Lediga jobb som Marknadschef i Borås

Se lediga jobb som Marknadschef i Borås. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Borås som finns hos arbetsgivaren.

E-commerce Manager Jotex

Ansök    Mar 3    Ellos AB    Marknadschef
Är du en E-Commerce Manager som älskar inredning och har erfarenhet av e-handel? Då har du hittat hem! Om rollen Just nu söker vi dig som vill vara med och skapa Europas moderiktigaste heminredningsbutik på nätet. Du är en försäljningsdriven, engagerad och analytisk person med passion för den digitala försäljningskanalen och heminredning. I rollen som E-commerce Manager ingår du i marknadsteamet. Med hjälp av kollegor från olika delar i koncernen kom... Visa mer
Är du en E-Commerce Manager som älskar inredning och har erfarenhet av e-handel? Då har du hittat hem!

Om rollen

Just nu söker vi dig som vill vara med och skapa Europas moderiktigaste heminredningsbutik på nätet.

Du är en försäljningsdriven, engagerad och analytisk person med passion för den digitala försäljningskanalen och heminredning.

I rollen som E-commerce Manager ingår du i marknadsteamet. Med hjälp av kollegor från olika delar i koncernen kommer du att driva utvecklingen av Jotex. Det innebär ett övergripande ansvar för e-handelsplattform, konverteringsoptimering och relevanta KPIer. Positionens nyckeluppgift är att samtliga delar av siten planeras och verkställs på ett optimalt sätt, är högkonverterande, i linje med marknaden och framhäver Jotex varumärke & sortimentssatsningar.

Du som söker har högskoleutbildning inom ekonomi/marknadsföring/e-business och gedigen erfarenhet från liknande befattning. För att lyckas i rollen har du god kompetens och erfarenhet för hur affärer drivs på internet och intresse och kunskap om kundbeteenden. Befattningen ansvarar för uppföljning och rapportering av statistik och nyckeltal och bevakar försäljningsutfall och vidtar snabbt nödvändiga åtgärder.

Tjänsten har personalansvar för 6 personer.

Arbetsuppgifter

- Ansvara och arbetsleda funktioner som arbetar med innehåll, säljstyrning och online merchandising.
- Ansvara fo?r fo?rsa?ljning och kundupplevelse.
- Ansvara fo?r budget, prognos, rapportering och relevanta KPIer.
- Leda utvecklingsprojekt kopplat till siten och kundupplevelsen.
- Projektledning av kampanjer som produceras av vår inhouse-byrå.
- Löpande analysera effektiviteten i e-handeln och optimera processer och flöden.
- Kravställa mot kollegor som arbetar med sortiment, innehåll och online merchandising för att optimera kundupplevelsen och öka försäljningen online.
- Ansvarig för e-mail och SMS utskick.

Vi söker dig som har:

- Goda kunskaper i Google Analytics och/eller andra mätverktyg
- God kommersiell förståelse, affärsmannamässig och har lätt för att sköta löpande budgetering och driva egna förhandlingar.
- Goda kunskapar att projektleda produktioner.
- Mycket god analytisk förmåga.
- Erfarenhet att leda och utveckla team.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
- Mycket goda kunskaper i Officepaketet.

Placering & start
Tjänsten är placerad på Jotex huvudkontor i Borås (Viared) och tillsättning är enligt överenskommelse. Varaktighet, arbetstid 100 % tillsvidareanställning
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse

Kontakt & ansökan
Har du frågor? Hör av dig till Markus Danielsson, Head of Marketing & Communications, på [email protected] 

Läs mer om företaget och ansök via www.ellosgroup.se/jobb senast 24 mars, vi tillämpar ett löpande urval. Visa mindre

Marketing & Communication Manager - Autocirc

Ansök    Sep 20    Framgång Borås AB    Marknadschef
Autocirc AB är en snabbt växande koncern i fordonsbranschen. Vi är en unik plattform för ökad cirkulär ekonomi och återanvändning i bildelsindustrin. Vår affärsidé bygger helt på det globala hållbarhetsmålet #12: Ansvarsfull konsumtion och produktion, och vi är stolta över att kunna bidra till det. Vår verksamhet präglas starkt av ”Entreprenörskap & Samarbete”, vilket också speglar det sätt vi arbetar på. Vi är i dagsläget drygt 600 medarbetare i 33 olika... Visa mer
Autocirc AB är en snabbt växande koncern i fordonsbranschen. Vi är en unik plattform för ökad cirkulär ekonomi och återanvändning i bildelsindustrin. Vår affärsidé bygger helt på det globala hållbarhetsmålet #12: Ansvarsfull konsumtion och produktion, och vi är stolta över att kunna bidra till det. Vår verksamhet präglas starkt av ”Entreprenörskap & Samarbete”, vilket också speglar det sätt vi arbetar på.

Vi är i dagsläget drygt 600 medarbetare i 33 olika bolag i norra Europa. Vi omsätter närmare 1,3 miljarder SEK och växer ständigt. www.autocirc.com

Vill du vara med att lägga grunden till ett affärsnära Marketing & Communication arbete i ett företag med stort engagemang inom hållbarhet genom hela värdekedjan?

Autocirc växer och behovet av någon som driver vårt arbete inom Marketing & Communication blir en viktig faktor i vår framgång. Vi värdesätter handlingskraft och delaktighet. Vi vill att du ska påverka och driva ett affärsnära arbete och ta plats!

Du kommer ingå i ledningsgruppen hos Autocirc och rapportera till Vice Koncernchef.

Våra värdeord kännetecknas av Samarbete, Entreprenörskap och Hållbarhet. Med dessa ord vill vi att du bygger strategier och processer för Autocircs varumärke och kommunikation.

Då vi är en internationell koncern kommunicerar vi även på engelska.

Rollen är under uppbyggnad och kommer få en stor betydelse redan från start. Det gäller att snabbt lära känna Autocirc och dess bolag för att skapa tillit och värde för hela gruppen i syfte att nå den långsiktiga visionen om att bli ledande i Europa och vara en attraktiv arbetsgivare.

Placeringsort: Du har din huvudsakliga arbetsplats på koncernkontoret, centralt i Borås, där vi har fantastiska lokaler.

Stora möjligheter finns att påverka och vara delaktig i tjänstens utformning.

Ansvaret spänner från strategisk till operativ nivå och omfattar bland annat följande:

• Framtagande av marknadsplaner och aktivitetsplaner
• Projektleda och genomföra marknadsföringsinsatser
• Säkerställa en konsekvent och relevant kommunikation gentemot respektive målgrupp i samtliga kanaler
• Arbeta med upphandling av externa samarbetspartners
• Arbeta med kundanalys och medietrender
• Arbeta med extern och intern kommunikation avseende Autocircs affärsstrategi, finansiella mål och resultat
• Säkra att bolagets kommunikationsaktiviteter följer lagar och regler kring Investment Relations, uppförande och etik

Kvalifikationer
Must haves

• Relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring/kommunikation eller motsvarande
• Flerårig erfarenhet av både strategisk och hands on marknadsföring
• Erfarenhet från Investment relation arbete
• Mycket god erfarenhet av och förmåga att förstå finansiell rapportering i ett kommunikationssammanhang
• Du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska
• God erfarenhet av att arbetat tillsammans med VD, försäljningsorganisationer, avdelningar för hållbarhet och har erfarenhet av hela kundresan

Nice to have

• Det är meriterande om du har erfarenhet från börsnoterat bolag
• Erfarenhet från internationella företag inom tillverkande industrin

Personliga egenskaper för att lyckas i rollen
Som person är du engagerad, affärsorienterad och handlingskraftig och stimuleras av att driva och utveckla Marketing & Communication funktionen. Du är tydlig, stabil och säker i din roll.

Du trivs i en händelserik miljö, där du har förmågan att skapa struktur även när tempot blir högt. Ditt samarbete med andra funktioner kännetecknas av en tydlig, kommunikativ och konsultativ approach, respekt och nyfikenhet. Du har förmåga att se saker ur ett helhetsperspektiv, är målinriktad med kollegorna och affären i fokus. Du arbetar proaktivt vilket gör att du kan hantera utmaningar på både kort och lång sikt samtidigt. Du är jordnära och din positiva inställning sprider glädje och engagemang runt omkring dig. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontakt
I denna rekrytering samarbetar vi med FRAM i Borås som arbetar med rekrytering och utveckling av befattningshavare i ledande position och specialister. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Katarina Czudowska 0735-17 37 89. Du söker tjänsten via www.framrekrytering.se där du registrerar ditt CV och kopplar din ansökan till tjänsten. Vi önskar din ansökan så snart som möjligt! Visa mindre

Teknisk marknadschef till IGEMS

Om vår kund IGEMS AB startade 2006 och har sedan dess utvecklat ett CAD/CAM system för vattenskärning. Idag är IGEMS marknadsledande inom en snäv bransch och systemet används av ca 50 tal tillverkare av vattenskärningsmaskiner med ca 7000 användare utspridda över hela världen. Bolaget omsätter idag ungefär 20 miljoner och har en väldigt god lönsamhet. Med stort intresse och ett långsiktigt fokus på tekniken har IGEMS programvara blivit branschstandard inom... Visa mer
Om vår kund
IGEMS AB startade 2006 och har sedan dess utvecklat ett CAD/CAM system för vattenskärning. Idag är IGEMS marknadsledande inom en snäv bransch och systemet används av ca 50 tal tillverkare av vattenskärningsmaskiner med ca 7000 användare utspridda över hela världen. Bolaget omsätter idag ungefär 20 miljoner och har en väldigt god lönsamhet. Med stort intresse och ett långsiktigt fokus på tekniken har IGEMS programvara blivit branschstandard inom vattenskärning. 

Nu söker vi en driven, innovativ och relationsskapande marknadschef som har en god teknisk förståelse som ska driva utvecklingen av företagets marknadsföring och försäljning framåt.

Ditt uppdrag

Som marknadschef på IGEMS kommer du fortsätta att driva och utveckla verksamheten mot fortsatt tillväxt med fokus på marknadsföring och försäljning. Du kommer att arbeta med att utveckla affären genom att aktivt arbeta med kundnära samarbeten, marknadsanalyser och strategisk marknadsföring. Vidare kommer du att arbeta med att introducera nyutvecklade produkter till IGEMS befintliga kunder som finns över hela världen men också nykundsbearbetning. Du kommer ha ett nära samarbete med IGEMS utvecklingsavdelning.

För att lyckas i rollen som marknadschef har du ett affärsmässigt tänk och har ett stort intresse för teknik. Det är viktigt att du har en god teknisk förståelse och förmågan att förklara tekniken och identifiera behov hos kunden. Du kommer arbeta i en platt organisation med ett tydligt affärsfokus där du får ett stort ansvar och handlingsfrihet inom ditt område. Som person är du nyfiken och innovativ samtidigt som du har en god analytisk förmåga. För dig är relationskapande viktigt och du är duktig på att skapa förtroendegivande relationer. Att utveckla och förvalta nya samt befintliga kundrelationer är grundläggande och en självklarhet för dig.         
Som person är du prestigelös och trygg och trivs med att jobba i ett mindre team med mycket ansvar. Du har en god strategisk och kommunikativ förmåga som engagerar och skapar förtroende. Ditt driv och engagemang smittar av sig och din sociala förmåga skapar en bra stämning i din omgivning.

Kvalifikationer

- Några års erfarenhet från liknande roll inom marknad/ försäljning.
- Utbildning inom marknad/kommunikation eller Ingenjör på högskolenivå eller motsvarande teknisk utbildning.
- God erfarenhet av analyser/försäljningsanalyser.
- Ett stort intresse för digitalisering och erfarenhet av att digitalisera marknadsprocesser.
- God förståelse för ekonomisk resultatuppföljning och analytisk förmåga.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
 
Din ansökan

Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mirnesa Omerika på telefonnummer 073 - 425 51 09 eller mail [email protected]. Visa mindre

Marknadsområdeschef

Ansök    Okt 15    Gota Media AB    Marknadschef
Som marknadsområdeschef ansvarar du för det samlade resultatet för Gota Medias tidningar i Sjuhärad: Borås Tidning, Ulricehamns Tidning och Borås DLY. Du ansvarar för utvecklingen av verksamheten inom marknadsområdet samt leder marknadsområdets ledningsgrupp. Rollen är i linje med Gota Medias filosofi om stark lokal närvaro, ett nära ledarskap och lokalt beslutsfattande.Som marknadsområdeschef rapporterar du direkt till koncernchefen, ingår i Gota Media... Visa mer
Som marknadsområdeschef ansvarar du för det samlade resultatet för Gota Medias tidningar i Sjuhärad: Borås Tidning, Ulricehamns Tidning och Borås DLY.

Du ansvarar för utvecklingen av verksamheten inom marknadsområdet samt leder marknadsområdets ledningsgrupp.
Rollen är i linje med Gota Medias filosofi om stark lokal närvaro, ett nära ledarskap och lokalt beslutsfattande.Som marknadsområdeschef rapporterar du direkt till koncernchefen, ingår i Gota Medias koncernledning och är engagerad i strategiska frågor, utveckling och andra koncerngemensamma uppgifter.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du är civilekonom, marknadsekonom eller har liknande utbildning.
Vi tror att du har gedigen erfarenhet från affärsverksamhet, av att bygga affärsmässiga relationer samt av förhandlingar med kunder och leverantörer. Du har god insikt i hur verksamhetens resultat påverkas av olika faktorer.
Vi söker dig som har erfarenhet av och är trygg med att leda och ta personalansvar för såväl större som mindre organisationer.
I Gota Media värdesätter vi och utvecklar ett ledarskap som är visionärt, empatiskt, utmanande och strukturerat.

 


Vi undanber oss vänligt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Head of CRM and campaign till Hemtex servicekontor i Borås.

Hemtex är tillsammans med Kid interiör Nordens främsta heminredningskedja. Vi designar och säljer heminredning med inspiration, kvalitet och service till ett överraskande bra pris. Hemtex grundades 1973 och idag har vi tillsammans med Kid ca 280 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland, E-handel i tre länder och omsätter ca 3 miljarder NOK. Nu söker vi en driven och engagerad person för rollen som Head of CRM and campaign till vårt servicekontor i ... Visa mer
Hemtex är tillsammans med Kid interiör Nordens främsta heminredningskedja. Vi designar och säljer heminredning med inspiration, kvalitet och service till ett överraskande bra pris. Hemtex grundades 1973 och idag har vi tillsammans med Kid ca 280 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland, E-handel i tre länder och omsätter ca 3 miljarder NOK.

Nu söker vi en driven och engagerad person för rollen som Head of CRM and campaign till vårt servicekontor i Borås.

Sedan våren 2019 är Hemtex del av det norska bolaget Kid ASA och tillsammans har vi, som Nordens ledande heminredningskedja, inlett vår gemensamma resa mot nya höjder med flera spännande utvecklingsprojekt framför oss. Till Hemtex kontor i Borås söker vi nu dig som vill vara med på denna resa och fortsätta utveckla Hemtex kunderbjudande i Sverige, Finland och Estland.
 
Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig en kreativ och inspirerande arbetsplats där du ges möjlighet att påverka och vara delaktig i Hemtex fortsatta utveckling. Hos oss på Hemtex råder en god gemenskap och en inkluderande och prestigelös kultur med god samarbetsanda. Våra värdeord Kunnig, Kreativ och Generös är viktiga vägledare för oss och genomsyrar allt vi gör.

I rollen som Head of CRM and Campaign ansvarar du för Hemtex kundklubb och lojalitetsprogram. Du arbetar aktivt med att vässa innehållet i kundklubben och etablera strategier för individuella interaktioner som säkerställer att rätt kund får rätt budskap vid rätt tidpunkt. Utöver att du leder processerna i vårt nya CRM-system Voyado kommer du även ansvara för projektet att lansera kundklubb i två nya länder, Finland och Estland. 
 
I rollen ingår även ansvar för Hemtex övergripande försäljnings- och kampanjplan. Det innebär att du, i tätt samarbete med Kid, sätter strategier och genomför aktiviteter och kampanjer för att optimera Hemtex affär i Sverige, Finland och Estland. Hemtex kampanjstrategi följer en gemensam kampanjplan för Hemtex/Kid med undantag för vissa anpassningar i Hemtex marknader som du ansvarar för.
 
Exempel på arbetsuppgifter:
 

• Operativt driva och utveckla Hemtex CRM-arbete
• Initiera och driva lämpliga försäljningsåtgärder för att nå uppsatta mål
• Organisera och leda projekt i syfte att optimera Hemtex affär
• Löpande analys, tester och uppföljning av aktiviteter
 
Head of CRM and Campaign rapporterar till VD och har personalansvar för två medarbetare, en Digital Marketing Strategist och en CRM- och kampanjkoordinator. Teamet i Sverige samarbetar tätt med CRM-teamet på Kid i Norge.
 
Din profil
 
För att trivas hos oss är du idérik, tänker nytt och ser lösningar och möjligheter i nya situationer. Du vill bli specialist på ditt område och söker med nyfikenhet och intresse upp nödvändig information. Du är flexibel och trivs i ett arbetsklimat med stundtals högt tempo som förutsätter initiativtagande och stort eget ansvar. Du är prestigelös, bjuder på dig själv och delar gärna med dig av din kunskap. Samtidigt är du en god lyssnare som tillåter andra likväl som dig själv att göra fel.

För att lyckas i rollen krävs ett starkt kommersiellt driv med god förståelse för kundresan, kundsegmentering och målgruppsanpassning. Vi tror att du som söker har passion för att förstå kundens behov med förmåga att analysera data och omvandla till affärsmässig handling. Vidare ser vi gärna att du ha en digital nyfikenhet och en stark strävan att bygga en kundkund som ligger i framkant.
 
Vi söker dig som har:
 

• Kandidatexamen i företagsekonomi eller motsvarande
• Erfarenhet av att arbeta med CRM och affärsutveckling
• God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i Microsoft Excel och Power BI
• Kunskaper i Google Analytics är starkt meriterande
 
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi tror att en blandning av erfarenhet och bakgrund bidrar till en dynamisk och kreativ arbetsgrupp, därför eftersträvar vi efter mångfald och jämställdhet på alla Hemtex arbetsplatser.
 
Omfattning: Heltid. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tillträde: Enligt överenskommelse

Välkommen att söka tjänsten hos oss på Hemtex. Vi är ett positivt gäng med mycket kunskap, energi och framtidstro. I samand med denna rekrytering samarbetar Hemtex med Executiuve Recruiment, Din ansökan ser vi fram emot snarast du vi tillämpar fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Visa mindre

Head of CRM and campaign till Hemtex servicekontor i Borås.

Hemtex är tillsammans med Kid interiör Nordens främsta heminredningskedja. Vi designar och säljer heminredning med inspiration, kvalitet och service till ett överraskande bra pris. Hemtex grundades 1973 och idag har vi tillsammans med Kid ca 280 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland, E-handel i tre länder och omsätter ca 3 miljarder NOK. Nu söker vi en driven och engagerad person för rollen som Head of CRM and campaign till vårt servicekontor i ... Visa mer
Hemtex är tillsammans med Kid interiör Nordens främsta heminredningskedja. Vi designar och säljer heminredning med inspiration, kvalitet och service till ett överraskande bra pris. Hemtex grundades 1973 och idag har vi tillsammans med Kid ca 280 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland, E-handel i tre länder och omsätter ca 3 miljarder NOK.

Nu söker vi en driven och engagerad person för rollen som Head of CRM and campaign till vårt servicekontor i Borås.

Sedan våren 2019 är Hemtex del av det norska bolaget Kid ASA och tillsammans har vi, som Nordens ledande heminredningskedja, inlett vår gemensamma resa mot nya höjder med flera spännande utvecklingsprojekt framför oss. Till Hemtex kontor i Borås söker vi nu dig som vill vara med på denna resa och fortsätta utveckla Hemtex kunderbjudande i Sverige, Finland och Estland.
 
Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig en kreativ och inspirerande arbetsplats där du ges möjlighet att påverka och vara delaktig i Hemtex fortsatta utveckling. Hos oss på Hemtex råder en god gemenskap och en inkluderande och prestigelös kultur med god samarbetsanda. Våra värdeord Kunnig, Kreativ och Generös är viktiga vägledare för oss och genomsyrar allt vi gör.

I rollen som Head of CRM and Campaign ansvarar du för Hemtex kundklubb och lojalitetsprogram. Du arbetar aktivt med att vässa innehållet i kundklubben och etablera strategier för individuella interaktioner som säkerställer att rätt kund får rätt budskap vid rätt tidpunkt. Utöver att du leder processerna i vårt nya CRM-system Voyado kommer du även ansvara för projektet att lansera kundklubb i två nya länder, Finland och Estland. 
 
I rollen ingår även ansvar för Hemtex övergripande försäljnings- och kampanjplan. Det innebär att du, i tätt samarbete med Kid, sätter strategier och genomför aktiviteter och kampanjer för att optimera Hemtex affär i Sverige, Finland och Estland. Hemtex kampanjstrategi följer en gemensam kampanjplan för Hemtex/Kid med undantag för vissa anpassningar i Hemtex marknader som du ansvarar för.
 
Exempel på arbetsuppgifter:
 

• Operativt driva och utveckla Hemtex CRM-arbete
• Initiera och driva lämpliga försäljningsåtgärder för att nå uppsatta mål
• Organisera och leda projekt i syfte att optimera Hemtex affär
• Löpande analys, tester och uppföljning av aktiviteter
 
Head of CRM and Campaign rapporterar till VD och har personalansvar för två medarbetare, en Digital Marketing Strategist och en CRM- och kampanjkoordinator. Teamet i Sverige samarbetar tätt med CRM-teamet på Kid i Norge.
 
Din profil
 
För att trivas hos oss är du idérik, tänker nytt och ser lösningar och möjligheter i nya situationer. Du vill bli specialist på ditt område och söker med nyfikenhet och intresse upp nödvändig information. Du är flexibel och trivs i ett arbetsklimat med stundtals högt tempo som förutsätter initiativtagande och stort eget ansvar. Du är prestigelös, bjuder på dig själv och delar gärna med dig av din kunskap. Samtidigt är du en god lyssnare som tillåter andra likväl som dig själv att göra fel.

För att lyckas i rollen krävs ett starkt kommersiellt driv med god förståelse för kundresan, kundsegmentering och målgruppsanpassning. Vi tror att du som söker har passion för att förstå kundens behov med förmåga att analysera data och omvandla till affärsmässig handling. Vidare ser vi gärna att du ha en digital nyfikenhet och en stark strävan att bygga en kundkund som ligger i framkant.
 
Vi söker dig som har:
 

• Kandidatexamen i företagsekonomi eller motsvarande
• Erfarenhet av att arbeta med CRM och affärsutveckling
• God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i Microsoft Excel och Power BI
• Kunskaper i Google Analytics är starkt meriterande
 
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi tror att en blandning av erfarenhet och bakgrund bidrar till en dynamisk och kreativ arbetsgrupp, därför eftersträvar vi efter mångfald och jämställdhet på alla Hemtex arbetsplatser.
 
Omfattning: Heltid. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tillträde: Enligt överenskommelse

Välkommen att söka tjänsten hos oss på Hemtex. Vi är ett positivt gäng med mycket kunskap, energi och framtidstro. I samand med denna rekrytering samarbetar Hemtex med Executiuve Recruiment, Din ansökan ser vi fram emot snarast du vi tillämpar fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Visa mindre

Chief Marketing Officer till Morris Stockholm, Borås

Ansök    Sep 4    Maquire    Marknadschef
Fashion is a funny thing. The word implies constant change – always moving on to the next big thing, the next trend and the next look. That’s not Morris. We prefer the word curious – and as a brand, you could say that we’re style curious. That means that Morris prefers to rush slowly. The results are always better that way. We know who we are, where we’re coming from, and also where we’re going. Are you curious too? Read more about our journey here Varf... Visa mer
Fashion is a funny thing. The word implies constant change – always moving on to the next big thing, the next trend and the next look. That’s not Morris. We prefer the word curious – and as a brand, you could say that we’re style curious. That means that Morris prefers to rush slowly. The results are always better that way. We know who we are, where we’re coming from, and also where we’re going. Are you curious too? Read more about our journey here

Varför är detta den mest spännande Chief Marketing Officer tjänsten just nu?

Morris Stockholm, Heritage och Lady är premiumvarumärken med ägare som nu satsar mycket på hög tillväxt i norden och senare internationellt. Du får möjlighet att driva bolagets transformation in i den digitala världen, och försäkra att Morris bygger starka relationer till sina kärnkunder som gör att de lyckas med sina ambitiösa tillväxtplaner. E-Commerce Manager och Chief Sales Officer rekryteras samtidigt. Under din ledning får ni möjlighet att skapa en ny era inom Morris. Som Chief Marketing Officer har du övergripande ansvar för bolagets marknads-, varumärkes- och digitala planer, både strategiskt och taktiskt. Din uppgift är att stärka varumärkets position på alla relevanta marknader, genom hela företaget och i valda kanaler ut mot slutkunderna.

Du har lång erfarenhet av digital marknadsföring och är starkt drivande i utvecklingen av bolagets webbkanal – både som varumärke och säljfrämjande kanal. Under din ledning implementerar ni en omnichannelstrategi för att möta kunden där hen är, med ett enhetligt budskap. Fokus är initialt på den svenska och norska marknaden och därefter internationellt. Du har i dagsläget ansvar för avdelningarna marknad och e-commerce med fem personer och utöver det externa leverantörer. Du blir en viktig nyckelperson i bolagets ledningsgrupp och du rapportera till VD.

Ansvar och arbetsuppgifter

• Övergripande ansvar för varumärkesprofil och marknadsföring i alla kanaler, för att säkerställa största möjliga utveckling, lönsamhet och förstärka varumärket långsiktigt. Övergripande ansvar för digital plattform och dess kommunikation.
• Ansvar för interna marknadsförings och e-commerce resurser och externa partners
• Ansvar för marknadsföring i alla kommunikationskanaler samt stöd till alla distributionskanaler i linje med framtagen strategi
• Leda och utveckla marknads- och e-commerce teamet med ett gemensamt synsätt på vad varumärket står för samt en plan med fokus på tillväxt och tillväxtmarknader
• Resultatansvar och kostnadskontroll för KPI: er som total försäljning, e-commerce försäljning, trafik, konvertering, varumärkesmedvetenhet på relevanta marknader, engagemangsnivå och kostnader för marknadsföring och opex spend
• Säkerställa samverkan tvärfunktionellt inom bolaget

Vi söker dig med högskola/universitetsexamen inom ekonomi och/eller marknadsföring. Du har rutin från ledande roller som marknadschef med dokumenterat goda resultat att bygga och utveckla varumärken, med fördel från retail/fashionbranschen. Din erfarenhet från digital utveckling är stor och du vet hur dagens marknads- och digitala kommunikation fungerar. Du har lång erfarenhet från e-handelskanaler och B2C./B2B. Din ledarstil präglas av viljan att lyckas tillsammans med ditt team, och du är en förändringsledare som trivs att arbeta både strategiskt och hands-on. Du är öppen, ansvarsfull, driven och har stark förmåga att skapa resultat genom andra. Du har en entreprenöriell läggning och kommersiellt fokus.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev på maquire.se senast den 19 september. Vid frågor kontakta Mia Roos 0723-28 22 53. Visa mindre

Bubbleroom söker Ecommerce- & Marketing Manager

Bubbleroom är ett av Nordens snabbast växande e-handelsbolag inom mode med en tydlig vision om att bli den självklara destinationen för lyxigt, glammigt och feminint mode. Vårt fokus är den nordiska marknaden men med distribution till hela Europa. Idag är vi ca 50 personer som arbetar på huvudkontoret i Borås, och vi söker nu efter fler medarbetare som drivs av viljan att göra goda affärer samt har ett genuint intresse för mode och e-handel. Välkommen till... Visa mer
Bubbleroom är ett av Nordens snabbast växande e-handelsbolag inom mode med en tydlig vision om att bli den självklara destinationen för lyxigt, glammigt och feminint mode. Vårt fokus är den nordiska marknaden men med distribution till hela Europa. Idag är vi ca 50 personer som arbetar på huvudkontoret i Borås, och vi söker nu efter fler medarbetare som drivs av viljan att göra goda affärer samt har ett genuint intresse för mode och e-handel. Välkommen till ett företag där medarbetaren är verksamheten och där alla våra framgångar är en konsekvens av våra medarbetares driv & engagemang! 




Just nu söker vi en vikarierande Ecommerce & Marketing Manager med digital erfarenhet som drivs av viljan att göra goda affärer samt har ett genuint intresse för mode och e-handel.

Ditt uppdrag:
Som Ecommerce & Marketing Manager på Bubbleroom är du övergripande ansvarig för att säkerställa en inspirerande, konverterande och sömlös e-handel, säkerställa ett bra kunderbjudande samt stärka vår varumärkeskännedom tillsammans med ditt team. Du rapporterar direkt till vår Chief Commercial Officer, är ansvarig för ett team på 8 personer och jobbar tätt tillsammans med andra funktioner internt samt externa parter.  

Arbetsuppgifter:
Dina arbetsuppgifter består bland annat i:

- Yttersta ansvar för E-handelns funktionalitet samt optimering och utveckling av webbplatsens användarvänlighet för att öka kundupplevelsen och konverteringen, inklusive kringliggande stödsystem
- Du har övergripande ansvar för försäljning, affärsplan och budgetansvar inom ditt affärsområde
- Ansvarig för att optimera mot satta KPI:er såsom AOV, CR, CLV, Kundnöjdhet samt kostnader för att driva in trafik
- Övergripande ansvar för kundbearbetning i hela kundresan, oavsett kanal, samt utveckling av vårt CRM arbete
- Övergripande ansvar för vår att utveckla och stärka vårt varumärke och vår varumärkeskännedom
- Övergripande ansvarig för vår varumärkesstrategi; marknadsplan & kampanjer, inklusive planering och placering av varumärkeskampanjer, med ett stort fokus på digitala kanaler.
- Projektledning tvärs över avdelningarna för interna- och externa projekt, från kravspecifikation till implementering
- Leda och coacha dina medarbetare

Vem är du?
Du är en kreativ person med en tydlig kommersiell ådra. Du tar till dig våra värderingar; MOD, DRIV och TILLSAMMANS, och arbetar på ett naturligt sätt utifrån dessa värderingar. Du har god erfarenhet och kunskap kring e-handel, digital marknadsföring och av att bygga varumärken digitalt. Du är trygg som person, i din yrkesroll och i ditt ledarskap. Du är prestigelös och gillar att jobba i team. Du är försäljningsdriven och lösningsorienterad och har god förmåga att hålla fokus på uppsatta mål. Du har också stort intresse och god förståelse kring digitala kanaler.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har:

- Minst 5 års erfarenhet från liknande roller
- Strategisk och operativ kunskap inom e-handel och marknadsföring, inklusive digital marknadsföring.
- Erfarenhet av att bygga varumärken är meriterande.
- God struktur och målfokus, du har förmåga att hålla siktet på målen, och har vana att arbeta mot tydliga mål och deadlines
- Erfarenhet av budget- och personalansvar
- Erfarenhet från att krav ställa gentemot externa parter, t ex byråer och leverantörer
- Du är en tydlig ledare och har erfarenhet av att arbeta med personalansvar samt har förmåga att strukturera ditt eget och avdelningens arbete.

Vad kan vi erbjuda?
Bubbleroom är ett värderingsstyrt företag och vi arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och öka kundnöjdheten, öka trivsel och arbetsglädje för våra medarbetare samt öka försäljningen och lönsamheten för bolaget. I rollen som Ecommerce & Marketing Manager kommer du ha ta dig an en spännande roll och får högt inflytande på Bubblerooms fortsatta utveckling framåt.

Villkor:
Tjänsten är ett föräldravikariat på 1 år, med god möjlighet till förlängning, med tillträde 1 September 2020, eller enligt överenskommelse. Sista datum för ansökan är 2020-06-28, men vänta inte med att skicka in din ansökan då vi tillämpar löpande urval. Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta Kristin Hars, Chief Commercial Officer, via mail [email protected]. Sök tjänsten via snabbknapp nedan eller via länk: https://bubbleroom.varbi.com/what:job/jobID:339239/?lang=se Visa mindre

Marknad - och Kommunikationschef , Jotex

Ansök    Aug 6    Jotex    Marknadschef
Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK. Huvudäg... Visa mer
Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 2,6 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital.




Vill du vara med i att utveckla Skandinaviens ledande heminrednings modevarumärke.

Jotex är störst i Sverige på heminredning på nätet! Vi har vuxit starkt under den närmaste 28 månaderna med en konstant förbättrad lönsamhet.

Vårt mål är att skapa fler vackra och personliga hem genom det bredaste och mest moderiktiga heminrednings sortimentet med bra priser. Vi ligger i branschens absoluta framkant både i sortiment, kommunikation och mediamix. Vi designar det mesta av sortimentet själva och släpper nyheter konstant, så det mesta av det du ser hos oss hittar du ingen annanstans. Jotex är ett litet team som jobbar i mycket högt tempo med hög kreativ höjd i process, produkt och kommunikation.

Jotex är en del av Ellos Group som har varumärkena Ellos, Jotex, Homeroom och Stayhard.

Jotex söker en Marknad- och Kommunikationschef

Jotex söker en Marknad- och Kommunikationschef som skall leda arbetet med att utveckla kommunikation, mediamix och varumärket. Målet är att förtydliga och förstärka varumärket under kraftig tillväxt samt att vara en aktiv del i att driva Jotex expansion utanför de skandinaviska marknaderna.

Ansvarsområden;

- Konstant utveckling av varumärket Jotex.
- Att driva Jotex varumärkesposition, via strategiska och dagliga taktiska beslut.
- Att säkra att alla delar av vår webbutik konstant lever upp till kriteriet som en flagship store.
- Ansvar för relationer med externa partners. Nyttja potentialen i och utvecklar databasen av vår kunddatabas (CRM).
- Personal, process och budgetansvar för Marknadsteamet.
- Operativt ansvar för marknadsavdelningen inklusive vår egna fotostudio.
- Att vara medlem i Jotex ledningsgrupp.

Erfarenhet och bakgrund;

- Djup förståelse för inköp- och försäljningsprocesserna samt hur dessa skall se ut för att ge tillväxt.
- Erfarenhet från att utveckla varumärke och att leda förändring.
- Djup förståelse av mode oavsett om det gäller heminredning, kläder eller annan typ av mode.
- Förståelse av den otroligt snabba media förändringen som vi lever i.
- Ledarerfarenhet från liknande uppdrag och ambition att leda på såväl strategisk som operativ nivå.

Tjänsten är baserad på huvudkontoret i Borås och är tillsvidare med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

För frågor kring positionen kan du kontakta Jotex VD Peter Keerberg via mail till [email protected]. För frågor om processen kan du kontakta Martin Carlberg på HR via [email protected]

Läs mer om företaget och ansök via www.ellosgroup.se/jobb senast 22 augusti, vi tillämpar ett löpande urval. Visa mindre

Online Commercial Manager till Staples

Ansök    Mar 29    Effektiv Borås    Marknadschef
Vill du ha en nyckelroll där du strategiskt och försäljningsinriktat utvecklar företagets marknadsarbete inom segmentet Online? Här får du en tjänst där du får möjlighet att driva försäljningen online och bidra till att utveckla e-handeln hos Staples i Sverige och i Danmark! Om vår kund Staples Solutions är den ledande leverantören av arbetsplatsprodukter, tjänster och lösningar för små, medelstora och stora företag i Europa. Tack vare vårt breda utbud... Visa mer
Vill du ha en nyckelroll där du strategiskt och försäljningsinriktat utvecklar företagets marknadsarbete inom segmentet Online? Här får du en tjänst där du får möjlighet att driva försäljningen online och bidra till att utveckla e-handeln hos Staples i Sverige och i Danmark!

Om vår kund
Staples Solutions är den ledande leverantören av arbetsplatsprodukter, tjänster och lösningar för små, medelstora och stora företag i Europa. Tack vare vårt breda utbud och lösningar är Staples Solutions det självklara valet för att tillgodose behoven för alla former av arbetsplatser. Vi bedriver verksamhet i 15 länder i Europa och huvudkontoret ligger i Amsterdam. Den Svensk/Danska verksamheten har över 400 medarbetare och omsätter närmare 2 miljarder. Huvudkontoret är placerat i Borås och centrallager för både Sverige och Danmark finns i Växjö.

www.staples.eu/, www.staplesadvantage.se

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Online Commercial Manager hos Staples kommer ditt främsta ansvar vara att strategiskt utveckla och optimera Staples e-handel. Du kommer upprätta marknadsplanen och kampanjplanen för segmentet Online och säkerställa att dessa efterlevs. Ditt övergripande ansvarsområde innefattar att driva och utveckla försäljningen online. Vidare kommer du att planera, implementera och följa upp digitala kampanjer och trafik i nära samarbete med ditt team. Du samverkar nära övriga team inom marknad och synkroniserar marknadsplan samt profilering med övriga segment. I rollen ingår personalansvar för tre medarbetare samt budgetansvar och du blir en del av Staples marknadsavdelning för Sverige och Danmark med placering i Borås.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har tidigare erfarenhet inom online marketing och kunskaper i vad som driver trafik, konvertering och försäljning online. Vidare har du en god förståelse vad gäller tekniska och analytiska områden, såsom digitala kanaler, SEO/SEM, Google Analytics, Adobe Analytics och e-handelsplattformar. Din verbala förmåga är god, såväl på svenska som engelska.

Som person är du självgående och flexibel med en förmåga att driva parallella projekt och leverera enligt deadlines. Du är strategisk och försäljningsinriktad samtidigt som du har god förståelse för kundresan och vad som optimerar användarupplevelsen. Vidare trivs du i en roll som karaktäriseras av snabbrörlighet och som kan formas på sikt. Du kommunicerar framgångsrikt till olika målgrupper på olika nivåer. Ditt arbetssätt präglas av ett genuint affärsmannaskap och du trivs i en kontinuerligt utvecklande och föränderlig verksamhet.

Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via www.effektiv.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, sista ansökningsdatum är 14 april 2019. Om du har frågor kring tjänsten, kontakta gärna Marie Wikström: 072 - 017 93 60, [email protected] eller Sanna Johansson: 073 – 356 49 81, [email protected]

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Effektivitet, Driv, Långsiktighet och Framgång - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget. Visa mindre

Online Commercial Manager till Staples

Ansök    Apr 15    Effektiv Borås    Marknadschef
Vill du ha en nyckelroll där du strategiskt och försäljningsinriktat utvecklar företagets marknadsarbete inom segmentet Online? Här får du en tjänst där du får möjlighet att driva försäljningen online och bidra till att utveckla e-handeln hos Staples i Sverige och i Danmark! Om vår kund Staples Solutions är den ledande leverantören av arbetsplatsprodukter, tjänster och lösningar för små, medelstora och stora företag i Europa. Tack vare vårt breda utbud oc... Visa mer
Vill du ha en nyckelroll där du strategiskt och försäljningsinriktat utvecklar företagets marknadsarbete inom segmentet Online? Här får du en tjänst där du får möjlighet att driva försäljningen online och bidra till att utveckla e-handeln hos Staples i Sverige och i Danmark!

Om vår kund
Staples Solutions är den ledande leverantören av arbetsplatsprodukter, tjänster och lösningar för små, medelstora och stora företag i Europa. Tack vare vårt breda utbud och lösningar är Staples Solutions det självklara valet för att tillgodose behoven för alla former av arbetsplatser. Vi bedriver verksamhet i 15 länder i Europa och huvudkontoret ligger i Amsterdam. Den Svensk/Danska verksamheten har över 400 medarbetare och omsätter närmare 2 miljarder. Huvudkontoret är placerat i Borås och centrallager för både Sverige och Danmark finns i Växjö.

www.staples.eu/, www.staplesadvantage.se

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Online Commercial Manager hos Staples kommer ditt främsta ansvar vara att strategiskt utveckla och optimera Staples e-handel. Du kommer upprätta marknadsplanen och kampanjplanen för segmentet Online och säkerställa att dessa efterlevs. Ditt övergripande ansvarsområde innefattar att driva och utveckla försäljningen online. Vidare kommer du att planera, implementera och följa upp digitala kampanjer och trafik i nära samarbete med ditt team. Du samverkar nära övriga team inom marknad och synkroniserar marknadsplan samt profilering med övriga segment. I rollen ingår personalansvar för tre medarbetare samt budgetansvar och du blir en del av Staples marknadsavdelning för Sverige och Danmark med placering i Borås.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har tidigare erfarenhet inom online marketing och kunskaper i vad som driver trafik, konvertering och försäljning online. Vidare har du en god förståelse vad gäller tekniska och analytiska områden, såsom digitala kanaler, SEO/SEM, Google Analytics, Adobe Analytics och e-handelsplattformar. Din verbala förmåga är god, såväl på svenska som engelska.

Som person är du självgående och flexibel med en förmåga att driva parallella projekt och leverera enligt deadlines. Du är strategisk och försäljningsinriktad samtidigt som du har god förståelse för kundresan och vad som optimerar användarupplevelsen. Vidare trivs du i en roll som karaktäriseras av snabbrörlighet och som kan formas på sikt. Du kommunicerar framgångsrikt till olika målgrupper på olika nivåer. Ditt arbetssätt präglas av ett genuint affärsmannaskap och du trivs i en kontinuerligt utvecklande och föränderlig verksamhet.

Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via www.effektiv.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, sista ansökningsdatum är 14 april 2019. Om du har frågor kring tjänsten, kontakta gärna Marie Wikström: 072 - 017 93 60, [email protected] eller Sanna Johansson: 073 – 356 49 81, [email protected]

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Effektivitet, Driv, Långsiktighet och Framgång - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget. Visa mindre