultuppdrag. Vi jobbar med allt ifrån juniora roller för dig i början av karriären, till specialister och seniora roller inom branschen. Uppdragen och tjänsterna varierar och innefattar exempelvis privatrådgivare, kundservice, inkassorådgivare, kredithandläggare, försäkringsrådgivare och skaderådgivare. Hos NearYou få du möjlighet att arbeta med meriterande uppdrag och tjänster hos spännande aktörer.

Välkommen att registrera ditt CV hos oss som ett första steg, så kontaktar vi dig när vi får in tjänster som matchar din profil.

Din profil
Vi ser gärna att du har examen från universitet, högskola eller yrkeshögskola inom relevant område. För att lyckas i rollen ser vi att du har en positiv inställning, är lösningsorienterad och noggrann i det du gör. Du har en god samarbetsförmåga, drivs av personlig utveckling och etablerar enkelt nya kontakter. Vi ser vidare att du är ansvarsfull och tålmodig när du tar dig an nya arbetsuppgifter.

Vid rekrytering är det vi som tar den första kontakten med dig, genom att registrera ditt CV hos oss kan vi kontakta dig med tips och förslag på tjänster som vi har på gång så du är tidigt med i processen. Visa mindre

Bygg din framtid med oss inom bank, finans och försäkring!

Om företaget Bakom framgångsrika siffror finns alltid människor, så det är där vi valt att fokusera. Helt naturligt, tycker vi. Dina arbetsuppgifter Söder & Co söker ständigt efter kandidater till pågående och framtida uppdrag, både för direktrekrytering och konsultuppdrag. Vi jobbar med allt ifrån juniora roller för dig i början av karriären, till specialister och seniora roller inom branschen. Uppdragen och tjänsterna varierar och innefattar exempelvis... Visa mer
Om företaget
Bakom framgångsrika siffror finns alltid människor, så det är där vi valt att fokusera.

Helt naturligt, tycker vi.

Dina arbetsuppgifter
Söder & Co söker ständigt efter kandidater till pågående och framtida uppdrag, både för direktrekrytering och konsultuppdrag. Vi jobbar med allt ifrån juniora roller för dig i början av karriären, till specialister och seniora roller inom branschen. Uppdragen och tjänsterna varierar och innefattar exempelvis privatrådgivare, kundservice, inkassorådgivare, kredithandläggare, försäkringsrådgivare och skaderådgivare. Hos Söder & Co få du möjlighet att arbeta med meriterande uppdrag och tjänster hos spännande aktörer.

Välkommen att registrera ditt CV hos oss som ett första steg, så kontaktar vi dig när vi får in tjänster som matchar din profil.

Din profil
Vi ser gärna att du har examen från universitet, högskola eller yrkeshögskola inom relevant område. För att lyckas i rollen ser vi att du har en positiv inställning, är lösningsorienterad och noggrann i det du gör. Du har en god samarbetsförmåga, drivs av personlig utveckling och etablerar enkelt nya kontakter. Vi ser vidare att du är ansvarsfull och tålmodig när du tar dig an nya arbetsuppgifter.

Vid rekrytering är det vi som tar den första kontakten med dig, genom att registrera ditt CV hos oss kan vi kontakta dig med tips och förslag på tjänster som vi har på gång så du är tidigt med i processen.

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad. Visa mindre

Kundansvarig säljare - yrkestrafik

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet
Är du målmedveten och ambitiös, med en förmåga att sätta kunden i centrum? Gillar du att skapa och bygga upp affärsrelationer? Nu söker vi en social person med högt säljfokus vars nyckeluppgift är att aktivt bearbeta och vårda marknaden inom yrkestrafik. 
Arbetsuppgifter
Vi erbjuder en av marknadens mest utvecklande rollen inom försäljning, Kundansvarig rådgivare, yrkestrafik. 
Som kundansvarig rådgivare arbetar du med fokus på kunden och jobbar alltid för att ge långsiktiga förslag på helhetslösningar. Du tillämpar affärsmässiga principer med fokus på lönsamhet i varje kundmöte och har en god numerisk och analytisk förmåga. Du har relation, lönsamhet- och tillväxtansvar för flera av våra kunder inom yrkestrafik. 
Du utformar försäkringsförslag, gör riskanalyser och träffar kunden ute i sin verksamhet eller på vårt kontor. Du är en aktiv nätverkare och är en aktiv deltagare i lokala forum där du träffar nya och befintliga kunder. 
Vem är du?
Du har lägst gymnasial utbildning och minst fem års arbetslivserfarenhet. Vidare har du goda IT-kunskaper och behärskar Officepaketet. 
Du har gedigen erfarenhet från uppsökande försäljning eller är på annat sätt väl förtrogen med att kommunicera med företagare om försäkringsbehov och risker. Det är mycket meriterande om du har kunskap kring de försäkringsprodukter som vi erbjuder och de riskurvalsregler som gäller inom motor- eller företagsförsäkring. Vi ser att du har flerårig erfarenhet av att hantera ett eget kundkonto. 
Som person är du positiv och målmedveten samt har ett stort intresse för försäljning. Du har lätt för att jobba i team med den lyhördhet som krävs i en grupp. Du arbetar mot uppsatta mål med ihärdighet och effektivitet även i motgång. Självklart för denna tjänst är att du är självgående, samarbetsvillig och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. 
Du har en hög teknisk mognad och ett dynamiskt tankesätt. Du välkomnar ny teknik, nya tankesätt och älskar att utmana och att bli utmanad i det vardagliga. 
Det är meriterande om du är eftergymnasialt utbildning och/eller har nödvändiga försäkringsdiplom. 
Om oss
Länsförsäkringar är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, en fastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har bland landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”.  Vill du bli en av oss?
Vi erbjuder en inkluderande arbetsplats i framkant, där du blir en del av ett framgångsrikt och högpresterande team. Till oss kommer du för att stanna och utvecklas tillsammans med oss och våra kunder.
Mer information
Tjänsten är heltid med placering och utgångspunkt på vårt kontor i Borås, men du ansvarar för marknadsbearbetning över hela Älvsborgs län. Då vi och våra kunder finns på flera orter måste du ha körkort. Vi tillämpar provanställning samt löpande urval.
Kontakt: Rekryterande chef, Rikard Lofheving:  033 - 17 15 20Lea Grönkjär, HR: 0521 - 27 30 17 Karin Eriksson-Gustavsson, FORENA: 0521 - 27 30 74 Visa mindre

Försäkringsförmedlare till Säkra

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Säkra AB.

Om företaget:

Säkra är ett av Sveriges största försäkringsförmedling bolag som erbjuder kvalificerad försäkringsförmedling och finansiell rådgivning för både privatpersoner och företag. Säkra har idag en stark position med nöjda kunder och en tydlig lokal förankring med drygt 60 kontor över hela Sverige och med sina 450 medarbetare verkar för hög kompetens, kvalitet och god service. Säkra söker nu en försäkringsförmedlare till sitt kontor i Uddevalla där du får chans att bli en del av ett sammansvetsat team med god gemenskap.

Arbetsuppgifter:

I rollen som försäkringsförmedlare inom Liv och pensionsförsäkring erbjuds du en varierad tjänst med goda utvecklingsmöjligheter på sikt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att ha ansvar för både mindre och större företagskunder samtidigt som du aktivt bearbetar nya kunder i syfte att utveckla affären. Du kommer ha mycket kundkontakt, främst över telefon och mejl, likväl som fysiska möten där du förväntas vara väl insatt i kundernas branscher och behov. Större delen av kunderna är medelstora privatägda bolag där Säkra bistår med försäkringsupplägg samt investeringsrådgivning för företagaren och dess anställda samt förmögenhetsägare.

• Ansvara för både mindre och större företagskunder
• Bearbeta nya kunder i syfte att utveckla affären
• Kundkontakt främst via telefon och mejl, men även fysiska möten

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 2 års branscherfarenhet från bank eller försäkring.
• Meriterande med Insureseclicens alternativt Swedseclicens
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

För att trivas i rollen ser vi att du är en social person som trivs i mötet med andra samtidigt som du ser ett stort värde i att samarbeta. Du är duktig på att bygga långsiktiga relationer och har lätt för att skaffa nya kontakter och du uppskattar att lyssna in andras idéer och tar in deras åsikter på ett sätt som skapar förtroende hos dina kunder. Vidare sätter du alltid kunden i fokus och lägger ned tid på att skapa god kontakt med dem. Som person är du nyfiken och du motiveras av att sätta i gång och driva projekt framåt och du anstränger dig alltid för att kunna leverera bästa möjliga lösning.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Uddevalla
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Privatrådgivare till Mjöbäcks Sparbank

Mjöbäcks Sparbank grundades 1904 och har sedan dess utvecklats till en idag modern bank. Sparbanken erbjuder dagens alla tekniska hjälpmedel och finansiella tjänster för både privatpersoner och företaget. Med en stor lokal förankring arbetar Mjöbäcks Sparbank med målsättning att ge kunderna den bästa möjliga servicen. Som privatrådgivare på Mjöbäcks Sparbank får du stor möjlighet att utvecklas och arbeta brett inom bank och rådgivning. Ditt uppdrag Som r... Visa mer
Mjöbäcks Sparbank grundades 1904 och har sedan dess utvecklats till en idag modern bank. Sparbanken erbjuder dagens alla tekniska hjälpmedel och finansiella tjänster för både privatpersoner och företaget. Med en stor lokal förankring arbetar Mjöbäcks Sparbank med målsättning att ge kunderna den bästa möjliga servicen.

Som privatrådgivare på Mjöbäcks Sparbank får du stor möjlighet att utvecklas och arbeta brett inom bank och rådgivning.

Ditt uppdrag
Som rådgivare hos Mjöbäcks Sparbank kommer du att arbeta med kundernas hela affär med fokus på privataffären. I din roll kommer du att arbeta med alla typer av ärenden, stora som små och det är därför viktigt att du arbetar proaktivt. Som privatrådgivare agerar du som ett strategiskt bollplank och rådgivare till privatkunder för att lyckas leverera en service i toppklass. Vidare innefattar också rollen mycket nätverkande och relationsbyggande med privatkunderna inom närområdet. Mjöbäcks Sparbank är en av Sveriges minsta sparbanker vilket innebär att dagarna är varierande med olika typer av uppgifter, men med ett stort kundfokus.

Personliga egenskaper
För att passa i rollen som privatrådgivare är det viktigt att du som person gillar att möta människor i olika åldrar. Vidare är du också självgående, arbetar metodiskt och är flexibel i ditt arbetssätt. Du trivs att arbeta i grupp och samarbete kollegor emellan är något du värdesätter. För dig som vill växa både personligt och i din professionella yrkesroll arbetar du mycket med eget ansvar, samtidigt som du är en del av ett engagerat team med cirka 3-4personer och inspirerande kollegor omkring dig.

Kvalifikationer
I rollen som privatrådgivare förväntas du ha en god erfarenhet inom bank och försäkring, kanske har du tidigare arbetat inom liknande område i cirka 1-2år tidigare. Vi ser gärna också att du som söker har erhållit licenserna som krävs för denna typ av jobb såsom bolånelicens och investeringsrådgivningslicens. Licenserna är dock önskvärt och således inte ett krav. En utbildning inom ekonomi är starkt meriterande.
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och starten är omgående alternativt enligt överenskommelse.
 
I denna rekryteringsprocess samarbetar Mjöbäcks Sparbank med oss på OnePartnerGroup vilket innebär att du kommer bli anställd direkt hos kund.

Din ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mirnessa Omerika på telefonnummer 073 - 425 51 09 eller mail [email protected] alternativt Ellinor Enblom på telefonnummer 073- 424 81 08 eller mejl [email protected]. Visa mindre

Försäkringsförmedlare till Säkra

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Säkra AB.

Om företaget:

Säkra är ett av Sveriges största försäkringsförmedling bolag som erbjuder kvalificerad försäkringsförmedling och finansiell rådgivning för både privatpersoner och företag. Säkra har idag en stark position med nöjda kunder och en tydlig lokal förankring med drygt 60 kontor över hela Sverige och med sina 450 medarbetare verkar för hög kompetens, kvalitet och god service. Säkra söker nu en försäkringsförmedlare till sitt kontor i Uddevalla där du får chans att bli en del av ett sammansvetsat team med god gemenskap.

Arbetsuppgifter:

I rollen som försäkringsförmedlare inom Liv och pensionsförsäkring erbjuds du en varierad tjänst med goda utvecklingsmöjligheter på sikt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att ha ansvar för både mindre och större företagskunder samtidigt som du aktivt bearbetar nya kunder i syfte att utveckla affären. Du kommer ha mycket kundkontakt, främst över telefon och mejl, likväl som fysiska möten där du förväntas vara väl insatt i kundernas branscher och behov. Större delen av kunderna är medelstora privatägda bolag där Säkra bistår med försäkringsupplägg samt investeringsrådgivning för företagaren och dess anställda samt förmögenhetsägare.

• Ansvara för både mindre och större företagskunder
• Bearbeta nya kunder i syfte att utveckla affären
• Kundkontakt främst via telefon och mejl, men även fysiska möten

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 2 års branscherfarenhet från bank eller försäkring.
• Meriterande med Insureseclicens alternativt Swedseclicens
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

För att trivas i rollen ser vi att du är en social person som trivs i mötet med andra samtidigt som du ser ett stort värde i att samarbeta. Du är duktig på att bygga långsiktiga relationer och har lätt för att skaffa nya kontakter och du uppskattar att lyssna in andras idéer och tar in deras åsikter på ett sätt som skapar förtroende hos dina kunder. Vidare sätter du alltid kunden i fokus och lägger ned tid på att skapa god kontakt med dem. Som person är du nyfiken och du motiveras av att sätta i gång och driva projekt framåt och du anstränger dig alltid för att kunna leverera bästa möjliga lösning.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Uddevalla
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Försäkringsförmedlare till Säkra

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Säkra AB.

Om företaget:

Säkra är ett av Sveriges största försäkringsförmedling bolag som erbjuder kvalificerad försäkringsförmedling och finansiell rådgivning för både privatpersoner och företag. Säkra har idag en stark position med nöjda kunder och en tydlig lokal förankring med drygt 60 kontor över hela Sverige och med sina 450 medarbetare verkar för hög kompetens, kvalitet och god service. Säkra söker nu en försäkringsförmedlare till sitt kontor i Uddevalla där du får chans att bli en del av ett sammansvetsat team med god gemenskap.

Arbetsuppgifter:

I rollen som försäkringsförmedlare inom Liv och pensionsförsäkring erbjuds du en varierad tjänst med goda utvecklingsmöjligheter på sikt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att ha ansvar för både mindre och större företagskunder samtidigt som du aktivt bearbetar nya kunder i syfte att utveckla affären. Du kommer ha mycket kundkontakt, främst över telefon och mejl, likväl som fysiska möten där du förväntas vara väl insatt i kundernas branscher och behov. Större delen av kunderna är medelstora privatägda bolag där Säkra bistår med försäkringsupplägg samt investeringsrådgivning för företagaren och dess anställda samt förmögenhetsägare.

• Ansvara för både mindre och större företagskunder
• Bearbeta nya kunder i syfte att utveckla affären
• Kundkontakt främst via telefon och mejl, men även fysiska möten

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 2 års branscherfarenhet från bank eller försäkring.
• Meriterande med Insureseclicens alternativt Swedseclicens
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

För att trivas i rollen ser vi att du är en social person som trivs i mötet med andra samtidigt som du ser ett stort värde i att samarbeta. Du är duktig på att bygga långsiktiga relationer och har lätt för att skaffa nya kontakter och du uppskattar att lyssna in andras idéer och tar in deras åsikter på ett sätt som skapar förtroende hos dina kunder. Vidare sätter du alltid kunden i fokus och lägger ned tid på att skapa god kontakt med dem. Som person är du nyfiken och du motiveras av att sätta i gång och driva projekt framåt och du anstränger dig alltid för att kunna leverera bästa möjliga lösning.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Uddevalla
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Företagsrådgivare försäkring

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet
Är du målmedveten och ambitiös, med en förmåga att sätta kunden i centrum? Gillar du att skapa och bygga upp affärsrelationer? Nu söker vi en säljare med nyckeluppgift att utveckla och hålla en hög servicenivå till våra befintliga företagskunder samt aktivt söka upp nya i vårt geografiska område. 
Arbetsuppgifter
Som rådgivare företagsförsäkring arbetar du med fokus på kunden och jobbar alltid för att ge långsiktiga förslag på helhetslösningar. Du tillämpar affärsmässiga principer med fokus på lönsamhet i varje kundmöte och har en god numerisk, analytisk förmåga. Du utformar försäkringsförslag, gör riskanalyser och träffar kunden ute i sin verksamhet eller på vårt kontor.
Vem är du?
Du har lägst gymnasial utbildning och minst fem års arbetslivserfarenhet. Vidare har du goda IT-kunskaperoch behärskar Officepaketet. Du har erfarenhet från uppsökande försäljning eller är på annatsätt väl förtrogen med att kommunicera med företagare om försäkringsbehov och risker. Det är mycket meriterande om du har kunskap kring de försäkringsprodukter som vi erbjuderföretagskunder och de riskurvalsregler som gäller inom företagsförsäkring. Har du dessutom erfarenhet som underwriter är det mycket värdefullt.
Som person är du positiv och målmedveten samt har ett stort intresse för försäljning. Du har lätt för att jobba i team med den lyhördhet som krävs i en grupp. Du arbetar mot uppsatta mål med ihärdighet och effektivitet även i motgång. Självklart för denna tjänst är att du är självgående, samarbetsvillig och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Om oss
Länsförsäkringar är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, en fastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att fförmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har bland landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”.  Vill du bli en av oss?
Mer information
Tjänsten är heltid med placering på vårt kontor i Borås. Då vi och våra kunder finns på flera orter måste du ha körkort. Vi tillämpar provanställning samt löpande urval.

Kontakt
Rekryterande chef: Rikard Lofheving, 033 - 17 15 20
HR: Roger Rönnerhag, 0521 - 27 30 26
Facklig: Anne-Christine Öhling, 0521 - 27 30 10

Sista ansökningsdag: 2022-06-19 Visa mindre

Risktekniker lantbruk

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet
I ett förändrat klimat blir vädret mer oberäkneligt. Det ökar risken för bland annat översvämningar, åsknedslag och bränder som kan få förödande konsekvenser. Vi ser en ökad frekvens av så kallade naturskador, men även att andra skadeområden ökar som till exempel vattenskador i hemmet och glasskador till följd av stenskott. Genom att integrera det skadeförebyggande arbetet i skadeavdelningen vill vi förbättra förutsättningarna för att arbeta mer fokuserat med dessa frågor, så väl operativt som strategiskt. Ambitionen är att leverera marknadens bästa kundupplevelse. Med kompetenta och lojala medarbetare, en hög kundnöjdhet och bra processer har vi goda förutsättningar att lyckas. Våra utmaningar handlar främst om den transformering av verksamheten som digitaliseringen innebär, att tillgodose kundernas ökade behov och efterfrågan av ökad tillgänglighet samt att utveckla kundmötet. I kundmötet har vi en stor potential att erbjuda kunder nya mervärden. Vi behöver tillvarata denna möjlighet vilket för skadeorganisationen innebär en breddning och ökad närhet till försäljningsorganisationen.

Arbetsuppgifter och ansvar
Som skadeförebyggare/risktekniker lantbruk är ditt huvudsakliga uppdrag att arbeta skadeförebyggande ute hos våra lantbrukskunder och utföra risk- och revisionsbesiktningar. Du jobbar även med att analysera lantbruksverksamhet och är aktiv i bolagets skadeförebyggande verksamhet. En stor del av arbetstiden sker i besök ute hos kund och där du efter besöket arbetar administrativt med att sammanfatta och presentera i form av PM och besiktningsprotokoll.
Du är självgående men jobbar också i team med lantbruksrådgivare och skadeförebyggare. I samarbete med lantbruksrådgivare är du bland annat behjälplig med riskbedömning och att besvara kundfrågor i samband med ny-, om- och tillbyggnad. Just nu är lantbruk inne i en stor teknikomställning, inte minst på energiområdet, där nya risker behöver analyseras och hanteras. I rollen ingår även att representera Länsförsäkringar Älvsborg vid kundträffar och mässor inom lantbruksområdet.

Vem är du?
Du har utbildning på lägst gymnasienivå med inriktning el eller motsvarande utbildning med innehåll el samt minst två års yrkeserfarenhet från elinstallationsarbete. Du behärskar svenska väl i tal och skrift och har goda allmänna IT-kunskaper. Tjänsten kräver körkort.
Är du auktoriserad elinstallatör och/eller besiktningsingenjör el är det meriterande. Vi tillhandahåller branschspecifik utbildning inom områden som eventuellt saknas.

Mer information
Tjänsten är tillsvidare efter provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval. Placeringsort är Borås.

Rekryterande chef: Fredrik Löfgren, 076-495 12 31
HR-ansvarig rekrytering: Frida Turesson, 0521-27 31 42
Facklig representant: Simon Josefsson, 0521-27 30 55

Sista ansökningsdag: 2022-05-20 Visa mindre

Företagsrådgivare försäkring - inne

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet
Marknaden växer och det gör vi också! Nu söker vi utökning till vårt företagsgäng!  
Är du målmedveten och ambitiös, med en förmåga att sätta kunden i centrum? Gillar du att skapa och bygga upp affärsrelationer?
Nu söker vi en säljare med nyckeluppgift att utveckla och hålla en hög servicenivå till våra befintliga företagskunder i Älvsborg samt aktivt söka upp nya. I rollen som innesäljare företagsrådgivare inom sak och motor får du möjlighet att bli del av vårt kompetenta företagsteam där du varje dag får förtroendet att skapa trygghet för våra kunder. Eftersom vi ägs av våra kunder handlar en avgörande del av arbetet om att ge en riktigt bra kundupplevelse. Vår ambition är också att erbjuda kunden helhetslösningar utifrån alla våra produkter. Därför arbetar du dagligen med kollegor även från andra delar av bolaget.
I det här jobbet hjälper du våra små och medelstora företagskunder med rätt försäkringslösning och jobbar alltid för att ge långsiktiga förslag på helhetslösningar. Du tillämpar affärsmässiga principer med fokus på lönsamhet och kundnytta i varje kundmöte. Du utformar försäkringsförslag, gör riskanalyser och möter kunden huvudsakligen via telefon eller digitalt. Du ansvarar även för dokumentation i våra kundsystem efter varje kundkontakt.
Vem är du?
Du har som lägst gymnasial utbildning och minst fem års arbetslivserfarenhet. Vidare har du goda IT-kunskaper och behärskar Officepaketet. Du har erfarenhet från uppsökande försäljning eller är på annat sätt väl förtrogen med att kommunicera med kunder.  Som person är du positiv och målmedveten samt har ett stort intresse för försäljning. Du har lätt för att jobba i team med den lyhördhet som krävs i en grupp. Du arbetar mot uppsatta mål med ihärdighet och effektivitet även i motgång. Självklart för denna tjänst är att du är självgående, samarbetsvillig, positiv till förändring och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Mer information
Tjänsten är heltid med placering på vårt kontor i Borås alternativt i Vänersborg. Då vi och våra kunder finns på flera orter måste du ha körkort och tillgång till egen bil. Tillsvidareanställning  med tillträde omgående.  Månadslön. Sysselsättningsgrad 100%. 

Kontakt
Maria Fors Försäljningschef företag & motor 033 - 17 15 64
Roger Rönnerhag, HR 0521 - 27 30 26
Facklig företrädare , Karin Eriksson-Gustavsson 0521-27 30 74

Sista ansökningsdag: 2022-10-23 Visa mindre

Säljare företagsförsäkring

Beskrivning  Är du målmedveten och ambitiös, med en förmåga att sätta kunden i centrum? Gillar du att skapa och bygga upp affärsrelationer? Nu söker vi en säljare med nyckeluppgift att utveckla och hålla en hög servicenivå till våra befintliga företagskunder samt aktivt söka upp nya i området kring Borås och Herrljunga. Du kommer till ett bolag med mycket hög kundnöjdhet och till ett team där både trivsel och engagemang är i topp.   Arbetsuppgifter  ... Visa mer
Beskrivning 
Är du målmedveten och ambitiös, med en förmåga att sätta kunden i centrum? Gillar du att skapa och bygga upp affärsrelationer? Nu söker vi en säljare med nyckeluppgift att utveckla och hålla en hög servicenivå till våra befintliga företagskunder samt aktivt söka upp nya i området kring Borås och Herrljunga. Du kommer till ett bolag med mycket hög kundnöjdhet och till ett team där både trivsel och engagemang är i topp.
 
Arbetsuppgifter 
Som säljare företagsförsäkring ska du genom engagemang och kunskap säkerhetsställa att våra kunder har rätt försäkringsskydd för sin verksamhet - och du levererar ett kundmöte i världsklass! Vi jobbar alltid för att ge långsiktiga kundanpassade förslag på helhetslösningar. Du utformar försäkringsförslag, gör riskanalyser och träffar kunden ute i sin verksamhet eller på vårt kontor. 
 
Kvalifikationer
Du har lägst gymnasial utbildning och minst fem års arbetslivserfarenhet. Vidare har du goda IT-kunskaper och behärskar Officepaketet. Du har erfarenhet från uppsökande försäljning eller är på annat sätt väl förtrogen med att kommunicera med företagare om försäkringsbehov och risker. Det är mycket meriterande om du har kunskap kring de försäkringsprodukter som vi erbjuder företagskunder och de riskurvalsregler som gäller inom företagsförsäkring. Har du dessutom erfarenhet som underwriter är det mycket värdefullt. Meriterande är också om du bor och har ett bra kontaktnät i Borås- och Herrljungaområdet.
I denna tillsättning har vi möjlighet att ha en lång bredvidgång med den medarbetare som ska lämna för pension. Vi välkomnar därför även juniora sökande. 
 
Personliga egenskaper 
Som person är du positiv och målmedveten samt har ett stort intresse för försäljning. Du har lätt för att jobba i team med den lyhördhet som krävs. Du arbetar mot uppsatta mål med ihärdighet och effektivitet även i motgång. Självklart för denna tjänst är att du är självgående, är givande att samarbeta med och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. 
 
Villkor 
Tjänsten är heltid med placering på vårt kontor i Borås. Då vi och våra kunder finns på flera orter måste du ha körkort och tillgång till egen bil. Vi tillämpar provanställning.
Sista ansökningsdag är 2019-11-18
 
ANSÖK HÄR!   https://lfb04-jobs.sabacloud.com/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/signin/LOGIN?successUrl=/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/applyjob/jobrq000000000003700?reqNo=3660
OBS! ANSÖK ENDAST VIA LÄNKEN OVAN!
 
Kontaktpersoner: 
 
Rekryterande chef: Karl Larsson, telefon: 033-17 15 05 
 
HR-ansvarig rekrytering:Roger Rönnerhag, telefon: 0521 - 27 30 26 
 
Facklig representant, FORENA: Ann-Christine Öhling: telefon: 0521-27 30 10 Visa mindre

Nu söker vi Tjänsteansvarig för abonnemang och försäkringar!

Ansök    Okt 14    NetOnNet AB    Försäkringstjänsteman
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet. NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. E... Visa mer
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet.

NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. Eftersom vi gillar vårt arbete ser vi därför till att ha roligt på arbetsplatsen och självklart har vi det tillsammans. Hos oss uppmuntrar vi till kreativitet, innovation och förändring. Vi vågar tänka nytt och testa oss fram, vi går helt enkelt vår egen väg. Genom att fortsätta gå vår egen väg utmanar vi branschen och skapar framgång.

Vill du vara med på vår framgångsresa?

Arbetsbeskrivning
Ditt uppdrag blir att operativt ansvara för KPI, årsplaner, utvärderingar och lönsamhetsanalyser. Du arbetar nära resten av tjänsteteamet, övriga affärsområden och våra försäljningskanaler samt rapporterar till Affärsområdeschefen för Tjänster.

Du kommer bland annat arbeta med:
- Årsplaner och utvärdering
- Upptäcka nya trender inom finansiella tjänster
- Omvärldsanalyser utifrån ett tjänsteperspektiv
- Projektansvarig för implementering av tjänster
- Förhandling av avtal
- Ekonomiska analyser för inriktningsbeslut
- Tillsammans med samarbetspartners bearbeta befintliga kunder ur ett lönsamhetsperspektiv
- Att tillsammans med partners analysera köpmönster
- Analysera befintliga portföljer för inriktningsbeslut

Kompetensprofil
Vi söker dig som har ett starkt nätverk inom försäkrings- och abonnemangsmarknaden samt erfarenhet av kravställning mot både interna och externa leverantörer. Du har en bred erfarenhet av förhandlingar och är van vid att driva arbete i projektform där du är lika delar prestigelös lagspelare, som driven projektledare. Du är kreativ och besitter en förmåga att fånga in relevant information som du omvandlar till attraktiva affärsförslag.

Du har erfarenhet av abonnemangsäljande försäljningskanaler samt dokumenterad erfarenhet av certifieringsarbetet avseende försäkringar och rådgivning. Vi ser att du har arbetat med riskavvägning och förberedande av beslutsunderlag inför inriktningsbeslut.
Vi ser också att du besitter kunskap inom och/eller har tidigare arbetat med området finansiella tjänster, samt gärna innehar kompetens inom leasingstrukturer och cirkulära ekonomiska modeller. Det är meriterande med en akademisk utbildning såsom civilekonom eller motsvarande utbildning inom ekonomi/redovisning.

Som person är du utåtriktad och har lätt för att skapa kontakt med andra människor. Du är initiativrik och bidrar till arbetsglädje på avdelningen. Struktur, ordning och reda samt noggrannhet är personliga egenskaper som är viktiga för dig. Du har hög integritet och ansvarskänsla i ditt arbete och är positiv och hjälpsam som person. Att vara serviceinriktad är en självklarhet för dig och du har alltid kunden i fokus.

Låter detta som en tjänst för dig så kan vi erbjuda ett mycket stimulerande arbete i ett av Sveriges mest expansiva hemelektronikföretag. Vi ser fram emot att välkomna vår nästa talang till vårt Team!

Övrig information
Placering: Huvudkontoret i Viared, Borås
Tillträde: Omgående
Omfattning: 100%
Typ av anställning: Tillsvidare, med en inledande provanställning på 6 månader.
Ansökningstid: Sista ansökningsdag är den 21/10. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Jens Enskog, Affärsområdeschef Tjänster, [email protected] Visa mindre

Rådgivare lantbruksförsäkring - inne

Jobb beskrivning Vi har våra rötter och vårt ursprung i lantbruksaffären där vi också är helt dominerande på marknaden. En position vi är både stolta och glada över, men också ödmjuka inför och inte minst angelägna om att behålla. För att lyckas med det behöver vi hela tiden försöka överträffa våra kunders förväntningar. Kundrelationen är i centrum och vårt genuina intresse för lantbruk/häst/grön näring skiner igenom i kundmötet. Detta är en spännande roll... Visa mer
Jobb beskrivning
Vi har våra rötter och vårt ursprung i lantbruksaffären där vi också är helt dominerande på marknaden. En position vi är både stolta och glada över, men också ödmjuka inför och inte minst angelägna om att behålla. För att lyckas med det behöver vi hela tiden försöka överträffa våra kunders förväntningar. Kundrelationen är i centrum och vårt genuina intresse för lantbruk/häst/grön näring skiner igenom i kundmötet. Detta är en spännande roll som både innehåller försäljning och administrativt arbete, där servicekänsla och teamarbete är helt avgörande.
Arbetsuppgifter
Som rådgivare arbetar du i hög grad proaktivt med befintligt och nytt bestånd. Du arbetar med att ge våra kunder bästa service.  Du kommer att ingå i ett av våra tre lantbruksteam där vi jobbar tillsammans mot våra gemensamma mål. Du tillämpar affärsmässiga principer med fokus på lönsam tillväxt och kundnöjdhet i varje möte. Kundkontakter sker främst genom telefon, e-post och ibland via kundbesök på våra kontor. 
Kvalifikationer
Du har lägst gymnasial utbildning och minst 5 års arbetslivserfarenhet. Vidare har du goda IT-kunskaper, behärskar Officepaketet och har erfarenhet och intresse för lantbruk/häst/grön näring. Du ska vara relationsskapande i ditt sätt att kommunicera och ha en förståelse för lantbrukskundens vardag. Annan värdefull erfarenhet är inom försäkring, försäljning, administration och service.
Personliga egenskaper
Som person är du positiv och målmedveten samt har ett stort intresse för service och försäljning. Du har lätt för att jobba i team med den lyhördhet som krävs i en grupp och trivs med att stötta kollegor och kunder. Du arbetar mot uppsatta mål med ihärdighet och effektivitet även i motgång. Självklart för denna tjänst är att du är självgående, samarbetsvillig och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Då vi vill bygga upp en kultur kring våra värdeord: mod, äkthet, tillit och tydlighet, är det viktigt att du delar våra värderingar.
Villkor
Tjänsten är heltid och placering kan vara på våra kontor i Borås. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi kommer att erbjuda den som anställs en omfattande diplomutbildning inom lantbruksförsäkring samt en gedigen introduktion. Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 2021-03-25.
ANSÖK VIA LÄNKEN:  https://lfb04-jobs.sabacloud.com/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/signin/LOGIN?successUrl=/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/applyjob/jobrq000000000004900?reqNo=4920
Kontaktpersoner:
Rekryterande chef: Rikard Lofheving, telefon: 033- 17 15 20
HR-ansvarig rekrytering: Roger Rönnerhag, telefon: 0521 - 27 30 26
Facklig representant, FORENA: Ann-Christine Öhling: telefon: 0521-27 30 10 Visa mindre

Jobba som försäkringshandläggare på Alfa kassan i Borås!

Ansök    Jul 1    Alfa kassan    Försäkringshandläggare
Alfa-kassan grundades 1998 och är en av Sveriges arbetslöshetskassor. Vi är idag den enda a-kassa som inte är organisationsanknuten eller inriktad på specifika yrkes- eller branschområden. Vi är fristående från fackförbund och andra intresseorganisationer. A-kassan är en viktig del av arbetsmarknadspolitiken och har stor betydelse för ett föränderligt och väl fungerande arbetsliv. Vi vill skapa värde för våra anslutna och samhället i stort. Det innebär at... Visa mer
Alfa-kassan grundades 1998 och är en av Sveriges arbetslöshetskassor. Vi är idag den enda a-kassa som inte är organisationsanknuten eller inriktad på specifika yrkes- eller branschområden. Vi är fristående från fackförbund och andra intresseorganisationer.

A-kassan är en viktig del av arbetsmarknadspolitiken och har stor betydelse för ett föränderligt och väl fungerande arbetsliv. Vi vill skapa värde för våra anslutna och samhället i stort. Det innebär att vi bidrar till trygghet i form av ekonomisk grundtrygghet vid arbetslöshet, tid för omställning och nyorientering på arbetsmarknaden. Vi strävar efter att fler ska kunna få inkomstbaserad ersättning.
Är du arbetslös, anställd eller företagare? Till oss är alla välkomna!

På Alfa-kassan arbetar ca 120 medarbetare fördelat på fyra kontor i Sundbyberg, Borås, Hemse och Ljusdal.
Vi är en snabbt växande A-kassa och vi söker nu fler medarbetare till alla våra kontor i landet!

Vad innebär jobbet?

Arbetet innebär att med hög kompetens om försäkringen utreda och fatta beslut om både den allmänna grundförsäkringen och den frivilliga inkomstrelaterade försäkringen, samt om grundersättning till de som inte är medlemmar i eller anslutna till någon arbetslöshetskassa. Det innebär att både ha förståelse och förmåga att hantera olika situationer och ärenden. Du kommer att tillhöra en grupp med erfarna handläggare. Du är inte rädd att fatta beslut och har ett noggrant och strukturerat arbetssätt.

Som försäkringshandläggare arbetar du både självständigt och i grupp. För oss på Alfa-kassan är fokus att med bästa service och bemötande ge tydliga besked och att ge människor stöd att bli anslutna och få ersättning om de blir arbetslösa.

Vi söker dig som har

* erfarenhet som handläggare på a-kassa - gärna med EU-ärenden
* en eftergymnasial eller motsvarande utbildning
* ett tydligt kommunikationssätt, uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska (fler språk är meriterande)
* ett engagemang för samhällsviktig verksamhet.

Vi välkomnar Dig till en verksamhet som gör skillnad tillsammans med trevliga arbetskamrater där mångfald är en styrka.

Kontakt

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt. För ytterligare information är du välkommen att kontakta Caroline Johansson på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Visa mindre