Lediga jobb Human & Executive Sweden AB i Borås

Se alla lediga jobb från Human & Executive Sweden AB i Borås. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Borås som finns inom det yrket.

Kommunikatör till IF Metall Borås och IF Metall Göteborg

Kommunikatör till IF Metall Borås och IF Metall Göteborg IF Metall verkar inom stora delar av den svenska industrin, bland annat inom plast-, läkemedels-, byggnadsämnes-, stål-, kemi- och verkstadsindustrin och är en medlemsstyrd organisation. Nästan 30 000 av medlemmarna är dessutom förtroendevalda, fackligt aktiva, på arbetsplatserna och består av 35 avdelningar. En avdelning begränsas geografiskt av en eller flera kommuner och finns för att lokalt ge st... Visa mer
Kommunikatör till IF Metall Borås och IF Metall Göteborg
IF Metall verkar inom stora delar av den svenska industrin, bland annat inom plast-, läkemedels-, byggnadsämnes-, stål-, kemi- och verkstadsindustrin och är en medlemsstyrd organisation.
Nästan 30 000 av medlemmarna är dessutom förtroendevalda, fackligt aktiva, på arbetsplatserna och består av 35 avdelningar. En avdelning begränsas geografiskt av en eller flera kommuner och finns för att lokalt ge stöd till den fackliga verksamheten. IF Metall Borås och IF Metall Göteborg är två avdelningar inom fackförbundet IF Metall. Avdelningarna har tillsammans 33 500 medlemmar och omfattar 1 030 arbetsplatser. Verksamheten inom IF Metall Borås och IF Metall Göteborg bygger på ett engagemang från medlemmarna och vi arbetar tillsammans för ett demokratiskt och jämställt samhälle. IF Metalls ledord är jämlikhet, solidaritet och frihet! Hos oss har alla samma värde – oavsett ålder, kön, ursprung eller sexuell läggning. Arbetsplatsen är på Norrby Tvärgata 3, Borås och Olof Palmes plats 1, Göteborg. Läs mer på; www.ifmetall.se/boras eller www.ifmetall.se/goteborg.
Vill du vidareutveckla, implementera och arbeta brett inom kommunikation?
Arbetsuppgifter och mål
I rollen som Kommunikatör kommer du arbeta både strategiskt och operativt med den interna och externa informationen. Du kommer att fortsätta utveckla arbetet inom kommunikation på IF Metall Borås och vara med och starta upp och implementera arbetet kring kommunikation på IF Metall Göteborg. Du ansvarar för sociala medier (Instagram och Facebook), producerar och skriver artiklar till medlemstidning, nyhetsbrev samt upprätthåller en modern och innehållsrik hemsida. Du kommer även genomföra livesändningar, ha mediakontakt med publicering av nyheter, insändare och debattartiklar samt organisering av olika evenemang. I rollen ingår även att hålla utbildningar i kommunikation, varumärkesbyggnad och bemötande för förtroendevalda och anställda.
Din Profil
Vi vill att du har akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller likvärdigt.
Du är också en formstark kreatör, gärna med kunskaper av InDesign och har erfarenhet av att arbeta med sociala medier. Du är en skicklig skribent som kan skapa målgruppsanpassat material för publicering i olika kanaler. Har du erfarenhet av Episerver är det meriterande. Körkort krävs i tjänsten.
Som person är du ambitiös, prestigelös och duktig på att skapa goda relationer. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har en förmåga att skapa delaktighet och engagemang. Att själv ta egna initiativ, planera och organisera ditt arbete faller sig naturligt för dig och att upprätthålla en god servicekänsla. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser det som viktigt att du delar arbetarrörelsens värderingar!
Tillträde enligt överenskommelse samt löne- och anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan AFO och Handelsanställdas förbund. Du kommer vara anställd hos IF Metall Borås men arbeta 50% åt IF Metall Göteborg.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar IF Metall Borås med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde, Human & Executive på tel +46 705 80 98 93 eller Jennifer Djureholt, Human & Executive på tel +46 722 35 11 29. Ansökan mailar du till [email protected] senast 19/6-2022 Vi intervjuar löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Fastighetsförvaltare till Borås Camping

Fastighetsförvaltare till Borås Camping Borås Camping är en del i Borås Djurpark & Camping AB, ett bolag ägt av Borås Stad. Tillsammans är vi ca 60 anställda på årsbasis med ytterligare drygt 120 säsongsmedarbetare under sommarhalvåret. I Borås Djurpark och Camping skapar vi oförglömliga gästupplevelser varje dag! Tillsammans med våra fantastiska medarbetare levererar vi unika möten och äventyr för stora som små. Läs mer på: www.borascamping.se Vill du va... Visa mer
Fastighetsförvaltare till Borås Camping
Borås Camping är en del i Borås Djurpark & Camping AB, ett bolag ägt av Borås Stad.
Tillsammans är vi ca 60 anställda på årsbasis med ytterligare drygt 120 säsongsmedarbetare under sommarhalvåret. I Borås Djurpark och Camping skapar vi oförglömliga gästupplevelser varje dag! Tillsammans med våra fantastiska medarbetare levererar vi unika möten och äventyr för stora som små. Läs mer på: www.borascamping.se
Vill du vara med och utveckla Borås Camping till att bli en av Sverige bästa citycampingar? Borås Camping erbjuder en möjlighet att vara med på deras resa och påverka campingens framtid framåt.
Arbetsuppgifter och mål
I rollen som Fastighetsförvaltare kommer du att ansvara för löpande underhåll av både mark och byggnader. Campingen består idag av ett 50-tal stugor, 300 campingplatser, ett vandrahem med 14 rum och ett grönområde som omfattar 11,5 ha. Du kommer utveckla befintliga byggnader och vara med och bygga nytt, allt för att göra campingen mer attraktiv. I rollen ingår att ha kontakt med olika entreprenörer och leverantörer samt att du har ett visst personalansvar för säsongspersonal på underhållsavdelningen och vaktmästeriet. Du kommer att ingå i bolagets arbetslag BUS (Byggnation, underhåll och säkerhet) och rapporterar direkt till Campingchef.
Din Profil
Vi ser gärna att du har en relevant eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande genom arbetslivserfarenhet. Du har tidigare erfarenhet av fastighetsförvaltning, har du erfarenhet av LOU och arbetat med frågor inom miljö- och hållbarhetsarbete är det meriterande. Du har ett stort tekniskt intresse, praktiskt lagd och trivs i en varierande roll.
Du tycker om människor och har ett lättsamt sätt. I organisationen värdesätter man en engagerad och positiv medarbetare med en samarbetsinriktad inställning. Som person är du driven, självgående och har lätt för att prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Rollen kräver noggrannhet, flexibilitet och ansvarstagande. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper
Borås Camping är en året runt öppen camping med högsäsong under juni-augusti.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Borås Camping med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jennifer Djureholt på tel +46 722 35 11 29 eller Lotta Preijde på tel +46 705 80 98 93. Ansökan mailar du till [email protected]
Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan, senast 7/8–2022. Visa mindre

Medlemskoordinator till IF Metall Borås

Medlemskoordinator till IF Metall Borås IF Metall verkar inom stora delar av den svenska industrin, bland annat inom plast-, läkemedels-, byggnadsämnes-, stål-, kemi- och verkstadsindustrin och är en medlemsstyrd organisation. Nästan 30 000 av medlemmarna är dessutom förtroendevalda, fackligt aktiva, på arbetsplatserna och består av 35 avdelningar. En avdelning begränsas geografiskt av en eller flera kommuner och finns för att lokalt ge stöd till den fackl... Visa mer
Medlemskoordinator till IF Metall Borås
IF Metall verkar inom stora delar av den svenska industrin, bland annat inom plast-, läkemedels-, byggnadsämnes-, stål-, kemi- och verkstadsindustrin och är en medlemsstyrd organisation.
Nästan 30 000 av medlemmarna är dessutom förtroendevalda, fackligt aktiva, på arbetsplatserna och består av 35 avdelningar. En avdelning begränsas geografiskt av en eller flera kommuner och finns för att lokalt ge stöd till den fackliga verksamheten. IF Metall Borås är en avdelning inom fackförbundet IF Metall. Avdelningen har 10 800 medlemmar och omfattar 430 arbetsplatser. Verksamheten inom IF Metall Borås bygger på ett engagemang från medlemmarna och vi arbetar tillsammans för ett demokratiskt och jämställt samhälle. IF Metalls ledord är jämlikhet, solidaritet och frihet! Hos oss har alla samma värde – oavsett ålder, kön, ursprung eller sexuell läggning. Arbetsplatsen är på Norrby Tvärgata. Läs mer på www.ifmetall.se/boras
Brinner du för service, är ansvarskännande och van att arbeta självständigt? Då kan du vara den vi söker!
Arbetsuppgifter och mål
Som Medlemskoordinator hos IF Metall får du ett varierande arbete med att ge god service till medlemmar, förtroendevalda och att arbeta självständigt med förbundets medlemsregister, arbetsgivarregister och uppdragsregister. Du kommer att ansvara för den fackliga introduktionen av nyanställda och inhyrda ute på arbetsplatser som IF Metall ansvarar för, blir genomförd.
Rollen innebär mycket kontakter med medlemmar gällande deras frågeställningar kring medlemskapet samt in- och utträden, avgiftshantering och att uppdatera medlemsregistret.
Du kommer även att ha kontakt med andra fackförbund, arbetsgivare och myndigheter där du kommer vara en nyckelperson som organisationens ansikte utåt. Du kommer också att kontrollera avgifter, att medlemmarna betalar in och att arbetsgivarna redovisar enligt avtal.
Din Profil
Vi söker dig som har relevant utbildning och har arbetat med liknande uppgifter inom service/support/kundvård kombinerat med administration. Du har även goda kunskaper i affärssystem och Office-paketet. Är du van användare av Microsoft Dynamics CRM är det meriterande.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska – både i tal och skrift och vi ser det som en merit om du behärskar ytterligare ett språk.
Du har ett stort serviceintresse, god samarbetsförmåga och ditt arbete genomsyras av kvalitet. Engagemang, lösningsorienterad och mycket god kommunikatör både i tal och skrift, är viktiga egenskaper för att du ska trivas i rollen. Du har en öppen personlighet men förstår vikten av integritet. Som person är du lyhörd, har en egen drivkraft och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
Självklart brinner du för fackliga frågor och att ge bästa service till de personer som kontaktar IF Metall. Vi ser det som viktigt att du delar arbetarrörelsens värderingar!
Låter det intressant för dig?
Tillträde enligt överenskommelse samt löne- och anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan AFO och Handelsanställdas förbund.
Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar IF Metall Borås med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde, på tel +46 705 80 98 93 eller Jennifer Djureholt, på tel +46 722 35 11 29. Ansökan mailar du till [email protected] senast 31/7-2022 Vi intervjuar löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Fastighetstekniker till Borås Kommuns Parkerings AB

Fastighetstekniker till Borås Kommuns Parkerings AB Borås Kommuns Parkerings AB är en organisatorisk enhet i kommunens verksamhet, underordnad Kommunfullmäktige i Borås. Vårt uppdrag är att erbjuda välbelägna attraktiva parkeringsanläggningar, driva parkeringsrörelse samt parkeringsövervakning. Genom att samordna parkeringsfrågor och aktivt medverka i Borås Stad planering bidrar vi till att skapa en attraktiv stad. Vi arbetar ständigt med att utveckla, för... Visa mer
Fastighetstekniker till Borås Kommuns Parkerings AB
Borås Kommuns Parkerings AB är en organisatorisk enhet i kommunens verksamhet, underordnad Kommunfullmäktige i Borås. Vårt uppdrag är att erbjuda välbelägna attraktiva parkeringsanläggningar, driva parkeringsrörelse samt parkeringsövervakning. Genom att samordna parkeringsfrågor och aktivt medverka i Borås Stad planering bidrar vi till att skapa en attraktiv stad. Vi arbetar ständigt med att utveckla, förnya och förbättra stadsrummet och dess parkeringsmöjligheter, då det alltid skall vara lätt att göra rätt val. Vi sitter centralt i Borås på Stora Kyrkogatan. Läs mer: www.parkeringsboras.se
Har du ett stort intresse för teknik och vill vara med och utveckla och digitalisera anläggningarnas tekniska system? Borås Kommuns Parkering har en spännande resa framför sig med projektering av nya anläggningar, utökning av laddplatser och tillsammans bidra till en förtätad stadskärna.
Arbetsuppgifter och mål
I rollen som Fastighetstekniker kommer du att vara delaktig i bolagets digitala utveckling och ansvara för underhåll av anläggningarnas tekniska system, så som laddstolpar, betalsystem och ventilation. Du följer den standard bolaget har gällande rutiner, mål och visioner samt säkerställer att vi efterlever GDPR, PCI och övriga krav. Du följer upp och sätter kriterier gentemot våra avtalsparter samt arbetar med företagets informationssäkerhet. Rollen innebär att delta i projektmöten och att driva projekt inom ditt område. I tjänsten ingår även att vara behjälplig gällande drift, underhåll och felanmälningar av våra anläggningar. Du rapportera till Fastighetschef.
Din Profil
Vi söker dig som har en relevant utbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet. Du har ett stort intresse för teknik och den digitala utvecklingen samt drivs av att vara med och utveckla verksamheten. Meriterande är om du har erfarenhet av upphandlingar och har kunskap inom mjukvara, it och teknik. Du har goda kunskaper inom Office-programmen och kommunicerar på svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du en teamspelare, positiv och kreativ. Du har en kommunikativ förmåga att skapa bra relationer till dina kunder och medarbetare. Att ta egna initiativ och att driva projekt framåt ser du som en naturlig del och att vara en representant för företaget. Du arbetar strukturerat, självständigt och är en lösningsfokuserad person med fokus på att uppnå en hög kundnöjdhet. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Borås Kommuns Parkerings AB med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jennifer Djureholt på tel +46 722 35 11 29. Ansökan mailar du till [email protected]
Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan, senast 12/4! Visa mindre

Inköpare till Matting

Ansök    Apr 20    Human & Executive Sweden AB    Inköpare
Inköpare till Matting Matting är ett svenskt, familjeägt nischföretag. Genom vår expertis, vårt höga engagemang och vår produktutveckling i framkant, erbjuder vi hållbara koncept och produkter för publika miljöer, arbetsplatser och skolor. Våra koncept tas fram i nära samarbete med designers och sakkunniga, med ett tydligt fokus på hållbarhet och den hållbara människan. Vår vision är ”Vi skapar kreativa och hållbara människor”. Vi har kontor i Alingsås (HK... Visa mer
Inköpare till Matting
Matting är ett svenskt, familjeägt nischföretag. Genom vår expertis, vårt höga engagemang och vår produktutveckling i framkant, erbjuder vi hållbara koncept och produkter för publika miljöer, arbetsplatser och skolor. Våra koncept tas fram i nära samarbete med designers och sakkunniga, med ett tydligt fokus på hållbarhet och den hållbara människan. Vår vision är ”Vi skapar kreativa och hållbara människor”. Vi har kontor i Alingsås (HK), Borås och Stövring (DK). Vi omsätter ca 100 miljoner och är 27 anställda. Läs mer på www.matting.se
Är du vår nya Inköpare?
Rollen är en viktig del i Mattings tillväxt och är en central funktion för att säkerställa att Matting på ett lönsamt sätt lever upp till vårt kundlöfte gällande såväl god leveransförmåga som hög servicegrad. Du kommer att driva och leda vår inköpsavdelning som består av dig och en inköpsassistent. Du initierar och driver förbättringsarbete avseende digitalisering och effektivisering av inköpsavdelningens arbete.
I rollen som inköpare kommer du ha en tät dialog och samarbete med våra affärsområdeschefer. Du kommer rapportera till företagets CFO.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Som inköpare hos Matting arbetar du med hela inköpsprocessen. Vilket bl a innebär att du:
· har tät dialog med affärsområdeschefer för att löpande ta fram försäljningsprognoser, analysera försäljningsutfall för att säkerställa leveranskapaciteten.
· löpande ger våra leverantörer inköpsprognoser och kontinuerligt i dialog med leverantörerna säkerställer deras leveransförmåga.
· hanterar orderläggning och leveransbevakning
· arbetar kontinuerligt med att bygga och underhålla relationen med leverantörer
· ansvara för all prisförhandling med våra leverantörer av befintligt sortiment
· upphandlar och ansvarar för företagets utgående frakter.
På Matting har vi ett hybridarbetssätt, vilket innebär att du är på kontoret tre dagar i veckan och kan jobba på distans två dagar. Vi har kontor i Alingsås och Borås.
Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av inköpsarbete med leverantörer i såväl Sverige och Europa som Asien och USA. Du har med fördel en högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom detta område.
Då vi är ett bolag med stort kundfokus och entreprenörsanda trivs du att arbeta i ett högt tempo där du har stor möjlighet att påverka med nya idéer och förbättringsåtgärder.
För att komma till din rätt i den här rollen bör du vara strukturerade och kommunikativ samt ha en god förmåga att samarbeta såväl internt som externt. Du har självklart ett starkt eget driv, engagemang och initiativförmåga. Du har goda kunskaper i Excel och är van att jobba i affärssystem, med fördel BC. Du har goda kunskaper i svenska och engelska.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Matting med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde, Human & Executive på tel +46 705 80 98 93. Ansökan mailar du till [email protected] Vi kommer ha intervjuer löpande med sista ansökningsdag den 13 maj. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Miljö- och hållbarhetskoordinator till Matting

Miljö- och hållbarhetskoordinator till Matting Matting är ett svenskt, familjeägt nischföretag. Genom vår expertis, vårt höga engagemang och vår produktutveckling i framkant, erbjuder vi hållbara koncept och produkter för publika miljöer, arbetsplatser och skolor. Våra koncept tas fram i nära samarbete med designers och sakkunniga, med ett tydligt fokus på hållbarhet och den hållbara människan. Vår vision är ”Vi skapar kreativa och hållbara människor”. Vi ... Visa mer
Miljö- och hållbarhetskoordinator till Matting
Matting är ett svenskt, familjeägt nischföretag. Genom vår expertis, vårt höga engagemang och vår produktutveckling i framkant, erbjuder vi hållbara koncept och produkter för publika miljöer, arbetsplatser och skolor. Våra koncept tas fram i nära samarbete med designers och sakkunniga, med ett tydligt fokus på hållbarhet och den hållbara människan. Vår vision är ”Vi skapar kreativa och hållbara människor”. Vi har kontor i Alingsås (HK), Borås och Stövring (DK). Vi omsätter ca 100 miljoner och är 27 anställda. Läs mer på www.matting.se
Är du vår nya Miljö- och hållbarhetskoordinator?
Rollen är en viktig det i Mattings tillväxt och den är central för bolagets produktutveckling. Du kommer att ingå i vår nystartade Produktutveckling- och Hållbarhetsavdelningen. Du kommer rapportera till vår Produktutvecklings- och konceptchef.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
· Samordna och utveckla bolagets hållbarhets- och miljöarbete utifrån bolaget ”krävande-kund-strategi”.
· Administrera bolagets hållbarhetsfrågor (rapporter, certifieringar, licenser mm).
· Samla in, dokumentera och hantera produkt-, kvalitets- och materialinformation från Mattings leverantörer, för att säkerställa att våra produkter matchar kundernas krav i upphandlingar, offentliga och privata.
· Ansvarar för företagets CSR-arbete och säkerställer att våra leverantörer efterföljer företagets Code Conduct.
· Arbeta med företagets miljöfrågor utifrån riskbedömning av bolaget leverantörer.
· Administrera och kommunicera livscykelanalyser, för både internt och externt bruk.
· Bevaka lagar och ändringar inom miljölagstiftning genom bolagets lagbevakningssystem och säkerställa att våra leverantörer efterföljer dessa.
· Koordinera, utvärdera, följa upp satta nyckeltal och hållbarhetsmål.
· Informera och utbilda personal inom området.
På Matting har vi ett hybridarbetssätt, vilket innebär att du är på kontoret tre dagar i veckan och kan jobba på distans två dagar. Vi har kontor i Alingsås och Borås.
Vem är du?
Vi söker dig som har ett stort och genuint intresse för frågor inom miljö och hållbarhet. Du har med fördel en högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom detta område och/eller erfarenhet av att arbeta i ett företag med egen produktutveckling. Du har erfarenhet att samarbete med leverantörer i såväl Sverige och Europa som Asien och USA. Du är van att arbeta med förändringar i projektform i en prestigelös, kund- och affärsdriven verksamhet.
För att komma till din rätt i den här rollen bör du vara strukturerade och kommunikativ samt ha en god förmåga att samarbeta såväl internt som externt. Du har självklart ett starkt eget driv, engagemang och initiativförmåga. Du har goda kunskaper i svenska och engelska.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Matting med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde, Human & Executive på tel +46 705 80 98 93. Ansökan mailar du till [email protected] Vi kommer ha intervjuer löpande med sista ansökningsdag den 13 maj. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Butiksansvarig till Borås Djurpark

Butiksansvarig till Borås Djurpark Borås Djurpark AB är en vackert belägen djurpark, anlagd 1962 och har idag växt till hela 40 hektar. Idag finns ca 400 djur av 58 olika arter. Djurparken besöks årligen av mer än 200 000 gäster och är ett av Väst Sverige största turistmål. Bolaget består idag av två verksamhetsgrenar, Borås Djurpark och Borås Camping, med tillsammans 56 tillsvidareanställda. Bolaget ingår i koncernen Borås Stadshus AB. Borås Djurpark är ... Visa mer
Butiksansvarig till Borås Djurpark
Borås Djurpark AB är en vackert belägen djurpark, anlagd 1962 och har idag växt till hela 40 hektar. Idag finns ca 400 djur av 58 olika arter. Djurparken besöks årligen av mer än 200 000 gäster och är ett av Väst Sverige största turistmål. Bolaget består idag av två verksamhetsgrenar, Borås Djurpark och Borås Camping, med tillsammans 56 tillsvidareanställda. Bolaget ingår i koncernen Borås Stadshus AB.
Borås Djurpark är just nu inne i en spännande utvecklingsfas och söker nu ytterligare en stjärna som vill vara med att forma framtidens Borås Djurpark.
Arbetsuppgifter och mål
Som Butiksansvarig ansvarar du för Borås Djurparks butiks-och spelenheter. Du kommer arbeta med verksamhetens drift, sortimentsplanering, butikskommunikation, inköp, budgetering och personal. I rollen arbetar du aktivt nära driften med huvudfokus på att avdelningen ska överträffa högt ställda krav på budget, omtanke, upplevelse, effektivitet samt det visuella och det personliga gästmötet.
Du ansvarar för bemanningsoptimering, planering samt genomförande av befattningsutbildningar i samarbete med teamledare, samt att utifrån våra värdeord utveckla arbetssätt och rutiner för att säkerställa och effektivisera driften i våra butiker och spel. Du kommer att ingå och samverka tätt ihop med övriga funktioner i gruppens kommersiella driftsledning samt ha personalansvar för teamledare och övriga säsongsanställningar kopplade till butik och spel.
Din Profil
Vi söker dig som har utbildning inom relevant område såsom inköp, butiksdrift eller motsvarande, alternativt relevant arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av personal- och resultatansvar. Har du även erfarenhet av att utveckla egna märkesvaror är det meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet, framför allt i Excel samt goda kunskaper i svenska och engelska.
Du är en lagspelare med stort sälj och affärsfokus som har förmågan att coacha och leda dina medarbetare mot optimerad försäljning och lönsamhet. Du är initiativtagande, analytisk, självgående och har lätt för att identifiera utvecklingsmöjligheter i ditt arbete. Du har nära till skratt och är prestigelös i gentemot dina kollegor och ditt arbetssätt. För dig är det en självklarhet att det är detaljerna som gör skillnad. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetstiden är förlagd enligt verksamhetens behov vilket även innebär arbete kvällar och helger.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Borås Djurpark med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jennifer Djureholt på tel +46 722 35 11 29. Ansökan mailar du till [email protected] Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan, senast 28/2–2022. Visa mindre

Köks- och restaurangansvarig till Borås Djurpark

Köks- och restaurangansvarig till Borås Djurpark Borås Djurpark AB är en vackert belägen djurpark, anlagd 1962 och har idag växt till hela 40 hektar. Idag finns ca 400 djur av 58 olika arter. Djurparken besöks årligen av mer än 200 000 gäster och är ett av Väst Sverige största turistmål. Bolaget består idag av två verksamhetsgrenar, Borås Djurpark och Borås Camping, med tillsammans 56 tillsvidareanställda. Bolaget ingår i koncernen Borås Stadshus AB. Borå... Visa mer
Köks- och restaurangansvarig till Borås Djurpark
Borås Djurpark AB är en vackert belägen djurpark, anlagd 1962 och har idag växt till hela 40 hektar. Idag finns ca 400 djur av 58 olika arter. Djurparken besöks årligen av mer än 200 000 gäster och är ett av Väst Sverige största turistmål. Bolaget består idag av två verksamhetsgrenar, Borås Djurpark och Borås Camping, med tillsammans 56 tillsvidareanställda. Bolaget ingår i koncernen Borås Stadshus AB.
Borås Djurpark är just nu inne i en spännande utvecklingsfas och söker nu ytterligare en stjärna som vill vara med att forma framtidens Borås Djurpark.
Arbetsuppgifter och mål
Som Köks- och restaurangansvarig ansvarar du för Borås Djurparks dagliga drift av verksamheten på den nyrenoverade Savannrestaurangen. Du arbetar som kock, planerar menyer, har hand om varubeställningar samt ser till att verksamheten följer och utvecklar de rutiner och riktlinjer som finns. Du har en arbetsledande funktion där du ansvarar för att introducera, coacha och motivera de anställda för att hålla en hög servicenivå gentemot gästerna. När parken har stängt för säsong kommer du vara behjälplig med konceptutveckling, sortimentsplanering, rekrytering av säsongspersonal för alla restauranger, schemaläggning, inköp och inventeringar. Du kommer att rapportera till Restaurangchef.
Din Profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som kock, gärna i en arbetsledande funktion. Du brinner för att skapa matupplevelser och hålla en hög servicenivå gentemot gästerna. För dig är det viktigt att hålla en bra arbetsmiljö och har ett stort intresse för att lära, utveckla och motivera dina anställda. Du har goda kunskaper i Officepaketet samt goda kunskaper i svenska och engelska.
Du är en lagspelare som trivs att arbeta i ett högt arbetstempo, du är prestigelös och har lätt för att ta dig an olika arbetsuppgifter, både stora och små. Du är ansvarstagande, driven samtidigt som du har förmågan att lyssna och vara ödmjuk gentemot din personal. Att upprätthålla en hög servicenivå är något som faller dig naturligt, du har förståelse för att de små detaljerna är viktiga och du gillar att göra det lilla extra. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetstiden är förlagd enligt verksamhetens behov, huvudsakligen dagtid på vardagar och helger, kvällsarbete kan förekomma vid enstaka tillfällen.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Borås Djurpark med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jennifer Djureholt på tel +46 722 35 11 29. Ansökan mailar du till [email protected] Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan, senast 6/3–2022. Visa mindre

VD till Viskaforshem AB i Viskafors

VD till Viskaforshem AB i Viskafors Viskaforshem AB är ett av Borås Kommun helägt bostadsbolag med verksamheten samlad i Viskafors. Viskaforshem satsar på trivsel och närhet till hyresgästerna. De vill skapa bra kontakter mellan sig och hyresgästerna, avhjälpa fel och brister samt göra bomiljö och byggmaterial allt mer kretsloppsanpassade. Totalt äger bolaget strax över 500 lägenheter och 30 lokaler i Viskafors, Rydboholm och Svaneholm – tre samhällen med... Visa mer
VD till Viskaforshem AB i Viskafors
Viskaforshem AB är ett av Borås Kommun helägt bostadsbolag med verksamheten samlad i Viskafors.
Viskaforshem satsar på trivsel och närhet till hyresgästerna. De vill skapa bra kontakter mellan sig och hyresgästerna, avhjälpa fel och brister samt göra bomiljö och byggmaterial allt mer kretsloppsanpassade. Totalt äger bolaget strax över 500 lägenheter och 30 lokaler i Viskafors, Rydboholm och Svaneholm – tre samhällen med anor och traditioner sammanbundna av Viskan och tillsammans ett helt kapitel i svensk industrihistoria. Läs mer: www.viskaforshem.se
Har du ett intresse för arkitektur, bygga långsiktigt och hållbart med en god materialkännedom?
Läs då mer om den här tjänsten!
Arbetsuppgifter och mål
Som VD på Viskaforshem har du det övergripande ansvaret och den viktiga uppgiften att med mod, driv och tryggt ledarskap forma, implementera och driva ett framåtsträvande och hållbart bostadsbolag, som ger mervärde till Viskafors invånare. Tillsammans med medarbetare och övriga intressenter förväntas du skapa förutsättningar för framtidens boende med ett starkt intresse för vårt samhälle. Andra ansvarsområden är att utveckla befintliga bostäder genom underhåll och standardhöjande åtgärder, projektera och bygga nya bostäder. Du har ett personalansvar för tre medarbetare och rapporterar direkt till kommunchefen liksom till ordförande och styrelse, samt har ett nära samarbete med övriga intressenter.
Din Profil
Vi ser att du har en relevant akademisk utbildning, gärna inom ekonomi alternativt fastighet eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har en gedigen chefserfarenhet där du har drivit förändringsarbete och skapat resultat där flera intressenter varit påverkade. Du har god materialkännedom, förstår vikten av att bygga långsiktigt och hållbart med ett intresse för nya tekniker, material och arkitektur. Du har också goda kunskaper inom projektering och då gärna inom nybyggnation.
Som person ser vi att du har en mycket god samarbetsförmåga, skapar engagemang hos dina medarbetare, är delaktig och har förståelse för alla intressenter. Du är strategiskt lagd med ett stort mått av tålamod men samtidigt handlingskraftig och en doer. Rollen ställer stora krav på god kommunikativ förmåga, ett strukturerat och strategiskt arbetssätt.
Du har förståelse för den dynamik det innebär för ett bolag att förena affärsmässighet med politisk styrning. Ditt starka samhällsintresse, intresse av att bygga långsiktigt och hållbart, är nyckelfaktorer för att lyckas i uppdraget. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Viskaforshem med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde; +46 705 80 98 Ansökan mailar du till inf[email protected] Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag och senast 25 mars 2022. Visa mindre

Köks- och restaurangansvarig till Borås Djurpark

Köks- och restaurangansvarig till Borås Djurpark Borås Djurpark AB är en vackert belägen djurpark, anlagd 1962 och har idag växt till hela 40 hektar. Idag finns ca 400 djur av 58 olika arter. Djurparken besöks årligen av mer än 200 000 gäster och är ett av Väst Sverige största turistmål. Bolaget består idag av två verksamhetsgrenar, Borås Djurpark och Borås Camping, med tillsammans 56 tillsvidareanställda. Bolaget ingår i koncernen Borås Stadshus AB. Borå... Visa mer
Köks- och restaurangansvarig till Borås Djurpark
Borås Djurpark AB är en vackert belägen djurpark, anlagd 1962 och har idag växt till hela 40 hektar. Idag finns ca 400 djur av 58 olika arter. Djurparken besöks årligen av mer än 200 000 gäster och är ett av Väst Sverige största turistmål. Bolaget består idag av två verksamhetsgrenar, Borås Djurpark och Borås Camping, med tillsammans 56 tillsvidareanställda. Bolaget ingår i koncernen Borås Stadshus AB.
Borås Djurpark är just nu inne i en spännande utvecklingsfas och söker nu ytterligare en stjärna som vill vara med att forma framtidens Borås Djurpark.
Arbetsuppgifter och mål
Som Köks- och restaurangansvarig ansvarar du för Borås Djurparks dagliga drift av verksamheten på den nyrenoverade Savannrestaurangen. Du arbetar som kock, planerar menyer, har hand om varubeställningar samt ser till att verksamheten följer och utvecklar de rutiner och riktlinjer som finns. Du har en arbetsledande funktion där du ansvarar för att introducera, coacha och motivera de anställda för att hålla en hög servicenivå gentemot gästerna. När parken har stängt för säsong kommer du vara behjälplig med konceptutveckling, sortimentsplanering, rekrytering av säsongspersonal för alla restauranger, schemaläggning, inköp och inventeringar. Du kommer att rapportera till Restaurangchef.
Din Profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som kock, gärna i en arbetsledande funktion. Du brinner för att skapa matupplevelser och hålla en hög servicenivå gentemot gästerna. För dig är det viktigt att hålla en bra arbetsmiljö och har ett stort intresse för att lära, utveckla och motivera dina anställda. Du har goda kunskaper i Officepaketet samt goda kunskaper i svenska och engelska.
Du är en lagspelare som trivs att arbeta i ett högt arbetstempo, du är prestigelös och har lätt för att ta dig an olika arbetsuppgifter, både stora och små. Du är ansvarstagande, driven samtidigt som du har förmågan att lyssna och vara ödmjuk gentemot din personal. Att upprätthålla en hög servicenivå är något som faller dig naturligt, du har förståelse för att de små detaljerna är viktiga och du gillar att göra det lilla extra. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetstiden är förlagd enligt verksamhetens behov, huvudsakligen dagtid på vardagar och helger, kvällsarbete kan förekomma vid enstaka tillfällen.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Borås Djurpark med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jennifer Djureholt på tel +46 722 35 11 29. Ansökan mailar du till [email protected] Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan, senast 6/3–2022. Visa mindre

Projektledare Event och Marknad till Borås Djurpark

Projektledare Event och Marknad till Borås Djurpark Borås Djurpark AB är en vackert belägen djurpark, anlagd 1962 och har idag växt till hela 40 hektar. Idag finns ca 400 djur av 58 olika arter. Djurparken besöks årligen av mer än 200 000 gäster och är ett av Väst Sverige största turistmål. Bolaget består idag av två verksamhetsgrenar, Borås Djurpark och Borås Camping, med tillsammans 56 tillsvidareanställda. Bolaget ingår i koncernen Borås Stadshus AB. B... Visa mer
Projektledare Event och Marknad till Borås Djurpark
Borås Djurpark AB är en vackert belägen djurpark, anlagd 1962 och har idag växt till hela 40 hektar. Idag finns ca 400 djur av 58 olika arter. Djurparken besöks årligen av mer än 200 000 gäster och är ett av Väst Sverige största turistmål. Bolaget består idag av två verksamhetsgrenar, Borås Djurpark och Borås Camping, med tillsammans 56 tillsvidareanställda. Bolaget ingår i koncernen Borås Stadshus AB.
Borås Djurpark är just nu inne i en spännande utvecklingsfas och söker nu ytterligare en stjärna som vill vara med att forma framtidens Borås Djurpark.
Arbetsuppgifter och mål
Som Projektledare Event och Marknad kommer du ha en bred och varierande roll som innefattar både drift och projektledning av evenemang och aktiviteter såväl som arbete med parkens digitala marknadsföring. Du kommer att utveckla och skapa upplevelser och event för parkens viktigaste målgrupp - barnfamiljen. Du har projektansvar för större evenemang så som Halloween och Djul i Ljusparken, såväl som för mindre projekt. Utöver redan befintliga koncept ser vi att fler, både mindre och större aktiviteter och event ska kunna skapas och utvecklas tillsammans med dig.
Som digital marknadsförare kommer du till största del att jobba med att skapa intressant, aktuellt och engagerande innehåll på våra sociala medier, primärt Facebook och Instragram.
Din Profil
Vi söker dig som är kvalificerad projektledare med relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av att arbeta med stora event, projekt och aktiviteter, gärna från besöksnäringen. Du har ett naturligt marknadstänk och erfarenhet från området. För dig är det naturligt att engagera dig i stort som smått och du har en passion för att skapa upplevelser och innehåll. Har du dessutom erfarenhet av Paid Social är det en fördel men inget krav.
Du är en social och relationsorienterad person som trivs och har lätt att samarbeta med många kontaktytor både externt och inom företaget. Precis som du är trygg i att arbeta i projektform kan du arbeta självständigt och ta ansvar för ekonomi och personal. Att hugga i där det behövs för att vi ska uppnå de gemensamma målen är en självklarhet för dig. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Borås Djurpark med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jennifer Djureholt på tel +46 722 35 11 29. Ansökan mailar du till [email protected]
Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan, senast 28/2–2022. Visa mindre

Butiksansvarig till Borås Djurpark

Butiksansvarig till Borås Djurpark Borås Djurpark AB är en vackert belägen djurpark, anlagd 1962 och har idag växt till hela 40 hektar. Idag finns ca 400 djur av 58 olika arter. Djurparken besöks årligen av mer än 200 000 gäster och är ett av Väst Sverige största turistmål. Bolaget består idag av två verksamhetsgrenar, Borås Djurpark och Borås Camping, med tillsammans 56 tillsvidareanställda. Bolaget ingår i koncernen Borås Stadshus AB. Borås Djurpark är ... Visa mer
Butiksansvarig till Borås Djurpark
Borås Djurpark AB är en vackert belägen djurpark, anlagd 1962 och har idag växt till hela 40 hektar. Idag finns ca 400 djur av 58 olika arter. Djurparken besöks årligen av mer än 200 000 gäster och är ett av Väst Sverige största turistmål. Bolaget består idag av två verksamhetsgrenar, Borås Djurpark och Borås Camping, med tillsammans 56 tillsvidareanställda. Bolaget ingår i koncernen Borås Stadshus AB.
Borås Djurpark är just nu inne i en spännande utvecklingsfas och söker nu ytterligare en stjärna som vill vara med att forma framtidens Borås Djurpark.
Arbetsuppgifter och mål
Som Butiksansvarig ansvarar du för Borås Djurparks butiks-och spelenheter. Du kommer arbeta med verksamhetens drift, sortimentsplanering, butikskommunikation, inköp, budgetering och personal. I rollen arbetar du aktivt nära driften med huvudfokus på att avdelningen ska överträffa högt ställda krav på budget, omtanke, upplevelse, effektivitet samt det visuella och det personliga gästmötet.
Du ansvarar för bemanningsoptimering, planering samt genomförande av befattningsutbildningar i samarbete med teamledare, samt att utifrån våra värdeord utveckla arbetssätt och rutiner för att säkerställa och effektivisera driften i våra butiker och spel. Du kommer att ingå och samverka tätt ihop med övriga funktioner i gruppens kommersiella driftsledning samt ha personalansvar för teamledare och övriga säsongsanställningar kopplade till butik och spel.
Din Profil
Vi söker dig som har utbildning inom relevant område såsom inköp, butiksdrift eller motsvarande, alternativt relevant arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av personal- och resultatansvar. Har du även erfarenhet av att utveckla egna märkesvaror är det meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet, framför allt i Excel samt goda kunskaper i svenska och engelska.
Du är en lagspelare med stort sälj och affärsfokus som har förmågan att coacha och leda dina medarbetare mot optimerad försäljning och lönsamhet. Du är initiativtagande, analytisk, självgående och har lätt för att identifiera utvecklingsmöjligheter i ditt arbete. Du har nära till skratt och är prestigelös i gentemot dina kollegor och ditt arbetssätt. För dig är det en självklarhet att det är detaljerna som gör skillnad. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetstiden är förlagd enligt verksamhetens behov vilket även innebär arbete kvällar och helger.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Borås Djurpark med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jennifer Djureholt på tel +46 722 35 11 29. Ansökan mailar du till [email protected] Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan, senast 28/2–2022. Visa mindre

Teknisk Fastighetsförvaltare till Borås Kommuns Parkerings AB

Teknisk Fastighetsförvaltare till Borås Kommuns Parkerings AB Borås Kommuns Parkerings AB är en organisatorisk enhet i kommunens verksamhet, underordnad Kommunfullmäktige i Borås. Vårt uppdrag är att erbjuda välbelägna attraktiva parkeringsanläggningar, driva parkeringsrörelse samt parkeringsövervakning. Genom att samordna parkeringsfrågor och aktivt medverka i Borås Stad planering bidrar vi till att skapa en attraktiv stad. Vi arbetar ständigt med att utv... Visa mer
Teknisk Fastighetsförvaltare till Borås Kommuns Parkerings AB
Borås Kommuns Parkerings AB är en organisatorisk enhet i kommunens verksamhet, underordnad Kommunfullmäktige i Borås. Vårt uppdrag är att erbjuda välbelägna attraktiva parkeringsanläggningar, driva parkeringsrörelse samt parkeringsövervakning. Genom att samordna parkeringsfrågor och aktivt medverka i Borås Stad planering bidrar vi till att skapa en attraktiv stad. Vi arbetar ständigt med att utveckla, förnya och förbättra stadsrummet och dess parkeringsmöjligheter, då det alltid skall vara lätt att göra rätt val. Vi sitter centralt i Borås på Stora Kyrkogatan. Läs mer: www.parkeringsboras.se
Har du intresse för teknik och vill vara med och utveckla digitaliseringen av tjänster och system inom fastighet och anläggning?
Arbetsuppgifter och mål
I rollen som Teknisk Fastighetsförvaltare kommer du att driva bolagets digitala utveckling inom fastighet och anläggning samt utveckla processer för underhåll av system, IT och Teknik. Du ser till att bolagets utrustning håller den standard bolaget har gällande rutiner, mål och visioner samt att vi följer GDPR, PCI och övriga krav. Du är även delaktig utförare i att inom avdelningen förekommande arbetsuppgifter inom underhåll och drift. Du svarar för informationssäkerheten samt följer upp och är kravställare gentemot våra avtalsparter. Du har ett samordningsansvar att teknisk utrustning och system fungerar enligt de mål och arbetssätt bolaget har för samtliga avdelningar. Rollen innebär även att aktivt delta i projektmöten och att driva projekten inom ditt område. Du rapportera till Fastighetschef.
Din Profil
Vi söker dig som har en relevant utbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet. Du har ett stort intresse för teknik och den digitala utvecklingen samt drivs av att utveckla verksamheten. Meriterande är om du har erfarenhet av upphandlingar och varit kravställare inom mjukvaror, it och teknik. Du har goda kunskaper inom Office-programmen och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du en teamspelare, positiv och kreativ. Du har en kommunikativ förmåga att skapa bra relationer till dina kunder och medarbetare. Att ta egna initiativ och att driva projekt framåt ser du som en naturlig del och att vara en representant för företaget. Du arbetar strukturerat, självständigt och är en lösningsfokuserad person med fokus på att uppnå en hög kundnöjdhet. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Borås Kommuns Parkerings AB med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jennifer Djureholt på tel +46 722 35 11 29. Ansökan mailar du till [email protected]
Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan, senast 20/1–2021. Visa mindre

Fastighetstekniker till Borås Djurpark

Fastighetstekniker till Borås Djurpark Borås Djurpark AB är en vackert belägen djurpark, anlagd 1962 och har idag växt till hela 40 hektar, med 15 outnyttjade för expansion. Parken har sedan starten profilerat sig med mottot ”Djur i Natur”, vilket fortfarande är parkens ledstjärna. Idag finns ca 400 djur av 58 olika arter. Djurparken besöks årligen av drygt 200 000 gäster och är ett av Väst Sverige största turistmål. Bolaget består idag av två verksamhetsg... Visa mer
Fastighetstekniker till Borås Djurpark
Borås Djurpark AB är en vackert belägen djurpark, anlagd 1962 och har idag växt till hela 40 hektar, med 15 outnyttjade för expansion. Parken har sedan starten profilerat sig med mottot ”Djur i Natur”, vilket fortfarande är parkens ledstjärna. Idag finns ca 400 djur av 58 olika arter. Djurparken besöks årligen av drygt 200 000 gäster och är ett av Väst Sverige största turistmål. Bolaget består idag av två verksamhetsgrenar, Borås Djurpark och Borås Camping, med tillsammans 56 tillsvidareanställda. Bolaget ingår i koncernen Borås Stadshus AB. Läs mer på www.borasdjurpark.se
Vill du ha en variationsrik och självständig roll där du ansvarar för underhåll av fastigheternas tekniska system på Borås Djurpark och Camping?
Arbetsuppgifter och mål
I rollen som Fastighetstekniker kommer du att ansvara för drift, skötsel och underhåll av fastigheternas tekniska system. Du underhåller företagets inventarier, driftsystem samt ansvarar för att alla byggnader och lekplatser efterlevs enligt myndighetskrav samt tillhörande dokumentation. I tjänsten ingår det även att utföra SBA, löpande underhåll av företagets vatten- och avloppsanläggningar, dokumentation av energi-och vattenförbrukning samt el och el-dokumentation. I samråd med arbetsledare gör du beställning av varor och tjänster avseende service och underhåll. Du ingår även i en arbetsgrupp som ansvarar för snöplogning, väghållning och godsmottagning. Du rapporterar till arbetsledare.
Du kommer att vara tillförordnad arbetsledare för avdelningen under en 7 månaders period. I rollen som arbetsledare ingår nedan arbetsuppgifter.
· Verksamhetens underhållsarbete samt arbetsledning av underhållspersonal.
· Att samordna underhållsarbetet utfört av Tekniska förvaltningens OSA enhet och övrig extern arbetskraft.
· Deltagande i systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM) för avdelningen enligt uppsatta direktiv.
· Underhåll och skötsel av bolagets fordon och arbetsredskap.
· Inköp av förbrukningsmaterial
· Personalansvar
I rollen som arbetsledare rapporterar du till Bygg, Underhåll och Säkerhetschef.
Din Profil
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik alternativt motsvarande genom arbetslivserfarenhet. Du har tidigare erfarenhet av drift och fastighetsskötsel, har du el och teknisk behörighet är det meriterande. Du har ett stort tekniskt intresse och trivs i en variationsrik vardag.
Som person är du prestigelös, flexibel och gillar frihet under ansvar. Du ser till att slutföra de uppgifter du tar dig an på ett noggrant och ansvarstagande sätt. Du har lätt för att arbeta självständigt, fatta egna beslut och har en hög yrkesstolthet i det arbete du gör. Du bidrar till en positiv arbetsmiljö genom samverkan med dina kollegor och har en hög servicekänsla. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Borås Djurpark med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jennifer Djureholt på tel +46 722 35 11 29. Ansökan mailar du till [email protected]
Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan, senast 20/1–2022. Visa mindre

Teknisk Fastighetsförvaltare till Borås Kommuns Parkerings AB

Teknisk Fastighetsförvaltare till Borås Kommuns Parkerings AB Borås Kommuns Parkerings AB är en organisatorisk enhet i kommunens verksamhet, underordnad Kommunfullmäktige i Borås. Vårt uppdrag är att erbjuda välbelägna attraktiva parkeringsanläggningar, driva parkeringsrörelse samt parkeringsövervakning. Genom att samordna parkeringsfrågor och aktivt medverka i Borås Stad planering bidrar vi till att skapa en attraktiv stad. Vi arbetar ständigt med att utv... Visa mer
Teknisk Fastighetsförvaltare till Borås Kommuns Parkerings AB
Borås Kommuns Parkerings AB är en organisatorisk enhet i kommunens verksamhet, underordnad Kommunfullmäktige i Borås. Vårt uppdrag är att erbjuda välbelägna attraktiva parkeringsanläggningar, driva parkeringsrörelse samt parkeringsövervakning. Genom att samordna parkeringsfrågor och aktivt medverka i Borås Stad planering bidrar vi till att skapa en attraktiv stad. Vi arbetar ständigt med att utveckla, förnya och förbättra stadsrummet och dess parkeringsmöjligheter, då det alltid skall vara lätt att göra rätt val. Vi sitter centralt i Borås på Stora Kyrkogatan. Läs mer: www.parkeringsboras.se
Har du intresse för teknik och vill vara med och utveckla digitaliseringen av tjänster och system inom fastighet och anläggning?
Arbetsuppgifter och mål
I rollen som Teknisk Fastighetsförvaltare kommer du att driva bolagets digitala utveckling inom fastighet och anläggning samt utveckla processer för underhåll av system, IT och Teknik. Du ser till att bolagets utrustning håller den standard bolaget har gällande rutiner, mål och visioner samt att vi följer GDPR, PCI och övriga krav. Du är även delaktig utförare i att inom avdelningen förekommande arbetsuppgifter inom underhåll och drift. Du svarar för informationssäkerheten samt följer upp och är kravställare gentemot våra avtalsparter. Du har ett samordningsansvar att teknisk utrustning och system fungerar enligt de mål och arbetssätt bolaget har för samtliga avdelningar. Rollen innebär även att aktivt delta i projektmöten och att driva projekten inom ditt område. Du rapportera till Fastighetschef.
Din Profil
Vi söker dig som har en relevant utbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet. Du har ett stort intresse för teknik och den digitala utvecklingen samt drivs av att utveckla verksamheten. Meriterande är om du har erfarenhet av upphandlingar och varit kravställare inom mjukvaror, it och teknik. Du har goda kunskaper inom Office-programmen och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du en teamspelare, positiv och kreativ. Du har en kommunikativ förmåga att skapa bra relationer till dina kunder och medarbetare. Att ta egna initiativ och att driva projekt framåt ser du som en naturlig del och att vara en representant för företaget. Du arbetar strukturerat, självständigt och är en lösningsfokuserad person med fokus på att uppnå en hög kundnöjdhet. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Borås Kommuns Parkerings AB med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jennifer Djureholt på tel +46 722 35 11 29. Ansökan mailar du till [email protected]
Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan, senast 20/1–2021. Visa mindre

Inköpare/Produktionsplanerare till Viskan Spa i Skene

Ansök    Sep 29    Human & Executive Sweden AB    Inköpare
Operativ inköpare/Produktionsplanerare till Viskan Spa i Skene Viskan Spa är ett snabbt växande bolag med många spännande utmaningar. Vi designar, konstruerar och tillverkar spabad för privat bruk som vi säljer via återförsäljare och distributörer i Sverige och Europa. Viskan Spa startade hösten 2010 och är nu en av de största tillverkarna av spabad i Europa. Våra bad säljs i premium-segmentet och vi har som målsättning att dubbla vår produktion av spabad ... Visa mer
Operativ inköpare/Produktionsplanerare till Viskan Spa i Skene
Viskan Spa är ett snabbt växande bolag med många spännande utmaningar. Vi designar, konstruerar och tillverkar spabad för privat bruk som vi säljer via återförsäljare och distributörer i Sverige och Europa. Viskan Spa startade hösten 2010 och är nu en av de största tillverkarna av spabad i Europa. Våra bad säljs i premium-segmentet och vi har som målsättning att dubbla vår produktion av spabad inom 4 år samt att stärka vår position på marknaden som det självklara valet av spabad. Läs mer på www.viskanspa.se
Vill du ansvara för produktionsplanering och vara delaktig i inköpsarbetet i ett expansivt företag?
Arbetsuppgifter och mål
I rollen som Inköpare/Produktionsplanerare kommer du att ansvara för den kort- och långsiktiga produktionsplaneringen samt säkerställa att materialinköp görs utefter tillverkningsorder. Du kommer att ansvara för planering mor kundorder/prognos och av legotjänster. Du arbetar med behovsanalyser och inköpsförslag, leveransbevakning samt stämmer av leverantörsfakturor mot inleveranser.
Rollen innefattar att ta fram inköpsprognoser till leverantörerna, hanterar leverantörsreturer och reklamationer. Du kommer att fokusera på att upprätthålla och uppdatera artikelregister med rätt säkerhetslager och beställningspunkter.
Du arbetar med en inköpskollega och rapporterar till Produktionschef.
Din Profil
Vi söker dig med flera års erfarenhet inom inköp/logistik/produktion i ett tillverkande bolag, Vi ser att du har goda kunskaper i att arbeta med MPS i affärssystem och Excel, har du erfarenhet av Pyramid är det en merit. Du är en god administratör och har förmåga att självständigt planera och organisera ditt arbete. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift.
Som person är du ansvarstagande, strukturerad och uthållig. Med flexibilitet och anpassningsförmåga har du lätt för att skapa struktur för ditt jobb och att driva ditt arbete framåt. Du trivs i en miljö med många snabba förändringar där du ser möjligheter och är lösningsfokuserad. Du är en god kommunikatör som med tydlighet bygger förtroendefulla relationer med leverantörer och medarbetare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Viskan Spa erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande arbete där du får möjlighet att vara delaktig i deras tillväxtresa! Låter det intressant för dig?
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Viskan Spa med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jennifer Djureholt på tel +46 722 35 11 29 alternativt Lotta Preijde, på tel +46 705 80 98 93. Ansökan mailar du till [email protected] Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan senast 31 augusti 2021. Visa mindre

Ekonomichef till Borås Kommuns Parkerings AB

Ekonomichef till Borås Kommuns Parkerings AB Borås Kommuns Parkerings AB är en organisatorisk enhet i kommunens verksamhet, underordnad Kommunfullmäktige i Borås. Vårt uppdrag är att erbjuda välbelägna attraktiva parkeringsanläggningar, driva parkeringsrörelse samt parkeringsövervakning. Genom att samordna parkeringsfrågor och aktivt medverka i Borås Stad planering bidrar vi till att skapa en attraktiv stad. Vi arbetar ständigt med att utveckla, förnya och... Visa mer
Ekonomichef till Borås Kommuns Parkerings AB
Borås Kommuns Parkerings AB är en organisatorisk enhet i kommunens verksamhet, underordnad Kommunfullmäktige i Borås. Vårt uppdrag är att erbjuda välbelägna attraktiva parkeringsanläggningar, driva parkeringsrörelse samt parkeringsövervakning. Genom att samordna parkeringsfrågor och aktivt medverka i Borås Stad planering bidrar vi till att skapa en attraktiv stad. Vi arbetar ständigt med att utveckla, förnya och förbättra stadsrummet och dess parkeringsmöjligheter, då det alltid skall vara lätt att göra rätt val. Vi sitter centralt i Borås på Stora Kyrkogatan. Läs mer: www.parkeringsboras.se

Trivs du att arbeta i en bred och självständig roll inom ekonomi och har ett genuint kundperspektiv?
Arbetsuppgifter och mål
I rollen som Ekonomichef har du en nyckelposition i att leda, fördela och utveckla arbetet inom ekonomi och kundtjänstprocessen. Du kommer att ansvara för bolagets planering och uppföljning av budget, samordning av resultatuppföljning och internkontroll av ekonomisk redovisning. Rollen innefattar även upprätthållande och utveckling av bolagets ekonomiska informationssystem och verktyg för verksamhetsstyrning. Du tar fram ekonomiska delar av årsredovisning och delårsrapporter samt utvecklar och administrerar lönehantering och utbetalning av löner. Deklarationer till Skatteverket, moms, F-skatt och arbetsgivaravgifter ingår i ansvarområdet.
I rollen kommer du även att delta i olika projekt och byggnationer som projektcontroller. Du har personalansvar för en person inom kundtjänst, ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.
Din Profil
Vi ser att du har relevant utbildning och/eller flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med fokus på ekonomistyrning. Du är van att arbeta självständigt och målorienterat med ett kundperspektiv där du driver utveckling mot uppsatta mål och visioner. Vi ser gärna att du har varit delaktig i projekt och har en kännedom om inventarie- och anläggningsregister.
Som person är du ansvarstagande, noggrann, analytisk och affärsorienterad. Du är strukturerad och sätter dig in i detaljer för att få en förståelse av verksamheten. Du fungerar väl i sociala relationer och är en drivande person som gillar att utveckla och implementera förändringsarbete. Vidare är du driven och utvecklingsinriktad och har förmågan att skapa bra relationer till kunder, medarbetare och beslutsfattare.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Borås Parkering AB erbjuder en stimulerande, utvecklande och bred roll inom ekonomi.
Låter det intressant för dig?
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Borås Kommuns Parkerings AB med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde; 0705 80 98 Ansökan mailar du till [email protected]
Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag och senast 3/10! Visa mindre

HR-Chef till Bostäder i Borås

HR-chef till Bostäder i Borås Bostäder i Borås är stadens största hyresvärd och deras fastigheter finns i de flesta av Borås områden. Bolaget är en viktig samhällsutvecklare med ett allmännyttigt uppdrag – att erbjuda goda hyresrätter för alla, oavsett inkomst, ursprung, ålder eller hushållstyp. Verksamheten drivs på ett miljömässigt, socialt och ekonomiskt hållbart sätt och stort fokus ligger på att bry sig om Borås samt människorna och bolagets fastighe... Visa mer
HR-chef till Bostäder i Borås
Bostäder i Borås är stadens största hyresvärd och deras fastigheter finns i de flesta av Borås områden. Bolaget är en viktig samhällsutvecklare med ett allmännyttigt uppdrag – att erbjuda goda hyresrätter för alla, oavsett inkomst, ursprung, ålder eller hushållstyp. Verksamheten drivs på ett miljömässigt, socialt och ekonomiskt hållbart sätt och stort fokus ligger på att bry sig om Borås samt människorna och bolagets fastigheter i staden.
Huvudkontoret finns i moderna lokaler på Viskaholm. Läs mer om bolaget: bostader.boras.se
Vill du vara med i vår spännande förändringsresa? Där människan är i fokus och
HR har en mycket viktig betydelse för att lyckas med nya långsiktiga mål, nya strategier och kultur?
Arbetsuppgifter och mål
Som HR-chef hos oss kommer du att bry dig lite extra om bolagets fortsatta tillväxtresa, då du har det operativa och strategiska ansvaret för HR-avdelningen. Du kommer arbeta konsultativt med chefsstöd till de olika avdelningscheferna, med fokus på att utveckla förmågan att engagera, motivera och leda medarbetare. Vidare så supporterar du i arbetsrättsliga frågor, fackliga förhandlingar, förändringsarbete, arbetsmiljö, rehabilitering och kompetensutveckling.
Du får ett omväxlande jobb i en miljö där utveckling, människor och affärer står i fokus. Du får ett bolag som genom mod och omtanke ska fortsätta bygga en stark arbetsplatskultur. Det sker bland annat genom ett systematiskt utvecklingsarbete av HR-processer och systemstöd.
Att bryr sig om miljö, människor och bolagets välstånd är bärande faktorer för hela bolaget.
Rollen innefattar bland annat:
· Ansvar för bolagets HR-avdelning med övergripande personal- och HR-frågor
· Ansvara för förhandlingar inom respektive kollektivavtal
· Arbetsmiljöarbete
· Budget och resultatansvar
· Driva och utveckla företagets kultur- och värderingsarbete
· Projektleda och genomföra förändringsarbete
· Chefsstöd
· Ledarskapsutveckling
· Lönekartläggning
Organisatoriskt rapporterar du till företagets VD och ingår i bolagets ledningsgrupp.
Din Profil
Du har en relevant akademisk utbildning inom HR och en bred erfarenhet av att arbeta med både operativa och strategiska HR-frågor. Du har gedigen erfarenhet av bland annat HR-processer, arbetsrätt, lönekartläggning och arbetsmiljö. För dig är det enkelt att se till affären, förstå helheten och vara en bra lagspelare. Du ser det som naturligt att attrahera, anställa och utveckla medarbetare. Du brinner för förändringsarbetet och tycker att det är intressant att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke. Såklart har du även erfarenhet av förhandlingar och kan förstå och analysera komplexa frågor.
Det som kännetecknar dig som person är att du tycker om att skapa struktur och driva saker i mål. Du är dessutom både ansvarstagande, lyhörd och prestigelös. Du har en positiv inställning som gör det enkelt för dig att skapa hållbara samarbeten, både internt och externt. Du trivs med att coacha och utveckla medarbetare och du bryr dig om mångfald och inkludering.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Bostäder i Borås med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde på tel +46 705 80 98 93. Ansökan mailar du till [email protected] alternativt direkt till Bostäder i Borås karriärsida: https://jobb.bostader.boras.se/jobs
Sista ansökningsdag är den 24 oktober 2021- intervjuer kommer att göras löpande.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningsekonom

Unibrands AB är ett textilt kunskapsföretag som arbetar med både ytterplagg, regnkläder och stickat/trikå för dam, herr och barn. Våra kunder är stora volymkunder, kända varumärken från hela Nordeuropa och nischade företag. Unibrands främsta produkt är kompetens - från produktidé och profilering till produktion och distribution. Vi omsätter drygt 300 Mkr och är 14 medarbetare. Vår vision; ”Att skapa ytterkläder som inspirerar till att vara utomhus”. Vi sit... Visa mer
Unibrands AB är ett textilt kunskapsföretag som arbetar med både ytterplagg, regnkläder och stickat/trikå för dam, herr och barn. Våra kunder är stora volymkunder, kända varumärken från hela Nordeuropa och nischade företag. Unibrands främsta produkt är kompetens - från produktidé och profilering till produktion och distribution. Vi omsätter drygt 300 Mkr och är 14 medarbetare. Vår vision; ”Att skapa ytterkläder som inspirerar till att vara utomhus”. Vi sitter centralt i Borås i fina lokaler på Fabriksgatan. Läs mer; www.unibrands.se
Unibrands har en mycket positiv utveckling och söker nu en Redovisningsekonom till deras administrativa team.
Arbetsuppgifter och mål
I rollen som Redovisningsekonom arbetar du med redovisningsprocessen med tillhörande regelverk. Du är delaktig i ekonomiarbetets genomförande tillsammans med CFO. Du initierar och utvecklar processer och rutiner inom bokslutsarbetet. I rollen kommer du att driva och delta i interna projekt och utveckling av processer inom ekonomiområdet för kontinuerligt förbättringsarbete när det gäller rutiner, system och processer. Du ingår i ett team som förutom dig består av CFO och ekonomiassistent.
I rollen ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
· Löpande bokföring, månadsavstämningar
· Skatter, moms och arbetsgivardeklarationer
· Underlag för löner
· Likviditet, planering och utbetalningar
· Deltagande vid revision samt framtagande av underlag
· Kundreskontra, kontakt med kunder
· Back-up för fakturering och support till CFO
Din Profil
Vi ser gärna att du har relevant utbildning och/eller erfarenhet av liknande ekonomitjänst.
Du är van vid att arbeta självständigt med löpande redovisning och känner dig trygg i dina redovisningskunskaper. Du har lätt för att använda flera olika systemstöd, har du erfarenhet av Pyramid ser vi det som en merit.
Som person är du analytisk samt har förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete. Du har ett intresse av att jobba tätt med verksamhetsansvariga i bolaget för att stötta i den ekonomiska uppföljningen. Du är driven och utvecklingsinriktad vilket betyder att du är beredd att ta initiativ för att uppnå våra gemensamma mål.
Unibrands sätter ett mycket stort värde på att vårda sina kunder och det genomsyrar hela verksamheten i allt från design och produktutveckling till fakturering.
Låter det intressant för dig?
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Unibrands med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde; 0705 80 98 93 eller Jennifer Djureholt; 0722 35 11 29 alternativt [email protected] Ansökan mailar du till [email protected]
Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Legitimerad psykolog/psykoterapeut med KBT-kometens

Legitimerad psykolog/psykoterapeut med KBT-kompetens till Borås Psykoterapiinstitut. BPI har funnit i över 30 år och är en privat klinik som tar emot patienter med önskan om terapi, handledning eller parsamtal men också en stor del patienter på remiss från vårdcentraler, försäkringsbolag och företag som vi har avtal med. Vi är i dag 7 psykologer/psykoterapeuter som jobbar självständigt och planerar och leder arbetet i samklang med verksamhetens behov. Vi h... Visa mer
Legitimerad psykolog/psykoterapeut med KBT-kompetens till Borås Psykoterapiinstitut.
BPI har funnit i över 30 år och är en privat klinik som tar emot patienter med önskan om terapi, handledning eller parsamtal men också en stor del patienter på remiss från vårdcentraler, försäkringsbolag och företag som vi har avtal med.
Vi är i dag 7 psykologer/psykoterapeuter som jobbar självständigt och planerar och leder arbetet i samklang med verksamhetens behov. Vi har alla lång erfarenhet och vår miljö är vänlig, respektfull och trygg. Vi sätter högt värde på gott bemötande mot våra ”kunder” och mot varandra. Vi går regelbundet i handledning tillsammans. Vår personligt inredda mottagning ligger mitt i centrala Borås. Läs mer: https://www.boraspsykoterapiinstitut.se
Vill du bli en del i vårt dynamiska, personliga och välfungerande team?
Vi söker nu efter ytterligare en trygg psykolog/psykoterapeut till Borås Psykoterapiinstitut.
Du kommer bli del i ett litet och positivt team där vi stöttar och hjälper varandra och gemensamt ansvar för vår verksamhet.
Du ska vara legitimerad psykolog/psykoterapeut med några års erfarenhet. Vi söker dig med KBT kompetens då det ofta efterfrågas av våra uppdragsgivare. En annan erfarenhet vi efterfrågar är vanan av att genomföra korttidsterapier. Du har en god och väl utvecklad social förmåga.
Kontakt
Är du intresserad av att arbeta med oss ring 0702-210590 eller maila Petra Kyllergård [email protected]
Varmt välkommen med din ansökan – senast 10/10 - 2021! Visa mindre

Inköpare/Produktionsplanerare till Viskan Spa i Skene

Ansök    Aug 23    Human & Executive Sweden AB    Inköpare
Operativ inköpare/Produktionsplanerare till Viskan Spa i Skene Viskan Spa är ett snabbt växande bolag med många spännande utmaningar. Vi designar, konstruerar och tillverkar spabad för privat bruk som vi säljer via återförsäljare och distributörer i Sverige och Europa. Viskan Spa startade hösten 2010 och är nu en av de största tillverkarna av spabad i Europa. Våra bad säljs i premium-segmentet och vi har som målsättning att dubbla vår produktion av spabad ... Visa mer
Operativ inköpare/Produktionsplanerare till Viskan Spa i Skene
Viskan Spa är ett snabbt växande bolag med många spännande utmaningar. Vi designar, konstruerar och tillverkar spabad för privat bruk som vi säljer via återförsäljare och distributörer i Sverige och Europa. Viskan Spa startade hösten 2010 och är nu en av de största tillverkarna av spabad i Europa. Våra bad säljs i premium-segmentet och vi har som målsättning att dubbla vår produktion av spabad inom 4 år samt att stärka vår position på marknaden som det självklara valet av spabad. Läs mer på www.viskanspa.se
Vill du ansvara för produktionsplanering och vara delaktig i inköpsarbetet i ett expansivt företag?
Arbetsuppgifter och mål
I rollen som Inköpare/Produktionsplanerare kommer du att ansvara för den kort- och långsiktiga produktionsplaneringen samt säkerställa att materialinköp görs utefter tillverkningsorder. Du kommer att ansvara för planering mor kundorder/prognos och av legotjänster. Du arbetar med behovsanalyser och inköpsförslag, leveransbevakning samt stämmer av leverantörsfakturor mot inleveranser.
Rollen innefattar att ta fram inköpsprognoser till leverantörerna, hanterar leverantörsreturer och reklamationer. Du kommer att fokusera på att upprätthålla och uppdatera artikelregister med rätt säkerhetslager och beställningspunkter.
Du arbetar med en inköpskollega och rapporterar till Produktionschef.
Din Profil
Vi söker dig med flera års erfarenhet inom inköp/logistik/produktion i ett tillverkande bolag, Vi ser att du har goda kunskaper i att arbeta med MPS i affärssystem och Excel, har du erfarenhet av Pyramid är det en merit. Du är en god administratör och har förmåga att självständigt planera och organisera ditt arbete. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift.
Som person är du ansvarstagande, strukturerad och uthållig. Med flexibilitet och anpassningsförmåga har du lätt för att skapa struktur för ditt jobb och att driva ditt arbete framåt. Du trivs i en miljö med många snabba förändringar där du ser möjligheter och är lösningsfokuserad. Du är en god kommunikatör som med tydlighet bygger förtroendefulla relationer med leverantörer och medarbetare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Viskan Spa erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande arbete där du får möjlighet att vara delaktig i deras tillväxtresa! Låter det intressant för dig?
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Viskan Spa med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jennifer Djureholt på tel +46 722 35 11 29 alternativt Lotta Preijde, på tel +46 705 80 98 93. Ansökan mailar du till [email protected] Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan senast 31 augusti 2021. Visa mindre

Produktionschef till Viskan Spa i Skene

Produktionschef till Viskan Spa i Skene Viskan Spa är ett snabbt växande bolag med många spännande utmaningar. Vi designar, konstruerar och tillverkar spabad för privat bruk som vi säljer via återförsäljare och distributörer i Sverige och Europa. Viskan Spa startade hösten 2010 och är nu en av de största tillverkarna av spabad i Europa. Våra bad säljs i premium-segmentet och vi har som målsättning att dubbla vår produktion av spabad inom 4 år samt att stär... Visa mer
Produktionschef till Viskan Spa i Skene
Viskan Spa är ett snabbt växande bolag med många spännande utmaningar. Vi designar, konstruerar och tillverkar spabad för privat bruk som vi säljer via återförsäljare och distributörer i Sverige och Europa. Viskan Spa startade hösten 2010 och är nu en av de största tillverkarna av spabad i Europa. Våra bad säljs i premium-segmentet och vi har som målsättning att dubbla vår produktion av spabad inom 4 år samt att stärka vår position på marknaden som det självklara valet av spabad. Läs mer på www.viskanspa.se


Är du en tydlig ledare som motiveras av att vidareutveckla både produktion och medarbetare i ett expansivt företag?

Arbetsuppgifter och mål
I rollen som produktionschef har du det övergripande ansvaret att driva, utveckla och effektivisera produktionen i fabriken med målsättning att löpande höja kvalitetsnivån, leveranssäkerheten och optimera produktionsekonomin.
Tillsammans med ledningen är du med att utveckla bolaget genom att vara delaktig i analyser och framtida tekniska investeringar. Du utvecklar och implementerar kontinuerligt kunskap inom processerna och inom områden för LEAN, 5S eller liknande arbetsmetoder. I ditt ansvarsområde ingår även att driva ett aktivt- och proaktivt säkerhets- och arbetsmiljöarbete. Budgetansvar och kostnadsuppföljning är också en del i rollen.
Du har personal- och ledaransvar för ca 30-35 personer som innefattar bemanningsplanering, målsamtal, kompetensutveckling och rekrytering. Du rapporterar direkt till VD.
Din Profil
Vi söker dig med flera års ledarerfarenhet inom tillverkande industri. Du har dokumenterad erfarenhet av förändringsarbete samt har uppnått goda resultat. Vi ser även att du har gedigen erfarenhet av produktionsutveckling och LEAN-metodik.
Som person är du initiativrik, självgående och prestigelös samt har en god kommunikativ förmåga. Du drivs av att motivera och utveckla verksamheten gällande teknik och kompetens bland medarbetarna. Genom ditt ledarskap skapar du trygghet samt engagerar och entusiasmerar för att nå gemensamma mål. Med struktur, affärsmässighet och ett analytiskt öga har du förmågan att utveckla och driva en verksamhet med fortsatt goda resultat. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Viskan Spa med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde, Human & Executive på tel +46 705 80 98 93 alternativt [email protected] Ansökan mailar du till [email protected] Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan senast 8 januari 2021! Visa mindre

Kvalitets- och Teknikchef till Kinnegrip i Lidköping

Kvalitets- och Teknikchef till Kinnegrip i Lidköping. Kinnegrip tillverkar låssystem för läm- och kapellsidor till lastfordon och är en av branschens ledande premiumleverantör i Europa. Kinnegrip exporterar över 90% och försäljningen sker genom eget försäljningsbolag i Italien samt återförsäljare i Europa och Asien. Vi når denna position genom en företagskultur präglad av kundorientering och medarbetarengagemang där varje medarbetare har mandat men också ... Visa mer
Kvalitets- och Teknikchef till Kinnegrip i Lidköping.
Kinnegrip tillverkar låssystem för läm- och kapellsidor till lastfordon och är en av branschens ledande premiumleverantör i Europa. Kinnegrip exporterar över 90% och försäljningen sker genom eget försäljningsbolag i Italien samt återförsäljare i Europa och Asien.
Vi når denna position genom en företagskultur präglad av kundorientering och medarbetarengagemang där varje medarbetare har mandat men också ansvar att fatta egna och snabba beslut i vardagen. Vi har en mycket hög marknadsnärvaro såväl fysiskt som digitalt, uppdaterat produkterbjudande och jobbar med ständiga förbättringar för att säkerställa kontinuerliga produktivitetsförbättringar och hög servicegrad. Besök gärna vår hemsida för att läsa mer om oss, www.kinnegrip.se.
Kinnegrip står inför en spännande tillväxtresa och söker nu till sin produktionsanläggning i Lidköping en Kvalitets- och Teknikchef som vill bidra till deras utveckling.
Arbetsuppgifter och mål
I rollen som Kvalitets- och Teknikchef ansvarar du för att driva och utveckla bolagets operativa och strategiska kvalitets- och produktionstekniska processer. Utöver detta ansvar du även för bolagets miljöarbete.
Att jobba med ständiga förbättringar kommer att vara en prioriterad del för verksamheten och i din roll driver du utvecklingen av metoder och processer som bidrar till bolagets långsiktiga mål. Du är bolagets representant i de flesta produktionstekniska - och kvalitetsrelaterade frågor.
Du leder och ansvarar för ett team på ca 9 personer inom produktionsteknik, kvalitet, underhåll- samt fastighet och rapporterar direkt till Fabrikschefen. Som ledare på Kinnegrip verkar du för ett ledar- och medarbetarskap som arbetar utifrån tydlig målstyrning, ”viljan att vinna”, som skapar snabbhet och flexibilitet genom decentraliserat ansvar men också krav på resultat från varje medarbetare.
Din Profil
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom kvalitet och/eller produktionsteknik alternativt motsvarande genom arbetslivserfarenhet. Du har en industriell bakgrund med god teknisk kunskap, gärna från fordonsindustrin. Du har drivit och utvecklat kvalitets-och miljöledningssystem, meriterande är om du har kunskaper inom IATF 16949.
Du har ett jordnära sätt och är trygg med att ta och genomföra beslut. Att arbeta både administrativt och operativt faller naturligt för dig. I ditt ledarskap är du motiverande, coachande och drivs av att utveckla och engagera dina medarbetare.
Du är noggrann, strukturerad, målmedveten och samtidigt lösningsorienterad. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.
Kontakt
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde, tel +46 705 80 98 93 [email protected] alternativt Johan Linder tel +46 722 35 11 95. Ansökan mailar du till [email protected] senast 23/5. Intervjuer kommer att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan – gärna redan idag! Visa mindre

Medlemshandläggare till IF Metall Borås

Medlemshandläggare till IF Metall Borås IF Metall verkar inom stora delar av den svenska industrin, bland annat inom plast-, läkemedels-, byggnadsämnes-, stål-, kemi- och verkstadsindustrin och är en medlemsstyrd organisation. Nästan 30 000 av medlemmarna är dessutom förtroendevalda, fackligt aktiva, på arbetsplatserna och består av 35 avdelningar. En avdelning begränsas geografiskt av en eller flera kommuner och finns för att lokalt ge stöd till den fackl... Visa mer
Medlemshandläggare till IF Metall Borås
IF Metall verkar inom stora delar av den svenska industrin, bland annat inom plast-, läkemedels-, byggnadsämnes-, stål-, kemi- och verkstadsindustrin och är en medlemsstyrd organisation.
Nästan 30 000 av medlemmarna är dessutom förtroendevalda, fackligt aktiva, på arbetsplatserna och består av 35 avdelningar. En avdelning begränsas geografiskt av en eller flera kommuner och finns för att lokalt ge stöd till den fackliga verksamheten. IF Metall Borås är en avdelning inom fackförbundet IF Metall. Avdelningen har 10 800 medlemmar och omfattar 430 arbetsplatser. Verksamheten inom IF Metall Borås bygger på ett engagemang från medlemmarna och vi arbetar tillsammans för ett demokratiskt och jämställt samhälle. IF Metalls ledord är jämlikhet, solidaritet och frihet! Hos oss har alla samma värde – oavsett ålder, kön, ursprung eller sexuell läggning. Arbetsplatsen är på Norrby Tvärgata. Läs mer på www.ifmetall.se/boras
Brinner du för service, är ansvarskännande och van att arbeta självständigt? Då kan du vara den vi söker!
Arbetsuppgifter och mål
Som Medlemshandläggare hos IF Metall får du ett varierande arbete med att ge god service till medlemmar, förtroendevalda och att arbeta självständigt med förbundets medlemsregister, arbetsgivarregister och uppdragsregister.
Detta innebär mycket kontakter med medlemmar gällande deras frågeställningar kring medlemskapet samt in- och utträden, avgiftshantering och att uppdatera medlemsregistret.
Du kommer även att ha kontakt med andra fackförbund, arbetsgivare och myndigheter där du kommer vara en nyckelperson som organisationens ansikte utåt. Du kommer också att kontrollera avgifter, att medlemmarna betalar in och att arbetsgivarna redovisar enligt avtal.
Din Profil
Vi söker dig som har relevant utbildning och har arbetat med liknande uppgifter inom service/support/kundvård kombinerat med administration. Du har även goda kunskaper i att arbeta i affärssystem och Office-paketet. Är du van användare av Microsoft Dynamics CRM är det meriterande.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska – både i tal och skrift och vi ser det som en merit om du behärskar ytterligare ett språk.
Du har ett stort serviceintresse, god samarbetsförmåga och ditt arbete genomsyras av kvalitet. Engagemang, lösningsorienterad och mycket god kommunikatör både i tal och skrift, är viktiga egenskaper för att du ska trivas i rollen. Du har en öppen personlighet men förstår vikten av integritet. Som person är du lyhörd, har en egen drivkraft och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
Vi ser det som viktigt att du delar arbetarrörelsens värderingar!
Låter det intressant för dig?
Tillträde enligt överenskommelse samt löne- och anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan AFO och Handelsanställdas förbund. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar IF Metall Borås med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde, Human & Executive på tel 0705 80 98 93 alternativt [email protected]
Ansökan mailar du till [email protected] senast den 28 mars. Intervjuer kommer ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

FASTIGHETSUTVECKLINGSCHEF till AB Bostäder i Borås

Vill du vara med och bygga framtidens Borås? Vi är samhällsbyggare som tillsammans strävar efter att skapa hållbara stadsdelar, där människor trivs, känner sig hemma och vill bo länge. Hos oss är livet mellan husen lika viktiga som livet i husen. Tillsammans är vi proffsiga, utvecklande, kundorienterade och ansvarsfulla. AB Bostäder är ett allmännyttigt bolag som ägs av Borås Stad.  Företagets uppgift är att erbjuda boråsarna ett rikt och varierat utbud av... Visa mer
Vill du vara med och bygga framtidens Borås? Vi är samhällsbyggare som tillsammans strävar efter att skapa hållbara stadsdelar, där människor trivs, känner sig hemma och vill bo länge. Hos oss är livet mellan husen lika viktiga som livet i husen. Tillsammans är vi proffsiga, utvecklande, kundorienterade och ansvarsfulla. AB Bostäder är ett allmännyttigt bolag som ägs av Borås Stad.  Företagets uppgift är att erbjuda boråsarna ett rikt och varierat utbud av bra lägenheter i alla stadsdelar.Nu söker de dig som vill vara med och bygga framtidens Borås. www.bostader.boras.se Arbetsuppgifter och mål Som Fastighetsutvecklingschef hos AB Bostäder har du huvudansvaret för avdelningen Fastighetsutveckling. Avdelningen består av ca 12 st medarbetare som arbetar med byggprojekt, skador och eftermarknad, samt miljö och teknik. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att leda och planera verksamheten mot uppsatta övergripande-, avdelnings- och övriga mål i bolaget inom nyproduktion, ombyggnader och renoveringsprojekt. Vidare kommer du arbeta nära VD med att säkerställa att de samhällsbyggnadsprojekt på ca 650 st nya bostäder fram till 2025 verkställs.   Rollen innefattar bland annat:·      Budget- och resultatansvar.·      Personalansvar – ca 12 personer.·      Ansvar för bolagets upphandlingar (LOU) och försäkringar.·      Att driva utveckling och förbättring av processer, rutiner och arbetsflöden.·      Administration och uppföljning.Du kommer att ingå i bolagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD.  Din ProfilDu har en byggingenjörsutbildning, gärna med inriktning mot fastighetsekonomi, förvaltning och samhällsbyggnad. Du är trygg i din ledarroll och trivs med att coacha och utveckla personalen. Som person är du driven, engagerad och målmedveten. Du är van att planera, prioritera och ta ansvar för ditt och andras arbete. Du tänker strategiskt och har lätt för att bygga relationer både internt och externt. Som Fastighetsutvecklingschef erbjuder AB Bostäder dig en nyckelroll där du får delta och bidra i deras utvecklingsresa, deras allmännyttiga uppdrag och inte minst deras roll som samhällsbyggare. Tycker du det låter intressant?Kontakt I den här rekryteringen samarbetar AB Bostäder med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde på tel +46 705 80 98 93 alternativt [email protected] Ansökan med CV och personligt brev mailar du till [email protected] Sista ansökningsdag är den 9 juni 2019 – intervjuer görs löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Destinationsansvarig till Borås Camping

Borås Camping är en av Sveriges största citycampingar med sina 386 platser varav 303 är försedda med el. Campingplatsen erbjuder förutom campingtomter också 52 stugor och vandrarhem. På campingplatsen kan du hyra kanoter och trampbåtar, spela minigolf och fiska i Viskan som flyter genom området. Fina bad och vandringsleder finns alldeles intill och i närheten även Borås Djurpark, Alidebergsbadet, Borås Simarena, Borås Arena, Knalleland och centrum. Bolaget... Visa mer
Borås Camping är en av Sveriges största citycampingar med sina 386 platser varav 303 är försedda med el. Campingplatsen erbjuder förutom campingtomter också 52 stugor och vandrarhem.
På campingplatsen kan du hyra kanoter och trampbåtar, spela minigolf och fiska i Viskan som flyter genom området. Fina bad och vandringsleder finns alldeles intill och i närheten även Borås Djurpark, Alidebergsbadet, Borås Simarena, Borås Arena, Knalleland och centrum. Bolaget består idag av två verksamhetsgrenar, Borås Djurpark och Borås Camping, med tillsammans 59 tillsvidareanställda. Bolaget ingår i koncernen Borås Stadshus AB. Läs mer på www.borascamping.se
Vill du arbeta med och utveckla Borås Camping i en nyckelfunktion?

Arbetsuppgifter och mål
Rollen som destinationsansvarig innebär att du i samråd med avdelningschef ansvarar för den dagliga driften på campingen med arbetsledning som innefattar rekrytering, anställning av säsongs-, feriepersonal och schemaläggning. Du är den som har kontakten med turistorganisationer, eventbolag, Borås Kommun och övriga bokningar med företag.
Du kommer även att ha en roll i försäljningen med uppsökande av företag/organisationer och föreningar när det gäller bokningar av boende.
Löpande administration, kundreskontra, bokföringsunderlag, och avtal med olika bokningsbolag ingår också i tjänsten.
Vi ser dig som en idérik genomförare som inte är rädd att kavla upp ärmarna när det behövs och tycker om att leverera bra resultat och har ett tydligt målfokus.
Din Profil
För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har erfarenhet från logibranschen i en ledande befattning med personalansvar. Vi ser gärna att du har en gymnasial ekonomiutbildning alternativt inom turism, handel och service eller motsvarande erfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från campingbranschen.
Du är van vid att arbeta självständigt, kommunicerar väl i såväl tal som skrift på svenska och engelska. Du har goda allmänna IT-kunskaper med vana att använda olika system.
Som person har du ett strukturerat arbetssätt, är van att ta beslut och har också förmågan att lyssna in andra. Värdskap och nöjda gäster är viktigt för dig
När du ställs inför problem, så kommer du med förslag till lösningar och du har ett inspirerande och coachande ledarskap.
Vi erbjuder dig en bred tjänst med mycket ansvar där du får möjlighet att växa samtidigt som du har riktigt roligt. Låter det intressant för dig?
Ansökan och kontakt
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde, Human & Executive på tel +46 705 80 98 93 alternativt [email protected]
Ansökan med CV och personligt brev mailar du till [email protected] Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag.
Tjänsten är inledningsvis en 80% tjänst som ökar till 100% under säsong.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kommunikatör till IF Metall Borås

IF Metall verkar inom stora delar av den svenska industrin, bland annat inom plast-, läkemedels-, byggnadsämnes-, stål-, kemi- och verkstadsindustrin och är en medlemsstyrd organisation. Nästan 30 000 av medlemmarna är dessutom förtroendevalda, fackligt aktiva, på arbetsplatserna och består av 35 avdelningar. En avdelning begränsas geografiskt av en eller flera kommuner och finns för att lokalt ge stöd till den fackliga verksamheten. IF Metall Borås är en ... Visa mer
IF Metall verkar inom stora delar av den svenska industrin, bland annat inom plast-, läkemedels-, byggnadsämnes-, stål-, kemi- och verkstadsindustrin och är en medlemsstyrd organisation.
Nästan 30 000 av medlemmarna är dessutom förtroendevalda, fackligt aktiva, på arbetsplatserna och består av 35 avdelningar. En avdelning begränsas geografiskt av en eller flera kommuner och finns för att lokalt ge stöd till den fackliga verksamheten. IF Metall Borås är en avdelning inom fackförbundet IF Metall. Avdelningen har 10 800 medlemmar och omfattar 430 arbetsplatser. Verksamheten inom IF Metall Borås bygger på ett engagemang från medlemmarna och vi arbetar tillsammans för ett demokratiskt och jämställt samhälle. IF Metalls ledord är jämlikhet, solidaritet och frihet! Hos oss har alla samma värde – oavsett ålder, kön, ursprung eller sexuell läggning. Arbetsplatsen är på Norrby Tvärgata. Läs mer på www.ifmetall.se/boras


Är du strukturerad, noggrann och en kommunikativ person med god samarbetsförmåga? Då kan du vara den vi söker!

Arbetsuppgifter och mål
Som kommunikatör hos IF Metall får du arbeta både strategiskt och operativt med den interna och externa informationen. Målet är att information är lättillgänglig förförtroendevalda och medlemmar samt hålla dem väl insatta i värdet av medlemskapet och ge dem ett inflytande på verksamheten.
Arbetsuppgifterna är många och varierande och innefattar att ta fram förslag på kommunikationsstrategi för avdelningen. Rollen består också av hantering av sociala medier, producera och skriva artiklar till medlemstidning, nyhetsbrev, löpande hantering av hemsidan, livesändningar, mediakontakt med publicering av nyheter, insändare och debattartiklar samt organisering av olika evenemang. Du kommer även att hålla utbildningar i kommunikation. Rollen innehåller också att boka uppsökare som ska genomföra arbetsplatsbesök och medlemsvärvning. Du blir IF Metall Borås första kommunikatör och har därför möjlighet att vara med och påverka utvecklingen av ditt uppdrag.

Din Profil
Vi vill att du har akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller likvärdigt.
Du är nyfiken på teknik och har fallenhet för analytiskt arbete. Du är också en formstark kreatör gärna med kunskaper av InDesign och erfarenhet av att arbeta i sociala medier samt en skicklig skribent som kan skapa målgruppsanpassat material för publicering i olika kanaler.
Du är ambitiös, tar ansvar för dina arbetsuppgifter, prestigelös och duktig på att skapa goda relationer.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Körkort krävs i tjänsten.
Vi ser det som viktigt att du delar arbetarrörelsens värderingar!
Låter det intressant för dig?

Tillträde enligt överenskommelse samt löne- och anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan AFO och Handelsanställdas förbund. Tjänsten är en visstidsanställning under ett år på heltid.


Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar IF Metall Borås med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde, Human & Executive på tel +46 705 80 98 93 alternativt [email protected] Ansökan
mailar du till [email protected] Vi intervjuar löpande.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre